لامبورگینی

بازسازی قدیمی‌ترین لامبورگینی تولیدی تاریخ، 350 GT مدل 1963

قدیمی‌ترین لامبورگینی تاریخ توسط بخش کلاسیک این شرکت به‌طور کامل بازسازی شده و به شهری بازگشته که شش دهه پیش برای اولین بار در آن رونمایی شد.

قدیمی‌ترین لامبورگینی تولیدی تاریخ یک ۳۵۰ GT مدل ۱۹۶۳ است. این خودرو که کاملاً بازسازی شده، برای بزرگداشت تاریخچهٔ این مدل، به شهری که در سال ۱۹۶۴ توسط فروچیو لامبورگینی در آن رونمایی شد بازگردانده شده است. اولین خودروی لامبورگینی کانسپت تک ساختی بنام GTV 350 بود که در اکتبر ۱۹۶۳ رونمایی شد درحالی‌که شرکت لامبورگینی اتومبیل تنها چند ماه قبل تأسیس شده بود. این کانسپت توسط «فرانکو اسکالیونه» طراحی و در تورین توسط شرکت کاروتزریا تورینگ ساخته شد. سپس حدود پنج ماه بعد، نسخهٔ تولیدی این ماشین در مارس ۱۹۶۴ در نمایشگاه ژنو رونمایی شد.

GT 350 خودروی فوق‌العاده‌ای بود. شاسی و فریم این ماشین توسط مهندس «جیامپائولو دالارا» ساخته شد که بعداً شرکت دلارا را تأسیس کرد. پیشرانهٔ این ماشین هم توسط «جوتو بیزارینی» طراحی شد. این یک موتور ۳.۵ لیتری V12 با چهار میل بادامک روی سرسیلندر بود که مهندس «پائولو استانزانی» آن را برای استفادهٔ جاده‌ای در GT 350 تطبیق داد. این پیشرانه که به نماد اصلی DNA لامبورگینی تبدیل شد، در مدل‌های ۴۰۰ GT، جاراما، اسپادا و LM002 و همین‌طور به‌صورت عرضی در پشت صندلی‌های میورا و به‌صورت طولی در کانتاش و دیابلو هم استفاده شد.

کاروتزریا تورینگ که بهترین اتاق‌ساز آن زمان در ایتالیا محسوب می‌شد، بدنهٔ آلومینیومی ظریفی را برای ۳۵۰ GT طراحی و تولید کرد. این طراحی چشمگیر با مهندسی‌ای همراه شد که جلوتر از زمان خود بود. تعلیق مستقل در هر چهارچرخ و ۳۲۰ اسب بخار قدرت از ویژگی‌های چشمگیر اولین لامبورگینی تولیدی بودند. کابین این ماشین هم با چرم باکیفیت و تزئینات کرومی کاملاً حال و هوای لوکسی داشت. ترکیب صندلی‌های این کابین اما عجیب و به‌صورت ۱+۲ بود که شامل دو نفر در جلو و یک سرنشین در صندلی میانی عقب می‌شد.

اولین نمونه‌ای که از ۳۵۰ GT تولید شد، نمونه‌ای با شماره شاسی ۱۰۱۰ به رنگ سبز متالیک با تودوزی سفید بود که متأسفانه به دلیل تصادف از بین رفت اما دومین نمونه که در ۱۵ آگوست ۱۹۶۴ کارخانهٔ سنت آگاتا را ترک کرد تا امروز جان سالم به دربرده است؛ بنابراین، این خودرو هم‌اکنون قدیمی‌ترین لامبورگینی تاریخ محسوب می‌شود. این ماشین توسط بخش کلاسیک لامبورگینی کاملاً بازسازی شده و به خیابان‌های ژنو بازگشته است یعنی شهری که شش دهه پیش برای اولین بار در آن رونمایی شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    چه خوشگله
    کابینش خیلی حَقه
    320 اسب برای اون زمان خیلی فوق‌العاده بوده

    موافقم 19
    مخالفم 0
    1. ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3273 ديدگاه)

      بیشتر میخوره فراری باشه ولی خوشگله

      موافقم 3
      مخالفم 11
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        نمیدونم چرا کامنت‌ها ذخیره نمیشه یا اگر هم بشه با تاخیر فراوان میشه !!!
        اما در کل یه چیزی که برای من جالبِ ، اون خط روی گلگیر و در هستش که برای اون زمان تحول به حساب میومد !!!

        موافقم 6
        مخالفم 0
        1. علی

          ۸ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (386 ديدگاه)

          از نمای بغل بقدری زیباست که أدم کیف می‌کنه از تماشا این قسمت سجده باید کرد. جلوی جد بزرگ لامبورگینی

          موافقم 5
          مخالفم 2
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      اگر فیلمِ لامبورگینی را دیده باشید میدونید که این خودرو اولین ساخته‌ی لامبو هستس و با این خودرو باعث شد انزو فراری در ژنو تحقیر بشه و یاد بگیره کمی هم انتقاد‌پذیر باشه!!!
      البته غرور انزو فراری باعث شد تا ما امروز اثر هنری در صنعت خودرویی چون لامبورگینی‌ها را داشته باشیم تا از نعمت هم فراری هم لامبورگینی به وَجد بیایم و رقابتشون بشه سنبل خودروهای ایتالیایی که لامصب هنر خلق میکنند نه خودرو !!!

      موافقم 9
      مخالفم 0
    3. محمدهادی

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2146 ديدگاه)

      آقا یکی برامون توضیح بده تو دهه ی ۶۰ چطوری ایتالیا از ۳.۵ لیتر حجم در آرایش دوازده سیلندر ۳۲۰ اسب بیرو میکشید ولی امریکا از ۸ لیتر حجم هم تو همون دوران بزور به ۳۳۰ اسب میرسید؟
      امریکا دقیقا چی رو داشت افزایش حجم میداد؟!!

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. Taha Ayoobi

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        هادی برا منم سواله
        ولی به نظرم وقتی اون موتور آمریکایی با حجم بیشتر قدرت کمتری داره یعنی ظرفیتش برای ارتقا بالاتره و بیشتر میشه قدرتشو برد بالا
        ولی اونی که حجمش کمتره کمتر میشه روش مانور داد

        موافقم 2
        مخالفم 3
      2. نیما

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (8 ديدگاه)

        موتورای فراری و لامبورگینی همیشه دور بالا بودن. موتورای دور بالا قدرت زیادی نسبت به حجم دارن. اما اگه میخوای با امریکاییا مقایسه کنی، بهتره گشتاورشونو ببینی چقدره. نسبت گشتاور به حجمشون خیلی با امریکاییا فرقی نداره

        موافقم 4
        مخالفم 1
      3. علی شاملو

        ۸ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        شما یه سرچ اساسی در رابطه با نسبت توان و گشتاور بزن در مدل طراحی یک انجین خلاصه که به همون دلیل که در انجین یک موتور سیکلت از ۶۰۰ سیسی ۱۸۰ اسب میگیرن

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. محمدهادی

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2146 ديدگاه)

          خب من فکر میکنم با این تفاسیر ایتالیایی ها استراتژی درست تری رو در پیش میگرفتن
          امریکایی ها عاشق گشتاورن
          اما اروپایی ها عاشق دور موتور و اسب بخار بالاترن

          موافقم 1
          مخالفم 0
      4. Sata

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چون موتور های آمریکایی گشتاور محور بودن یکی از دلایل اصلیشون هم بخاطر بدنه سنگین و بزرگی بود که آمریکا ها میساختن

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. شهروند ایرانی

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (771 ديدگاه)

    واقعا به نسبت ۶۰ سال پیش طراحی خوبی داشته یه جورایی من یاد سوپرا انداخت از قسمت جلو

    موافقم 9
    مخالفم 2
  3. محمد پورحیدری

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    شاید اون کلیشه معروف American Dream رو تمام دنیا شنیدن ولی هیچ چا مثل ایران انقدر جوگیر نشدن.شاید تنها صف کیلومتری مردم شوروی سابق برای گرفتن یه تیکه گوشت خوک با تو 2 تیکه نون و سس مک دونالد که توش هیچی نیست بتونه رقابت کنه با ما!!!!
    این رو شما از کسی که از دانشگاه تکزاس تک تو شهر تکزاس و بعد از 9 سال زندگی کردن تو امریکا به شما میگه
    منم مثل خیلی ها عاشق ماسل کار ها بودم و هستم و خیلی ناراحتم که با اینکه واقعا تو امریکا ارزون بود ولی بعد 6 ماه سوار شدن با ضرر 5 هزار دلاری فقط خواستم بفروشمش.
    میخوام اینو به تسلا فناوامریکن فنا و کلا ماشین فنا بگم که چرا مردم امریکا اون جوری که شما فکر میکنید اونقدر ها هم احمق نیستن که پریوس رو واسش تو کوید 1 سال تو صف منتظر میمونن !!!(شاید تنها کشوری تو کویید نبودیم که صنعت فلج خودروسازی مون فلج تر هم شد) ولی کسی به دیلرشیپ فورد که داره التماس میکنه بیا موستانگ رو مفت ببر نمیره.اما بزارید گوشه ای از پشت پرده نگه داری خودرو رو بهتون نشون بدم
    راو 4 تو ایران چنده؟؟من نمیدونم شاید 4 یا 5 میلیاردی یا 100 هزار دلاری باشه اونم مال 5سال پیش!!!ولی تو امریکا با 45 هزار تا نوشو میخری عالی نیست ؟؟؟؟نه!!!!
    میدونسستید نرخ خرید ون های خانوادگی و هاچبک ها یا ماشین های کوچک شهری کم شده ولی مید سایز بشدت قوت گرفته؟؟؟میدونید چرا؟؟؟اونا هم مثل ایران دارن به کاربردی بودن و بزرگ بودن ماشین دقت میکنن چون میخوان 1 ماشین داشته باشن!!!
    چرا؟؟؟بیمه ماهی 600 دلاری یا سالی 7 هزاری!!!!با بنزین گالونی 4 دلار!!!! و افت 50 درصدی خودرو بعد سه سال!!!!!و مکانیک ساعتی 150 دلار!!!دلایل کافی برای داشتن یه ماشین باشه.بقولی شما همونقدر که برای ماشین پول میدی هموندقدر هم بعدش باید بدی!!!
    شاید تنها نقطه قوت صنعت ما همین بنزین ارزون(میدونم میدونم دارید به من فحش میدید ولی مقایسه باید نسبی بین 2 کشور باشه نه با لیتر هزار تومنی احمدی نژآد)بیمه مفت خرج کم مکانیک نسبتا ارزون شما رو از ورشکستگی نجات بده همه و همه رو جمع کنید با مالیات خرید خودرو که هم فدرال و هم ایالت به غیر از مالیات سالیانه دیگه خامه روی کیک این یانکی هاست!!حالا با همه این تفاسیر فکر میکنم گوشه ای از ماشین داری رو تو کشور اول جهان(بول شت)نشون داده باشم.امیدوارم که مردم نه کشور خودمون رو اشغال بدونن(میدونم اوضاع خیطه ولی نه در حد اشغال)و نه کشور های مثلا جهان اولی روبهشت(شاید فقط تو 4 تا مقوله از ما بهترن که اگر خواستید بنابر تجربه تقریبا یه دهه خودم خدمتتون عرض میکنم.مانا و جاوید باشید

    موافقم 3
    مخالفم 17
    1. حسن

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (187 ديدگاه)

      اگر خیلی ناراحتی برگرد برو ایران.
      بیمه ماهی ۶۰۰ دلار!؟ برای چه ماشینی و با چه سابقه رانندگی؟ تا حالا نشنیده بودم، مگر برای ماشین های بالای ۱۰۰ هزار دلار.
      راو ۴ پرایم ۴۵ هزار دلار یا شاید بیشتر باشه، ولی اون راو ۴ که در ایران هست (منظورم تریم ماشین هست) در امریکا از حوالی ۳۰ هزار دلار شروع میشه.
      تنها فسمت درست حرف شما، این هست که اینجا حقوق بیشتری میدن از اون طرف هم مخارج بیشتر هست. اما خود شما در ایران با داشتن شغل مناسب هم نمی توانستید ماشین مناسبی داشته باشید که اینجا در آمریکا دارید. لطفا اطلاعات درست بدید یا نظر ندید.

      موافقم 15
      مخالفم 2
      1. محمد پورحیدری

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (26 ديدگاه)

        اقا حسین سن سابقه رانندگی خودرو قیمت خودرو نوع خودرو نوع بیمه همه تاثیر داره

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. حسن

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (187 ديدگاه)

          در کالیفرنیا که از تکزاس گران تر هست، بیمه یه شخص بی تجربه نهایتا ۲۵۰ دلار برای یه ماشین صفر کیلومتر معمولی هست. خودم ماهی ۱۰۰ دلار دارم میدم و بیمه ام از مینیمم استیت کلیفرنیا هم خیلی بالاتر هست و ماشینمم از میانگین بالاتر. وقتی بحث مقایسه هست که نباید چند مورد خاص رو در نظر گرفت. حرف شما در مورد بیمه بشدت اشتباهه (شما باید به میانگین جامعه نگاه کنید).
          آقای پور حیدری، بحث با شما اشتباهه. در نوشتار شما چندین اشتباه بزرگ وجود داره، ۲۰۱۳ تا الان بیش از ده سال هست نه ۹، دانشگاه تکزاس تک در شهر لابک تکزاس هست (تکزاس شهر نیست). و هنوز دلیل موندنتون در امریکا با اینهمه مشکلات رو نمیدونم.

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. محمد پورحیدری

          ۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (26 ديدگاه)

          اقا حسن من بنده اول عذر میخوام بنده ترم فال سال 2015 وارد خاک شدم نه 2013 اشتباه از من بود.خیلی مایلم شرایط و ضوابط بیمه شما رو بدونم اما من فکر میکنم همچین بیمه ای پیدا نمیشه بنده خودرو زنم تسلا مدل y سال 2022 هست که چون ماشین ریس نیست زنم هم سن بالایی داره و سابقه خوبی هم از قضا داره داریم 370 تا ماهی میدیم بنده بشخصه 600 تا برای چلنچر 6 ماه پرداخت کردم نمیدونم خودرو شما چیه اما میدونم موتورسیکلت هم بیمه فراتر از 100 تای شما داره
          ضمنا بنده در شهر زیبای سن انتونیو رندگی میکنم
          البته فکر نمیکنم شما واقعا کالیفرنیا باشید بشخصه دوستانی در south bay حتی داشتم که کار تک میکردند و به سیاتل رفتند بخاطر گرانی البته نمیدونم شاید درامد شما بالای 200 هزار تا باشه
          چند سال امریکا هستید؟خونه گرفتید؟ال ای هستید؟؟
          دلیل برنگشتنم؟سوال خیلی خوبیه!شاید یکم ترسو باشم نمیدوننم اما اینو میدونم 9 سال جوانیمو گذاشتم الان بچه دارم و یه زن خارجی بقولی خوب ریشه دووندم تو زمین خیلی برام سخته برگردم اما اینو بدونید من این همه بدی رو واسه هم وطنی گفتم که بخیال خرید کامارو با کار کردن در سرویس رستوران مهاجرت میکنه بنده همسرم و خودم درامد سیکس فیگر داریم اما میبینیم که نمیشه با هزینه ها و همچنین مالیات انجنان پس انداز کرد
          ممنون میشم یکم از بیو خودتون و کارتون رو اعلام بکنید.باتشکر

          موافقم 5
          مخالفم 2
        3. حسن

          ۸ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (187 ديدگاه)

          حسن عطارچی (Hassan Attarchi سرچ کنید)
          نه سالی هست اومدم امریکا. دلیلی برای دروغ گفتن ندارم. لایبیلیتی 50/100، پراپرتی 25، آن اینشورد موتوریست 25/50، کامپرهنسیو (500 دداکتبل)، کالیژن (500 دداکتبل) و امرجنسی رود اسیست از بیمه گایکو برای VW Tiguan 2023 SEL ماهی 100 دلار در ریورساید کلیفرنیا. 6 سال هم اتلانتا بودم که اونجا هم ماشین نو داشتم هم قدیمی و حدود 60 دلار ماهیانه پول بیمه میدادم.
          برای نیو یر 2020 سن آنتونیو بودم، ریور واک واقعا جای قشنگی بود.

          موافقم 3
          مخالفم 0
    2. حسن

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (187 ديدگاه)

      مورد بعدی دانشگاه تکزاس تک تو کدوم شهر هستش؟

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. محمد پورحیدری

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (26 ديدگاه)
        1. حسن

          ۸ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (187 ديدگاه)

          حسن عطارچی (Hassan Attarchi سرچ کنید)
          نه سالی هست اومدم امریکا. دلیلی برای دروغ گفتن ندارم. لایبیلیتی 50/100، پراپرتی 25، آن اینشورد موتوریست 25/50، کامپرهنسیو (500 دداکتبل)، کالیژن (500 دداکتبل) و امرجنسی رود اسیست از بیمه گایکو برای VW Tiguan 2023 SEL ماهی 100 دلار در ریورساید کلیفرنیا. 6 سال هم اتلانتا بودم که اونجا هم ماشین نو داشتم هم قدیمی و حدود 60 دلار ماهیانه پول بیمه میدادم.
          برای نیو یر 2020 سن آنتونیو بودم، ریور واک واقعا جای قشنگی بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. سوشیانت

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1927 ديدگاه)

      شما قیمت بنزین رو با میزان درآمد مردم حساب کنی میبینی اصلا ارزون نیست

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. محمد پورحیدری

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (26 ديدگاه)

        بنده معتقدم باید بدون تعصب نگاه کرد برای همین موضوع اونقدرا هم شوکه نشدم تازه اینم بگم اون موقع که من پامو گذاشتم تو امریکا سال 2013 بود الان خیلی اوضاع بدتر شده و توضیحاتی رو هم ارایه دادم که اگر مایل باشید مفصل در بخش کامنت های این پیج میتونید مطالعه بفرمایید.https://www.pedal.ir/business/evs-are-not-popular-in-usa/comment-page-1/?unapproved=1271314&moderation-hash=f3f91d0881047abf0f57dec7b7a10f85#comment-1271314

        موافقم 2
        مخالفم 1
    4. شهروند ایرانی

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (771 ديدگاه)

      زیر پست ها همین حرفارو میزنی آقایی سایبری تو امثال تو مملکت به این روزگار انداختن به خاطر چندقاز حاضری خزعبلات سر هم کنی ما باید سطح زندگیمون جلو از امارات باش

      موافقم 5
      مخالفم 7
      1. محمد پورحیدری

        ۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (26 ديدگاه)

        اقا شهروند عادی این پست رو من در پیج دیگه
        گذاشتم اما بنابر درخواست تو چدیدترین پیج هم گذاشتم همینقدر که پاشودیم بخاطر اینکه فکر میکردیم امریکا بهشته نشون میده احتمال سایبری و ساندیسی بودن شما از بنده خیلی بیشتره در ضمن حتما قبل تصمیم گیری یه لیست از همه جیز تهیه کن بعد مقایسه کن من خودم 6 ماه ماشینم اینجا چارجر بود اما بخاطر بیمه مضحک 600 تایی فروختم یکم فکر کن چرا مردم 1 سال اینجا صف منتظرن تا پریوس بگیرن؟؟ یکم از فانتزی امریکا و سواحلی که میتونی شب ازش جوجه تور کنی بیاین بیرون بنده در لینکدین رزومه دارم فکر میکنم ادم اصلحی باشم برای توضیح دادن .منتها مردم ما از امریکا متنفرن یا عاشق پیشه یا این به اون میگه ساندیسی سایبری یا اون به این میگه وطن فروش بس کنید این بچه بازیارو بزراید اونی که میخواد بیاد امریکا بیاد و اونی که میخواد بمونه بمونه وسلام

        موافقم 0
        مخالفم 1
    5. علی یوسفی

      ۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (244 ديدگاه)

      جناب پورحیدری عزیز اولا تشکر بابت نکاتی که فرمودین چون من خودم برخی از این نکات رو نمی دونستم اما چندتا مطلب در مورد فرمایش شما باید بگم یکی اینکه تفکر بنیانگذاران ایدئولوژی امروز ایران لاشرقی و لاغربی بود و متاسفانه این حماقت بزرگ اونا بود چرا؟؟چون امروزه برای جبران کم کاری و متاسفانه در مواردی خیانتهاشون دائما ما رو با همون غرب و شرق!! مقایسه میکنن روی صحبتم با شما نیست منظورم اون افراد ناآگاهی بود که معنای استقلال رو نفی شرق و غرب می دونستن در حالی که در جهان شکاف و گسستگی نیست و همه یک مسیر و مقصد داریم پس ما قرار بود صاحب سبک باشیم البته در خوبیها نه در اختلاس و ماله کشی و زمین خواری و حوزه خواری!! نکته بعدی درسته ما نباید کشورهای دیگه رو بهشت بدونیم و اینجا رو مثلا جهنم و از این نظر با شما موافقم ولی باز همین هم ایرادیه که به متولیان برمیگرده وقتی کوچیکن اما وعده های بزرگ میدن فراموش نکردیم در دوران کرونا قرار بود حوزه های ما پاسخگوی سوالات جهان باشن اما تنها کشوری هستیم که مساجدمون تعطیلن!! همین نکته به صنعت خودرو و مسائل بیمه و سوخت هم بر میگرده پس از طرح هدرمندی یارانه ها نه سهم مردم و نه سهم صنعت به طور کامل پرداخت نشد حکام برای خوش رقصی جلو بلاروس و ونزوئلا! طرح های شکست خورده به خودروسازان تحمیل کردن و هزینش از جیب مردم پرداخت کردن حالا به نظر شما این امر در ایالات متحده آمریکا اتفاق افتاده؟ خیر چون در اونجا صنعت و دانشگاه و نهاد دین سربار مردم نیستن و متصل به جامعه میشن نه فراتر از جامعه و اینگونه اصلا نیازی به اقناع نیست ولی در ایران برای ماله کشی و توجیه صدمات از کلمه اقناع!!استفاده میشه.

      موافقم 3
      مخالفم 1
  4. زیزیگولو

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4927 ديدگاه)

    با آگاهی از مفهوم سبک طراحی رترو یا همون کلاسیک آدم تازه متوجه میشه که جای خیلی از ماشینای دوران کلاسیک بین محصولای امروزی کمپانیای بزرگ خودروسازی تو بازار جهانی خالی هستش

    موافقم 11
    مخالفم 0
  5. محمد پورحیدری

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    خطاب به شهروند ایران
    ببین مقوله رفاه اجتماعی مقوله پیچیده ای هست و البته شخصی!!چون هر کس سیستم نمره دهی خاص خودش رو داره یکی ماشین ارزون یکی خونه ارزون یکی مالیات کم یکی سیستم درمان بهتر ……رو در نظر داره اول جا داره بدونم اون هایی که تکست منو دیس کردند بیان و نظرشون رو بگن تا ما هم طعم امریکا رو از زبون اونا بچشیم اما من با توجه به اینکه حقوق سیکس فیگر(بالا 100تا بعد مالیات) و یک شغل خوب که به عنوان سینیور محسوب میشم میخوام برخلاف تمام تبلیغات جبهه های رسانه ای هدف دار مثل این شرکت های مهاجرتی/وکلای مهاجرت/حتی برخی این شبکه های متاسفانه فارسی زبان اثبات کنم که ایران میتونه جای بهتری شاید برای اکثر کسایی که به فکر مهاجرت هستند ییا اصلا ماهجرت کردند اما بزارید مقوله های اصلی رو بهتون بگم
    1)ازادی:خیلی مقوله سنگین و شخصیه اما باید قبول کرد امریکا ازاده اما نه اون ازادی که تمدن پارسی 3 هزار ساله ازش دم میزنه.امریکا مثل یک جنگله و من همیشه ترسم از اینه که کافیه 1 هفته غذا کم بشه تو امریکا اون وقت نصف جمعین همدیگر رو میکشن چون هر خونواده چند تا تفنگ قانونی!!!!!!!!داره اما ایران بدلیل قوانین نسبتا سخت این امکان وجود نداره البته میدونم تو شهر های مرزی یکم اوضاع راحت تره.اما در بحث ازادی پوشش امریکا به 2 دلیل اصلا نمی تونه نظر حتی بده
    الف)امریکا کشور یا بهتر بکم تمدن نیست بلکه یه تیکه زمین بزرگه همین!!!هندس چینی ایرانی اروپایی ایرلندی بلژیکی عرب همه و همه توش هستند و ملیت مثل ما نداره پس فرهنگ ها متفاوت و پوشش ها متفاوته و چیزی که منو خیلی ازار میده اینه که تمام قومیت های مختلف فرهنک ایین و پوشش خودشون رو حفظ کردند به غیر ما ایرانی ها که حس میکنیم رنگ موی سیاه و قهوه ای با زبان غیر انگلیسی یعنی عقب موندگی که خوب ناشی همین تهاجم فرهنگی رسانه هاست و کاری نمیشه کرد
    ب)ما یه استاد 84 ساله در سال 2013 که اگر الان زنده باشن 95 سالشونه داشتیم که شاید به قول ماها خیلی اولد اسکول فکر میکرد و میگفت این نایکی و ادیداس و غیره با ولنگار شدن جامعه رشد کردند والا بیراه هم نمی گفت جون الان تو فشن شو یه تیکه کیسه زباله تنشون میکنن و به قیمت 2000 هزار تا میفروشن.حالا به دور از شوخی پوشش از اعتقاد و بیلیف میاد هر چه افکار و اندیشه کمتر باشه کنترل کردن انسان ها راحت تره مثل یک حیون اهلی چون چیزی نیست که روش رگت بزنه بیرون چه درست چه غلط و این سیستمی هست که از زمان رنسانس درست کردند. مثل شکل گیری بار و دیسکو ها کنار کارخونه ها اونم 500 سال پیش بخاطر اینکه کارگز ها دلتنگ زناشون تو اخر هفته ها نشن!!
    با این تفاسیر باید خودتون حالا تصمیم بگیرید ایا این نوع ازادی باب میل شما هست یا نه
    2)مسکن:در ایران با توجه به تورم سنگین مسکن بین سال ها 95 تا 1400 تقریبا قدرت خرید خانه در بین مردم از بین رفته و اجاره نشینی الان تو بورسه. اما با این شرایط باز هم بنظر من شرایط ایران از امریکا بهتره اونم با تنها یک اصل ساده عرضه و تقاظا!!
    تو کشور های جی 7 اول کانادا و بعد امریکا بدترین وضع مسکن رو دارند .کانادا با اون وسعت و جمعیت مضحک 40 میلیونی اجاره خونه هاش 2 برابر طی 6 سال اخیر شده با این تفاوت که حقوق بیس از 14 تا به 15 دلار رسیده !!!!! امریکا هم با کمی ارفاق همینجوریه اینجا هم اگه شما بیایید میبینید شهر هایی مثل همین تگزاس واقعا شهر داره عربده میزنه اونقدر خالیه اگر شما لایف استایل تهران رو میخواید باید مثلا به نیویورک برید که اونجا با 5 هزار تا در ماه یه خوابه میدن حالا حساب کن زن و شوهر با حقوق حداقل اصلا پول اجاره رو میتونن بدن؟؟اقا اصلا امریکا بد نمی بینی ایران این همه خونه گرون شده؟؟؟؟درست میگید اما 2 اصل وجود داره
    الف)شما تو ایران افزایش حقوق دارید شاید سرعت برابری با تورم نداشته باشه ولی بازم هست
    ب)ساخت و ساز تو رگ ایرانیاست برای همینه شما با افزایش شدید تقاضای اجاره مسکن و مهاجرت از روستا به شهر دچار کمبود نمیشی و روی قیمت هم تاثیر زیادی نمیزاده
    حالا در مقوله خرید مسکن هم شما هیچ جوره دیگه تو امریکا نمیتونی خونه بگیری اونم با این نرخ بهره فاجعه بانک ها روی وام های 25 ساله خرید خونه
    3)سیستم درمانی:نمیدونم میدونید یا نه ولی امریکا و کانادا بدترین سیستم درمانی بشریت رو دارن
    تو کانادا سیستم درمانی زیرمجموعه مالیات و بیمه شما محسوب میشه که رایگاه!!!!هورااااااااا!!!!! اما اونقدر این کشور دکتر کم داره شما واسه سرما خوردگی باید 6 ماه تو صف باشی چه برسه با سرطان و غیره که کار تخصصیه مگر اینکه پاشی بیای امریکا که متاسفانه امریکا دکتر زیاد داره ولی یه چسب زخم بزنی باید 5 هزار تا پیاده بشی جای دوری نمیرن زنم اینجا زایمان کرد 24 هزار تا واسه سرویس بیس و معمولی پیاده شدم مدرکش هم هست هر کی خواست بیل بیمارستان رو واسش میفرستم
    حالا مقایسه کن با ایران که بنظر من خیلی سیستم درمانی اندرریتدی داره شما ساعت 4 نصفه شب اپاندیست بگیره اراده کنی 3 ساعت دیگه داری کمپوت اناناس خاله جونت رو میخوری
    4)مالیات:اگر تا الان زنده موندی تازه رسیدی به خان هفتم!!!!!اقا پی چک من 170 تاس اخرش سر سال با ریفاندی که میگیریم به90 تا میرسه یعنی 80 هزار تا از حقوق یکی مثل من که هیچی نداره میره جیب دولت اما واسه چا کارایی؟؟؟
    واسه گی و لز کردن بچه هامون هزینه میکنن و 7 تریلیون دلار تو عراق واسه بیفی که با روسیه و ایران دارن هزینه میکنن
    اوه داشت یادم میرفت به سوگولی(اوکراین) هم همش داریم پول میدیم البته ما مردم
    5)زندکی مدرن:این دقیقا همون چیزیه که ما ها از امریکا میدونیم و واقعا هم واقعیت داره اقا اپل نایک ادیداس ماکروسافت دل اچ پی فورد کرایسلر حتی تویوتا و نیسان و سامسونگ همه و همه امریکایی هستند قبول کنید همون تویوتا هم امریکایی حوصله توضیح ceo این داستان بازی هارو ندارم واسه همینه که میگم اگر حقوقت در سال میلیون دلاره پاشو برو میامی یا ال ای زندگی کن
    ****امریکا یا ایران کجا سریع تر پیشرفت میکنم؟
    ببین بنظر من ایران
    چون تو ایران شما مالیات بیزینس نمیدی و رقیبی هم نیست بقولی هر اشغالی بسازی یا خدمات بدی سر یه سال شدی جف بزوس اما تو امریکا شرکت های هرمی اجاره رشد بهت نمیدن یا میان استارتاپت رو میخرن یا ورشگست میشی و باید تا اخر عمرت به دولت نزول بدی
    میدونم شاید تو ذوق خیلی ها بخوره ولی تو من که خورد حالا اگر کسی سوال داشت از من بپرسه راستی این پیام رو تو اخرین پست پدال هم میزارم که افراد بیشتری هم ببینن .مانا باشید

    موافقم 3
    مخالفم 6
  6. محمد پورحیدری

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    ضمنا اقای شهروند ایران بنده بر خلاف شما و شاید 90 درصد جامعه افکار دوقطبی ندارم و معتقدم دو قطبی سازی تفکرات رو پوچ میکنه و دودش تو چشم خود منو شما میره باید با احترام به قواعد و اعتقادات همدیگه با هم کنار بیاییم شما فکر میکنی همه جا مردم یه رنگن؟؟؟
    از نظر بنده بزرگترین کمک یک راننده حرفه ای یا حتی معمولی نه ماشینه نه موتور و گیربکس فقط و فقط اینه هست شما اینه رو میبینی و پشتت رو میبینی کنارت رو میبینی و تصادف نمیکنی زندگی هم همینه نمیدونم شما چند سالتونه و چند تا کتاب تاریخی بی طرف خوندید اما این رو باید به شما بگم تاریخ جلوه ایندس و تاریخ اونقدری برای من نشوته که از اعتماد (نه همکاری)با غربی ها بی زار باشم
    اما خودم چرا امریکا رفتم وقتی ازشون نفرت تاریخی دارم؟؟؟به این میگن همکاری ما ها انسانیم و همکار شما حتما با همکارت پا نمیشی اخر هفته بری شمال میری؟؟؟ما ها همه متاسفانه تا یه حدی غلط از هخامنشیان یک فانتزی ساختیم اما حتی تاریخ رو نمیخونیم که ببینیم چطرو چند پادشاه اخر گند کشیدن به میراث پدرمون کوروش کبیر و برعکس از قاجار نفرت داریم اما قبول نمیکنیم این قاجار بود که بعد نادر از نابود شدن هویت ایرانی در یک دوره کوتاه جلوگیری کرد پس دقت کنید که نه یک چیز گاملا سفید نه کاملا سیاه درصد خلوص ها متفاوت و مهمه.از حمله اسکندر تا دسیسه های بیزانس و رم شرقی و رم و جنگ های صلیبی پاپ و بگیر تا خون های حاوی ادزی که دادن به ماها انسان ها میمیرن اما تفکرات در دی ان ای جاریه برای همینه ما ایرانیا تو یه چیزیایی فرهنگ مشابه داریم که واسه خارجی ها قفله اما خودم جایی یادش نکرفتیم تا ناخداگاهمونه .تو ژن ما بازرگانیه شجاعته غیرت رو ناموس و از اینجور چیزاس.معتقدم تا افکار مردم زنگ زده باشه ما درجا میزنیم همیشه و همیشه قبل قبول کردن حرفی از یک رسانه چه رسانه ملی و صدا و سیما چه رسانه فارسی زبان خارجی به خودتون بگید هدف این حرف و این پیام و رسانه چیه و بعد حرف رو قبول کنید مطمعن یباشید په صدا و سیما چه شبکه های خارج نشین واسه چشم و اببروی من و شما محتوا رایگان نمی سازن
    شما میدونی واسه espn یا fox یا هر شبکه ای باید اشتراک بدی حالا چرا این شبکه ها رایگانن؟؟؟کی حامی مالی شده ؟؟؟یا صدا و سیما که واسه مجری 5 میلیارد شبی خرج میکنه رو کی میده؟؟؟؟باید حافظتون رو پاک کنید بایتسید وسط میدان و هر 2 طرف مناقشه رو انالیز کنی و سپس تصمیم بگیری

    موافقم 1
    مخالفم 3
  7. محمد پورحیدری

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    ضمنا اقای شهروند ایران بنده بر خلاف شما و شاید 90 درصد جامعه افکار دوقطبی ندارم و معتقدم دو قطبی سازی تفکرات رو پوچ میکنه و دودش تو چشم خود منو شما میره باید با احترام به قواعد و اعتقادات همدیگه با هم کنار بیاییم شما فکر میکنی همه جا مردم یه رنگن؟؟؟
    از نظر بنده بزرگترین کمک یک راننده حرفه ای یا حتی معمولی نه ماشینه نه موتور و گیربکس فقط و فقط اینه هست شما اینه رو میبینی و پشتت رو میبینی کنارت رو میبینی و تصادف نمیکنی زندگی هم همینه نمیدونم شما چند سالتونه و چند تا کتاب تاریخی بی طرف خوندید اما این رو باید به شما بگم تاریخ جلوه ایندس و تاریخ اونقدری برای من نشوته که از اعتماد (نه همکاری)با غربی ها بی زار باشم
    اما خودم چرا امریکا رفتم وقتی ازشون نفرت تاریخی دارم؟؟؟به این میگن همکاری ما ها انسانیم و همکار شما حتما با همکارت پا نمیشی اخر هفته بری شمال میری؟؟؟ما ها همه متاسفانه تا یه حدی غلط از هخامنشیان یک فانتزی ساختیم اما حتی تاریخ رو نمیخونیم که ببینیم چطرو چند پادشاه اخر گند کشیدن به میراث پدرمون کوروش کبیر و برعکس از قاجار نفرت داریم اما قبول نمیکنیم این قاجار بود که بعد نادر از نابود شدن هویت ایرانی در یک دوره کوتاه جلوگیری کرد پس دقت کنید که نه یک چیز گاملا سفید نه کاملا سیاه درصد خلوص ها متفاوت و مهمه.از حمله اسکندر تا دسیسه های بیزانس و رم شرقی و رم و جنگ های صلیبی پاپ و بگیر تا خون های حاوی ادزی که دادن به ماها انسان ها میمیرن اما تفکرات در دی ان ای جاریه برای همینه ما ایرانیا تو یه چیزیایی فرهنگ مشابه داریم که واسه خارجی ها قفله اما خودم جایی یادش نکرفتیم تا ناخداگاهمونه .تو ژن ما بازرگانیه شجاعته غیرت رو ناموس و از اینجور چیزاس.معتقدم تا افکار مردم زنگ زده باشه ما درجا میزنیم همیشه و همیشه قبل قبول کردن حرفی از یک رسانه چه رسانه ملی و صدا و سیما چه رسانه فارسی زبان خارجی به خودتون بگید هدف این حرف و این پیام و رسانه چیه و بعد حرف رو قبول کنید مطمعن یباشید په صدا و سیما چه شبکه های خارج نشین واسه چشم و اببروی من و شما محتوا رایگان نمی سازن
    شما میدونی واسه espn یا fox یا هر شبکه ای باید اشتراک بدی حالا چرا این شبکه ها رایگانن؟؟؟کی حامی مالی شده ؟؟؟یا صدا و سیما که واسه مجری 5 میلیارد شبی خرج میکنه رو کی میده؟؟؟؟باید حافظتون رو پاک کنید بایتسید وسط میدان و هر 2 طرف مناقشه رو انالیز کنی و سپس تصمیم بگیری.روز خوبی داشته باشید

    موافقم 1
    مخالفم 3
  8. پوریا چالش

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (254 ديدگاه)

    دیگه گذشت روز هایی خوب ک توی سایت داشتیم ولی الان افراد تعصبی میان اینجا با اکانت فیک حرف از سیاست میزنن سایت خودرو هست نه سیاست بزارید ما با هم در مورد ماشین صبحت کنیم لطفا خواهشا بکشید بیرون

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. علی

      ۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (386 ديدگاه)

      آفرین بذارید از لامبو بگیم. گوربابای آمریکا و سیاست

      موافقم 2
      مخالفم 0
  9. امیر

    ۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واقعا زیباست ❤️❤️

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. عرفان

    ۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    به قول فروچیو لامبورگینی وقتی فراری می‌خری کسی شدی ولی وقتی لامبورگینی می‌خری باید کسی شده باشی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. علی

    ۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (386 ديدگاه)

    این ماشین دوست داشتنی ترین لامبو تاریخ هست لامصب ۳.۵ لیتر ۳۲۰ اسب. نهایت مهندسی اون موقع بود نه تنها اون موقع. بلکه هنوزم. رقم مناسبی نسبت به حجم هست آفرین آفرین

    موافقم 4
    مخالفم 0
  12. علی

    ۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (386 ديدگاه)

    لایق ستایش هست من که عاشقش شدم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  13. BMW

    ۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1217 ديدگاه)

    60 سال پیش یه همچنین هیولایی واقعا ماشاا… داره👌

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا