شورلت

کوروت C7.R یک ماشین برای مسابقه

در کنار کوروت Z06 2015، شورولت خودروی مسابقه‌ای کوروت C7.R را نیز در نمایشگاه خودروی دیترویت که چندی پیش برگزار شد در معرض نمایش گذاشت. این خودرو مراحل تحقیق و توسعه‌ آن همراه با Z06 انجام شده است. طبق اعلام شورولت، این دو خودرو نزدیک‌ترین ارتباط را بین دو کوروت ساخته شده برای مسابقه و جاده را در طی سال‌های دوران جدید با یکدیگر دارند، به گونه‌ای که سطح بی سابقه‌ای از مهندسی و قطعات را که شامل طراحی شاسی، تکنولوژی موتور و آیرودینامیک می‌باشد را به اشتراک می‌گذارند.

Chevrolet Corvette C7.R 2014
Chevrolet Corvette C7.R 2014

همانند گذشته، خودروی مسابقه‌ای و Z06 همان چهارچوب مبتنی بر آلومینیوم را خواهند داشت. هر چند، برای اولین بار، چهار چوب این دو خودرو در کارخانه‌ی Bowling Green کوروت ساخته خواهند شد. شاسی C7.R 40 درصد قوی‌تر از C6.R قدیمی می‌باشد.

Chevrolet Corvette C7.R 2014
Chevrolet Corvette C7.R 2014

اضافه کردن سیستم تزریق سوخت مستقیم به Z06 مهندسان کوروت را قادر می‌کند تا برای اولین بار پس از پایان دوره‌ی GT1 در سال ۲۰۰۹ یک خودروی مسابقه‌ای را عرضه نمایند. این سیستم بازدهی بالایی دارد، بنابراین بدون نیاز به توقف‌های زیاد به منظور سوخت گیری می‌تواند در مسابقات استقامتی با مسافت‌های طولانی تفاوت بزرگی را ایجاد کند.
استراتژی‌های آیرودینامیکی C7.R دقیقاً همانند C6.R می‌باشند که شامل رادیاتور کج شونده به جلو، کاپوت کاربردی و دریچه‌های هوا، و سیستم انتقال قدرت محور عقب و خنک کننده‌های دیفرانسیل می‌باشد. این دو خودرو استراتژی‌های مشابهی نیز در مورد افزایش خنک کنندگی و فشار محوری رو به پایین (Downforce) دارند، که شامل اسپلیتر جلو، پنل Rocker و کانال‌های خنک کننده‌ی ترمزهای جلو و عقب مشابه می‌باشد.

Chevrolet Corvette C7.R 2014
Chevrolet Corvette C7.R 2014

مطمئناً تفاوت‌هایی بین یک خودروی معمولی و مسابقه‌ای وجود دارد. خودروی C7.R از همان موتور C6.R استفاده می‌کند، زیرا قوانین GT حداکثر حجم موتور را به ۵.۵ لیتر محدود کرده، و القای اجباری (ارائه‌ی هوای فشرده به دریچه‌ی یک موتور احتراق داخلی) نیز ممنوع اعلام شده است، بنابراین موتور ۶۲۵ اسب بخاری جدید Z06 قانونی نخواهد بود. سیستم تعلیق R باز هم به خاطر قوانین GT به منظور تطبیق با تایرهای مسابقه‌ای پهن‌تر و ترمزهای بزرگ‌تر اصلاح شده است.

در بحث آیرودینامیک، به جای دو کانال NACA در خودروی C6.R، در بالای بدنه و نزدیکی چرخ‌های عقب، C7.R دارای ورودی‌های در هر کدام از پنل های یک چهارم عقب و درست بالای کانال‌های ترمز می‌باشد، که با برقراری جریان هوا به خنک شدن transaxle و دیفرانسیل کمک می‌کند. همچنین، وجود دهانه‌ی بزرگ‌تر برای رادیاتور به تولید جریان هوای روان‌تر در طول باله‌ی عقب امکان داشتن هندلینگ و پایداری بهتر در سرعت‌های بالا را ایجاد می‌نماید. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”61617″] تیم Corvette Racing در سال ۲۰۱۴ با C7.R در مسابقات مختلفی شرکت خواهد کرد، که از پنجاه و دومین سری مسابقات Rolex 24 در دِیتونا آغاز می‌شود. این تیم در مسابقات جدید Tudor United SportsCar Championship که پس از ادغام American Le Mans Series و Grand-Am Rolex Sports Car Series به وجود آمده است نیز شرکت می‌کند. خودروی C7.R در کلاس GT Le Mans در بیش از ۱۱ مسابقه در آمریکای شمالی شرکت خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود که این تیم در مسابقه‌ی ۲۴ ساعته ی لو مانز در کلاس GTE Pro شرکت نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    با سلام
    کسی میدونه ارزانترین ماشین هایی که از دبی میشه وارد کرد چیه و اخرش چند تموم میشه؟؟(اونایی که تو ایران نمایندگی دارن)
    حداقل باید چنتا وارد کرد؟؟و موضوع مهم در وارد کردن چیست؟؟
    برای مصرف شخصی میخوام نه برای کسب سود!!یه ماشین که در حد یه شخصیت 70 ساله باشه و گرون نباشه و بتونه سرشو بعد از 30 سال کارکردن بالا بگیره!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. k1

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (101 ديدگاه)

      یه بنز ضد گلوله سراغ دارم با موتور6 سیلندر و مدل1985 با قیمت 40 میلیون و فقط یه مشکل داره اون هم بابت پلاکشه که به افراد عادی اجازه ضدگلوله سوار شدن نمیدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (2810 ديدگاه)

        تو ایرانه ، سرپاست؟؟
        تصادف و کارکرد و نوع نگه داریش مهمه!!مجوزش با من!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. فقط BMW

        ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (85 ديدگاه)

        مگه جنگه؟؟؟ :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Kave

        ۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (5 ديدگاه)

        من یه آدم خاصم میخوام

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. a-x1

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (187 ديدگاه)

      ارزان ترین خودرو در خارج (خودروی خوب، غیر چینی و…) قیمت 13 تا 15 هزار دلار داره که میشه به خودرویی مثل میتسوبیشی لانسر (تیپ 1) و نیسان سانی (ورسا) اشاره کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. رهام

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    جالب اینجاست که وقتی اولین بار کوروت وارد بازار میشه به بی کیفیتی معروف میشه !
    همین موضوع باعث میشه که فقط 300 دستگاه از اون فروش بره.
    اما حالا تو نوع خودش شاهکار به حساب میاد.
    این یعنی سیاست درست در خودرو سازی.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. آرش

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    بله میدونم.ارزونترین ماشینی رو که میتونین وارد کنید کیا پیکانتو هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      برادر دل انگیز من نمیدونم تا آسیا و خاورمیانه اسم نیسان ورسا سدان چیه ولی ماشین خیلی ارزونیه در حد 10 هزار دلاره سدانه و خیلی ماشین خوبیه….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. carbonado aventador

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    واقعا خوشکله!!!!!!انتظار زیادی از أو می ره و رقیب های سرسختی داره!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شروین

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    همیشه موفق بوده و خواهد بود. تنها رقیب جدیش هم وایپره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    باید دید تو پیست چه میکنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SALAR

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      مورچه چیه که کله پاچش چی باشه……………….

      موافقم 0
      مخالفم 2
  7. saied

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    یه رقیب خوب واسه ۹۱۱ :) ولی هیچ کدوم نمیتونن با ۴۵۸ مقابله کنن ! ۴۵۸ اسپشیالم که اومده :) عمرن در مقابلش بتونن مقا بله کنن :) ولی من کروتو خیلی قبول دارم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      458 از GTR NISMO شکست خورد عزیز من ؛ همونطور که 911 شکست خورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1447 ديدگاه)

        یعنی هلاک این آمار و ارقام شمام! کی ؟ کجا ؟ فیلم ؟ منبع معتبر ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. carbonado aventador

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (4461 ديدگاه)

          اون جایی که شکست خورد ، دیر حرکت کرد تازه آخرش هم جبران کرد و با اختلاف کمی باخت!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. محمد

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    بی نظیر و منحصر به فرده… تا حالا ماشین مسابقه ای به این زیبایی ندیده بودم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Nima

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    حرف نداره.
    راستى منم منتظر zl1 و zr1 میمونم و فکر کنم حدود 650 اسب باشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فقط BMW

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    از هر نظر حساب کنی بهترین ماشینه ماشینی که شتاب 0 تا 100 تو 4 ثانیه اونم با قیمت 56000 دلار اونم برند چورلت!!!دیگه چی میخای از یه ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علیرضا

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سیستم رادیاتور کج شونده چه ویژگی خاصی نسبت به عادیش داره جایی هست در موردش اطلاعات کامل داده باشه ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا