»» هیوندای گرنجور 2012 در ایران

هیوندای آزرا جای خالی بین سدان متوسط سوناتا و لوکس‌ترین مدل این شرکت یعنی جنسیس را پر می‌کند. کارخانه هیوندای نسل جدید این مدل را با عنوان گرنجور (بعضی ها در ایران به اشتباه گرندیور تلفظ می کنند) وارد ایران کرده است. گرنجور با دو نوع موتور 3 لیتری و 2.4 لیتری به بازار عرضه شد که مدل سه لیتری آن که هم اکنون وارد ایران شده است، قادر به تولید 250 اسب بخار قدرت میباشد و مدل ضعیف تر آن 180 اسب بخار نیرو تولید میکند.
hyundai azera grandeur 2012

hyundai azera grandeur 2012

گرنجور از نظر ظاهری و داخلی دچار تحول کاملی گشته و به نظر میاد که از سال ۲۰۱۱ به بعد کمپانی هیوندای به جهتی روی گردانده تا بتوان اصالت کره ای بودن خود را همانند سایر کمپانی های بزرگ دنیا مثل تویوتا، بنز و … حفظ کند، از این رو، از مدل ۲۰۱۱ به بعد شاهد بودیم که طراحی بدنه خودروهای هیوندای ماهیچه ای تر شد و از تولیدات سال ۲۰۱۲ به بعد، خطوط تیز و شکسته به ظاهر خودرو وجه تمایزی القا کرد، به طوری که در زمان حضور سوناتا 2011 شاهد این بودیم که سوناتا از تمامی خودروهای موجود در آن زمان کاملا متمایز بود و بیشتر از هر خودروی دیگری، بیننده رو سمت خودش جذب می نمود، پیرو سیاست تازه شروع شده هیوندای، سری جدید آزرا هم همانگونه که ذکر شد، دارای خطوط تیز و شکسته بوده و این خطوط حتی روی چراغ ها هم اثر بخش بوده اند، اما این تغییر کمی بیش از حد از طرح سوناتا تقلید شده بود که شاید در نگاه اول احساس کنید که با یک سوناتا ۲۰۱۱ رو به رو هستید! اما با نگاهی دقیق تر خواهید یافت،گرنجور، ماهیچه ای تر شده و همچنین فاصله دو محور از هم بیشتر گردیده و این باعث شده تا ظاهر گرنجور، یک ظاهر نازک نارنجی مثل سوناتا تکراری نباشد.
hyundai azera grandeur 2012

hyundai azera grandeur 2012

پیشرانه استفاده شده روی مدل های وارداتی شرکت آسان موتور، همانگونه که گفته شد، 3 لیتری با توان تولید ۲۵۰ اسب بخار قدرت میباشد که از تکنولوژی ساخت بالایی برخوردار است و با بهره گیری از گیرباکس پیشرفته ۶سرعته، از این رو احتمال میرود که مصرف سوخت پایینی داشته باشه!
hyundai azera grandeur 2012

hyundai azera grandeur 2012

در نمای ظاهری خودرو، به چراغ کوچک LED که به صورت نواری در نمای خودرو به چشم میخورد، و رینگ 18 اینچی و سایر موارد میتوان اشاره کرد که رینگ ۱۷ اینچی هم برای این مدل قابل سفارش میباشد.
hyundai azera grandeur 2012

hyundai azera grandeur 2012

در بخش امکانات رفاهی گرنجور باید به  ماساژور صندلی راننده، گرمکن فرمان و صندلی برای همه چهارسرنشین، پرده های آفتابگیر جانبی سرنشینان عقب، دریچه های کولر جداگانه برای سرنشینان عقب، با قاب فیبر کربن، سقف پانوراما و در بخش امکانات ایمنی میتوان به اضافه شدن ایربگ محافظ زانوی راننده که جمعا گرنجور دارای ۱۳ایربگ میباشد و همچنین کروز کنترل هوشمند به طوری که در هنگام نزدیک شدن به خودروی جلویی به از برخورد شما با اتومبیل دیگر جلوگیری میکند و … اشاره کرد.

hyundai azera grandeur 2012

hyundai azera grandeur 2012

قیمت گرنجور در تاریخ ۸آذر ۷۸ میلیون تومان از سمت نمایندگی هیوندای اعلام شده است.
hyundai azera grandeur 2012

hyundai azera grandeur 2012

با تشکر از شرکت آسان موتور کرمان-نمایندگی دلیلی که امکان گرفتن این گزارش رو فراهم کردن و با تشکر از آقای نیما رفعت نامی که با توضیحاتشون نونستیم این متن رو برای شما آماده کنیم و در پایان تشکر میکنم از دوست خوبم سورج رکن آبادی که زحمت عکس گرفتن از گرنجور رو کشید.
hyundai azera grandeur 2012

hyundai azera grandeur 2012

hyundai azera grandeur 2012

hyundai azera grandeur 2012

hyundai azera grandeur 2012

hyundai azera grandeur 2012

hyundai azera grandeur 2012

hyundai azera grandeur 2012

۱۳
آذر
۱۳۹۰

arsalan

ارسلان فرج پور متولد 15/1/72 ساکن کرمان و دانشجو رشته معماری دانشگاه آزاد هستم از بچگی همیشه آرزوی سرعت و شتاب و ماشین سواری رو توی ذهن خودم پرورش میدادم تا وقتی که وارد جامعه شدم فهمیدم که ماشین سواری و ماشین بازی در ایران برای افرادی که وارد این جنون نشده اند و علاقه ای به ماشین ندارند هیچ معنی و مفهومی نداره و ماشین بازی از دید این افراد یک بچه بازیست! اما با نگاهی وسیع تر به مسائل مربوط به خودرو در کشور های توسعه یافته دیگر، به این موضوع پی میبریم که ورزش ماشین سواری یکی از گرانترین ورزشهاست که به آن اهمیت ویژه ای داده میشود. امیدوارم روزی برسه که ملت ایرانیه ما ماشین بازی رو به چشم یک ورزش نگاه کنند!

۶۹ دیدگاه

  1. سلام
    فقط بی ام و X6
    البته در سالی که به نام حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده فعلا بایستی با یه چیزی تو مایه های رانا سر کنیم اگر می خواهیم ما هم در 10 سال آینده جزء 10 کشور برتر خودروساز جهان باشیم.

    • آخر ایکس 6 ب ام و بخریم یا رانا،دنا،تیبا ووووووووووووووووو بالاخره پراید.

  2. سلام
    به نظره من این یه شاهکار از شرکت هیوندای میباشد
    من خیلی خیلی خوشم اومده ازش
    ولی ای کاش که تفاوتهاش با سئناتا رو یک مقدار پررنگتر میکردن

    • به نظر من اگه بیان ماکسیما 2012 رو بیارن دیگه کسی نمیره گرنجور بخره. اگه درباره ی ماکسیما 2012 بنویسین خیلی خوب میشه

  3. خاک برستون با این نوآوریتون!
    چراغها جلو وعقب و دریچه تهویه رو عوض میکردی با همون اسم جدید که میشد فیست لیفت آزرا میدادی به خورد مردم! از سایپا و ایران خودرو یاد بگیر!
    اس دی رو میزنن چشش رو درمیارن اسمش رو میزارن خودروی ملی با نام رانا! برو حالشو ببر!
    بیچاره طراحان پراید کی فکرشو میکرد که بعد از 3دهه یهو 10-15تیپ بشه!
    چراغ جلو گرد،میشه132-چراغ جلو رویه تلق،میشه136و…!
    من آزرا2007 سوار شدم اون کجا و این کجا!

  4. آزرا در هر نسلی قوی تر از رقیب کیای خود(اپتیما) عمل کرده و موفق تر ظاهر شده.

    • رقیب ازرا اوپتیما نیست اوپتیما رقیب سوناتا و کیا کادنزا رقیب گرانجور هست
      من این ماشین رو دو سال دارم اولی مدل 2012 دومی 2013 هر دو فول اپشن واقعا عالیه و حرف نداره و شتاب متوسط 8 ثانیه ای اتاق بی سر صدا و کیفیت خوب مواد بکار رفته در داخل خودرو امکانات بالا مثل رادار که در هر خودروی در صطح گرانجور یافت نمیشه از نظر من ماشین خوبیه فقط کاش مدل 3.3 هزار سی سی رو هم وارد میکردن چون همه 3 هزار سی سی هستن

  5. به نظر شما کادنزا بهتر است یا گرنجور؟ ‏!(از نظر استهلاک ومصرف.‏)‏

    • از نظر استهلاک مصرف قدرت سرعت حجم موتور و کلا هرچی غیر زیبایی کادنزا گرنجور رو میخوره!بله درحالی که گندژور 217 رو یه صفر سفید به ما گفته بودن کادنزا مشکی ولی 197ملیون صفر ماه بود.

      • مصرف گرانجور اگه با سرعت 110 یا 120 بری صدی 8 یا 8.5 بیشتر نمیشه
        و همه میدونن که کیفیت ماشین های هیوندای سر تر از کیا هستن من موهاوی و سورنتو داشتم کیفیتشون در مقابل گرانجور پایین تر و کادنزا رو هم سوار شدم کیفیتش خوبه ولی گرانجور بهتره و سواری اسپرت تری داره و دست انداز هوی کم تری به کابین وارد میکنه ( در مقایسه با کادنزا 2011 دوستم) جز شتاب چون گرانجور های موجود تو ایران 3 هزار هستن و نمونه 3.3 وارد نمیشه همه چی گرانجور سر تره مخصوصاً امکانات و قیافه

    • شما اصلاً برند های ژاپنی و آلمانی را با کره ای مقایسه نکنید.برای مثال مورانو بهتر است یا سورنو و سانتافه؟لندکروز بهتر است یا وراکروز و موهاوی؟
      مزدا 3 بهتر است یا سراتو؟
      جنسیس کوپهه بهتر است یا نیسان زِد؟
      اگر داخل مورانو بشینید از کیفیت لوازم به کار رفته در مقایسه با سانتافه تعجب می کنید.
      ماشین های کره ای با اینکه جذاب هستند ولی پس از دو یا سه سال برای یکنواخت می شوند

      • بد نبود قیمت ها رو هم در نظر میگرفتی موهاوی 8 سیلندر فول اپشن46 هزار دلار و لند کروز قیمت پایه مدل 6 سیلندرش 60 هزار دلاره و تو ایران موهاوی 8 سیلندر 212 میلیون و لندکروز 340 حلا کدوم بهتره
        موهاوی مثبت بزنین
        لندکروز منفی

  6. من فکر کنم مهندسین ایران خودرو و سایپا اینا رو طراحی کردند

  7. فقط کادنزا – من عشق سرعت و شتابم و رشته ورزشیم موتور ریس – 300 تا سرعت هم با سوزوکی هایابوسا رفتم – کمری و سوناتا داشتم و حالا که کادنزا گرفتم دیگه فکر خرید هر نوع ماشین حتی جنسیس کوپه از سرم بیرون رفته

    • کادنزا یک هفته کار کنه پول بنزینش از پول کل ماشبن بیشتر میشه

      • ببخشید کی ای حرف رو زده؟!؟!
        من ٢ماهه داریم مثل باد میره. مصرفش هم اصلا بالا نرفته….
        بس وقتی نداری از خودتون حرف در نیارین

  8. موتور کادنزا 3.5 لیتری v6 با 290 اسب بخاره که خیلی قویتر از گرنجوره

    • از زیبای ازرا قشنگ تر و مثل همیشه از محصولات کیا با کیفیت تر ولی خیلی نا چیز تا سوار نشی نمی فهمی تا حالا ما ماشینای زیاد عوض کردیم مثل سوزویکی گرند ویتارا دو تا موهاوی یکی سفید کی مشکی و یم سورنتو ایکس ام و ازرا که قبل از سورنتو داشتیم ولی چون ازرا هیچ صدای واردش نمیشه جز صدای جذاب اگزوز و موتو و سیستم صوتی خیلی خوب که داره و کیفیت عالیش دوباره ازرا گرفتیم واقعا ماشین عالیه هست اینارو گفتم بدونین از سر تجربه مبگم نسبت به کادنزا فقط از لحاظ قدرت کم میاره شتابشم نیم ثانیه کم تر ولی از لحاظ کیفیت امکانات مثل رادان که کادنزا ندازه و زیگ 18 که کادنزا بیشر 17 روش هست و لاستیک ها 245 مخصوص سرعت 240 به بالا و ایر بگ زانو که کادنزا بازم مثل لاستیک های ازرا نداره گرم کن فرمان و صنلی عقبم ازرا داره کادنزا نداره و سقف پانرما یک تیکه مثل کادنزا بین سانروف جلو عقب جدا کننده نداره و چراق های روشن کندده زیر پا بقیه امکانات رو دوتاشون دارن

  9. اصلا اگه یکی‌ هم کادنزا سوار شده باشه هم گرنجور کاملا خودش متوجه می‌شه که کادنزا خیلی‌ سرتر از گرنجورِه ، اما چون کیا تا الان ماشین درس حسابی‌ که زده مال تازگیهاست (به غیر از اپیروس)فعلا نتونسته مثل هیوندای محبوبیت پیدا کنه،اما من شخصا کادنزا رو با ۲ تا گرنجور عوض می‌کنم :D

  10. به نظر من طراحی داخلی گرنجور شیک تره . تازه یسری آپشن های بهتری نسبت به کادنزا داره .

  11. ما خودمون گرنجور داریم
    این ماشین فوق العاده است.این ماشین با موتورCC3000اش واقعا ماشین خوبیه مااول می خواستیم جنسیس بخریم ولی الان خ.شحالم که گرنجور داریم.

  12. بین ماشن های ساخت کره هیوندای از نظر متریال داخلی ماشین و همچنین طراحی خیلی بهتره
    به عنوان مثال من از هر جهت کیا موهاوی رو به Ix55 ترجیح میدادم اما وقتی با داخل کابین این دو تا ماشین رو به رو شدم متوجه شدم بر خلاف Ix55 که خیلی لوکس به نضر میرسه موهاوی از نظر متریال ساخت واقعا بی کیفیته…
    در کل هیونای رو بیشتر ترجیح میدم

  13. به نظر من کادنزا خییییییییلی قویتره ولی تو ایران ماشینای هیوندا بهتر خرید وفروش میشه………..

  14. ماشین خیلی خوبیه یکی ار وارد کننده های ماشین های کره می گفت 80 درصد ماشین های کره طرح آمریکا هست بیخودی بهش نمیگن قدرت اول دنیا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری