سیستم خودران آلفارومئو با الهام از تسلا

معمولاً کسانی که آلفارومئو می‌خرند به دنبال لذت بردن از یک حس ناب در رانندگی هستند؛ اما آقای هرالد وبستر، رییس بخش آلفارومئو و مازراتی بر این عقیده است که امروزه وجود یک سیستم خودران برای مکان‌های شلوغ در شهر که خودروها با گاز و ترمزهای پشت سرهم دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بسیار سودمند خواهد بود و می‌توانید راهی برای برگرداندن وقت تلف‌شده مردم در این ترافیک‌ها باشد.

2015 AlfaRomeo Giulia QV
بر همین مبنا وبستر و فیات کرایسلر درصدد ساخت یک سیستم خودران برای خودروهای تولیدی خود هستند. سیستمی که قرار است از تکنولوژِی خودران تسلا موتورز الهام بگیرد و در خودروهای تولیدی این کمپانی ازجمله آلفا جولیا سدان استفاده شود. البته نباید انتظار یک سیستم خودران کاملاً مجهز و هوشمند را داشته باشیم؛ زیرا که وستر معتقد است فیات کرایسلر حداقل تا سال 2024 چنین چیزی نخواهد ساخت.

alfa-romeo-giulia-2

alfa-romeo-giulia-1
وبستر به این موضوع اشاره کرد که اکثر مردم دوست دارند در بیشتر بزرگراه‌ها و مکان‌های خلوت و آزاد از رانندگی با خودرو خود لذت ببرند تا ترافیک‌ها سنگین و مکان‌های شلوغ. به همین دلیل وبستر توسعه خودروهایی را که بتوانند حس خوب رانندگی را به راننده القا کنند، مهم می‌داند.

alfa-romeo-giulia-interior-71
چیزی که هم‌اکنون ما می‌توانیم از چشم‌انداز فیات کرایسلر درک کنیم این است که این کمپانی قرار نیست رانندگی خودکار را به‌طور کامل جانشین انسان کند؛ بلکه از آن به‌عنوان کمک‌حالی برای راننده در زمان‌هایی که رانندگی چندان خوشایند نیست، استفاده کند.


در مراسم رونمایی از جولیا در بریتانیا، یکی از اعضای آلفارومئو و مازراتی، ساخت این سدان را امری حیاتی برای پیشرفت آلفارومئو در آینده قلمداد کرد. وی اعلام کرد که فیات کرایسلر بیش از یک میلیارد یورو برای مهندسی این پلتفرم جدید هزینه کرده است و قرار است خودروهای جدید دیگری نیز از آلفا نیز بر پایه همین مهندسی معرفی شوند که هم‌اکنون در حال ساخت هستند و برای ادامه کار نیز به میلیاردها یورو دیگر نیازمندند. یکی از این خودروها آلفا رومئو استلویو است که اولین SUV آلفا خواهد بود.

منبع: motor1

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهرداد خیاط محمدی

دانشجوی مکانیک و نویسنده و مترجم سایت پدال

20 دیدگاه

  1. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    نیم رخ خودرو زیباست.داخلش هم طراحی قشنگی داره

    پاسخ
  2. amirali
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    قیمت پایشو تو سایت زده ۳۳۰۰۰ یورو و برای مدل QV زده ۷۱۰۰۰ یورو.

    پاسخ
  3. suburban
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    حس خوب اینه که یه وانت نیسان تیتان غول 400 اسب بخاری داشته باشی و باهاش حال کنی..نه اسباب بازی..

    پاسخ
    1. GTR
      سوابق: (250 دیدگاه) ,

      اسباب بازی؟؟؟!!!آخه آلفارو با چی مقایسه میکنی؟؟آلفا رومئو ماشینیه که اصن فلسفش جداس.خیلی بالاتر از این حرفاس.اون وقت میگی اسباب بازی؟؟؟؟
      حداقل یه شخصیت و پرستیژی داره که به خیلی ماشینا میارزه و خاصه.میخواستی مثل کامارو اینا باشه هر کی یکم پول میفته دستش میره کامارو میگیره؟؟

      پاسخ
      1. ali
        سوابق: (1297 دیدگاه) ,

        خطاب به gtr
        اووووووووووووو چه قدر استاد تو سایت داریم ما
        کامارو بخاطر محبوبیتش زیاده جیگر نه قیمتش
        به خاطر پشوانش زیاده که الفا باید بره بوق بزنه
        چون از دهه ی 30 به این ور الفا در حد فیات میشه
        مدلهاش

        پاسخ
        1. Hennessy
          سوابق: (18 دیدگاه) ,

          راس میگه.الان تو منطقه آزاد کامارو از پرایدم بیشتر شده

    2. امیر
      سوابق: (180 دیدگاه) ,

      الفا .اسباب بازی اا عجب نظری دادی

      پاسخ
  4. یاسین
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    سلام با تشکر از آقا مهرداد!در کل سیستم جالبیه که تو شهرهای پر رفت و آمد واقعا کاربردی و لازم هست!و فکرش رو بکن سال۱۴۴۴ هست،داری رانندگی می کنی با اطمینان خاطر خودروی آیکو با نام(X)!بعدش به سرت میزنه میگی بذا بینم این آپشن جدید که مجهول تومن براش پرداختم چیکار می کنه.بله فعال کردن سیستم همانا و لحظاتی بعد چپ شدن و دیدار حضرت مبارک عزرائیل همانا!بعد از اون تازه شما!یک قربانی از آن هزار قربانی شده اید و تازه پارلمانمان تصویب می کنن قراره مسئولیت چپ شدن نفر هزار و یکمی رو به عهده ی ناهمواری راه بذاره.چرا چون تجهیزات تو اون برهه زمانی از مغولستان وارد خواهیم کرد!

    پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4296 دیدگاه) ,

    آلفا رومئو، همیشه خودروهای خیلی خوبی ساخته و با جا نشدن پلاک در وسط، معروفه.

    پاسخ
  6. sunmartin
    سوابق: (1428 دیدگاه) ,

    کاش من هم یک اسباب بازی داشتم (سانمارتین)

    پاسخ
  7. احسان(احسان سابق)
    سوابق: (2212 دیدگاه) ,

    برای من رانندگی نهایت نیم ساعت خوشاینده و بعدش خسته کننده میشه.البته ماشین و محیطی که توش رانندگی میکنیم خیلی خیلی اهمیت داره اما کی دلش می خواد 2 ساعت تو ترافیک گاز بده و ترمز بگیره و مدام اینه ها رو نگاه کنه؟من که سیستم خودران رو خیلی میپسندم

    پاسخ
  8. pony car
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    گویی در حال فخر فروشی است و در برابر بزرگان هم خم به ابرو نمی اورد

    پاسخ
  9. suburban
    سوابق: (65 دیدگاه) ,

    اساتید گرامی چقدر اشوب شده نظر شخصیم بود..

    پاسخ
  10. pony car
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    من خودم عاشق پونی کار های امریکا هستم اما باید به ماشین های خوب حال ساخته هر کشوری احترام گذاشت حتی چین

    پاسخ
  11. حسین
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    suburbanعزیزم همین آلفا جولیا 505اسبی داره وارد ناوگان پلیس ایتالیا میشه .505 اسب کجا و 400اسب تیتان کجا….البته با احترام کامل واسه برند نیسان

    پاسخ
  12. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    فورد میگه هر وقت الفا رومئویی رو در حال عبور میبینم ,کلاهم
    رو به احترامش بر می دارم .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.