چشم اندازخودروهای چینی

باکیفیت‌ترین خودروهای چین

اگر اهل دنبال کردن اخبار مربوط به خودرو باشید، حتماً نام موسسه JD Power را شنیده‌اید. موسسه‌ای معتبر و بین‌المللی که گزارش‌های مربوط به کیفیت و قابلیت اطمینان وسایل مختلف و ازجمله خودروها را ارائه می‌کند. معمولاً JD Power را با گزارش‌هایش از صنعت خودرو در ایالات‌متحده می‌شناسند؛ اما این موسسه در بخش‌های مختلفی از جهان به ارائه گزارش و بررسی کیفیت خودروها می‌پردازد. اخیراً گزارش مطالعه کیفیت اولیه (IQS) این موسسه از بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، یعنی چین، منتشر گردیده است. پس تصمیم گرفتیم که نگاهی به این آمار بیاندازیم و فاصله خودروهای چینی با رقبای بین‌المللی را بسنجیم.

CHINA-ECONOMY-CARS
برای سال ۲۰۱۵ موسسه JD Power تست خود را بازطراحی کرده است تا سؤالات خاص‌تری را در مورد ۸ دسته از مشکلات از مالکین خودروها بپرسد. این ۸ دسته به شرح زیر هستند:

  • (کیفیت) داخلی
  • (کیفیت) خارجی
  • موتور / انتقال قدرت
  • تجربه رانندگی
  • امکانات/ کنترل‌ها/ نمایشگرها
  • صندلی‌ها
  • سیستم صوتی/ ارتباطات/ سرگرمی/ راهبری
  • گرمایش/سرمایش/تهویه هوا

نمره کلی کیفیت اولیه بر اساس مشکلات گزارش شده به ازای هر ۱۰۰ خودرو تعیین می‌شود و نمره کمتر نشانگر کیفیت بالاتر می‌باشد.
با ارتقای تکنولوژی در خودروهای جدید، هم مالکان خودروهای لوکس و هم مالکان خودروهای تولید انبوه انتظار و تقاضای افزایش سطوح کاربردی را دارند. لازم به ذکر است که مشکلات مربوط به دسته سیستم صوتی، ارتباطات، سرگرمی و راهبری تنها بخشی است که در آن مالکان خودروهای لوکس مشکلات بیشتری را نسبت به مالکان خودروهای تولید انبوه تجربه می‌کنند. به‌علاوه، بیشترین فاصله در تعداد مشکلات تجربه‌شده توسط مالکان خودروهای لوکس و مالکان خودروهای تولید انبوه ۳ درصد است که مربوط به بخش مشکلات مربوط به سیستم صوتی، ارتباطات، سرگرمی و رهیابی می‌شود (۱۰ درصد در برابر ۷ درصد). بر اساس مطالعه کیفیت اولیه در آمریکا در سال ۲۰۱۵، چهار عدد از ده مشکل برتر در دسته سیستم صوتی، ارتباطات، سرگرمی و راهبری بوده است که این مسئله رواج همین مسئله در آن بازار را نشان می‌دهد.

Geely_assembly_line_in_Beilun,_Ningbo
نتایج کلیدی:
• میانگین نمره کیفیت اولیه، ۱۰۵ مورد به ازای هر ۱۰۰ خودرو در سال ۲۰۱۵ بوده است. برندهای کره‌ای با ۸۰ نمره منفی به ازای هر ۱۰۰ خودرو، برای چهارمین سال متوالی سایر برندها را مغلوب کردند. این در حالی است که نمره کیفیت اولیه برای برندهای چینی ۱۲۰ منفی به ازای هر ۱۰۰ خودرو و برای برندهای بین‌المللی ۹۸ منفی به ازای هر ۱۰۰ خودرو بوده است.
• فاصله بین نمره‌های کیفیت بین برندهای چینی و بین‌المللی در سال ۲۰۱۵، ۲۲ منفی به ازای هر ۱۰۰ خودرو بوده است. بیشترین فواصل کیفی بین برندهای چینی و بین‌المللی در بخش‌های موتور/انتقال قدرت (به ترتیب با ۲۳ مورد در برابر ۱۶ مورد)، کیفیت خارجی (۲۳ در برابر ۱۸) و تجربه رانندگی (۱۳ در برابر ۱۰) بوده است.
• بوی نامطبوع داخل خودرو بیشترین مشکل گزارش شده و همچنین شدیدترین مشکل در این سال بوده است. این مشکل در کنار مصرف بنزین بیش از حد، نویز جاده بیش از حد، افت قدرت موتور در هنگام استفاده از تهویه مطبوع و صدای باد بیش از حد، پنج مشکلی بوده‌اند که بیش از سایر مشکلات گزارش شده‌اند.

china-automotive-industry
نکات برجسته مطالعه کیفیت اولیه چین ۲۰۱۵
• در بین برندهای لوکس، پورشه با نمره ۵۶ منفی به ازای ۱۰۰ دستگاه خودرو، بالاترین رتبه را در زمینه کیفیت داخلی کسب کرده است. ولوو (۶۴) رتبه دوم را در بین برندهای لوکس کسب کرده و لندروور (۶۶) رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
• در بین برندهای تولید انبوه، هیوندای پکن بالاترین رتبه را با نمره ۷۰ منفی به ازای ۱۰۰ مورد کسب کرده است و چهار مدل از آن در سگمنت خودشان جوایز را به خود اختصاص داده‌اند. رنو (۸۲ به ازای ۱۰۰ مورد) در جایگاه دوم قرار گرفته و فاو-مزدا (۸۷ به ازای ۱۰۰ مورد) نیز سوم شده است.

در کل ۱۱ سگمنت خودرویی برای جوایز مطالعه کیفیت اولیه چین در سال ۲۰۱۵ واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند. مدل‌هایی که جوایز هر سگمنت را دریافت کرده‌اند عبارت‌اند از:
جمع‌وجور (Compact): چری E3
جمع‌وجور بالا رتبه (Compact Upper): هیوندای ورنا
سایز متوسط ابتدایی (Midsize Basic): بایک سنوا D50
سایز متوسط (Midsize): هیوندای الانترا لانگ دونگ
سایز متوسط بالا رتبه اقتصادی (Midsize Upper Economy): هیوندای Mistra
سایز متوسط بالا رتبه (Midsize Upper): تویوتا کمری
لوکس جمع‌وجور (Compact Luxury): آئودی A3
لوکس سایز متوسط (Midsize Luxury): مرسدس بنز E-Class
شاسی‌بلند جمع‌وجور (Compact SUV): هیوندای IX25
شاسی‌بلند سایز متوسط (Midsize SUV): کیا اسپورتیج
شاسی‌بلند لوکس سایز متوسط (Midsize Luxury SUV): پورشه ماکان

2015 Porsche Macan
۲۰۱۵ Porsche Macan
hyundai ix25 2015
hyundai ix25 2015
mercedes-benz E-Class
mercedes-benz E-Class
Chery E3 2015
Chery E3 2015
2015 Audi A3
۲۰۱۵ Audi A3
Hyundai Verna
Hyundai Verna
BAIC Senova D50
BAIC Senova D50
2015 Hyundai Elantra
۲۰۱۵ Hyundai Elantra
Hyundai Mistra
Hyundai Mistra
Toyota camry
Toyota camry
kia sportage
kia sportage
مطالعه کیفیت اولیه چین در سال ۲۰۱۵ بر پایه ارزیابی‌ها از ۲۱,۷۰۷ مالک خودروهای صفر انجام شده که در بین اکتبر ۲۰۱۴ و ژوئن ۲۰۱۵ خریداری شده‌اند. این مطالعه مدل‌ها را در ۲۱ سگمنت خودرویی شامل ۲۷۰ مدل خودروی سواری از ۷۱ برند مورد بررسی قرار داده است. این مطالعه از آوریل تا اوت ۲۰۱۵ در ۵۷ شهر اصلی سراسر چین انجام گرفته است.

1

2

3
توضیحات مترجم
• اولین مسئله‌ای که با مشاهده این رده‌بندی به نظر می‌آید شباهت‌های این رده‌بندی با رده‌بندی سال ۲۰۱۵ JD Power آمریکاست. چراکه در آن رده‌بندی نیز پورشه توانست بالاترین رتبه از نظر کیفیت را کسب کند و کره‌ای‌ها نیز عملکردی عالی از خود به‌جای گذاشته بودند. همچنین افت رده تویوتا و لکسس نسبت به رقبا نیز در هر دو رتبه‌بندی به‌خوبی قابل مشاهده است.
• چین بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان است که در آن سالانه نزدیک به ۲۴ میلیون خودرو به فروش می‌رسد. در کشور چین نزدیک به ۲۰۰ برند خودرویی حضور دارند و صدها مدل خودرو در کلاس‌های مختلف در این کشور به فروش می‌رسد. درنتیجه ارزیابی تنها ۲۱ هزار خودرو از ۲۷۰ مدل به نظر جامعه آماری چندان ایده آلی نمی‌آید و جا دارد که در سال‌های آینده این بررسی‌ها گسترده‌تر و دقیق‌تر انجام شوند.
• نحوه کلاس‌بندی خودروها در این رنکینگ کمی با آنچه که پیش از این در مورد سگمنت های مختلف خودرویی دیده‌ایم متفاوت است. دلیل این امر را می‌توان در تفاوت سلایق رانندگی در کشورهای مختلف جستجو کرد. چراکه برخلاف کشوری مانند آمریکا، در چین پیکاپ های غول‌آسا و SUV های فول سایز طرفدار چندانی ندارند و خودروهای ارزان‌قیمت و اقتصادی پرطرفدارتر می‌باشند. درنتیجه همان‌طور که مشاهده می‌شود، سگمنت خودروها بیشتر بر اساس قیمت آن‌ها بوده است و درنتیجه به‌عنوان مثال کلاس خودروهای سایز متوسط خود به چهار سگمنت تقسیم شده است.
• خودروهای چینی همواره با چالش بزرگی به نام کیفیت مواجه بوده‌اند. انجام چنین بررسی‌هایی و مقایسه برندهای چینی با برندهای مطرح بین‌المللی، می‌تواند برای ما که در کشوری زندگی می‌کنیم که لقب بزرگ‌ترین بازار صادرات خودروهای چینی لقب گرفته است، تا حد زیادی سودمند باشد.
• از نتایج این تحقیق می‌توان این‌گونه استنباط کرد که هرچند که برندهای چینی در بحث کیفیت همچنان با قله‌های کیفیت در جهان فاصله دارند، اما برخی از این برندها را می‌توان از نظر کیفیت قابل قبول ارزیابی کرد. ازجمله این برندها می‌توان به گک ترومپچی، Luxgen، زوتی، رووی، دانگ فنگ فنگشن، هایما و چری اشاره کرد.
• نکته دیگری که می‌توان از این نتایج استنباط کرد، تأثیر چشمگیر همکاری با برندهای معتبر بین‌المللی بر روی کیفیت خودروهای چینی است. همان‌طور که در رتبه‌بندی‌ها می‌توانید مشاهده کنید، کمپانی GAC که مونتاژ محصولات تویوتا در چین را انجام می‌دهد، توانسته است در برند بومی خود یعنی ترومپچی هم کیفیت بالایی داشته باشد و در همسایگی تویوتا قرار بگیرد. همچنین کمپانی دانگ فنگ که شریک تجاری پژو سیتروئن فرانسه و نیسان ژاپن است، توانسته است محصولات برند دانگ فنگ فنگشن را از نظر کیفیت به محصولات این برندها نزدیک کند. به همین ترتیب محصولات هایما که از زیرمجموعه‌های فاو است و با همکاری مزدا تولید می‌شود، توانسته‌اند رتبه خوبی در زمینه کیفیت از خود به‌جای بگذارند.
• نکته جالب‌توجه دیگر رتبه خوب برند چری در این رنکینگ است. برند چری که محصولاتش تحت عنوان ام وی‌ام در کشور ما به فروش می‌رسند، با تردیدهای جدی در زمینه کیفیت مواجه هستند و حتی بر اساس گزارش‌های شرکت کیفیت و استاندارد ایران، برخی از مدل‌های ام وی‌ام کیفیتی پایین‌تر از پراید دارند! این مسئله علاوه بر اینکه نشانگر تلاش این برند جهت بالا بردن سطح کیفی محصولات جدیدش است، نمایانگر نقش مونتاژکار داخلی است که حتی توانایی مونتاژ با کیفیت محصولات چری را نیز ندارد! به‌عنوان مثال چری تیگو ۳ یا همان ام وی‌ام X33 که در این رده‌بندی در کشور چین در بین شاسی‌بلندهای جمع‌وجور رتبه سوم را کسب کرده است، طبق آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران کیفیتی نزدیک به پژو ۴۰۵ و پژو پارس دارد!
• نقش این بررسی‌های کیفی و ایجاد استانداردهای به‌روز در پیشرفت صنعت خودروی چین غیرقابل‌انکار است و در هر کشوری که حقوق مصرف‌کننده کوچک‌ترین اهمیتی داشته باشد، چنین بررسی‌هایی برقرار هستند. هرچند که در کشور ما مطالعات مشابهی توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انجام می‌پذیرد و استانداردهای ۵۱ گانه‌ای برای خودروها توسط سازمان ملی استاندارد ایران برقرار شده است، اما بررسی‌هایی که هیچ تأثیری در افزایش کیفیت ندارند و استانداردی که خودروهای ناامن و بی‌کیفیتی مانند پراید را پاس می‌کند، بود و نبودشان چندان تفاوتی نیز نخواهد داشت!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. sunmartin

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    این گزارش جدید از jdpower بیانگر کیفیت و طراحی خودروهای هیوندای کیا است شرکت هایی که با عزم جدی حتی دربازار چین بزرگترین بازار جهان بازهم خوش درخشیدند من اون روزی میبینم که کیا هیوندای جزو برندهای برتر دنیا بشن متاسفانه بجای الگوبرداری از صنعت پیشتاز کره جنوبی در تمام علوم و فنون از گوشی های همراه و صفحات خمیده و تخت و وسائل دقیق اندازه گیری و خودرو گرفته تا ساخت لاستیک و تلوزیون و کارخانه های عظیم صاحبان صنایع کشور دست نیاز به سمت چین که خود کپی کاری بصورت معکوس هست دراز کرده و اجناس چینی را بصورت انبوه وارد کشور میکنن و درصدد توسعه بسبک چینی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرد خسته

      ۱۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      درصدد سود سرشار دلالی میباشند نه توسعه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sky watcher

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (111 ديدگاه)

    کیفیت که در کشور ما چیزی بیشتر از یک کلمه نیست …
    یادمه یکی از دوستان که در خارج از مرز های این کشور خودرو mvm315 مارو سوار میشه وقتی اومد ایران و این خودرو رو سوار شد گفت این اصلا اون چیزی نیست که در چین تولید میشه جالبه که اون بنده خدا خیلی هم از خودرو خودش راضی بود حرفی که زد این بود که اینی که تو ایرانه فقط شبیه به اونیه که چین درست میکنه …
    والا کار ما که دیگه از تاسف خوردن گذشته رکودی که تو بازار خودرو بود با ی وام ۲۵ تومنی جوری مردم حجوم آوردن که دولت پرونده ۶ ماهه رو سه روزه جمع کرد …
    چند وقت پیش ی برنامه ای رو دیدم که خیلی ناراحت شدم…
    حدود ۱۵ سال پیش فردی به نام آقای آرین کارخونه ای توی ایران تاسیس میکنه و اولین خودرو برقی جهان رو تولید میکنه …
    در ورژن چهارم یا پنجم این خودرو زمان شارژ کامل باطری رو به ۸ دقیقه میرسونه و مسافت طی شده با یک بار شارژ رو به ۵۰۰ کیلومتر …
    چند خودرو برقی این آقا به مدت دو سال توی نمیدونم کدوم خط تاکسی رانی تهران آزمایش میشه و مسافر جا به جا میکنه از تهران تا اصفهان رو با یک شارژ میره و …
    اما الان کجاس ؟
    کارخونش که تعطیل شده و ….
    چند شب پیش مهمان برنامه چوب خط از شبکه افق بود … حرفای خیلی جالبی زد …
    حتما اگه تونستین برنامه رو دانلود کنین و حرفای ایشون رو گوش بدین …
    اونوقت در حال حاظر (نمیگم ما)میگم ایران خودرو و سایپا میان ی ماشین چینی رو به افتضاح ترین روش ممکن نمیگم منتاژ بلکه پیچاشو سفت میکنن و بعدشم از شدت غرور خدارم بنده نیستند …
    در کشور ما شرکتی بوده که خودرو های الکتریکی رو تماما از موتور و باتری و شاسی و پلتفرم و … همشو داشته خودش تولید میکرده و الان حذف شده …
    افتخار هم داره واقعا باید برای حذف چنین نوابقی به خودشون افتخار کنن …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۴ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      رد پای کارتلهای چند ملیتی در میونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Sajjad

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    تو رده لوکس که پورشه همیشه جای خودشو داشته ولی ولوو واقعا ایول داره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. hamid

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    تنها نتیجه ای که ازین مقاله میشه گرفت اشغالای خودشونو فقط ما ایرانیا سوار میشیم البته از تمام خودروهای داخلی از هر نظر بهترن.تو خودروهای معمولیشون بیشتر کره به چشم میخوره چینیا هنوز به کیفیت کره ایا نرسیدن شاید تا چند سال دیگه امکان پذیر شه البته کره هم روز به روز پیشرفت چشمگیری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. BEHNAM 11

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    چین خودرو های بی کیفیتش (به جز جیلی و فاو ) وارد ایران میشن وگرنه جرعت نمیکنه به اروپا و امریکا با این کیفیت صادر کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدي

      ۲۷ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (69 ديدگاه)

      البته جیلی که به ایران وارد می شود یه فاجعه است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. KING 918

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    پورشه همیشه در بالاترین جایگاه ………………..

    انصافا اون mercedes-benz E-Class اصلا نمیشه چشم ازش برداری بدکردار خیلی خوشگله
    هی وای من ………………………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ali ayat

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    یکی از آقایون سایت پدال بود که من هرجا کامنت میزاشتم میومد کامنت از ژاپن و محصولاتش مخصوصا تویوتا میزاشت الان جالبه این لیست بهترین کیفیت خودرو لوکس چین رو ببینه لکسوس رتبه 4رو به خود اختصاص داده که فک نکنم هم بیاد و جالبی کار اینجاست که هیوندا ها تو چین خیلی بیشتر از ژاپنی ها در این لیست هستند تا جایی که من ژاپنی نمیبینم
    (البته من خودم بین برند ژاپنی و کره ای ژاپنی رو انتخاب میکنم ولی اینو برای اون دسته آدم هایی که کارخونه برای باباشون هست گذاشتم )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. J.P

      ۳ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (135 ديدگاه)

      خودم طرفدار ماشین های ایتالیایی هستم ولی ماشین های ژاپنی بخاطر ذهنیت چینی ها نسبت به ژاپنی ها بخاطر جنگ دارن نمیخرن وگرنه کیفیت ژاپنی بالاتر از کره ایی هاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali ayat

        ۳ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        ولی اینجا صحبتی از فروش نشد صحبت از کیفیت شد تمام.
        بعدم جنگ و بحث راجب ماشین تو کشور های جهان سوم اینجوره اونجا اصلا اینجور چیزی نیست بعدم یه چینی آزاده که هرچی دوست داره بخره اون به عنوان یه انسان به عنوان یه بشر حق داره هرچیزی که دوست داره سوار بشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مرد خسته

          ۱۷ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (34 ديدگاه)

          مگه شما باهاشون در تماسی که میدونی چی دوس دارن چی ندارن ؟
          با زبون خودشون باهم صحبت میکنین یا چینگیلیشی!؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. ali ayat

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    دوستان گرامی من دنبال یه مطلب خیلی خوب حتی فیلم حتی انگلیسی برای سیستم سوخت رسانی هستم البته کاملا جدید مثل gdi وmpiووو مدل های دیگه اگه کسی منبعی داره بهم معرفی کنه که کارم راه بیفته ممنونش میشم با تشکر از دوستان جبران میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرد خسته

      ۱۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      شما اول بگو چجوری جبران میکنی ببینیم میصرفه بگردیم پیدا کنیم یا نه..
      مزمه چن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. amir

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    خودرو های چینی 120نمره منفی به ازای هر 100 ماشین!!!!
    پراید یه دونش 86 نمره منفی داره!!!
    اگه درست برداشت کرده باشم فرسنگ ها از دنیا عقبیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرد خسته

      ۱۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      خیر درست برش نداشتید.
      چون جدیدا جای فرسنگ مقیاس جدیدی برامون به کار برده میشه به نام سال نوری. این معیار مختص به فواصل مردم ایران نسبت به دیگر ملت هاست و گهگاهی نیز برای اندازه گیریه فواصل ستارگان به کار برده میشود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. REZA

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (225 ديدگاه)

    جالبه 200 برند خودرویی در چین حضور دارن.تو ایران 10 تا هم نیست!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرد خسته

      ۱۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      چرا خداییش ۲۰ – ۳۰ تا هست ..
      فقط ۱۰ تاش پژوهه،

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. محمد

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    اون سنواکه تو ایرانه ماشین خیلی شیک وباحالیه.موتورش ساخت سوعد هست واووووکلی امکانات داره و…
    توایران توسط شرکت دیارخودرو مونتاژمیشه ولی این ماشین باشکست مواجه شد.درسته طراحی خیلی شیک وجذابی داره وامکانات توپ وموتور عالی ولی 145تومن قیمت خورد کهبا145تومن خیلی ماشینای ژاپنی وکره ای واروپایی میشه گرفت کی میاد پول بده براچینی اونم این همه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرد خسته

      ۱۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      فقط یه چینی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    چینی ها گفتن که حالا که همه جا دسته بندی می کنن، اونا هم دسته بندی کنن که در دسته بندی کردن هم عقب نمونن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرد خسته

      ۱۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      حرف شما سنده،
      اما خداییش ماشینای چینی نمرات منفیشون از بعضی دوستان تو این سایت هم کمتره..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. sina

    ۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    کاش کیفیت کل برندای چینی رو بذارن تا ببینیم اینا که تو اینجا سواریم چه فرقی دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Mehdi TuRbO

    ۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1920 ديدگاه)

    چرا هیوندا میسترا وارد ایران نمیشه؟هم زیباست هم فک کنم کیفیتش بالا تر از النترا و سوناتا باشه.البته از رو عکساش نمیشه نظر داد.کسی میدونه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرد خسته

      ۱۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      سود چندانی نداره عزیز.. وگرنه رو چش میذاشتیم.
      اما سود بقیه حسابی سرشاره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Sam

    ۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (43 ديدگاه)

    یعنی چری یا همون MVM خودمون باکیفیته ؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمدرضا777

    ۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    باز هم دم تویوتا کمری افسانه ای گرم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرد خسته

      ۱۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      والا من یه مدت داشتم، اما از کمر افتادم..
      خلاصه افسانه ای توش ندیدم.، اما افسانه باهاش زیاد دیدم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. سارا

    ۱۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظرتون چرا ایران جنس آشغال چین و وارد میکنه،اما جنس اصلی امریکا رو وارد نمیکنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرد خسته

      ۱۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      سارا !؟؟..
      از تو بعید بود دیگه..
      تو که یه ماسل باز حرفه ای بودی که.. تو دیگه چرا این حرفو میزنی اخه…
      حسابی ناامیدم کردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. آقای خاص

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    بسیار عالی عمل کرده،،
    صد در صدمطمئن باشید این محصولات میتونستن خوب باشن به شرطی که واقعا خوب باشن.،
    البته میتونست بهتر باشه اگه میشد بشه..
    به هر حالشک نکنید که روزهای روبه رشدی رو در پیش داره اگر در پیش داشته باشه.،
    با سپاس.

    { توجه کنید،، اینها نظرات شخصی من نیستند، بلکه نظرات کارشناسانه و فنی تمام انسانهای کهکشان راه شیریست.، پس مطمئن باشید صددرصد نظر شماهم همینه اما چون به دلیل تکرار نمیتونید به زبون بیارید پس خودم به جای همتون میگم همیشه. }

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Saeed

    ۲۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دوستان سلام . بسترن X80 تا اخر سال (94) در کشور عرضه خواهد شد که شاسی بلند سایز متوسطی است .کراس آور . دو دیفرانسیل حداقل 160 اسب بخار 6 ایر بگ و اتوماتیک 6 دنده.در صورتیکه گروه بهمن سیاست قیمت گذاری خودرو B50F را در x80 نیز دنبال کند بدون شک شکست دیگری را متحمل خواهد شد .بهمن اصرار داشت تا بی 50 اف را کمتر از 76 میلیون نفروشد حال انکه خودرو جک j5 با فروش بسیار خوبی مواجه شد .فقط به خاطر 8 میلیون قیمت کمتر .بسترن بی 50 اف قوی تر پر امکانات تر و بسیار زیبا تر از جک J5 است .پیشنهاد میشود بهمن خودرو X80 را در مدل Flagship (بهترین) آن در بازه قیمتی 90 تا 95 میلیون به فروش برساند خدمات پس از فروش خوب و کاملی داشته باشد . در این صورت منتظر فروش چند برابری جک J5 و S5 باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. dpm

    ۲۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان باید تفاوت بین عقب مونده و عقب نگهداشته شده رو خوب درک کنیم.ما رو بنا به دلایلی که من میدونم و شما بهتر از من میدونید عقب نگه داشتن و الا هیچکدوم از ما دوست نداره عقب مونده باش.یه دلیل واضح و آشکار دزدی و اخاذی توی روز روشن از مصرف کننده توسط شرکتهای تولید خودروی داخلی هست.در ارایه خدمات کوتاهی میشه.کیفیت محصولات و قطعات بسیار پایین.قیمتهای دوبله و سوبله طی این دوسال اخیر که متاسفانه این رشد قیمت و افت کیفیت به قوه ی خودش باقی مونده.قابل توجه دوستانی که اینجا عنوان میکنن که ماشین چینی اشغاله نخرید.اقا قبوله اشغاله اما به جرات میگم از تمام محصولات داخلی کیقیتش بالاتره و اگه با سرعت 70-80 با این ماشین چینی تصادف کنی تلفات جانی نخواهید داشت.بنده یه جک اتومات سوارم و از خرداد 93 تا این لحظه این ماشین دارم و 85 هزارتا روندمش(بخاطر ذهنیتی که نسبت به ماشین چینی هست به اون رحم نکردم)تا این لحظه به غیر از روغن و فیلتر بنزین هیچ خرجی واسم نداشته و از خریدم راضی هستم.با توجه به اینکه ماشین قبلی من 206 اس دی بود.مدل v8 سفارشی که گل سر سبد محصولات ایرانخودرو بود.سالی دوبار جلوبندی پایین میاوردم.حالا میخوام اینو بگم اقا مایه داری برو یه لکسوس یا پرادو سوار شو اگه هم مثل ما یه کارمند حقوق بگیری برو یه ماشین چینی بگیر و حال سواریش ببر . و قید محصولات منسوخ شده سایپا و ایرانخودرو بزن.مگه اینکه قید زندگی خودت و خونوادت زده باشی که اون یه بحث دیگست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. احمد

    ۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه دیدگاه تمام ما یک بعدی و ناشی از عدم آگاهی به محیط است(منظور محیط در مورد هر چیزی)
    دوستان بعضا گله میکنن از کیفیت پایین تولیدات داخل بنده خودم در جریان امور حداقل صنعت پلاستیک هستم.
    در صنعت تولبدات پلاستیک نوعی تولید داریم که بهش میگن تزریق و نوعی هم داریم به اسم بادی
    که اکثر قطعات پلاستیک که تو همه جا میبینید و خشک هستند یا نرم و داخلشون خالی نیست تزریق هستند مثل درب نوشابه یا حتی همون داشبورد خشک و کلی از قطعات پلاستیکی ماشین.
    در اکثر کارگاه ها و کارخانجات ما از دستگاه های پلاستیک خیلی قدیمی استفاده میشه یا خیلی شاهکار کنیم نو یا دست دوم چینی که تازه اونم گرونه خوب نتیجش میشه این حال و روز تولید ما.دستگاه های اروپایی خصوصا آلمانی بسیار با کیفیت و عالی تولید میکنن همه چیش دیجیتاله ولی با قیمت های گذاف که تولید کننده ها نه ریسکشو میکنن و نه توان وارداتشو دارن (البته تحریم هم تاثیر گزاره)
    بنده خودم تو کارخانه آشنایی بودم که یک واسطه اومد نمونه مخزن آب یک ماشین چینی رو اورده بود برا تولیدش که از نوعت بادی هستش.بعد اون نمونه ای که اون آورده بود بسیار صاف و سیغلی و با کیفیت و نمونه تولید این بنده خدا متاسفانه …
    البته با اون دستگاه های عهد قجری و کارگرای بدرد نخور پاکستانی و مدیریت پیرمرد 70 ساله بیشتر از این نمیشه انتظار داشت.
    این نمونه از خروار مشکلات ماست.تازه تهش که ماشین آلات چینی وارد کنیم بعد 20 سال دیگه شاید بتونیم مثل همین جک تولید کنیم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مهدی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بایک سنوا ! آیا این همان سنوا است که توسط دیار خودرو عرضه می شود؟
    در ضمن سنوا یک نام فاسی دخترانه است!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. shin

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مامیخواهیم ماشین چینی بگیریم آیا پشیماننمیشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 7777

      ۲۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چه مدلی میخوای بخری؟
      ولی هرمدلتولید داخلوبگیری صددرصدپشیمونی شک نکن ازهرلحاظ
      ناموساالکی نمره منفی ندین
      یه برندمعتبربگیربعضی هاش درحدتولیهای داخلابیکیفیت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. الی

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من میخام ماشین ثبتنام کنم بین ماشینای چینی و پارس موندم.کدوم بهتره؟ اخه ماشینای چینی انصافا شیکتره
    از بین ماشین چینی کدوم باز بهتره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۱۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام ام جی و جیلی با کیفیت ترین ماشیناست جک هم خوبه البته چون مونتاژه کمی کیفیتش ار امجی و جیلی پایین تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. علي

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو ماشینای چینی فقط فاو خوبه چون مال گروه بهمن هست بعد از اون ام جی 6 خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. داود

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام در این که فاو ماشین خوبی هست بین ماشین های چینی در رده قیمتی خودش حرفی نیست ولی این سیاست بهمن موتور این ماشین رو در بازار با شکست روبرو کرده آدم میترسه بگیره ، من خودم طرفدارشم ، ولی کرمان موتور موزی خیلی خوب بازار دستش گرفته ، از 26 اسفند 93 یه جک جی 5 دنده ای دارم 47000 تا کارکرده خدا بالاسر شاهده به غیر از بنزین و روغن هیچ هزینه ای براش نکردم ، من که پول نداشتم ماشین کره ای یا ژاپنی بگبرم ولی از خریدم اصلا پشیمون نیستم چون صد برابر از محصولات داخلی کیفیتش بهتره ، کسانی که چینی هارو مسخره میکنن والا مغرضانه دارن برخورد میکنن خد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مجید

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودروهای باکیفیت کره ای درمناطق آزادمثل انزلی باقیمتی کمترازنصف قیمت درتهران بفروش میرسه که قیمت واقعی این خودروهاست. چرااینقدربه مااجحاف میشه؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (7 ديدگاه)

      من توسان منطقه دارم ال نودهم دارم شعاع حرکتی خودروهای منطقه محدوده ارزوبه دل موندم یه سفرخارج استان باتوسان برم به هیچ عنوان درهیچ زمینه ای قابل مقایسه باال نودنیست ادم توش احساس قدرت میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. رضايي

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جک خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ایرانی خر سوار

    ۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سراتو ساخت ایران دارم واقعا مزخرفه شما عزیزان همگی میگید چینی به کلام خدا حداقل چینی ها دزد نیستند بنده ماشین بسترون و ام جی داشتم درسته کیفیت وسایل بکاررفته به ژاپن یا کره جنوبی نمیرسه ولی حداقل فکر امنیت هست دقت کرده باشین کمتر خودروی چینی تو رنج بالای شصت تومان از امکانات کم میزاره حالا سراتویی که سایپا مونتاژ کرده دیدید سانروف رو برداشته چرخهای عقب کاسه ای قدیمی ترمز جلو بی کیفیت و بوستر پیکان پژویی سوار کردن مونیتور برداشتن صندلیها بی کیفیت بدون روکش حالا یکصدمیلیون پول میگیرن چون ماایرانیا فکر میکنیم ماشین کره ای خداوکیلی خودتون قضاوت کنین سایپا و ایران خودرو لیاقت دارن ما ازشون خرید کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. ayoob

    ۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من دوسال ام وی ام 550دنده دستی شو دارم واقعا راضی هستم هم کیفیتش خوبه هم قدرت موتورش خیلی عالیه الان هم قصد دارم بفروشم تیگو5بگیرم چون خدمات شرکت مدیران خودروخیلی عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا