انتخاب رینگ‌های بزرگ‌تر برای خودرو، آری یا نه؟!

خب به سلامتی تصمیم خود برای خرید خودرویی جدید را گرفته و با توجه به علایق و جیب مبارک می‌خواهید مدلی مناسب انتخاب کنید. پس از این کار شاید بخواهید مدلی با رینگ‌های بزرگ‌تر را بخرید و یا اینکه از بازار یکدست رینگ انتخاب نمایید. احتمالاً با خود می‌گویید که رینگ نیز همانند کفش برای خودرو است اما آیا خرج کردن پول بیشتر برای خرید رینگ‌های بزرگ‌تر عاقلانه است؟

2012 Chevrolet Camaro ZL1
زیبایی در نگاه بیننده است اما باید اذعان کرد که رینگ‌های بزرگ‌تر نمایی جذاب‌تر دارند و از نظر بصری قوس چرخ‌ها را به خوبی پر کرده و به عنوان نتیجه نمایی زیباتر و مستحکم‌تر به خودرو می‌بخشند. همچنین برخی طرح‌ها نیز وجود دارد که خاص بوده بنابراین از این نظر نیز خودروی شما انحصاری خواهد بود.

نقاط قوت رینگ‌های آلیاژی بزرگ
اول از همه اینکه این رینگ‌ها ظاهری جذاب به خودرو می‌بخشند. چیزی ناامیدکننده‌تر از اینکه خودرویی زیبا دارای رینگ‌های کوچک باشد وجود ندارد. رینگ‌های بزرگ‌تر چشمگیرتر بوده و از نظر بصری تناسب بیشتری با کل بدنه دارند. پس خودرو ظاهری بهتر داشته و شاید ارزشی بیشتر در هنگام فروش داشته باشد.

Big alloy wheels
این رینگ‌ها همچنین به هندلینگ خودرو نیز کمک می‌کنند. وقتی خودرو وارد پیچ می‌شود، وزن آن به بخش بیرونی تمایل می‌یابد. در خودروهایی با رینگ‌های کوچک‌تر، لاستیک زیر وزن خودرو خم می‌شود. این مورد به فرمان انتقال یافته و در نهایت باعث می‌شود که خودرو زودتر از موقع که دارای رینگ بزرگ‌تر است چسبندگی خود را از دست بدهد.

Big alloy wheels 01
رینگ‌های بزرگ‌تر خیلی از این مشکل در عذاب نیستند زیرا ارتفاع دیواره خود لاستیک بسیار کمتر است بنابراین در پیچ خیلی تحت‌فشار قرار نمی‌گیرد. همچنین سطح لاستیک در پیچ‌ها بیشتر با سطح زمین در تماس است و بنابراین چسبندگی بیشتری را ایجاد می‌کند.

نقاط ضعف رینگ‌های آلیاژی بزرگ
جای تعجبی ندارد که رینگ‌های بزرگ‌تر و زیباتر گران‌تر نیز باشند. رینگ‌های آلیاژی رنجروور 2 هزار پوند قیمت دارند اما حتی در خودروهای عادی‌تر نیز این اضافه پرداخت می‌تواند تا هزار پوند نیز باشد. همچنین با خرید رینگ‌های بزرگ‌تر باید لاستیک‌های بزرگ‌تری را نیز خریداری کنید که آن‌ها نیز بهای بیشتری نسبت به نمونه‌های کوچک‌تر دارند.

Big alloy wheels 04
رینگ‌های بزرگ‌تر و لاستیک‌های دیواره کوتاه‌تر شاید باعث بهبود هندلینگ شوند اما در مواجهه با دست‌انداز و ناهمواری ویژگی‌های خوب آن‌ها رنگ می‌بازد. با وجود رینگ کوچک‌تر، لاستیک دیواره بلندتری داشته و اثرات ناهمواری‌ها را قبل از انتقال به کابین جذب می‌کنند. رینگ‌های بزرگ‌تر نمی‌توانند این اثرات را جذب کنند و این ضربات به کابین انتقال یافته و از راحتی خودرو کاسته می‌شود.

Big alloy wheels 02
با توجه به اینکه هیچ‌یک از ما یک راننده‌ی حرفه‌ای پیست و استیگ نیستیم، پس نباید دراین‌باره اشتباه کنیم. بسیاری از ما تنها درباره‌ی زیبایی ظاهری خودرو مشتاق و علاقه‌مند هستیم.

Big alloy wheels 05
رینگ بزرگ‌تر هزینه‌ی تعمیر بیشتری نسبت به نمونه‌های کوچک‌تر دارد زیرا احتمالاً خسارات بیشتری را متحمل خواهند شد.

قضاوت نهایی
انتخاب دراین‌باره به ترجیحات شخصی شما مربوط می‌شود. اگر ظاهر رینگ‌های بزرگ‌تر را دوست دارید و یا هندلینگ بهتر در پیچ‌ها را ترجیح می‌دهید پس می‌توانید این نوع رینگ‌ها را انتخاب کنید. تا زمانی که با دقت رانندگی کنید، خسارتی به آن‌ها نخواهید زد و در بازار خودروهای دست‌دوم نیز احتمالاً مشتری بهتری خواهید داشت.

Big alloy wheels 03
اگر چندان اهمیتی به اثرات بصری رینگ‌ها نمی‌دهید (شما در هنگام رانندگی داخل خودرو هستید) یا اگر می‌خواهید که بهترین کیفیت سواری ممکن را داشته باشد توصیه ما این است که پولتان را صرف آپشنی کنید که بهتر مناسب شماست. شاید سیستم ناوبری سفارشی بیشتر از رینگ‌های پرزرق‌وبرق به کار شما بیاید!

the-donk-southern-fly-riding-high

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

21 دیدگاه

  1. محمد رضا داروئی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام.مفید و جالب بود.تشکر

    پاسخ
  2. فقط انگلستان
    سوابق: (428 دیدگاه) ,

    ماشین هر چی لوکس تر و سنگین تر (از لحاظ شخصیت) باشه رینگش از حالت پنج پر بودن بیشتر خارج می شه مکلارن پی1 که یکی از بهترین ماشین های اسپورته ولی چون بیشتر به لوکس بودن و سنگین بودن متمایله تعداد پره های رینگش خیلی بیشتر از پنج تاست ولی استثناء هم داریم مثل رولزویس ریس و … که خیلی لوکسن ولی بیشتر از رینگ پنج پر استفاده می کنن.

    پاسخ
  3. mahdi
    سوابق: (150 دیدگاه) ,

    آری آری اونم رینگای ووسن

    پاسخ
    1. سامان
      سوابق: (1463 دیدگاه) ,

      من ماشینم رینگ استانداردش 15 هست ولی من 16 اینچ انداختم ماشین خیلی خوش رخ میشه ولی کوچیکترین چاله ها و ناهمواری های خیابونهارو رو به بدنه انتقال میده باعث میشه جلوبندی زودتر به صدا بیوفته
      واسه همون باید لاستیک نرمی رو بندازید زیر ماشین
      راستی واسه واسه تایر سایز
      205.16.55 شما کدوم برند رو بجز هانکوک پیشنهاد میکنید که نرم باشه تو ایران هم پیدا بشه

      پاسخ
      1. مجید
        سوابق: (464 دیدگاه) ,

        من به شخصه جنس رینگ و لاستیک خیلی برام مهمه و از اون مهمتر از اون وزن.ماشین من 206 تیپ 5 هستش لاستیک های فابریک رو با نمونه 195 تعویض کردم و رینگ هم یه مدل 15 اینچ آلیاژی ولی وزن مجموعه تغییر نکرد و الان دوساله که دارم نه جلوبندی و نه فرمون و نه حتی مصرف ماشین تغییر نکرد برای بهتر شدن هندلینگ هم از باد نیتروژن استفاده کردم به علاوه استرس بار و راضیم حتی باهاش پیست هم میرم

        پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (4 دیدگاه) ,

      اووووف vossen چی میزنه یه بار یه تویوتا جی تی ۸۶ رینگ vossen طلایی سوارش بود رد شد دیونه شدم به غیر او دوج چلنجره کلا محو شدم 😂😂😂😐😐😐😢😢😢😢😢

      پاسخ
  4. bernado
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با این سلیقه امریکایی ها که رینگ های فوق بزرگ روی ماشین هاشون میزارن حال نمیکنم مثل عکس اخری

    پاسخ
  5. تصویر پروفایل اسطوره
    اسطوره
    سوابق: (3673 دیدگاه) ,

    رینگ بزرگ خوبه.
    مخصوصا آئودی زیباترین رینگ ها رو داره.
    ماشین های هندی و چینی با اون چرخای کوچیک رو میبینم یاد کالسکه ی بچه میافتم.

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      یاد چی هم افتادی

      پاسخ
  6. تصویر پروفایل <<<<<
    <<<<<
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    من به عنوان کسی که سالهاست تو کار خرید و فروشم اینطور تجربه کردم که رینگهای غیراستاندارد (اسپورت) به خاطر ایراداتی که در زیر و بند و جلوبندی ماشین ایجاد میکنند باعث افت قیمت ماشین میشن

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل <<<<<
    <<<<<
    سوابق: (244 دیدگاه) ,

    مورد داشتیم شرکت مونتاژکار اتاق سمند رو برداشته با چراغهای جدید گفته این دناست!!!
    حتی وقت نذاشته یه مدل رینگ بزرگتر با طرح جدید روش بذاره
    بعدم 10 میلیون گرونتر از سمند انداخته به ملت
    ملتم که همیشه در صحنه ماشالا

    پاسخ
  8. hdkaka
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    این تو ایرانه که این همه دست اندازه داره اصلا کلا چقدر دست انداز و چاله چوله تو امریکایا اروپا وجود داره که رینگ بزرگ نگیره برای لذت بردن.
    تازه بحث ماشینم هست چه ماشینی سوار میشی

    پاسخ
    1. مهرداد
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      شما توی کدوم کشور زندگی میکنی؟

      پاسخ
  9. uss zumwalt DDG-1000
    سوابق: (4441 دیدگاه) ,

    دقیقا به ترجیحات شخصی مربوط میشه

    پاسخ
  10. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (548 دیدگاه) ,

    به به
    ببین من بسته به سایز خودرو یه رینگ متوسط با لاستیک فاق بلند رو ترجیح میدم.
    آرامش خیلی حس خوبیه ، لاستیک فاق بلند از کمر درد هم جلو گیری میکنه.
    البته من چون پا به سن گذاشته ام به این چیزها فکر میکنم نه؟

    پاسخ
  11. تصویر پروفایل MjM
    MjM
    سوابق: (298 دیدگاه) ,

    اینم میشه گفت سلیقه ایه!! ….رینگ بزرگ و کاهش ارتفاع ماشین باعث اسیب میشه و باعث خشک تر شدن ماشین میشه…از طرفی ظاهر ماشین رو خوب نشون میده..اسپرت تر میشه..ولی تا یه حد …رینگهای بیش از اندازه بزرگ و کاهش ارتفاع زیاد نه تنها زیبا نیست..ابهت ماشینم خراب میکنه.

    پاسخ
  12. حسین
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    رینگ بزرگ فقط با دیسک ترمز بزرگ و کلیپس بزرگ خودشو نشون میده مثلا آگه دقت کرده باشین رینگ ولوستر و 528 جفتشون 19 هست ولی زیبایی کدومشن

    پاسخ
  13. سعید
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    ماشین های ساخت وطن که از لحاظ موتوری خیلی ضعیف هستن نیازی به تعویض رینگ و تایر با سایز خیلی بزرگ ندارن برای این ها همون رینگ و تایر شرکتی هم براشون بزرگه
    بنده پژو پارس دارم به نظرم رینگ پراید هم براش زیادیه موتورش اصلا زور نداره فقط بنزین می سوزونه

    پاسخ
  14. معین
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    منم روا دارم. رینگای 16 زیرش گذاشتم. حدودا 4 ساله.
    لاستیکا هم 205/55 مارک سومیتومو
    مشکلی باهاش ندارم
    چسبندگی عالیه. مخصوصا شهر ما که بارون زیاد میاد. بدرد میخوره

    پاسخ
  15. سعید
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    هندلینگ، هندلینگ، هندلینگ! همه چی ماشینا جدیدن شده این یه کلمه! بابا من دلم لک زده برای یه سواری نرم و لذتبخش، مگه چقدر پیش میاد که آدم سر یه پیچ ماشینو به چالش بکشه که رینگ اینقدر بزرگ بندازی؟ از اونور وقتی از روی یه خودکار که وسط خیابون افتاده رد میشی دقیقا منتقلش میکنه به ستون فقرات! بنظر من رینگ و لاستیک استاندارد ولی به جاش یه سیستم صوتی مناسبتر.

    پاسخ
  16. تصویر پروفایل مهدی drift
    مهدی drift
    سوابق: (172 دیدگاه) ,

    با اون ماشین اخری خیلی حال کردم فقط رینگاش اصلا بهش نمیاد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.