اولین تجربه رانندگی با استون مارتین DB11 2016

استون مارتین با عرضه‌ی مدل DB11 وارد عصر جدیدی شده است. ما اولین بار این خودروی 12 سیلندر را بررسی نموده‌ایم.

Aston Martin DB11 2016
Aston Martin DB11 2016

زمان زیادی طول کشید اما در نهایت استون مارتین DB11 به بازار آمد. پیش‌ازاین این خودرو را در نمایشگاه‌های خودرویی مختلف دیده بودیم و حتی نمونه‌ی پروتوتایپ آن را آزمایش کرده بودیم اما این اولین باری است که با آن وارد جاده می‌شویم و بی‌شک این خودرو مهم‌ترین مدل استون مارتین در چند وقت اخیر بوده است.

Aston Martin DB11 2016
Aston Martin DB11 2016

این خودرو که به عنوان جایگزین مدل DB9 طراحی شده اولین خودروی کاملاً جدید استون در 13 سال اخیر است. DB11 دارای ساختار آلومینیومی است که زیرساخت مدل‌های آینده را نیز تشکیل خواهد داد. پیشرانه‌ی 12 سیلندر خودرو نیز راضی‌کننده بوده و سیستم تعلیق آن نیز به‌طورکلی بازنگری شده است.

Aston Martin DB11 2016
Aston Martin DB11 2016

هرچند با نگاه کردن به این خودرو تمام جزئیات مکانیکی مربوط به آن را فراموش خواهید کرد. خطوط نرم و روان، انحناهای زیبا و نسبت‌های طراحی تقریباً عالی می‌توانند ترافیک زیادی را در خیابان ایجاد کنند.

Aston Martin DB11 2016
Aston Martin DB11 2016

به هر نقطه از خودرو که نگاه می‌کنید جزئیات زیبایی را می‌بینید که از آن جمله می‌توان به کاپوت عظیم و ورودی‌های هوای روی قوس چرخ‌ها اشاره کرد. درباره‌ی چراغ‌های C شکل عقب نیز استون ادعا می‌کند که نازک‌ترین نمونه‌های استفاده شده در یک خودروی تولیدی هستند.

Aston Martin DB11 2016
Aston Martin DB11 2016

به منظور بهبود کارایی آئرودینامیکی خودرو بدون آنکه خللی در زیبایی خودرو وارد شود این برند از راه‌حل‌های مهندسی هوشمندانه‌ای بهره گرفته است که دربردارنده‌ی مفهوم Aeroblade ابتکاری است. این کانال‌ها هوا را با احتیاط به دریچه‌های مخفی موجود در ستون‌های C هدایت می‌کنند درست قبل از آنکه هوا از دریچه‌های کوچک موجود در لبه صندوق با فشار بیرون آید. در اینجا یک اسپویلر برقی کوچک بالا می‌آید و به هدایت جریان باد کمک می‌کند که این هم به‌نوبه خود باعث کاهش ضریب درگ می‌شود.

Aston Martin DB11 2016
Aston Martin DB11 2016

همین تکنولوژی‌های بالا در داخل کابین نیز دیده می‌شود جایی که DB11 از شراکت با مرسدس بنز سود برده است. همه‌ی سخت‌افزارهای الکتریکی از مرسدس گرفته شده بنابراین این خودرو دارای جدیدترین تجهیزات است که از آن جمله می‌توان به صفحه‌نمایش TFT 12 اینچی اشاره کرد که در جای نشان‌دهنده‌ها قرار گرفته است و یک صفحه‌نمایش 8 اینچی دیگر نیز در بالای داشبورد وجود دارد.

Aston Martin DB11 2016
برخلاف مدل‌های قبلی استون که در آن‌ها تعداد زیادی از دکمه‌های موجود در فورد یا ولوو دیده می‌شد، تأثیر مرسدس روی DB11 تنها بر کنترل‌های چرخشی سیستم اطلاعات سرگرمی و دسته‌ی برف‌پاک‌کن، چراغ‌ها و صفحه کیلومتر محدود شده است.

Aston Martin DB11 2016
هر چیزی را که لمس می‌کنید از مواد طبیعی ساخته شده و این موارد به بهبود حس با کلاس و سفارشی بودن خودرو کمک می‌کنند. چرم دست‌دوز روی صندلی‌ها، داشبورد و درها را پوشانده به علاوه جزئیات چوبی نیز در کابین به چشم می‌خورند. به همین ترتیب همه جزئیات فلزی کابین از جمله قاب بلندگوها از آلومینیوم ساخته شده‌اند.


خب کابین این خودرو واقعاً خوب است اما آن چیزی که می‌خواهیم بدانیم به سواری خودرو مربوط می‌شود. محل استقرار راننده پایین است. با فشار دادن طولانی دکمه استارتر پیشرانه‌ی 12 سیلندر هیولای خودرو از خواب برمی‌خیزد. این پیشرانه‌ی 5.2 لیتری دقیقاً همان صدایی را تولید می‌کند که از یک استون مارتین انتظار دارید.

Aston Martin DB11 2016
اضافه کردن دو توربو به پیشرانه به این معنا است که قدرت زیادی را شاهد خواهیم بود. حداکثر قدرت پیشرانه 600 اسب بخار است و گشتاور آن نیز 700 نیوتون متر بوده که در دور 1500 در دسترس است. استون ادعا می‌کند که این خودرو ظرف مدت 3.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت 322 کیلومتر در ساعت دست یابد اما در دنیا واقعی این خودرو حتی سریع‌تر احساس می‌شود و مهم‌تر آنکه باور نمی‌کنید که DB11 پیشرانه‌ی توربو دارد.

Aston Martin DB11 2016
با اندک فشاری روی پدال گاز شاهد فرورفتن در صندلی خواهید بود. تأخیر یا تعللی وجود ندارد و شتاب گیری خودرو آنی است. صدای پیشرانه‌ی 12 سیلندر خوب است.

Aston Martin DB11 2016
با تغییر حالت خودرو از GT به اسپورت یا اسپورت پلاس حتی می‌توانید خودرو را پاسخگوتر کنید اگرچه که همان حالت اولی نیز برای اکثر موقعیت‌ها عالی است.

Aston Martin DB11 2016
DB11 از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند که تعویض‌های سریعی دارد. همچنین می‌توان از پدال‌های آلومینیومی زیبای آن برای تعویض‌های دستی نیز استفاده نمود.

Aston Martin DB11 2016
شاید گیراترین بخش این خودرو شاسی آن باشد. در بخش جلویی شاهد سیستم تعلیق سنتی دوبل جناغی هستیم درحالی‌که بخش عقبی طراحی چند اتصالی کاملاً جدیدی دارد. دامپرهای تطبیق‌پذیر نیز به‌صورت استاندارد وجود دارند و ساختار آلومینیومی خودرو باعث شده تا DB11 15 درصد مستحکم‌تر از DB9 باشد.

Aston Martin DB11 2016
سیستم فرمان الکتریکی خودرو بسیار سریع پاسخ داده و البته عملکرد عصبی ندارد و بازخورد و بالانس خوبی را ارائه می‌کند. این خصیصه در ترکیب با چسبندگی بخش جلویی کمک می‌کند تا این خودروی 1800 کیلویی فرزتر از آن چیزی که انتظار دارید عمل کند.

Aston Martin DB11 2016
تقسیم وزن خودرو به‌صورت 50/50 است که بالانس تقریباً عالی را در پیچ‌ها به ارمغان آورده و نیاز به استفاده از سیستم‌های الکترونیکی کمکی برای کاهش کم فرمانی را کاهش داده است.

Aston Martin DB11 2016
در شرایط خشک کشش خودرو عالی است اما در جاده‌های خیس چراغ سیستم کنترل پایداری زود روشن می‌شود.

Aston Martin DB11
همانند پیشرانه می‌توانید حالت‌های GT، اسپورت و اسپورت پلاس را برای دامپرها انتخاب کنید. در سفت ترین حالت کنترل بدنه خوب است و ناراحتی به وجود نمی‌آید. حتی در ناهموارترین راه‌ها نیز این خودرو اعتمادبه‌نفس بالایی داشته و خونسرد است. صندوق بار DB11 حجم 270 لیتری دارد و البته صندلی‌های عقب نیز وجود دارند اگرچه تنها مناسب کودکان هستند.

Aston Martin DB11 2016

حتی در این بررسی که برای بار اول صورت گرفته DB11 بهترین ساخته‌ی استون مارتین در چند سال اخیر است. کابین و بیرون خودرو طراحی زیبایی داشته و پیشرانه‌ی توئین توربوی آن نیز یک شاهکار است و کمتر خودرویی می‌تواند با سواری و توازن هندلینگ آن رقابت نماید.

Aston Martin DB11

مشخصات استون مارتین DB11

قیمت: 154900 پوند
پیشرانه: 12 سیلندر 5.2 لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 600 اسب بخار/700 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.9 ثانیه
حداکثر سرعت: 322 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 11.3 لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

28 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل Enzo
    Enzo
    سوابق: (123 دیدگاه) ,

    طراحی خیلی خوبی داره . نمیدونم چرا رگه هایی از فراری تو چراغای جلوش حس میکنم

    پاسخ
    1. کامیاب
      سوابق: (459 دیدگاه) ,

      عاغا این همون آستون تو جیمز باند اسپکتر نیس؟

      پاسخ
  2. سروش
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    بی خود نیست میگنم استون خاص ترین ماشین دنیاس واقعاا من جنون برندشو دارم ایشالا ماکت db11 هم میگیرم کلکیسون کامل شه حرف نداره اسپورت لوکس راحت متعصبا بیان تا صبح و‌شب بگن فلان برند بهتره منم کامنتارو میخونم و‌جواب نمیدم می خندم

    پاسخ
  3. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    154900 پوند میشه 712540000 تومن
    مشخصاتش هم خوبه به نظرم ولی استون مارتین سلیقه خاصی میخواد و باب دل محدود ادم ها

    پاسخ
  4. جواد
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    جلو و داخلش فوق العادس ولی عقبش زیاد جالب نیست

    پاسخ
  5. علي
    سوابق: (902 دیدگاه) ,

    طراحی داشبورد به نظرم در حد ١۵٠٠٠٠ پوند نیست و از همه بدتر قرار گرفتن دگمه های تنظیم برقی صندلی که باعث میشه تو ماشین اسپرتی مثل این که سر پیچها سر خوردن راننده و کمک راننده داشته باشه و فشار کنار پا باعث عمل کردن دگمه ها بشه. در کل قیمت مسخره ایی داره نسبت به مرسدس کوپه S . بیشتر تبلیغات خودروهای به ظاهر انگلیسیرو باید مدیون عکاسهای فوق حرفه ایی که به تمام زوایا و رنگ و آب دادن از طریق فتو شاپ و مهندسین دکوراتور لوازم خانه تشکر کرد تا سازنده خودرو🇬🇧🔚🎩

    پاسخ
    1. فرهاد
      سوابق: (121 دیدگاه) ,

      ایمیل شرکت استون رو پیدا کنین و حتما ایرادات فنی تون رو بفرمائید ، مطمعن باشین استقبال می کنند.

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3705 دیدگاه) ,

    خیلی ماشین زیبا و خوبیه. من واقعا دوستش دارم.
    از قبل عالی بود. حالا با شراکت با مرسدس عالیتر هم شده.
    دوستانی هستن که میگن چطور استون مارتین با موتور وی 12 با 5.2 لیتر حجم اونم توربو شتابش یک ثانیه از لامبورگینی اونتادور با موتور وی 12 6.5 لیتری یتنفس طبیعی یا اوراکان 5.2 لیتری وی 10 کمتره؟
    جواب اینه که استون محور عقبه و از سیستم خارق العاده ی کواترو بی بهره. از طرف دیگه استون مارتین مشتری های خاص خودشو داره. کسایی که سرزندگی و هیجان رو با وقار و چابکی کمتر عوض میکنن. برای مثال شیفت های گیربکس معرکه ی اونتادور به قدری سریع و خشن هست که اگه گردنتو سفت نگیری تا چند روز گردن درد خواهی داشت. این برای یک خریدار استون اصلا خوب نیست. ولی یک عشق سرعت عاشق این خصلت لامبورگینیه.
    من خودم لامبورگینی خیلی بیشتر دوست دارم.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      طراحی و رخ لامبورگینی واقعا زیباست

      پاسخ
  7. REVENTоN 👍
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    فک نکنم کسی باشه به طراحی این ماشین ایراد بگیره…
    اصن کسی ایراد بگیره خودم با جفت پا میپرم تو صورتش😒

    پاسخ
  8. REVENTоN 👍
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    ولی خدایی از نظر موتوری داغونه.
    12 سیلندر 5.2 لیتر، تویین توربو، همش 600 اسب؟؟
    خجالت بکش، بزارم با پشت دست تو موتورت؟😂

    پاسخ
  9. سعید
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    یه سر به سایت استون مارتین بزنید نوشته : از نظر ما اسب بخار همه چیز نیست. بنظرم جمله درستیه و کمپانی هست که به همه چیز توی خودرو توجه میکنه، حس خاص و نابی داره و کلا متفاوته، قدرت و شتاب هم کاملا کافیه و بیش از این نیاز نیست، در ضمن وقتی میبینی امروز یه سوپر کار اماراتی ۵۰۰۰ اسب بخار قدرت داره دیگه چه اهمیتی داره استون ۶۰۰ تا داشته باشه یا ۷۰۰ تا؟! بهرحال توی بازی اعداد بازندس و بهتر همین که اصلا واردش نشه چون خز میشه.پکیج به نسبت ارزش برند و کالای دریافتی کاملا قیمت مناسبی داره، البته اگه اون یکی دوتا تقلید از مرسدس نبود بهترم میشد.

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل (new great britain(king mclaren
      (new great britain(king mclaren
      سوابق: (832 دیدگاه) ,

      کاملا با حرفت موافقم سعید کسی استون مارتین رو به خاطر اسب بخار نمیخواد.
      به خاطر طراحی عالی و مهندسی بی نقصش و خاص بودنش میخوان.
      به قل شما دیگه یه هایپرکار اماراتی میاد 5000 اسب از ماشینش میکشه بیرون دیگه اسب بخار چه ارزشی داره.البته نه اینکه ارزش نداشته باشه ولی اونقدر مهم نیست که خریداران رو ناراضی کنه.
      یه موتور توئین توربو با 600 اسب بخار به نظرم برای استون خیلی مناسبه.
      استون تواناییش رو داره که خیلی بیشتر اسب بخار بکشه بیرون از موتورش.ولی به نظرم یه ماشین اینطوری بینه 600 تا 700 اسب بخار کاملا براش کافیه.هرکسی بیشتر خواست میتونه فراری یا لامبورگینی سوارشه.بالاخره هرکسی یه چیزی رو میپسنده دیگه.
      هرچند به نظرم مصرف سوختش یکمی بالاست.

      پاسخ
  10. ali
    سوابق: (1296 دیدگاه) ,

    من یه امریکایی بازم اما از نظرم این ماشین زیباست

    پاسخ
  11. حامد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    من عاشق سوییچشم که وسط داشبورد میخوره😍

    پاسخ
  12. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    خیلی طراحی زیبا و پرابهتی داره.

    پاسخ
  13. علیرضا
    سوابق: (187 دیدگاه) ,

    تنها مشکلش این مانیتورست کلا من با این مانیتورا جدا از داشبورد حال نمیکنم انگار که یه چیز غیر فابریک بستی رو ماشین حالا اون به جدا مانیتورش طرافت نداره یه پلاستیک کلفت دورشو گرفته خیلی زمخت و ارزون به نظر میاد

    پاسخ
  14. تصویر پروفایل one:1
    one:1
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    حیف جیمز باند همراه با تمام شدنش رویای رانندگی این خودرو هم از دست داد😭😭😖

    پاسخ
  15. MehdiTurbO
    سوابق: (204 دیدگاه) ,

    این عکس اخریه با این رنگ و این طراحیییی منو مست خودش کرده،ی روز هممون ماشین خوب میخریم.هر کی به ارزوش برسه ایشالله البته خیلی تلاش میخواد اما میرزه.

    پاسخ
  16. علیرضا
    سوابق: (77 دیدگاه) ,

    کلاسیک,شیک و با طراحی عالی که هیچ ایرادی ازش نمیشه گرفت.ماشین اسپرت و در عین حال لوکس.تمام اجزاء کابین از چرم یا فلز هست.
    وقتی که تو تک تک موارد المان های لوکس بودن رعایت شده طوری که قاب بلندگو رو هم از جنس آلومینیوم میسازندو از پلاستیک سبک استفاده نمیکنن قیمت بالایش رو توجیه میکنه

    پاسخ
  17. akbar
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    خودروهای استون مارتین جزء معدود جی تی ها یی است که اگه راننده اش کت و شلوار اتو کشیده بپوشه بیشتر با ماشین ست میشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.