بررسی تغییرات آلفارومئو جولیتای فیس‌لیفت

آلفارومئو خودروی جولیتای فیس‌لیفت 2016 را با موتور جدید، طراحی بیرونی به‌روزرسانی شده و تریم های مختلف روانه بازار می‌کند. این خودروساز ایتالیایی امیدوار است که این تغییرات به وجود آمده خریداران را به سمت این خودرو سوق بدهد. در این مطلب مدل قبلی و جدید جولیتا را در کنار هم قرار دادیم تا تغییرات این سری را ریزتر بررسی کنیم.

Giulietta_Lead_2
طراحی ظاهری
تمایز محسوسی در طراحی اصلی جولیتای جدید و قدیم وجود ندارد. بیشتر پنل های بدنه شامل کاپوت، سقف، درب‌ها و شیشه‌ها بدون تغییر هستند و به‌واقع تغییرات پایه‌ای اصلاً قابل‌تشخیص نیست. البته سپرهای جلو و عقب جدید و جلوپنجره‌ی مشبک سیاه‌رنگ با حاشیه قرمز به این خودرو اضافه شده و ظاهر هجومی‌تری به جولیتای جدید بخشیده است.

Giulietta_Front
دندانه‌های نقره‌ای پنج‌تایی در قسمت مرکزی سپر حذف شده‌اند و تمام قسمت‌ها و پنل های کروم براق در این خودرو جای خود را به تریم زیرکانه مشکی جدیدی داده‌اند. مدل 1.6 لیتری توربو دیزل این خودرو با دیفیوزر عقب مشکی‌رنگ و تریم قرمز عرضه می‌شود. سیستم اگزوز دوقلو و رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی جدید تغییرات دیگر این خودرو هستند. آلفارومئو همچنین دو رنگ جدید سفید آلفا و خاکستری لیپاری را به مجموعه رنگ 9 تایی قبلی اضافه کرده است.

Giulietta_Front_3
طراحی داخلی
در کابین لوازم و صندلی‌ها، داشبورد اصلاح‌شده و پنل های درب تغییرات نسبتاً زیادی به خود دیده‌اند. مدل پایه این خودرو حالا از صندلی‌های مشکی با نشان آلفارومئو بهره می‌برد. سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو هم ارتقا پیدا کرده است و در تمام مدل‌ها سیستم‌هایی مثل مسیریابی و پخش موسیقی آن با گوشی‌های هوشمند همگام‌سازی می‌شود.

Giulietta_Interior_0
آلفارومئو همچنین سیستم هوشمند جدیدی با نام “آلفا پرفورمنس ” را توسعه داده است. این سیستم بر وضعیت و آمار مهم رانندگی نظارت دارد و نکات مهم رانندگی در آن شرایط را از طریق گوشی هوشمند به راننده یادآوری می‌کند. البته ما پیشنهاد نمی‌کنیم که حین رانندگی این نکات را چک کنید!

Alfa Romeo Giulietta facelift
Alfa Romeo Giulietta facelift

پیشرانه و رانندگی
جولیتا جدید با همان پیشرانه 1.6 لیتری توربو دیزل هم عرضه می‌شود اما این پیشرانه حالا با گیربکس دو کلاچه اتوماتیک جفت می‌شود که دو حالت دستی و تمام‌اتوماتیک را پیش روی شما می‌گذارد. پیشرانه این خودرو می‌تواند 120 اسب بخار نیرو تولید کند و مصرف سوخت 3.16 لیتری را در صد کیلومتر تضمین می‌کند. درمجموع می‌توان گفت مشتریان 9 انتخاب برای پیشرانه و گیربکس دارند. این انتخاب‌ها شامل پیشرانه بهینه 1.4 لیتری توربو بنزینی و پیشرانه 1.6 لیتری دیزل می‌شود.

Giulietta_Rear_2
ویژگی‌ها و تجهیزات
جولیتای جدید در 5 تریم عرضه می‌شود. تجهیزات تریم استاندارد به کولر، فرمان چرم، اتصال بلوتوث، شیشه‌های برقی کنترل لمسی و رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی محدود می‌شود. تریم بعدی که سوپر نامیده می‌شود علاوه بر تجهیزات مدل استاندارد از کروز کنترل، کنترل وضعیت آب‌وهوا، چراغ‌های مه شکن و لوازم شیک‌تر بهره می‌برد. تریم لوسو که به‌صورت پکیج سفارشی ارائه می‌شود ویژگی‌هایی مثل صندلی‌های چرم، تکیه‌گاه دست و صفحه‌نمایش لمسی بزرگ‌تر 6.5 اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی را به خودرو اضافه می‌کند.

Alfa Romeo Giulietta facelift
Alfa Romeo Giulietta facelift

تریم میانی جولیتا که “تکنیکا ” نامیده می‌شود با شیشه‌های دودی، چراغ و برف‌پاک‌کن اتوماتیک و کیت بدنه‌ی کناری متمایز عرضه می‌شود. تریم ویژه یا همان اسپشاله این خودرو با شیشه‌های رنگی، سیستم تعلیق اسپرت، سپرهای اصلاح‌شده، ترمزهای برمبو و رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی همراه شده است و کابین آن هم با ترکیب چرم، آلکانترا، آلومینیوم و فیبر کربن پوشیده شده است.
درنهایت هم تریم سطح بالای این خودرو با نام ولوچه قرار دارد که به لطف بازنگری دوباره در سیستم تعلیق اسپرت، سیستم اگزوز حجیم و پیشرانه بنزینی توربوشارژ 240 اسب بخاری، سریع‌ترین و اسپرت ترین مدل جولیتا نامیده شده است.

Giulietta_Rear_0
قیمت
از یکم ماه آوریل سال جاری شاهد حضور جولیتا به‌روزرسانی شده در بازار اروپا خواهیم بود. مدل پایه این خودرو 18450 پوند قیمت‌گذاری شده است که دقیقاً برابر با قیمت پایه مدل فعلی است. آلفارومئو جزییات کامل قیمت‌گذاری جولیتا را اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود که قیمت تریم های مدل جدید برابر با تریم های مدل فعلی باشد و مدل سطح بالای آن قیمتی نزدیک به 30 هزار پوند داشته باشد.


درنهایت باید اشاره کنیم که با اعلام معرفی مدل جدید بسیاری از نمایندگی‌ها جولیتای فعلی را با تخفیف‌های بسیار خوب به فروش می‌رسانند

درباره نویسنده

تصویر پروفایل مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

14 دیدگاه

  1. احمد باقری
    سوابق: (4331 دیدگاه) ,

    یکی از ماشینهای خوب آلفا رومئو هست.

    پاسخ
  2. امیرحسین
    سوابق: (326 دیدگاه) ,

    تو یکی از برنامه های “top gear” گفته شد:نمیشه عشق ماشین باشی ولی آلفا نداشته باشی
    آلفا بینظیر بوده و هست و زیبایی و دلربایی رو تو جای جای ماشین میشه دید ولی حیف که تو ایران برای جوانان غیر قابل دسترس هست.لااقل اقساط 18 ماهه بی بهره بذارین

    پاسخ
  3. بهنام طیبی
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    محصولات کمپانی الفارومئو خیلی شیک و لوکس هستن.فقط قیمت های خودروهاش در ایران گران مقداری

    پاسخ
  4. تصویر پروفایل moein
    moein
    سوابق: (775 دیدگاه) ,

    در ظاهر تفاوت فاحشی نداره البته حق هم داره چیز خوبیه نبایدم دس کاریش کرد

    پاسخ
  5. رامین
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    مدل 1.8 لیتری به نام ولوچه (veloce ) خوانده میشه نه ولوس.لطفا در ترجمه دقت بیشتری بکنید. ترجمه مدل دیگه هم اسپشیاله هست.

    پاسخ
  6. احسان
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    حیف که تو ایران خیلی گرونه،البته همه ماشینا گرونه،بغل خونه مون. نمایشکاه کالسکه طلایی بود تو امیر آباد، همیشه یدونه از اینا توش بود، هروقت از جلو. نمایشگاه رد میشدم با حسرت به این ایتالیایه با کیفیت نگاه میکردم.

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل نوید جهرمی
    نوید جهرمی
    سوابق: (1456 دیدگاه) ,

    از بهترین وارداتی های کشوره.فقط حیف که قیمتش یکم تند و تیزه. اما اگر اونقدر پول داشتم به جای ماشینای دیگه همینو میگرفتم. از وقتی که اسم آلفا رومئو رو شنیدم حتی نمیدونستم کجاییه و چ جور شرکتیه دوستش داشتم تا الان.
    اما بین همه مدلاش برا من 159 ی چیز دیگس.

    پاسخ
  8. مازیار
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    دوستان همش میگن توی ایران این ماشین خیلی گرونه والا از یک هیوندای بدرد نخور ارزون تر شده آلفا جولیتا در ایران
    اخه شما که النترا کره ای رو به این شاهکار ایتالیا ترجیح میدید دیگه چی میگید همش حیف حیف می کنید چرا
    قدر ماشین های خوب(نیسان مورانو . پژو 407 . سیترون c5. فولکس واگن پاسات . اپل . سوبارو . فیات . خیلی های دیگه ) رو در ایران نمیدونن مردم استقبال درست نمیکنن ازشون حالا به هر دلیلی
    چی پشت این قضیه خوابیده این انحصار کیا و هیوندای چیه در ایران که چشم همرو بسته روی ماشین های با کیفت

    پاسخ
  9. رامین
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    اتفاقا قیمت این ماشین در ایران به نسبت قیمت جهانی این ماشین در مقایسه با کر ه ایها ارزانتره.

    پاسخ
  10. قنبر
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    ألفا خودرویی إشرافی است که در ایران بدلیل مسائل گمرکی و مالیاتی نیم بها عرضه میگردد ولی هزینه نگهداری ان کمر شکن است یعنی بیشتر از پورشه
    و در هنگام فروش هم بدفروش است یعنی باید ضرر زیادی را متحمل بشوی و ان هم با تاخیر و درد سر

    پاسخ
  11. قنبر
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    جولیتا خودرویی إشرافیه که در ایران بدلیل معافیت گمرکی (بخاطر کم مصرف بودن ن) نیم بهاست ولی نگهداری ان باندازه یک خودرو ی پانصد ششصد ملیونی اب میخوره. وبا قیمت خریدش تناسب نداره
    و فروشش هم بسیار مشکله و ضرر بزرگی به صاحبش میرسه
    در مجموع باید عاشقش باشی و یتوانی
    از پس مخارج کمر شکنش هم بر بیایی
    یعنی ماشین را به نصف قیمت واقعی بخری و دو برابر قیمت واقعی خرجش کنی و بیخیال فروختنش هم باشی
    این نکته ای است که معمولا ندیده گرفته ومنجر به پشیمانی میشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.