آئودی TT RS با نیروگاه 5 سیلندر 400 اسبی
آئودی TT RS با نیروگاه 5 سیلندر 400 اسبی

آئودی TT RS با نیروگاه 5 سیلندر 400 اسبی

آئودی برای رونمایی از مدل قدرتمند خانوادهٔ TT یعنی TT RS، نمایشگاه پکن را انتخاب کرده و هر دو نمونهٔ کوپه و رودستر آن را بنمایش درآورده است. در سینهٔ این خودرو نمونهٔ بازطراحی شده از موتور 5 سیلندر 2.5 لیتری آئودی قرارگرفته است. این موتور در حال حاضر در مدل‌هایی چون RS3 و SQ3 مورداستفاده قرارگرفته است اما در TT RS بلوک موتور آلومینیومی جایگزین بلوک فولادی فعلی شده که نه‌تنها موجب کاهش وزن به میزان 10 کیلوگرم شده است بلکه نیروی آن را نیز افزایش داده است به‌طوری‌که قدرت موتور با 60 واحد افزایش به 400 اسب بخار و گشتاور آن به 480 نیوتن متر رسیده است. این نیروی عظیم توسط گیربکس 7 سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ متحرک دائمی آئودی یعنی کواترو به هر چهارچرخ می‌رسد.

Audi TT RS Coupe
Audi TT RS Coupe

Audi TT RS Coupe
Audi TT RS Coupe

آئودی ادعا می‌کند که شتاب صفرتا صد نسخهٔ کوپهٔ TT RS تنها 3.7 ثانیه و نسخهٔ رودستر که کمی سنگین‌تر است 3.9 ثانیه خواهد بود. فقط برای اینکه متوجه شوید TT RS چقدر سریع است باید گفت شتاب صفرتا صد مدل R8 با موتور 10 سیلندر 540 اسب بخاری 3.5 ثانیه است یعنی فقط 0.2 ثانیه کمتر از TT RS! بعلاوه شایعاتی در رابطه با ساخت نسخهٔ قوی‌تری از TT RS با پسوند پلاس نیز به گوش می‌رسد. درصورتی‌که این شایعه صحت داشته باشد، TT RS Plus اگر شتاب صفرتا صدی کمتر از R8 نداشته باشد حداقل با آن برابری خواهد کرد!

Audi TT RS Coupe
Audi TT RS Coupe
Audi TT RS Coupe
Audi TT RS Coupe
Audi TT RS Roadster & Coupe
Audi TT RS Roadster & Coupe

Audi TT RS Roadster & Coupe
Audi TT RS Roadster & Coupe

برای بهبود هندلینگ TT RS، تیم مهندسی آئودی ارتفاع سیستم تعلیق را به میزان 10 میلی‌متر کاهش داده‌اند و از مجموعهٔ تعلیق اسپرت با کمک‌فنرها و دامپرهای تطبیقی مغناطیسی در آن استفاده کرده‌اند. این خودرو به‌صورت استاندارد با رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی و دیسک‌های ترمز عظیم 370 میلی‌متری عرضه می‌گردد درحالی‌که رینگ‌های 20 اینچی و ترمزهای فیبرکربن/سرامیکی نیز به‌عنوان آپشن، قابل سفارش خواهد بود.

Audi TT RS Coupe
Audi TT RS Coupe
Audi TT RS Coupe
Audi TT RS Coupe

Audi TT RS Coupe
Audi TT RS Coupe

TT RS توسط سپر جلوی جدید با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، سپر عقب با دیفیوزر جدید ، سراگزوزهای بیضی‌شکل، اسپویلر عقب، آینه‌های جانبی فیبرکربنی، رینگ‌های جدید و رکاب‌های اسپرت از نمونه‌های معمولی TT متمایز می‌شود. همچنین برای اولین بار در یک محصول تولید انبوه آئودی، تکنولوژی ماتریکس OLED برای چراغ‌های عقب قابل سفارش خواهد بود.

Audi TT RS Coupe
Audi TT RS Coupe

Audi TT RS Coupe
Audi TT RS Coupe

فروش آئودی TT RS از پاییز امسال در اروپا آغاز گشته و قیمت آن در آلمان برای مدل کوپه 66.400 یورو و 69.200 یورو برای مدل رودستر تعیین‌شده است. قیمت و تاریخ عرضهٔ آن در ایالات‌متحده نیز بعداً اعلام خواهد شد.


منبع: carscoops

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

10 دیدگاه

  1. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    طراحی این ماشین ی چیز دیگست . فقط حیف حیف که دو تا در کم داره مگر نه به همه پیشنهادش میکردم.

    پاسخ
  2. king 918
    سوابق: (1605 دیدگاه) ,

    بالاخره این زیبای خفته مجهز به یه موتور قدرتمند شد ائودی واقعا در حق این ماشین کم لطفی میکرد اما مثل این که متوجه شد طرفدارا از TTچی میخوان ……….
    باریک ائودی باریک ………………….

    پاسخ
  3. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    قدرت 400 اسب بخار برای این خودرو خیلی عالیه

    پاسخ
  4. Nima
    سوابق: (791 دیدگاه) ,

    رقیب خیلی خوبی میتونه برای ماسل های قوی باشه.
    البته یکم قیمتش بیشتر از اوناس.(هیچ موردی نداره)
    رقبایی مثل چلنجر هلکت که اونم 4 سرنشینه کوپه هست و یا کامارو z/28 یا ZL1 جدید که توی راه هست(البته کامارو قویتر و ارزون تره شاید 30 هزار دلار) و ماستنگ ها.
    در کل این آیودی رو به مدل های هم کلاس BMW ترجیح میدم.

    پاسخ
    1. بهنام طیبی
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      ول کن توروخدا.بیاد توبازار ایران پول مفت بره توجیب گمرک؟؟؟؟؟؟؟
      میدونی بیاد ایران چند درصد تعرفه داره؟؟؟؟؟؟

      پاسخ
  5. بنتلی
    سوابق: (1019 دیدگاه) ,

    واقعا فوق العادس،ب نظرم طراحی داخلش از ‏R8‏ جذاب تره،کاش آئودی ی کوپه ارزون قیمت دو نفره هم تولید کنه،مث همون کاری ک تو ‏q2انجام داده

    پاسخ
  6. احمد باقری
    سوابق: (4276 دیدگاه) ,

    در بین ماشینهای آئودی، یکی از بهترین طراحیها رو داره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.