توهمی به نام لامبورگینی اوروس!

لامبورگینی در حال حاضر در حال کار روی یکی از حیاتی‌ترین مدل‌های تاریخ خود است. مدلی شاسی‌بلند با نام اوروس که در سال 2018 معرفی خواهد شد.

Rowan Horncastle که یکی از نویسنده‌های مجله تاپ گیر است در فرودگاه مونیخ خودرویی را شکار کرده که پوشش‌های فراوانی دارد.

در واقع شما نمی‌توانید تشخیص دهید که این خودرو به کدام کارخانه تعلق دارد مگر تا زمانی که نوار چسبیده شده روی جلوپنجره‌ی جلو را کشف کنید و آن موقع به وضوح نوشته‌ی “لامبورگینی” را خواهید دید!

lamborghiniurusprototype
ما می‌دانیم شاسی‌بلند آینده‌ی لامبورگینی بر پایه‌ی همان پلتفرم دیگر شاسی بلندهای فول سایز گروه فولکس‌واگن شامل آئودی Q7، بنتلی بنتایگا و نسل بعدی پورشه کاین ساخته می‌شود. شاسی‌بلند لامبورگینی ظاهراً حداقل در زمان معرفی از پیشرانه‌ی 8 سیلندر توئین توربو بهره خواهد برد.

lambo-urus-production-renderings-14
و درحالی‌که ما کاملاً آگاهیم لامبورگینی طراحی رادیکال کانسپت اوروس را تعدیل خواهد کرد اما دیدن این پروتوتایپ نگرانی ما را درباره‌ی آنچه که در ابتدا دیده‌ایم بیشتر کرده است.

اما اصل ماجرای این خودروی مرموز چیست؟ خودروی موردبحث تنها یک آئودی Q7 معمولی با پوشش‌های زیاد و استیکرهای لامبورگینی است.

این خودرو به یک نمایندگی محلی در نورنبرگ تعلق دارد که فکر کرده این کار راهی مناسب برای تبلیغ لامبورگینی اوروس آینده است.

شاسی‌بلند آینده‌ی لامبورگینی بخش جدیدی از سگمنت را اشغال خواهد کرد و رقبای آن متعلق به برندهای هم‌خانواده یعنی بنتلی و رولزرویس هستند.

ظاهراً مدل‌های اولیه‌ی این خودرو از پیشرانه‌ی 8 سیلندر توئین توربو در سال 2018 استفاده خواهند کرد. همچنین گفته شده بعداً نسخه‌ی پلاگین هیبریدی این خودرو نیز عرضه خواهد شد.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

18 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل KING 918
    KING 918
    سوابق: (217 دیدگاه) ,

    خب متاسفانه کارخانه هایی مثل لامبورگینی سرمایه کافی و نیروی کار و تجهیزات رو نسبت به حریف هاشون مثل فراری و پورشه و… ندارن
    مهندسان لامبو هر چقدر هم تلاش کنن همچنان از این نظر عقب هستن شما در نظر بگیرین لامبو استریون میخواست با لافراری و 918 رقابت کنه هنوز که هنوزه لامبو نتونسته به مرحله تولید برسونه الان چند وقته لامبو میخواد suv خودشو تولید کنه اما نه پلتفرم نه شاسی و … رو هنوز نتونسته تهیه کنه و از کمپانی های دیگه باید کمک بگیره
    به نظرم دیگه باید لامبو برای این مسائل با یه کمپانی یا هر برند و کارخونه ی سرمایه دار دیگه ایی یه اتحاد رو تشکیل بده ائودی نمیتونه یاری رسان خوبی براش باشه … یا بهتر بگم اون طور که شایسته هست کمکش کنه …

    پاسخ
    1. X6
      سوابق: (200 دیدگاه) ,

      مشکل از لامبور گینی نیست مشکل از فلکس واگن که بودجه هارو تعیین میکنه و گرنه میتونه از مهندسا پورشه یا هر زیر مجموعه دیگه ای کمک بگیره

      پاسخ
      1. Bavaria
        سوابق: (552 دیدگاه) ,

        مگه الکیه مهندسین پورشه بیان واسه لامبو شاسی بلند بسازن،کمک هم چهاچوبی داره
        لامبو همین الان هم با کمک آئودی و فولکس زندست،وگرنه یک دهه پیش نابود میشد

        پاسخ
    2. سیدامین فاخر
      سوابق: (71 دیدگاه) ,

      آقای کینگ لامبورگینی زیر مجموعه وولکس واگنه هم پلتفرمشو داره هم موتورشو داره وهم تجربه کمپانی اوودی رو داره علت تعویق رونمایی اووروس هم انتخاب طرح نهایی میتونه باشه که تا حالا تو هیچ سگمنتی شاهدش نبودیم

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل KING 918
        KING 918
        سوابق: (217 دیدگاه) ,

        دوست عزیز این چه حرفیه لامبو خیلی وقته طرح اصلی رو نشون داده و حتی کاملا معرفی کرده
        اصلا گیریم شما درست میگی و مشکل از طرح نهایی به نظرت برای شکل نهایی باید بیش از 3 سال صبر کنن ؟؟؟
        رفیق وقتی کمپانی که به اتومبیل های اسپرت و سوپر اسپرت معروفه و میخواد خودرویی در سگمنت( suv که الان ماشالا کمپانی های چینی هم دارن تولید میکنن ) تولید کنه و مشکل شاسی و پلتفرم داره و خودش زیر مجموعه یه کمپانی دیگه حساب میشه یعنی درد سر یعنی به طول انجامیدن یعنی حالا حالا خبری ازش نیست ….

        پاسخ
        1. سیدامین فاخر
          سوابق: (20 دیدگاه) ,

          خب عزیزم اگه برند مستقلی بود به قول شما نه پلا فرمشو داشت نه دانششو وختی که لامبو زیر مجموعه آودی هست وآودی هم از سهام دارای وولکس واگنه میتونه از پلت فرمهآی گروه وولکس واگن استفاده کنه بعدشم اون طرح اصلی نبود وکانسپتش بود

    3. امپراتور لامبورگینی
      سوابق: (7803 دیدگاه) ,

      چی داری میگی برا خودت ؟؟
      چرا آسمون ریسمون به هم میبافی ؟؟

      کوچیک بودن و خاص بودن لامبورگینی هست که محبوبش کرده.
      اگر تو ایران از هر 10 نفر یک نفر بنز داشت، بنز این قدر پرطرفدار میشد؟؟؟
      اگر در دنیا، از هر 20 نفر یک نفر رولزرویس داشت، دیگه کسی با دیدن رولزرویس به وجد میومد؟؟

      در کنار کیفیت و راحتی ، یکی از مهم ترین خصلت های یک برند لاکچری مثل لامبورگینی ، فراری یا بوگاتی یا مکلارن ، همین کم تعداد بودن و خاص بودن هست . البته در کنار کیفیت.
      .
      پورشه یک زمانی تولیدش خیلی محدود تر از الان بود. همه ی محبوبیت پورشه ، از اون زمان شروع شد.

      .

      وقتی یک برند تولید محدود هست، نمیتونه خط تولید گسترده ای داشته باشه. نمیتونه فروش زیادی داشته باشه. چون اون موقع دیگه تولید محدود نیست.
      لامبورگینی ، وننو ساخت که هر کدومش 3.5 میلیون دلار فروش رفت. حدود 10 سال پیش ، هر دستگاه رونتون، 1.5 میلیون دلار فروخته شد. سستو المنتو 2.5 میلیون دلار.
      .
      مردم ، و بخصوص ثروتمندان ارزش برند پریمیوم و تولید محدود رو میدونن.
      .
      در ضمن پلتفرم و شاسی مدل های لامبورگینی هم برای خودشه.
      این پلت فرم گالاردو بود که در R8 استفاده شد نه بالعکس.

      در مورد اوروس ، هر کسی یک ذره از ماشین بارش باشه ، میدونه اوروس یک لامبورگینی اصیل نیست. بلکه فولکس واگن برای افزایش فروش و خلاص شدن از زیر بار دیزل گیت ، داره از وجهه ی لامبورگینی مایه میذاره. درست همین کاری که با بنتلی و پورشه می کنه.

      رولزرویس ، سالی فقط 1500 دستگاه خودرو تولید میکنه.
      اما بنتلی برای کمک به فولکس واگن ، داره از وجهه ی خودش مایه میذاره و سالی 9800 دستگاه ماشین می سازه.
      .
      ______________________________________________________________________
      هر برند پریمیوم و خاص بدون استثناء به حمایت احتیاج داره.
      رولزرویس با حمایت BMW پابرجاست . بنتلی با کمک فولکس واگن، بوگاتی همینطور. لکسس با حمایت تویوتا. اینفینیتی و اکورا ، توسط نیسان و هوندا حمایت میشن. بنز بدون تولید خودروهایی مثل CLA و C class ، نمیتونه هزینه ی ساخت هایپرکار رو تامین کنه. مکلارن با حمایت سرمایه گذاران بحرینی داره پیشرفت میکنه. استون مارتین زیر چتر دولت قطر و یک هولدینگ اسپانیایی هست. کادیلاک توسط GM زنده نگه داشته شده.
      فراری با ساخت شرکت های تولید عطر و لباس و ادکلن و ساعت هزینه هاش رو تامین میکنه.

      پاسخ
      1. AK_007
        سوابق: (293 دیدگاه) ,

        البته باید در نظر داشته باشید که بالفرض وضع تویوتا و لکسوس یا اینفینیتی و نیسان و یا هیوندای و جنسیس فرق میکنه چون اینا برند سازی شدن و مثلا شبیه به فولکس نبوده که ائودی یا بوگاتی رو بخره

        پاسخ
        1. elemento
          سوابق: (7803 دیدگاه) ,

          چه ربطی داره؟؟

          به هر حال پریمیوم هستند

    4. تصویر پروفایل MPH
      MPH
      سوابق: (408 دیدگاه) ,

      آئودی شایسته نیست؟؟؟؟؟؟
      اتفاقا لامبو از وقتی تحت مالکیت آئودی قرار گرفت جون گرفت وگرنه اینقدر تو دست خودروسازهای مختلف چرخیده بود و کلی مشکلات داشت
      اگه آئودی نبود الان لامبو در شرایط خیلی بدی میبود

      پاسخ
    5. poRia
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      شما که میگی لامبورگینی توانایی رقابت نداره زحمت بکش برو نتایج تست های ماشین هاش توی پیست رو ببین تا متوجه بشی منهدسی یعنی چی
      اگه لامبور گینی موتور های تنفس ظبیعی رو بذاره کنار و رو بیاره به سیستم های پرخوران و تقویت کننده اون وقت فراری و پورشه و حتی بوگاتی که الان با 16 سلندر و 4 توربو شارژ دارن باهاش رقابت می کنن همشون باید برن دوچرخه بسازن

      پاسخ
  2. sasan
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    من احساس میکنم زیرمجموعه های فولکس واگن که نفوذ زیادی دارن مانع رشد وبروز لامبورگینین…بخصوص تو کلاسهایی که میخواد رقیب محصولات پورشه یا ائودی یا خود فولکس واگن بشه…خیلی لامبورگینیو دست به عصا میکنن تا تو سایه ی امنیت نصبی محصولات خودشون فروشش کم نشه…منظورم اینه که اجازه ی بروز100%توانایی های لامبورگین چه تو طراحی وچه بعد فنی چه ساپورت مالی انجام نمیشه..اونم تو محصولاتی که توهمون کلاس زیرمجموعه های اصلی تر و بانفوذتر محصول دارن…یادمه تو تاپگر جرمی و ریچارد هموندم بعد تست هوراکان به این موضوع اشاره کردن….

    پاسخ
  3. سیدامین فاخر
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    ولی واضحه اون ماشین زیر استتار آاودی هست حتی از قوس سقفشم مشخصه با اون کار خواستن حساسیتها رو بالا ببرن

    پاسخ
  4. arash66
    سوابق: (337 دیدگاه) ,

    لامبو یک برند سوپر اسپرت ساز هست نه یک برند معمولی که بخواد تو تمام کلاس ها مدل داشته باشه !
    پس نه ربطی به آئودی داره نه ربطی به فولکس غیره …

    پاسخ
  5. سیدامین فاخر
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    خب عزیزم اگه برند مستقلی بود به قول شما مه پلا فرمشو داشت نه دانششو وختی که لامبو زیر مجموعه آودی هست وآودی هم از سهام دارای وولکس واگنه میتونه از پلت فرمهآی گروه وولکس واگن استفاده کنه

    پاسخ
  6. یوسف
    سوابق: (303 دیدگاه) ,

    یکی از سیاست های فولکس واگن برای عبور از بحران دیزل گیت معرفی مدل های جدید و متنوعه و در این بین مدل های لوکس تر و گرون تر به علت حاشیه سود مناسب تر بیشتر مورد توجه هستند، این مساله از برنامه ریزی های اخیر فولکس کاملا مشخصه

    پاسخ
  7. Omid622
    سوابق: (134 دیدگاه) ,

    در جواب دوستمو که میگه سرمایه لامبو کمه بره از سرمایدارن عربی کمک بگیره
    فروش شرکت که خوبه راحت میتونه سرمایه هاش رو بیشتر کنه

    پاسخ
  8. saied
    سوابق: (1070 دیدگاه) ,

    لامبورگینی یکی از اسطوره هایه دنیایه اتوموبیل هستش و هیچ فردی رو نمیتونین پیدا کنید که از لحاظ ظاهر از ماشین هایه لامبو خوشش نیاد. پس طراحی اوروس هم باید این ویژگی رو داشته باشه. و علت دیر کردنش این امر هستش. نه که امکانات تولید نداشته باشه، با این همه رقیب جدی تو دنیایه ماشین خاص کردن و پرفورمنسی تر کردن ماشین نسبت به رقبا واقعا کار سختی هستش و فقط از دست مهندسین ایتالیلیی بر میاد . فکر کن میخواد با پورشه کاین رقابت کنه. با ماشینی که نسل فعلیش تقریبا بی رقیبه . ببین نسله بعدی چی میشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.