»» انواع پژو 206 صندوقدار

پژو 206 صندوق دار پنجمین و آخرین نوع از 206های تولیدی است. این خودرو در میان مدل های دیگر خانواده خود شامل 206 هاچ بک 3 در و 5 در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بیشتر مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته است.

206 sd

پژو 206 صندوقدار یا SD که طراحی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2005 در غرفه پژو در معرض دید قرار گرفت. در حال حاضر 29 تیپ متنوع از 206 هاچ بک و صندوقدار در ایران خودرو تولید می شود که 15 تیپ آن به بازار داخل و 14 تیپ دیگر به بازارهای صادراتی اختصاص پیدا کرده است. در اینجا  سه تیپ V1 ، V8، V9 و V20 را با یکدیگر مقایسه می کنیم. هرچند که عرضه V20 در ایران کمتر است و این تیپ بیشتر برای بازارهای صادراتی در نظر گرفته شده است. حجم موتور سه تیپ V1 ، V8 و V9، ا1600سی سی است در حالی که V20، ا1500سی سی می باشد. سه تیپ اول مذکور 16 سوپاپه است؛ اما V20 ،ا8 سوپاپ دارد. حداکثر سرعت 4 تیپ یاد شده نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت است؛ چراکه با V1 و V8 تا 193 کیلومتر در ساعت می توانید گاز دهید در حالی که با V9 تا 189 و با V20 تا 170 کیلومتر در ساعت می توانید رانندگی پرسرعت را تجربه کنید؛ اما پژو 206 SD کلا در هر تیپی، خودرویی کم مصرف محسوب می شود؛ به همین دلیل نیز این خودرو پس از سهمیه بندی بنزین خیلی مورد توجه قرار گرفت. میانگین مصرف ترکیبی V6 و V8، ا 6.6 لیتر، V9 ، ا7.3 لیتر و V20 نیز 6.4 لیتر می باشد. از بین تیپ های ذکر شده تنها V9 اتوماتیک و بقیه دستی هستند. هر سه خودرو نیز در کلاس C قرار دارند و تنها دو تیپ V8 و V9 ترمز ضدقفل (ABS) و ایربگ دارند. در حال حاضر قیمت خودروهای مذکور در بازار به این ترتیب می باشد. V1 با قیمت 15میلیون و 100هزار تومان،V8،ا17میلیون و 500 هزار تومان، V9 با قیمت 19میلیون و 500 و همچنین V20 با قیمت 13میلیون و900هزار تومان در بازار عرضه می شود.

206 صندوقدار

مشخصات V1 V8 V9 V20
ابعاد طول 4188 mm
عرض mm1655
ارتفاع 1456 mm
فاصله بین دو محور 2443 mm
بدنه نوع رنگ متالیک
کلاس خودرو C
مشخصات V1 V8 V9 V20
تزئینات قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده دارد
نوع جلو داشبورد تولید بروش تزریق پلاتیک – جنس: PP
پشت سری صندلی عقب ندارد دارد ندارد
نوع سپر جلو پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
نوع سپر عقب پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
رینگ اسپرت - - - -
یخچال - - - -
موبایل هندزفری - - - -
کروز کنترل - - - -
تجهیزات کولر دارد
لامپ سقفی جلو دارد
شیشه برقی جلو دارد
شیشه برقی عقب - دارد -
آینه های جانبی برقی - دارد -
دماسنج روی داشبورد - دارد -
مبدل کاتالیتیک اگزوز دارد
نوع برف پاک کن دو تیغه ای – سه سرعته
شیشه گرم کن عقب دارد
آنتن برقی -
سیستم تهویه دارد
سنسور اکسیژن دارد
سیستم تهویه قابل تنظیم دارد - دارد
سیستم تهویه اتوماتیک - دارد -
چراغ روشنایی (داخل داشبورد) -
سیستم صوتی و تصویری رادیو پخش کاست -
رادیو پخش سی دی دارد
نشان دهنده ها مسافت سنج دیجیتال دارد

مشخصات فنی:

مشخصات فنی V1 V8 V9 V20
موتور نوع موتور N6A- TU5 K6D-TU3
حجم موتور 1587 سی سی 1360 سی سی
تعداد سیلندر 4
نسبت تراکم 10.5 9.6
حداکثر قدرت 110 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه 75 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 118 نیوتن متر در 3400 دور در دقیقه
سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیکی با پاشش چنذ نقطه ای
نوع سوخت بنزین
تعداد سوپاپ 16 8
سیستم احتراق جرقه زنی الکترونیکی
استاندارد حد آلایندگی یورو 4 یورو 3
عملکرد حداکثر سرعت 193 کیلومتر در ساعت 189 کیلومتر در ساعت 170کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 11.4 ثانیه 12.6 ثانیه 14.1  ثانیه
مصرف سوخت مصرف سوخت در بزرگراه 5.4 لیتر در صد کیلومتر 5.8 لیتر در صد کیلومتر 5 لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت در شهر 8.8 لیتر در صد کیلومتر 8.8 لیتر در صد کیلومتر 10.1 لیتر در صد کیلومتر 8.9 لیتر در صد کیلومتر
میانگین مصرف سوخت 6.6 لیتر در صد کیلومتر 6.6 لیتر در صد کیلومتر 7.3 لیتر در صد کیلومتر 6.4 لیتر در صد کیلومتر
انتقال قدرت گیربکس (جعبه دنده ) 5 دنده دستی 4 دنده اتوماتیک 5 دنده دستی
نوع کلاچ تک صفحه ای خشک تک صفحه ای خشک هیدرولیکی و الکترونیکی تک صفحه ای خشک
چرخ های محرک دیفرانسیل جلو
حجم و ظرفیت ظرفیت باک بنزین 50 لیتر
ظرفیت صندوق عقب 400 لیتر
روغن موتور (با فیلتر ) 3.2 لیتر
حجم روغن موتور بدون احتساب فیلتر 3 لیتر
حجم روغن گیربکس و دیفرانسیل 2 لیتر
ظرفیت سیستم خنک کننده 6 لیتر
حجم روغن هیدرولیک فرمان 1 لیتر
فرمان نوع فرمان پینیون و دنده شانه ای هیدرولیک
میزان گردش قفل به قفل فرمان 3.8 دور
ترمزها نوع ترمز هیدرولیکی بوستر دار دو مداره
نوع ترمزهای جلو دیسکی تهویه شونده دیسکی
نوع ترمزهای عقب دیسکی کاسه ای
ترمز ضد قفل - برای تمام چرخ ها با توزیع کننده الکترونیکی نیرو -
تجهیزات برقی و الکترونیکی نوع وتوان باتری 6خانه ای (اسید سرب) – 50آمپر ساعت
نوع دینام 80آمپر – کلاس 8 کلاس 7
استارت 1.1 کیلووات – کلاس 3 کلاس 2
واحد کنترل الکترونیکی موتور بوش
اوزان وزن 1086 کیلوگرم 1104 کیلوگرم 1138 کیلوگرم 1050 کیلوگرم
حداکثر وزن قابل یدک کشی 1567 کیلوگرم 1614 کیلوگرم 1567 کیلوگرم
حداکثروزن مجاز با سرنشین 1567 کیلوگرم 1614 کیلوگرم 1567 کیلوگرم
حداکثر بار روی محور عقب 780 کیلوگرم
حداکثر بار روی محور جلو 855 کیلوگرم

ایمنی:

مشخصات V1 V8 V9 V20
قفل مرکزی با کنترل از راه دور دارد
جعبه کمک های اولیه -
سیستم هشدار دهنده -
نوع کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه ای با پیش کشنده
نوع کمربندهای ایمنی عقب سه نقطه ای
نوع گیرنده و فرستنده قفل مرکزی رادیویی
کیسه هوای ایمنی جلو - دارد -
سیستم اعلام خطر دنده عقب -
سیستم ایمنی دزدگیر -
سیستم قطع خودکار سوخت در مواقع اضطراری دارد
سیستم کنترل انتشار بخار بنزین دارد
سنسور نور و باران -
تور نگهدارنده اشیاء (داخل صندوق عقب) دارد
چراغ مه شکن جلو و عقب دارد

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – سایت ایران خودرو

24
مرداد
1388

۴۶۴ دیدگاه

  1. درود بر دوستان نازنین . هفته قبل ینده یک پژو 206 صندوقدار V8 خریدم . چند نکته :
    1- کروز کنترل بطور فابریک بر روی ستون فرمان و در سمت راست وصل است و دقت آن قابل قبول است .
    2- در همان هفته اول شش تغییر بر روی آن انجام دادم و در نتیجه شتاب ، کشش و هندلینگ آن بطور محسوسی بهبود پیدا کرد :
    1-2- تعویض پدال گاز ( سه سیم ) با نمونه پنج سیم لیمیتر دار ،
    2-2- تعویض پنجه اگزوزها با هدرز استیل ،
    3-2- نصب کوییک شیفتر در روی گیرباکس ،
    4-2- مپ کردن ای سی یو ،
    5-2- نصب استرس بار ،
    6-2- تعویض رینگ و لاستیک ها از حالت استاندارد به سایز 195/55-R16 با رینگ Dub Bomber.

  2. 206،تنها ماشین بروزی که هم اکنون ایرانخودرو ان را تولید میکند

  3. من در مورد 206 نظری ندارم چون تابحال سوارش نشدم ولی جون مادرتون هر کاری میکنید طرف محصولات ام وی ام نرید. کیفیت بسیار پایین در حد پراید و مشکل گیربکس و دیسک و صفحه از همان ابتدا در ام وی ام 315 وجود داره.در ضمن اونایی که میگن امکانات ام وی ام زیادتره یه بار زحمت بکشند به سایت ایران خودرو و مدیران خودرو مراجعه کنند. این امکانات رو ام وی ام تو خوابش هم نمیبینه:ترمز عقب دیسکی، سیستم ترمز eba، دکمه های کنترلی پشت فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتومات، چراغ همراه تا منزل و…

  4. کسی میتونه چندتاعلت برتری 206 نسبت به پرشیا(انواع مدلها)وسمند(انواع مدلها) البته 206 وی 8 مدل 93برام بگه میخوام ثبت نام کنم .

    • 206 هیچ برتری نسبت به سمند نداره من 206اس دی دوشتم از یه پراید هم مسخره تره توسرعت120 به بعد تعادل صفر ولی سمند دارم تو جاده210پر میکنم اصلا نشون نمیده شما برو ببین206از نظر امنیت در حدصفره شما بزن توگوگل سرقت از 206ببین چجوری درشو کج مکنن توش رو خالی میکنن در حالی که سمند تو ستون های درش لولاست به ای سادگی کج نمیشه اینم بگم سمند فقطef7بهش میگن زانتیا2تو اپارات تست سمند رو سرچ کن با زانتیا1800پابهپا میرهpars elxروببین چجوری رنده میکنه

      • من با اقا ماهان موافقم منم206تیپ2دوشتم ولی الان سمند دارم سالاره برا خودش

        • اون رنده ef7 رو بی زحمت نشون بده. سمند ef7 اصلا نایلون صندلی پارس ELX و 206 هم نمیشه. …پر ایراد …سرسیلندر سوزوندن، اویل ماژول، سروصدایی اتاق ، روغن ریزی، ecu هی قاطی میکنه. اینارو من نمیگما همه مجلات خودرویی و تعمیرکار میگن.
          در ضمن ef7 بعد 50 هزار تا کارکرد از حال میره و عین تراکتور صدا میده ولی پارس ELX با 200 هزار تا کارکرد که گاز میدی انگار اگزوزش باهات حرف میزنه.

  5. من سمندef7 دارم 80 هزار کار کرده بدون کوچکترین ایراد. نه روغن ریزی و نه هیچ ایرادی. ای اف 7 فقط در دوماهه اخر 90 و اول 91 بدلیل تحریم و نصب واشر سر سیلندر غیر اصلی دچار مشکل شد که فورا رفع ایراد شد و الانم بدون هیچ مشکلی به کوری چشم دشمنش تولید میشه. واقعا سالار بلا منازع و بی رقیب جاده های ایرانه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری