معرفی آلفا رومئو جولیا کوادری فولیو

امروز گروه فیات کرایسلر در موزه آلفا رومئو در نزدیکی میلان از مدل جدید جولیا پرده برداشت. این مدل به‌محض رونمایی تعجب همگان را برانگیخت چراکه زبان جدید برند آلفا را به همگان نشان داد. این مدل با کمترین ارجاع به مدل‌های حال حاضر کمپانی خط و خطوط جدیدی برای آینده آلفا رومئو رسم می‌کند و احتمالاً این کار به خاطر بازگشت دوباره برند آلفا رومئو به بازارهای امریکای شمالی است.

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia

جولیای جدید نام خود را از خودروی مشهور و پرفروش آلفا رومئو که با همین نام در سال‌های 1961 تا 1978 تولید می‌گشت به ارث برده است. جولیای یکی از خودروهایی بود که در امریکای شمالی طرفداران بسیاری داشت و تا سال 1995 که آلفا رسماً از آمریکای شمالی خارج شد همواره هواخواهان بسیاری داشت از این رو بازگشت جولیا به آمریکای شمالی می‌تواند با سروصدای زیادی همراه شود.

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia

آلفا با جولیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و زیر پوسته‌ای فولادی که اوج طراحی ایتالیایی را به نمایش می‌گذارد از همه مخلوقات عجیب‌الخلقه ایتالیایی از فراری تا مزراتی بهره برده است! آلفا در مدل جدید جولیا در عین حفظ آرم مشهور خود از چراغ‌های جدیدی در جلو و عقب خودرو رونمایی کرده، دماغه مثلثی مشهورش را فرمی دیگر داده و کلیت اتاق را به‌روز کرده است.
بااین‌حال چیزی که موجبات تعجب همگان را فراهم کرده خیز آلفا برای مقابله با بزرگان این رده و از جمله BMW سری3 است. آلفا این کار را با مدل فوق‌العاده “جولیا کوادرا فولیو” (Quadrifoglio) انجام داده و نخستین تصاویر از جولیا را با انتشار عکس‌های سری مذکور آغاز کرده است.

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia

جولیا در زیر بدنه نیز اصلاحاتی در اکسل و سیستم تعلیق خود انجام داده و تأخیر موتور توربو را به حداقل ممکن کاهش داده است. طراحی جولیا محکم، زیبا و جذاب است و با ادوات نصب شده بر جای‌جای آن از جمله هود و دیفیوز چهره‌ای عضلانی‌تر و اسپرت به خود گرفته است.

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia

همان‌طور که گفته شد جولیای جدید مزایای بسیاری برای عرضه دارد و یکی از آنها سری سفارشی “کوادرا فولیو” است. یکی از مهم‌ترین مزایای این مدل موتوری است توانایی تولید 510 اسب بخار را دارد. این موتور که توسط فراری تولید شده یک نمونهV6، توربوشارژدار و تمام آلومینیومی است و در 3.9 ثانیه جولیا را به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia

کارخانه آلفا درباره سیستم انتقال قدرت نسل نوین جولیا چیز زیادی نگفته است اما گویا جولیا از یک جعبه‌دنده دوکلاچه و آلومینیومی بهره می‌برد. قدرت موتور و گشتاور بالای جولیا باعث شده تا راننده کوادرا فولیو در دورهای گسترده موتور امکان مانور داشته باشد و در هریک از 4 حالت عادی، رانندگی پویا، عملکرد بالا و مسابقه‌ای توانمندی جولیا را به رخ رقیبان بکشاند. جولیا نخستین مدلی است که از مجموعه تولیدات گوناگون گروه FCA یا فیات کرایسلر از سیستم ترمز یکپارچه استفاده می‌کند و در کنار سیستم ترمز سرو و سیستم کنترل پایداری به راننده جولیا برای ترمزگیری به‌موقع اطمینان می‌دهد. دیسک‌های ترمز جولیا کوادرا فولیو از جنس فییبرکربن فشرده هستند.

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia

با اینکه موتور برای شرایط فوق‌العاده و اسپرتی تدارک دیده شده اما به لطف سامانه غیرفعال سازی سیلندرها مصرف سوخت مناسب است و حتی می‌شود گفت اقتصادی است. این مصرف کم سوخت دلایل دیگری هم دارد و یکی از آنها وزن مناسب خودروست. جولیای جدید 1500 کیلوگرم است و این برای سدانی در این رده خیلی وزن خوبی است. آلفا رومئو در این خودرو به‌صورت گسترده‌ای از آلومینیوم در موتور، ترمزها و سیستم تعلیق استفاده کرده و با به کاربردن فیبرکربن در قالب صندلی‌ها، شافت گیربکس، سقف و دیگر نقاط بدنه کاهش وزن را محقق کرده است. تقسیم وزن در جولیا روی دو محور جلو و عقب به‌صورت 50/50 انجام شده است. این نکته در همکاری با تعلیق الکتریکی تطبیق شونده و بازوهای جناغی دوبل در محور جلو و اتصالات چندگانه در محور عقب باعث ایجاد یک تعادل عالی برای جولیا شده است. این مجموعه در کنار دیفرانسیل عقب بودن آلفا باعث شده تا همه‌چیز مهیای یک سدان همه‌کاره اسپرتی شود. البته مدیران آلفا همچنین وعده نصب سیستم 4 چرخ متحرک را به‌صورت آپشن داده است.

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia

این مدل که دقیقاً برای رقابت با ب‌ام‌و M3 ساخته و پرداخته شده محصول بخش کوادرا فولیو است که از سال 1923 کار ارتقا مدل‌های مختلف آلفا رومئو را بر عهده دارد. این بخش که قبلاً و در نمایشگاه جنوا از دو مدل میتو و جولیتا کوادری فولیو با کد “ورده” رونمایی کرده بود حالا جولیا را هم با کد “تئا” برای یک مسابقه هیجان‌انگیز با رفقای آلمانی آماده کرده است.


بااینکه تصاویر دقیقی از داشبورد و فضای داخلی آلفا جولیا ارائه نشده اما خبرها از به کارگیری مواد درجه 1 در کابین این خودروی سریع‌السیر حکایت دارد، کنترل‌های فراری، تزئیناتی از جنس فیبرکربن، فلزات خوش‌ساخت و چوب‌های گران‌قیمت. هنوز زمان و قیمت دقیق فروش سری جولیا کوادری فولیو مشخص نشده است.


به نظر می‌رسد جولیا خود را آماده یک چالش بزرگ نموده و می‌خواهد دستان رانندگان حرفه‌ای عرق کند و خیابان‌ها پس از عبور جولیا کودرافیوگلیو قدرت را دوباره لمس کنند! باید منتظر این مدل زیبا ماند. آیا افسانه دوباره زنده خواهد شد

درباره نویسنده

تصویر پروفایل محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

57 دیدگاه

  1. ایرانی
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    وای چه تیزر دیدنی ای ساختن
    غرش صدای این ماشین فوق العادس
    M3 رو از یاد میبرید

    پاسخ
  2. یوسف
    سوابق: (155 دیدگاه) ,

    زیبا و اصیله
    اما اگه برای رقابت با بی ام و ساخته شده باید بگم شانس چندونی نداره چون حتی اگر زیبا و از لحاظ فنی عالی باشه کمتر کشسی آلفا رو به بی ام و ترجیح میده
    خریدارای آلفا بیشتر از روی عشق این ماشینو میخرن

    پاسخ
  3. کیان
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    اگه بیاد تو ایران احتمال زیاد از آلفارومئو 4c قیمتش بالاتر بره.

    پاسخ
  4. بهزاد رضایی
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    عالی و هیجانی.به نظر من اگه تو کلاس بنز و بی ام و کلاس لوکس .ش سری sو7و در رده پایین و جمع و جور سریcو3میباشد.وحال کارخانه فیات جور دیگری
    به قضیه نگاه کرده
    یعنی اگه کلاس لوکسش رو بخای باید بری سراغ مازارتی و در کلاس اسپرت جمع وجورش باید سراغ آلفا جولیا بری.و قطعا اگه بیاد ایران نگاههای بیشتری رو جلب میکنه.تنها ایرادی که بهش وارده خیلی نوع طراحیش نزدیک به بی ام و سری 3و4 هست.ولی بهتر از اونه.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.