چشم اندازهفته نامه

خودروهای کره‌ای کارکرده با قیمت زیر یک میلیارد تومان

اگر با کمتر از یک میلیارد تومان به دنبال خودروی دست‌دوم کره‌ای هستید، این مطلب پدال را از دست ندهید. با این بودجه از کیا پیکانتو گرفته تا هیوندای سوناتا قابل خریداری خواهد بود.

در حال حاضر در بین کسانی که به دنبال خرید خودرو در کشورمان هستند، دو رویکرد متفاوت در جریان است. برخی خودروی صفرکیلومتر را ترجیح می‌دهند و درنتیجه انتخابی جز خودروهای ایرانی و چینی نخواهند داشت. از سوی دیگر، برخی معتقدند خودروهای کارکرده از برندهای معتبر کره‌ای و ژاپنی انتخاب بهتری است. هرکدام از این گزینه‌ها معایب و مزایای خود را دارد و خریدار ایرانی به‌ناچار باید سراغ یکی از آن‌ها برود. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم با خودروهای کره‌ای کارکرده‌ای که با زیر یک میلیارد تومان می‌توان خرید آشنا شویم. با این مبلغ هم‌اکنون می‌توان خودروهای ایرانی نسبتاً زیادی مثل دنا پلاس، تارا، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و چند گزینهٔ معدود چینی مثل ام‌وی‌ام X22 و جک J4 خرید ولی خودروهای کره‌ای کارکرده با کمتر از یک میلیارد بسیار اندک بوده و صرفاً در پنج شش مدل از خودروهای قدیمی متعلق به ۱۵ تا ۲۰ سال پیش خلاصه می‌شود.

همچنین بخوانید: خودروهای چینی کارکرده با قیمت زیر ۸۰۰ میلیون تومان

هیوندای ورنا اتوماتیک مدل ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹

حدود قیمت: بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان

کرمان موتور که با عرضهٔ مدل‌های دوو به فروش مناسبی دست پیدا کرده بود، در اوایل دههٔ ۸۰ پس از خاتمهٔ تولید سیلو، هیوندای ورنا را به‌عنوان جایگزین آن روی خط تولید برد. ورنایی که به ایران آمد از نسل دوم و نسخهٔ فیس‌لیفت بود که در سال ۲۰۰۶ معرفی شده بود. این سدان کره‌ای علیرغم هماهنگی ضعیف بین موتور و گیربکس، به لطف استهلاک پایین و کیفیت مناسب، با استقبال خریداران ایرانی مواجه شد و توانست به فروش مناسبی دست پیدا کرد. ورنا ابتدا با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری و گیربکس دستی به بازار عرضه شد اما از سال ۱۳۸۶ کرمان موتور نسخه اتوماتیک آن را هم با موتور ۱.۶ لیتری به بازار فرستاد. این نسخه که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد، از چند آپشن بیشتر مثل ترمز ABS، ترمز دیسکی عقب و تنظیم برقی آینه‌های جانبی هم بهره می‌برد. نسخهٔ دستی ورنا را حتی در نمونه‌های تمیز و مدل بالاتر می‌توان با قیمت زیر ۵۰۰ میلیون تومان خرید اما نسخه اتوماتیک عمدتاً بالای ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

هیوندای آوانته مدل ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹

حدود قیمت: بین ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان

یکی دیگر از سدان‌های کره‌ای محبوبی که کرمان موتور به ایران آورد، هیوندای آوانته بود. این خودرو نسل سوم النترا بود که در برخی بازارها مثل کشورمان با نام آوانته عرضه شد. این نسل در سال ۲۰۰۰ معرفی و در سال ۲۰۰۴ فیس‌لیفت شد. آوانته که در سال ۱۳۸۵ به ایران آمد، در نسخه‌های دستی و اتوماتیک با گیربکس چهار سرعته توسط کرمان موتور تولید و عرضه شد. این خودرو هم مثل برادر کوچک‌تر خود به لطف استهلاک پایین با اقبال مواجه شد و حتی هنوز هم بازار دست‌دوم پررونقی دارد و با قیمت‌های بالایی خریدوفروش می‌شود تا جایی که قیمت آخرین مدل‌های آن یعنی ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ حتی از یک میلیارد تومان هم فراتر رفته است اما مدل‌های پایین‌تر را می‌توان با قیمت زیر یک میلیارد تومان پیدا کرد. آوانته به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر مجهز است که ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

هیوندای سوناتا مدل ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷

حدود قیمت: بین ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان

هرچند نسل‌های قبلی هیوندای سوناتا در تعداد محدودی وارد کشورمان شده بودند و هم‌اکنون نمونه‌های دههٔ ۹۰ میلادی آن تک‌وتوک با قیمت‌های پایینی پیدا می‌شوند اما اولین حضور جدی این سدان میان سایز کره‌ای در بازار ایران با نسل پنجم رقم خورد. این نسل به لطف طراحی متحول شده نسبت به قبل، در ایران و کل جهان موردتوجه قرار گرفت و در حال حاضر با زیر یک میلیارد تومان سخت می‌توان نمونه‌های کارکردهٔ آن را پیدا کرد. بااین‌وجود، اولین نمونه‌های وارداتی سوناتا از مدل‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ هم‌اکنون روی مرز یک میلیارد تومان خریدوفروش می‌شوند. این نمونه‌ها به پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر مجهز هستند که ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود. نسل پنجم سوناتا در سال ۲۰۰۸ فیس‌لیفت شد که این نمونه‌ها در ایران بالای یک میلیارد تومان قیمت دارند.

کیا سراتو مدل ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹

حدود قیمت: بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان

کیا سراتو سابقهٔ زیادی در بازار کشورمان دارد و همهٔ نسل‌های آن را در ایران دیده‌ایم. این خودرو زمانی که نسل دومش توسط سایپا مونتاژ شد به شهرت بیشتری در ایران دست یافت و نسل سوم آن‌هم بعداً به‌صورت وارداتی به کشورمان آمد درحالی‌که در دور جدید واردات نیز کوشا خودرو جدیدترین نسل سراتو را به ایران آورده است. بااین‌حال، با زیر یک میلیارد تومان حتی نمونه‌های مونتاژی سایپا را هم نمی‌توان خرید و باید سراغ نسل اول سراتو بروید که به‌صورت محدود در مدل‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ توسط اطلس خودرو به‌صورت وارداتی در کشورمان عرضه شدند و خیلی شناخته‌شده نیستند. این نسل اولین بار در سال ۲۰۰۳ معرفی و در سال ۲۰۰۶ فیس‌لیفت شد. سراتو ظاهری ساده و محافظه‌کارانه داشت و در دههٔ ۸۰ شمسی در بازار ایران در برابر رقبایی مثل رنو مگان نتوانست خیلی عرض‌اندام کند. این سدان کره‌ای به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۸۶ نیوتن متر گشتاور در کنار یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک مجهز است.

کیا پیکانتو مدل ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳

حدود قیمت: بین ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان

پیکانتو کوچک‌ترین محصول کیا محسوب می‌شود که در نسل دوم خود به‌صورت وارداتی در کشورمان عرضه شد. این نسل در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۱ رونمایی شده بود و تقریباً از همان سال‌های ابتدایی عرضه به ایران آمد. پیکانتو تا مدل ۲۰۱۶ در کشورمان عرضه شد اما هم‌اکنون نمونه‌های کارکردهٔ آن با قیمت زیر یک میلیارد تومان خیلی سخت و کم پیدا می‌شوند و باید سراغ اولین نمونه‌های وارداتی یعنی مدل ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ بروید که روی مرز یک میلیارد تومان قیمت دارند. پیکانتو جدیدترین خودروی کره‌ای است که می‌توان با این قیمت خرید ولی از سوی دیگر، این یک هاچ‌بک کوچک شهری است که برای استفاده‌های خانوادگی چندان مناسب نخواهد بود. پیکانتو همچنین از یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند که تنها ۸۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۱ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

سانگ‌یانگ موسو مدل ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۵

حدود قیمت: بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان

در حال حاضر با زیر یک میلیارد تومان هیچ شاسی‌بلند کارکرده‌ای از برندهای کیا و هیوندای نمی‌توان خرید و اگر خواهان چنین خودرویی هستید باید سراغ سانگ‌یانگ بروید یعنی برند کره‌ای نه‌چندان موفقی که سال‌ها محصولات مختلف آن به‌صورت مونتاژی و وارداتی در کشورمان عرضه شدند. ارزان‌ترین خودروی سانگ‌یانگ هم‌اکنون موسو است که بین سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۶ توسط مرتب خودرو مونتاژ می‌شد. موسو بازار دست‌دوم خیلی ضعیفی دارد و سخت خریدار برای آن پیدا می‌شود اما در عوض می‌توان نمونه‌های کارکردهٔ آن را با قیمت مناسب زیر یک میلیارد تومان پیدا کرد. موسوم که شاسی‌بلند میان سایزی با شاسی نردبانی و هم‌ردهٔ تویوتا پرادو و میتسوبیشی پاجرو است، با دو پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر و ۳.۲ لیتری شش سیلندر خطی در ایران عرضه شد که هردو ساخت مرسدس بنز هستند. نسخهٔ قوی‌تر موسو ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۷ نیوتن متر گشتاور دارد.

کیا ریو مدل ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰

حدود قیمت: بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان

این سدان جمع‌وجور کره‌ای در سال ۱۳۸۴ روی خط تولید سایپا رفت و تا سال ۱۳۹۱ تولید شد. هرچند ریو هیچ‌گاه نتوانست به رقیبی جدی برای پژوها و سمند ایران‌خودرو تبدیل شود اما خودروی بی‌دردسر و کم‌استهلاکی بود که طرفداران خاص خود را پیدا کرد. این خودرو به یک پیشرانۀ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر مجهز است که ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور دارد. سایپا ابتدا ریو را با گیربکس دستی به بازار فرستاد اما بعداً نسخۀ اتوماتیک آن را هم ارائه کرد که البته تیراژ پایینی داشت و امروز کمتر پیدا می‌شود. در حال حاضر، هرچند با زیر ۳۰۰ میلیون تومان هم ریو کارکرده قابل خریداری است اما نمونه‌های تمیز و کم‌کار و همین‌طور مدل‌های بالا بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

دوو اسپرو مدل ۱۹۹۳ و ۱۹۹۴

حدود قیمت: بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان

اگر با بودجه‌ای اندک به دنبال یک خودروی کره‌ای هستید، باید سراغ نمونه‌های دههٔ ۹۰ میلادی مثل دوو اسپرو بروید. این خودرو در اواسط دههٔ ۷۰ شمسی توسط کرمان موتور به‌صورت وارداتی در ایران عرضه شد و به لطف کیفیت بالا و سواری مناسب موردتوجه قرار گرفتند. اسپرو درواقع پرچم‌دار دوو در ایران محسوب می‌شد. این خودرو که بر اساس پلت‌فرم T-Body جنرال موتورز ساخته شده است، با قوی‌ترین موتور خود به ایران آمد که یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۷ نیوتن متر گشتاور است و طبق استانداردهای امروزی ارقام پایینی به‌حساب می‌آید. انتقال نیروی موتور هم توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد. چهار شیشه برقی، قفل مرکزی، تهویه مطبوع، آینه‌های برقی با گرم‌کن، صندوق پران و آنتن برقی ازجمله تجهیزات اسپرو هستند. اگر با حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان علاقه‌ای به خودروهای کارکردهٔ داخلی ندارید و به دنبال گزینهٔ متمایزی هستید، اسپرو می‌تواند مناسب باشد هرچند که باید با کمبود قطعات، کارکرد بالا و بازار ضعیف آن کنار بیایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. RIO

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (244 ديدگاه)

    اینا رس شون رو کشیدن تمیز شون به ندرت پیدا میشه

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3584 ديدگاه)

      سایت پدال چرا دیگه نمیاد من با فیلتر شکن وارد سایت شدم

      موافقم 1
      مخالفم 14
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (10296 ديدگاه)

        بهترین انتخاب سوناتا هستش ، اما ؟!

        اما این در صورتی هست که یه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون بگذارید کنار جهت اوورهالش با قطعات اورجینال و خدمات استاندارد تا بعدش بفهمید ماشین یعنی چی!!!

        بخدا قسم کارکرده‌های ژاپنی کره‌ای از بهترین چینی هم ارزشمندتره !!!

        چینی‌ها اگر خوب بودن که خودِ رسانه‌های خودفروخته سوار میشدن نه اینکه سوارِ وراکروز سراتو ۲۰۰۸ لندکروز مزدا پرادو و… شوند اما از دَکَلِ مدیران خودرو و کرمان خودرو بالا روند!!!
        تو رو بخدا قسم ساده نباشید ، چینی‌هارو بیخود گُنده نکنید!!!

        موافقم 14
        مخالفم 11
        1. 

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (90 ديدگاه)

          نه اتفاقا اینی که شما هم گفتی طبق معمول اشتباه بد هم اشتباهه NAVID۰۰۹۸ بد است اشتباهه چون به قول معروف میگن تف به این لعنت به اون همشون بد و مضخرف اند

          کلا هرکی این کارا رو میکنه رو میگه و میخره بیسوادی بیش نیست مگر از ناچاری و اضطرار که اونم اصلا گفتن و پیشنهادش بده

          پس نظر شما هم بد اشتباهِ NAVID۰۰۹۸ بد اشتباهِ چون مردم معمولا انتخاب هاشون به همین صورته
          کلا خرید خودرو های بد چینی صفر یا بد ژاپنی یا کره ای کارکرده بد هیچ وقت نکنید حماقته یه مشت بیسواد اینکارارو میکنندیه مشت بیسواد تر هم میخرن و یه مشت بیسواد تر تر توصیه هم میکنن

          چون تو این کشور با این شرایط مردم ناچار به این انتخابا شدن
          همون کارکرده ها هم الان بد و اشغال و لگن شدن بد💩👿👹بد چه کره ای چه ژاپنی چه چینی بد هرکدومش به نوعی آشغال و لگن شدن تو این شرایط بد اند یه بد یی و مشکلی میبینیم از همشون 💩👿👹رسشون کشیده شده یا میشه درنوع خودشون و دردی از مردم با این حرفا دوا نمیشه

          موافقم 9
          مخالفم 6
    2. شهروند ایرانی

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (791 ديدگاه)

      پارسال همین موقع یا ۷۰۰ تومن میشد فلوعنس دنده ای یا BYD s6 فکر کرد الان باهاش ماشین درجه دو سه چینی هم نمیدن همه کشیدن بالای یک میلیارد خونه و ماشین واس جوون ایرانی آرزو خواهد ماند اگه این سیستم ادامه پیدا کنه

      موافقم 9
      مخالفم 4
    3. پیام۲

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      بنظر شما هم اسپرو از همه قشنگ‌تره؟

      موافقم 2
      مخالفم 11
      1. فرامرز

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (250 ديدگاه)

        آقای پیام ۲
        سال ۱۳۷۳ پدرم خدابیامرز یک دوو اسپرو مدل۱۹۹۴ صفر کیلومتر خرید به قیمت ۶ میلیون و هشتصد هزار تومن
        اینم بگم که اون موقع ارزش ماشین از خونه و ملک خیلی بیشتر بود
        بگذریم
        من تازه رانندگی یاد گرفته بودم و با اون دوو عشق میکردم خیلی ها میگن کره ای خوب نیست ولی به نظر من که دوو نسبت به زمانش ماشین فوق العاده ای بود
        توی جاده تربت حیدریه به سمت مشهد نرسیده به رباط سفید یک تیکه کفی هست که یکمم سربالایی ه همونجا باهاش ۲۰۰ پر کردم و تا وقتی زنده باشم اون لحظه یادم نمیره

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. MC20

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1757 ديدگاه)

          فرامرز جان خدا رحمت کنه مرحوم پدر عزیز شما رو …

          خاطره قشنگی تعریف کردید …

          یاد اون روزها بخیر …

          شش میلیون و هشتصد هزار تومان اون زمان ( سال 73 ) پول یه خونه 250 متری توی یه جای خوب مشهد اون زمان مثلا آزادشهر ( تا 4 راه ) بود که الان کلنگی شده و تک و توک ازشون مونده و حدود 40 میلیارد تومن هم قیمت داره …

          از جاده تربت گفتی …

          هم جاده بسیار زیباییه و هم خیلی خطرناکه …

          واقعا جاده مردیه …

          توی زمستون که مردتر هم میشه …

          موافقم 5
          مخالفم 0
        2. فرامرز

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (250 ديدگاه)

          MC20 دوست عزیز ممنون از بخاطر همدردی و همچنین خدا رحمت کنه تمام کسانی که دستشون از این دنیا کوتاهه
          دقیقا همینطوره که می‌فرمایید چون یک سال قبل از اون تاریخ یعنی سال ۱۳۷۲ پدرم خونه رو عوض کرد و از هفت تیر فعلی که میشه بلوار آب و برق سابق رفتیم خیابان سامانیه تقاطع سامانیه و صارمی فعلی و پدرم خونه رو توی سامانیه خریده بود به قیمت ۶ میلیون و پانصد هزار تومان اونم خونه ای که ۳۰۰ زمین داشت و ۳۰۰ زیربنا در دوطبقه که هم زیرمین داشت همم پارکینگ مسقف
          یادش بخیر واقعا چه دوران خوبی بود
          از اون جاده خاطره های زیادی دارم چون پدرم فیض آباد محولات چاه عمیق داشت و کشاورزی و دامداری میکرد و خونمون مشهد بود برای همین توی اون جاده رفت و آمد زیاد داشتیم و طبیعتا این رفت و آمدها خاطرات خوب و بد زیادی واسم رقم زده
          ببخشید زیاد شد 🙏🙏
          موفق و پیروز باشید دوستان

          موافقم 5
          مخالفم 0
        3. MC20

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1757 ديدگاه)

          فرامرز عزیز چند تا خاطره برام زنده شد …

          دوو ریسر … مدل 94 قیمت صفرش بود اگه اشتباه نکنم 4400000 تومن …

          دوو اسپرو رو که شما گفتید 6800000 تومن …

          هیوندای اکسل مدل 95 اومد قیمتش بود 4500000 تومن …

          هوندا آکورد مدل 94 قیمتش یادم نیست دقیق ( هفت یا هشت میلیون بود فکر کنم )

          نمایندگی دوو توی مشهد اون زمان دور فلکه برق حاجی اعطایی بود …

          شعارشون هم اگه اشتباه نکنم دوو اتوموبیل خانواده بود ( فکر میکنم ) …

          چه روزایی بود …

          شما 72 رفتین سامانیه …

          ما آخر 72 ( اسفند ) رفتیم ا مامت روبروی پارک ملت …

          یاد اون روزای خوب بخیر …

          از جاده تربت و رفت و آمدها و خاطرات تلخ و شیرین گفتید من رو یاد جاده فریمان و خاطرات تلخ و شیرینم انداختید که یک سال هر روز با رئیسم ( مثل پدر عزیز بودن برام ) می رفتم سر کار و شب با ایشون بر میگشتم خونه …

          افسوس که دیگه نیستند و سالهاست که اسیر خاک شدند و دستشون از دنیا کوتاهه و دلم براشون تنگ شده حسابی …

          هم اندازه پدرم دوستشون داشتم و دارم …

          الان چند ساله جاده فریمان نرفتم ( برم حالم گرفته میشه ) …

          بگذریم …

          روح همه پدران و مادران آسمانی شاد …

          می دونم و یقین دارم حواسشون به بچه هاشون هست …

          موافقم 4
          مخالفم 0
    4. پیام۲

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      مگه نمیشه یه fx کوپه زیر ۱ تومن خرید؟

      موافقم 5
      مخالفم 2
    5. علی

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (82 ديدگاه)

      رس یک میلیارد تومن هم کشیده شده و در سال 2024 کاملا بی ارزش شده 😐

      موافقم 3
      مخالفم 0
  2. آرین

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (287 ديدگاه)

    ریو ؟

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. آرین

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (287 ديدگاه)

      تمیز بدون رنگ زیر 100 تا کار 400 ملیون

      موافقم 0
      مخالفم 4
      1. علی جردن

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1188 ديدگاه)

        زیر ۱۰۰ تا نیست بالای ۵۰۰ تا کاره کلیومترها کم شدن توی مراکز کلیومترچی ها

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. آرین

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (287 ديدگاه)

          خودم ریو دارم 90 تا کار از 0 دست خودم بوده …. نمیدونی حرف نزن

          موافقم 0
          مخالفم 4
        2. علی جردن

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1188 ديدگاه)

          داداش من رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ تحویل گرفتم توی یک سالو نیم ۹۲ هزارتا کار کرد بعد نمایشگاهی ازم خرید کیلومترشو کرد ۳۰ تا به اسم سند دست اول گذاشته واسه فروش!

          موافقم 4
          مخالفم 0
  3. helfire

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    همه کره ای بود

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. S

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (127 ديدگاه)

      تیتر رو درست بخون

      موافقم 7
      مخالفم 1
  4. helfire

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با موسو یاد هموسو می افتم

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. ممد ژانگولر

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3698 ديدگاه)

    تو اینا سوناتا خیلی خوب و سگجونه. ارزش خرید داره .

    موافقم 2
    مخالفم 7
  6. علی جردن

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1188 ديدگاه)

    واسه آوانته و ورنا دادن ۷۰۰ ملیون پول بی زبون گناهه
    حتی اگه این دوتا صفر کیلومتر بودن بازم ارزش مبلغ پرداختیو نداشتن جالبه قیمت۷۰۰ ملیون بابت ترکیده و صد دست چرخیده ایناست.
    بجای اینا یدونه جک جی ۴ صفر خشک بخر تا سالها استهلاک برات بی معنی باشه فقط روغن و بنزین بریز

    موافقم 11
    مخالفم 10
    1. پیام

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1716 ديدگاه)

      آره!!! بارها صفر جک بعد از سی چهل هزهر تا یاتاق زده!!! تو پره از تعمیکارهایی که میگن ماشین کره ای و ژاپنی اگه خراب بشن هزینشون نصف ماشین چینی هست. دیگه دیرتر خراب شدنش به کنار! گیرم دویست میلیون تومن هم خرجش بشه باز تا سال ها کار میکنه.

      موافقم 5
      مخالفم 15
      1. علی جردن

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1188 ديدگاه)

        داداش چرا جوک میگی مگه پژو GLX یا پارسه یاتاقان بزنه واشر بسوزه ؟ اگر یک مورد از بین چند ملیون جک J4 موجود یاتاقان میزد فوری فراخوان میدادن‌ برای رفع.

        موافقم 9
        مخالفم 10
        1. پیام

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1716 ديدگاه)

          بنده خدا چین اصلا فراخوان نمیده! کی تا حالا تو پدال فراخوان چین رو دیدی؟!!! فراخوان بتز هست ولی چین نه!!! تو اینستا پره از خراب شدن ماشینای چینی! خواب دیدی خیره!!!!!! تموم مکانیکا از ماشین چینی بد میگن. وقتی جنسی بیخود باشه، نوشم ارزش نداره!

          موافقم 12
          مخالفم 3
        2. ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3584 ديدگاه)

          پیام یه بار راست گفت

          موافقم 5
          مخالفم 4
      2. مهدی

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (20 ديدگاه)

        اینارو بخری باید یه پول هم برای اورهالش کنار بذاری که به مشکل نخوری

        موافقم 5
        مخالفم 1
      3. علی

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (82 ديدگاه)

        احتمالا ابر خودرو تو فروختی ( رانا پلاس ) جک خریدی !🤔 که تعریف کردی ازش . دوباره نکنه دلت لرزید و ریخت مثل قبلا که واسه رانا پلاس لرزید 😐ً

        موافقم 1
        مخالفم 2
    2. Taha Ayoobi

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1505 ديدگاه)

      دایی من جی فورش به 20 هزار تا نرسیده گیربکس گذاشت

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. علی جردن

        ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1188 ديدگاه)

        دایی منم یه جی فور داشت تا ۱ ملیون کیلومتر باهاش رانندگی کرد با همون بنزینینی که توی کارخونه تو باکش ریخته بودن. بنزینم نزده!

        موافقم 7
        مخالفم 3
    3. علی

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (82 ديدگاه)

      احتمالا ابر خودرو تو فروختی ( رانا پلاس ) جک خریدی !🤔 که تعریف کردی ازش . دوباره نکنه دلت لرزید و ریخت مثل قبلا که واسه رانا پلاس لرزید 😐

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3584 ديدگاه)

        نه فردا ۵۱۱ خرید

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. KAIZEN

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (142 ديدگاه)

    ریو مونتاژ سایپا

    موافقم 4
    مخالفم 5
  8. Samix

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باز ژاپنی دست چندم مثل کمری و غیره رو میشه تحمل کرد و خرجش کرد اما کره ای به هیچ وجه
    تازه اون ژاپنی هم خیلی خریدش قابل توجیه نیست مگر برای عشق برند
    با این قیمت نزدیک ۷۰۰ تا ۱ میل ، چینی کم کار خیلی خیلی خیلی بهتره

    موافقم 12
    مخالفم 8
  9. ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3584 ديدگاه)

    هعی جای سوزوکی ویتارا خالی بود اونم کره ای زیر یک میلیاردها گرچه جدیداش ۳ میلیارد هست
    تجربه مسافرت با سمند EF7 | مجله پدال
    https://www.pedal.ir/test/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%B1%D8%AA-%D8%B3%D9%85%D9%86%D8%AF-ef7/
    راستی این مقاله ببینید عشق کنید

    موافقم 1
    مخالفم 7
    1. 𝐀𝐥𝐢

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1086 ديدگاه)

      تا جایی که میدونم سوزوکی مال ژاپن

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3584 ديدگاه)

        داداش سوزوکی مال کره هست

        موافقم 0
        مخالفم 13
        1. datsun

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3554 ديدگاه)

          نه داداش ماله جیبوتیه

          موافقم 14
          مخالفم 0
        2. در حال نوشتن...

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          نه سوزوکی مال ژاپنه

          موافقم 1
          مخالفم 0
  10. اژدها

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    هرکس سانگ‌یانگ موسو بخره باید باید دنبال قطعات برگرده شاید لنت ترمزش چندماه بگردی پیدا کنی…
    قطعا یک خودروی چینی مدل سال بهترین انتخابه چینیا ثابت کردن پشتیبانی خوبی دارن فراخوان میدن و به حق مشتری احترام میزارند.
    خودروی ۲۰ سال پیش خدمات نداره

    موافقم 6
    مخالفم 5
  11. ناصر

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ریو رو جا انداختی ،خب اگر مثلاً یکی از اینا بخری و یه 100برای اورهال ش خرج کنی تا چند سال برات سواری میده ولی آشغال داخلی چی ،حتی نمیزارن دست دوم وارد بشه .اینجا بدترین مکان برای ماشین بازهاست در دنیا.

    موافقم 5
    مخالفم 4
  12. Saeed Farshchian

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    فقط پراید:)

    موافقم 8
    مخالفم 2
  13. Taha Ayoobi

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1505 ديدگاه)

    اف ایکس کوپه هم میشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  14. هادی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوو اسپیرو عجب ماشینی بود واقعا

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. اشکان

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پدر و عموهام صافکارن خودمم تو کار تصادفی ام هر مدل ماشینی که بگید دستمون بوده و همه جوره روندیمش و کورس گذاشتیم و..
      ولی تو خوش دستی و هندلینگ هیچ کدومشو همپای اسپیرو و مزدا۳۲۳ ندیدم که ندیدم یعنی هر فیلمی باهاشون در می آوردم نه گیربگسشون عقب می موند نه موتورشون
      ولی ماشینای الان فقط آپشن دارن

      موافقم 2
      مخالفم 1
  15. میرزا قاسمی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سمند های مدل قدیم رو پیشنهاد میکنم یا اگه با رخ سمند حال نمی کنی روآ سال رو پیشنهاد میکنم سواری نرم قطعاتش پیدا میشه راحت پایه گازسوز هستن جفت ماشین ها

    موافقم 0
    مخالفم 5
  16. دزدگیر

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این آشغالها رو که با به به چه چه به مردم بدبخت دارن قالب می کنند در کشورهای دوروبر جاش در گورستان ماشین های آهن پاره هستش.با این قیمت ها می شه بهترین ماشین های روز دنیا رو خرید.تا کی می خواهید به این بی وجدان ها سواری دهید با یک اعتصاب سراسری برای فرغون سازها می شود تسلط این مافیای نوکیسه رو از پا در آورد و دولت بی دست وپا رو بیدار کرد.

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. آرین

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (287 ديدگاه)

      با پول سوناتا تو کانادا ریو 2024 میدن این بهترینه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. mb

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط دوو سیلو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. گاس فرینگ

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    تجربه ۳ سال استفاده از آوانته:
    به نسبت خودش ماشین کم مصرفیه موتور ۲۰۰۰ اش توی شهر نه خیلی شلوغ با یه رانندگی معمول ۷.۵ تا ۸.۵ و توی جاده‌ی اتوبانی با سرعت ۱۰۰ تا ۱۲۰ حتی زیر ۵ میسوزونه (مدل دنده ای) یعنی معادل موتورهای ۱۶۰۰ و ۱۷۰۰ سی سی گاری سازان با این تفاوت که اونا از رمپ پارکینگ هم به زور بالا میرن
    به لحاظ استهلاک اگه مدل سالم گیر تون بیاد خرج چندانی نخواهد داشت
    ولی ترمز هاش از پراید هم ضعیف ترن و باید حواس تون باشه که براتون حادثه آفرین نشه مخصوصا با توجه به موتور خوبش
    رنگ اش هم خط و خش می‌پذیره مخصوصا رنگ های تیره اش
    قطعاتش نه خیلی کم و نه خیلی زیاد قیمت لوازمش هم یه نمه از گاری ها بیشتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. گاس فرینگ

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    اگر به جان تون اهمیت میدین توی این لیست سوناتا مدل های فول ۶ ایربگی بهترین انتخاب برای شماست یکی از آشنایان باهاش یک تصادف خیلی سنگین کرد که اگه با ماشین ایرانی اون تصادف رو می‌کرد حساب کارش پیش کرام الکاتبین بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. BMW

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1290 ديدگاه)

    این هیوندا سانتافه که تو ایران بدجور خاطر خواه داره انگار😂👌

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا