چشم اندازهفته نامه

پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا در سال 2019

با به پایان رسیدن سال ۲۰۱۹، مثل همیشه همهٔ خودروسازان بزرگ میزان فروش خود را گزارش کرده‌اند و بنابراین حالا می‌توان فهمید کدام خودروها در این سال محبوب‌تر بوده‌اند. لیست پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا در سال ۲۰۱۹ کاملاً آشنا به نظر می‌رسد زیرا مثل همیشه پیکاپ‌ها سه جایگاه بالایی را اشغال کرده‌اند و کراس‌اوورهای کامپکت نیز سدان‌ها را مغلوب کرده‌اند. البته این لیست فقط به پیکاپ‌ها و کراس‌اوورها اختصاص ندارد و در بین بیست خودروی پرفروش بازار آمریکا سدان‌های تویوتا و هوندا نیز همچنان حضور دارند. با این مقدمه به سراغ معرفی بیست خودروی پرفروش بازار آمریکا در سال ۲۰۱۹ می‌رویم.

 

۲۰- نیسان سنترا

فروش: ۱۸۴,۶۱۸ دستگاه

هرچند نیسان سنترا بیستمین خودروی پرفروش بازار آمریکا در سال ۲۰۱۹ بوده است اما این خبر خیلی خوبی برای سازندهٔ ژاپنی نیست زیرا فروش این سدان کامپکت در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال قبل ۱۳.۳ درصد کاهش داشته است. البته نیسان به‌تازگی نسل کاملاً جدید سنترا را معرفی کرده که فروش آن اوایل امسال آغاز می‌شود و باید منتظر ماند و دید که آیا می‌تواند اوضاع فروش خود را بهتر کند یا نه.

 

۱۹- جیپ چروکی

فروش: ۱۹۱,۳۹۷ دستگاه

هرچند این روزها همواره بر محبوبیت کراس‌اوورها افزوده می‌شود اما بااین‌وجود، فروش جیپ چروکی در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش چشمگیر ۲۰ درصدی داشته است. بااین‌حال، همین فروش هم کافی بوده تا چروکی به جمع بیست خودروی پرفروش بازار آمریکا در سال ۲۰۱۹ راه پیدا کند.

 

۱۸- نیسان آلتیما

فروش: ۲۰۹,۱۸۳ دستگاه

نیسان آلتیما قبلاً در فروش با تویوتا کمری و هوندا آکورد رقابت می‌کرد اما چند سالی است که جایگاه آن چندین پله اُفت کرده و هرچند نیسان تلاش زیادی در این خصوص انجام داده اما بازهم نتوانسته حریف رقبای قدرتمند هم‌وطن شود زیرا فروش آلتیما در سال ۲۰۱۹ تنها ۰.۲ درصد رشد داشته و تنها ۳۷ دستگاه بیشتر از سال ۲۰۱۸ فروخته است.

 

۱۷- جیپ رانگلر

فروش: ۲۲۸,۰۳۲ دستگاه

نسل کاملاً جدید جیپ رانگلر در سال ۲۰۱۸ با کد JL به بازار آمد و برای مدت کوتاهی فروش نسل قبلی (JK) هم در کنار آن ادامه یافت که این می‌تواند دلیل کاهش فروش ۵ درصدی رانگلر در سال ۲۰۱۹ باشد زیرا در این سال فروش نسل قبلی پایان یافت؛ اما علیرغم این کاهش فروش، رانگلر هنوز هم اس‌یووی بسیار محبوبی است.

 

۱۶- جی‌ام‌سی سی‌یرا

فروش: ۲۳۲,۳۲۵ دستگاه

جی‌ام‌سی سی‌یرا برخلاف پسرعموی خود شورلت سیلورادو در سال ۲۰۱۹ افزایش فروش را تجربه کرده است. فروش این پیکاپ ۵.۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۸ بوده است. به‌تازگی نیز نسخه‌های وظیفه سنگین سی‌یرا تغییر نسل داده‌اند و تازه‌نفس به میدان نبرد سال ۲۰۲۰ می‌روند.

 

۱۵- تویوتا هایلندر

فروش: ۲۳۹,۴۳۸ دستگاه

فروش کراس‌اوور سه ردیفهٔ تویوتا در سال ۲۰۱۹ کاهش جزئی ۲.۱ درصدی را تجربه کرده است. در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۹ اما سازندهٔ ژاپنی نسل جدید هایلندر را معرفی کرد تا بتواند همچنان در بازار بشدت رقابتی کراس‌اوورهای فول سایز آمریکا جایگاه خود را حفظ کند.

 

۱۴- فورد اسکیپ

فروش: ۲۴۱,۳۸۸ دستگاه

به نظر می‌رسد استراتژی جدید فورد مبنی بر تمرکز کامل روی شاسی‌بلندها تاکنون جواب نداده است زیرا نه‌تنها اکسپلورر با کاهش فروش چشمگیر ۴۰ درصدی در سال ۲۰۱۹ از لیست بیست خودروی پرفروش آمریکا خارج شده، فروش کراس‌اوور کامپکت اسکیپ نیز با کاهشی ۱۱.۸ درصدی مواجه شده است؛ بنابراین در لیست بیست خودروی پرفروش ۲۰۱۹ فورد فقط دو نماینده یعنی اسکیپ و سری F را دارد. البته فروش نسل جدید اسکیپ از اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شد و باید ببینیم آیا نسل جدید می‌تواند این کاهش فروش را برعکس کند یا نه.

 

۱۳- جیپ گرند چروکی

فروش: ۲۴۲,۹۶۹ دستگاه

گرند چروکی کم‌کم در حال تبدیل شدن به یکی از نمادهای جیپ است. این اس‌یووی با وجود سن بالا هنوز هم در بین پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا قرار دارد و حتی فروش آن در سال ۲۰۱۹ افزایشی ۸ درصدی را هم تجربه کرده است؛ بنابراین گرند چروکی پرفروش‌ترین محصول جیپ در سال ۲۰۱۹ بوده است.

 

۱۲- تویوتا تاکوما

فروش: ۲۴۸,۸۰۱ دستگاه

در بین بخش شلوغ پیکاپ‌های میان سایز تویوتا همچنان پیشگام است و فروش آن در سال ۲۰۱۹ نیز یک درصد افزایش یافته است. این پرفروش‌ترین پیکاپ خارجی در بازار آمریکا محسوب می‌شود اما فورد رنجر و جیپ گلادیاتور به دنبال تصاحب خریداران تاکوما هستند.

 

۱۱- هوندا آکورد

فروش: ۲۶۷,۵۶۷ دستگاه

هوندا آکورد با وجود تغییر نسل و شایستگی‌های فراوان، در سال ۲۰۱۸ از لحاظ فروش عملکرد ناامیدکننده‌ای داشت و اوضاع آن در سال ۲۰۱۹ نیز خیلی بهتر نبوده است زیرا فروش آن در این سال کاهشی ۸ درصدی را تجربه کرده است. بدین ترتیب آکورد از بین ۱۰ خودروی پرفروش بازار آمریکا خارج شده است.

 

۱۰- تویوتا کرولا

فروش: ۳۰۴,۸۵۰ دستگاه

تویوتا کرولا که در دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک در بازار آمریکا عرضه می‌شود، در سال ۲۰۱۹ افزایش فروش جزئی ۰.۴ درصدی را تجربه کرده و مثل سال قبل دهمین خودروی پرفروش بازار ایالات‌متحده لقب گرفته است. این ماشین همچنین به‌تازگی تغییر نسل داده و با طراحی ظاهری جسورانه‌تر و بهبود پویایی سعی در از بین بردن تصویر خسته‌کنندهٔ نام کرولا را دارد.

 

۹- هوندا سیویک

فروش: ۳۲۵,۶۵۰ دستگاه

سال‌های قبل سدان میان سایز هوندا آکورد فروش بیشتری از سیویک داشت اما اخیراً سدان کامپکت هوندا موفق شده از برادر بزرگ‌تر خود پیشی بگیرد. شاید دلیل این موضوع ارائهٔ سیویک در چندین نسخهٔ مختلف و مدل‌های عملکرد بالا باشد. درهرحال، فروش این خودرو در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل تقریباً ثابت مانده و تنها ۱۱۰ دستگاه کمتر فروخته است.

 

۸- تویوتا کمری

فروش: ۳۳۶,۹۷۸ دستگاه

تویوتا کمری همچنان پرفروش‌ترین سدان بازار ایالات‌متحده محسوب می‌شود و هنوز هم فروش خوبی دارد. با وجود افزایش محبوبیت کراس‌اوورها و به حاشیه رفتن سدان‌ها، فروش کمری در سال ۲۰۱۹ تنها ۱.۹ درصد کاهش داشته و در لیست پرفروش‌ترین‌ها از جایگاه هفتم به هشتم نزول کرده است.

 

۷- شورلت اکوئناکس

فروش: ۳۴۶,۰۴۸ دستگاه

اکوئناکس که پرفروش‌ترین کراس‌اوور جنرال موتورز محسوب می‌شود، با افزایش فروش ۴ درصدی در سال ۲۰۱۹، سال خوبی را سپری کرده است. البته هنوز هم شورلت در فروش بخش کراس‌اوورهای کامپکت هم‌سطح با رقبایی مثل هوندا CR-V و تویوتا رافور نیست اما بیشتر از گذشته به آن‌ها نزدیک شده است.

 

۶- نیسان روگ

فروش: ۳۵۰,۴۴۷ دستگاه

شاید دیدن نیسان روگ در این رتبهٔ بالا عجیب به نظر برسد اما به یاد داشته باشید که این عدد مجموع فروش کراس‌اوور کامپکت روگ و کراس‌اوور کوچک‌تر و ساب‌کامپکت روگ اسپرت (همان قشقایی) است زیرا نیسان فروش این دو مدل را به‌طور مجزا اعلام نمی‌کند؛ اما حتی با وجود احتساب فروش دو مدل، بازهم فروش خانوادهٔ روگ نسبت به سال ۲۰۱۸ کاهش قابل‌توجه ۱۵ درصدی را تجربه کرده است.

 

۵- هوندا CR-V

فروش: ۳۸۴,۱۶۸ دستگاه

CR-V با اختلاف زیادی پرفروش‌ترین محصول هوندا محسوب می‌شود. بااین‌حال هرچند فروش این خودرو نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش جزئی ۱.۴ درصدی را تجربه کرده اما بازهم نتوانست در رقابت فروش کراس‌اوورها پیروز شود و مغلوب تویوتا رافور شد.

 

۴- تویوتا رافور

فروش: ۴۴۸,۰۷۱ دستگاه

تویوتا رافور پرفروش‌ترین کراس‌اوور بازار ایالات‌متحده بوده و فروش آن رو به افزایش است به‌گونه‌ای که نسبت به سال ۲۰۱۸ رشدی ۴.۹ درصدی را تجربه کرده است. رافور همچنین پرفروش‌ترین خودروی غیر پیکاپ بازار آمریکا هم محسوب می‌شود. این ماشین با فروش بیش از ۴۴۸ هزار دستگاه اختلاف زیادی با نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی هوندا CR-V دارد.

 

۳- شورلت سیلورادو

فروش: ۵۷۵,۶۰۰ دستگاه

شورلت سیلورادو سال‌ها رتبهٔ دومین خودروی پرفروش بازار آمریکا را در اختیار داشت اما سال ۲۰۱۹ اوضاع پیکاپ فول سایز شورلت چندان خوب نبوده زیرا با کاهش فروش ۱.۷ درصدی مواجه شده است. این موضوع موجب شده سیلورادو برای اولین بار مغلوب دوج رم شده و با یک پله سقوط در جایگاه سوم قرار گیرد.

 

۲- دوج رم

فروش: ۶۳۳,۶۹۴ دستگاه

نسل جدید دوج رم جوایز متعددی را کسب کرد و به نظر می‌رسد خریداران نیز به این پیکاپ جدید علاقه دارند زیرا فروش آن در سال ۲۰۱۹ افزایش چشمگیر ۱۸ درصدی را تجربه کرده است. بدین ترتیب رم با عبور از سیلورادو، مدل نقرهٔ فروش سال ۲۰۱۹ را بر گردن انداخته و هرچند هنوز پرفروش‌ترین خودروی بازار آمریکا نیست اما بیشترین افزایش فروش را داشته است.

 

۱- فورد سری F

فروش: ۸۹۶,۵۲۶ دستگاه

یک سال دیگر فورد سری F سلطان بلامنازع فروش بازار ایالات‌متحده بوده است که البته دیدن آن در این رتبه تعجبی هم ندارد؛ اما همهٔ خبرها برای فورد خوب نیستند زیرا فروش سری F نسبت به سال ۲۰۱۸ کاهشی ۱.۴ درصدی داشته است. به نظر می‌رسد کاهش فروش سری F به خاطر افزایش فروش چشمگیر دوج رم باشد که توانسته خریداران فورد را به نمایندگی‌های فروش خود بکشاند.

 

پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۹

خودرو

فروش ۲۰۱۸

فروش ۲۰۱۹

کاهش/افزایش

۱ فورد سری F ۹۰۹,۳۳۰ ۸۹۶,۵۲۶ -۱.۴
۲ دوج رم ۵۳۶,۹۸۰ ۶۳۳,۶۹۴ ۱۸.۰
۳ شورلت سیلورادو ۵۸۵,۵۸۱ ۵۷۵,۶۰۰ -۱.۷
۴ تویوتا رافور ۴۲۷,۱۶۸ ۴۴۸,۰۷۱ ۴.۹
۵ هوندا CR-V ۳۷۹,۰۱۳ ۳۸۴,۱۶۸ ۱.۴
۶ نیسان روگ ۴۱۲,۱۱۰ ۳۵۰,۴۴۷ -۱۵.۰
۷ شورلت اکوئناکس ۳۳۲,۶۱۸ ۳۴۶,۰۴۸ ۴.۰
۸ تویوتا کمری ۳۴۳,۴۳۹ ۳۳۶,۹۷۸ -۱.۹
۹ هوندا سیویک ۳۲۵,۷۶۰ ۳۲۵,۶۵۰ ۰.۰
۱۰ تویوتا کرولا ۲۸۰,۸۸۶ ۳۰۴,۸۵۰ ۰.۴
۱۱ هوندا آکورد ۲۹۱,۰۷۱ ۲۶۷,۵۶۷ -۸.۰
۱۲ تویوتا تاکوما ۲۴۵,۶۵۹ ۲۴۸,۸۰۱ ۱.۰
۱۳ جیپ گرند چروکی ۲۲۴,۹۰۸ ۲۴۲,۹۶۹ ۸.۰
۱۴ فورد اسکیپ ۲۷۲,۲۲۸ ۲۴۱,۳۸۸ -۱۱.۸
۱۵ تویوتا هایلندر ۲۴۴,۵۱۱ ۲۳۹,۴۳۸ -۲.۱
۱۶ جی‌ام‌سی سی‌یرا ۲۱۹,۵۵۴ ۲۳۲,۳۲۵ ۵.۵
۱۷ جیپ رانگلر ۲۴۰,۰۳۲ ۲۲۸,۰۳۲ -۵.۰
۱۸ نیسان آلتیما ۲۰۹,۱۴۶ ۲۰۹,۱۸۳ ۰.۲
۱۹ جیپ چروکی ۲۳۹,۴۳۷ ۱۹۱,۳۹۷ -۲۰.۰
۲۰ نیسان سنترا ۲۱۳,۰۴۶ ۱۸۴,۶۱۸ -۱۳.۳

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (438 ديدگاه)

    فقط دوج رم.باشکوه و با ابهت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      شنیدین میگویند آب که یر بالا بره قورباغه اَبوعطا میخونه .

      خندم میگیره اینهایی که میگویند فروش بالا دلیلی از محبوبیت نیست ، اینها فکر کردند همه جای دنیا مثل ایرانه که رقابتی در اون نیست و پراید پرفروشه .
      جوری از کره ایها نعریف میکنند که خود شرکتهای کره ای چنین تعصبی ندارند .
      یه زمانی اون آخرای جدول یه کره ای مثلاً النترا میدیدیم اما حالا باید غاز بچرونند ? .
      ژاپن از اون سر دنیا آمریکایی را تسخیر کرده که بازارش برای همه دنیا آزاده اما یه اِده جوری مثلاً از تلوراید تعریف میکنند که با تازه وارد بودن و زَرقوبرق بودن این کره ای یا پالاسید که حتی یک پنجم تویوتا هایلندر هم فروش ندارند .
      واقعاً متاسفم برای شماهایی که حتی سواد خواندن نوشتن هم ندارید و نمیتوانید با شواهد دنیایی کنار بیایید .

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Abbas.Lambo

        ۴ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (875 ديدگاه)

        نوید جان اگه منظورت منم که هیچوقت نگفتم پرفروش بودن دلیل محبوب بودن نیست!من گفتم پرفروش بودن دلیل بهتر بودن نیست و قدرت برندم تاثیر داره،فک کنم درکش زیاد سخت نباشه!!!در ضمن یبار کامنت خودتتو از بالا تا پایین بخون متوجه میشی کی بی سواده!در ضمن من تو این کلاس طرفدار کره ایها نیستم و طرفدار رنو هستم(اینو چندین و چند دفه هم گفتم)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مانی

        ۵ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        یکم سعی‌ کن به نظر دیگران احترام بذاری توئی که فکر میکنی‌ خیلی‌ میدونی‌
        من طرفدار کره ای‌ها نیستم تلوراید فقط چند ماه تو بازار بوده بذار آمار ۲۰۲۰ بیاد بعد با هایلندر مقایسه کن
        تعریف کردن از چیزی نشونه تعصب نیست،تعصب اینه که وقتی‌ میگیم طراحی داخلی‌ و جنس متریال تلوراید بهتره
        جوری جبهه میگیری که انگار بهت توهین کردن و بجای خوندن 2 تا مطلب آسمون ریسمون میبافی
        با این شیوه بیان و فرهنگ بهتره برای خودت متاسف باشی‌

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. حمید

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (6 ديدگاه)

    هر سه تای اولی عشقن
    در ضمن این سه تا نشون میده که آمریکایی ها چقدر به پیکاپ علاقه دارن هم قدرت -کشندگی -جابجا کردن وسایل –
    از همه لحاظ مقرون به صرفه هستن و با دوام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. fr

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    جالبه که فولکس ،هیوندا و کیا حتی یک نمایندده ندارند .
    نیسان و هوندا افت کردن ولی تویوتا خوب خودشو تثبیت کرده
    ram هم واقعا خوب فروخته و تو ریویو ها همه ازش تعریف می‌کنن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. Mohammad

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    ادمین لطفا خبر افزایش سهام تسلا و دوم شدنش بعد از تویوتا رو هم بزارید ممنون..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (3088 ديدگاه)

      هم اکنون :
      تسلا 103,13 میلیارد
      فولکس واگن ۹۸,3 میلیارد
      دایملر ۵۲,7 میلیارد
      بی ام و ۴۹,8 میلیارد دلار ارزش دارن .
      .
      .
      ارزش دایملر و BMW روی هم ۱۰۲,5 میلیارد دلار…!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. شاهین

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    جالبه از آلمانی ها هیچ خبری نیست یه روزی میفهمن باید از ژاپن و آمریکا یاد بگیرند که ماشین فقط شتاب و سرعت نیست و دوام حرف اول رو میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Carbonado Aventador

      ۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      قرار نیست که بزن هرسال بیاد مثل کمری ۳۰۰ هزارتا اس کلاس بزنه..
      هم ظرفیت تولیدو نداره هم اینکه سطح برند اجازه نمیده و مردمی که میتونن بخرن انقدر نیستن..
      .
      شاید تو امریکا یه مهندس یا یه دکتر بتونه به راحتی کمری یا راو فور بخره..
      .
      ولی تو همون خارج هم پولدارا و میلیونر ها سوار بنز و بی ام و میشن..
      .
      ارزش طلا به کمیاب بودنشه..
      اگه طلا مثل مس فراوون بود که دیگه گرمی خدا تومن خریدو فروش نمیشد..
      کیلویی چندر قاز خرید و فروش میشد!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. فراز

        ۵ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (6 ديدگاه)

        تقریبا هر آدم متوسطی تو آمریکا میتونه بنز یا ب ام و بخره البته. دلیل نخریدن هزینه نگهداری زیاد و افت قیمت خیلی شدیده. کمری و راو فور که دیگه دانشجو هم میتونه برداره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Siawest

          ۵ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (185 ديدگاه)

          خودت داری جواب خودتو میدی دیگه
          خریدن شرط نیست زیر هزینه هاش نزایی مردی
          لذت ماشین آلمانی هزینه داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ROMMEL

      ۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (7 ديدگاه)

      اسم المانی ها رو باید در خودرو های لوکس ببینی.پسرجان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Elmiraj

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    تعصب آمریکایی ها روی پیکاپ ها و SUV های جیپ باورنکردنیه…!!!!!
    فروش گرند چروکی بعد این همه سال حضورش را نگاه کنید با ۸ درصد رشد 242,969 دستگاه…
    .
    افزایش فروش ۱۸ درصدی پیکاپ RAM هم جای بحث داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حامد

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آمریکا 2 تا بمب اتمی به ژاپن زد
    ژاپنی ها به جای سوزاندن پرچم و شعار
    فقط و فقط تولید کردن تا با عمل جواب آنها رو بدن
    فقط تعداد خودروهای ژاپنی در لیست رو بشمارید

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Siawest

      ۵ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (185 ديدگاه)

      اگه ماشینای ژاپنی تو آمریکا زیاده چون عملا ژاپن و آلمان رو باید جزو استانهای آمریکا بحساب آورد آلمان و ژاپنی که بعد جنگ جهانی دوم اجازه آزمایش موشک بالستیک ندارن ارتش مجزا به اون شکل ندارن وظیفه حفاظت از کشوراشون با۴۰-۵۰هزارتا آمریکاییه عمده سهامدارای شرکت های ژاپنی آمریکایی ها هستن ب

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. مانی

      ۵ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      3299771 بدون در نظر گرفتن رتبه‌های زیر ۲۰
      برای همینه که تا ترامپ تهدید کرد ژاپنی‌ها شروع
      کردن به مذاکره و سازش
      اگه اشتباه نکنم حدود 30 درصد از کل صادرات ماشین‌های ژاپنی
      تو آمریکا فروش میره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ارش

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    اگه آمریکا بودم دوج رم و رانگلر و یه مدل هوندا رو با هم می خریدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Farzad

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    خوش به حااااااااالشون . تمام

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. حميدرضا

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تولید کل خودروی کشور ما با جمعیت 80 میلیونی به اندازه یکی ازاین خودروهای پرفروش هست در کشوری که 420 میلیون جمعیت داره این نشان از تفاوت قدرت صنعت کشور و اقتصاد خانواده ها داره که می تونن به اندازه تولید یه کشور فقط یه مدل ماشین مثل سیلورادو رو بخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا