نگاهی به چانگان CS35، مرکبی از دیار کاشان
نگاهی به چانگان CS35، مرکبی از دیار کاشان

نگاهی به چانگان CS35، مرکبی از دیار کاشان

برخی اوقات سازندگان ایرانی بازار خودروهای خود را با دست خودشان خراب می‌کنند! حتی اگر این خودرو وارداتی و یا مونتاژی بوده و محصولی داخلی نیز نباشد. شاید بپرسید چرا؟ اجازه دهید برایتان توضیح دهم. کمتر از دو سال است که شرکت سایپا یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای بازار چین را وارد و حتی اخیراً به مونتاژ آن در سایت “کاشان” اقدام نیز نموده است، اما این محصول که نسبت به بسیاری از چینی‌های موجود در ایران، از وضعیت کیفی بالنسبه بهتری برخوردار است هنوز نتوانسته آن‌چنان‌که باید و شاید خودی در بازار نشان داده و یا به‌اصطلاح جا بیفتد. مهم‌ترین دلیل این امر هم به نحوه قیمت‌گذاری نامناسب این خودرو برمی‌گردد.

Changan CS35
Changan CS35

شرکت سایپا، ابتدابه‌ساکن این خودرو را با قیمتی بیش از 80 میلیون تومان روانه بازار نمود، ولی پس از استقبال سردی که از آن به عمل آمد، در چندین مرحله، بهای آن را به 64 میلیون تومان تنزل داد. شرکت سایپا با آن همه سابقه و آشنایی خود با بازار ایران بایستی این نکته بدیهی را درک می‌کرد که اولاً، اکثر خریداران ایرانی به این راحتی حاضر نیستند برای یک خودروی ناشناخته چینی تا این حد هزینه کنند، آن‌هم خودرویی که ظاهرش چندان شبیه کره‌ای‌ها نیست! و ثانیاً، عمده مصرف‌کنندگان و به‌خصوص مشتریان خودروهای زیر صد میلیون تومانی، هیچ‌گاه نوسانات پیاپی در قیمت یک خودرو را برنمی‌تابند، به‌ویژه اگر قیمت این خودرو روز به روز در حال کاهش بوده و خریدش ضرر هنگفتی را دامن‌گیرشان نماید. پس به‌خوبی شاهدیم که طمع‌ورزی اولیه طرف ایرانی، بیش از همه به خود او زیان وارد نمود و بازار محصولش را هم به‌نوعی خراب کرد، اما حال که مونتاژ این خودرو در کشورمان آغاز شده، بهتر است که شرکت سایپا به تثبیت قیمت این خودرو اقدام نموده و بهای آن را در حد معقولی پایین بیاورد، زیرا هنوز هم این خودرو با نرخ فعلی تا حدی گران به نظر می‌رسد. بگذریم!

Changan CS35
Changan CS35

اکنون وقت آن رسیده که نگاه کوتاهی به مختصات کلی چانگان CS35 بیاندازیم.
چانگان CS35، برای نخستین بار، در سال 2011 میلادی و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان ظاهر شد آن‌هم به هیئت یک خودروی کانسپت، اما یک سالی زمان برد تا شکل نهایی به خود گرفت و مهیای رونمایی در نمایشگاه پکن گردید. در نهایت نیز، تولید این خودرو در سی‌ام ماه اکتبر سال 2012 میلادی، در خاک چین آغاز شد.

Changan CS35
Changan CS35

طراحی بدنه
طراحی بدنه چانگان CS35 با کمک طراحان ایتالیایی صورت پذیرفته است. این طرح، از سبکی مستقل سود برده و از هیچ خودروی دیگری هم در این کره خاکی تقلید نکرده است. خطوط سیالی در اقصی نقاط بدنه آن به کار رفته و جلوه‌ای خاص را برای آن مهیا نموده است. البته این سبک از طراحی با آنکه هیچ ایراد فاحشی هم بر آن مرتبط نیست و حتی از برخی زوایا نیز زیباست، ولی در کشورمان چندان جا افتاده نیست و برخی از هم‌وطنان آن را نمی‌پسندند. و در این میان، بیشتری ایرادی که از آن گرفته شد، مربوط به طول کم این خودرو و طراحی بخش عقب آن بود، طرحی که از دید برخی از افراد حتی ناقص نیز ارزیابی می‌شود! اینکه این ایراد تا چه حد درست است بستگی به دیدگاه مشتریان و نیز نظر متخصصان طراحی دارد.


اما در مقابل، کیفیت مناسب مونتاژ و فاصله کم بین درزهای بدنه و نیز رنگ‌آمیزی خوب هم نکته‌ای است که لااقل در نسخه‌های وارداتی این خودرو کاملاً جلوه گیری می‌کند که البته امیدواریم در نمونه‌های مونتاژ داخل نیز این رویه تکرار گردد.


کابین
برخلاف طراحی بحث‌برانگیز بدنه، کابین این خودرو جایی است که تا حدی می‌تواند رضایت خاطر خریداران خود را فراهم آورد. طراحی این کابین به ساخته‌های فورد بسیار نزدیک است، به‌خصوص فرم پنل میانی داشبورد که ابزار و ادوات بر روی آن جای گرفته‌اند. متریال و مواد به کار رفته در آن نیز از جنس پلاستیک سخت و ارزان قیمت هستند که تا حدی نسبت به دیگر هم‌قطاران چینی‌اش در بازار بهتر بوده ولی کماکان از نرم ایده‌آل خود فاصله دارد.

Changan CS35
همان‌طور که پیش از این نیز بارها گفته شد، به رغم پیشرفته‌های صورت گرفته در چند سال اخیر، هنوز هم کیفیت نه‌چندان خوب مواد به کار رفته در داشبورد و نیز کابین، پاشنه آشیل اکثر محصولات چینی به شمار می‌آید و به نظر می‌رسد که خیلی از سازندگان آن دیار، این مطلب ساده و بدیهی را درک نکرده‌اند که کیفیت مواد داخل کابین هم در جای خود بسیار مهم است و لااقل مشتریان ایرانی را نمی‌توان را با یک داشبورد پلیمری ساده اما با ظاهری زیبا گول زد! البته ناگفته نماند که برخی از سازندگان چینی من‌جمله هاوال و جیلی و… تا حد زیادی به کیفیت داشبورد خودرو و عایق‌بندی آن اهتمام دارند و لااقل از این لحاظ نسبت به دیگر هم‌قطاران چینی خود جلوتر هستند.

Changan CS35

Changan CS35

Changan CS35
گرچه فضای موجود در کابین و صندوق آن، با دیگر همتایان چینی‌اش، من‌جمله ام‌وی‌ام X33 و یا لیفان X60 یکسان نبوده و کمی کوچک‌تر است ولی با این حال، چهار سرنشین بزرگسال به‌راحتی می‌توانند در آن جای گیرند و از فضای سر و پای مناسبی نیز بهره‌مند شوند. حجم صندوق‌عقب آن به‌وضوح اندک است و بیشتر شبیه خودروهای هاچ‌بک است تا یک کراس‌اوور کوچک.

Changan CS35
نورپردازی مناسب داخل کابین هم از نقاط مثبت دیگری است که در این خودرو مشاهده می‌شود. صفحه مدرج پشت فرمان، با خطوطی خوانا مدد دهنده راننده در شب‌هنگام است و فرمان الکتریکی خوش‌دست آن یاری گر او در ترافیک‌های سخت درون‌شهری.


پیشرانه
چانگان CS 35 از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری تمام آلومینیمی 16 سوپاپ نیرو می‌گیرد. این پیشرانه که با نام BLUE CORE عرضه می‌شود، با همکاری شرکای خارجی چانگان، من‌جمله مزدای ژاپن و فورد آمریکا تکوین و توسعه یافته است و از ویژگی‌های آن می‌توان به مصرف کمتر، کارایی بهتر و نیز آلایندگی کمتر نسبت به پیشرانه‌های متداول بنزینی اشاره نمود. خروجی توان این پیشرانه معادل 125 اسب بخار و گشتاور آن معادل 160 نیوتن‌متر است. از لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با گیربکس‌های 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود که نسخه‌های تولید شده کشورمان با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شوند.


ایمنی و قابلیت اطمینان
از لحاظ ایمنی، چانگان CS35 توانسته است 4 ستاره ایمنی را از موسسه C-NCAP چین دریافت نماید. نسخه مونتاژ ایران این خودرو، به طور استاندارد از 4 عدد کیسه هوای ایمنی برخوردار است و به اقلامی همچون سامانه ضد بلوکه ترمز، سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و نیز سامانه کمکی ترمز در شرایط اضطراری مجهز هست. در کنارش، از کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای و پیش کشنده نیز بهره می‌برد.


بنا به ادعای وب‌سایت شرکت چانگان، این کراس‌اوور کوچک آزمایش‌های سختی را از سر گذرانده است که از جمله می‌توان به تست درازمدت این خودرو در درجه حرارت 50 درجه سانتی‌گراد در مناطقی همچون خاورمیانه و صحرای تورپان چین اشاره کرد. ضمن اینکه، تست سرمای این خودرو در مناطق مرتفع تبت و ارتفاع 5210 متری صورت پذیرفته است. مقاومت در گرد و غبار هم تست دیگری است که این خودرو در صحرای گبی چین از سر گذرانده است.


بازار فروش
از همان بدو ورود، چانگان CS 35، همیشه جز 10 کراس‌اوور پرفروش بازار چین بوده و در سال 2015 میلادی، با فروشی نزدیک به 170 هزار دستگاه، مقام پنجمین کراس‌اوور پرفروش بازار چین را از آن خود نموده است. پس با این تفاسیر می‌توان این خودرو را محصولی سخت چینی پسند دانست.

Changan CS35
در بازار کشورمان نیز، اگر بهای این خودرو در ارقام پایین‌تری تثبیت شده و شرایط فروش آن سهل‌تر گردد می‌توان بازار خوبی را برای آن پیش‌بینی کرد، به‌ویژه آنکه این خودرو توسط دومین خودروساز کشورمان تولید می‌شود و از این لحاظ می‌توان انتظار خدمات پس از فروش بهتری را لااقل نسبت به دیگر خودروهای وارداتی و مونتاژی داشت. البته امکان تحقق این موارد در صورتی امکان‌پذیر است که کیفیت این خودرو به بهانه ایرانیزه شدن و استفاده از قطعات داخلی به پایین سطح ممکن تنزل نیابد! به امید روزی که شاهد تولید بهترین‌ها توسط سازندگان ایرانی باشیم.

Changan CS35

مشخصات فنی چانگان CS35

حجم موتور: 1598 سی‌سی

توان: 123 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

گشتاور: 160 نیوتن‌متر در 4000 – 5000 دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد: 11.5 الی 12.5 ثانیه

حداکثر سرعت: 180 کیلومتر بر ساعت

سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون

سیستم فنربندی عقب: بازوهای نیمه دنباله‌ای (TRAILING ARM)

نوع کالیپر ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

نوع کالیپر ترمز عقب: دیسکی

مصرف سوخت در سیکل ترکیبی: 7.2 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت

نوع گیربکس: 4 سرعته اتوماتیک

نوع محور محرک: دیفرانسیل جلو

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: 4160/1810/1670 میلی‌متر

فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2560 میلی‌متر

وزن خالص: 1270 کیلوگرم

ظرفیت باک بنزین: 52 لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب: 215/60 R 16


ایمنی (نسخه مونتاژ ایران)

4 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین

4 عدد کیسه هوای ایمنی

سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)

سیستم کمکی ترمز (BAD)

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)

کمربندهای ایمنی جلو مجهز به سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع

تجهیزات رفاهی

طبق مندرجات وب‌سایت شرکت سایپا این خودرو با تجهیزات رفاهی ذیل عرضه می‌شود البته با قید این نکته که ” احتمال مغایرت در عکس‌ها و مشخصات فنی با خودروی تحویلی وجود دارد ”

سانروف برقی

سیستم تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل)

فرمان الکتریکی (EPS)

صندلی‌های چرمی

آینه‌های جانبی با قابلیت تاشوی برقی + مجهز به چراغ راهنما

صندلی راننده قابل تنظیم در شش جهت

سنسور پارک دنده‌عقب

سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)

دکمه‌های تنظیم بر روی فرمان + قابلیت تنظیم ارتفاع

سیستم تهویه مطبوع

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD PLAYER و پورت AUX،USB

6 عدد بلندگو

بازکننده درب باک و صندوق‌عقب از داخل

چراغ‌های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع

ریموت کنترل تاشو

زیر آرنجی مرکزی جلو

کامپیوتر اطلاعات سفر

هشداردهنده بسته نبودن کمربند ایمنی

برف‌پاک‌کن عقب + گرم‌کن شیشه عقب

و…

interior Changan CS35
قیمت

در ایران: 64,3 میلیون تومان (ثبت‌نام در نمایندگی شرکت)

در چین: 92,900 یوآن (نسخه اتوماتیک، تیپ LUXURY)

در امارات: 54,995 الی 59,995 درهم

منابع:

GLOBALCHANGAN.COM

CARNEWSCHINA.COM

CHINAAUTOWEB.COM

درباره نویسنده

تصویر پروفایل سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

40 دیدگاه

  1. germany
    سوابق: (288 دیدگاه) ,

    کیفیت قطعاتش صفره .عکسها دارن داد میزنن

    پاسخ
    1. abadan
      سوابق: (282 دیدگاه) ,

      همینکمه اشاره شد جنس داشبورد پلاستیک سخت و بی کیفیته کافیه کسی سراغ خریدش نره.

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        سلام دوست عزیز خیلی علیه خودم یه هیوندا ولستر دارم و الان یه چانگان هردوشون تو یه اندازن اما ازنظر قیمتی و خیلی چانگان به صرفه تر هست ومن خیلی راضیم

        پاسخ
    2. مهران
      سوابق: (36 دیدگاه) ,

      سایپا توفروش چانگان ایدو و سی اس 35 کاملا شکست خورده و حتی خودروی اس 300 رو هم نتونسته جزبهتعدادانگشت شمار بفروشه.دوعلت عمده عدم موفقیت سایپا یکی قیمتگذاری بسیاربالای این خودروها بود که چون مردم میتونستن با همون قیمت کره ای و ژاپنی کارکرده بگیرن سراغ این خودروها نرفتن و دوم عدم هماهنگی گیربکس و موتور درتمامی خودروهای چینی هست.به علت این عدم هماهنگی انتقال قدرت به چرخها باتاخیرانجام میشه و مخصوصا توسربالاییها ماشین خیلی کندحرکت میکنه.کلا ایرانیها ماشین پرشتاب و پرقدرت و همچنین شاسی بلندروترجیح میدن.ضمنا قطعات خودروهای چینی خیلی سخت پیدامیشه که این هم خودش معضل بزرگیه.شاید سایپااگربامونتاژخودروی چانگان سی اس75 باقیمت معقول شروع میکرد نتیجه بهتری میگرفت

      پاسخ
  2. بهنام طیبی
    سوابق: (4504 دیدگاه) ,

    توایران که هیچ خودرویی به قیمت واقعی عرضه نمیشه ولی چاره چیه
    مصرف سوختش خوبه

    پاسخ
  3. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    هیچ ماشینی قیمت واقعی نداره، وقتی پراید، 20 میلیون، 21 میلیون به فروش میرسه و قیمتگذاری میشه، خب معلومه که ازهمون اول، قیمت 80 میلیونی برای این ماشین در نظر گرفته میشه.

    پاسخ
  4. genius
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    وای خدایا!!این چه بلایی است که پس از *** بر سر ما نازل شده و شرکت سهامی تولید اتوموبیل سیتروئن ایران(Société Annonyme Iranien Production Automobile) یا همین سایپای بدنام امروز به خلعت مونتاژکاری این چینی عجیب الخلقه ملبس شده است!!!
    خیلی خوب بحثی نیست شما به چین و چینی دلبستگی خاصی دارید و نمی توانید از آن دل بکنید اما لااقل انصاف را فراموش نکنید و قیمتهای بی سر و ته چینیها را دریابید که چندین برابر ارزش واقعی به ملت ایران که بقول مسئولان خودتان لایق بهترینهاست قالب نشوند.در اینخصوص دوستان میتوانند به مقاله چند روز پیش سایت وزین پدال درخصوص مقایسه بهای چینیها در ایران و روسیه مراجعه کنند تا بخوبی با عمق فاجعه آشنا شوند.

    پاسخ
  5. ahmad
    سوابق: (361 دیدگاه) ,

    پدال، حامی چینی سواران …

    پ.ن: لااقل در انتهای این مقاله، داخل پرانتز قید میکردید “رپرتاژ”
    تا من کمتر از خودندن این مقاله ی سراسر تعریف از این حلبی چینی حرص بخورم!!!

    پاسخ
  6. مانی
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    تا حالا مشخصات هر خودرو چینی رو که نگاه میکردم نوشته شده بود ۵ ستاره ایمنی ار c-ncap این اواین خودرویی هست که میبینم از این مؤسسه ۴ ستاره گرفته!ببین ایمنیش تا چه حد داغونه که c-ncap که به همه ۵ ستاره میده به این ۴ ستاره داده!

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (809 دیدگاه) ,

      شاخ به شاخ جیلی و ۴۰۵ رو دیده باشی نظرت راجع به خودروهای چینی عوض میشه. بعد این با ۶۳ تومن قیمت رقیب جی کلاس نیست و رقیب همین ال ۹۰ اتوماتیک خودمونه که امکانات و کیفیتش در حد پرایده و طراحیش در حد فرغون!

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (64 دیدگاه) ,

        بنده شاخ به شاخ همین جیلی معروف رو با ال 90 دیدم.سر چهارراه توی چراغ قرمز تصادف کردن. ال نود فقط کاپوتش تاب برداشته بود در حالی که جیلی انگار با تانک تصادف کرده.صاحبش نزدیک بود سکته کنه.

        پاسخ
        1. فرامرز
          سوابق: (809 دیدگاه) ,

          بحث داغون شدن نیست و تصادف داخل شهری نیست وگرنه پراید تو سرعت زیر ۲۰ همه رو لوله میکنه. مهم اینه که اون ۴۰۵ پنج تا کشته دادو جیلی دو تا مجروح.

        2. محمدرضا
          سوابق: (46 دیدگاه) ,

          وقتی بدنه دچار لهیدگی و خورد شدن نشه نیروی برخورد به اتاق و سرنشین منتقل میشه .
          شکستنه سپر ازجاهای مشخص و جمع شدنه بدنه تو ماشینای جدیدتر بی دلیل نیست . ماشینای آمریکایی 40 50 سال پیش با اون بدنه محکم هفت جد صاحبشون رو حریف میدادن .

  7. حسین
    سوابق: (1311 دیدگاه) ,

    مدل دنده دستی‌اش رو هم با قیمت کمتر عرضه کنن!
    می‌تونن از امکانات اش تو مدل دستی کم کنن تا با قیمت کمتر مردم بیشتری بتوانن بخرند!

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (1311 دیدگاه) ,

      در نمونه دستی می‌تونن امکانات زیر را حذف کنن:
      کروز کنترل
      فرمان الکتریکی را به هیدرولیک تبدیل کنن
      روکش چرمی به پارچه تبدیل شود
      آینه جانبی برقی معمولی
      تنظیم صندلی راننده در ۴جهت به صورت برقی یا دستی!
      حذف دکمه های روی فرمان و سیم کشی‌اش!
      کاهش تعداد بلندگو ها به ۴عدد
      ریموت معمولی
      و بزرگ رو شیشه عقب بنویسن:
      سایپا، مطمئن!!

      پاسخ
  8. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2380 دیدگاه) ,

    چقدر ادم دلش بسوزه.نویسنده دعا کرده کیفیت مونتاژ این ماشین پایین نیاد.زمانی کادیلاک سویل که در حد سری 5 و ای کلاس الان بوده با کیفیت برابر امریکا تو ایران مونتاژ میشده حالا تو فکریم نکنه ماشین چینی کیفیت مونتاژ ضعیفی داشته باشه

    پاسخ
    1. mahdi
      سوابق: (169 دیدگاه) ,

      آکورا رو که دیدید؟ این واکورا شه !!!در عجبم از آقای کاویانی که اینقدر به ماشین چینی علاقه داره

      پاسخ
      1. سام
        سوابق: (858 دیدگاه) ,

        مهدی عزیز،بررسی خودروهای چینی،کره ای و یا ژاپنی و….ربطی به علاقه و یا تنفر شخصی نویسنده ندارد.واقعیت این است که این خودرو در کشورمان در حال تولید است و برخی از اشخاص هم در پی خرید آن هستند و بنده هم در اینجا برای آشنایی بیشتر هموطنان عزیز،خود را موظف می دانم که آن را بررسی کنم،همانطور که طبق روال معمول،خودروهای دیگر وارداتی و یا مونتاژی اعم از آسیایی و اروپایی و…..را هم بررسی می کنم.

        پاسخ
  9. چینی از ایرانی لاقل با کیفیت تر هست
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    قدرتش تو سایت سایپا ۱۲۳ اسب بخار هست نه ۱۱۲ لطفا اصلاح کنید.

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (858 دیدگاه) ,

      با سلام
      متأسفانه در زمان تدوین این متن،در وبسایت سایپا این رقم (112 اسب بخار) درج شده و حتی در فایل بروشور آن نیز همین رقم ذکر شده بود.اخیرا سایپا اقدام به اصلاح این داده ها نمود و رقم 123 را در مقابل توان پیشرانه این خودرو درج کرد.با سپاس از تذکر و نکته سنجی شما.

      پاسخ
  10. alireza
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    پدال جان اگه قیمت این خودروها را در کشور روسیه هم اعلام کنید نتیجه گیری جالبتری به وجود میاد.
    قیمت در ایران-چین-امارات و روسیه.

    پاسخ
  11. بهزاد
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    بنده ساکن اربیل عراق هستم.دو سال و نیم پیش به خاطر کمبود بودجه و شرایط خوب اقساط این ماشینو خریدم.تا الان 69000 هزرا تا کار کرده بدون هیچ مشکلی و خرجی و بدون افت کیفیت اونم تو هوای 50 درجه اینجا که ماشین های ژاپنی و آمریکایی هم مشکل میخورن.نمیخوام متعصبانه برخورد کنم اما واقا فراتر از انتظار خودم هم بوده.ضمن اینکه سواری بسیار خوب و خوش دست و راحتی داره.اینجا با 100000 کیلومتر گارانتی تحویل میدن ایران رو نمیدونم .اگه کسی اطلاعات بیشتر خواست خوشحال میشم کمکی بکنم.بهر حال دو سال و نیم تجربه شاید مفید باشه

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام آقا بهزاد لطفا اطلاعات بیشتری بدهید؟

      پاسخ
  12. امین
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    ایمنی این ماشین خیلی ضعیفه. 4 ستاره ایمنی از چین!!! حالا اگر تو استرالیا یا اروپا تست بشه شاید فقط 2 ستاره ایمنی بگیره.

    پاسخ
  13. فقط ژاپن
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    64 تومن و میدم یه رونیز سرحال میگیرم ، ده برابر این کار میکنه

    پاسخ
  14. فرشاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام به همگی من طرفدار خودروهای چینی نیستم ولی اکثر دوستانی که در اینجا دارن نظر میدن اصلا خودروی چینی ندارن یا سوار نشدن والکی اظهار فضل میکنن بنده چک جی 5 داشتم و سه سال بدون مشکل خاصی سواری داد البته تنها مشکل اون قدرتش در سربالایی با سرنشین بود در نهایت خواستم شاسی بگیرم و ماشین جک هم فروختم که اولین مشتری خرید و راضی هم هست چون پولم کافی نبود چانگان ثبت نام کردم کلی هم تحقیق کردم با این پول بهترین گزینه شاسی شهری هست.
    ولی ای کاش خودرو سازان ایرانی با کمپانی های غربی و آمریکائی قرارداد میبستند تا مجبور نباشیم اینقدر پول بدیم و تازه با دل چرکین خودرو بخیریم.
    موفق باشید

    پاسخ
  15. علی
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    ماشین خیلی خوبیه ، من 1 سال داشتم نزدیک 45000 کیلومتر باش رفتم و فروختمش به یکی از اقوام و اشتباه کردم رفتم یه سوناتا 2009 با کارکرد 88000 کیلومتر گرفتم ازبس خرج گذاشته رو دستم دیگه خستم کرده هر روز یجاش نیاز به سرویس داره .
    اشتباه منو نکنین ماشین دست دوم حالا میخواد بنز یا بی ام و هم باشه هیچ وقت جای یه ماشین صفر رو نمیگره همون صفر چینی صد شرف داره به ماشین دست دوم 7 8 سال پیش از یه برند معروف !
    اگر خدا بخواد چند روز دیگه اینو رد میکنم مجدد یکی از همین CS35 ها میگیرم خیلی ازش راضی بودم با این پولی که ما داریم نمیشه ماشین صفر المانی یا ژاپنی یا کره ای گرفت تو همین مدلا موجود همین چانگان فعلا بهترین جایگزین و انتخابه .

    پاسخ
  16. سعبد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان از قدیم گفتند هر چی پول میدید آ ش میخوری آیا شما میدانید کیا هیوندا وحتی تویوتا در چین تولید میشه الان دنیا در تسخیر این کشور شده اروپا وام ریا مشکل ندارند ولی ما چرا

    پاسخ
  17. مهدی
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    امنیتش 4 ستاره باشه یه نگاهی به پراید 0 ستاره هم بندازید!!!!

    پاسخ
  18. رضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    میخواستم ببینم این ماشین نسبت به لیفان x60 چه تفاوتی داره و کدوم بهتر هست

    پاسخ
  19. دارا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام .
    با عرض ادب و احترام خدمت دوستان
    میخواستم بگم دوستانی که تجربه رانندگی با این خودرو را ندارن نظر منفی ندن لطفا
    و ذهن مردم رو منحرف نکنن
    من پدرم این خودرو را خریده و کاملا راضی هست
    خوده من هم چند باری که باهاش رانندگی کردم واقعا عالی بوده
    هم از نظره راحتی و هم از نظر فنی .
    حتی تعویض دندهاش بسیار نرمه و متوجه نمیشید
    از نظر قدرت هم با توجه به خودش خیلی خوبه
    در کل تو رنج قیمتی خودش خوبه
    و در آخر خوده من هم بعد از کلی تحقیق و تجربه رانندگی باهاش به این نتیجه رسیدم
    ممنون از دوستان

    پاسخ
  20. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    جالبه همه کسایی که دارن راضین ولی اونایی که ندارن خیلی محکم و با اطمینان ناراضین واقعا این اظهار نظر کردن ایرانیا در باره موضوعی که اطلاعاتی در موردش ندارن خیلی جالبه.آقا وقتی این ماشینو نداری نظر نده یا اگر نمیپسندی این ماشینو برو سراغ اون چیزی که سلیقته و بودجشو داری.

    پاسخ
  21. دانش نيك
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام
    ضمن تشکر از سایت خوب و کارشناسی درست استاد گرام بحضور میرساند این خودرو مشابه جک اس 5 و هایما اس7 دارای اقبال بلندی است و بهترین استراتژی شرکت ارائه دهنده قیمت مناسب آن به نسبت توانمندی این خودرو می‌باشد شغل من کارشناس فنی خودرو و سابقه کار در این زمینه 25 سال میباشد بنده قبل از اینکه خودرو را تست کنم و به آن نمره بدهم ابتدا به کارشناسی صحیح جناب سام نمره 20 میدهم و در مورد خودرو هم باید قبول کنیم که خودروسازی چین متحول شد این خودرو دارای سه مزیت میباشد 1- طراحی ایتالیائی (دلفریب)2- موتور تحت نسخه فورد(قدرت و مصرف منعطف) 3- گیربکس فوق العاده (علی رغم اینکه چهارسرعته میباشد) سیستم تعلیق آن جلو مک فرسون (تقریبا عمومی) و عقب تریلانینگ (مشابه مگان و پژو407و هوندا) در کل به نسبت هم رده‌های خود یک سر و گردن بالاتر با قیمتی پائینتر ایستاده است.(مدل گیربکس اتوماتیک آن)

    پاسخ
  22. امیر
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من دارمش عالیهه. خواهشا اظهار نظر بدون تحقیق نکنید. نسبت به مبلغش خیلی میرزه.از همه نظر

    پاسخ
  23. مهدی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام.هفته پیش فرصتی پیش اومد تا باهاش رانندگی کنم.واقعا برام باور کردنی نبود.هندلینگ نرم و راحت صندلی های نرم.نظرم رو گرفت.ظاهرشم خوبه.تنها نقطه ضعفش واقعا صندوقشه.در حد ۲۰۶هاچ بکه.

    پاسخ
  24. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان من به تازگی این خودرو را با اسم نویسی در سایپا حریداری کردم ، موعد تحویل یک ماهه بود و خوشبخانه زودتر تحویل داده شد.

    خدرو بسیار نرم و راحتیه
    تو رانندگی حرف نداره
    موتور قوی و گارنتی که داره خسال آدمو راحت می کنه
    این ماشیت در امارات همین حدود 60 میلیون فروخته می شه با درهم 1000 تومانی
    اینجا خوشبحانه چون داره منتاژ میشه عوارض خودرو خارجی بهش تعلق نمیگیره وگرنه باید نزدیک به 90 میلیون بابتش میپرداختیم

    جنس داشبوردش خوبه
    نسبت به سمند و پرشیا من مقابسه میکنم، نسبت به پراید که خیلی عالیه 🙂
    من ماشین های قبلی ام در حد همین قیمت 60 میلیون تومان بوده، ولی واقعا تو این رنج قیمتی این خودرو بسیار خوشگل و نرم با هندلینگ عالی است
    مصرف سوختش کمه
    صدای موتور، لرزش و کیفیت صندلی ها خیلی خوبه
    برخلاف برخی از ماشین های دنده اتوماتیک دنده اش به صورت خودکار و بی صدا و خیلی نرم تفییر میکنه
    طراحی اش واقعا عالیه ، نقطه کور نداره و رانندگی باهاش مخصوصا تو جاده خیلی عالی بود
    من تعطیلات عید حدود 1500 کیلومتر با این خودرو سفر کردم و از انتخابم کاملا راضی ام

    ضمنا اینو هم بگم که من یک آقای 34 ساله هستم و از اولین ماشینم که پاترول پدرم بوده و از 12 سالگی پشتش می نشستم ، تجربه رانندگی و داشتن ماشین های مختلفی رو داشتم.
    من میتسو بیشی با خدمات پس از فروش آرین موتور هم داشتم، و از خدمات بد پس از فروشش فوق العاده ناراضی بودم
    این ماشین توسط سایپا داره مونتاژ می شه
    سایپا و ایران خودرو شرکت های الکی نیستن
    هر بدی که داشته باشن، نمی شه داشتن مراکز گسنرده خدمات پس از فروش و قطعاتشونو نادیده بگیریم
    این ماشین یک مزیت فوق العاده ای که داره اینه که اولا بهترین و پر فروشترین ماشین تو چین هست، پس الکی نبوده که مملکت 1 میلیارد نفری انتخابش کرده
    از طرفی تنها ماشین خارجیه که اگر دنیال قطعه اش بگردی با یک نرخ ارزان دولتی میتونی تو نمایندگی سایپا پیداش کنی، تو انتخابتون اینو دست کم نگیرید

    من این ماشینو خریدم و کاملا صادقانه آنچه که از تجربه یک هفته مسافرت خودم در نوروز 96 با این خوردو با خانواده ام داشتمو اینجا براتون مکتوب کردم

    امیدوارم شماها نیز ماشین های دلخواه خودتونو انتخاب کنید و بخرید و درنهایت راضی باشید

    پاسخ
  25. عليرضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ماشین بسیار خوبیه ونسبت یه قیمتش وامکاناتش خوب وجمع وجوره.من ماشین وارداتی 2015 دارم و خیلی هم راضیم .تنها مشکل اصلی که باعث استقبال کم توسط خریداران شده ،عدم خدمات پس از فروش وسرویسهای اولیه در شهرستانهاست.متاسفانه برخلاف ماشینهای چینی بی کیفت دیگه که در هر شهری خدمات وسرویس ارایه میدن،ما برا ی یک اشکال کوجک ویا سرویس دوره ای باید به مرکز استان مراجعه کنیم ویک روز از وقت خودمونو تلف کنیم که حداقل 500 کیلومتر رفت و برگشتمون طول میکشه،که این باعث دلسردی خریداران بخصوص در شهرستانها میشه که قالبا خریدار این نوع ماشینها هستند.درنتیجه سایپا جهت فروش بیشتر باید به فکر تجهیز نمایندگیهای شهرستان ها برای خدمات وسرویسهای دوره ای باشه

    پاسخ
  26. دانش نيك
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام دوستان در سایتهای دیگه اطلاعات نادرستی را دیدم که نیاز دونستم توضیحاتی برای آن دسته از عزیزان که اطلاعات قبل خرید میخان در اختیار بگذارم:1- چانگان تولید سایپا دارای چهار ایربگه و بعضی سایتها زدن دوتا که اشتباهه 2- در بعضی سایتها اعلام شده این خودرو فاقد دکمه S یا همان سیستم اسنو برای جاده برفی می‌باشد این ادعا هم صحیح نیست بلکه گیربکس این محصول با قرار دادن دسته دنده از حالت D به سمت قلاف تیپ ترونیک بدون اینکه حرکت دیگری انجام دهید وارد دنده اسنو شده و بسیار هم توانمند عمل میکنه 3- تعویض دنده در این گیربکس بسیار نرم و هوشمند صورت می‌پذیرد و رفتن زود هنگام به دنده سبک ایراد نیست بلکه جهت پایین آمدن دور موتور و مصرف کم می‌باشد4- سیستم ترمز آن در سطح خوبی قرار دارد و مجهز به سیستمهای تکمیلی می‌باشد سایپا از سیستم ترمز آن کم نکرده بلکه سیستم ESP (سیستم پایداری)را نصب نکرده که جای خالی دکمه آن در کنار کلید آیینه مشهوده

    پاسخ
  27. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان من در مسیرم جاده کوهستانی دارم که به طور معمول با چهار سرنشین باید بروم درحال حاضر ال نود دارم ودر بعضی از قسمتها با دنده یک میرم میخواستم دوستانی که تجربه رانندگی در این مسیرها رو بااین خودرو داشتن راهنمایی بفرمایند که قدرت خودر در سر بالایی چطوره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.