آلفا رومئو

جزئیاتی جدید از اسپایدر آلفارومئو

در ماه مه دو شرکت مزدا و آلفارومئو با هم توافق کردند تا نسل آینده آلفارومئو اسپایدر بر پایه مزدا میاتای جدید ساخته شود و البته هر دو خودرو در تاسیسات مزدا در هیروشیما تولید شوند. حالا از این خودروها که در سال ۲۰۱۵ به بازار خواهند آمد، جزئیاتی جدید فاش شده است.

Alfa-Romeo-Spider-artists-rendering
آلفا رومئو اسپاید Duetto رندر شده

اولین نکته تفاوت آشکار طراحی ظاهری این دو خودرو خواهد بود. در حالیکه هم اکنون دو طرح از اسپایدر در میان است. یکی بر مبنای آلفارومئوی ۲uettottanta کانسپت که توسط پینین فارینا طراحی شده و بسیار شبیه نسل آینده مزدا MX-5 میاتا و سبک جدید آن بنام کودو می باشد. طرح دوم مطابق تولیدات اخیر آلفارومئو بوده و چراغهایی خربزه ای شکل دارد.

alfa-romeo-2uettottanta-concept-by-pininfarina
آلفا رومئو ۲uettottanta کانسپت طراحی شده توسط پینین فارینا

نشریه کار اند درایور از نام قدیمی دوئیتو برای آلفارومئوی اسپایدر خبر داده و همچنین موتور آن را یک نمونه چهار سیلندر ۱۷۵۰cc توربوشارژر و با استفاده از تزریق مستقیم سوخت پیش بینی کرده است. این موتور که در سایر تولیدات فیات نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، می تواند ۲۵۰ اسب بخار نیرو تولید نماید. نیروی موتور با استفاده از گیربکس شش سرعته دستی و کلاچ دوبل  اتوماتیک با امکان تعویض دنده از طریق پدالهای سبک فرمول یک به چرخها منتقل می شود. آلفارومئو در تلاش برای متقاعد کردن مزدا برای استفاده از این سیستم انتقال نیرو و کلاچ در نسل آینده MX-5 نیز می باشد. در حالیکه مزدا بروی سیستم و تکنولوژی اسکای اکتیو تمرکز کرده است.

1967 Alfa Romeo Duetto
آلفارومئو نسل اول اسپایدر دوئیتو

پلت فرم و زیربنای هر دو خودرو از فولاد کششی با مقاومت بالا ساخته خواهد شد. بسیاری از اجزا نیز از آلومینیوم ساخته می شوند تا در نهایت وزنی در حد ۱۰۴۴ کیلوگرم حاصل گردد.
آلفارومئو اسپایدر یا دوئیتو از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۹۳ در چهار نسل و با ظاهری کلاسیک تولید شد. و سپس با اسپایدرهای جدید جایگزین شد. نسل آینده مزدا MX-5 میاتا در سال ۲۰۱۴ معرفی خواهد شد و پسر عموی ایتالیایی آن هم یک سال بعد به بازار می آید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. خودم

    ۲۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (221 ديدگاه)

    250 اسب بخار با 1044 کیلوگرم!!!/چه شود :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرید

    ۲۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (155 ديدگاه)

    مگه اینکه مزدا آلفا رو خوشگل و به روز کنه، هنوز که هنوزه چزاغای آلفا مثل ماشین های قدیمی هست یجوریه انگار که یه آدم متعجب و گیج داره به آدم نگاه میکند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۲۶ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (91 ديدگاه)

      این سبک چراغ و جلوپنجره مثلثی شکل اصالت آلفا رو نشون میده در ضمن آلفا سابقه ی بسیار طویل و الیته درخشانی داره و این سبک چهره ی خودروهاش هم طرفداران متعصب خاص خودشو داره و اینی که با سلیقیه ی شما جور نیست دلیلی برزشت بودنش حساب نمیشه . این همکاری هم به سود هر دو شرکت بوده اگه نه مزدا قابل قیاس با آلفا نیست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. [̲̅e̲̅][̲̅n̲̅][̲̅z̲̅][̲̅o̲̅]

    ۲۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    بچه ها کسی می دونه قضیه ی اسم اسپایدر چیه چون فراری هم اسپایدر داره! پدال جان چرا تو سایتتون ماشینی به بام پاگانی زوندا وجود داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۲۶ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (91 ديدگاه)

      اصولاَ هر شرکتی یه جور ماشینایه سقف کروکشو اسم گذاری میکنه مثل کابریولت ، کانورتیبل ، رودستر ، فراری هم به ماشینایه سقف کروک خودش اسپایدر میگه که آلفا و لامبو هم از همین اسم استفاده میکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. javad

    ۲۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    سلام.از اینکار آلفا خیلی خوشم اومد.من خودم جزو کسانی هستم که ببینم مدلهای جولیتا و میتو در بازار ایران چیکار میکنن.من که خیلی دوست دارم یه میتو زرد رنگ با پکیج آلفا اسپید بخرم.واقعا اگر آلفا در ایران خوب قیمت گذاری بشه کسی دیگه کوپه های کره ای رو نمیخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۲۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقاء زیباست . از نظر طراحی ظاهری فقط برندای ایتالیا یی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سعید

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    آقا امیر شدیدا با شما موافقم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سهیل 561

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (141 ديدگاه)

    آلفا رومئو اسپاید Duetto رندر شده خیلی خیلی بهتره و زیبا تر از آلفا رومئو 2uettottanta کانسپت طراحی شده توسط پینین فارینا
    هر چی باشه اون زیبایی و اسالتشو حفط کرده
    و مشخص میشه یه خودرو تیز و سریعه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سید علیرضا

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    این مدلی قدیمیش عالیه عالی تر از پراید ما مدل جدیدش یک بوقش به اندازه کل پراید می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. فرزاد

    ۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تورو بخدا آدم باید حقیقت بگه این کجا به پراید سایپا یا پژو ایران خودرو میرسه یکی نیست به این رویانیان بگه که بنزین انحصارا” در اختیار سایپا و ایران خودرو گذاشت تا کیفیت و باز هم پایین بیا ورند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا