سوزوکی

سوزوکی، گرند ویتارا و آلتو را بازنشسته می‌کند

بعد از معرفی نسل جدید سوزوکی ویتارا که قرار است به زودی در نمایشگاه پاریس به صورت رسمی رونمایی گردد، اخبار و گزارش‌هایی از این شرکت دریافت شده که برنامه‌های آینده و سرنوشت تعدادی از محصولات را مشخص می‌کند.

2015 Suzuki Vitara
۲۰۱۵ Suzuki Vitara
سوزوکی گرند ویتارا یکی از خودروهایی است که ممکن است به سرنوشت آن علاقه‌مند باشید. گرند ویتارا از سال ۱۹۹۸ و نسل دوم این خودرو، جایگزین ویتارا شد.

سوزوکی گراند ویتارا 2013
سوزوکی گراند ویتارا
البته ویتارا با همین نام و بدون پسوند گرند همچنان در بسیاری از کشورها به فروش می‌رسید. با این وجود، در زمان معرفی نسل چهارم ویتارا، اعلام شد که این خودرو، جایگزین گرند ویتارا نمی‌شود. از سویی دیگر، سوزوکی پیش از این هم به تولید گرند ویتارا لااقل تا دو سال آینده تأکید کرده بود. بنابراین مشخص نیست که با کنار گذاردن گرند ویتارا، چه خودرویی جایگزین آن می‌شود. شاید سخت شدن رقابت در بازار کراس اورهای متوسط، سوزوکی را از این حیطه فراری داده باشد.

Suzuki IV-4 concept
Suzuki IV-4 concept
از سوی دیگر سوزوکی آلتو هم در بهار سال آینده به خط پایان می‌رسد. برای جایگزینی این خودرو، سوزوکی سلریو که کمی بزرگ‌تر از آلتو می‌باشد در نظر گرفته شده است.

Suzuki alto 800
Suzuki alto 800
سوزوکی همچنین یک سدان جمع‌وجور با نام سیاز را هم در هند و با همکاری ماروتی رونمایی کرد. این خودرو نیز جانشین SX4 سدان خواهد شد.

Maruti-Suzuki Ciaz Concept
Maruti-Suzuki Ciaz Concept
Suzuki Celerio
Suzuki Celerio

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. وحید

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (399 ديدگاه)

    من که ژاپنی بازم اصلا سوزوکی ویتارارو قبول نداشتم و ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. مک میسل

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      سوزوکی فقط موتور…
      اصلا ماشیناشو دوست ندارم و نخواهم داشت

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. مصطفی

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (350 ديدگاه)

        سوزوکی فقط هایابوسا…
        اصلا ماشیناشو دوست ندارم و نخواهم داشت.
        خخخخخخخخخ.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. h

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    من از مدل کیزاشی خیلی خوشم میآد. اما حیف که به تعداد خیلی کمی وارد ایران شد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. علی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (255 ديدگاه)

    اصلا سوزوکی سیاست جالبی برای برون قاره ای نداره.
    پدال دو روز هست که مقاله کم میزاری یکم تلاشتو بیشتر کن لطفا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Elring-aventador

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (331 ديدگاه)

    سوزوکی برند بدی نیست
    .
    .
    .
    ولی در حد رقابت با امثال خودش مثل کیا و هیوندا نیست اصلا

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Ahmad..F12

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      این حرف کمال ناآگاهی رو میرسنونه، سوزوکی قابل قیاس با کره ایها نیست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. Ehsan

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    سوزوکی آلتو هیکل به این بزرگی چرخ ها به این کوچیکی !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elring-aventador

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (331 ديدگاه)

      سمند هم رینگ هاش به نظر من کوچیکن

      اگر ایران خودرو رینگ هاشو 13 اینچی می کرد خیلی اسپرت تر هم می شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. توفیقی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    صلاح مملکت خویش خسروان دانند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON MARTin

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      یه شعرهایی هست که دیگه باید از رده خارج بشه
      میفمی؟سخت نیست فهمیدنش که

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    من عاشق ویتارا و کیزاشی بودم و هستم . واقعا عالی بودن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      کیزاشی واقعاً عالیه منم همین نظرو دارم میلاد

      ولی این سیاز واقعاً معرکه‌ست خییییلی خوش استیله

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. mahdi

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود.
    دوستان کسی در مورد مدلی ه توی عکس نشون داده (Maruti-Suzuki Ciaz ) چیزی میدونه
    ارائه شده یا نه؟ به خط تولید رسیده؟ یا وارد ایران شده ؟
    ماشین قشنگی باید باشه
    سوزکی یه خودروساز خوب هست که باید مسیر پیشرفت رو بهتر ادامه بده
    به نظرم میتونه روی بازار ایران کار کنه
    و بصورت سفارشی سدان و کراس اور برای ایران تولید و ارائه کنه
    بازار ایران بهترین موقعیت برای سوزکی هست به دلایل زیر:
    1 نظر مساعد ایرانیان نسبت به محصولات ژاپنی
    2 پیشینه خوب سوزوکی در زمینه موتور سیکلت
    3 اعتماد ایرانیان به قطعات و خدمات این شرکت
    4 امکان تاسیس کارخانه و خط تولید در ایران بصورت مستقیم (البته دردسرهای خاص خودش رو داره)
    5 توان تولید محصولات سدان و کراس اور در مقایس بازار رقابتی (البته کذایی) ایران
    فکر نکنم سوزوکی بتونه به راحتی با همتایان کشور خودش (ژاپن) رقابت کنه
    باید دنبال یه بازار دیگه مثل ایران باشه
    نمونه بارزش کامیون های ایسوزو که توی ایران استقبال خوبی ازش میشه
    یه محصول خوب
    سوزکی هم باید بیاد توی ایران یا کشورهای مثل ایران
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. CIFEX

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (81 ديدگاه)

      این که بتونه بیاد تو بازار ایران خیلی خوبه
      اما خوب این کار تقریبا غیر ممکنه چون به خاطر حمایت بی چون و چرای دولت از خودرو ساز ها ، متاسفانه دولت اجازه فعالیت به هیچ کارخانه ای رو در داخل ایران نمیده و نخواهد داد . البته این قضیه سر دراز دارد و خیلی از عوامل در این تصمیم دولت دخیلند که خوب برخی از اون ها هم حق و خیلی هم ناحق که دوستان همه اصلاع دارند و اینجا مجال بحث نیست .
      ولی واقعا چی میشد دولت با پایین اوردن تعرفه ها حتی در حد محدود و یا همینجور که دوست عزیزمون گفت با اجازه تاسیس کار خانه برای یک برند به نام بتونه برای این دو خودرو ساز عقب مونده داخلی رقیب تراشی کنه تا حداقل یک خورده به تکاپو و جنب و جوش بیوفتن و یک ذره پیش رفت کنند که این هم برا پیشرفت خودشون بهتره هم برا کشور .
      الان هر دو هم که شدن 1 مونتاژ کتر حرفه ای خودرو های چینی
      الان چین خیلی هوشمندانه داره درصد قابل توجهی از صنعت خودرو سازی ما رو تصاحب میکنه و این نفوذ هر رور هم بیشتر و بیشتر میشه
      و در اخر امان از دست ها و مسایل پشت پرده که نمونه کوچیکش رو میتونید در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از ایران خودرو و سایپا بخونید که واقعا تاسف بر انگیزه
      والا ادم نمیدونه چی بگه …………..

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. mahdi

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        درود جناب CIFEX
        دقیقا همینطور هست که شما میفرمایید
        به نظرم اگه بخواهیم همینطور پیش بریم در نهایت این به اصطلاح صنعت آخر عاقبتش میشه مونتاژ و یا حتی بهش اجازه مونتاژ نمیدن و واردات رو انجام میدن که جریانات خودش رو داره و مردم ایران تبدیل میشن به مصرف کننده کالاههای آشغال چین
        من به شخصه خیلی گفتم که این جریانات از کجا آب میخوره
        اما در نهایت دوستان میگند((( پس برای آخرین بار سکوت کن و زیاده گو نباشو )))از این جور مزخرفات بهت تحویل میدن و برخی مواقع بهت میگن (((مگه تنت میخاره و ….. ))) که مشخصه این افراد سرشون تو کدوم آخوره و از کدوم توبره دارند میخورند و چکاره اند و اغلب بصورت ایزایی و خنثیی و رفع کدیی نظر میذارند و یه جور ستون پنجمی هستند
        کلام آخر : جانا سخن از زبان ما میگویی
        سپاسگزارم
        مهدی (فرزند کوروش)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. CIFEX

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (81 ديدگاه)

          عزیزی مهدی جان
          فرمایش شما کاملا متین و درست هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. datsun

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    سوزکی فقط موتوراش خوبه نه اینکه ماشناش خوب نیست نه زیاد موفق نبودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بنده خدا

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام بر حضرات گرام.منصفانه جیلی شاسی بلند رو با ویتارا مقایسه کنین…اگه اون ژاپنی این تحت لیسانس ساب سوید هستش…منصفانه از این دوتا بهتر سانگ یانگ اکتیونه…سانگ یانگ از پسر عموهاش (کیا و هیوندای)بهتره.نتیجه بین اسپورتیج و ix35وویتارا و جیلی شاسی بلند سرتر از همه بدون تعصب اکتیون هستش….نقد منصفانه…

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. amir-bmw

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    البته اگه طراحی بد اکتیون رو در نظر نگیریم
    نظر شخصی ;)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا