فورد

آزمون سرعت و شتاب فورد موستانگ شلبی GT500 در اتوبان

یک دستگاه فورد موستانگ شلبی GT500 با ۷۶۰ اسب بخار قدرت توانایی‌های سرعت و شتاب خود را در اتوبان به نمایش گذاشته است.

یکی از شناخته‌شده‌ترین اعضای خانواده موستانگ مدل شلبی GT500 است که تقریباً ۵ سال پیش عرضه شد و اگرچه دیگر خبری از آن در خط تولید نیست اما همچنان توجهات را به خود جلب می‌کند. با توجه به مشخصات فنی این خودرو دلیل محبوبیت بالای شلبی GT500 را خواهید فهمید چراکه تا به امروز همچنان قوی‌ترین محصول جاده‌ای تاریخ فورد به شمار می‌رود و حتی قوی‌تر از سوپرکار جی تی است.

فورد برای نیروبخشی به موستانگ شلبی GT500 از سوپرشارژر استفاده کرده و بنابراین نسل S550 این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری با ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۷ نیوتون متر گشتاور برخوردار است. اگر از فورد درباره صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این هیولا بپرسید آن‌ها زمان حدود ۳ ثانیه‌ای را اعلام خواهند کرد. همچنین شلبی GT500 مسافت ۴۰۰ متر را در حدود ۱۰ ثانیه طی می‌کند.

ابعاد، پرفورمنس و صدای تولیدی پیشرانه باعث می‌شود خودروی موردبحث در جایگاهی همانند دوج چلنجر SRT هلکت قرار گیرد هرچند دو مدل دیمن به دلیل قدرت بیشتر دست برتر را خواهند داشت. دیمن استاندارد در فول ترین نسخه ۸۴۰ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که قدرت دیمن ۱۷۰ به رقم حیرت‌انگیز ۱۰۲۵ اسب بخار می‌رسد. این خودرو در عرض ۱.۶۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۹۱ ثانیه طی می‌کند.

اما وضعیت کامارو چگونه است؟ همان‌طور که می‌دانید کامارو به خاطرات پیوسته و نمی‌توانیم خبری دقیق از آینده آن داشته باشیم. برخی افراد اعتقاد دارند شاید در آینده رقیبی برای چارجر دیتونا برقی تولید شود درحالی‌که برخی کارشناسان نیز اظهار می‌دارند کامارو بعدی همچنان به پیشرانه درون‌سوز وفادار خواهد بود. مدل قبلی ZL1 بسیار ضعیف‌تر از مدل‌های هلکت و دیمن و همچنین شلبی GT500 بوده چراکه پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار آن تنها ۶۵۰ اسب بخار قدرت داشته است. اما با وجود بازنشسته شدن خودروی موردبحث شاهد هنرنمایی آن در اتوبان هستیم. قبلاً چندین نمونه فورد موستانگ شلبی GT500 در مسابقات درگ درخشیده‌اند و حالا نوبت به تخت گاز با آن در بخش‌های بدون محدودیت سرعت اتوبان‌های آلمان می‌رسد. این خودروی آبی رنگ با نوارهای سفید بدنه جذابیت‌های زیادی دارد و راننده با جرات بالای خود به سرعت‌های قابل‌توجهی می‌رسد. یکی از بهترین بخش‌های ویدئو نیز غرش پیشرانه ۸ سیلندر فورد خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6818 ديدگاه)

    هیولا
    ماشالاه امریکن شلبی
    ماشالاه اصالت

    موافقم 11
    مخالفم 9
    1. A

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      دادا همیشه زیر پست های خودرو های آمریکایی کامنت تو زیرشه همیشه هم ایشالا ماشالا می کنی😂

      موافقم 16
      مخالفم 2
  2. blackwing

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (901 ديدگاه)

    واقعاً بگن یکی از ماشین های رویاییت رو بگو ، این شلبی با پکیج کربن هست. تو رولینگ پوست اکثر بی‌ام‌و ها ، جی تی آر ها ، هلکت ها ، کوروت ها و کامارو ها رو میکنه.
    تنها ضعفش به نظرم وزن ۱۹۰۰ کیلویی و نبود گیربکس دستی هستش

    موافقم 6
    مخالفم 7
    1. R@min

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1682 ديدگاه)

      خیلی از مالکین خود جوش کل قسمت جلو فیبر کربن می کنن و چربی خوبی ازش گرفتن.

      موافقم 12
      مخالفم 3
    2. بی خیال اسم 2

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (133 ديدگاه)

      ماله که ما دیدیم جلو M8 پوستش کنده شد

      موافقم 7
      مخالفم 8
      1. سوشیانت

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1931 ديدگاه)

        چلنجر دیمون ۱۷۰ هم پوست m8 رو میکنه فورد هم مدل جی تی رو داره با سرعت ۳۴۷ که آلمانی ها تو خواب هم نمیبینن

        موافقم 5
        مخالفم 15
        1. JaMsHiD

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (990 ديدگاه)

          سوشیانت
          به تاپ اسپید باشه ، پژو اوکسیا 1988 می‌تونه 350 کیلومتر راه بره !

          همین چلنجر چلنجری که میکنی از یه فراری خورده😂
          جالبه ها ! فورد جی تی هم که میگی به زور تونسته یه بار برنده مسابقات لمانز بشه . حالا هم دست از مقایسه آمریکا و اروپا بکش . چون مهندسی که اروپایی ها توی ماشین های پرچمدار تکنولوژیشون میکنن ، هیچ آمریکایی نمیتونه انجامش بده .
          این حرف رو هم از لیست رکورد های نوربرگ رینگ میزنم .

          موافقم 7
          مخالفم 9
        2. بی خیال اسم 2

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (133 ديدگاه)

          چلنجر دیمون 170 که حرفش رو نزنیم بهتره بعدش به قول جمشید جان
          پژو اوکسیا 1988 350 تا می ره که از فورد جی تی نسل جدید بیشتره که به قول خودت 347 تا میره خخخخخ

          هر وقت همین فورد تونست تو جهنم سبز رکورد بزنه بیا حرف بزن

          موافقم 9
          مخالفم 9
        3. (Ali(chevynova

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (6818 ديدگاه)

          جمشید
          گفتی نوربرگ رینگ
          رکورد وایپر رو اونجا یادت نره
          فورد جی تی ۴۰ هم یکبار برنده نشد
          از ۱۹۶۶تا۶۹ الکی گرونهای بیمصرف اروپایی مثل فراری رو کرد تو قوطی
          و البته تمام این اتفاقات رو ماشینهای رقم زدن که نصف قیمت اروپاییهای بیمصرف تولید محدود قیمتشون بود

          موافقم 11
          مخالفم 6
        4. سوشیانت

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          میگم آدم هر روز میاد اینجا میخنده به خاطر همینه پژو اوکسیا ماشین کانسپته نه تولیدی در ضمن کی گفته دوج از فراری شکست خورد فراری اگه تو پیست درگ باشه که رسما رنده میشه اروپا تو خواب هم به مهندسی آمریکایی نمیرسه در جواب به جمشید و بی خیال اسم

          موافقم 4
          مخالفم 3
        5. بی خیال اسم 2

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (133 ديدگاه)

          (یگم آدم هر روز میاد اینجا میخنده به خاطر همینه پژو اوکسیا ماشین کانسپته نه تولیدی در ضمن کی گفته دوج از فراری شکست خورد فراری اگه تو پیست درگ باشه که رسما رنده میشه اروپا تو خواب هم به مهندسی آمریکایی نمیرسه در جواب به جمشید و بی خیال اسم)

          https://www.pedal.ir/peugeot/کانسپت%E2%80%8C-پژو-oxia/

          این کانسپت فوق‌العاده، اساساٌ یک ماشین مسابقه برای راندن در جاده‌های عادی بود که عملکرد خارق‌العاده‌ای برای اواخر دههٔ ۸۰ میلادی داشت. البته پژو در اعلام مشخصات اکسیا محافظه‌کارانه عمل کرده و حداکثر سرعت آن‌را ۳۰۰ کیلومتر در ساعت عنوان نمود اما درواقع حداکثر سرعت این خودرو ۳۵۰ کیلومتر در ساعت بود که رانندهٔ آزمایشی میشلن «Jean Philippe Vittecocq» در مسیر آزمون توانست بدان دست پیدا کند. شتاب صفرتاصد کانسپت اکسیا نیز کمتر از ۵ ثانیه بود که حتی برای امروز هم عدد قابل‌توجهی است و نشان می‌دهد این خودرو چقدر جلوتر از زمان خود بوده است.

          این بخشی از مقاله هست با دقت بخون اثبات شدس مثل خودت که همیشه واسه اثبات حرف های پربارت طوماری لینک میاری

          در ضمن دیمن چه 170 چه هر چی فیلم های درگش تو همین پدال هست دست به سرچت هم که خوبه ماشالله می تونی خودت ببینی
          دیمن اگه می تونه رو آسفالت حرف ها رو اثبات کنه نه رو پیست درگ با چسب و قیر هزار چیز دیگه

          موافقم 4
          مخالفم 3
        6. سوشیانت

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          بی خیال اسم منظورش این بوده که این ماشین در صورت تولید میتونسته تو جاده هم تردد کنه ولی اسمش روشه کانسپت یعنی یه ماشین آزمایشی نه تولیدی در ضمن اتفاقا بهترین روش تست ماشین مسیر درگه چون چسبندگی به حداکثر میزان میرسه و ماشین راحت تر میتونه عملکردش رو به نمایش بذاره و دوج تو این مورد هیچ رقیبی نداره

          موافقم 1
          مخالفم 0
        7. بی خیال اسم 2

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (133 ديدگاه)

          (بی خیال اسم منظورش این بوده که این ماشین در صورت تولید میتونسته تو جاده هم تردد کنه)

          خداوکیلی خودت فهمیدی چی گفتی؟

          الان اثباتش مهمه که شده

          آره دوج بی رقیبه تو راست می گی

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. Jeferson

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (151 ديدگاه)

        جناب بی خیال.
        M8 تو درگ شلبی رو می زنه ، تو رولینگ قضیه فرق می کنه

        موافقم 8
        مخالفم 1
      3. blackwing

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (901 ديدگاه)

        اوه M8 تو بخش U drag رو میگی ؟
        اون داستانش با رولینگ ریس خیابونی خیلی فرق داره ، شلبی تو رولینگ ، همونطور که M5 رو زد ، راحت سوپرکوپه بیمر رو قورت میده ، سرچ کن تو یوتوب ببین 😉

        امریکایی‌ها ممکنه برای لانچ درست حسابی نیاز به راننده ماهر و آسفالت مخصوص درگ داشته باشن ، اما تو رولینگ خیابونی خیلی از سوپرکارها رو شرمنده میکنن

        موافقم 9
        مخالفم 2
    3. OM.01

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (406 ديدگاه)

      حالا یکی از ماشین رویاهای من میشه=
      فورد 1932 کوپه با بدنه فایبرگلاس+شاسی رودسترشاپ+موتورgm350 +دیفرانسیل 9 اینچ فورد+ گیربکسgm4le60 +ترمز هایwildwoold +کابین کاستوم
      یه 80k الی 120k هزینه ساختش هست و 6 ماه زمان شاید هم بیشتر

      شاید برای خیلی ها مسخره باشه چون لوگوی کاپوتش فلان نیست نمیشه باهاش تو فامیل پز داد اما خب با پورشه فراری لامبرگینی آستون مارتین هاتون و… فقط میتونید اگزوزهاشو ببینید😂 چه 200 متر چه 400 متر چه تاپ اسپید در دریاچه نمک بونویل😁

      البته وقتی محدودیت بودجه نداری میتونی همچین چیزی هم بسازی/ داشته باشی
      https://www.streetmachine.com.au/features/blown-572-cube-hemi-1932-ford-three-window-coupe

      موافقم 4
      مخالفم 0
    4. بی خیال اسم 2

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (133 ديدگاه)

      علی شوی نوا

      حالا یه سوال قهرمانی های فورد بیشتره یا فراری تو لمانز؟
      بحث رکورد تو جهنم سبز رو راه ننداز که پورشه استادش هست پس حرف نزنی سنگین تری
      آره تو راست می گی واسه همین تولید محدود های بی مصرف کلی پولدار آمریکایی و ….. صف می بندن

      موافقم 4
      مخالفم 5
    5. بی خیال اسم 2

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (133 ديدگاه)

      جناب بلک وینگ اصلا منظورم U درگ نبود و اصلا یو درگ چه ربطی داشت به بحث ما

      اتفاقا تو یوتیوب هم دیدم

      موافقم 2
      مخالفم 7
      1. blackwing

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (901 ديدگاه)

        تو یوتوب کلی ویدئو از مسابقات خیابونی شلبی هست ، همون فابریکش برای بی‌ام‌و های ۸۰۰ اسبی فول تیونینگ ، کاملاً کفایت میکنه 😈🫵🏼

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. بی خیال اسم 2

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (133 ديدگاه)

          نه بابا تعارف نکن بکنش 1000

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. سوشیانت

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1931 ديدگاه)

        https://www.pedal.ir/bmw/%25D8%25AF%25D8%25B1%25DA%25AF-%25D9%2585%25D9%2588%25D8%25B3%25D8%25AA%25D8%25A7%25D9%2586%25DA%25AF-%25D8%25B4%25D9%2584%25D8%25A8%25DB%258C-gt500-%25D8%25A8%25E2%2580%258C%25D8%25A7%25D9%2585%25E2%2580%258C%25D9%2588-m8-%25DA%25A9%25D8%25A7%25D9%2585%25D9%25BE%25D8%25AA%25DB%258C%25D8%25B4%25D9%2586/&ved=2ahUKEwj6nLOutL2FAxWFhP0HHbqcAm8QFnoECC0QAQ&usg=AOvVaw3yms0ysyauttTOcQ-z0sMc
        هر چند سرعت و قدرت و شتاب مهمترین بخش پرفورمنس هستن و آمریکایی ها تو این مورد آلمانی ها رو شکست دادن ولی از اونجایی که شما آلمانی فن های متعصب هی میگین درگ و رولینگ باید بگم تو این لینک کاملا مشخصه که موستانگ هم تو درگ هم تو مسافت های طولانی بی ام و رو شکست میده

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. بی خیال اسم

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (31 ديدگاه)

          چی شد از فورد جی تی پریدی رو موستانگ دوباره 😂😂😂😂
          والا لینکت می گه صفحه ی مورد نظر پیدا نشد بالاش هم یه ۴۰۴

          آره اصلا آمریکایی های بهترین مخصوصا موستانگ

          موافقم 1
          مخالفم 2
        2. سوشیانت

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          بی خیال اسم فورد جی تی بحثش تموم شد شما اومدی یه کانسپت رو با ماشین تولیدی مقایسه کردی که اصن بحث بی ربطی بود در ضمن این لینک خود پداله دوباره میفرستم
          https://www.pedal.ir/bmw/%D8%AF%D8%B1%DA%AF-%D9%85%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DA%AF-%D8%B4%D9%84%D8%A8%DB%8C-gt500-%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D9%85%E2%80%8C%D9%88-m8-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86/

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. بی خیال اسم 2

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (133 ديدگاه)

          لینکت ماله پیست درگ هست
          پیست درگ هم قاتل ماشین های چهار چرخ متحرک

          https://youtu.be/p2gSFQ3KuU0?si=DSF4Jxf9dw88sojE

          درگ در آسفالت
          تو قسمت رول ریس که طبیعی هست موستانگ ببره چون موستانگ 760 اسب بخار قدرت داره

          و بی ام و 625 اسب بخار قدرت داره

          در ضمن چرا اینجا حرف از تاپ اسپید نمی زنی آها چون تاپ اسپید موستانگ کمتره

          موافقم 1
          مخالفم 2
        4. سوشیانت

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          موستانگ ماشینی هست که دقیقا جواب شما ها رو تو درگ و رولینگ میده چلنجر و کامارو هم تو تاپ اسپید آلمانی ها رو شکست میدن در ضمن پیست درگ کلا باعث چسبندگی بیشتر میشه و این باز هم به نفع آلمانی هاست چون اونا چهار چرخ محرک هستن و باز هم عملکردشون بهتر میشه ولی همینطور که تو ویدئو دیدی به موستانگ باختن

          موافقم 0
          مخالفم 1
        5. بی خیال اسم

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (31 ديدگاه)

          راجع به دلایل برتری RWD به AWD در پیست درگ
          The two biggest factors in drag racing are power and weight. You want to get the maximum amount of power to the racing surface without excessive weight. AWD or FWD would add way too much additional weight without really sending additional power to the racing surface

          AWD systems lose more power through the drivetrain as opposed to RWD. Typically, RWD power loss is around the 15% mark, whether through a manual or automatic transmission. For AWD systems, 20-25% losses through the drivetrain are standard. It takes more to produce more, and for some the setback is too much

          بعدش هم واقعا حالت خوبه؟

          فازت چیه یه بار رو فورد جی تی یه بار رو موستانگ یه بار رو چلنجر و کامارو

          بعدش الان بحث ما بی ام و و موستانگ هست چه ربطی به چلنجر و کامارو داره؟

          دوما چرا راجع به لینک درگ رو آسفالت که فرستادم نظری نداری؟

          بعدش تو اومدی فورد جی تی رو زیر پست آوردی به بحث ربط داشت ولی من در جوابت پژو اوکسیا رو گفتم ربطی نداشت؟😂😂😂😂😂

          موافقم 1
          مخالفم 0
  3. Mr wrong

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    عجب مار خوش خط و خالیه

    موافقم 9
    مخالفم 0
  4. ابوالفضل

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (179 ديدگاه)

    عجب هیولایی 👍🏻
    چه غرشی 👍🏻
    تنها بازمانده از سه تفنگدار 💪🏻

    موافقم 10
    مخالفم 0
  5. زیزیگولو

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4987 ديدگاه)

    ظاهری جسورانه و قدرتی خیره‌کننده 💪 ……… تلفیقی از زیبایی و قدرت و سرعت

    موافقم 13
    مخالفم 0
  6. A

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    عالیه
    اسپم چرا درمورد دوج چارجر چیزی در متن نگفتید؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
  7. امیرحسین

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    سلام آقای احمد زاده لطف میکنید از کامارو هم پست بزارید ممنون؟

    موافقم 5
    مخالفم 0
  8. amirboss

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (354 ديدگاه)

    فورد ماستنگ شلبی چه از لحاظ طراحی و چه قوای فنی و عملکرد جزو برترین خودروهای اسپرت تاریخ هست.
    هم قیمت مناسب و هم بازدهی فوق العاده بالا باعث شده یکی از پرفروش ترین خودروهای اسپرت تبدیل بشه.
    واقعا یه شاهکار بینظیره.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    سلام. احساس می‌کنم به زور سرعت پر می‌کرد. اون کششی که به ظارش بخوره رو نداشت.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سوشیانت

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      مگه سرعت به حس کردنه😐😂

      موافقم 1
      مخالفم 0
  10. علی حیدری

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تو درگ تستا فورد و کلا آمریکاییا حرفی برای گفتن نداشتن و ندارن و نخواهند داشت
    رتبه‌بندی خودو ها در درگ به ترتیب:
    کوییک اتوماتیک نسخه cvt
    فقط تیبا ۲
    و تمام

    موافقم 0
    مخالفم 5
  11. mohammad

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از همون بچگی عاشق فورد موستانگ بودم.
    مخصوصا صداش و چراغ عقبش
    لامصب غرش صداش خودش ی دنیاییه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا