شورلت

تاد جاچتر، خالق شورولت کوروت موتور میانی بازنشسته شد

تاد جاچتر مهندس ارشد شورولت کوروت با حدود نیم قرن سابقه در جنرال موتورز بازنشسته شد.

به نظر می‌رسد همه‌ چیزهای خوب دنیا حتی اگر بیش از ۳۰ سال دوام داشته باشند هم به پایان می‌رسند. تاد جاچتر مهندس ارشد کوروت است که کار خود را در سال ۱۹۹۳ روی این خودرو شروع کرد و درست زمانی به این تیم پیوست که کارهای نهایی روی نسل چهارم کوروت صورت گرفته بود. البته او پس از حضور در تیم توسعه کوروت کار روی نسخه متحول شده نسل پنجم را شروع کرد.

جاچتر قبل از عرضه کوروت نسل هفتم به سمت مهندس ارشد کوروت ارتقا یافت و پنجمین نفری شد که می‌تواند به این جایگاه برسد. زمانی که دولت اوباما فهمید کوروت یکی از چندین خودروی سودده صنعت خودروی این کشور است، نسل هفتم آن راهی بازار شد. تاد و تیمش نهایتاً کوروت نسل هشتم پیشرانه وسط را توسعه دادند، خودرویی که توانست عنوان خودروی سال ۲۰۲۰ موتور ترند را کسب کند. همچنین کوروت Z06 نسل هشتم هم توانست جایزه خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۳ همین مجله را به دست آورد. چنین جوایزی نشان دهنده میزان تلاش‌های تاد و تیمش در تولید یک محصول اسپرت بی‌نقص است.

اما سابقه حضور جاچتر در جنرال موتورز بسیار بیشتر از ۳۱ سال همراهی با تیم توسعه کوروت بوده است. او اولین بار در سال ۱۹۷۷ و با مدرک مهندسی هوا و فضا و مکانیک به کارخانه مشهور اوهایو این خودروساز پیوست. در واقع باید گفت او دو تابستان را درحالی‌که همچنان دانش‌آموز بود برای جنرال موتورز کار کرد و این سابقه بیش از ۴۷ سال برای او بسیار مثمر ثمر بوده است.

اما بهتر است به کوروت های فوق‌العاده‌ای که تحت مدیریت او توسعه یافته‌اند بپردازیم. از جمله این خودروها می‌توان به نسل پنجم به ویژه مدل Z06 C5 فوق‌العاده، نسل ششم Z06 با پیشرانه ۸ سیلندر ۷ لیتری شگفت‌انگیز و… اشاره کنیم. همچنین نباید کوروت نسل هفتم ZR1 با پیشرانه سوپرشارژ ۷۵۵ اسب بخاری و قیمت ۱۰۰ هزار دلاری را فراموش کرد. اگرچه نسل هفتم کوروت در مقایسه با نسل ششم پیشرفت‌های بسیار زیادی نداشت اما مدل گرند اسپرت و Z06 بسیار خوب ظاهر شدند؛ اما اگر بخواهیم به گل سرسبد تمامی این کوروت ها اشاره کنیم باید از نسل هشتم پیشرانه وسط نام ببریم که توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

جاچتر قبلاً گفته است:

کار کردن در این کمپانی برای من افتخار است زیرا باعث شده با همکاری مردان و زنان متعهد یکی از نمادین‌ترین و مشهورترین خودروهای تاریخ معاصر آمریکا را تولید کنیم.

بخش آخر سخنان تاد کاملاً شاخص است چراکه شورولت کوروت توسط موتور ترند به عنوان نمادین‌ترین خودروی ۷۵ سال گذشته شناخته شده است. او ادامه می‌دهد:

سرسختی و تلاش‌های تیم کوروت برای تولید بهترین نسل از این خودرو واقعاً الهام‌بخش است. من می‌دانم که آینده این نام درخشان خواهد بود.

با توجه به اخبار منتشر شده درباره کوروت ZR1 جدید و همچنین برنامه‌های آتی شورولت تقریباً مطمئن هستیم که گفته‌های جاچتر رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت. باید دانست تاریخ بازنشستگی دقیق مهندس ارشد کوروت تابستان سال جاری میلادی است و با زمان رونمایی از کوروت ZR1 هم‌زمان شده است. احساس می‌کنیم این دو رویداد با یکدیگر مرتبط خواهند بود. شورولت همچنین خاطرنشان ساخته جانشین جاچتر را تا اواخر تابستان امسال معرفی خواهد کرد. از او به خاطر بیش از ۳۰ سال حضور در تیم توسعه کوروت و تولید خودروهایی هیجان‌انگیز ممنونیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3396 ديدگاه)

    چطور تو بازنشسته شدی چرا آقای من بازنشسته نمیشه؟

    موافقم 10
    مخالفم 0
  2. blackwing

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (913 ديدگاه)

    گفته تابستون بازنشسته میشه ، کوروت ZR1 هم تابستون رونمایی میشه ، فکر کنم همراه رونمایی کوروت بازنشسته بشه. خیلی خوب عمل کرد تو این چند سال ، دمش گرم ، گل کاشت

    موافقم 14
    مخالفم 0
  3. زیزیگولو

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5063 ديدگاه)

    انصافاً این آدم نه تنها به جنرال موتور و صنعت خودروی آمریکا بلکه واسه صنعت خودروی جهان خدمات بزرگی انجام داده …… درسته وقتی کسی کار بزرگی انجام میده افتخارش نصیب خودش و کمپانی مربوطه میشه ولی در اصل به پیشرفت صنعت خودروی جهان کمک کرده

    موافقم 14
    مخالفم 2
  4. Mohammad

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (117 ديدگاه)

    حاجی دمت گرم
    کوروت zo6 واقعا یه شاهکاره

    موافقم 9
    مخالفم 0
  5. حسن

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1361 ديدگاه)

    سلطان تا ابد نامت همراه کوروت میدرخشد

    موافقم 12
    مخالفم 0
  6. حسن

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1361 ديدگاه)

    پدر پرفورمنس دنیا
    وجدانا کوروت موتور جلو دف عقب یعنی اوج هنر و توانایی .
    کوروت ZR1 نسل هفتم و قطعا وایپر سلطان بلامنازع این نوع خودروها در تاریخ خودرو سازی دنیا هستند و این اقای خاص نشون داده که چقد توانا و باسواد و مدیره
    دمت گرم من همیشه تحسینت کردم.
    بنازمت شیر زرد

    موافقم 12
    مخالفم 3
  7. حسن

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1361 ديدگاه)

    وجدانا یه نگاه به مدرکش بکنید
    او اولین بار در سال ۱۹۷۷ و با مدرک مهندسی هوا و فضا و مکانیک به کارخانه مشهور اوهایو این خودروساز پیوست.
    اینجا معلوم میشه چرا کشورهای غربی پیشرفت میکنن و ما پسرفت
    6 کلاس خیلیه والا کی حوصله داره 6 سال بره مدرسه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  8. Camaro ZL1 427

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    قدرت کوروت نسل هفتم مدل زد آر یک ۷۵۵ اسب بخار است و در متن اشتباه نوشته شده است.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      سپاس
      تصحیح کردم

      موافقم 3
      مخالفم 0
  9. corvette

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    آقای کوروت ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. حسن

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1361 ديدگاه)

      بنازمت زیبا بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. JDM سابق

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (380 ديدگاه)

    من چند تا ویدیو ازش دیدم تو تمام ویدیو ها یه پیراهن ساده آستین کوتاه و یه شلوار معمولی می‌پوشه و حتی تو مراسمات رسمی هم یه کت و شلوار معمولی و کم زرق و برق تنشه رفتارش با مشتری ها فوق‌العاده است، لذت بردم از این همه خاکی بودنش

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. amirgamer.m.c.s

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مرسی که ماشین مورد علاقمو ساختی🩵

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا