»» تست تصادف چند خودرو ایرانی

تصاویر زیر نتایج تست تصادف خودروهای سمند، پژو 206، تندر 90 و سیتروئن زانتیا می باشد.

تست تصادف تندر 90 - لوگان

خودرو تندر سه ستاره را از تست تصادف بدست آورد.

206 crash

تا خوردن ورق سقف به بالا، سالم ماندن رکاب و درب راننده، سالم ماندن شیشه جلو، عدم پرتاب عقب خودرو به بالا برای پژو 206

samand crash

خطوط تا خورده روی سقف (خمیدگی به داخل اتاق) و نیز رکاب (شکستگی پای آدمک) در تصویر پایین راست، عملکرد نسبتا خوب ایربگ در تصویر بالا راست، بالا نیامدن عقب خودرو به دلیل توزیع مناسب وزن خودرو، سالم ماندن ستونها، خرد شدن شیشه جلو برای خودرو سمند

تست تصادف زانتیا

نتایج تاسف بار برای زانتیا: خرد شدن شیشه جلو، شکستگی درب راننده، تا خوردن شدید سقف، شکستگی و تا خوردن ستون جلوی راننده، شکستن رکاب و له شدگی شدید پای آدمک، حرکت محور و چرخ جلو به سمت اتاق، پرتاب عقب خودرو به بالا، دفرمگی درب عقب

منبع: سایت پاتوق

۱۲
آذر
۱۳۸۸

۱۵۸ دیدگاه

  1. دوستان عزیز با سلام.اینجا سعی میکنم چند تا آدرس ارائه بدم که دست کم اگه در کشورمون هیچ سازمان تست تصادفی نداریم که ماشینهای موجود را تست کنند و اجازه ندهند ماشینهای با امتیاز پائین تولید شوند آگاهیمون در باره تست تصادف فراتر از گفتن جمله “عقب ماشین بالا اومده”بره.
    1-در خصوص تاثیر وزن و اندازه ماشین در نتیجه تست.www.euroncap.com/tests/frontimpact.aspxو
    http://www.euroncap.com/ccontent-web-page/0f3bec79-828b-4e0c-8030-9fa8314ff342/comparable-cars.aspx و یا به سایت euroncap.com مراجعه کنید و با کمی جستجو این مطالب را پیدا کنید.
    2-مجله ماشین اردیبهشت 1390 شماره340 که نتیجه تحقیق دو سازمان معتبر اداک المان و اف دی ام دانمارک بر روی تاثیر وزن و اندازه ماشین در تست تصادف بر روی 2ماشین پژو308 و فورد فیستا.
    3-برای مشخص شدن تاثیر ایربگ به سایت لاتین انکاپlatinncap.com مراجعه بفرمائید.بعنوان مثال نیسان تیدا با 2ایربگ 4ستاره و با 1ایربگ 3ستاره ویا فیات پالیو با 2ایربگ در 2010 3ستاره و بدون ایربگ 1ستاره.قابل توجه دوستانی که ایربگ را بیتاثیر میدانند و وقتی گفته میشه زانتیا 1ایربگ داشته و مگان 6ایربگ داشته ولی در ایران زانتیا 2 و 4 ایربگه وجود داره و متاسفانه بیشتر مگانها 2ایربگ دارند.
    4-برای مشخص شدن اختلاف سطح سازمانهای تست تصادف به نتایج تست 2ماشین نیسان ناوارا و ایسوزیوdmaxدر سال 2012 در یورو ان کاپ و سازمان معتبر تست تصادف استرالیا که بسیار معتبرتر از چین است مراجعه کنید که نیسان در یورو0ستاره و در ancap4ستاره و ایسوزیو دریورو 1ستاره و در استرالیا 3ستاره آدرس سازمان استرالیاancap.com.au
    5-در سایت استرالیا شرایط ایمن بودن یک ماشین را اینجوری گفته 1-شاسی و سازه مناسب 2-داشتن پایداری 3-داشتن ترمز مناسب و متعلقات اون مثل abs , esp 4-چهار-نتایج مناسب تست که از داشتن ایربگ و کمربندهای مناسب حاصل میشه.بنابراین محدود کردن ایمنی فقط به تست تصادف خودش نوعی گمراه کردن ذهن افراد است.
    به امید روزی و تلاش برای رسیدن به روزی که کلیه ماشینهای کشور از سبک و سنگین دارای ایمنی کامل باشند و ما با رانندگی ایمن خودمون شاهد آسیب ندیدن هیچ هموطنی توسط خودرو باشیم.خداوند نگهدار همگی و آرزوی زندگی شاد و خرم برای همه انسانها.

  2. آرش جان اگه تست تصادف زانتیا رو توی اینترنت سرچ کنی می بینی که نتیجه اش کاملا افتضاحه حالا شما تست تصادف زانتیا رو سرچ کن ببین دروغ می گم یا راست؟ نتیجه. له شدگی پای آدمک. خرد شدن شیشه ی جلو. دفرمگی در ها. خراب شدن گلگیر ها. تا خوردن سقف به داخل اتاق.

  3. آرش جان اگه تست تصادف زانتیا رو توی اینترنت سرچ کنی می بینی که نتیجه اش کاملا افتضاحه حالا شما تست تصادف زانتیا رو سرچ کن ببین دروغ می گم یا راست؟ نتیجه. له شدگی پای آدمک. خرد شدن شیشه ی جلو. دفرمگی در ها. خراب شدن گلگیر ها. تا خوردن سقف به داخل اتاق.

  4. آرش جان بعدش توی اینترنت تصادف های زانتیا رو سرچ کنی میبینی که حتی پی کی هم اونو با خاک یکسان کرده

    • محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
      سوابق: (819 دیدگاه)

      داداش با 180 تا زده به پروتون معلومه ماشین به گ* میره ، بعدشم تست تصادف همین خودرو هارو اگه مثل زانتیا تو فرانسه می کردن مطمعن باش از زانتیا نتایج بدتری میگرفتند

  5. یکی از دلایلی که زانتیا به ایران فروخته شد همین کم استحکمی اش بود !!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری