چشم اندازسایر خودروهای آسیاییسایر خودروهای آمریکاییسایر خودروهای اروپایی

نمایشگاه خودروی دیترویت 2012

نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی معروف به دیترویت، در تاریخ نهم لغایت بیست‌و دوم ژانویه ۲۰۱۲ برابر نوزدهم دیماه الی دوم بهمن‌ماه ۱۳۹۰ برگزار شد. اما در اتوشوی امسال حقیقتا چه گذشت؟

۲۰۱۲ Detroit Auto Show

امسال از بیش از ۲,۰۰۰ شرکت خودروساز و شرکت‌های اقماری وابسته به آنان که در نمایشگاه حضور داشتند، ۵۳ خودروی جدید را آوردند که از میان آنها ۳۲ مدل برای اولین‌بار در جهان، رسما رونمایی و معرفی شد.

بیش از ۵,۰۰۰ خبرنگار که نزدیک به ۳۰درصد آنان از رسانه‌های بین‌المللی جهان بودند، اخبار و تحولات نمایشگاه امسال را پوشش دادند. گفته می‌شود بیش از ۷۳۵,۰۰۰ بازدیدکننده از روزهای ۱۴ الی ۲۲ ژانویه که مختص عموم مردم بود، از درب‌های ورودی نمایشگاه گذشته‌اند. هزینه بلیط های نمایشگاه دیترویت امسال نیز ۱۲ دلار برای بزرگسالان و ۶ دلار برای نوجوانان زیر ۱۶سال بود.

با عبور از این مقدمه کوتاه به سراغ برترین مدل‌های امسال می‌رویم. تمام تلاشمان بر این بوده که متن‌ها مفید باشند تا ضمن آشنایی با خودروها، فضایی کلی از آنچه که در دیترویت گذشته را تداعی کنیم. البته ناگفته نماند متن بسیاری از خودروهای نمایشگاه از هفته‌ها پیش در پدال آمده بود؛ اما اینجا همه چیز را کنسرو شده می‌بینید!

***  معرفی برترین خودروهای نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۲ ***

Acura NSX Concept

اگر از طرفداران محصولات هوندا هستید، حتما بدترین خاطره زندگی خود را به ماه دسامبر ۲۰۰۵ نسبت می‌دهید! همان تاریخی که آخرین NSX در آمریکای شمالی فروخته شد و هوندا تنها سوپر اسپرت خود را از دست داد. اما زمان شادی فرا رسیده! NSX افسانه‌ای با ظاهری بسیار درخشان‌تر از گذشته و با پیشرانه‌ای هیبریدی به میدان آمده. پیشرانه‌ای V6 بنزینی با تکنولوژی VTEC هوندا که پیش‌بینی می‌شود مابین ۳.۵ تا ۳.۷ لیتر حجم داشته باشد، برای چرخ‌های عقب و همچنین دو موتورالکتریکی که برای چرخ‌های جلو مهیا شده ، از NSX یک سوپرجی‌تی دو دیفرانسیل ساخته‌اند. از آنجایی که آکورا، NSX را هنوز در فاز تحقیقاتی قرار داده پس به ناچار برای دیدن آن در خیابان‌ باید تا ۲۰۱۵ منتظر ماند.

**********************************************

Acura 2013 RDX

آکورا RDX یک کراس‌اور جمع‌وجور اما لوکس است که هوندا فروش آنرا از بهار ۲۰۱۲ و به عنوان مدل ۲۰۱۳ آغاز می‌کند. نسل جدید این خودرو نسبت به گذشته که از ۲۰۰۷ تاکنون بر خط تولید قرارداشت، هم‌عریض‌تر است و هم فاصله محوری بیشتری دارد. بر روی RDX پیشرانه V6 به حجم ۳.۵ لیتر قرار گرفته که می‌تواند قدرتی معادل ۲۷۳ اسب‌بخار را به هر چهارچرخ خودرو منتقل کند. این در حالیست که نسخه‌های سابق آن از پیشرانه‌ای چهارسیلندر توروبوشارژ شده با قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار بهره می‌بردند.

Acura 2013 RDX

مصرف سوخت آن در سیکل شهری ۱۱.۷ لیتر و مصرف جاده‌ای آن نیز به ۸.۴ لیتر می‌رسد. استارت دکمه‌ای، فرمان الکترونیکی، دوربین سه‌گانه عقب، GPS، سامانه تشخیص صدا و سیستم چندرسانه‌ای خودرو با قابلیت‌هایی مانند سامانه تشخیص صدا، خواندن متن SMS برای تلفن همراه و حافظه ۱۵گیگابایتی داخلی، از دیگر مشخصه‌های آن است.

**********************************************

Ford 2013 Fusion

فاصله سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶ یک بازه طلایی برای فرود بود که به لطف نسل دوم مدل تاروس خود توانست لقب پرفروش‌ترین سدان‌ ایالات‌متحده را از آن خود کند. اما امروز دیگر تاروس یک خودروی پرفروش نیست چرا که محصولات مختلف ژاپنی در این بازار همان کیفیت را با مبلغی نسبتا کمتر ارائه می‌دهند! پس قابل پیش‌بینی بود که فورد دیر یازود یا یک سدان جدید را معرفی می‌کند یا استراتژی تولید یکی از محصولات خود را تغییر می‌دهد که البته گزینه دوم در دستور کار مدیران قرار گرفت تا نهایتا قرعه به نام سدان فیوژن بیفتد.

Ford 2013 Fusion

نسل دوم فیوژن هیچکدام از خصلت‌های سابق خود را نداشت چرا که فورد یک تصمیم انقلابی گرفته بود؛ آنان با دگرگونی کامل المان‌های طراحی فیوژن اینبار خودرویی را معرفی نمودند که بجای آنکه حجم تولیدش بالا باشد کیفیتش فوق‌العاده بالا بود! درحالیکه تویوتا به فکر تیراژ ۵۰۰,۰۰۰ دستگاهی کمری است، فورد برنامه تولید ۴۰۰,۰۰۰ دستگاهی فیوژن جدید را درسر دارد . ناگفته نماند که سال گذشته میلادی فورد ۲۴۰,۰۰۰ دستگاه فیوژن و تویوتا ۳۰۸,۰۰۰ کمری را روانه بازارهای جهانی کردند.

**********************************************

Acura 2013 ILX

آکورا ILX یک سدان خانوادگی کوچک است واگرچه بر پلت‌فرم هوندا سیویک ساخته شده ولی درعوض هر ویژگی لوکسی که درسیویک نیست در او هست! آکورا در نمایشگاه دیترویت، ILX را ابتدا یک مدل مفهومی نامید اما اندکی بعد مشخص شد که فروش آن از اوایل تابستان ۲۰۱۲ و با قیمتی کمتر از ۳۰,۰۰۰ دلار آغاز می‌شود. تیراژ سالیانه این خودرو فعلا ۴۰,۰۰۰ دستگاه درنظر گرفته شده است. از جزئیات پیشرانه ۲ لیتری و یا گیربکس اتوماتیک آن هنوز خبری منتشر نشده.

**********************************************

Toyota NS4

هرکسی تحمل دیدن تویوتا NS4 را ندارد! معلوم نیست چه زمانی تویوتا از طراحی کلیشه‌ای هیبریدی‌هایش دست برمی‌دارد. تویوتا این مفهومی را با چهار ویژگی در دیترویت معرفی نمود: ایمن، سازگار با طبیعت، عملکرد بالا و طراحی ایده‌آل. آخرین تکنولوژی هیبریدهای تویوتا که به Synergy Drive معروف است در این خودرو بکار گرفته شده تا کارآیی آن یک سروگردن بالاتر از پریوس‌های هیبریدی باشد. اگر تویوتا تصمیم به عرضه این خودرو داشته باشد مطمئنا این زمان ، زودتر از سال ۲۰۱۴ میلادی نخواهد بود.

**********************************************

Buick 2013 Encore

بعد از گذشت سه سال از عرضه Enclave ، بیوک عضو جدید خانواده کراس‌اورهای خود را با نام اینکور معرفی نمود. اینکور بشدت جمع‌وجور طراحی شده به طوریکه تنها ۲۴۰ میلی‌متر از شورولت سونیک بزرگتر است. البته آنقدرها هم کوچک نیست چرا که با خواباندن صندلی‌های عقب فضایی در حدود ۱۳۷۰ لیتر را در اختیار خواهید داشت. پیشرانه ۱.۴ لیتری توروبوی آن توانایی تولید ۱۴۰ اسب‌بخار قدرت و همچنین ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور در دورهای ۱۸۵۰ تا ۴۹۰۰ را دارد. این کراس‌اور کوچک اما لوکس از اواخر بهار ۲۰۱۲ به رقابت با مدل‌هایی همچون ب‌ام‌و X1 و آئودی Q3 می‌رود.

**********************************************

Dodge 2013 Dart

سدان‌های خانوادگی کوچک در سال ۲۰۱۱ میلادی در حدود ۱۵ درصد کل بازار ایالات‌ متحده و همچنین ۲۵ درصد بازار کانادا را به خود اختصاص داده‌اند. قاعدتا کرایسلر از مدت‌ها پیش به فکر این موضوع بوده تا با همکاری فیات و استفاده از پلت‌فرم آلفارومئو جولیتا، سدانی متمایز را ارائه کند. دارت قرارست با حدود قیمیتی ۱۶,۰۰۰ دلار در تابستان ۲۰۱۲ راهی بازار شود. پیشرانه‌های در نظر گرفته شده برای آن نیز شامل ۱.۴ لیتری توروشارژ شده فیات باقدرت ۱۶۰ اسب‌بخار، ۲ لیتری کرایسلر با تنفس طبیعی ۱۶۰ اسبی و همچنین ۲.۴ لیتری ۱۸۴ اسبی است. خط تولید دوج دارت به احتمال فراوان در ایلی‌نویز است.

**********************************************

Bentley 2013 Continental GT V8

سرانجام بنتلی به قولی که در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۸ داده بود عمل کرد؛ آنها قرار بود تا سال ۲۰۱۲ یک پیشرانه جدید را معرفی کنند که در نمایشگاه دیترویت نیز این کار انجام شد. بنتلی برای نخستین‌بار پیشرانه‌ای هشت‌سیلندر با توربوهای دوگانه به حجم  ۴ لیتر را درون سینه کانتیننتال GT قرار داد تا این کوپه انگلیسی بتواند ۵۰۰ اسب‌بخار به همراه ۶۶۰ نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده خود قرار دهد.  گیربکس هشت‌سرعته اتومات آن نیز قدرت را به هر چهارچرخ این خودروی ۲۳۱۳ کیلوگرمی منتقل می‌کند. پائیز ۲۰۱۲ می‌توان این خودروی ۱۷۰,۰۰۰ دلاری را خریداری کرد.

**********************************************

BMW 2012 3-Series

این نخستین‌باری است که از نسل جدید سری۳ در آمریکا رونمایی می‌شود. مدلی که به نمایشگاه آمده بود ۳۲۸i نام داشت که گفته می‌شد طول آن حدودا ۹۰ میلی‌متر و ارتفاع آن نیز کمتر از ۱۰ میلی‌متر بیشتر از سابق است. فضای سرنشینان نیز ۱۰۰ لیتر افزایش یافته درحالیکه از وزن کلی خودرو ۴۰ کیلوگرم کاسته شده است. ۳۲۸i با یک موتور ۲لیتری ۲۴۰ اسبی آمده بود که میتوانست گشتاور ۳۵۳ نیوتن‌متری را به چرخ‌های عقب منتقل کند. هم‌اکنون مدل‌های مختلف سری۳ با قیمتی درحدود ۳۵,۰۰۰ تا ۴۵,۰۰۰ دلار در ایالات‌متحده پیش فروش می‌شوند.

**********************************************

Chevrolet Code 130R Concept

اگر از علاقه‌مندان خودروهای کلاسیک اما پرقدرتی همچون BMW 2002 یا داتسون ۵۱۰ هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم که از امسال یک مدل دیگر را به لیست خاطراتتان اضافه کنید! مفهومی ۱۳۰R خودرویی است که بر یکی از پلت‌فرم‌های دیفرانسیل عقب آلفای جنرال‌موتورز ساخته شده؛ از این‌رو بعید نیست که ساختار آن با کادیلاک ATS یکی باشد. پیشرانه‌ ۱.۴ لیتری چهارسیلندر با قدرت ۱۵۰ اسب، گیربکس شش دنده دستی، مصرفی در حدود ۵.۸ لیتر در سیکل جاده‌ای، رینگ‌های ۲۰ اینچی و فاصله محوری ۲۷۶۸ میلی‌متری از جمله مشخصه‌های این خودروست.

**********************************************

Chevrolet Tru 140S Concept

مفهومی دیگر شورولت به اعتقاد بسیاری از کارشناسان نسبت به ۱۳۰R هم زیباتر و هم بخاطر پلت‌فرمش احتمالا کارآمدتر از آن است. ۱۴۰S برپایه شورولت کروز ساخته شده و حتی پیشرانه چهارسیلندر آنرا در زیر کاپوت خود دارد با این تفاوت که قدرت تولیدی آن از ۱۳۸ به بیش از ۱۵۰ اسب‌بخار افزایش یافته. آقای «فرانک سائدو» سرپرست گروه طراحی GM در آمریکای شمالی که هم‌اکنون در شهر لس‌آنجلس قرار دارد، می‌گوید: مفهومی‌های ۱۳۰R و ۱۴۰S هر دو پاسخی به سوال طیفی از مشتریان جوان ماست که بدنبال کوپه‌ای با عملکرد قابل قبول و ظاهری متمایزتر و البته زیباتر از نمونه‌های موجود در بازار بودند.

**********************************************

Cadillac 2013 ATS

پروژه ساخت ATS یکی از چند برنامه‌هایی است که جنرال‌ موتورز حتی در دوران بحران مالی خود نیز دست‌بردارش نبود؛ اما این همه پافشاری GM برای ساخت این کادیلاک در چیست؟ جواب مشخص است، جنرال‌موتورز با ساخت این کادیلاک رسما وارد بازار سدان‌های بزرگ اسپرت جهان شد و این یعنی اعلام جنگ با سری۳ آلمان‌ها در آمریکا! پیشرانه‌هایی که فعلا برای آن پیشنهاد شده، ۲ لیتری ۲۰۰ اسبی، ۲.۵ لیتری توربوی ۲۷۰ اسبی و احتمالا ۳.۶ لیتری ۳۱۸ اسبی است. خط تولید این خودرو قبل از کریسمس ۲۰۱۲ در میشیگان افتتاح شده بود. کادیلاک مصم است تا سه سال آینده نسخه‌های کوپه، کانورتیبل و استیشن آنرا راهی بازار کند.

**********************************************

Chevrolet 2013 Sonic RS

شورولت با رونمایی RS که نمونه‌ای ارتقا یافته از سونیک‌های استاندارد است، کار شاخصی در دیترویت انجام نداد چرا که تغییرات اعمال شده بر آن بعضا آنقدر جزئی بودند که می‌بایست مدت‌ها به آن خیره ماند تا شاید تفاوتی احساس شود! به هرحال بارزترین این تغییرات شامل رینگ‌های ۱۷ اینچی پنج پره‌ای، تعبیه مه‌شکن‌های جدید، تغییر ورودی هوای جلو و نصب باله سقفی عقب است. نکته آخر اینکه پیشرانه ۱.۴ لیتری آن که مجهز به توربو نیز بوده بدون هیچگونه تغییریست و همچنان همان ۱۳۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور سابق را دارد.

**********************************************

Chrysler 2012 200Super S

پیشرانه‌ای شش سیلندر ۳.۶ لیتری با قدرت ۲۸۳ اسب‌بخار را می‌توان از اواخر سال ۲۰۱۲ در سوپرS مشاهده کرد. اما تفاوت‌هایش با نسخه ۲۰۰ عبارتند از رینگ‌های ۱۸ اینچی جدید، تیره‌شدن چراغ‌ها و رنگ مشکی جلوپنجره، اسپویلر قرارگرفته در انتهای درب صندوق و همچنین نصب دیفیوزرهایی با رنگ مشکی مات.

**********************************************

Chrysler 700C Concept

مینی‌ون ۷۰۰C تنها یک ایده جدید برای سال‌های آینده کرایسلر است و تولید آن نه برای کرایسلر منطقی است و نه برای ما ! به نظر می‌رسد که مدل‌های گرند کاروان یا Town&Country کرایسلر یا نیاز به یک تغییر اساسی دارند یا باید مدلی جدید را به خانواده خود راه دهند. جالب است که کرایسلر در تمام مدت زمان برگزاری نمایشگاه و علی‌الخصوص هنگام کنفرانس خبری خود، گروهی از بازاریاب‌های شرکتش را مسئول جمع‌آوری پیشنهادات یا انتقادات کارشناسان، خبرنگاران و حتی بازدیدکنندگان کرده بود. این همه عجله؟!

**********************************************

Dodge 2012 Charger Redline

موپار علاوه بر کرایسلر سوپرS ، یک دستگاه چارجرR/T  تقیوت شده را نیز به دیترویت آورده بود. ایده ساخت ردلاین برای اولین‌بار در سما ۲۰۱۰ و در قالب خودرویی مفهومی مطرح شد؛ وحال این چارجر نه تنها نام آنرا با خود یدک می‌کشد بلکه بسیاری از مشخصه های ظاهری خود را نیز مدیون آن است؛ از جمله استفاده از فیبرکربن در ساخت اسپلیترهای زیر سپر جلو، خروجی‌های هوای روی درب‌ها و رینگ‌های ۲۰ اینچی پولیش‌شده به رنگ مشکی. مدل‌های ۳۷۰، ۵۷۰ و نهایتا ۵۹۰ اسبی از این خودرو تا اواسط امسال قابل سفارش است.

**********************************************

Honda Accord Coupe Concept

بعد از معرفی نسل هشتم سیویک، هوندا به این فکر بود چرا از محبوب‌ترین و البته پرفروش‌ترین محصول خود یعنی آکورد غافل مانده. اما هوندا شتاب‌زده کاری انجام نداد که از آن پشیمان شود! او منتظر ماند تا هیوندای آخرین چهره الانترا را آشکار کند، فورد مدل فیوژن خود را تکمیل کند و در آخر شورولت، مالیبو را راهی بازار کند. حال نوبت به آکورد رسید اما ابتدا با یک مدل مفهومی. پیشرانه این کوپه همان موتور چهارسیلندر سابق هونداست با این تفاوت که قدرت آن به مرز ۱۸۱ اسب‌بخار و گشتاورش به عدد ۲۴۰ نیوتن‌متر رسیده. اینکه واقعا این خودرو به خط تولید خواهد رسید یا خیر هنوز معلوم نیست اما مطمئن هستیم که نسخه هیبریدی آکورد که از یک موتور الکتریکی ۱۶۰ اسبی به همراه باطری‌های لیتیوم/یونی ۶ کیلوواتی بهره می‌برد، زمستان ۲۰۱۲ به بازار عرضه خواهد شد.

**********************************************

Hyundai 2013 Genesis Coupe

جنسیس کوپه که نخستین خودروی اسپرت دیفرانسیل عقب هیونداست واقعا دل شیر داشت که وارد محفل خصوصی بزرگان آمریکایی شد! اینکه برخی از نشریات خودرویی جنسیس را مدام با نسخه‌های شش سیلندر موستانگ GT، کاماروRS و چلنجر روبرو می‌کنند تا به لطف وزن کمترش غالبا پیروز این میدان شود واقعا بی‌انصافی است. ماهم معتقدیم که جنسیس به لطف عملکرد نسبتا بالایش که تنها در ازای ۲۲,۰۰۰ دلار قابل دسترس است، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد ولیکن زیرسوال بردن ماسل‌کارهای آمریکایی که اصلا فلسفه ساخت آنها متفاوت بوده و همچنین هرکدام تقریبا به اندازه قدمت خود هیوندای درخط تولید بوده‌اند (!) کار چندان جالبی نیست.

Hyundai 2013 Genesis Coupe

اما نسل جدید جنسیس کوپه مانند گذشته با دو پیشرانه قابل سفارش است؛ نسخه‌های چهارسیلندر توربوی ۲لیتری با قدرت ۲۷۴ اسب‌بخار و گشتاور ۳۷۳ نیوتن‌متر که نسبت به نمونه‌های موجود در قدرت و گشتاور به ترتیب ۶۴ و ۷۰ واحد افزایش داشته‌اند؛ همچنین نسخه‌های معروف شش سیلندر ۳.۸ لیتری که اینبار توانایی تولید ۳۴۸ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارند. با مقایسه این اعداد خواهیم دید که به قدرت ۴۲ اسب و به گشتاور حدود ۴۰ واحد افزوده شده.

**********************************************

Hyundai 2013 Veloster Tubo

طراحی ولاستر زیبا و پرهیجان است اما ۱۳۸ اسب‌بخار به درد چه کسی می‌خورد؟! عرضه نسخه توربوی ولاستر که از تابستان ۲۰۱۲ آغاز می‌شود توانست اندکی از نا امیدی هواداران هیوندای بکاهد. موتور ۱.۶ لیتری توربوی این خودرو که ۲۰۱ اسب بخار و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، ولاستر را سرانجام به بازی هاچ‌بک‌های خطرناک بازار آمریکا یعنی مینی‌ کوپرS، فولکس‌واگن GTi و هوندا سیویکSi راه داد. رینگ‌های ۱۸ اینچی با تایرهای ۲۴۵ میلی‌متری، گیربکس شش سرعته دستی و مصرف ۸.۷ لیتری در شهر و ۶.۱ لیتری در جاده از دیگر مشخصه‌های آن است.

**********************************************

Lexus LF-LC Concept

آقای «کِوین هانتر» سرپرست استودیوی طراحی تویوتا در کالیفرنیا گفته بود: «ما با زبان لکسوس تفسیری زیبا از آن داشتیم؛ تفسیری که هم روح مدل‌های سابق ما را داشت و هم ایده‌های جدید برای سال‌های آینده». ورژن نهایی این کوپه ۲+۲ نفره در سال ۲۰۱۵ با پیشرانه‌ای هیبریدی و احتمالا با نام LC600h عرضه خواهد شد. فقط باید امیدوار باشیم که این مفهومی، همچون LFA سروصدای زیادی به پا کند؛ حداقل ظاهر زیبایش که این چنین می‌گوید.

**********************************************

Lexus 2013 LX570

بعد از پنج سال که از نسل سوم LX می‌گذشت سرانجام در دیترویت نسل جدید آن معرفی شد. در کنار سپر جدید و چراغ‌های LED با نور روز، بزرگترین تغییر را باید جلوپنجره این خودرو دانست؛ جلوپنجره‌ای که همچون نسل جدید سدان GS، می‌رود به نماد لکسوس‌های جدید تبدیل شود. همچنان که از اسم خودرو برمی‌آید، بر روی LX پیشرانه‌ای V8 به حجم۵.۷ لیتر نصب شده که می‌تواند ۳۸۸ اسب‌بخار قدرت در دور ۵۶۰۰ و ۵۴۷ نیوتن‌متر گشتاور را در دور ۳۶۰۰ تولید کند.

**********************************************

Lincoln MKZ Concept

فرود حتما همان چیزی که جنرال‌موتور در کادیلاک می‌دید، در لینکلن دیده و گرنه صرف بیش از یک میلیارد دلار برای درمان این برند بحران‌زده به هیچ‌ وجه منطقی نبود. مدیر تولیدات جهانی فورد آقای «کینگ‌پین دِریک» در رونمایی این محصول گفت: «با  MKZ مفهومی، ما یک خودروی جدید را معرفی نکرده‌ایم بلکه یک برند جدید را از نو ساخته‌ایم. این خودرو یک گام روبه‌ جلو برای لینکلن است؛ گامی که هرچند آرام‌ برداشته شده اما آینده‌ای درخشان انتظارش را می‌کشد».

**********************************************

Mercedes Benz 2013 E400 Hybrid

برای معرفی این خودرو تنها یک جمله کافی است: بهینه‌ترین E کلاسی که به لحاظ مصرف سوخت تاکنون به آمریکا آمده. یک پیشرانه ۳.۵ لیتری شش سیلندر با قدرت ۳۰۶ اسب‌ و گشتاور ۳۷۰ نیو‌تن‌متر، درکنار یک موتور الکتریکی که قدرت را ۲۷ اسب‌بخار و گشتاور را ۲۵۰نیوتن‌متر خواهد افزود، اعداد بسیار مناسبی را برای مصرف سوخت این هیبریدی به ارمغان آورده‌اند: ۹.۸ لیتر در شهر، ۷.۵ لیتر در سیکل جاده‌ای و نهایتا ۸.۷ لیتر در سیکل ترکیبی.

**********************************************

Nissan Pathfinder Concept

امسال، پس‌فایندر بیست‌ و پنجمین سال حضور خود را در آمریکا جشن می‌گیرید. نیسان نسخه نهایی این کراس‌اور هفت سرنشینه را پائیز ۲۰۱۲ راهی بازار خواهد کرد که بعیدست تفاوت‌های چندانی با این مدل مفهومی داشته باشد. احتمال زیادی می‌رود که در آینده، پیشرانه‌ای شش سیلندر با حجمی کمتر از ۴ لیتر و با قدرتی در حدود ۳۰۰ اسب‌بخار بر روی این خودرو گذاشته شود.

**********************************************

Mini 2012 Roadster

مینی در امر زیبایی برای تولید یک محصول جدید زحمت زیادی به خود نمی‌دهد! اگر کمی منصف باشیم خواهیم دید که مینی کوپه، مینی کوپر کابریو، مینی کِلاب‌من، مینی E، مینی کانتریمن و هم‌اکنون مینی رودستر تفاوت چندانی باهم ندارند. نصب یک توربو بر موتور ۱.۶ لیتری آن، قدرت تولیدی را از ۱۲۰ به ۱۸۱ اسب‌بخار و گشتاور را نیز از ۱۵۴ به ۲۴۰ نیوتن‌متر افزایش داده است. بزودی قرارست نسخه‌های تیونینگ شده جان‌کوپر نیز با قدرت ۲۰۸ و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر که می‌توانند در کمتر از ۶.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و نهایتا به سرعت ۲۳۵ کیلومتر برساعت دست یابند نیز عرضه شود. مینی به رغم تکراری بودنش بشدت دوست‌داشتنی است؛ شاید به همین دلیل است که پس از نیم‌قرن هنوز هم خریداران خاص خودش را دارد.

**********************************************

Scion 2012 FR-S Drift Car

معلوم نیست ژاپنی‌ها چه بلایی بر سر این خودرو آورده‌اند که قدرت خروجی آن به مرز ۶۰۰ اسب‌بخار رسیده؛ چرا که پیشرانه چهارسیلندر ۲ لیتری آن درحالت عادی تنها ۲۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد. با این قدرت بالا و این ظاهر تمام مسابقه‌ای، سایون یک هدف بیشتر ندارد: شرکت در مسابقات فرمولا دریفت ۲۰۱۲.

**********************************************

Smart For Us Concept

اسمارت ذاتا کوچک است حتی اگر یک کراس‌اور دو درب پیکاپ بسازد درست مثل فورآس. این مدل مفهومی بر پلت‌فرم ارتقا یافته ForTwo ساخته شده، طول آن ۳۵۴۶ میلی‌متر و فاصله محوری آن ۲۴۸۱ میلی‌متر است. فورآس یک پیشرانه تمام برقی شامل یک موتور الکتریکی ۵۵ کیلوواتی و باطری‌های لیتیوم/یونی با توان ۱۷.۶ کیلووات ساعت دارد. قدرت این پیشرانه که به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، می‌تواند خودرو را تا حداکثر سرعت ۱۲۸ کیلومتر برساعت به جلو حرکت دهد. با یک شارژ کامل، بصورت متوسط می‌توان مسافت ۱۴۰ کیلومتری را با آن پیمود.

**********************************************

Audi 2013 A4 Allroad

برای تکمیل اعضای خانواده A4 در آمریکا ، ضروری بود که نسل جدید نسخه استیشن آن در نمایشگاه دیترویت رونمایی شود. نمونه‌های Allroad آن نیز هر چند مشابه سایر بازارهاست اما برای آمریکایی‌ها یک آپشن کاملا جدید است و تازگی دارد. می‌گویند این خودرو نسبت به نمونه استاندارد آن ۶۳.۵ میلی‌متر بزرگترست.

**********************************************

Volkswagen E Bugster Concept

باگستر الکتریکی برای سال آینده میلادی درنظر گرفته شده. موتور الکتریکی آن در حدود ۱۱۴ اسب‌بخار قدرت و بیش از ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. باطری‌های لیتیوم/یونی آنرا می‌توان با ولتاژ ۱۲۰، ۲۴۰  وحتی ۴۰۰ نیز شارژ نمود که در مورد آخر، بیش از ۸۰ درصد ظرفیت آن کمتر از ۳۰ دقیقه شارژ خواهد شد.

**********************************************

Porsche 2013 911Cabriolet S

برای نسل جدید ۹۱۱ کاررا، این اولین‌باری نیست که در آمریکا معرفی می‌شود اما در عوض نسخه کابریولت آن نخستین رونمایی خود را تجربه می‌کرد. برای بهار ۲۰۱۲، کاررا کابریو با قیمت ۹۸,۲۵۰ دلار، کارراS کابریو با قیمت ۱۰۸,۹۵۰ دلار، کاررا کوپه با قیمت ۱۱۳,۴۵۰ دلار و نهایتا کارراS کوپه نیز با قیمت ۱۲۰,۵۵۰ در ایالات‌متحده هم‌اکنون پیش فروش می‌‌شوند.

**********************************************

Volvo XC60 Plug In Hybrid Concept

ولوو این هیبریدی را در سال ۲۰۱۴ آن هم فقط در بازار ایالات‌متحده و چین خواهد فروخت. به لحاظ عملکرد، XC60 هیبریدی را می‌توان با ولووV60 هیبریدی استیشن قیاس نمود؛ با این تفاوت که اولی با موتوری بنزینی کار می‌کند و دومی با موتور دیزلی. این کراس‌اور دارای یک موتور چهارسیلندر دو لیتری با قدرت ۲۸۰ اسب‌‌بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر است. گیربکس هشت سرعته اتومات آن نیز قدرت موتور بنزینی را تماما به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. علاوه بر این، یک موتور الکتریکی با قدرت ۷۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر نیز برای آن درنظر گرفته شده که باطری‌هایی با توان ۱۲کیلووات ساعت آنرا تغذیه می‌کند. XC60 درحالت تمام الکتریکی ۵۷ کیلومتر و در حالت هیبریدی نیز مجموعا ۹۶۵ کیلومتر را می‌پیماید. شارژ باطری‌های آن نیز که در زیر محفظه بار قرار گرفته، با برق ۲۴۰ ولت ۳.۵ ساعت و با ۱۱۰ ولت، ۷.۵ ساعت زمان می‌برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بسیار عالی،ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ShahabLambo

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    پس لامبو – فراری – پاگانی – رولز رویس ؟؟!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    واقعا جای ماشین های چینی و ایرانی خالیه!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. زیگما

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    دیترویت 2014! منتظرتم!جیگر من!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ali

    ۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (96 ديدگاه)

    اتفاقا جنسیس کوپه رو بایدم با همون ماسل کار های سنگین و پر مصرف مقایسه کنند! چون همشونو له میکنه . من از ماسل کارها بدم نمیاد ولی پرمصرفن و الاینده و میبینیم که حریف ماشین ارزانی مثله جنسیسم نمیشن… طرفدارای ماسل کارای ایرانی که امریکای پرستن و البته از نزدیکم اونا رو ندیدن! اونارو ارجا میدم به برنامه پرطرفدار تاپ گیر… تا ببینید نظر اونا درباره ماسل کاره و ماشینای امریکای چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مرتضی

    ۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    این کد ماشین آکورا یعنی RDX منو یاد پژو روآ که اوایل با همین کد میومد بیرون انداخت.واسه یه لحظه بغض گلومو گرفت.دلم به حال خودروسازای وطنی سوخت چقدر مظلوم موندن این وسط آخه شما ببین هوندا به طرز کاملا غیر اخلاقی و ناجوانمردانه از اونا کپی میکنه بعد ما به اونا چه چیزایی که نمیگیم.خدا ما رو ببخشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا