چشم اندازطراحیهفته نامه

بهترین و بدترین فیس‌لیفت‌های ایرانی، از پژو پارس و دنا پلاس تا زانتیا 2 و پراید 141

در این مطلب به بهترین و بدترین فیس‌لیفت‌هایی که در طول تاریخ خودروسازی کشورمان انجام شده است خواهیم پرداخت.

فیس‌لیفت در دنیای خودروسازی به معنای به‌روزرسانی نه‌چندان بزرگ یک خودرو است تا همچنان بتواند در بازار رقابت کند. خودروسازان جهان معمولاً پس از گذشت چند سال از عمر محصولات خود، آن‌ها را فیس‌لیفت می‌کنند تا با تغییراتی نه‌چندان بزرگ در طراحی و همین‌طور به‌روزرسانی تکنولوژی و تجهیزات، توانایی رقابت خودروهای خود را تا زمان معرفی نسل جدید را حفظ کنند. بااین‌حال، فیس‌لیفت در ایران معنای کاملاً متفاوتی دارد. ازآنجایی‌که دو خودروساز بزرگ کشورمان به دلایل مختلف توان توسعه و تولید خودروهای کاملاً جدیدی را در زمان معمول و استاندارد ندارند، برای ارائهٔ محصولات به‌اصطلاح جدید بارها اقدام به فیس‌لیفت خودروهای قدیمی خود کرده و با تغییراتی جزئی در طراحی، آن‌ها را با قیمتی گران‌تر و معمولاً با نامی جدید در کنار همان نسخه‌های قدیمی تولید و به بازار عرضه می‌کنند. این فیس‌لیفت‌های ایرانی در برخی موارد جواب داده و توانسته محصولی نسبتاً متفاوت و مدرن‌تر را خلق کند درحالی‌که برخی دیگر فجایعی را به بار آورده است که حتی در همین بازار محدود و انحصاری ایران هم موردتوجه قرار نگرفتند. ازاین‌رو قصد داریم در پدال به بهترین و بدترین فیس‌لیفت‌های ایرانی بپردازیم.

همچنین بخوانید:

فیس‌لیفت‌های ایرانی که تولید نشدند، از پیکان و سمند تا پژو پارس و زانتیا

فیس لیفت خودرو چیست؟

بهترین فیس‌لیفت‌های ایرانی

پژو پارس

پژو پارس فیس لیفت

هرچند پژو ۴۰۵ زمانی که در سال ۱۳۶۹ به ایران آمد خودروی بروزی بود اما در اواسط دههٔ ۷۰ شمسی در اروپا جای خود را به ۴۰۶ داد. بااین‌حال، در کشورمان ایران‌خودرو بجای ایجاد خط تولید ۴۰۶ که هزینهٔ زیادی را به دنبال داست، تصمیم گرفت با همکاری پژو اقدام به فیس‌لیفت ۴۰۵ کرده و ظاهر آن را به ۴۰۶ شبیه کند. بدین ترتیب، در سال ۱۳۷۹ فیس‌لیفت ۴۰۵ در ابتدا با نام سفیر و پرشیا معرفی شد و بعداً به پارس تغییر نام داد. بازطراحی قسمت جلو عقب ۴۰۵ که نمای بروزتری را به دنبال داشت، پارس را به بهترین فیس‌لیفت تاریخ خودروسازی ایران تبدیل کرد. این خودرو در بازار هم به یکی از محبوب‌ترین محصولات ایران‌خودرو تبدیل شد و این شرکت از ترس بر هم زدن فرمول برنده، هیچ‌گاه تغییری در ظاهر پارس ایجاد نکرد و بیش از بیست سال این ماشین را با همان نمای اولیه تولید کرد.

دنا پلاس

دنا پلاس فیس لیفت

ایران‌خودرو در طول دههٔ ۸۰ برنامه‌هایی برای تولید مدل‌های جدیدی بر اساس سمند داشت که هیچ‌کدام عملی نشدند و نهایتاً نتیجهٔ نصفه و نیمهٔ این تلاش‌ها به سورن ختم شد که فیس‌لیفتی جزئی بود و هیچ‌گاه نتوانست هویتی مستقل از سمند پیدا کند. سپس اما در سال ۱۳۹۰ دنا به‌عنوان یک فیس‌لیفت بزرگ روی سمند معرفی شد. این خودرو در نسخهٔ اول هرچند در جلو عقب به‌طور کامل بازطراحی شده و نمای متفاوتی به خود گرفته بود که هیچ شباهتی به سمند نداشت اما در پروفیل جانبی با سمند یکسان بود که لطمهٔ بزرگی به پکیج کلی طراحی آن می‌زد. به همین دلیل، در سال ۱۳۹۵ ایران‌خودرو مدل جدید دنا پلاس را با طراحی متفاوت پروفیل جانبی معرفی کرد. بدین ترتیب، حالا محصولی هماهنگ‌تر خلق شد که توانست کاملاً ریشه‌های سمندی خود را پنهان کند و به یکی از فیس‌لیفت‌های موفق ایرانی تبدیل شود.

کوییک

کوییک فیس لیفت

پس‌ازاینکه تیبا هاچ‌بک در سال ۱۳۹۱ معرفی شد و در بازار موفق عمل کرد، سایپا در سال ۱۳۹۵ نسخهٔ فیس‌لیفت آن را با نام کوییک معرفی کرد. این خودرو علاوه بر تغییرات طراحی، با تجهیز به ریل‌های روی سقف، روکش پلاستیکی دهانهٔ گلگیرها و کمی افزایش ارتفاع، حال هوای کراس به خود گرفت و توانست هویتی متفاوت از تیبا ۲ پیدا کند. کوییک هرچند در قسمت جلو از همان چراغ‌های ساینا استفاده می‌کند اما به لطف طراحی سپر و جلوپنجرهٔ جدید، نمای بسیار پخته‌تر و بهتری دارد. بعداً نیز سایپا با فیس‌لیفت جزئی دیگری که طراحی متفاوت سپر جلو با خطوط مشکی‌رنگ متصل به چراغ‌ها را به دنبال داشت، کوییک S را ارائه کرد که البته هماهنگی طراحی نسخهٔ اول را ندارد. درهرحال، به لطف بازار انحصاری و علاقهٔ خریداران به مدل‌های کراس، کوییک به یکی از پرفروش‌ترین محصولات سایپا تبدیل شد.

اطلس

اطلس فیس لیفت

همان‌طور که در مقدمهٔ مطلب اشاره شد، خودروسازان داخلی بارها اقدام به فیس‌لیفت محصولات قدیمی خود می‌کنند و هر بار مدلی به‌اصطلاح جدید را با نامی متفاوت به بازار می‌فرستند. اطلس هم فیس‌لیفت دیگری روی کوییک یا در اصل تیبا ۲ محسوب می‌شود. بااین‌حال، اطلس را می‌توان فیس‌لیفت قابل‌قبولی بر پایهٔ خودروی سالخورده‌ای مثل تیبا ۲ دانست که توانسته ظاهر خودرو را مدرن‌تر و به مدل‌های هم‌ردهٔ جهانی نزدیک‌تر کند. همچنین هرچند طراحان در قسمت جلوی اطلس از فورد کا پلاس و در عقب از رنو کپچر الگوبرداری کرده‌اند اما نتیجه کار نسبتاً زیبا از آب درآمده است. این خودرو در داخل هم خانه‌تکانی بزرگی را تجربه کرده و بسیار بهتر از کوییک شده است.

بدترین فیس‌لیفت‌های ایرانی

سپند ۲

سایپا در سال ۱۳۷۲ به تولید هاچ‌بک محبوب رنو ۵ پایان داد اما ازآنجایی‌که بازار کشور به خودرویی ارزان‌قیمت نیاز داشت، در سال ۱۳۷۶ پارس‌خودرو خط تولید رنو ۵ را از سایپا خرید و فرایند ایزانیزه کردن این هاچ‌بک فرانسوی را آغاز کرد. بدین ترتیب، در سال ۱۳۷۷ رنو ۵ کاملاً ایرانی با نام سپند به بازار آمد. سپند در ابتدا در ظاهر هیچ تفاوتی با رنو ۵ فرانسوی تولید سایپا نداشت اما حدود یک سال بعد پارس‌خودرو سپند ۲ را عرضه کرد که با جلوپنجره، سپرها و چراغ‌های عقب جدید سعی شده بود چهره آن مدرن‌تر شود؛ اما سپند که از مشکلات کیفی متعدد، ضعف در مونتاژ و کاهش قدرت پیشرانه رنج می‌برد، در بازار شکست سختی خورد.

پراید ۱۴۱

پراید فیس لیفت

پراید هم یکی دیگر از خودروهایی بود که در ایران چندین بار راهی اتاق جراحی زیبایی شد! اولین تلاش سایپا برای فیس‌لیفت این خودرو مدل ۱۴۱ بود که در اوایل دههٔ ۸۰ شمسی به بازار آمد. در این مدل، پراید به خودرویی لیفت‌بک تبدیل شد و نمای عقبی آن با چراغ‌های جدید کاملاً تغییر کرد. علاوه بر این، با استفاده از جلوپنجرهٔ جدید، زه‌های جانبی جدید، رینگ‌های آلومینیومی و سپرهای همرنگ بدنه هم سعی شده بود چهرهٔ فرتوت پراید مدرن‌تر شود. بااین‌حال، خریداران هیچ‌گاه روی خوشی به ۱۴۱ نشان ندادند و این خودرو که همیشه زیر سایهٔ پراید صبا یا همان صندوقدار قرار داشت، در سال ۱۳۹۳ از روی خط تولید کنار گذاشته شد.

پارس تندر

تندر 90 فیس لیفت

در اواسط دههٔ ۸۰ شمسی، سرانجام تولید رنو لوگان یا همان تندر ۹۰ در کشورمان توسط ایران‌خودرو و سایپا (پارس‌خودرو) آغاز شد اما خریداران ایرانی همواره از ظاهر ساده و زمخت این خودرو گلایه‌مند بودند. به همین دلیل، سایپا در سال ۱۳۸۷ نسخهٔ فیس‌لیفت تندر را با نام SR 90 معرفی کرد. مهم‌ترین تغییر ظاهری این خودرو در قسمت عقب با چراغ‌های متفاوت و انتقال جا پلاک از روی سپر به بالا صورت گرفته بود. همچنین سایپا سعی کرده بود با چراغ‌های کشیده‌تر و سپر و جلوپنجرهٔ جدید، نمای جلوی تندر را هم بروزتر و بهتر کند اما این تغییرات نمای هماهنگ لوگان را کاملاً به هم ریخته بودند. به همین دلیل در نسخهٔ تولیدی این فیس‌لیفت که پارس تندر نام گرفت، در جلو از همان طراحی اصلی تندر استفاده شد و فقط تغییرات قسمت عقب روی آن اعمال شد. بااین‌حال، همان طراحی جدید عقب پارس تندر هم صرفاً متفاوت از لوگان بود نه زیباتر و به همین دلیل، این خودرو را باید یکی از فیس‌لیفت‌ها ناموفق ایرانی دانست.

زانتیا ۲

زانتیا فیس لیفت

سیتروئن زانتیا در سال‌های پایانی عمر خود به ایران آمد و بنابراین خودروی سالخورده‌ای محسوب می‌شد. ازاین‌رو، سایپا از همان سال‌های ابتدایی آغاز تولید زانتیا به فکر فیس‌لیفت آن بود. البته این تلاش‌ها به ثمر ننشست و زانتیا با همان چهرهٔ قدیمی در ایران تولید شد. در اواخر دههٔ ۸۰ شمسی اما که زانتیا پیرتر شده و توان رقابت خود را حتی در بازار محدود ایران هم از دست داده بود، سایپا فیس‌لیفت دیگری روی این خودرو انجام داده و آن را با نام زانتیا ۲ در تابستان ۱۳۸۷ معرفی کرد. این خودرو را می‌توان بدترین فیس‌لیفت تاریخ خودروسازی ایران دانست زیرا طراحان سایپا در جلو با الهام از چراغ‌های رنو مگان و سپر عجیب، طراحی ساده و هماهنگ زانتیا که حاصل کار برتونه بود را کاملاً نابود کرده بودند. زانتیا ۲ به خاطر همین طراحی فاجعه‌بار هرگز مورد استقبال بازار قرار نگرفت و تولید آن پس از ساخت تعداد اندکی خاتمه یافت.

پژو پارس بهینه

پژو پارس فیس لیفت

قرارگیری بهترین فیس‌لیفت تاریخ خودروسازی ایران در لیست بدترین‌ها به‌خوبی نشان‌دهندهٔ افول صنعت خودروی کشورمان است. به دلیل اجرا شدن استانداردهای جدید ۸۵ گانه برای خودروهای تولید داخل، ایران‌خودرو که نمی‌خواست دست از سر پارس محبوب خود بردارد، اقدام به فیس‌لیفت این خودرو کرد تا با استانداردها مطابقت پیدا کند. در این فیس‌لیفت از سپر و چراغ‌های جلوی وانت آریسان برای پارس استفاده شده که نمای هماهنگ آن را کاملاً بر هم زده است. بااین‌حال، پس از انتشار تصاویر این خودرو که با نام پژو پارس بهینه شناخته می‌شود، ایران‌خودرو آن را نمونه‌ای آزمایشی توصیف کرد که قرار نیست تولید شود. همچنین قرار بود در پایان سال ۱۴۰۲ تولید پارس خاتمه پیدا کند اما پس از اعتراض و تجمع حواله داران این خودرو، ایران‌خودرو مجوز ادامهٔ تولید پارس را تا پایان بهار ۱۴۰۳ برای تحویل خودروهای ثبت‌نامی دریافت کرده و ازآنجایی‌که گفته شده نمونه‌های تولید بهار ۱۴۰۳ باید به استانداردهای ۸۵ گانه مجهز باشند، باید ببینیم این مدل‌ها با همان طراحی قبلی تولید خواهند شد یا از نوع فیس‌لیفت یا بهینه خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. Zz

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زانتیا ۲ – پارس جدیده که تولید نشد – پیکان سپرجوشن

    شاهکار سه گانه مسئولان ایرانی

    موافقم 22
    مخالفم 0
    1. شهروند ایرانی

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (771 ديدگاه)

      در مورد پراید ۱۴۱ و پارس تندر اتفاقا خیلی خوب تر بودند از نسخه قبلی مخصوصا ۱۴۱ که به نظرم زیباترین پراید تولیدی و خیلی کاربردی هم میتونه کار وانت انجام بده هم سواری هم بعنوان مینی کمپر ازش استفاده کرد به نظرم بدترین فیس لیفت پراید ۱۳۱ بود که بی ریخت تر شد بعد هم سورن که سمند نابود کرد و رانا که ۲۰۶ نابود کرد بعد هم همین اطلس که جلو پنجره خیلی زشتی داره عقبش اصلا هماهنگ نیست

      موافقم 4
      مخالفم 22
      1. علی

        ۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (241 ديدگاه)

        نگارنده عزیز این مدلهایی مانند پارس و زانتیا یا پیکان کانسپت بوده تولید نشده قبول که خودرو سازی خیانت زیادی به مردمش کرده ولی ما نباید در حق وجدان خودمون خیانت کنیم وگرنه چه فرقی با اونا میکنیم🙌

        موافقم 11
        مخالفم 9
        1. محمد زارعان

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          زانتیا را تولید کرد
          اتفاقاً سال ۸۷ من یکیشو خریدم

          موافقم 14
          مخالفم 0
        2. فربد

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          شاید تو شهر شما وارد نشد ولی دو سه تا اون مدل از فامیل و تو محل بود ..
          هنوزم یکیشون داره میبینم اون مدل زانتیارو

          موافقم 1
          مخالفم 3
      2. محمدهادی

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (2148 ديدگاه)

        دقیقا در مورد ۱۴۱ میخواستم همینو منم بگم
        خیلی از پراید قوطی کبریتی زیباتر بود
        حداقل در نمای عقب
        سواری بسیار نرم تر و باکیفیت تری هم داشت

        موافقم 17
        مخالفم 3
      3. Avan

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (322 ديدگاه)

        پراید ۱۴۱ و تندر خیلی خوب نبودند ولی بد هم نبودند.

        موافقم 13
        مخالفم 2
    2. parhamiof

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (692 ديدگاه)

      چرا عکس زانتیا 2 و سپند یه حالت فتوشاپی داره؟

      موافقم 11
      مخالفم 5
      1. ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3286 ديدگاه)

        تاحالا رفتی مشهد زیارت بعد بری یه عکاسی عکس بگیری ؟
        بعد عکسو میبینی میگی چرا پات رو هواست
        این زانتیا هم از این فتوشاپ ها بوده

        موافقم 12
        مخالفم 3
  2. M.K71

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    اون پژو پارس جدیده سیبیلاش ماستی شده چرا

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. MehdiTurbo

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1973 ديدگاه)

      چون قیمه ها را ریختن قاطی ماستا

      موافقم 19
      مخالفم 2
    2. Gabriel

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (92 ديدگاه)

      چون خود پرشیای اصلی رو همونطور که در متن هم ذکر شده مشاورین و طراحان فرانسوی الاصل روش کار کردن مدل مثلا بهینه رو بر و بچه های پیام زور طورقوز آباد با همکاری مشاوران چینی😅😅😅

      موافقم 14
      مخالفم 1
  3. علی جردن

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1049 ديدگاه)

    در بین بهترین فیس لیفت ها رانا پلاس باید در جایگاه اول قرار می گرفت
    فقط با تغیر گرافیک چراغ های عقب و جلو افزودن آینه های راهنما دار با چراغ دو قسمتی* و اضافه شدن غربیلک فرمان پر دکمه و سقف تمام شیشه ایی که نور خورشید زیبایی کابین دوچندان میکنه

    موافقم 6
    مخالفم 16
    1. علی

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (71 ديدگاه)

      آشغال تر از رانا دیگه در ایران خودرو وجود نداره .
      پژو ۲۰۶ اس دی رو تبدیل کردن به گاری اسم رانا

      موافقم 14
      مخالفم 3
    2. A

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگه فیس لیفت موفقی بود مثل پرشیا فروش میکرد ، نه اینکه هیچکی زیر بار نره

      موافقم 1
      مخالفم 1
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (984 ديدگاه)

    فقط پارس بهینه و زانتیا۲🤣🤣🤣🤣🤣

    موافقم 21
    مخالفم 0
  5. فرزند ایران

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    همه جای دنیا فیس لیفت می کنن
    ولی تو ایران ماشینای از رده خارج شده رو با تغییرات جزئی فیس لیفت کرده و به عنوان ماشین جدید می فروشند
    و این چرخه ادامه دارد

    موافقم 20
    مخالفم 1
  6. Arshia m3csl

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    جای ۲۰۷ تو این لیست فیس لیفت های ایرانی خالی بود میتونست ۲۰۷ یا همون ۲۰۶ پلاس ایران خودرو جزو بهترین فیس لیفت ها قرار بگیره فیس لیفت موفقیه ۲۰۷ تا جایی که ماشین مناسبی واسه قرار گذاشتن هاست!

    موافقم 7
    مخالفم 11
    1. Blue

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (365 ديدگاه)

      کل کاری که ایران‌خودرو تو ظاهر ۲۰۷ کرده فقط تغییر تو گرافیک چراغ جلو و عقبه !!! بقیش که همون ۲۰۷ یا ۲۰۶ پلاس فرانسه هست اینکه دیگه فیس لیفت نیست ،چراغ هارو تو تزئیناتی ها خودتم میتونی عوض کنی

      موافقم 17
      مخالفم 2
    2. نویدی

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (300 ديدگاه)

      طراحی 207 واسه ایران و ایران خودرو نیست.یه کپی برداری ناشیانه س.

      موافقم 12
      مخالفم 1
  7. Genius

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1239 ديدگاه)

    استراکچر ایکس ۲۰۰ سایپا عمرش بسر اومده بله گزینه مطلوبی بود برای گذار از عصر کیاپراید سایپایی بسمت محصولات بروز تر خانواده sp100 اونهم در دهه ۹۰ شمسی اما استمرارش بعنوان اطلس و سهند و غیره دیگه نماد شیادی مطلق گروه سایپا و دل نکندن از برگ برنده باصطلاح ارزان ترین خودروی داخلی است.عرض و طول حقیر ایکس ۲۰۰ نشون از این داره که خودرویی کامپکت و شهری است نه خودرو خانواده و سفرهای جاده ای

    موافقم 14
    مخالفم 1
  8. ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3286 ديدگاه)

    بدترین فیس لیفت ایرانی
    همشون بد هستن
    خود فیس لیفت نشدشون هم بد هست
    بدتر از همه طرفداراشون
    باوا ولمون کنید
    🤐🤐🤐

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3286 ديدگاه)

      بدتر از همه اون بدبختایی که ماشین ایرانی دارن😹😹😹😛😛😛
      برحسب اینکه
      پراید و تیبا و ساینا و کوییک و اطلس کره ایه
      ۲۰۶ و پارس و ۴۰۵ و ۲۰۷ و رانا و اینا همشون فرانسویه
      شاهین و اریا پلتفرم تویوتا داره پس ژاپونیه
      سمند و دنا و سورن هم المانیه
      پیکان هم مال انگلیسه

      موافقم 6
      مخالفم 13
      1. ممد قلی

        ۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (73 ديدگاه)

        قبول ولی ef7 فقط یه ربطی به المان داره اونم نه زیاد بیشتر کار های ایرانیزه شدنش تو ایران بوده و گرنه پلتفرم دنا و سمند و…. همه مال پژوی فلک زده فرانسویه و البته رو بعضی ها tu5 و xu7 گذاشتن که اونم مال ماشینای 20 سال پیش فرانسویه
        خاک به سر ایرانخودرو که یه پلتفرم نمیتونه تولید کنه . همین تارا رو هم از رو 301 بی نوا ساختن

        موافقم 14
        مخالفم 0
  9. amirboss

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (353 ديدگاه)

    فیس لیفت خودش یه علم و دانشی میخاد که خداروشکر مهندسین ایرانخودرو و سایپا بعداز کلی آزمون و خطا تازه فهمیدن ولی یاد نگرفتن‌.
    فقط تو اینا پژو۴٠۵ شده مردهزار چهره با اون همه فیس لیفت
    مضحک ترینش هم که مال زانتیای نگون بخته.بخدا روح نوچیو برتونه تو قبر لرزید.

    موافقم 18
    مخالفم 0
  10. jalopy

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    واقعا اگه همون اول عین آدم خط تولید ۴۰۶ رو میاوردن ایران انقدر بدبختی نداشتیم
    تازه می‌گفتیم ماشینمون فیلم هم بازی کردهD:

    موافقم 12
    مخالفم 0
    1. ممد قلی

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (73 ديدگاه)

      هعی . اونم میومد اخرش مثل 405 شورش رو در می اوردن .
      وقتی هم که فیلم تاکسی اومد همه میرفتن ماشینشونو شکل اون میکردن . کلا خدا زده مارو

      موافقم 16
      مخالفم 0
  11. Ali

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فقط سمند آلمانی. که شده دنا پلاس فیس لیفت موفق بوده. بقیه بریز دور…. پارس و ۴۰۵ که کپ همن..برای شرکت پژو معروف به بنجل ساز فرانسه. فقط باید از رده خارج بشه

    موافقم 4
    مخالفم 12
    1. نویدی

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (300 ديدگاه)

      آره،پلتفرم سمند مال بنز c کلاسه.

      موافقم 7
      مخالفم 4
  12. احمد

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تغییرات و فیس لیفت ماشینهای ایران خودرو و سایپا در حد همان ضرب المثل قدیمیه که می‌گه
    “خر همان خر هست ولی پالانش عوض شده “

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. شرمنده ایرانم

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ایران خودرو و سایپا هر دو تمام محصولاتشان آشغال بوده و خواهد بود خر همان خر هس فقط پالانش عوض شده میخواد دنا باشه تارا و رانا یا شاهین و اطلس و سهند

      موافقم 9
      مخالفم 0
  13. حسین طاهر

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چه افتضاحی!! تاحالا اینجوری به قضیه فیسلیفت نگاه نکرده بودم😂😂😂😂

    موافقم 6
    مخالفم 0
  14. علی

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فیس لیفت اولیه پارس تندر خیلی خوب بود خیلی به روز تر شده بود اما حیف که بدلیل محدودیت ها فقط تونست چراغهای عقبشو تغییر بده اما همون هم خیلی قشنگ تر از ال نود معمولیه حداقل

    موافقم 5
    مخالفم 0
  15. Navid A J

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    دوست داشتم اطلاعاتی راجع به هزینه هایی که برای این فیس لیفت ها انجام شده در دسترس بود. با این بودجه ها چه کارهایی که میشد انجام داد!

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. .

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    چرا مورد آخر منو یاد آخرین نسل مزدا پراید ژاپنی انداخت سپر جلو عینا همونه فقط چراغ های پایینیش بجای گرد بودن متوازی الاضلاع هستند.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. BMW

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    زانتیا فقط قدیمیش لعنتی😁👌

    موافقم 2
    مخالفم 0
  18. Mmd

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    مشکل اصلی فیس لیفت ها به خصوص در مورد طراحی اینه که ماشین اولیه رو یک گروه دیگه طراحی کرده و با سال ها تلاش هماهنگ سازی گروه با هم تونستن زبان طراحی اون شرکت رو پیدا کنن طوری که مردم با دیدن چهره خودرو متوجه برند سازنده بشن
    با وجود این طبیعیه که یک شرکت دیگه نتونه دقیقا همون کار رو انجام بده چون تیم طراحی متفاوت با دیدگاه متفاوت به خودرو نگاه میکنه و فیس لیفت تولیدی ضاهر ناهماهنگ تری داره بعلاوه محدودیت های تولید و غیره هم ممکنه دست طراح رو برای طراحی محصول جذاب ببنده
    مشکلاتی مثل هزینه تولید بالا سخت تر بودن تولید قالب خطوط بخاطر داشتن زاویه های پیچیده
    و یا حتا نداشتن حوصله و خسیس بازی توی هزینه کردن یا آزمون و خطا ها و پیدا کردن طراحی مناسب.
    در کل طراحی واقعا کار سختیه مخصوصا اگه بخوای شاهکار رو تکرار کنی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. mmz2008

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    به نظرم این مقاله رو به طراحای نسخه اصلی ماشینا نشون ندید چون اگرم دیده باشم قبلاً یه بار سکته کردن و اگه با این مقاله یادشون بیاد طراحا رو به طور کامل از دست می دیم😂

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. ALPINA

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    البته دقیق هم نمیشه 141 رو جز ناموفق ها گذاشت ولی از اون طرف پارس بهینه هم زیاد بد نبود :(

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا