نگاهی به اوپل مریوای 2014

پس از سه سال از معرفی نسل دوم مریوا توسط اوپل-واکسهال حالا نوبت اولین فیس لیفت این خودرو است تا با یک جراحی زیبایی ملایم، مسیر خود را ادامه دهد. این MPV کوچک خانوادگی با جلوپنجره مشبک جدید همراه با نوارهای کرومی برجسته تر و سبک جدید چراغهای جلو که در امتداد تیغه جلوپنجره، فرم یافته است، چراغهای LED عقب و چرخهای 17 و 18 اینچی تازه و سبک نوآورانه باز شدن درب‌ها که اوپل آن را FlexDoors نامیده می‌تواند نمایشگر یک خودروی خواستنی برای هر خانواده ای باشد.

Opel Meriva FL 2014
Opel Meriva FL 2014

یک سیستم جدید سرگرمی و اطلاعات و ناوبری با امکان دریافت فرمان های صوتی و مانیتور 7 اینچی همراه با دوربین‌های دید عقب از ویژگیهای جدید اوپل مریوای 2014 می‌باشد.

Opel Meriva FL interior
Opel Meriva FL interior

در بخش قوای محرکه، یک موتور توربو دیزل 1.6 لیتری با 136 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر و با مصرف سوخت 4.4 لیتر در هر صد کیلومتر در دسترس است. بعلاوه موتورهای بنزینی و LPG که قدرتی برابر 120 و 140 اسب بخار دارند. سیستم‌های انتقال نیروی شش سرعته اتوماتیک یا 5 سرعته خودکار نیز بهینه شده‌اند.

12 دیدگاه

  1. xsajad
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    یک ماشین مسافرتی عالی اخه من نمیدونم چرا اینا در بین ایرانی ها طرفدار نداره

    پاسخ
  2. مرتضی
    سوابق: (849 دیدگاه) ,

    چند مدل از اُپل رو خیلی دوست دارم سال 2001 تا مرز گرفتن اپل استرا هم پیش رفتم اما………

    پاسخ
  3. sorena330
    سوابق: (691 دیدگاه) ,

    در عقبش خیلی خیلی باحاله ولی فکر کنم سوار شدنش سخت تره…

    پاسخ
  4. امیر
    سوابق: (691 دیدگاه) ,

    پدال جان فرامین غلطه…مثل میادین که غلط مصطلحه لطفا اصلاح کنید…(فرمان ها)

    پاسخ
  5. slr722
    سوابق: (1351 دیدگاه) ,

    میتونست بهتر باشه…
    کمی کم کاری کردن تو طراحی…

    پاسخ
  6. فرامرز
    سوابق: (751 دیدگاه) ,

    بله امیر جان باید سعی کنیم واژگان فارسی رو با دستور زبان فارسی بکار ببریم. مثلاْ استاد فارسی هست ولی اساتید (شکل نادرست جمع) از استادها رایج تر شده. در کل تو نظام اداری ما حرف های قلمبه و ترکیبات عربی رسمیت خاصی پیدا کردند.

    پاسخ
  7. شهرام
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    هشدار نسبت به انحصاری شدن واردات خودرو

    یک واردکننده خودرو با بیان این‌که “نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی در حوادث سال 91 نشان دادند که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند”، خواستار جلوگیری از منحصر شدن واردات خودرو در دست این شرکتها شد.

    مصطفی ممقانی اظهار کرد: نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی تمام وقت و انرژی خود را صرف مجاب کردن وزارت صنعت، معدن و تجارت برای منحصر شدن واردات خودرو در دست خودشان کرده‌اند.

    وی با بیان این‌که دلایل نمایندگی‌های رسمی برای انحصاری شدن واردات خودرو غیر قابل پذیرش است، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل آنها این است که واردکنندگان متفرقه خودروهای غیر منطبق با خودروهای اصلی وارد می‌کنند. این در حالی است که در گمرک سه بازرس خودروی وارداتی ر ا چک می‌کنند و اگر مشکلی هم در این حوزه هست، به ضعف نظارت‌های قانونی در گمرک باز می‌گردد و نباید برای رفع مشکل صورت مساله را پاک کرد.

    این واردکننده خودرو ادامه داد: دلیل دیگر نمایندگی‌های رسمی برای حذف واردکنندگان متفرقه، عدم ارائه خدمات پس از فروش برای خودروهای وارداتی متفرقه است در حالی که هم‌اکنون بیشترین مشکل در این زمینه در حوزه نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی بوده و بعضا قطعات ساده خودروهای وارداتی نیز در شرکت‌های ارائه‌ دهنده خدمات پس از فروش واردکنندگان اصلی یافت نمی‌شود.

    وی افزود: دلیل آخر نمایندگی‌های رسمی برای انحصاری شدن واردات خودرو، متفاوت بودن آپشن‌های خودروهای متفرقه وارداتی است این در حالی است که در تمام دنیا آپشن‌ خودروها متفاوت بوده و این در اختیار خریدار است که مثلا خودرو را با دو ایربگ و یا 10 ایربگ خریداری کند.

    ممقانی با بیان این‌که نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی در حوادث سال 91 نشان دادند که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند، تصریح کرد: واردکنندگان در شش ماهه اول سال 91 خودرو را با ارز مرجع 1226 تومانی وارد کرده اما به نرخ ارز آزاد حدودا 3500 تومانی به فروش رساندند.

    وی ادامه داد: به عنوان مثال قیمت خودروی کیا سراتو که در ابتدای سال 91 حدود 36 میلیون تومان بود در اواخر این سال به 110 میلیون تومان رسید درواقع در حالی که خودرو با ارز مرجع وارد شده بود اما به نرخ ارز آزاد فروخته شد.

    این واردکننده خودرو افزود: نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی باید بپذیرند که دوران رویایی و خواب خوش سال 91 به پایان رسیده و نوسانات عجیب و غریب نرخ ارز دیگر در دولت تدبیر و امید اتفاق نخواهد افتاد بنابراین به امید افزایش مجدد نرخ ارز، خودروهایشان را دپو نکنند.

    ممقانی با بیان این‌که نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی باید حداقل 10 درصد قیمت محصولات خود را کاهش دهند، تصریح کرد: ‌اما این شرکت‌ها به جای کاهش نرخ محصولاتشان به دنبال انحصاری کردن واردات خودرو هستند تا با حذف رقبا، زمام این بازار را در دست گیرند.

    وی ادامه داد: به مسوولان هشدار می‌دهیم که نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی در سال 91 امتحان خود را پس داده‌اند و به هیچ وجه به قواعد بازار رقابتی و بحث عرضه و تقاضا پایبند نیستند.

    این واردکننده خودرو تصریح کرد: واردکنندگانی که هم‌اکنون به دنبال انحصاری کردن واردات خودرو به بهانه جلوگیری از عرضه خودروهای وارداتی معیوب هستند، پس از انحصاری شدن واردات و حذف رقبای خود به موقع “از آب گل‌آلود ماهی خواهند گرفت”.

    پايان خبر/

    تاريخ ارسال : دوشنبه 22 مهرماه 1392
    ساعت ارسال : 11:45

    پاسخ
  8. محمد حسین
    سوابق: (184 دیدگاه) ,

    چه عجب اسمی از اوپل شنیدیم .
    به نظر میاد ماشین خوبی باشه

    پاسخ
  9. JDM eat sleep
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    من با سبک طراحی اپل خیلی حال می کنم و خوشحالم که دید خودرو سازها نسبت به MPV ها عوض شده و طراحی هاشون از حالت محافظه کارانه درآمد ولی اگه دنبال طراحی فضایی و آینده نگرانی هستید ی نگاهی ب Nissan quest ,mazda5′ honda odyssey بندازید
    Only Japanese Car
    I LOVE JDM

    پاسخ
  10. امین
    سوابق: (809 دیدگاه) ,

    چرا از نیم رخ اینجوریه؟
    یه جوریه!

    پاسخ
  11. میلاد. فقط المان.فقط بنز.
    سوابق: (6524 دیدگاه) ,

    درود.
    من استیشن رو به اینجور مدل ها ترجیح میدم.ولی باز این هم خوبه.اتفاقا اینجور مدل در های عقب سوارو پیاده شدنش خیلی راحت تره…
    ولی انصافا عجب موتوری داره.
    1.6 لیتر 136 اسب بخار !!!!!!!!!!!!!!!!
    تازه دیزل هست با این بازدهی که داره.
    عقبشم بهتر ازین ها میتونست طراحی بشه.

    ((( ایران و المان )))

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.