سرانجام نسل جدید آئودی TT

اختصاصی ژنو 2014 : سرانجام انتظارها به پایان رسید و آئودی از نسل جدید خوردوی کوپه محبوبش ، TT رونمایی کرد .

Audi TTS 2015
Audi TTS 2015

نسل سوم آئودی TT با همان ابعاد جمع و جور  ، از طراحی قابل توجه و روحی اسپرت برخوردار است . آئودی در این خودرو از جدیدترین فن آوری هادر بخش های پیشرانه ، کنترل و ارتباطات بهره گرفته است . آئودی  TT به لطف قوس های زیبا و انحنای ملایمی که در قسمت سقف دارد ، فرم بدنه منحصر بفردی را داراست که سبب شده به یک نماد بارز در دنیای خودرو تبدیل شود .

جلوپنجره جدیدی که به امضا نسل جدید محصولات آئودی تبدیل شده است و همچنین چراغ های جلو و عقب  ، مهمترین ویژگی ظاهری این خودرو می باشند . در حالت استاندارد آئودی از لامپ های زنون در کنار چراغ های LED  استفاده کرده است اما به صورت سفارشی می توان از چراغ هایی با تکنولوژی  Matrix LED بهره برد که در آن نور بالا بوسیله LED های قابل کنترل منحصربفرد تولید می شود .

به نسبت نمای جلو در قسمت عقب تغییرات محافظه کارانه بوده است . بازهم عنصر قابل توجه در نمای عقب چراغ ها هستند که همانند چراغ های جلو در دو نسخه  استاندارد و سفارشی عرضه شده اند . چراغ ترمز سوم که به صورت نواری باریک دو چراغ عقب را به هم متصل کرده است ، مطمئنا در شب جلوه ای خاص و متمایزکننده به آئودی TT می دهد .

درکابین نیز شاهد هارمونی بی نظیر صفحات و خطوط هستیم . همچنین سعی شده با طراحی ساده و استفاده کمتر از دکمه ها در بخش کنسول ، تمرکز راننده تنها به رانندگی و لذت بردن از آن معطوف شود . این فلسفه جدید را آئودی  virtual cockpit  نامگذاری کرده است . از مهمترین اجزای مورد استفاده در کابین می توان به صفحه نمایش TFT با ابعاد 12.3 اینچ و سیستم صوتی Bang & Olufsen با 12 بلندگو اشاره کرد .

آئودی فعلا عرضه دو نسخه TT و TTS را دستور کار خود قرار داده است که برروی پلت فرم  MQB فولکس واگن شکل گرفته اند . برای این دو نسخه 3 موتور 4 سیلندر گوناگون در نظر گرفته است  که همه  آن ها از توربوشارژر و سیستم تزریق مستقیم سوخت بهره می برند .

مدل TT  با موتور TFSI بنزینی با قدرت 230 اسب بخار و گشتاور 370 نیوتن متر و یا موتور TDI دیزلی با قدرت 184 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن متر عرضه خواهد شد که در ترکیب با جعبه دنده 6 سرعته دستی  قادر است آئودی TT را به حداکثر سرعت محدود شده 250 کیلومتر بر ساعت  برساند و شتاب نزدیک به  6 ثانیه را به ارمغان آورد (در صورت استفاده از جعبه دنده S tronic این رقم به 5.3 ثانیه خواهد رسید) .

در زیر هود نسخه TTS  ، موتور TFSI بنزینی با قدرت 310 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن متر آرام گرفته است که شتابی معادل 4.7 ثانیه دارد. نسخه TT با پیشرانه دیزل نیز شتاب 7.2 ثانیه و حداکثر سرعت 235 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده است .

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

30 دیدگاه

  1. مسعود
    سوابق: (325 دیدگاه) ,

    تمام المان های طراحیش از هیوندای تقلید شده
    متاسفم برای آئودی و هوادارنش!

    پاسخ
    1. حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
      سوابق: (648 دیدگاه) ,

      باش تا اموراتت بگذره!

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود . حاج حمید زیارتت قبول .

        خوش امدی .

        پاسخ
    2. SALAR
      سوابق: (378 دیدگاه) ,

      مسعود میشه گفت حرفت درسته . ولی طرح الانشم بدک نشده.

      پاسخ
  2. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    خیلی زیبا شده داشبوردشم که دیگه حرف نداره ائودی نمرت 20
    من خودم r8 خیلی دوست دارم افرین درود بر شرف مدیران و تمام خودرو سازان با شرف

    پاسخ
  3. محمد
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    با اين رنگش شبيه ماشين هاى اسباب بازى شده مخصوصا تو عكس هاى بالا خواستن ايران بيارن همين رنگشو بيارن

    پاسخ
  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    طراحیش انقلابی نبوده . البته خب چون محصول پرفروشی است ، جرات میخواد

    طراحیشو به کل عوض کنی .

    من عاشق اون دریچه های هوا روی داشبورد شدم . خیلی باحاله . شبیه موتور

    هواپیماست .

    ایران و المان .

    پاسخ
    1. فرامرز
      سوابق: (743 دیدگاه) ,

      میلاد طراحی داخلیش تغییر محسوسی نکرده و فقط نمای جلوش رو شبیه بقیه آئودی ها کردن. نسل قبلی خوشگلتر بود. من بی ام و زد۴ و مرسدس اس ال کا رو ترجیح میدم.

      پاسخ
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
        سوابق: (6524 دیدگاه) ,

        درود فرامرز .

        شاید باورت نشه ، از تنها بنزی که خوشم نمیاد ، همین SLK است .

        اصلا نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم .

        پاسخ
  5. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    من خیلی برای نسل جدید این خودرو انتظار کشیدم.هرچند خیلی انتظاراتم رو برآورده نکرد ولی بازم در این کلاس جزو اولین انتخاب هام هست.(پولش کو که تو انتخاب میکنی؟)

    پاسخ
  6. فرامرز
    سوابق: (743 دیدگاه) ,

    کاش تی تی رو خاص و متفاوت از سری های آ آئودی نگه میداشتن. الآن خیلی شبیه بقیه آئودی ها شده و مشتری هاش احتمالاْ آ۵ رو ترجیح بدن. وقتی با بی ام و زد۴ که رقیب اصلیش هست مقایسه میکنم میبینم زد۴ یه ابهت و تفاوت محسوسی نسبت به بی ام و های رایجتر مثل سری ۳ کوپه داره و طرفدارای خودش رو حغظ میکنه اما این تی تی داره خاص بودنش رو از دست میده.

    پاسخ
  7. زیگما
    سوابق: (3078 دیدگاه) ,

    یه سوالی برام پیش اومده.شما میخوای با دوستت یک موزیک ویدیو تو این ماشین تماشا کنی، صفحه نمایشش کو؟
    مثل بقیه مدل های آئودی مخفیه؟آخه هیچ جای مخفی دیده نمیشه.

    پاسخ
  8. رامتین
    سوابق: (734 دیدگاه) ,

    واقعا آئودی عالی است و مدل tts یا ttrs یه چیز دیگست. شتاب زیر 5 واقعا ستودنی است. اصولا برای کشور ما با توجه به کیفیت جاده های شهرهای مختلف، اتومبیل بالای 350 اسب، اصلا توجیه عقلانی و اقتصادی نداره. از طرفی شما همین آئودی را در نظر بگیرید که 300 قدرت داره و شتاب 4.7، حال فراری کالیفرنیا را بخوای بخرید، با قدرت 550 و شتاب تنها 1 ثانیه کمتر و قیمت 3 برابر، توجیه نداره. (گرچه برند و کیفیت فراری بهترین در دنیاست)ضمن اینکه حتی اگه تاپ اسپید فراری 315 کیلومتر باشه و این آئودی 270 هست، ولی هیچوقت نمیتونی بیش از 200 تا250 در جاده ها برید، مگر اینکه جونتون را دوس نداشته باشید. بنابراین واقعا محصولات آلمانی، انتخاب 1 هر فردی میتونه باشه، البته باید بگم آلفا4c با موتور4 سیلندر1.8 لیتری و قدرت 240 اسب، شتاب 4.5 داره که فقط میشه گفت حیرت آوره.

    پاسخ
    1. زیگما
      سوابق: (3078 دیدگاه) ,

      شتاب رابطه مستقیم با مقاومت هوا داره.
      مقاومت هوا در سرعت های بالا خیلی زیاد تر میشه.
      مثلا بوگاتی برای دستیابی به 20 کیلومتر بر ساعت سرعت ، مجبور میشه 200 اسب بخار به قدرتش اضافه کنه.
      200 اسب برای فقط 20 کیلوتر بر ساعت؟
      دلیلش رفتار عجیب هوا است.

      پاسخ
  9. محمدرضا
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    کاش توی کابین یه صفحه نمایش هم بود !

    پاسخ
    1. Arash66
      سوابق: (87 دیدگاه) ,

      بد نیست سعی کنید در مورد چیزی که اطلاعات ندارین نظر ندین !

      صفحه کیلومتر TT MK3 کلا نمایشگر این مدل هم محسوب می شود.

      پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        یعنی بخوای واسه دوستت که روی صندلی شاگرد نشسته یه فیلم بذاری باید دوستت دولا بشه رو صفحه کیلومتر شمار؟ عجب مغزی دارن این مهندسای آئودی!
        اینجاست که طرف میخواد از یه چیز دفاع کنه، بدتر میزنه نابودش میکنه!هه هه

        پاسخ
        1. Arash66
          سوابق: (87 دیدگاه) ,

          اسپم نده بابا !
          کدوم خری واسه رفیقش تو ماشین فیلم میزاره …

        2. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          ماشینی که این امکانات رو نداره به درد سطل آشغال میخوره.
          اسپم هفت جد و آبادته 😀

  10. میلاد
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    من وقتی فهمیدم TT دف جلو هست خیــــلی تعجب کردم.
    ماشینایی تو این مایه معمولا دف عقب هستند.

    پاسخ
  11. محمد، فقط تویوتا از ژاپن و بنز از آلمان
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    حالا این همه خصوصیات خوب داره به کنار حالا صفحه نمایش مخفی رو بچسب

    پاسخ
  12. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    از جلو خیلی زیباست ولی انتظار داشتم عقبش متفاوت تر باشه

    پاسخ
  13. رضا احمدى
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    وايييييييى!! چقدر خوشگله.خدا خدا ميکنم بياد ايران بخرمش.آيروديناميک تر از اين لامصب تا حالا نديدم.TT جوووون!!منتظرتم.زود بيا.آئودى تو ايران نمايندگى داره؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.