تولید نسل جدید هیوندای توسان هیدروژنی

هیوندای در حال توسعه و بهبود توسان هیدروژنی جدیدی است که محدوده‌ی حرکتی بیشتری خواهد داشت.

2016-hyundai-tucson-fuel-cell-3
نشریه آسیایی Nikkei می‌گوید نسل دوم توسان نسبت به نسل فعلی محدوده‌ی حرکتی بهتر به میزان 30 درصد خواهد داشت. با این تفاسیر توسان سلول سوختی جدید با یک باک سوخت می‌تواند 560 کیلومتر را بپیماید. این میزان در نسل فعلی برابر با 426 کیلومتر است.

2016-hyundai-tucson-fuel-cell-1
نسل جدید این خودرو در ژانویه‌ی سال 2018 عرضه خواهد شد و تا زمانی که تویوتا برنامه‌ای برای به‌روزرسانی میرای نداشته باشد، توسان هیدروژنی، بیشترین میزان محدوده‌ی حرکتی را در میان خودروهای سلول سوختی کنونی خواهد داشت.

2016-hyundai-tucson-fuel-cell-4
طبق گفته‌های یکی از مهندسان ارشد هیوندای، عرضه‌ی توسان هیدروژنی جدید با میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی کره‌ی جنوبی در سال 2018 همزمان خواهد بود و همین امر فرصتی عالی برای معرفی تکنولوژی سلول سوختی پیشرفته را در اختیار هیوندای قرار خواهد داد.


اگرچه که تولید نسل دوم توسان هیدروژنی بر مبنای مدل کنونی کار ساده‌ای است اما این احتمال وجود دارد که مدل جدید از پلتفرم جدیدی بهره ببرد. هرچه هست باید منتظر ماند و دید که این خودرو با استقبال خوبی مواجه می‌شود یا خیر.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

10 دیدگاه

  1. حسین
    سوابق: (99 دیدگاه) ,

    درود به همه بچه های پدالی . میدونم دیدگاهم ربطی به این مطلب نداره . ولی واجبه برام

    می خواستم قبل عید ماشین بخرم . ۲ تا گزینه آخرم این ماشینا شد ولی تردید دارم کدوم رو بگیرم

    پارس lx با موتور tu5 با ال ۹۰ E2
    بحث زیبایی و فنی و نرمی و کم صدایی برام مهمه که ال ۹۰ زیبا نیست ولی کم صدا و کم خرج تر هست نسبت به پارس lx . و از نظر فنی هم تغریبا یکی هستن.
    حالا اگه کسی تجربه جفتشون رو داشته یا دوستانی که میتونن کمکم کنن . ی نظری بدن. ممنون میشم 👐

    پاسخ
    1. amin
      سوابق: (363 دیدگاه) ,

      من بشخصه پارس رو ترجیح میدهم چون حداقل ظاهر خیلی بهتری داره و تو جاده چسبندگی بهتری داره و نرمتره ولی در کل اگر به ظاهر مثل من بیشتر اهمیت میدی پارس بخرید.اگر بشتر دوام و فنی خودرو براون مهمه ال نود بهتره

      پاسخ
      1. پژمان
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        با سلامL90 از لحاظ فنی که تو رنج 40میلیون عالیه اگه با ظاهرش مشکلی نداری گزینه کم دردسریه

        پاسخ
        1. مجتبی
          سوابق: (3 دیدگاه) ,

          والا ما بعد توسان تازه پارس tu5 گرفتیم کلاس ۱۳ هنوز دوهفته نگذشته یه صداهای عجیب غریب و وحشتناکی میداد همه ترسیدیم تا امروز که بردیمش نمایندگی هی زیر دست خاموش میشه کلاچش شدیدا سفته ولی خب از نظر ظاهر واقعا بهتر از L90هستش

    2. Bavaria
      سوابق: (370 دیدگاه) ,

      سلام،دوست عزیز ضریب دنده دو و سه پارس اختلاف فاحشی داره،ی جورایی اذیت میکنه،به نظر من توو تندر چشماتو به روی زیبایی و کیفیت پایین کابین ببند و از شاسی ،موتور و گیربکس هماهنگش لذت ببر

      پاسخ
    3. محمد
      سوابق: (31 دیدگاه) ,

      سلام دوست عزیز،بنده هم تندر هم پارس و هم سمند و 405 رو داشتم،اشتباه نکن و فقط تندر بخر اونم فقط نوع فول LP چون اگه از گزینه های دیگر بخری بازم میفروشیش و تندر میگیری.
      ****تجربه خودم بود به کسی بر نخوره****

      پاسخ
      1. مجید.بهترین یا هیچ.
        سوابق: (5052 دیدگاه) ,

        تندر خیلی بهتره.
        هر چند کیفیت تندر هم یه خورده افت کرده.

        پاسخ
    4. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1580 دیدگاه) ,

      اگه دور گزینه های چینی رو خط کشیدی، قیافه تندر م تورو از خریدش منصرف میکنه، روزی گزینه های کارکرده تمرکز کن ولی پارس نخر.پارس مدلای قدیم از این جدیدا بهترن.

      پاسخ
  2. پدرام
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    دوست عزیز من 206 tu5 مدل 92داشتم مفتش گرونه هرچقدرم تعمیر میکنی بازم خراب میشه در حالی که 206از پارس باکیفیت تره ولی الان یه سال پارس تندر گرفتم هیچ مشگلی نداشته .

    پاسخ
  3. madjid911 Gt2
    سوابق: (5052 دیدگاه) ,

    حالا هی یک عده بیان بگن ماشین کره ای فلانه ماشین کره ای آشغاله !!

    امان از حسادت

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.