نگاهی به پورشه 911 RSR جدید
نگاهی به پورشه 911 RSR جدید

نگاهی به پورشه 911 RSR جدید

نمایشگاه لس‌آنجلس امسال فرصتی برای پورشه بود تا پرده از فرزند مسابقه‌ای تازه‌نفس خود بردارد.

porsche-911-rsr-1
RSR جدید تمام آن چیزی است که از یک پورشه مخصوص مسابقات انتظار دارید. وزن کم، مطابقت کامل با قوانین FIA در حوزه رقابت‌های 24 ساعته لمانز و مهم‌تر از همه قلب بسیار پیشرفته شش سیلندر تخت 4.0 لیتری در جلوی محور عقب، نقاط عطف این آلمانی جسور هستند.

porsche-911-rsr-7
درعین‌حال که ذات طراحی تفاوتی نکرده، حجم بدنه بیشتر شده تا قطعات و تجهیزات موردنیاز برای مسابقات مختلف به‌راحتی در جای مخصوصِ خود قرار گیرند. تمامی عناصر فیبر کربنی بدنه نیز به لطف بست‌های به‌اصطلاح سریع، قابلیت جایگزینی با انواع دیگر را دارند. درنتیجه آماده کردن RSR برای انواع رقابت‌ها در کوتاه‌ترین زمان انجام خواهد گرفت.

porsche-911-rsr-6
بلوک مذکور چهار لیتر حجم داشته و به‌صورت تنفس طبیعی کار می‌کند. بنا بر گفته‌های پورشه، بهره‌گیری از سامانه تزریق مستقیم سوخت و سوپاپ‌های خاص موجب شده تا خصوصیات مسابقه‌ای را در کنار بازدهی درخور توجه داشته باشد. بیشینه قدرت 502 اسب بخاری این مجموعه نیز توسط جعبه‌دنده شش سرعته ترتیبی مجهز به هوزینگ منیزیمی و پدال‌های تعویض پشت فرمان به چرخ‌های 18 اینچی با پهنای 33 سانتی‌متری عقب می‌رود.

porsche-911-rsr-9
همه‌چیزِ RSR جدید است، از سامانه تعلیق و ساختار بدنه گرفته تا آئرودینامیک و پیشرانه و جعبه‌دنده. دو خصیصه چشمگیر هم دارد: صندلی مسابقه‌ای به‌سختی به شاسی متصل و قفس ایمنی با نمونه کاملاً جدیدی جایگزین گردیده است؛ برای اولین بار به سامانه راداری هشدار تصادف مجهز شده که خودروهای سریع LMP را حتی در شرایط نور بسیار کم تشخیص داده و از برخوردهای ناخواسته جلوگیری به عمل می‌آورد. وزن خودرو نیز با استفاده گسترده از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن به 1243 کیلوگرم محدود شده است.

porsche-911-rsr-5
فرانک اِستِفن والیسِر (Frank-Steffen Walliser) مدیر پورشه موتوراِسپورت درباره آن می‌گوید: علی‌رغم حفظ طرح کلی سری 911، چشمگیرترین تکامل را در تاریخ خودروی جی‌تی‌ شماره یک کمپانی رقم زده‌ایم.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌

نویسنده و گزارشگر حوزه خودرو

28 دیدگاه

  1. Daniel
    سوابق: (432 دیدگاه) ,

    وقتی میبینمش
    حسی که دارم بهترین حس دنیاست… .

    پاسخ
      1. تصویر پروفایل MPH
        MPH
        سوابق: (408 دیدگاه) ,

        شنیدم بعضی از اینا دروغه ولی نمیدونم چرا

        پاسخ
        1. Daniel
          سوابق: (432 دیدگاه) ,

          نه این راستکیه
          ی متن بلند بالا واست نوشته بودمو و توضیح داده بودم ولی انگار حذف شده.عیبی نداره.
          فقط همینو بدون که از دست ازمابهترون خیلی کارا بر میاد… .

        1. vahid 956
          سوابق: (336 دیدگاه) ,

          کابوس ford gt

    1. ارش
      سوابق: (300 دیدگاه) ,

      واسه خودش یه جنگنده هست

      پاسخ
  2. شاهینus cars
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    با اینکه عاشق ماشین امریکاییم ولی باید بگم پورش عملکردش فوق العاده است و قابل احترام

    پاسخ
    1. Daniel
      سوابق: (432 دیدگاه) ,

      آقای شاهین us cars . به عنوان یک طرفدار پورشه بهت میگم که همه شرکت های آمریکایی هم قابل احترام هستن و رقبایی لایق برای خودروهای آلمانی به ویژه پورشه اسطوره ای. من از این رقابت سازنده بسیار خوشحالم. لحن گفتارت بسیار دوست داشتنی بود و این مسئله ادب شما رو نشون میده.
      پیروزی شورولت بولت رو هم تبریک میگم. آمریکایی ها لایق بهترین عناوین بودن و هستن.

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل Madjid911 GT2
      Madjid911 GT2
      سوابق: (7044 دیدگاه) ,

      شاهین تحسینت میکنم.
      عشقی به مولا.
      من عاشق ماشین های آمریکایی هستم.
      امروز مرده یک Oldsmobile فکر کنم مدل 1970 یا 1980 تو جاده سوار شده بود.
      از ماشین اینقدر بهش نگاه کردم که فکر کرد میخوام باهاش دعوا کنم یا خدای نکرده مشکلی باهاش دارم !
      گاز داد کشید جلوی ماشین من و علامت داد که بزن کنار.
      من خیلی ترسیدم. جاده هم تنگ بود و نمیشد گاز داد و رفت. از طرفی کار اشتباهی که نکرده بودم که فرار کنم.
      با آچار چرخ ! از ماشین پیاده شد ( خیلی متعصب و عصبی ) گفت چرا زل زدی به من ؟ دزدی !!؟

      من گفتم داداش من عاشق ماشینتم.

      من عاشق ماشین های آمریکایی هستم مخصوصا oldsmobile.

      اونجا بود که فهمید منم مثل خودشم .
      کلی عذر خواهی کرد .
      هم دیگه رو بغل کردیم و روبوسی کردیم و به راهمون ادامه دادیم.

      ازین به بعد فهمیدم علاقه به ماشین رو هم باید مهار کرد وگرنه کار دست آدم میده !!

      پاسخ
  3. مجید
    سوابق: (553 دیدگاه) ,

    واقعا عالیه!
    پشتش یه مهندسی عالی و یه کوله بار عظیم تجربه س!!!!!!!!!!واقعا کیف کردم!!!!!!

    پاسخ
  4. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
    سوابق: (1885 دیدگاه) ,

    چه کسی توان ساخت همچین موتوری را داراست ؟؟؟؟
    flat6
    4 لیتری
    تنفس طبیعی
    502 اسب بخار
    نهایت مهندسی …////
    │▒│ /▒/
    │▒│/▒/
    │▒ /▒/─┬─┐
    │▒│▒|▒│▒│
    ┌┴─┴─┐-┘─┘
    │▒┌──┘▒▒▒│
    └┐▒▒▒▒▒▒┌┘
    └┐▒▒▒▒┌┘ (¯`v´¯)
    .`·.¸.·´ ?
    ¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
    (¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل MPH
      MPH
      سوابق: (408 دیدگاه) ,

      تو متن که گفته 6 سیلندر خطی؟؟؟؟؟
      نمیدونم ولی احتمالا باید تخت باشه.یعنی همون چیزی که گفتی ((flat))

      پاسخ
      1. Daniel
        سوابق: (432 دیدگاه) ,

        اصلاح شده. الان نوشته موتور تخت… .

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل MPH
          MPH
          سوابق: (408 دیدگاه) ,

          درسته اصلاح شده.اول خطی بود

    2. Daniel
      سوابق: (432 دیدگاه) ,

      کینگ میگم لینکو دیدی؟ خیلی بنز خفنی بود!!!

      پاسخ
      1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
        سوابق: (1885 دیدگاه) ,

        اره باما خودرو زیاد میرم ولی بعضی شون خیلی قیمت پایینن
        مثلا 911 جی تی 3 رو گذاشته 1.300 بعد اونتادور 900 تومن یکم حس میکنم بیراه میگه ….

        پاسخ
        1. Daniel
          سوابق: (432 دیدگاه) ,

          این قیمتا به کرم فروشنده بستگی داره
          اینجا سر گردنس. خودت که بهتر میدونی… .

  5. تصویر پروفایل Madjid911 GT2
    Madjid911 GT2
    سوابق: (7044 دیدگاه) ,

    دو چیز به من انرژی داد و خستگی سفر رو دور کرد از تنم :
    1- رخ زیبای پورشه با اون چراغ زردش و قدرت وحشتناک بالا
    2- دیدن کامنت های مجید، شاهین و دانیال و کینگ همیشگی پدال.

    اگر بخوام منصفانه حرف بزنم دومی مهمتر از اولی بود !

    پاسخ
    1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
      سوابق: (1885 دیدگاه) ,

      فدات داش مجید وجودتو عشقه 😀

      پاسخ
    2. Daniel
      سوابق: (432 دیدگاه) ,

      درود خدای خدایان آمون بزرگ بر تو(یادش بخیر یوسف پیامبر)
      عزیزی
      عزیییز… .

      پاسخ
  6. شاهینus cars
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    دانیل جان ومجید عزیزم ارادته ویژه دارم..محبت دارین سپاس گزارم❤❤❤🙏🙏🙏

    پاسخ
  7. Daniel
    سوابق: (432 دیدگاه) ,

    به آقا شاهین us cars گل:
    بقول بانو گوگوش: رنگ صداتو دوس دارم شاهین جان.
    دوستی طرفدارای آمریکایی و آلمانی همیشه پابرجا… .

    پاسخ
  8. سوشا حمیدford
    سوابق: (42 دیدگاه) ,

    جلو ماشین امریکایی این مثل بچه سوسوله هیچی نیست این لگن

    پاسخ
    1. (ali (CHEVY NOVA
      سوابق: (1870 دیدگاه) ,

      دوستان حرف جناب سوشا حمیدford را پای امریکایی بازها نذارید خواهشا
      دوستان امریکایی باز من در سایت افرادی هستند که همه انهارو میشناسند

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل MPH
        MPH
        سوابق: (408 دیدگاه) ,

        اصلا دیگه هرکی اینجوری حرف زد نه لایک نه دیسلایک و نه هم جوابشون داده بشه.چه آمریکایی چه آلمانی یا ژاپنی این بهترین روشه

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.