اصلاحات جدید برای مدل 2015 آلفا رومئو جولیتا

مدل 2015 جولیتا دو نکته جدید دارد؛ نخست این‌که یک نسخه جدید با نام بیزینس (Business) از امسال به خط تولید آن اضافه‌شده، دوم هم این‌که با انجام اصلاحاتی در پیشرانه‌های بنزینی و گازوئیلی آلایندگی و مصرف سوخت نسبت به قبل کاهش پیداکرده است.

Alfa Romeo Giulietta Sprint 2015
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2015

نسخه جدید بیزینس که در مدل پایه بهایی 19,080 پوندی دارد دارای یک نمایشگر 6.5 اینچی لمسی، سامانه سرگرمی، ناوبری دارای نقشه سه‌بعدی، رنگ‌های متالیک و رینگ‌های آلیاژی استاندارد در نمونه 1.6 لیتری JTDM-2 دیزلی است.

Alfa Romeo Giulietta Sprint 2015
Alfa Romeo Giulietta Sprint 2015

تمامی پیشرانه‌های این مدل حالا با استانداردهای یورو 6 مطابقت کامل دارند.
نمونه 1.6 لیتری JTDM-2 توربو دیزل از قدرت 104 اسبی به 118 اسب‌بخار رسیده و می‌تواند در 10 ثانیه (1.3 ثانیه سریع‌تر از قبل) جولیتا را به مرز 100 کیلومتر بر ساعت (62 مایل بر ساعت) برساند، حداکثر سرعت نیز با 9.6 واحد افزایش به 194.7 کیلومتر بر ساعت رسیده است. در کنار همه این‌ها میزان آلایندگی از 104 به 99 گرم بر کیلومتر کاهش‌یافته که در کنار کاهش مصرف سوخت از 3.3 به 3.1 لیتر در هر صد کیلومتر باعث می‌شود جیبتان بیشتر پر بماند. دقت کنید که استفاده از لاستیک‌های با مقاومت غلتشی کم و توربو شارژر دارای ژئومتری متغیر نقش مهمی در این اعداد و ارقام داشته است.
پیشرانه مولتی اِیر (Multiair) بنزینی هم از قافله عقب نمانده و با انجام اصلاحات مذکور اقتصادی‌تر از قبل خواهد بود.

Alfa Romeo Giulietta Engine
Alfa Romeo Giulietta Engine

تمامی این پیشرانه‌های بروز شده هم‌اکنون در دسترس بوده و قابل سفارش هستند. قیمت اما تغییری نکرده و برای نمونه 1.4 لیتری 118 اسب‌بخاری توربو دیزل از 18,450 پوند و در نمونه 1.6 لیتری 118 اسبی JTDM-2 از 19,500 پوند آغاز می‌شود.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امین قوام‌ صفری

نویسنده و مترجم اخبار و مقالات خودرو.

23 دیدگاه

  1. تصویر پروفایل rapbaz
    rapbaz
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    سلام دوستان
    ببخشید میشه در مورد رشته هایی که به خودرو مربوط میشه مثه مهندسی خودرو و …. یه تو ضیحاتی بدید
    درگیر انتخاب رشتم!!☻
    ممنون

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1452 دیدگاه) ,

      منم عشق ماشین بودم و با این تصور رفتم مهندسی مکانیک. علاقم ب بخش طراحی بود.
      که بعد دیدم ب جز کارگاه اتومکانیک ربطی به خودرو و علاقم نداره.
      درسای بین مهندسی خودرو و مکانیک فک کنم 20 واحد تفاوت داشته باشه .
      رشته های زیادی مرتبط با خودرو نداریم. مهندسی خودرو و طراحی صنعتی شاخه وسایل حمل و نقل که از طریق کنکورهنر باید بری.
      باید ببینی دنبال چی هستی.
      اما در کل هر رشته ای هم بری برای تحصیل علاقت رو میتونی دنبال کنی و اطلاعاتت رو ب روز نگه داری . چیزایی که خودت یاد میگیری دانشگاه و رشته بهت یاد نمیده.

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل rapbaz
        rapbaz
        سوابق: (51 دیدگاه) ,

        ممنمون
        خداییش مسیر زندگیمو عوض کردی!! منم داشتم رو این حساب میرفتم مکانیک!!

        پاسخ
        1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
          نوید جهرمی
          سوابق: (1452 دیدگاه) ,

          خواهش
          دوستان بیشتر واردن
          اگه کمک بیشتری ازم برمیاد و راهنمایی بیشتری خواستی شماره تلگرامم بدم بهت اونجا مفصل صحبت کنیم.

    2. MasoOoD
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      سلام
      مهندسی خودرو توی ایران توسط دانشگاه های شریف (بورسیه سایپا) علم و صنعت ، خواجه نصیر و سهند تبریز ارایه میشه!
      البته بیشتر این رشته مربوط به مقطع کارشناسی ارشد میشن. یعنی شما باید مقطع کارشناسی رو در رشته ی مهندسی مکانیک بگیرید و سپس برای رشته های تخصصی خودرو اقدام کنید.
      رشته ی مهندسی خودرو معمولا به سه گرایش طراحی و ساخت موتورهای احتراق داخلی ، سازه و بدنه و سیستم تعلیق و ترمز تقسیم بندی میشه.
      البته رشته های مثله برق و متالوژی و کامپیوتر هم درگیر ساخت خودرو هستند و میتونید در آینده در این زمینه فعالیت کنید.
      همچنین اگر علاقه به طراحی خودرو دارید رشته ی طراحی صنعتی مسیر تعیین کننده ای خواهد بود.
      موفق باشی

      پاسخ
  2. mb1909
    سوابق: (16 دیدگاه) ,

    سلام دوست عزیز منم مثل تو باید انتخاب رشته کنم و میخوام رشته ی طراحی صنعتی رو انتخاب کنم البته باید کنکور هنر داده باشی و باید ازمون عملی هم بدی که ازمونش این جمعه هست و بر اساس محل اقامتت باید بری ازمون بدی برای من که استان کرمانشاهم باید برم اهواز تو این گرما درک سازمان سنجشو میرسونه دیگه .

    پاسخ
  3. امیرحسین
    سوابق: (326 دیدگاه) ,

    در بررسی آلفا در یکی از سایت ها یکی از کره ای سوارها نوشته بود:
    اگر با آلفا بره عروسی فامیل هاشمی مسخره اش میکنند که چرا نرفته سوناتا بخره !!!
    با این مردم توقع پیشرفته شدن واقعاً رویا پردازان هست

    پاسخ
  4. کامبیز
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    سلام. بین سوناتا 2015 و اپتیما 2015 کدوم یک کم استهلاک تره؟ از نظر قیمت قطعات مصرفی کدوم یک ارزونتره و به صرفه تر؟ ممنون از دوستان

    پاسخ
    1. محمدرضا ♥BMW♥
      سوابق: (290 دیدگاه) ,

      سلام تقریبا فرقی ندارن من باشم که هیچ کدومشونو انتخاب نمیکنم اما بازم انتخابم بین این دوتا اپتیما هست که چهرش قشنگتره.

      پاسخ
    2. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1452 دیدگاه) ,

      خیلی از قطعاتشون مشترکه و تفاوتشون تو چند اسب بخاره و آپشن . دیگه برمیگرده ب اولویت های خودتون .
      استهلاکشون تا پنج سال مشکل نداری و بعدش خرج میزاره رو دستت. البته هستن کسایی ک هیچ مشکلی هم باهاش ندارن و از ماشین ژاپنی هم راضی تر بودن.
      استهلاکشون فک نکنم تفاوتی کنه آنچنان .
      تو بازار دست دوم سوناتا افت قیمت کمتری داره و راحت تر هم فروش میره.

      پاسخ
  5. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    انصافا آلفا رومئو یکی از بهترین خودروسازهاست. مدلهای زیادی تولید نمی کنه، ولی واقعا طرحهای زیبا با تکنولوژِی درست و حسابی میزنه.

    پاسخ
  6. رضا
    سوابق: (1690 دیدگاه) ,

    از نزدیک واقعا زیباست
    ولی واسه رو بورس موندن لازمه نسل جدیدش زودتر معرفی بشه

    پاسخ
  7. بهنام
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    آقای rapbaz
    در ایران خیلی نمیشه رو رشته.های دانشگاهی برای رسیدن به علاقت حساب کنی
    وقتی وارد رشته شدی میبینی که واقعا اون چیزی که تصورش رو میکردی نیست
    همش به بینش و آیین زندگی و یک سری درسهای بی ربط میگذره دروس تخصصیش هم خیلی ربطی به اون اسمش نداره
    ی کاری بکن پول توش باشه بعدش هرچقدر خواستی با پولات به علاقت بپرداز که با این روش دقیقا میری بالاسر اونی که میخای
    موفق باشی

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل rapbaz
      rapbaz
      سوابق: (51 دیدگاه) ,

      خودمم تو این فکرم که برم یه رشته ای که بازار شغلی داره(با اینکه علاقه زیادی هم بهش ندارم!) بعدش به علاقم بپردازم!

      دم بچه های پدال گرم☻ به صدتا مشاور می ارزید حرفاتون :))

      پاسخ
  8. Archi KHAN
    سوابق: (1658 دیدگاه) ,

    این و میتو واقعا ماشین های عالی ایی هستن ، جفتشون را سوار شدم
    اما برای ما ایرانی ها یکم هنوز جا نیافتاده که برای یه هاچ بک این قدر پول بدیم
    شاید خیلی ایتالیایی باز باشیم ، ولی وقتی با 130-120 تومن میریم ماشین بخریم خودبخود میریم سمت کره ای ها خصوصا suv و نهایت ساختار شکنی فکری مون اینه که ماشین ژاپنی بخریم . البته اونم یا کرولا یا کمری !!!
    1- ترس از آینده ( که شاید روزی پول لازم بشیم و بخوایم بفروشیمش سریع )
    2-قیمت گزاف ماشین در ایران ( معمولا اکثر ما ایرانی ها سرمایه ییییه عمر پس اندازمون را ماشین میخریم )
    3- عدم اجازه به شرکت های غیر (!) که نمیذارند تو ایران گارانتی و نمایندگی درست حسابی داشته باشن
    4- و…
    “” البته من زیاد کارشناس نیستم ، این مطالب فقط به ذهنم رسید ، لطفا دوستان نظرشون را بگن ، و بیشتر تکمیل اش کنن “”

    فلفل تند وتیز = آلفا
    خصوصا 4C

    پاسخ
    1. Overclock
      سوابق: (15 دیدگاه) ,

      گل گفتی من خودم تو این فکر بودم یکم جمع و جور کنم یه الفا جولیتا بخرم ولی پیش خودم گفتم بخوام بفرشم بازارش فروشش چطوره.؟
      میتسوبیشی لنسر 1800 چجوریه و بازارش چطوره دوستان؟

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل نوید جهرمی
        نوید جهرمی
        سوابق: (1452 دیدگاه) ,

        اور کلاک همون قدر که بازار فروش مهمه از اون مهمتر خدمات پس از فروش ، وجود قطعاتش تو بازار و تعمیرکارایی هس که از ماشین سردر بیارن.
        خرید جولیتا برای یه شهری مثل شهرستان ما اصلاً معقولانه نیس. نه قطعاتش گیرمیاد و نه مکانیکی هس که حتی بلد باشه روغنش یا لنتش رو عوض کنه.
        اما خودروهای ژاپنی به دلیل ساختار مشابه و ساده ای ک برای تعمیرشون درنظر گرفتن هرجا ببری سردرمیارن . فقط میمونه قطعه که شهرستان هم باشی از مرکز استان پیدامیشه.
        بازار دست دوم میتسوبیشی به خاطر شناخته شده بودن برند و ژاپنی بودن بهتر از جولیتاس.

        پاسخ
      2. ایرانی
        سوابق: (8 دیدگاه) ,

        دوست عزیز حتما الفا بگیر
        البته اگر ساکن شهری هستی که نمایندگی داره
        طراحی این خودرو حداقل تا 5 سال دیگه هم از چشم نمیوفته
        از نظر فنی که عالیه

        پاسخ
    2. تصویر پروفایل نوید جهرمی
      نوید جهرمی
      سوابق: (1452 دیدگاه) ,

      اما قیماش باید معقولانه باشه یا ن؟
      همین 4C فول آپشن هم باشه بیشتر از 60 -70 هزار دلار نیست. رو چه حسابی تو ایران برچسب 900 میلیونی خورده؟
      ب هر حال هر کس ایتالیایی سوارمیشه بی شک عاشق خودرو هس و نشون میده ک روح رانندگی براش از هرچیزی مهم تره.

      پاسخ
  9. armin
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    این حرف نداره با اینکه طرفدار شاسی هستم عاشقشم….البته گزینه های زیادی توی این کلاس هست مثل vw شیراکو

    پاسخ
  10. omid
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    عاشق جولیتا هستم.عااااااااااااااشق

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.