وانت کارا، فرزند تازه پراید

بلاخره بعد از مدتها، سایپا تصمیم گرفت یک وانت سبک را برای رقابت و شاید جانشینی وانت پیکان روانه بازار کند. آن هم از خاندان بزرگ پراید و البته نوع ارتقا یافته آن بنام X100. پیش از این سایپا در هنگام بازنشستگی پیکان، توانسته بود از خلا موجود استفاده کرده و پراید خود را جانشین آن کند و حالا در بازار وانت بارها نیز بدنبال شکست دادن دوباره حریف داخلی خود است.
وانت سایپا 151 خودرویی با ظاهری شبیه به سایر پرایدهای سواری است که در خیابان تردد دارند و در نمای عقب نیز متفاوت از دیگر وانت‌های موجود در کشور است. فضایی که برای بار این خودرو در نظر گرفته شده، بیشتر برای سوپرمارکت‌ها مناسب است چرا که این فضا از حجمی اندک برخوردار است و نمی‌توان از آن انتظار حمل بارهای بسیار سنگین را داشت.

آگهی وانت کارا

آگهی وانت کارا-سایپا 151


بنا به ادعای سایپا، موتور وانت سایپا 151، موتور جدید با قابلیت یورو4 است و توانی معادل 68 اسب‌بخار را تولید می‌کند که حدود پنج اسب‌بخار از پراید سواری بیشتر است. لازم به یادآوری است قدرت پرایدهای سواری 63 اسب بخار است.

سایپا 151 وانت

سایپا 151 وانت


گیربکس و دیفرانسیل وانت سایپا 151 نیز با تغییراتی مواجه شده تا در کاربری‌های باری موفق ظاهر شود. وانت سایپا 151 در نمای جلو، دقیقاً همانند 131های جدید است و هیچ تفاوتی با نمونه‌های سواری ندارد این در حالی است که در نمای عقب شاهد طراحی متفاوتی هستیم.

Saipa 151 Kara

Saipa 151 Kara


چراغ‌های این خودرو در عقب كاملا ساده است. بر روی درب عقب این وانت نیز دستگیره‌ای وجود دارد که برای باز کردن درب محفظه بار به کار می‌رود. سپر عقب وانت سایپا 151 ترکیبی از پلاستیک و فلز است یعنی در قسمت میانی سپر، از فلز استفاده شده که خودرو را هنگام برخورد مقاوم‌تر می‌کند. باک خودرو کمی جلوتر و تا نزدیک درب راننده پیش آمده است که این مسأله می‌تواند موجب بهبود مرکز ثقل خودرو شود.

تغییرات ظاهری
سایپا 151 در واقع نسخه وانت مدل 131 این شرکت است که از ستون A این خودرو به عقب کاملا دستخوش تغییر شده است. زاپاس در پشت صندلی سرنشین جلو تعبیه شده و داشبورد و طراحی کلی اتاق همانند دیگر اعضای خانواده پلت‏فرم X100 و محصولات فعلی این شرکت با طرح جدید در نظر گرفته شده است‌. تنها تغییری که در اتاق نسبت به نسخه سدان می‏توان مشاهده کرد، تطبیق ابعاد و طراحی پوشش سقف است که تغییر یافته و دیگر نمی‏توان تفاوتی بین این مدل و مدل سدان را مشاهده کرد‌.

saipa 151 kara

saipa 151 kara


نیمی از تغییرات این خودرو در مقایسه با نسخه‏ های سدان به سیستم‏های فنی شامل ترمز‌، سیستم تعلیق و گیربکس مربوط می‏شود و نیمی دیگر به تغییرات عمده صورت گرفته برای نصب و طراحی محل بار‌. طراحی نمای عقب این وانت به هیچ وجه شما را یاد پراید یا دیگر محصولات سایپا نمی‏ اندازد‌؛ طرحی جدید با چراغ‏های عمودی و کشیده که پیش‏تر در وانت تندر‏90 مشاهده شده بود‌. سپر عقب نسبتا کوتاه طراحی شده اما در کل طرحی ساده و در عین حال زیبا دارد و در نسخه پروتوتایپی که ما ملاقات کردیم، جنس پلاستیک آن کمی خشک و شکننده بود که مطمئنا در نسخه تولیدی اینگونه نخواهد بود و قرار است به صورت سه تکه و ترکیبی از پلیمر و فلز باشد‌. برای باز‌کردن در کوچک قسمت بار نیازی نیست مانند وانت‏های دیگر دو قفل مکانیکی را آزاد کنید بلکه دستگیره‏ای مانند دستگیره در برای آن تعبیه شده که با باز کردن آن‌، در محل بار به سادگی باز و بسته می‏شود‌. حجم باک همانند نسخه سدان 37 لیتر است اما محل باک خودرو به کمی جلوتر از محل بار تغییر مکان داده و محل در باک نیز به نزدیک در راننده تغییر یافته است‌.

تجربه راندن
وانت ها یا چهارچرخ متحرک هستند و یا اینکه تک محور بوده و دیفرانسیل عقب می‌باشند اما وانت سایپا 151 با توجه به اینکه قبلاً یک خودروی سواری بوده بنابراین فاقد نکات فنی موجود در پیکاپ‌ها است چرا که این وانت یک ماشین کوچک و دیفرانسیل جلو است.

سایپا 151 کارا

سایپا 151 کارا


از آنجا که عقب خودروهای دیفرانسیل جلو هنگام خروج از پیچ تمایل به خارج شدن از آن را دارند، نباید از وانت سایپا 151‌ نیز انتظار داشت که این ویژگی را نداشته باشد زیرا داشتن این انتظار از خودروهای دیفرانسیل عقب منطقی‌تر است.

سایپا 151 کارا

سایپا 151 کارا


وارد شدن به کابین خودرو کمی سخت انجام می‌گیرد چرا که کابین از فضای کمی برخوردار است البته‌ این مشکل در اکثر پیکاپ‌های موجود در کشور به خصوص پیکاپ‌های تک‌کابین دیده می‌شود و تقریباً امری عادی است. این در حالی است که زاپاس خودرو نیز در پشت صندلی سرنشین کناری تعبیه شده است.

سایپا 151 کارا

سایپا 151 کارا


با ورود به کابین با نمایی آشنا روبه‌رو می‌شویم. همه چیز همانند نمونه‌های جدید پراید است همان خودروهایی که بر روی پلت‌فرم X100 به صورت مقاوم‌تر ساخته شده‌اند. غربیلک فرمان با توجه به قابلیت طرح و وجود ایربگ برای راننده، مانند غربیلک فرمان پرایدهای ایربگ‌دار است اما تفاوت اصلی در راحتی راننده است چرا که به دلیل حذف فضای پشت صندلی‌ها، راننده چندان امکان تنظیم صندلی را مطابق جثه، قد و وزن خود ندارد. بنابراین می‌‌توان گفت وانت سایپا 151 برای نشستن افراد بلند قد در کابین اندکی کار را سخت می‌کند.

البته ‌صندلی‌ها قابلیت جلو و عقب رفتن را دارند اما نه آنقدر که یک فرد قد بلند بتواند متناسب با وضعیت خود آن را تنظیم کند. این نکته را نیز نباید از یاد برد که صندلی‌ها نیز فعلاً همانند نمونه‌های قدیمی پراید بوده و راحتی صندلی‌ها X100 را ندارند.

کولر خودرو نیز برای خریداران این وانت کوچک قابل توجه خواهد بود چرا که وانت پیکان فاقد کولر است. با روشن کردن خودرو شروع به حرکت می‌کنیم. همه چیز همانند پراید سواری است وضعیت تعویض دنده، پیچش فرمان، شتاب و بسیاری از موارد دیگر همه و همه شما را به یاد سواری پراید می‌اندازد.

اگرچه توان وانت سایپا 151 افزایش پیدا کرده اما با توجه به اینکه وزن آن نیز مقداری بیشتر شده، بنابراین شتاب آن با سواری پراید تفاوت چندانی ندارد که البته این شتاب برای یک وانت مناسب به نظر می‌رسد.

فرمان خودرو اندکی سفت است و با توجه به حجم کم کابین، گرداندن آن کار دشواری است. سیستم تعلیق عقب خودرو دچار تغییراتی شده و کمک فنر تلسکوپی و فنر تخت در آن به کار رفته است. چرا که خودروهای باری سیستم تعلیقی متفاوت از سواری‌ها دارند. در هنگام راندن با این خودرو و عبور از ناهمواری‌ها، شاهد تکان‌هایی در قسمت عقب هستیم. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این تکان‌ها در همه وانت‌ها مشترک بوده و غیرطبیعی نیست. سر پیچ‌ها نیز تمایل قسمت عقب خودرو به بیرون پیچ است.

ظرفیت
به نظر شما وانتی با ظرفیت حمل بار 460 کیلوگرم برای کدام صنف می‌تواند مناسب باشد؟سایپا 151 قادر به حمل 460 کیلوگرم بار است که البته در نمونه گازسوز این ظرفیت به 380 کیلوگرم می‌رسد.

سایپا 151 کارا

سایپا 151 کارا


وزن این خودرو در حالت بنزین‌سوز 900 کیلوگرم بوده و در نمونه گازسوز 985 کیلوگرم است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای با پرایدهای سواری داشته باشیم باید بگویم که قدرت بیشتر موتور این خودرو صرف وزن بالاتر این خودرو نسبت به پرایدهای سواری می‌شود. البته موتورهای جدیدتری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قوی‌تر از نمونه Hp+ هستند. به طور کلی موتور این خودرو قادر است 1510 کیلوگرم وزن را بکشد که این عدد شامل وزن خودرو نیز می‌شود. این خودرو شاید بیشتر از هر صنف دیگری برای سوپرمارکت‌‌ها مناسب باشد چرا که وزن کالاهای موردنظر آنها زیاد نبوده و وانت سایپا 151 قادر به حمل آن خواهد بود.

قيمت
این خودرو در حالی راهی بازار می‌شود که تولید وانت پیکان با کاهش روبه‌رو شده و این وانت کوچک نیز می‌تواند پا جای پای وانت پیکان گذاشته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. سایپا 151 تابستان سال 1392 راهی بازار ایران می‌شود تا شانس خود را امتحان کند. قیمت حدودی اعلام شده آن پایینتر از سایپا 131 سواری است. پس باید دید که در آن زمان قیمت خانواده پراید به کجا می رسد!

منبع: دنیای خودرو

877 نظر

  1. آرش
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    مسوولین باید خیلی بیش از پیش مواظب فرار مغزها باشن خصوصا با این طراحی جت وانت پراید توسط دانشمندان ایرانی.
    امریکا دنبال این مغزهاست

    پاسخ
  2. مهران
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    راست میگن خوب واسه بارای سبک خوبه اما به درد جاده نمیخوره بین شهری نیست با وانت نیسان فرق داره بار نیسان به این بیچاره بزنی هیچی ازش نمیمونه به هر حال کاچی بهتر از هیچی

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      این ماشین دیفرانسیل جلو است یعنی چی؟یعنی اگر بار سنگینی پشت بذاریم به سختی راه می افتد.

      پاسخ
      1. چ مثل چاپلو
        سوابق: (484 دیدگاه) ,

        عزيز دل برادر
        گفته بار مجازش 500 تاس نه 2 تن
        تازه از اونجا كه بارگزاري رو محور عقب هست و محور جلو باري رو تحمل نميكنه چرخ ها فقط بار رو ميكشن پس فشار وارده به موتور كمتر از مدل هاي ديف عقب هست

        پاسخ
  3. دلسوز
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    سلام فقط باید برای صرف زمان بیخود وهزینه ی تحمیلی برای همچنین نوآوریهایی غصه خورد. من متاسفم که پول وزمان وتخصص وانرزی بابت اینگونه چیزها صرف میشود

    پاسخ
    1. مجید چیلیس
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      داداش ناراحت هزینه نباش . همش از جیب مردم بیچاره تامین میشه.

      پاسخ
    2. فواد
      سوابق: (13 دیدگاه) ,

      اشتباهی مخالفم رو زدم ولی با نظرت موافقم.

      پاسخ
  4. $AMIN
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ای وای ایران تو فرار مغزها رتبه اول تو جهان ثبت کرده روزی 440 نفر از ایران فرار میکنن مغزا یکیش دوست خودم خیلی مخ بود تو دانشگاه رفت المان مهاجرت کرد ایران بعد نمیخواد دست بکشه از این پراید که انقدر کشته میده چون فروش پراید خیلی بالاست تند تند میسازند خراب تحویل مردم میدند واقعا برای کشورم متاسفم مردم معمولی خارج ماشین اشغالشون هیوندا کیا بعد ما انقدر ماشینو گرون کردین انگار هیوندا است

    پاسخ
  5. محمد
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    گاز سوز هم بشه با کپسول ته اصلا دیگه هیچی جا نداره

    پاسخ
  6. كيارش
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    تا چن روز دگ بايد منتظر سايپا ١٠٥١ باشيم((پرايد جت))

    پاسخ
  7. مهدی.شهرکرد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    امید چی میگی؟؟؟؟؟ خارجی ها میرن تویوتاوانت میزنن ایرانی ها چی میزنن!ی صندوقم نمیشه بزاری توش کانادا مردم با 20 میلیون سوار سوناتا میشن شما هم برید سوار ی حلبی پراید شی صد رحمت به همون وانت پیکان

    پاسخ
  8. مهدی.شهرکرد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    خدا وکیلی پرایدم شد ماشین خودشو زورکی میبره

    پاسخ
  9. امیر جداری
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من مدیر عامل شرکت مجتمع صنعتی شمالغرب هستم مجموعه فلایویل پراید نیسان و تیبا را میسازیم سایپا این وانت پراید را ساخته تا به جای دستمزد بده به تامین کنندگان که بعد از 7 ماه که پولشون را نداد مجبورشون بکنه که اگه پول میخواهید باید از این لگنها بردارید یه قیمت 16700000 تومان و بفروشید 14000000 تومان تو قراردادش هم سودی که در نظر گرفته 5 درصد هم کمتره تا من وامثال من شرمنده پرسنل بیچاره ای بشیم که شب و روز نداشتن و زحمت کشیدن تا نتونیم حتی دستمزدشون را هم پرداخت بکنیم متاسفم برای مدیران سایپا

    پاسخ
  10. فواد
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    اقا حسین 700 کیلو به پیکان بیچاره زدی میگی ترمزاش ضعیفه!برو پراید بخر ببین 300 کیلو رو میتونه حمل کنه! ترمزش اینا بماند!در ضمن خسارت چند میلیونیش رو هم در نظر نمیگیریم.

    پاسخ
  11. مشاور
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    چرا ما ایرانیان معروفیم به مسخره کردن خوب خودت تا حالا از این ماشین داشتی که نظر میدی خیلیم ماشین توپی واسه خانواده دو نفر من میخرم چند دلیل 1.برای دونفر خوبه2من نمایشگاه مبل دارم کارم راه میندازه.3کولر4فرمان هیدرولیک5زیبا6کابین جا داره……

    پاسخ
  12. موتور سوار
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بفرمایید هوندا 125 اتاق دار

    پاسخ
  13. مهناز
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    پراید که خودش به لحاظ ایمنی صفر بود
    حداقل سمند و میکردن وانت

    پاسخ
  14. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من یکیشون رو خریدم خیلی هم راضیم کارم خدمات فنی هستش ولی ولی

    درب عقب قسمت بار ماشین ضربه خورده تمام خوزستان رو گشتم نمایندگی ها جوابگو نیستند میگن نداریم از اونطرف میخوان دربی که قیمتش 220000 تومن هست رو به من 400000 تومن آزاد بفروشن
    سوال من اینه که چرا و چرا خودرویی تولید میکنید که توان پشتیبانی قطعاتش رو ندارید
    از همینجا تقاظا دارم اگر مسئولی این مطلب رو میخونه من رو راهنمایی کنه ممنون

    پاسخ
  15. foad m
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    چو بیشه تهی ماند از نره شیر * شغالی در اید ز بیشه دلیر

    پراد تو ایران قد علم کرده تو کشورای دیگه فرغونم حسابش نمیکنن.

    پاسخ
  16. محسن
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    تا زمانی ک ما مردم خصوصا مسئولین چشممونو به روی تولیداته روزه دنیا بستیم و واسه گرفتن همین چرخ دستی تو صف وایسادیم همینم از سرمون زیاده .
    بخرید حالشو ببریدددددددددددددددددددد .

    پاسخ
  17. وافن
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من تمام 26 صفحه نظرات رو خوندم. بنظر من توليد کارا بايد بمنظور ارتقا و جلب نظر مردم، موقتا متوقف بشه، طراحان سايپا نبايد طرز فکرشون رو به 80 ميليون نفر تحميل کنن.شکل بدنه جلوي خودرو بايد ابهت و وقار يک وانت رو داشته باشه و به غرور رانندگان آنها هم پشت رول فرمان، بايد توجه بشه تا احساس حقارت و تمسخر نکنند، بلکه خود با افتخار، مشوقي براي خريد بيشتر اين محصول بشوند. ظرفيت باک بنزين حداقل به 80 ليتر افزايش پيداکنه تا ترافيک کمتري در پمپ بنزينها ايجاد شود و در وقت راننده صرفه جويي شود، قسمت بار خودرو بزرگتر بشه تا علاوه بر گنجايش بيشتر، در صورت نياز بتوان آنرا دوگانه سوز نمود. طراحي و تکنولوژي و قدرت موتور، ترمزها و کمک فنرها و غيره بگونه اي باشد تا بتوان از آن در جاده ها و مسيرهاي طولاني و بخصوص سربالايي استفاده نمود. متشکرم

    پاسخ
  18. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من این ماشینو حدود دو هفتهست که خریدم . در کل ماشین خوبیه
    ازش راضیم…

    پاسخ
  19. احسان
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام
    دوستان عزیزم که زحمت می کشند و نظر میگذارند و یا عزیزانی که نظرات رو مطالعه میکند و پاسخ می دهند، از همه متشکرم. چند وقت بود که تصمیم به خرید یک وانت داشتم، خوشبختانه برایند معیارهای خودم و همچنین نظرات دوستان منتج به این شد که وانت پراید را انتخاب کنم. بهتر توجه داشته باشیم که هر نوع خودروی پیکاپ، وسیله ای است که برای کار کردن و حمل بار استفاده می شود. حال بسته به استفاده، نوع بار، راحتی، مکانهای سرویس دهی یا محل استفاده، مصرف سوخت و خیلی آیتم های دیگر این انتخاب صورت میگیرد. از همه اینها گذشته وقتی که وانت هایی مثل مزدا یا نیسان که برای حمل بارهای سنگین به کار میروند قیمتی بالا، مثلا مزدا 2000 با قیمت 43 میلیون دارند و هزینه کردن این چنین پولی توجیه اقتصادی برای امثال من ندارد، چون بار ما در این حد نیست.انتخاب پراید وانت منطقی به نظر میرسد. کاش بیخود غر نزنیم. وقتی فرق گوشت کوب با پیچ گوشتی رو نمی دانیم ژست فردی که دکتری طراحی موتور را دارد را نگیریم.با اجازه بزرگان مجلس رکورد های حمل بار یک تنی هم توسط پراید وانت دیده شده. خواهشمند است به ریزی فلفل هم نگاه نکنید.

    پاسخ
  20. حامد
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    من یکیشو خریدم، آبان 93، بخاطر بی پولی و نیاز فوری به ماشین! هفت تومن پیش دادم با 6 تا چک 4 ماهه به مبلغ 2165000 تومن، کلا درمیاد 20 تومن، اونوقت قیمت بازارش روز به روز داره پایین تر میاد وقتی من خریدم 17 تومن بود حالا شده 15.600 تومن! کلاهبرداری چجوریه به نظر شما؟

    پاسخ
  21. حامد
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    حالا بگذریم اینجا لازم میدونم برای کسانی که قصد خرید این لگنو دارن توضیحاتی راجع به کیفیت این لگن فانتزی بدم! اولا که بشدت صدای موتور تو اتاق میپیچه و غیر قابل تحمله؛ دوما اگه برای کار و بارکشی میخواین بخرین که کلا بیخیالش بشین؛ اگه هم مثل من برا سواری میخواین ازش استفاده کنین که افتضاحه کمک فنرای سفت و سر و صدای زیاد از همه جای ماشین رانندگی رو زهر مارتون میکنه؛ کیفیت ساخت بدنه هم چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؛ با تشکر از مسئولین … بووووق بوووووووووق شرکت سایپا

    پاسخ
  22. حجت
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام تمام کسانی که نظر دادید ایا وانت سواری پراید را تا حالا تجربه کرید؟ فکر کنم نه همش از بیکاری پای کام مجبورید سرگرم بشید ونظری بدونه تجربه واطلاعات فنی بدید البته ببخشید رک میگم اولا فکر کنم بیشترتون اگه دوشاخه وسیله برقی شما تو خونه خراب بشه نمیتونید حتی درستش کنید پس لطفا نظر کارشناسی وبدونه تجربه ندید بابا دیگری رو خراب نکنید چرا اخ؟خوب حا لا نظر منو میخواین باشه میگم من یه وانت پراید تیر ماه 93 خریدم کم مصرف پرقدرت وحدود یک تن بار داخلش زدم اصلان انگار هیچی بارش نکردم راحت وبدونه کاستی قدرت وسرعت بارو جابجا میکنه من خوزستانم کولرش محشره عین یخچال فریزره هم سواری وهم باری خداوکیلی با سرعت حدود 100 کیلومتر در ساعت تو اتوبان هواسم رفت توعمق ضبط صوت تو فاصله حدود20متری زدم رو ترمز بعد از ترمز کردن ماشین من از عقب خورد به زانتیا وزانتیا خورد به پراید سواری وپراید سواری خورد به مینی بوس هرسه ماشین دچار خسارت شدن بخصوص زانتیا صندوق عقبش رفت داخل در کل حدود 4میلیون تومان خصارت به هر سه ماشین وارد شدوماشین من فقط خسارات کمی دید چراغهای جلو کامپوت وشبکه جلو شکست وکمی دیاف رفت داخل سپیر جلو سالم وگلگیرها سالم وهمه ماشینم سالم از همه مهم تر خودم از شما هم سالمتر موندم خلاصه ماشینی بهتر پرقدرت تر سبکتر ارزانتربا این کارایی هم باری هم سواری هم با کلاس ندیدم نقاط ضعفی هم داره مطمعنم رفع میشه وچیز مهمی نمیستن 46 ساله هستم 25 ساله شوفرم خواستم شماره بزارم ولی……..خدا نگهدارتون

    پاسخ
  23. 6904
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    داداش 20ملیون میدی انتظار داری جنسیس تحویلت بدن برو ی دوبرابر پول بده ی پژو پارس بگیر فقط بخاطر اینکه ی سری آهن بهش اضافه کردن سنگین شده…….

    پاسخ
  24. حمید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام خدمت تمامی دوستان.اقایون من الان 2ماهه این ماشینو خریدم از همه نظر ازش راضیم هم شتاب هم قدرت.کار من باوانت نیست من مغازه ابزتر یراق دارم تو حسن اباد.ولی برای تست بارهم زدم تا 700کیلو اخ نگفته.واقعا راضیم.من این ماشینو خیلی بیشتر از سواری پراید خوشم اومده ازش.باتشکر

    پاسخ
  25. رامین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام و عرض ادب
    وانت پراید درسته کوچکه اما اشکال ما اینجاست که مقایسه میکنیم با کامیون و اسکانیا و ماک و مان
    هرکدوم یه کارایی داره و هر کدوم یه وزنی رو میبره
    برای مثال نیسان با وانتپیکان فرق داره
    هم تروان و قدرت و وزن و….
    وانت کارا(پراید)کارایی خاص خودشو داره برای حمل نون فانتزی .کیک تولد .فقط یک یخچالی رو یکی خریده با سواری نمیره و ….
    واستفاده دیگه کوپه بودنشه دو نفره

    پاسخ
  26. محمد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام خدمت دوستان عزیز و گرامی .به نظر بنده این وانت آشغاله قبلا پیکان سواری 83 کولر دار داشتم خیلی راحت بودم باهاش تا این که احتیاج به وانت پیدا کردم قسطی خریدم 7نقد بقیشو 4تا چک .تو جاده انداختم مسیر 100کیلومتری رو باهاش رفتم انگار 500 کیلومتر باهاش راه رفتم .صندلی افتضاح.از 100تا بیشتر صدای موتور دوبرابر پیکان سواری. سوخت خیلی زیاد بخاطر گاز خوردن بیش از حد.آخرین سرعت 160تا میخواست پرواز کنه.باد طوری طراحی شده که تو سرعت بالا باد داخل اطاق عقب می پیچه و مانع سرعت رفتن میشه.زمانی که باد باشه از 100تا بیشتر نمیره.با پیکان سواری رفیقم انداختم شتاب اولیه رو رد شدم ازش تو دور منو گرفت. وانت پرایدو با وانت تویوتا مدل 1978مقایسه کنید .قیمت وانت تویوتا تمیز 5میلیون حد اقل ظرفیت 1.5تن وانت پراید 17میلیون حد اکثر ظرفیت 400کیلوگرم.خودتون قضاوت کنید

    پاسخ
  27. مهدی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    فکر کنم یخچال بذارن عقب پرایده یکبار تک چرخ بزنه مستقیم بره تو دل دیوار
    آخه مهندس سایپا این چه طراحی کردی اون از طراحی غلط پیکان وانت که 40 سال پیش انجام دادین حالا همین فکر رو رو ی پراید پیاده کردین یعنی طرز فکر شما بر میگرده به 40 سال پیش !!!!!!!!!!!!!!!
    وانت باید بدنه بار از اتاق جدا باشه ضمنا بالای 1 تن هم حمل کنه/ نه اینکه 500 کیلو به پیکان وانت میزنی چرخش وا میره یا پرایدم 500 کیلو بزنی وا میره آخه چرخ فورغون میتونه 500 کیلو تحمل کنه!!!

    پاسخ
  28. دلامونته
    سوابق: (278 دیدگاه) ,

    بابا بی خیال وانت آمریکایی چیه، اینا اگه واقعا خودروساز هستند فقط یه نمونه مثل همین مزدا 2000 را درست کنند، خب نتونستند که وانت پیکان را از رده خارج نکردند و حالا هم دارن به پراید التماس میکنن

    پاسخ
  29. مهرداد
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    کدوماتون وانت دارین کدوماتون پراید وانت خریدین بد بوده بعضی ها املای کلمات رو بلد نیستن ولی از طراحی ماشین حرف میزنن آقا یا خانم منتقد این وانت برای این ساخته شده که شما از ماشین سواری برای کاهای سبک استفاده نکنید برای حمل و نقل جاده ای نیست واسه اینه که اگر سرویس کارین اگه مغازه دارین اگه یه وانت شخصی نیاز دارین که تردد شهری داره و نیازه چیزهایی رو که توی صندوق عقب سواری جا نمیشه با اون حمل کرد یکی داشته باشین . چند نمونه از مشاغل رو که این وانت به دردشون میخوره مینویسم شاید کمی فکر کنید وانت پیکان بهتره که امکاناتش زیر صفره یا حالا پرایدی که امکانات زیادی نسبت به اون داره.
    1 سرویسکاران شرکتهای خدمات بعد از فروش.مثلا بردن کولر آبی و نصب.
    2 مغازه دارن برای رفتن به بازار و خریدهای خاصشون که ویزیتورها انجام نمیدن و باید خودت دنبال خریدشون بری.
    3 وانت هایی که بصورت پیک کار میکنند حمل لوازم به نقاط مختلف شهر و باربری ها این کار در حال حاضر توسط هوندا 125 انجام میشود.
    4 فروشندکان لوازم منزل یا وانتهایی که آنجا مشغولند مثلا برای بردن ماشین لباسشویی و نصب آن و حتی یخچال ساید . این کار هم فعلا به جز ساید بای ساید با هوندا 125 انجام میشود.
    5 شرکتهای دارویی و لوازم پزشکی که تماما در حال حاضر مجبورند با پیک موتوری کارشان را انجام دهند خود بنده یکی از آنها هستم که وانت پراید بعلت ویژگیهای سورای وانت بودنش برای ما مفید است حجم بار ما معمولا کم و وزن آن هم کم است و همیشه مونورسواران به آن آسیب وارد میکنند.
    6 و و و و و که در حوصله اینجا نیست.

    پاسخ
  30. امید
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    واقعا متاسفم که در کشوری زندگی میکنیم که به هر چیز تازه واردی بدون کوچکترن تجربه ای قضاوت عجولانه میکنیم
    بخدا لایق همون وانت پیکانیم که تو تصادف فرمونش راست میرفت تو قلب راننده،
    حالا بشینید و عغده هاتونو سر این محصول خالی کنید،
    2روز دیگه که نایاب شد میبینم چطوری دنبالش میدوین، دم سایپا گرم، خوب بلده چیکار کنه…

    پاسخ
  31. آرش
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    ساید بای ساید بزاری تو وانت پراید!؟خیلی کاراییش بالاست ما نمیدونستیم ها

    پاسخ
  32. Profile photo of حسین
    حسین
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    بله موافقم من هم کارم سبکه یکی دو بار پیکان قرض کردم از تهران تا کرج برم یه بار بیارم دیوانه شدم رسیدم تهران باید یه هفته تو بیمارستان بستری میشدم دل آشوب کمر درد دست درد سر درد حالت …. انقدر تکون انقدر صدا انقدر احساس بی اعتمادی قدرت کم ترمزا ضعیف نزدیک 700 کیلو بار زده بودم ته ماشین خابیده بود جرات نمیکردم بیشتر 80 تا برم حتی وقتی خالی بود نمیدونم یه عده چجوری پیکانو تحمل میکنن با مصرف صدی 10-12 من اگر بخوام ماشین حمل بار بگیرم فقط و فقط در شرایط فعلی ایران انتخابم همین پراید خواهد بود

    پاسخ
  33. سعید
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با ۱۶ تا ۱۸ میلیون تومن؟!…انگار یادتون رفته قیمت خودرو یهویی رفته بالا…ارزش پول یهویی اومده پایین…مردم یهویی پولدار نشدن!

    پاسخ
  34. Profile photo of نوید
    نوید
    سوابق: (1517 دیدگاه) ,

    شما کاملا درست میگی
    ولی اولا ساید بای سایر بزاری تو این دیگه ….
    دوما خیلی بی کلاس و ضایست

    پاسخ
  35. حامد
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    داش اگه با این تصادف کنی که کلا مچاله میشه! کاش فقط فرمان میرفت تو شکمت؛ بزار تشریح کنم برات اگه با این تصادف کنی اول ایربگش میترکه و از دود سمی که تولید میشه خفه میشی بعد به صورت کامل اعضاءو جوارح بدنت مخلوط میشه با هم میشی تیلیت گوشت و خون با تکه های نامرغوب فلز بعدشم آتیش میگیره میشی کباب کوبیده …

    پاسخ

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تورهای لحظه آخری