مزدا

تجربه رانندگی با مزدا 3 جدید در استرالیا

مزدا را می توان شرکتی متفاوت و مستقل نسبت به سایر خودروسازان ژاپنی دانست، آن‌ها دوست دارند کارهای متفاوتی انجام دهند. اگر چه در این زمینه به پای سیتروئن نمی‌رسند، ولی اقداماتی مانند تولید موتور Wankel، قرار دادن درب‌های خودکشی (درب‌هایی که لولای آن به جای ستون جلو در ستون عقب قرار می‌گیرند) روی خودروهای کوپه، فلسفه‌های طراحی jinba ittai، Kodo و Zoom-Zoom، و طراحی خودروهای اسپورت روباز آن‌ها را به خودروسازی خاص تبدیل می‌کند.

Mazda3 third-gen in Australia
Mazda3 third-gen in Australia

این نوع ویژگی‌های منحصر به فرد توجه علاقه مندان را جذب می‌کند، ولی این گونه موارد چگونه خود را در محصولی بزرگ مانند مزدا ۳ آشکار می‌کنند؟ این خودرو ۳۰ درصد از تولیدات جهانی این شرکت را شامل می‌شود و فروش جهانی آن معادل ۳.۵ میلیون دستگاه است و در استرالیا، پرفروش‌ترین خودروی سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ بوده است.

Mazda3 2014
Mazda3 2014

با دانستن این که نسل سوم این خودرو برای نخستین بار در جهان در ملبورن عرضه شد، ما این خودرو را برای بررسی بیشتر در مرکز تحقیقات خودروی استرالیا در Angelsea انتخاب کردیم.

آخرین خودرویی که طراحی Kodo مزدا در آن به کار گرفته شده است مزدا ۳ نسل سوم می‌باشد؛ با چشمانی درنده، دهانه‌ای عریض و برجسته از جنس کروم و با انحناهایی ظریف طراحی آن بسیار زیبا و متفاوت انجام شده است.

اگزوزهای دوقلوی آن از بخشی دیفیوزر مانند خارج شده و در پشت سپر عقب پنهان می‌شوند. قوس برجسته‌ای بین باله‌ی روی سقف و پلاک مدل هاچ بک وجود دارد و در مدل سدان آن روی کاپوت عقب یک باله قرار گرفت است.

مدل‌های لوکس تر آن دارای چراغ‌های LED با حلقه‌هایی در داخل آن می‌باشند. مزدا ۳ نسل دوم دارای چرخ‌های ۱۶،۱۵ یا ۱۷ اینچی بود، مدل جدید آن علاوه بر چرخ‌هایی آلومینیومی در اندازه‌های ۲۰۵/۶۰ R16 و ۲۱۵/۴۵ R18، دارای چرخ‌های استیل ۱۶ اینچی نیز می‌باشد.

طول هر دو مدل سدان و هاچ بک نسبت به قبل تغییری نداشته و اندازه‌های ۴۵۸۰ و ۴۴۶۰ خود را حفظ کرده‌اند، ولی فاصله‌ی بین دو محور آن‌ها با افزایشی ۶۰ میلی متری به ۲۷۰۰ میلی متر رسیده است. هر دوی آن‌ها عریض‌تر شده و ارتفاعشان کاهش پیدا کرده است. نتیجه‌ی کلی فضای داخل کابین بیشتر نسبت به مدل‌های قبلی می‌باشد. در مورد حجم صندوق عقب، میزان آن برای مدل هاچ بک معادل ۳۰۸ لیتر و در مورد مدل سدان ۴۰۸ لیتر می‌باشد.

Mazda3 2014 interior
Mazda3 2014 interior

بسیاری از طراحی‌های داخلی نسل قبلی این خودرو مانند داشبورد و دریچه‌های هوا جای خود را به طراحی‌های زاویه دارتر و مرتبی داده‌اند. نوع پوشش دسته دنده‌ی اتوماتیک آن تغییر کرده است، پدال گاز به کف خودرو متصل شده است و ترمز دستی در سمت راننده و کنسول مرکزی قرار گرفته است.

طراحی صندلی‌های جلو به منظور راحتی بیشتر کمر و نیم تنه بالا تغییر کرده است. ارتفاع صندلی‌های عقب ۵۰ میلی متر افزایش پیدا کرده و اتصالات صندلی‌های جلو به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب ایجاد کنند.

رابط انسان و ماشین (HMI)، که برای اولین بار در این خودرو به کار رفته است، شامل پنل های نمایشی جمع شونده در بالا (فقط در مدل‌های لوکس)، یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی و دکمه‌های کنترل فرماندهی می‌باشد.

مزدا تاکید می‌کند که HMI به منظور به حداقل رساندن حواس پرتی راننده و استفاده به صورت بصری طراحی شده است. به طور خلاصه کابین راننده به دو قسمت تقسیم شده است، یک قسمت که تمام اطلاعات در مورد رانندگی به سمت راننده محدود شده و بخش‌های ارتباطی و سرگرمی در بخش مرکزی قرار گرفته‌اند.

موقعیت صفحه‌ی نمایش در بالای داشبورد و فاصله‌ای ۷۵۰ میلی متری از چشمان شما قرار گرفته است. نقطه‌ی مرکزی پنل نمایشی جمع شونده در ۱۵۰۰ میلی متری چشمان راننده قرار دارد و کنترل فرماندهی دارای ۵ دکمه می‌باشد که در زیر ۵ انگشت شما قرار می‌گیرند.

سیستم MZD Connect نیز برای نخستین بار در این خودرو به کار گرفته شده است، که پس از هماهنگی با گوشی هوشمند شما توسط USB یا بلوتوث امکان مکان یابی، خواندن پیام کوتاه و تشخیص صدا را ارائه می‌کند.

mazda3 driven in Australia
mazda3 driven in Australia

در روز موعود چهار خودرو برای تست موجود بودند: دو هاچ بک ۲.۰ لیتری قدیمی و جدید (دنده دستی) و دو سدان ۲.۵ لیتری قدیمی و جدید (اتوماتیک). خودروهای جدید نمونه‌های اولیه‌ی پیش از تولید بازار استرالیا بودند.

موتور ۲ لیتری SkyActiv-G 153 اسب بخار نیرو و ۲۰۰ نیوتون بر متر گشتاور تولید می‌کند که ۸ اسب بخار و ۱۸ نیوتون بر متر از مدل قبلی بیشتر است. مدل ۲.۵ لیتری آن ۱۸۵ اسب بخار نیرو و ۲۵۰ نیوتون بر متر گشتاور ایجاد می‌نماید که به ترتیب ۲۱ اسب بخار و ۲۳ نیوتون بر متر نسب به مدل قبلی خود افزایش یافته‌اند.

Mazda3 2014 Engine 2.0
Mazda3 2014 Engine 2.0

هیچ یک از موتورها دارای سیستم ترمز i-Eloop نیستند، ولی مجهز به سیستم i-stop می‌باشند. مزدا ادعا می‌کند که راه اندازی مجدد موتور ۰.۳۵ ثانیه زمان می‌برد. گیربکس هر دو مدل شش دنده می‌باشد، و میانگین مصرف سوخت آن‌ها ۵.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برای موتور کوچک‌تر و ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برای موتور بزرگ‌تر می‌باشد.

متأسفانه، در تست اتوبان به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و در بخش مسیر شیب‌دار به ۶۰ کیلومتر در ساعت محدود شده بودیم. بنابراین من بیشترین تلاش خود را انجام دادم تا از این محدودیت‌ها با هر خودرو بیشترین استفاده را ببرم.

mazda3 driven in Australia
در کل، خودروهای جدید پیشرفت زیادی داشته‌اند. سیستم فرمان الکترو هیدرولیک نسل قبلی مزدا ۳ در خودروی جدید جای خود را به سیستم فرمان نیروی الکتریکی داده است و ضریب فرمان از ۱۶.۲ به ۱۴.۱ کاهش یافته است. نتیجه‌ی آن داشتن فرمانی سریع‌تر و انحراف تدریجی بیشتر می‌باشد. در اتوبان، تلاش کمتری برای نگه داشتن خودرو در مسیری مستقیم یا حفظ نیروی مایل به مرکز آن مورد نیاز است. این موضوع مطمئناً به کاهش خستگی راننده کمک زیادی می‌کند. در جاده‌های پر پیچ و خم، مزدا ۳ جدید رفتاری قابل پیش بینی تر و با تکان‌های شدید کمتر نشان داد.

اگر چه در خودروی جدید سیستم تعلیق MacPherson جلو و سیستم تعلیق چند پیوندی عقب حفظ شده‌اند، ولی شکل هندسی آن‌ها به منظور انتقال نرم‌تر نیروهای وارده در هنگام عبور از پیچ‌ها بهینه سازی شده است. در پایان این بخش یک جاده‌ی خاکی پر از ماسه و سنگریزه وجود داشت. سیستم فرمان خودروی جدید به اندازه‌ی کافی جلوی نوسانات را گرفت به گونه‌ای که لرزش‌های فرمان بسیار کاهش یافته بود. نقش سیستم تعلیق هم در اینجا انکار شدنی نیست، اگر چرخ‌های ۲۱۵/۴۵ R18 را نیز انتخاب کرده باشید در این مورد نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت.

mazda3 driven in Australia
موتور ۲ لیتری مزدای جدید، همراه با گیربکس شش دنده‌ی آن، در بسیاری از موقعیت‌ها قادر به القای چالاکی و نشاط بیشتر در خودرو است. کلاچ آن نرم بوده و تعویض دنده به راحتی و با دقت بالا صورت می‌گیرد. گیربکس اتوماتیک نیز عملکرد خوبی داشته و همیشه در تلاش برای رسیدن به بالاترین دنده‌ی ممکن به منظور بالا بردن راندمان مصرف سوخت می‌باشد. تفاوت ۳۲ اسب بخار و ۵۰ نیوتون بر متر موتور ۲.۵ لیتری در مقایسه با خواهر کوچکتر خود مخصوصاً در جاده‌های شیب‌دار آشکار و واضح می‌باشد. هرچند در مسیرهای بدون شیب، تفاوت بسیار زیادی بین آن‌ها دیده نمی‌شود، مخصوصاً اگر دنده‌ی موتور ۲.۵ لیتری در حالت D قرار داشته باشد. با فعال کردن حالت کنترل دستی گیربکس، می‌توانید کنترل بیشتری روی تحویل قدرت داشته باشید، هر چند تعویض دنده‌ها خیلی سریع نیست.

در یک مسیر بزرگراه به اسرعت ثابت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در حالت overdrive، دور موتور خودرو برای موتور دو لیتری حدوداً ۲۵۰۰ دور در دقیقه و در مورد موتور ۲.۵ لیتری معادل ۲۰۰۰ دور در دقیقه بود، که هر کدام از آن‌ها ۲۵۰ دور در دقیقه از مدل‌های قبلی خود کمتر بودند.

تجهیزات و تزئینات خودرو در زمان تست هنوز نهایی نشده بود، ولی مدل هاچ بک ۲ لیتری دنده دستی که ما تست کردیم دارای سیستم تهویه‌ی دستی، صندلی‌های پارچه‌ای، تزئینات داشبورد مشکی و چرخ‌های ۲۰۵/۶۰ R16 بود. در حالی که مدل سدان ۲.۵ لیتری با گیربکس اتوماتیک مجهز به سیستم تهویه‌ی خودکار، صندلی‌های چرمی با گرم کن، تزئینات داشبورد اطلسی و چرخ‌های ۲۱۵/۴۵ R18 می‌باشد.

mazda3 driven in Australia
همچنین مدل لوکس‌تر مجهز به امکاناتی مانند سیستم تشخیص نقاط کور، چراغ‌های جلو انطباقی، هشدار دهنده‌ی خروج از مسیر و ترمز هوشمند می‌باشد. تجهیزات ایمنی استاندارد شامل ایربگ هایی در جلو، کناره‌ها، ایربگ های پرده ای، صندلی‌های جلوی مهارکننده‌ی ضربه و استاندارد ایزوفیکس می‌باشد.

هر چند مزدا در نمایشگاه KLIMS13 شرکت نکرد، ولی آن‌ها اخیراً نمایشگاه خود را در اوتاما برگزار کردند، که طی آن برای نخستین بار مزدا ۳ جدید خود را به مردم مالزی معرفی نمودند. خودروی معرفی شده از نوع سدان ۲.۵ لیتری بود.

شرکت مزدای مالزی (Bermaz) تایید کرده است که سدان های ۲ لیتری آنها به طور کامل و در تعداد محدود از ژاپن وارد خواهند شد و قیمتی معادل ۴۲۰۰۰ دلار خواهند داشت. هنوز امکان انتخاب موتورهای دیگر برای مدل هاچ بک به صورت رسمی تأیید نشده است. سفارشات خرید این خودروی جدید هنوز ادامه دارد، و بلافاصله پس از عرضه‌ی خودرو در بازار سفارشات مشتریان تحویل داده خواهند شد، که ممکن است در ماه مارچ سال ۲۰۱۴ این اتفاق رخ دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. اسی

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    یه دستی به این قیافه تکراری مزدا چرا کشیده نمیشه اخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان.م

      ۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (338 ديدگاه)

      خوبه که
      از طراحی کمری بهتره حداقل

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۸ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        باید مزدا 3 رو یه سدان واقعی کنن.نه یه ماشینی که فقط پشتش زده باشه بیرون!اینجوری هم زیبا تره هم مشتری های بیشتری بخ خصوص در بازار امریکا بدست میاره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. فرزاد

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    اصلا خوشگل نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. carbonado aventador

      ۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (4460 ديدگاه)

      زیباتر از مدل های قبلی اش هست!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. زیگما

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    مزدا هر چند سال یک بار یه سر و صدایی راه میندازه و بعدش خاموش میشه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ali

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    قیافه ی ماشین بهتر از قبل شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محسن.د

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    مزدا ازون خودروسازی هاست که با قیمت مناسب،آپشن های خوبی ارائه میده.

    آقای نهندیان فرد،ضمن تشکر از شما، بهتر بود به جای”چند پیوندی” میگفتین “چند میله ای”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ab12

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (89 ديدگاه)

    وای تو عکس اینجوریه از نزدیک چقدر باید خوشکل باشه .فقط یه چیزش تو ذوق میزنه :گیربکس غیر اتوماتیکش .مگه مزدا3 کلا اتومات نمیزنه ! ؟اخه سه تا تیپی که تو ایران از مزدا3 ارائه شدن همشون اتوماتن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان1

      ۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (113 ديدگاه)

      ولی به نظرم اتوماته داخل صفحه کیلومتر >عکس هشتم< علامت D رو نگاه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حمید

      ۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (645 ديدگاه)

      ab12 مزدا سه گیربکسها و موتورهای مختلف داره.در ایران همه 2 لیتری و اتوماتیک 5 سرعته با تعویض دستی تیپ ترونیک هستند و باید بگم مزداهای ایران از نظر آپشن فولترین نیستند ولی یکی از پرآپشن ترینهای دنیا هستن!!!! مثلا توی گوگل پیکچرز بزنید mazda 3 2013 interior هیچ مزدایی نمی بینید که شیفتر پشت فرمون داشته باشه!!!!! باور نمیکنید ولی من خیلی گشتم پیدا نکردم اگر باشه انگشت شماره و واقعا از گروه بهمن باید تشکر کرد که مثل بقیه دنبال آپشن دزدی واسه سود بیشتر نیست یادمه وقتی پاجرو میزد اون پاجرو فولترین مدل اون نسل بود و یکی از قویترین موتورهای اون نسل روش بود(اغلب وارداتی ها 3 لیتری بودن، گروه بهمن 3.5 لیتری میزد).بعلاوه از روز ورود مزدا 323 به محض ارائه نسل جدید گروه بهمن هم محصولش رو تغییر داده نهایتا با چندماه تاخیر،کاش همه خودروسازها مثل گروه بهمن بودن و امیدوارم باز هم گروه بهمن مزدا جدید رو بیاره تا داغه،اینم اضافه کنم به تازگی برای رقابت گروه بهمن مزدا 1.6 لیتری دنده دستی هم میزنه با قیمت بسیار پایین تر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

        ۸ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود.

        من حرفتو قبول دارم حمید جان ولی بهمن خودرو هم چون برای سپاهه

        خوب داره عمل میکنه و هیچ مشکلی نداره.

        بعدشم اون مطلب پاجرو رو قبول ندارم.

        کاشکی مطلب مجله ماشین رو میخوندی که چقدر اون پاجرو بی کیفیت

        بود و حتی در کاسه چراغ های عقب اصلا لامپی وجود نداشته.

        بعدشم تولید اون ماشین توجیه و نیت سیاسی داشته.

        ((( ایران و المان )))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

          ۸ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          مزدای جدید از همه نظر عالی هستش.

          موتور.طراحی.اپشن.کیفیت.

          ولی طراحی و فرم کلی بدنه فرق چندانی با این مزداهای

          موجود در ایران نمیکنه.

          مخصوصا ستون و شیشه های عقب.

          ((( ایران و المان )))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. حمید

          ۸ دی ۱۳۹۲
          سوابق: (645 ديدگاه)

          میلاد نمیدونم چرا مجله ماشین این چیزارو گفته . اره لامپ تو چراغ نمیذاشتن به جاش رو سپر عقب میذاشتن … منم چون یکی از دوستان یه دونه از صفر داره که تا الان 200000 کار کرده و هنوز خیلی بی سر و صداست گفتم اگر اشتباه بود ببخشید ، ولی توش نسبت به وارداتی ها آپشناش خیلی بیشتره از فرمون چرم بگیر تا گیربکس و کمک سه حالته و کولر بخاری مجزا و کروز و چراغ شور و ایربگ و abs (البته ترمزهاش متوسطه)شتابش هم ضعیفه ولی به هر حال از قبلی ها موتورش قویتره ، اگه کیفیت نداره … خب نمیدونم شاید من اشتباه میکنم من اینی که دیدم رو گفتم ، شرمنده!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. مجتبی

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    اگه این مزدا 3 جدیده،پس اونی که تو ایران با 3 تا تیپ داره عرضه میشه چیه؟؟؟!!!!
    خدایا توبه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. yasin

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا زیباست ولی 42000 دلارنمی ارزه!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. توفیقی

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    آره 42000 نمی ارزه
    کادیلاک CTS اسپورت سدان با قیمت 45000 دلار پایه بیشتر کلاس داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. zondar

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    F.A
    مزدا 3 هندلینگ خوبی داره و امسال یکی از کاندیدای بهترین خودروی 2013 امریکا شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. zondar

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    F.A
    جناب توفیقی و yasin قیمت مزدا 3 جدید در بازار امریکا از 19500 تا 25000 دلاره .بازار استرالیا بدلیل جغرافیای دورش و مالیات قیمت خووروها بالاتر از بقیه کشورهاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امير

      ۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اقا منظور دلار استرالیاست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Saied

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    حال نکردم باهاش. دخترونست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. hero

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    بیاد تو ایران یه تنه بساط کره ای ها رو جمع میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امــیــر

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با پرداخت 37 هزار دلار می توان میتسوبیشی EVO 2014 سوار شد که سیستم تعلیق ، پیشرانه و صفر تا صد آن Mazda 3 را شرمند ه ی خود می کند :دی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ali

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    احتمالا ساله دیگه شرکت بهمن این مدله جدیدش رو منتاژ کنه ولی با چه قیمتی خدا میدونه !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. کرمانشاه

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    احتمالا باید تو نمایندگی اگه بیاد بالای 110تومن باشه،ولی خوب قطعا از لحاظ کیفیت رانندگی از الانترا و سراتو بهتره،و یه رقیب قوی واسه سیویک ولی احتمالا از سیویک فروش بیشتری تو ایران داره،البته اگه بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. زیگما

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    احساس میکنم در طراحی سدان ، داریم به انتهای یک سبک خاص میرسیم. همه ی طراحی ها بنظر من کلیشه ای شده .وقت یه تغییر بزرگه.درست همون چیزی که اوایل 2000 رخ داد.یا همون چیزی که در اواخر دهه 70 رخ داد.و سبک های جدید روی کار اومدن.
    الان همه سدان ها شده چراغ های بیضی جلو و چراغ های عقب مستطیلی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. کیان

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (94 ديدگاه)

    تو ایران پلاک رو بزنی رو جلو پنجرش خیلی مسخره میشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حامد MASERATI GT

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    راحتی و لذت رانندگی و بس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیانوش

      ۹ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (289 ديدگاه)

      بد نیست اما میتونست بهتر باشه البته قیمتش تو ایران الکی انقد بالاست آدم جای این که 120 به این بده 20 تومن دیگه با بدبختی :D جور میکنه نیسان تیانا میگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. یه پسل باهوش

    ۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    من که همچنان تو حسرت یه دونه از اون قدیمی هاش هسم

    حالا این که دیگه :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Mohammad

    ۱۰ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (35 ديدگاه)

    ژاپنیها طراحی بیرونیشون خیلی شبیه همه و کپی کاریه و کلا بی اصالتا ،

    البته مزدا تو ژاپونیها یکم با اصالته مثلا جلو پنجره و پوزه ماششین و کابین

    ولی هر کاری میکنم به دل آدم نمیشینن بی اصالتن و باری به هر جهت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. arash1354

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    بهترین ماشین ایرانه
    خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا