سریع‌ترین رودستر آستون مارتین: ونتیج اس

آستون مارتین در آزمونی جدید بزرگ‌ترین موتور خود را در قلب کوچک‌ترین خودروی خود نهاده و با حذف سقف مدل ونتیج S آن را به یک سوپر رودستر فوق‌العاده و سریع تبدیل کرده است.

2015 Aston-Martin Vantage-S Roadster
2015 Aston Martin Vantage-S Roadster

طراحی ونتیج S رودستر در هماهنگی کامل با مدل کوپه می‌باشد. در اینجا جلوپنجره با شبکه و زه آلومینیومی، جای خود را به نوع فیبرکربنی داده است. همچنین شبکه‌های متعددی از جنس فیبر کربن با الهام از خودروهای مسابقه ای روی کاپوت به چشم می‌خورد که با رنگ مشکی یا نقره ای تیتانیومی وظیفه به حداکثر رساندن خروج هوای گرم از محفظه موتور را بر عهده دارند. همچنین چرخ‌های آلیاژی بسیار سبک‌وزن 10 پره، از دیگر تفاوت‌های مدل رودستر با کوپه محسوب می‌شوند.

2015 Aston-Martin Vantage-S Roadster
2015 Aston-Martin Vantage-S Roadster

درون کابین هم با تریمی تیره‌رنگ کلاسیک با ترکیبی از چرم مرغوب، آلکانترا و فیبر کربن روبروییم.

2015 Aston-Martin Vantage-S Roadster
2015 Aston-Martin Vantage-S Roadster

اگر مشخصات مدل کوپه ونتیج را شنیده باشید، در اینجا چیزی برای سورپرایز شما وجود ندارد. موتور 6.0 لیتری بدون کمک سیستم‌های کمکی چون توربوشارژر یا سوپرشارژر و تنها با اتکا به تنفس طبیعی، همچنان 565 اسب بخار قدرت در دور 6750 و 620 نیوتن متر گشتاور در دور 5750 تولید می‌کند. این در حالی است که همین پیشرانه در ابتدای معرفی در سال 2012 تنها 510 اسب بخار و 570 نیوتن متر، خروجی داشت. برای انتقال نیرو از نسل سوم گیربکس‌های هفت سرعته اتوماتیک با امکان تعویض دستی با نام تجاری dubbed Sportshift III استفاده می‌شود که جایگزین گیربکس‌های شش سرعته خودکار قبلی شده‌اند. مجموعه موتور و گیربکس جدید 20 کیلوگرم کاهش وزن نسبت به سابق را با وجود قدرت بیشتر ارائه می‌کنند.

شتاب صفر تا صد این خودروی دست‌ساز انگلیسی با سقف باز تنها 3.9 ثانیه است که البته 0.1 ثانیه کندتر از مدل کوپه و البته 0.3 ثانیه سریع‌تر از مدل قدیمی تر با گیربکس دستی می‌باشد. با حداکثر سرعت 323 کیلومتر بر ساعت، آستون مارتین ونتیج اس تبدیل به سریع‌ترین خودروی روباز تاریخ آستون مارتین می‌شود.

2015 Aston-Martin Vantage-S Roadster
2015 Aston-Martin Vantage-S Roadster

شاسی با مدل کوپه تقریباً یکسان است و از سیستم تعلیق با میرایی تطبیقی و تنظیم دینامیک خودرو در سه حالت عادی، جاده و اسپرت، فرمان قابل تنظیم در دو حالت، ترمزهای دیسکی کربن سرامیکی، حالت‌های اسپرت برای تعویض دنده و پاسخ دهی دریچه گاز و در نهایت اگزوزهای با صدای جذاب برگرفته از هایپرکار وان:77 بهره می‌گیرد.

[jwplayer mediaid=”80393″]
این رودستر لوکس و اسپرت در سه ماهه اول سال 2015 با قیمتی بیش از 200 هزار دلار وارد بازار خواهد شد در حالی که قیمت پایه مدل کوپه 185 هزار دلار می‌باشد. [دانلود ویدئو]

41 دیدگاه

  1. سعید
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    واقعا قشنگه در عین حال که طراحیش ساده است هم زیباست هم مدرن

    پاسخ
    1. Ahmad..F12
      سوابق: (2517 دیدگاه) ,

      ولی نکوییش رودستر رو بیشتر میپسندم
      خیییییلی جذابه…

      پاسخ
      1. مک میسل
        سوابق: (2631 دیدگاه) ,

        من از ماشینای استون مارتین خیلی خوشم میاد…مخصوصا نمای پشتش.ولی200هزار دلار دیگه زیاده…به نظرم160هزار دلار معقول بود براش

        پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (197 دیدگاه) ,

    من واقعا عاشق تریم داخلی این خودرو مخصوصا تو دوزیشم

    پاسخ
      1. زیگما
        سوابق: (3078 دیدگاه) ,

        سلام خاوری جان
        این ماشین جدید نیست بلکه همون لندکروزه
        در واقع یه مدل از لندکروزه.
        لینکشو میذارم همین زیر.

        پاسخ
        1. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          اون عکسو همین جوری زده
          منظورش هایلندر نیست عکسرو الکی زدن
          هایلندر اونم نسل قبلش رو عکسش رو برای مطلب لندکروز زدن
          این سایتای ایرانی بعضی هاشون واقعا….هستن

      2. نیما
        سوابق: (56 دیدگاه) ,

        خاوری جان این مدل جدید نیست ، اگه سریال Prison Break دیده باشی تو قسمتای آخر دار و دسته مایکل اسکوفیلد همش سوار این ماشین می شدن.

        پاسخ
        1. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          نیما جان برادر من چرا همه چیرو قاطی میکنی ؟ 😀
          اون تویوتا سکویا بود که مایکل سوارش میشد
          اون فقط تو امریکا و کانادا و خاورمیانه فروش میره
          این مدلی که خاوری گفت فقط یه مدل جدید از لند کروز بود که از نظر ظاهری تفاوت چندانی با بقیه لندکروز ها نداره.

        2. نیما
          سوابق: (56 دیدگاه) ,

          😀 😀 آره زیگما جان الان متوجه شدم ، ولی واقعا این تویوتا سکویا هیولاییه برای خودش!! قیافش خیلی ابهت داره…

        3. زیگما
          سوابق: (3078 دیدگاه) ,

          اره انصافا
          داخلشو یه مقدار به روز کنن عالی میشه.

  3. امیر
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    اووه
    چه قیمتی!
    200 هزار دلار…

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      @.F
      بهترین استون مارتینه
      شاید طراحیه وانکوییش جذابتر باشه
      ولی وانتیج اسطوره استون هستش

      پاسخ
  4. VAHID JINPACHI
    سوابق: (860 دیدگاه) ,

    باز هم حسرتی برای ما ایرانی ها….

    پاسخ
    1. احسان(احسان سابق)
      سوابق: (2211 دیدگاه) ,

      وحید برای ما ایرانیا تویوتا یاریس هم رویاست اما این ماشین برای 99% مردم دنیا ارزوست و باید حسرتش رو بخورن.کلا این ماشین فقط واسه قشر سرمایه دار قابل خریده.تو هر جای دنیا هم که باشی استون مارتین و لامبو و فراری فقط واسه عده ای قابل خریده

      پاسخ
      1. ahmad
        سوابق: (570 دیدگاه) ,

        حرفت منطقیه ولی اگه واسه 99در صد مردم دنیا قابل دسترسی نیست واسه ما ایرانیا اصلا قابل دسترس نیست و واسه من وشما اصلا قابل رویت نیست مگه تو اینترنت.اصلا شما تا حالا دقت کردی پولدارای ایرانی پول لامبورگینی هوریکان و فراری 458 رو میدن بنز sl350 میخرن.یا پول لافراری رو میدن پورشه کاین توربو میخرن…

        پاسخ
  5. ToRMoZ_DaSTi
    سوابق: (71 دیدگاه) ,

    من اون صدای کلفت قدیمشا بیشتر دوست داشتم
    به نظرم اون صدا بیشتر بهش می اومد

    پاسخ
  6. فواد
    سوابق: (272 دیدگاه) ,

    آستون که دیگه نیاز به معرفی نداره اما بزرگترین اشکال این برند قیمت های نجومی اونه که باعث میشه افراد زیادی به سمتش نرن

    پاسخ
  7. ali-gtr
    سوابق: (473 دیدگاه) ,

    زیاد مال نیست نسبت به سوپر اسپرتای دیگه که تنفس طبیعی هستن مثل لامبو فراری

    پاسخ
  8. Alpha
    سوابق: (544 دیدگاه) ,

    200 هزار دلار میشه 600 میلیون با این قیمت تو ایران چی میشه خرید ؟ !

    پاسخ
    1. مک میسل
      سوابق: (2631 دیدگاه) ,

      یه بی ام و x6میشه خرید

      پاسخ
        1. مک میسل
          سوابق: (2631 دیدگاه) ,

          همونو بگو!

  9. adel
    سوابق: (153 دیدگاه) ,

    من یکی عاشق صدای موتورشم … به نظرم هیچ ماشینی موتورش به این زیبایی صدا نمیده…. اکثرا ماشین های اسپرت صدای خشنی دارن … ولی این یکی یه چیزی بین اونهاست….
    یک صدای بینظیر و منحصر به فرد ………..

    پاسخ
  10. just germany...
    سوابق: (264 دیدگاه) ,

    اوووه…ماشین انگلیسی
    قلبم گرفت
    ولی من هیچ استون مارتینی رو به اندازه وکوییش ولانت دوس ندارم

    پاسخ
  11. میلاد
    سوابق: (208 دیدگاه) ,

    شتاب 0-100 این ماشین 4.1 ثانیه س.که برای 12 سیلندر جالب توجه نیست.
    مصرف سوختش کاش اعلام می شد.

    پاسخ
  12. غمگین
    سوابق: (145 دیدگاه) ,

    هر آستون مارتین که میشه یاد جیمز باند و007 می افتم…

    پاسخ
  13. esi
    سوابق: (389 دیدگاه) ,

    درسته زیباست ولی 200 هزار تا ارزششو نداره

    پاسخ
    1. خاوری مزراتی
      سوابق: (1104 دیدگاه) ,

      جالبه…ولا ما دیگه کیا هستیم ک ترکمنستان بازار دست دومش اینه مام اونیم یعنی پرایدرو عشق است!!

      پاسخ
  14. sorena scirocco
    سوابق: (691 دیدگاه) ,

    در7-8 سال گذشته طراحی های استون خیلی ثابت مونده،کاش در کنار ارتقا فنی ظاهرش هم یکم تغییر میکرد…

    پاسخ
  15. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    ماشین خیلی خوبیه ولی موفق نمیشه!!
    چون همیشه گزینه های بهتری توی بازار هست!

    پاسخ
  16. ferrari fan
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    خیلی گرونه یه چیزایی نزدیک به 458 اسپیشیاله س قیمتش

    پاسخ
  17. Gheysar
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    سلام

    اول اینو می خوام اینو بگم. خداحافظ فراری 458 و سلام به ونتیج v12s. من همیشه عاشق این ماشین بودم به چند دلیل اول انگلیسی ها به حرف ما آمریکایی ها گوش دادن و یه انجین بزرگ رو برای به ماشین کوچیک گذاشتن. دو صدای فوقالعاده معرکه. سه ماشینی ترسناک و واقعا مردونه. و بخاطر استون مارتین بودنش.

    پاسخ
  18. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود .

    باید عاشق این ماشین باشی تا اینقدر براش هزینه کنی .

    پاسخ
  19. behnam
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    کیفیت و لوکس بودن استون مارتین واقعا قابل تحسین و اینو میشه در تمام جزیات ماشین به وضوح دید ، از سیستم صوتی B&O گرفته تا …
    به خاطر همین هم هست که همیشه رنج قیمتی ماشین های استون مارتین بالاست.

    پاسخ
  20. امید
    سوابق: (1324 دیدگاه) ,

    امیدوارم یه روزی اینجا داشتن یه سوپر کار و حداقل داشتن یه ماشین خوب برا خیلیامون ارزو نشه

    پاسخ
  21. mehdi
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    با همین ماشین رانندگی کردم(تو بازی)سرعتش خیلی بالاست…همیشه اول میشم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.