لامبورگینی

لامبورگینی گالاردو 2005

نگاه کردن به تصاویر اتومبیل های سوپر اسپرت آن هم از کمپانی شهیر لامبورگینی به تنهایی کافی است تا آدرنالین خون شما را بالا ببرد.حال تصور کنید شما شخصی هستید که شانس ملاقات  با این سوپرGT را دارید.

طراحی مدل گالاردو که در زبان اسپانیایی با تلفظ صحیح گایاردو خوانده می شود و به معنای دلیر و بی باک می باشد از سال ۲۰۰۰ و با کد L140 آغاز شد و در نهایت سه سال بعد در سال ۲۰۰۳ گاو خشمگین لامبورگینی متولد شد و اولین حضور جهانی خود را در نمایشگاه ژنو جشن گرفت. گالاردو یک خودروی اسپرت واقعی است که برای استفاده روزانه طراحی شده است. طرح این مدل از پیشنهاد ایتال دیزاین اغاز شد و توسط لامبورگینی سنتر وستیل تکمیل گردید تا پارامتر های فلسفه لامبورگینی را دارا باشد.

Lamborghini Gallardo 2005
Lamborghini Gallardo 2005

دو نکته متضاد همواره مد نظر طراحان لامبورگینی بوده است یعنی راحتی راننده و بالا بودن عملکرد و قدرت خودرو. اسپویلر بزرگ جلو به همراه کانال های ورودی هوا در طرفین آن(که وظیفه خنک کردن رادیاتور را برعهده دارند) به همراه چراغ های کشیده جلو در بخشیدن فرمی اسپرت به گالاردو نقش بسزایی داشته اند.

Lamborghini Gallardo 2005
Lamborghini Gallardo 2005

دریچه های هوای قرار گرفته در پشت درها وظیفه خنک کردن پیشرانه قدرتمند گالاردو را که در عقب خودرو آرام گرفته است برعهده دارند که هوای تازه را به موتور رسانده و هوای گرم پیشرانه را از زیر چراغ های عقب و قسمت میانی اسپویلر خارج می کند. درهای گالاردو بر خلاف مدل های ۱۲ سیلندر و پر قدرت لامبورگینی یعنی مورسیه لگو، کانتاچ و دیابلو به صورت عادی باز می شوند. برای بهره مندی از هوای آزاد محیط کافی است ۲۰ ثانیه صبور باشید تا سقف سافت تاپ آن که توسط ۶ گیره هیدرولیک به بدنه نصب شده با کمک یک موتور و پمپ الکترونیکی محرک جمع شده و در محفظه عقب جای گیرد.

Lamborghini Gallardo 2005
Lamborghini Gallardo 2005

قلب تپنده این سوپردارای ۱۰ سیلندر با آرایش V شکل می باشد که با ظرفیتی معادل ۴۹۶۱ سی سی با همراهی سیستم پاشش سوخت چند نقطه ای و بدون هیچ گونه سیستم کمکی (تنفس طبیعی) قادر به تولید ۵۲۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۸۰۰۰ و حداکثر گشتاور ۵۱۰ نیوتن متر در دور موتور ۴۵۰۰ می باشد.۸۰ درصد نیروی موتور در دور موتور ۱۵۰۰ حاصل می گردد که نشان دهنده اوج گیری این گاو خشمگین در دورهای پایین می باشد و این همان خاصیت بارزی است که در اغلب سوپر اسپرت ها یافت می شود. گالاردو مانند دیگر محصولات این کمپانی مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک می باشد که از ۵۲۰ اسب بخار نیروی موتور ۷۰ درصد به چرخ های عقب و ۳۰ درصد به محور جلو منتقل می شود و در سرعت های بالای ۲۵۰ کیلومتر این عدد به صورت ۵۰/۵۰ در عقب و جلو تقسیم می شود.

 

Lamborghini Gallardo 2005
Lamborghini Gallardo 2005

گالاردو با کمک گیربکس ۶ سرعته دستی و سیستم E GEAR با وزنی معادل ۱۴۳۰ کیلوگرم توانایی دست یابی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در مدت زمان ۴ ثانیه داراست. برای پایداری و چسبندگی هر چه بیشتر گالاردو به سطح زمین از لاستیک های کمپانی معروف یعنی پیرلی و مدلPZERO استفاده شده است که در جلو به ابعاد ۲۳۵/۳۵ZR19 و در عقب به ابعاد ۲۹۵/۳۰ZR19 می باشند که در دل خود رینگ های پنج پره دوبل به سایز ۱۹ اینچ و دیسک های ترمز ۳۴×۳۶۵ میلی متری در جلو و ۳۲×۳۵۵ میلی متری در عقب را با مارک معتبر برمبو جای داده اند. البته و جود سیستم هایی چون ESP.ABD.ASR و ABS را نباید از نظر دور داشت.

Lamborghini Gallardo 2005
Lamborghini Gallardo 2005

 

کمپانی سازنده لامبورگینی
مدل گایاردو
شکل ظاهری دو در
سبک اسپرت
موتور و قدرت
نوع موتور V10
حجم موتور ۴۹۶۱
حداکثر قدرت ۵۲۰ (اسب بخار)
حداکثر گشتاور نیوتن متردر۴۵۰۰ دوردردقیقه ۵۱۰
سوپاپ عدد در هر سیلندر ۴
قطر سیلندر x کورس پیستون ۹۳.۹×۸۱.۲ (میلی متر)
نسبت تراکم ۱۱:۱
گیربکس دنده دستی ۶
شتاب اولیه ثانیه ۴
سوخت
ظرفیت مخزن سوخت ۹۵ (لیتر)
نوع سوخت بنزین
مصرف سوخت در شهر لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲۶.۱
مصرف سوخت در بزرگراه لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۵.۷
وزن و ابعاد خارجی
وزن ۱۴۳۰ (کیلوگرم)
طول ۴۲۹۳ (میلی متر)
عرض ۱۹۰۵ (میلی متر)
ارتفاع ۱۱۶۶ (میلی متر)
فاصله دو محور ۲۵۶۵ (میلی متر)
فاصله چرخ های جلو ۱۶۲۶ (میلی متر)
فاصله چرخ های عقب ۱۶۰۰ (میلی متر)

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

arsalan

ارسلان فرج پور متولد 15/1/72 ساکن کرمان و دانشجو رشته معماری دانشگاه آزاد هستم از بچگی همیشه آرزوی سرعت و شتاب و ماشین سواری رو توی ذهن خودم پرورش میدادم تا وقتی که وارد جامعه شدم فهمیدم که ماشین سواری و ماشین بازی در ایران برای افرادی که وارد این جنون نشده اند و علاقه ای به ماشین ندارند هیچ معنی و مفهومی نداره و ماشین بازی از دید این افراد یک بچه بازیست! اما با نگاهی وسیع تر به مسائل مربوط به خودرو در کشور های توسعه یافته دیگر، به این موضوع پی میبریم که ورزش ماشین سواری یکی از گرانترین ورزشهاست که به آن اهمیت ویژه ای داده میشود. امیدوارم روزی برسه که ملت ایرانیه ما ماشین بازی رو به چشم یک ورزش نگاه کنند!

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. سیاهگورابی

    ۱ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام بر نویسنده جوان ،
    منم از بچگی عشق سرعت بودم ،
    شاید برای شما خنده دار باشه ، داشتن یه دوچرخه شده بود برام آرزو ، با اینکه بابام کارمند بود ولی نمی خرید حالا یا نمی خواست ، نداشت ، ….
    بگذریم، حالا 20 سال از اون روزها گذشته من شدم مدیر مالی توی یه دستگاه اجرایی ، بلطف خدا حداقل امکانات رفاهی زندگی رو برای خانواده ام مهیا کردم ، باز هم اگه وقت بکنم و تو روزهای تعطیل در مورد خودرو مطالعه می کنم و عشق سرعتم!
    حالا بجای آرزوی داشتن دوچرخه آرزو میکنم ، روزی برسه بهترین ها برای ” ایرانی ” مهیا باشه و هیچ وقت حسرت و آرزوی سوارشدن ماشینی رو نداشته باشند(حداقل بعنوان سرنشین نه راننده).
    حتی لامبورگینی گالاردو !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. شهاب

    ۲ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    مرسی عالی بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. lamborghini

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من از کودکی عاشق ماشین بودم . الان هم رشتم مکانیک خودرو هستش من همه ی تلاشمو می کنم تا بتونم به شرکت لامبورگینی برسم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Xman

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    اگه پولشو داشتم می خریدمش!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا