اولین برخورد با آئودی A5 و S5 مدل 2018

آئودی A5 همیشه به عنوان یکی از زیباترین خودروها نه تنها در کلاس خود بلکه در کل بازار شناخته شده است.

2017-Audi-A5-and-S5-28
دومین نسل آئودی A5 اندکی تغییر یافته اما فارغ از هر چیزی که درباره‌ی این خودرو و بازطراحی آن فکر می‌کنید، آئودی به‌طور دراماتیکی دینامیک رانندگی بهتری پیدا کرده است. ما به فوریت طراحی خودرو را دوست نداشتیم اما خودرو باعث می‌شود تا بیشتر و بیشتر نگاهش کنیم.

2017-Audi-A5-and-S5-60
به نظر می‌رسد که واکنش‌ها به بازطراحی خودرو غالباً منفی باشد و همچون همیشه آئودی متهم شده که خیلی متفاوت عمل نکرده و خیلی محافظه‌کار باقی مانده است. در نگاه اول، شاید این استدلال درست باشد اما اگر به A5 جدید دقیق‌تر شوید، می‌فهمید که در مقایسه‌ی پهلوبه‌پهلو نسل قبلی و فعلی، تفاوت‌ها زیاد است.

2017-Audi-A5-and-S5-50
حالت جدید، هویت جدید
درحالی‌که نسل قبلی A5 حالتی مشابه با خودروهای عضلانی آمریکایی داشت اما نسل جدید به‌طور متمایزتری اروپایی است. کاپوت کشیده و با ابهت خودرو حالا جمع‌وجور تر شده و با لغت “گنبد قدرت” تعریف می‌شود. ما مخصوصاً این نوع طراحی را دوست نداریم و فکر نمی‌کنیم که خیلی ظریف باشد اما می‌توانیم درک کنیم که چرا این شکلی است.

2017-Audi-A5-and-S5-06
به‌طور مشابه، کل تناسبات خودرو دستخوش تغییر شده و A5 نمای متوازن‌تری را پیدا کرده که منعکس‌کننده‌ی کار روی بازطراحی این خودرو می‌باشد. نسل جدید A5 کمتر از قبل بی‌پروا و برجسته است و ظاهر گوشتی و عضلانی خودرو جای خود را به ظرافت و کشیدگی بیشتر داده است. مهندسان و طراحان آئودی به شما خواهند گفت که این خودرو را به ژیمناستیک فرستاده‌اند اما در نگاه ما،A5 شبیه این است که لیفت کردن را متوقف کرده و پادگان تعلیمات نظامی شده و شروع به تمرینات یوگا کرده است.

2017-Audi-A5-and-S5-27
با کارهایی که روی خودرو صورت گرفته، A5 جدید نسبت به نسل قبلی کاهش وزن 60 کیلوگرمی داشته و از پشت فرمان نسبت به نسل قبل خودرویی کاملاً جدید احساس می‌شود. کاهش وزن این خودرو یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت این خودرو است و A5 جدید انرژیک تر و جذاب‌تر از قبل حس می‌شود.

2017-Audi-A5-and-S5-45
A5 قدیم خودروی سنگینی بود که موقعیت نشستن آن نیز اندکی عقب‌تر بود و همین موضوع باعث شده بود که همیشه توازن آن به هم بخورد. در نسل صندلی موقعیت نشستن به جلو تغییر یافته و حالا بیشتر به مرکز نزدیک‌تر است و این مورد در ترکیب با پوزه‌ی کوتاه‌تر و وزن کم کمک می‌کنند تا نسل جدید بالانس شده تر و قابل پیش‌بینی تر از قبل باشد و در هنگام رانندگی سریع طبیعی جلوه نماید. خودرو نما و حس کوچک‌تری دارد که باعث راحتی استفاده از آن می‌شود. سیستم کنترل دامپر تطبیق‌پذیر جدید که در دسترس است در کنار حالت‌های مختلف رانندگی نیز به هر چه بهتر دیده شدن خودرو کمک می‌کنند. چابکی واژه‌ای نبوده که در مورد نسل قبلی A5 بکار برده شود اما نسل جدید این خودرو توصیف یاد شده را به آسانی به چنگ می‌آورد.

2017-Audi-A5-and-S5-42
رانندگی خودرو در جاده‌های مارپیچ پرتغال بسیار سریع بوده و A5 تمایل بیشتری را به تغییر جهت‌ها و دور زدن‌ها نشان می‌دهد و چسبندگی خودرو نیز زیاد بوده و حتی در جاده‌های خیس نیز خللی بر این موضوع وارد نمی‌شود. در راه‌های شهری نیز این کوپه راحت بوده و سواری بی‌دردسری دارد. دید بهتر خودرو و اندازه‌های جمع‌وجور آن باعث استفاده‌ی آسان از خودرو در پیچ‌ها می‌شوند.

2017-Audi-A5-and-S5-13
قدرت در گنبد قدرت!
زیر این گنبد قدرتی جدید می‌توانید 5 پیشرانه را انتخاب کنید اما در بهار 2017 که این خودرو در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد، احتمالاً فقط دو پیشرانه در دسترس خواهد بود. اروپایی‌ها سه پیشرانه‌ی دیزل و دو نسخه‌ی بنزینی را می‌توانند سفارش دهند اما آمریکایی‌ها احتمالاً تنها پیشرانه‌ی بنزینی 4 سیلندر 2 لیتری TSFI و پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربو برای S5 را در دسترس خواهند داشت. سیستم چهارچرخ محرک کواترو به‌صورت استاندارد وجود خواهد داشت.

2017-Audi-A5-and-S5-04
پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربوی پایه دارای حداکثر خروجی 252 اسب بخاری و گشتاور 370 نیوتون متر است. این پیشرانه به خوبی دور می‌گیرد اما کمی تأخیر توربو وجود دارد. گیربکس 6 سرعته دستی و یا گزینه‌ی 7 سرعته دوکلاچه می‌تواند با این پیشرانه جفت شود.

2017-Audi-A5-and-S5-26
پیشرانه‌ی به‌روز شده‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربو در S5 دارای قدرت 354 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتون متری است که به این خودرو اجازه می‌دهد تا در مدت 4.7 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد. ما مطمئنیم که غرش‌های پیشرانه که به کابین راه می‌یابد مصنوعی و یا تقویت شده است زیرا حالت کارخانه‌ای و ساخته‌شده دارد. این پیشرانه به گیربکس نرم 8 سرعته تیپ ترونیک متصل می‌شود.

2017-Audi-A5-and-S5-24
آئودی می‌گوید که هر دو پیشرانه 17 درصد قدرتمندتر و 20 درصد کم‌مصرف‌تر از واحدهایی هستند که قبلاً وجود داشتند. در زمان رانندگی، هر دو پیشرانه منحنی گشتاور خطی‌تری را به نمایش می‌گذارند. پیشرانه‌ی پایه حتی قدرت بیش از نیاز دارد اما نسخه‌ی 6 سیلندر ضرورتی دوست‌داشتنی و صدای بیشتری را ایجاد می‌کند.

2017-Audi-A5-and-S5-63
تکنولوژی فوق العاده است
دیگر داستان بزرگ درباره‌ی دومین نسل A5 آن است که در نهایت این خودرو تکنولوژی‌هایی را دریافت کرده که آن را وارد عصر مدرن کرده است. این کوپه هم اکنون با بسته‌های کاملی از تکنولوژی‌های کمک راننده و ایمنی عرضه شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کروز کنترل تطبیق شونده، دستیار ترافیک، ترمز اضطراری خودکار، سیستم‌های پیشگیری از برخورد، هشدار ترافیک عبوری، هشدارهای خروج و غیره اشاره کرد. همانند چیزی که در Q7 مشاهده می‌شود، تکنولوژی بکار رفته حس خوبی داشته و ناهنجار نیست.

2017-Audi-A5-and-S5-33
A5 همچنین با هدآپ دیسپلی و داشبورد دیجیتال و فوق‌العاده‌ی آئودی در دسترس بوده که نمایی جذاب داشته و استفاده از آن نیز آسان است. سیستم اطلاعات سرگرمی MMI نیز ساده‌تر شده و دوستانه‌تر عمل می‌کند. شما همچنین می‌توانید با استفاده از دسته‌ی گردان حروف موردنظر را بنویسید که آسان‌تر از انتخاب آن‌ها در منو است. سیستم همچنین سازگار با اپل کارپلی و اندروید اتو بوده و کنسول مرکزی نیز از شارژ بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند بهره می‌برد.


داخل کابین
البته که این یک آئودی است به این معنی که اولین چیزی را که داخل کابین متذکر خواهید شد، توجه قوی به جزئیات و مهندسی و هنر بالا در هر سطح کابین است. داخل کابین بسیار لوکس بوده و طراحی آن هوشمندانه و شسته‌ورفته است و هر چیزی دقیقاً همان‌جایی قرار دارد که باید باشد.

2017-Audi-A5-and-S5-43
معماری جدید باعث شده تا A5 جادارتر باشد و صندوق بزرگ‌تری نیز داشته باشد.


قضاوت نهایی
بزرگ‌ترین دستاورد آئودی A5 جدید وزن کم و توازن است که این دو باعث شده‌اند تا کوپه‌ی آئودی سواری بهتری داشته باشد. این دو مورد برجسته با تکنولوژی‌های جدید ترکیب شده و آئودی علاقه و خوبی بیشتری را به ما داده است. کیفیت ساخت بی‌عیب و نقص و توجه به جزئیات به همراه سواری خارق‌العاده از جمله خوبی‌های این خودرو هستند.

2017-Audi-A5-and-S5-61
آئودی A5 مدل 2018 خودروی متمدن لوکس و باکیفیتی است که می‌تواند راحت و درعین‌حال تهاجمی باشد.

2017-Audi-A5-and-S5-46
نقاط قوت: دینامیک سواری عالی، وجود تکنولوژی‌ها و تجهیزات مفید فراوان، کابین فوق‌العاده
نقاط ضعف: آپشن های گران‌قیمت، استایل ظاهری دوقطبی

مشخصات آئودی A5 و S5 2018

پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری TFSI/6 سیلندر 3 لیتری TFSI
قدرت: 252 اسب بخار قدرت و 370 نیوتون متر گشتاور/354 اسب بخار قدرت و 500 نیوتون متر گشتاور
گیربکس: 6 سرعته ی دستی، 7 سرعته ی DCT/8 سرعته ی تیپ ترونیک
مصرف سوخت EPA: 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر (مدل S5)
قیمت: مشخص نشده

منبع: autoguide

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

19 دیدگاه

  1. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    هیچی نمیشه گفت هیچ ایرادی وارد نیست
    یکی از الماس های روی کره زمین
    چقدر حال میده اینو تو حیاط خونت داشته باشی هر روز که بیدار میشی یه نگاه بش بکنی بگی لعنت به ایران خودرو

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (45 دیدگاه) ,

      دوست عزیز آلمانها بعد از جنگ جهانی دوم کشور ویران شده خود را در مدت 60 سال کار، کار و کار به اینجا رساندند. به نظر شما ایرانیها چقدر فرهنگ کار کردن و تولید ارزش دارند. اصلا ایرانیها آیا میدانند تولید و خلق ارزش یعنی چه؟
      ما ایرانیها لایق همین شرایط موجود هستیم. به هیچ کس نباید لعنت بفرستیم مشکل جای دیگری است. هر چند بنده اعتقاد ندارم که خودروهایی که در ایران تولید می شود خیلی گران هستند. خودروها در ایران حداکثر 10 درصد بیشتر از قیمت واقعی عرضه می شوند. مثلا خودروی ال 90 که خودروی به روزتری است مطابق با قیمت جهانی که حدود 11 هزار دلار است عرضه شده است. اگر در حد استانداردهای جهانی تولید شود قیمتش کاملا مناسب خواهد بود که در حال حاضر نیز خودرویی با کیفیت مناسب است. برای داشتن خودروهای لوکسی در حد آئودی نیز باید زحمت کشید و کار کرد. در اروپا و آمریکا هم کارمندان دولت توانایی خرید این قبیل خودروها را ندارند.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل Hamid...Audi
        Hamid...Audi
        سوابق: (281 دیدگاه) ,

        😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐
        من دیگه صحبتی ندارم…
        😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐

        پاسخ
        1. علی
          سوابق: (45 دیدگاه) ,

          کار مهمی انجام میدی …

  2. تصویر پروفایل مهدی drift
    مهدی drift
    سوابق: (172 دیدگاه) ,

    خیلی قشنگه صفرتا صدش هم عالیه
    و 252 اسب بخار از چهارسیلندر 2 لیتری اینو باید با پژو پارس مقایسه کنیم که البته نصف اینم نیست

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (45 دیدگاه) ,

      این خودرو 2 لیتری موتورش توربو است به همین علت 252 اسب قدرت داره. اگر توربو نبود احتمالا قدرتش در محدوده 170 تا 180 قرار میگرفت.
      ضمنا این خودروی آئودی با پژو پارس قابل مقایسه نیست. در نگاه عموم مقایسه این 2 خودرو شاید اشکالی نداشته باشه. اما اگر با نگاه تخصصی به این موضوع نگاه کنید این 2 خودرو اساسا در دو سگمنت متفاوت قرار دارن و به لحاظ کلاس خودرو کاملا متفاوت هستن. مثلا کیا سراتو خودرویی با کیفیت خوب محسوب میشه اما اگر با این خودروی آئودی مقایسه بشه اسباب بازی هم محسوب نخواهد شد. خودروها در سگمنت های مختلف برای منظورهای متفاوتی تولید میشن و باید هر خودرویی با خودرویی در سگمنت خودش مقایسه بشه.
      مثلا کیا سراتو ، هیوندای الانترا و تویوتا کرولا خودروهایی در یک سگمنت و در یک کلاس هستن و مقایسه فنی و تخصصی این خودروها کاملا صحیح و درسته.

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل مهدی drift
    مهدی drift
    سوابق: (172 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا هروقت از یه ماشین تعریف میکنم دیسلایک میدن از یه ماشین دیگه ایراد میگیرم بازم دیسلایک میدن

    پاسخ
  4. Peyman
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    چرا مطلبی در مورد “تجدیدنظر در موردواردات خودروی بالای ۲۵۰۰‌سی‌‌سی “داخل سایت نیست
    تمام سایت ها پر از این خبره
    به گزارش اخبار خودرو به نقل از تسنیم، روز گذشته در جلسه دیوان عدالت اداری، با ۵۷ رای مثبت، رای به ابطال مصوبه هیئت دولت درباره ممنوعیت واردات خودروهای با حجم بالای ۲۵۰۰ سی‌سی داده شد.
    وارد کنندگان هیچ جوره ضرر نمی کنن” ادعای خسارت وارد کنند گان خودرو”
    بعدش یه تولید کننده با چندین سال سابقه تولید,ضرر میکنه ودر آخر ورشکست میشه.

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3136 دیدگاه) ,

      سلام
      از اولین ساعات اعلام این خبر،شاهد انتشار اون توی سایت هستیم.
      ارادتمندم

      پاسخ
  5. سعید
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    عکس شماره 23 تایر هانکوک کره روش گذاشتن
    این یعنی چی

    پاسخ
  6. تصویر پروفایل Enzo
    Enzo
    سوابق: (123 دیدگاه) ,

    ظاهر فوقالعادیه داره. تنها عیبش به نطر من جای گیری بده مانتورشه . انگار همه چیو قشنگ طراحی کردن و بعد یادشون افتاده که مانتیور رو فراموش کردن کار بزارن!

    پاسخ
  7. efk
    سوابق: (82 دیدگاه) ,

    استایل عالی چراغ پشت عالی
    طراحی داشبوردش با اون ورودی تهویه ی تیکه زشت شده

    پاسخ
  8. Raha
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من مدلTDI ٢٠١٣ رو دارم ک فول اپشن هست أین ماشین ب قدری جذابه که هر چقدر نگاش کنی خسته نمیشی فوقالعاده است شنیدید میگن ماشین رخ داره واقعن أین ماشین رخ داره البته در برابر پدرش کم میاه A7 رو میگم ، قبل از آیودی یه ۵٢٠ BMW داشتم فک میکردم ته ماشینه دیگه ولی از وقتی آیودی سوار شدم تازه فهمیدم ک سواری ماشینا چقدر میتونه متفاوت باشه 👌🏻👌🏻👌🏻😎

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.