آئودی SQ7، اولین خودرو با توربوشارژر الکتریکی

در نمایشگاه ژنو امسال آئودی یک سورپرایز برای طرفدارانش داشت و آن معرفی عضو قدرتمند خانواده Q7 یعنی SQ7 بود. هرچند SQ7 هنوز هم قدرتی کمتر از SUV های اسپرت GLE63/GLS63 مرسدس بنز و X5M ب‌ام‌و دارد، اما به‌خوبی می‌تواند خلأ نمونه اسپرت Q7 را در بین محصولات آئودی پر کند.

Audi SQ7 TDI
Audi SQ7 TDI

این SUV قدرتمند مجهز به پیشرانه V8 دیزل 4 لیتری است که قادر بتولید قدرتی برابر با 435 اسب بخار و گشتاور عظیم 900 نیوتن متر است که SQ7 را تبدیل به قدرتمندترین SUV دیزل بازار می‌کند. این گشتاور که در 1000 تا 3250 rpm قابل‌دسترسی است، توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌گردد.

Audi SQ7 TDI
Audi SQ7 TDI

Audi SQ7 TDI
Audi SQ7 TDI

این پیشرانه دیزل قدرتمند، SQ7 را قادر می‌سازد تا ظرف 4.8 ثانیه از سکون به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد درحالی‌که فقط 7.4 لیتر در 100 کیلومتر گازوئیل مصرف کرده و 194 گرم CO2 در هر کیلومتر تولید می‌کند. حداکثر سرعت آن نیز به‌صورت الکترونیکی بر روی 250 کیلومتر در ساعت محدودشده است.

Audi SQ7 TDI
Audi SQ7 TDI

Audi SQ7 TDI
Audi SQ7 TDI

مزیت اصلی و ویژگی منحصربه‌فرد این خودرو به‌کارگیری توربوشارژر الکتریکی در آن است. آئودی SQ7 اولین خودرویی است که از این تکنولوژی استفاده می‌کند و این یعنی خداحافظی با پدیده تأخیر توربو. این توربوشارژر که EPC نام دارد (مخفف Electric Powered Compressor)، در مسیر هوای اینترکولر قرارگرفته و توانی برابر با 7 کیلووات دارد. برای تأمین نیروی موردنیاز آن‌هم یک باطری لیتیوم یون 48 ولتی در قسمت زیرین صندوق بار نصب‌شده است.

 V8 TDI Biturbo engine electric powered compressor (EPC)
V8 TDI Biturbo engine electric powered compressor (EPC)

در قسمت بیرونی SQ7 شاهد جلوپنجره خاص محصولات سری S آئودی به همراه تغییراتی در سپرها هستیم. 4 سر اگزوز مستطیل شکل از زیر سپر عقب بیرون زده و رینگ‌های اسپرت 20 اینچی با لاستیک‌های 285 نیز خودنمایی می‌کنند. البته امکان سفارش رینگ‌های 22 اینچی هم وجود دارد. چراغ‌های جلو در حالت استاندارد از نوع LED هستند درحالی‌که چراغ‌های LED ماتریکس را نیز می‌توان سفارش داد. همچنین ترمزهای کربنی نیز به‌صورت سفارشی عرضه می‌گردند.

Audi SQ7 TDI Cockpit
Audi SQ7 TDI Cockpit

Audi SQ7 TDI Interior
Audi SQ7 TDI Interior

این SUV اسپرت در دو نوع 5 و 7 نقره تولید خواهد شد و پذیرش سفارشات خرید آن از بهار امسال آغاز می‌گردد. قیمت پایه SQ7 از 89,900 یورو (97,618 دلار) در آلمان شروع می‌شود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

15 دیدگاه

    1. احسان(احسان سابق)
      سوابق: (2213 دیدگاه) ,

      اره دیگه متاسفانه بوگاتی به وعده هاش عمل نکرد.واسه همین از خریدش منصرف شدم

      پاسخ
  1. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    زیباست و رنگ قشنگی هم داره

    پاسخ
  2. علی -کیوج
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    مصرف صدی 7/4 لیتر اونم با قدرت حدود 450 اسب! درسته مصرف کلی گازوییل نسبت به بنزین کمتره ولی بازم خیلی عالیه

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل ali ayat
    ali ayat
    سوابق: (719 دیدگاه) ,

    اینه آقا خودروسازی و هنر خودرو ساختن به خدا اینه نه این که ده تا تو ربو با بوست هزار تا بببندی با یه عالمه سیلندر بعد بگی وااای معجزه ی قرن رسید بوگاتی سریع ترین ماشین دنیا هرچند همین آئودی بوده که طراحی داخلیش با بوگی ترکیب شده و مهندساشم کمک کردن تو ساختش ولی این جالب نیس باید با کمترین مواد ممکن بیشترین بازدهی رو از خودرو بگیری این توربو شارژ الکتریکی اگه خرابی نداشته باشه فوق العادس بدون لگ و تاخیر

    پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    آئودی یعنی تکنولوژی …
    دسته دنده را عشق است !

    پاسخ
  5. ПР
    سوابق: (251 دیدگاه) ,

    محشره و کامل.بی نظیره.با این که آئودی برند مورد علاقم نیست ولی بیشتر از هر ماشین دیگه ای میخوامش

    پاسخ
  6. mehran911
    سوابق: (795 دیدگاه) ,

    خیلی هم عالی واقعا خوب کار کرده
    قبلا هم گفتم باز هم میگم
    از این به بعد بیشتر از آئودی خواهید شنید
    طبق سیاست های جدید فولکس واگن آئودی برگ برنده این شرکت برای رقابت شاخ به شاخ با حریفان آلمانی مثل مرسدس و BMW خواهد بود و برای این منظور پشتیبانی خواهد شد
    براش آرزوی موفقیت میکنم

    پاسخ
    1. arash66
      سوابق: (299 دیدگاه) ,

      درسته، ولی 30 ساله که شاهد رقابت هستیم …

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (795 دیدگاه) ,

        باسلام
        درسته که خیلی وقته شاهد این رقابت هستیم
        اما هیچ وقت به اندازه ی امروز این رقابت جدی و حساس نبوده

        پاسخ
  7. امیر.عارف
    سوابق: (372 دیدگاه) ,

    لذت بردن از رانندگی و ماشین را تو این مدل از ماشینها میشه به معنای واقعی تجربه کرد

    پاسخ
  8. احمد باقری
    سوابق: (4379 دیدگاه) ,

    کلا ماشین خیلی خوبیه، ولی طراحی عقبش به اندازه نام آئودی، فاز نمیده.

    پاسخ
    1. Archi KHAN
      سوابق: (1660 دیدگاه) ,

      طراحی جلوش بهت فاز میده احمِدجون ؟!!

      پاسخ
  9. سهیل
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    من طرفدار آئودی نیستم ولی واقعا منو جذب خودش کرد دریک کلام عالی و بدون نقص همچیش عالیه مخصوصا اون توربوشارژالکتریکیش یک گام بزرگ دیگه درمسیر پیشرفت خودروسازی آلمان برداشته شد

    پاسخ
  10. کورش
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    قیمت اصلی 54800 دلار . شما خودرو فروشان داخل ایران هنوز ماشین نیامده 35000 دلار روی قیمت بین الملیش میزارید بعد که وارد ایران شد 120 در صد گمروکی روی 89000 خودتان میکشید باز هم میخواهید بفروشید تا 350 میلیون و اینقدر پر رو هستید تا 400 میلیون میفروشید . حلال وحرام را هم نمیفهمید .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.