اوپل

ارتباط قوانین آلایندگی و فروش اوپل به پژو-سیتروئن

اگرچه معامله‌هایی چون فروش اوپل به پژو-سیتروئن توسط جنرال موتورز بر مبنای موضوعاتی مهم‌تر از هزینه‌های ساخت تنها یک مدل منعقد می‌شوند، اما شاید مدل بسیار موفق اوپل کورسا بیش از آن چیزی که فکر می‌کنیم روی این معامله تأثیر داشته است.

emissions-rules-gm-opel-decision-6
طبق گفته‌های یکی از مدیران کلیدی در یک شرکت بزرگ تأمین‌کننده‌ی آلمانی، مشکلات جنرال موتورز در اروپا شامل سوپرمینی اوپل کورسا نیز می‌شده است. این خودرو در حال حاضر روی همان پلتفرم فیات ساخته می‌شود.
او گفته است:

یکی از دلایل اولیه‌ی فروش اوپل این بود که جنرال موتورز باید پلتفرم کاملاً جدید کلاس B را تنها برای کورسا توسعه می‌داد تا اوپل بتواند قوانین آلایندگی دی‌اکسید کربن آینده را برآورده کند.

emissions-rules-gm-opel-decision-5
به عبارت دیگر کورسای ساخته شده با پلتفرم پژو-سیتروئن این مشکلات را نخواهد داشت زیرا پژو و سیتروئن در سال ۲۰۱۵ یکی از پاک‌ترین خودروسازان اروپا بوده‌اند. این در حالی است که در بحث آلاینده‌ها اوپل حتی بدتر از لوکس سازانی چون مرسدس یا ب ام و عمل کرده است.

emissions-rules-gm-opel-decision-3
با به خاطر داشتن این موضوع، فهمیدن اینکه چرا جنرال موتورز مشکلاتی با کورسا داشته آسان است. طراحی پلتفرم جدید برای برآورده کردن قوانین آلایندگی اتحادیه اروپا شاید باعث شود این خودرو برای بازارهای نوظهور بسیار گران‌تر شود و اگر این امر صورت می‌گرفت شاید کورسا در امر فروش شکست می‌خورد و این برای اوپل بسیار گران تمام می‌شد.

emissions-rules-gm-opel-decision-4
رئیس جنرال موتورز در خلال مصاحبه‌ای که در نمایشگاه خودروی ژنو داشته گفت:

آن چیزی که ما از نظر محصول و قوانین در اروپا دیدیم صادقانه با کل محصولات جهانی ما اختلاف داشت. قوانین و نیازهای اروپا بیشتر و بیشتر منحصربه‌فرد می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Bavaria

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    دوستان پلتفرم به تنهایی چگونه روی آلایندگی تاثیر داره؟
    آیا منظور فقط خود پلترفم هست یا پیشرانه های منطبق با این پلتفرم؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      حداقل تاثیری که پلتفرم روی مصرف سوخت و آلایندکی داره میتونه در ارتباط با وزنش باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Bavaria

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (581 ديدگاه)

        ممنون?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MADJID

          ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          خواهش میکنم.
          بخوای بیشتر هم میتونم توضیح بدم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Bavaria

          ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (581 ديدگاه)

          هفت هزارتایی شدنت مبارک رفیق?
          .
          اره بگو ببینم چجوریاست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. احسان

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حیف یه شرکت خودرو سازی المانی نبود بره زیر مجموعه فرانسه
    :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ونوم اف ۵

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    سرجیو مارکیونه داره به تمام برندها و اعتبارشون لطمه میرسونه حتما بعدش هم میخواسته حق السکوت بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهزاد

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2366 ديدگاه)

    در تایید نظر مجید عارضم که اوپل کورسا از نظر میانگین وزنی حدود 100 تا 150 کیلو از رقبا بیشتر داره که به نسبت زیاده.
    با توجه به وضعیت سودآوری اوپل در این اوضاع سرمایه گذاری توسط GM به صرفه نبوده و با این معامله احتمالا وضعیت برای فیات خوب پیش نخواهد رفت.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا