»» 4ماه با مزدا 3 جدید

اینجانب حدود 4 ماه است كه یك دستگاه مزدا 3 جدید خریداری نموده ام كه سعی می‌كنم تجربیات خود را در مورد این اتومبیل بازگو نمایم. همانطور كه می دانید این اتومبیل دارای موتوری پر قدرت (148 اسب در 5500 دور ) می‌باشد كه به نظر من نسبت به بدنه سبك این اتومبیل شتاب فوق‌العاده‌ای را القا می نماید.

mazda3 sedan

mazda 3 sedan

لازم می دانم كه بگویم من نزدیك به 9 ماه مالك یك دستگاه SAAB 9-3 بودم كه مشخصات فنی شبیه همین اتومبیل را داشت (4 سیلندر 2000 سی سی و152 اسب در 6000 دور ) و بجز مصرف پایین این ژاپنی و هندلینگ و ایمنی بالای سوئدی مذكور تفاوتی از لحاظ ترمز و شتاب و صدا داخل اتاق احساس نمی كنم . همچنین مدتی هم مزدا6 مدل 2004 داشتم كه حدودا همین مشخصات را داشت . بجز اتاق بزرگتر مزیت چندانی را نسبت به مزدا3 جدید قابل ذكر نمی دانم البته حتماً مزدا6 جدید بسیار كاملتر است .

mazda3 new

mazda3 new

دارا بودن تعادل بسیار خوب مدیون سیستم dfs و پهنای بسیار خوب اتاق و تعلیق مجزای آن است كه به خوبی سر هر پیچ خودنمایی می‌كند . حتماً مستحضر هستید كه ژاپنی‌ها به دلیل اینكه اغلب جثه نحیفی دارند استاد طراحی اگونومیك هستند و حتی در اتومبیلهای دهه 70 ژاپن هم این امر كاملاً محسوس است درنتیجه دید بسیار عالی از طرفین و آینه وسط ، دسترسی مناسب به ابزار‌های كنترلی اتاق دور از انتظار نیست . استهلاك پایین مخصوصا در جلوبندی خودرو از نقاط قوت آن است.
mazda3 new front
با این همه اگر اتومبیل مونتاژی در ایران بدون اشكال باشد باید تعجب كرد . مخصوصاً اگر كمی آشنا به فنی خودرو هم باشید خودتان دنبال ایرادهای آن می گردید. بنابراین نقاط ضعف این اتومبیل قابل تامل است . شما حدود 50 میلیون پول برای اتومبیل 16هزار دلاری میپردازید و ناگهان متوجه می شوید كه پخش صوت تاچ جای خودرا به یك سیستم پخش تك CD داده است كه البته در صورت پرداخت 700 هزارتومان به گروه بهمن در نمایندگیها قابل نصب است، سیستم GPS و كنترل باد لاستیكها هم از مصادیق غربزدگی می باشند و از اتومبیل جمع شده‌اند. شركت بهمن خودرو همچنین دریافته است كه تنظیم ارتفاع چراغها نیز خیلی مهم نیست و برای همین تنها جای كلید خالی آن هر روز شما را آزار می دهد. در هنگامی كه چرخهای جلو در چاله می‌افتند و اصطلاحاً زیر چرخ خالی میشود صدای غیر عادی به گوش می رسد كه تقریباً تمام مزدا3 ‌های جدید از آن رنج می برند  که منشا این صدا وجود خلاصی در زیز پیچهای طبقهای جلو می باشد درنتیجه رفع آن خارج از گارانتی بوده و نمایندگی 8هزارتومان بابت رفع آن از صاحبان مرفه اتومبیل دریافت میكنند. دیگران را نمیدانم اما در خودرو من آب پاش چراغهای جلو به درستی عمل نمی كنند و نمایندگی هم با برخورد خوب به شما می فهمانند كه اشتباه می كنید . شاید یكی از ایرادات سلیقه ای این خودرو ارتفاع كم آن از سطح زمین است كه بسیاری از صاحبان آن را نگران كرده است .
mazda 3 interior
در كل نمی توان گفت به این قیمت از اتومبیل فوق‌العاده ای برخوردار هستید اما این حقیر آنرا به رقبای كره‌ای ترجیح دادم.

با سپاس از آقای هوتن دلارام برای نوشتن تجربیات خویش

16
Aug
2011

Profile photo of هوتن دلارام

نگارش توسط جناب آقای هوتن دلارام، نویسنده میهمان سایت پدال

51 دیدگاه

  1. سلام
    من نمیدونم سیستم dfs چیه
    اگر میدونید لطفا راهنمایی کنید

  2. اما باور کنید هیچی تویوتا مزدا نیسان نمیشه/ این کره ای ها تا می توانند طوری طراحی میکنند که انگاری ماشین بتمن اما کیفیت کاملا تعطیله.

  3. وقتی چراغ روشنه دوبار شیشه شور را بزنید چراغشور کار میکند
    در ضمن دوستی که میگه مزدا چراغش تنظیم ارتفاع نداره باید عرض کنم که مزدا به صورت اتومات و با در نظر گرفتن وزن ماشین یا بار داخل صندوق عمل میکند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری