چانگان CS55 پلاس با طراحی جذاب در بیرون و داخل، کیفیت بالا و پیشرانهٔ قدرتمند، میتوان به رقیبی جدی برای کراساوورهای چینی بازار ایران تبدیل شود.
چانگان یکی از برندهای چینی خوشنام در بازار کشورمان محسوب میشود. در دههٔ ۹۰ شمسی، سایپا اقدام به مونتاژ کراساوور CS35 این شرکت کرد و به فروش مناسبی دست یافت. هرچند سایپا به دنبال مونتاژ دیگر محصولات چانگان بود اما به دلیل تحریمها، این شرکت چینی به همکاری خود با طرف ایرانی پایان داد و از بازار کشورمان خارج شد. بااینحال، طی سال گذشته با آزادسازی واردات، سایپا دوباره سراغ چانگان رفته و اقدام به واردات محصولات آن کرده است.
تا این لحظه، سایپا کراساوورهای CS35 پلاس و CS55 پلاس را به بازار فرستاده که دومی بهتازگی به خریداران تحویل داده شده و قیمت آن در بازار به حدود ۲.۵ میلیارد تومان رسیده درحالیکه قیمت فروش سایپا ۱.۴ میلیارد تومان است. البته طبق گفتهها، سایپا به دنبال ثبت سفارش قطعات منفصله این خودرو است تا آن را در سایت کاشان خود مونتاژ کند. ازاینرو، در ادامه به بیان تجربهٔ رانندگی با این کراساوور چینی خواهیم پرداخت.
در نگاه اول، CS55 پلاس کراساوور واقعاً جذابی به نظر میرسد. در نمونهٔ مورد آزمایش ما، ترکیب رنگ خاکستری بدنه با تریم قرمزرنگ نمای چشمگیری را ایجاد کرده است. آینههای جانبی مشکیرنگ هستند و خودرو روی رینگهای ۱۹ اینچی قرار گرفته که برای این جثه مناسب به نظر میرسند. در قسمت عقب، چراغ ترمز سوم به شکل جذابی در میانهٔ اسپویلر روی سقف جای گرفته و بر حال و هوای اسپرت خودرو افزوده است. همچنین طراحی عقب CS55 پلاس نیز بسیار آیندهنگر به نظر میرسد. تنها چیزی که این نما را خراب میکند، دو سر اگزوز تزئینی است که در طرفین سپر جای گرفتهاند.
با گام گذاشتن به داخل CS55 پلاس شاهد فضایی خواهید بود که برخلاف خودروهای چینی گذشته، تناسب و کیفیت ساخت خوبی دارد. در اینجا هرچند هنوز هم مقدار زیادی پلاستیک دیده میشود اما فاصلهٔ بین پانلها یکنواخت بوده و متریال احساس و نمای خوبی دارند. صندلیهای جلو که با پشتسریهای یکپارچه فرم اسپرتی دارند، خیلی خوب بدن را در برمیگیرند و قسمت نشیمنگاه آنها نیز بسیار راحت است. غربیلک فرمان کوچک و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی که از بالای آن دیده میشود، کاملاً طراحی داخلی i-Cockpit پژو را به یاد میآورد.
صندلیهای عقب CS55 پلاس بسیار جادار است و فضای پا برای من با قد ۱۸۰ سانتیمتر هیچ مشکلی نداشت. بهطورکلی، کابین این خودرو واقعاً خوب طراحی شده و مملو از متریال باکیفیت است که با دیگر خودروهای چینی فاصلهٔ زیادی دارد. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم از طریق یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی ارائه میشود که اپل کارپلی مجهز است اما اندروید اتو برای آن کار نمیکرد. چانگان در بخش سیستم صوتی هم کراساوور خود را به بلندگوهای درجهیک پایونیر مجهز کرده است. CS55 پلاس به دوربین پانوراما مجهز است که نمای مجازی ۵۴۰ درجه از اطراف خودرو را ارائه میکند. این ماشین همچنین از بسیاری از سیستمهای ایمنی پیشرفته مثل کنترل پایین رفتن از شیبها، ترمز کمکی، هشدار برخورد جلو، کروز کنترل تطبیقی، دستیار ترافیک، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار خروج از خط و… هم بهره میبرد.
زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ GDI قدرتمند قرار گرفته است که در نسخهٔ اصلی ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما در ایران به دلیل تغییرات نرمافزاری سایپا برای تطابق با شرایط آب و هوایی کشورمان، خروجی آن اندکی کاهش پیدا کرده و به ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه کلاچ تر صورت میگیرد. این اعداد نهتنها روی کاغذ چشمگیر هستند بلکه در دنیای واقعی هم همین احساس را دارند.
خودرو از کشش خوبی برخوردار است و با فشردن پدال گاز برای یک کراساوور شتاب بسیار خوبی را به نمایش میگذارد. حتی با وجود وزن ۱۴۶۰ کیلوگرمی CS55 پلاس که با وزن سرنشینان میتواند به بیش از ۱.۸ تن برسد، پیشرانه از قدرت کافی برای حرکت دادن خودرو برخوردار است. مصرف سوخت این کراساوور در رانندگیهای شهری حدود ۱۰ لیتر در هر صد کیلومتر است اما در بزرگراه به حدود ۶ لیتر در هر صد کیلومتر میرسد. CS55 پلاس از سه حالت رانندگی معمولی، اقتصادی و اسپرت بهره میبرد که در حالت اسپرت تعلیق کمی سفتتر شده و پاسخ پدال گاز در سریعترین حالت خود قرار میگیرد. بااینحال، حتی در حالت اقتصادی هم تعلیق خیلی خوب تنظیم شده و خودرو بادیرول بسیار کمی را نشان میدهد.
بااینحال، چند مورد وجود دارد که چانگان باید آن را بهبود بخشد. یکی از این موارد سیستم تهویه است. هرچند این سیستم واقعاً خوب است و کابین را یخ میکند اما وقتی دما را افزایش میدهید، سیستم بهسرعت به درخواست شما پاسخ نمیدهد. بااینحال، رانندگی راحت، شتاب بالا و جذابیت طراحی در داخل و بیرون باعث میشود از این مشکلات جزئی چشمپوشی کنیم؛ بنابراین، بهطورکلی CS55 پلاس در کلاس خود خودرویی بسیار رقابتی محسوب میشود اما قیمت عجیب آن در بازار از رقبایی مثل تیگو ۷ پرو و فیدلیتی بسیار گرانتر است و همین موضوع میتواند خیلی از خریداران را منصرف کند. بااینحال، اگر با مونتاژ و افزایش عرضهٔ این خودرو در ایران، قیمت بازار آن کاهش پیدا کند، به رقیبی جدی برای کراساوورهای مذکور تبدیل خواهد شد.
مشخصات فنی چانگان CS55 پلاس
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۸۱ اسب بخار |
گشتاور | ۲۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو |
طول | ۴,۵۱۵ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۶۵ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۶۸۰ میلیمتر |
فاصله محوری | ۲,۶۵۶ میلیمتر |
وزن | ۱۴۶۰ کیلوگرم |
مصرف سوخت | ۷.۶ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۵۵ لیتر |
قیمت کارخانه | ۱.۴ میلیارد تومان |
قیمت بازار | ۲.۵ میلیارد تومان |
Morad
۱۵ فروردین ۱۴۰۳اخ چرا پول دستم نبود ثبت نام میکردم همین تازگیا پول اومده دستم ولی دیگه ثبت نامی ندارن😥
فورد
۱۵ فروردین ۱۴۰۳دقیقا اینم مثل کی ام سی تی 8 هم اومد کلی دلال بازی و به به و تبلیغات اومد بعدش فهمیدن چه طبل تو خالی بوده
مزدا
۱۵ فروردین ۱۴۰۳چانگان یکی از برندهای با کیفیت چینی هست که در امارات هم فروش خوبی داره
محصولاتش ارزش خرید داره با قیمت مناسب
حاجیان
۱۶ فروردین ۱۴۰۳بحث اینه که نمی فروشن من که ثبت نام کردم هم تخصیص ندادن بهمن ماه۱۴۰۲مبلغ ۵۰۰ میلیون مسدود کردم و همه شرایط را داشتم ولی تخصیص ندادن هر جا هم زنگ زدم کسی پاسخگو نیست!! 😓
رضا
۱۸ فروردین ۱۴۰۳فراخوان واریزش نوبتی میاد هر چند روز یه بار، برا منم به تازگی اومده. بعد از تعطیلات عید
حاجیان
۱۶ فروردین ۱۴۰۳هیچ نگران نباش من که ثبت نام کردم هم تخصیص ندادن بهمن ماه۱۴۰۲مبلغ ۵۰۰ میلیون مسدود کردم و همه شرایط را داشتم ولی تخصیص ندادن هر جا هم زنگ زدم کسی پاسخگو نیست!! 😓
حسین
۱۷ فروردین ۱۴۰۳ما که ثبت نام کردیم تخصیص پیدا نکرد بهمون . چیزی از دست ندادی داداش
froG-driVer
۱۵ فروردین ۱۴۰۳قیمتش به طرز وحشتناکی بالاست و میشه با این پولی که تو بازار آزاد خورده یه ماشین با اصالت مدل نسبتا قدیمی با کیفیت خرید.اکثر جاها گفته میشه که مثل بقیه چینی ها نیست و با کیفیتی ولی به نظر من چینی خوب وارد ایران نخواهد شد و این هم مثل بقیه چینی هاست.نظر شخصیه ولی من تیگو 8phev رو به این ترجیح میدم بین چینی ها البته که گفتم با این پول میشه غیر چینی قدیمی اما خوب خرید.
froG-driVer
۱۵ فروردین ۱۴۰۳باید این رو هم اضافه میکردم که با پول حدود 3.5میلیارد که قیمت متوسط این خودرو تو بازار هست میشه ماشین هایی مثل کمری2016.موهاوی.سری5و3 سال2010.حتی e class مدل پایین و سانتافه کارکرده خرید و با اینکه آپشن های کمی دارن ولی کیفیت و اصالت خیلی بالاتری دارند و این هم هست که چینی ها هر چقدر هم که خوب و باکیفیت هاشون وارد ایران بشن،باز هم اسم چینی روشون هست و هیچ اون پرستیژ اسم سانتافه یا کمری و بنز و … رو ندارن حداقل تو ایران.
froG-driVer
۱۶ فروردین ۱۴۰۳من چرا اینقدر دیس خوردم😂😂😂
Safa
۱۷ فروردین ۱۴۰۳چانگان از نظر میفی از وینی های مونتاژی ایران خیلی سر تره
امیر
۱۷ فروردین ۱۴۰۳سلام
چشم بسته و بدون آگاهی مردم نظر میدم
ماشین با اصالت
دوست عزیز سال ۱۹۹۷ کیا موتور که با اصالت خطابش میکنید ورشکسته شد
سانتافه که مشکل اویل پمپ داره و سرسیلندر میزنه
بنز که اصلا هزینه هاش سرسامآور اونم چی مدل پایین
موهاوی ۲۰۱۰ میشه ماشین ۱۵ سال کار اونم یه ماشین ۸ سیلندر که الان دیگه افتاده توی خرج
یه کمری باقی میمونه که نمیشه همه مردم ایران برن کمری بخرن
و درضمن چون شما اسم یه برندی رو نشنیدی و اطلاعات نداری نمیشه گفت بی اصالت هست
زیزیگولو
۱۵ فروردین ۱۴۰۳چین فقط سارس و کرونا و ……. انواعو اقسام ویروس خوب میسازه و میندازه به جون مردم دنیا وگرنه اصلاً خودروساز خوبی نیستش
امیر
۱۷ فروردین ۱۴۰۳سلام
چین بالاترین میزان صادرات ماشین رو توی کل دنیا داشته دقت کنید کل دنیا
همه رو هم که به ایران نفروخته!!!!!
بقیه دنیا هم که محدودیت و انحصار و…
رو ندارن پس چین ماشین خوب هم داره
و ادعای رقابت با بهترین برندها رو هم داره و تا ۱۰ سال آینده حرف های زیادی خواهد داشت برای گفتن
aliali
۱۵ فروردین ۱۴۰۳تویوتا و لکسوس: 👍
هیوندای و کیا :👎
سوبارو و سانگ یانگ و .. : کامنت
aliali
۱۵ فروردین ۱۴۰۳سامورایی ها لایک بدن
کره مربایی ها دیس لایک
کرگدن باواریا
۱۵ فروردین ۱۴۰۳اون آشغال سانگ پانگ رو کنار سوبارو نیاااااار! هزار دنیای متفاوت هستند اون دوتا
پیام۲
۱۶ فروردین ۱۴۰۳اها فکر کنم مظورش بیطرفاست
پیام۲
۱۶ فروردین ۱۴۰۳سانگ یانگ رو دوست دارم ولی چه ربطی به سوبارو داره؟ اگه سانگ یانگ و دوو میذاشتی بهتر بود(دوو رو هم دوست دارم نمیدونم چرا)
G
۱۵ فروردین ۱۴۰۳این ماشینا که به درد نمیخورند . کاش همان دست دوم اما برند معتبر وارد میشد
فرشید
۱۵ فروردین ۱۴۰۳حداقل بنویسید ریپورتاژ. همش تعریف و تمجید :\
KAIZEN
۱۵ فروردین ۱۴۰۳یه ماشین ژاپنی یا کره های رو اورحال کنی خیلی خیلی گزینه بهتریه
چانگان 2.5 میلیارد؟
حیف پول
شهروند
۱۶ فروردین ۱۴۰۳من مزدا ۳ مدل ۸۸ داشتم بیش از ۱۳ سال ژاپنی سوار بودم با بودجه زیر ۲ میلیارد ماشین کره ای بدرد بخور پیدا نشد پس از کلی تحقیق یکی از اینها در بهمن ثبت نام کردم و تو اسفند تکمیل وجه کردم ،ماشین خوبی حداقل اینه که صفر میگیری ،البته من ۱،۴ میلیارد دادم
صمد
۱۶ فروردین ۱۴۰۳با چی اورهال کنی با قطعات استوک ماشین های اوراقی که از دوبی ارسال میشه اینا که خوب بودن خود عربها ازش استفاده میکردن پدر ماشین رو تو اون گرما در میارن بعد هم اوراق میکنند و قطعاتش رو میفرستن ایران اگه قطعات نو هم بخای ببندی باید پول یه ماشین نو بدی برای قطعه این بلا سر خودم اومده دارم میگم
علی
۱۵ فروردین ۱۴۰۳متاسفانه با ممانعت از ورود خودروهای با اصالت ژاپن، کره، اروپایی و آمریکایی مردم باید به قیمت آنها برای خودروهای بی کیفیت چینی پول بدهند…
امیر
۱۷ فروردین ۱۴۰۳خود کره و ژاپن و آمریکا هم دارن ماشین هاشون رو توی چین تولید میکنن
کاسه داغتراز آش شدیم ما
Ali
۱۵ فروردین ۱۴۰۳چانگان سوار بشی و بعد از ۲ سال پشیمان میشی و عملا پولت رو دور انداختی.
این ماشینا صاحب اول و آخرش خودتی اونم با این قیمت ها ، ۵۰ هزار دلار بدی و چانگان بخری ، مسخره نیست ؟
Taha Ayoobi
۱۵ فروردین ۱۴۰۳کامت هارو که نگاه میکنی همه دیس لایک خورده
کی داره دیس لایک میزنه که نمیتونه بیاد حرف بزنه؟
شاپور
۱۶ فروردین ۱۴۰۳خریدارانی از جامعه پدال برای منفعت بالا
متین
۱۵ فروردین ۱۴۰۳من گرفتم برا فروش ولی وقتی سوار شدم اصلا باورم نشد چین همچین ماشینی ساخته وقتی سوار میشی فرقشون میفهمی
مردی که دنیا رو فروخت
۱۶ فروردین ۱۴۰۳به به پس ساندیسارو شما خوردی؟
۱۶ فروردین ۱۴۰۳ایول😂😂😂
کوروش
۷ تیر ۱۴۰۳منم نظر شما رو داشتم ولی سوارش شدم از فروش پشیمون شدم به نظرم دست راننده خوب باشه تا پنج شیش سال خرج نداره
علی
۱۶ فروردین ۱۴۰۳هر چی باشه بهتر از یه ماشین ایرانی هست
صمد
۱۶ فروردین ۱۴۰۳همین مدل چانگان یعنی cs55 پلاس سال گذشته فروشش تو بازار چین از فروش کل برند کیا بیشتر بوده توی امارات هم هم قیمت لندکروز مدل ۲۰۰۷ هست که ایران ۱۲ میلیارد خرید و فروش میشه ماشینی که همه جای دنیا اوراق میشه و اینکه چرا این ماشینها به تعداد زیاد و به قیمت واقعی نباید وارد بشه تا همه مردم ایران لذت داشتن یه ماشین مدرن و به روز رو حس کنند با تکنولوژی های جدید آشنا بشن ماشینی که هم قیمت مناسبی داره هم کیفیت نسبتا خوب
هیچکسی نیستم
۱۶ فروردین ۱۴۰۳منم ثبت نام کردم، یکی از بهترین خودروهای وارداتی هستش، یه سرچ ساده بزنید متوجه میشید
حسین مولایی
۱۶ فروردین ۱۴۰۳باعرض سلام واحترام به نظرات عزیزان بنده بصورت ثبت نامی حدود سه هفته پیش این خودرو رو تحویل گرفتم واز سال 2008 تجربه رانندگی و مالکیت خودروهای سوناتا توسان ام جی gsپژو2008 بورگواردBx7سوزوکی ویتارا رنوکولیوس جدیدوتویوتاراو4رودارم بدون اغراق وازروی اطلاعات تخصصی عرض میکنم وقتی سوار این ماشین میشی متوجه میشی از لحاظ شتاب نرمی وهماهنگی پیشرانه با گیربکس وبی صدایی داخل اطاق وحس رانندگی از همهی این خودروهایی که تجربه رانندگی با اونها رو دارم سرتره
منصور
۱۷ فروردین ۱۴۰۳من که فکر کنم هر کی ماشین چینی بخره بعد از یه مدت به یه بیماری دچار میشه حالا خود دانید
یک ایرانی
۱۴ مرداد ۱۴۰۳حیف هر یک سنت که برای خرید خودرو چینیهای آدمخوار هدر بره….. ماشالله مردم ایران همه شدن گرگ های وال استریت سهامدار شرکت های چینی شانگ پامگ و دانگ دونگ و شانگ لونگ……. میدونید چرا؟ همه دنبال دو قرون دو زار کاسبی هستن. ثبت نام میکنن پاشون ۱/۵ میوفته میخوان روش ۳-۴ میل بخورن!!!!! بعد میان رو سایتها شروع میکنن به به و چه چه…… نگید دستش نمیرسه از پشت پراید داره کامنت میزاره… با افتخار از ۲۰۱۷ یه کله ان اکس ۲۰۰ اف اسپرت سوار میشم.
ناصر
۲۶ شهریور ۱۴۰۳من ی ماهه این ماشین رو دارم از نظر رانندگی قدرت وشتابو هندلینگ و نرمی ازش راضی هستم وجادهای سخت ایرانو باهاش روندم اوکی بوده من دنبال خرید کمری بودم که نشد و یجورایی تصادفی این مایشن رو تست کردم ونظرمو رو جلب کرد هنوز خوب ازنظر تعمیرات وتامین قطعات نمیشه حرفی زد فرق ماشین ها بعداز 100 هزارتای اول معلوم میشه ولی تواین شرایط واین بازه قیمت خرید ی ماشین نو غیر مونتازی باکفیت خوب قدرتمنو چابک و کیفیت رنگ فوقالعاده انتخاب خوبی هست
شیرشیراست اگرچه پیرباشد=زاپنی اروپایی قدیمی گرون