ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. amin

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام
    شما در جدول آخر دوبار فاصله دو محور را ذکر کردید آن هم به اشتباه برای ام وی ام(150 سانتی متر!!!!!)
    از اول هم معلوم بود که چه نتیجه ای میخواهید بگیرید
    اگر تاحالا سوار ام وی ام نشدید چطور درمورد طراحی داخلی آن نظر میدهید؟!
    لااقل از اول در عنوان مقاله ذکر می کردید که 206 تیپ 5 چون 206 تیپ 2 و 3 که ترمز اینچنانی نداره…
    البته باید شتاب و سرعت و خط ترمز را هم ذکر کنید
    تازه کی گفته که استاندارد چینی سختگیرانه نیست
    البته من هم طرفدار اتومبیل چینی نیستم اما طرفدار این ادبیات کوچه بازاری نویسنده هم نیستم.خواهشا بعد از این کمی منصفانه تر و با زبان رسمی تر مقاله بنویسید

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۲ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دمت گرم حرف دل منم همینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. صابر

      ۱۲ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ایول دادا گل گفتی
      از اولم معلوم بود نویسنده میخواد 206 رو ببره بالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Yashar

        ۱۳ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (294 ديدگاه)

        206 تا پارسال نزدیکترین قیمت رو نسبت به ارزشش تو ایران داشت مخصوصا تیپ 5 ولی الان بیشترین فاصله رو داره…!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. DINEl

      ۱۲ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (31 ديدگاه)

      این مقایسه رو دیدم فهمیدم چقدر از دنیا عقبیم یک زمانی ماشین های روز اروپا در کشور تولید میکردیمالان رقیبای چینیرو داریم تولید میکنیم و فقط در جا میزنیم میدونین چرا؟
      […]

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. alireza

      ۱۲ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (71 ديدگاه)

      به خدا این حق ما نیست…ایرادم از خودمونه / نگین نه.یه زمانی دلار زیر دست ما بود!
      حالا از صنعت خودرو بگذریم:
      یه برنامه دیدم تو یکی از ایالتای آمریکا زلزله 6.9ریشتری اومده تنها 60 نفر مردن!توجه کنین مرکزشم شهر تجاری نبوده!!!اونا الان فهمیدن که تو سال های بعد زلزله ی 8.9ریشتری میاد!!از الان دارن برنامه ریزی می کنن//می دونین که از 6ریشتر به بالا،1ریشتر اگه اضافه شه زلزله تقریبا 2برابر می شه!!
      بعد زلزله تو آذربایجان،خوزستان میاد….می دونین چقدر کشته داده
      چیه ما از یک آدم آمریکایی کم تره؟
      آیا نمی شد بجای مقایسه ی این دو تا ماشین(لگن بگیم بهتره)مقایسه مثلا آزرا با کمری رو می زاشتین
      چرا چون مردمی که توان خرید این دو ماشینو تو ایران دارن،مثل همون آدمایی هستن که تو آمریکاتوان خرید کمری و آزرا سوار می شن.
      اگر چه تو ایران دیگه مردم بالاتر از متوسطم این ماشینارو نمی تونن بخرن.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Hossein

        ۱۳ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (7 ديدگاه)

        گل گفتی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مجید

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        عزیز من مقیاس ریشتر یک مقیاس لگاریتمی است و به ازای هر درجه شدت زلزله ده برابر می شه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. علی

      ۱۳ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (64 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      فقط در یه مورد از حرفای شما من نظر و تجربه شخصیم رو میگم
      من مکانیک خودرو خوندم و شاید توی این سن بالغ بر 10هزار صفحه مطلب در مورد اتومبیل و مکانیک و استانداردهای رایج و کنترل کیفیت خوندم
      استانداردهای چینی کاملا با استانداردهای اروپایی متفاوته و در سزح پایین تری قرار داره
      نمونش X33 خودمون یا چری تیاگو که توی چین موفق به کسب چهار ستاره ایمنی شده اما توی کانون ایمنی اروپا نتونسته بیشتر از 1.5 ستاره کسب کنه
      امیدوارم تونسته باشم لپ مطلب رو برسونم بازم اگه فکر میکنید من اشتباهی میکنم متذکر بشید،خوشحال میشم چیزی ازتون یاد بگیرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۲۳ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (22 ديدگاه)

        به این نکته هم توجه کنید که سیاست اروپا جلوگیری از گسترش حضور چین در اروپاست
        چین هر چقدر دزد باشه بهتر از خیلی های !! دیگه است

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. slr722

      ۱۳ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      من که پول هیچ کدوم ندارم ولی اگه بخوام بخرم 206 نمیخرم…
      mvm میخرم چون یک عمر دارم این 206 خاک برسر تو خیابون کوچه میبینم.
      حداقل mvm جدیدتره…
      درضمن حرف مفت زده هرکی بگه تموم ماشین های چینی بد هستن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. Ali

      ۴ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام. من میخوام دویست و شش تیپ پنج بخرم. دوستانی که موافق دویست و شش تیپ پنج هستن امتیاز مثبت و دوستانی که موافق ام وی ام ۳۱۵ هستن امتیاز منفی بدن. ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پويا

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    206 ماشینی خوبی برای دوره خودش بوده والان دیگه جذابیتی برای من نداره و بازار به شدت نیازمند ورود چهره و سلیقه های جدیدتره
    ظاهر خودرو تنها یمکی از دهها فاکتور انتخاب خوردو میتونه باشه .

    هر چند هنوز به mvm 315 از لحاظ مختلف ترجیحش میدم.

    mvm چینی هم بعید میدونم چنگی به دل بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد رضا

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    نه 206 نه ام وی ام… مردم بابا یه کم به هوش باشید… دارن از شما سواری می گیرن… یه مدت کوتاه نخرید… کم کم درست می شه… 206 به قیمت 30 ملیون آخه کجاش انصافه؟؟!!!1 اون ماشین چینی هم که بدتر از اون…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عماد

      ۱۲ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (93 ديدگاه)

      جرات دارن volvo v40 وارد کنن با همین قیمت بعد ببینین کی حرف mvm میرنه! یا حتی 206!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سیاوش

        ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ولو چیه! جرعت دارن فورد فوکوس رو از امریکا وارد کنند. هم رده اینا ولی 100 برابر ایمن تر و زیبا تر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. فرزاد

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (313 ديدگاه)

    قیمت هم خیلی مهمه
    دث دسترس بودن خود ماشین و لوازم. یدکیهم همینطور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوب همون اول مینوشتی من عشقه 206 هستم و تموم
    ما هم دیگه علاف نمیشدیم این همه بخونیم
    هیچ کدومشون با این قیمت ماشین خوبی نیستن
    هر کس ماشین مورد علاقه داره ولی سعی کن این علاقه رو تو مطلب عمومی که به اصطلاح قراره تخصصی باشه نیاری
    مطلب با این عنوان رو اگه قرار بود بچه های سر کوچه بنویسن هم همینجوری مینوشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امین

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا امیر که این مقاله رو نوشتی احتمالا خودت 206 داری که انقد یکطرفه و از روی تعصب میگی 206 206 206.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سروش

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    من 206 رو ترجیح می دم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۳۰ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      MVM دارها 31
      206 دارها 13

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. محسن

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (35 ديدگاه)

    خرداد امسال برای اولین بار پشت ام وی ام 315 نشستم ماشین ظاهر خیلی جذاب و بروزی داره و صد در صد از 206 ظاهرش بهتر هست.داخلش نسبت به 206 خفه تر اما مدرن تر هست و مثال ظاهر خارجی دو ماشین اینجا هم صادقه ,صندلی های پشت جاداری داره نسبت به 206 و با اینکه هاچ بک هست.امکانات و صفحه نمایشگرای روبروی راننده و کنار زیبایی خاصی به ماشین دادن اما وقتی به بخش فنی میرسیم 206 تیپ 5 برنده است! موتور ماشین برخلاف ظاهری که خود ماشین داره اصلا چابک و تهاجمی نیست و سواری خیلی آروم و غیر اسپورتی داره و تو سربالایی هم کم میاره و کلا با سوار شدن به چنین ماشینی نباید به فکر کارای خلاف قوانین راهنمایی رانندگی باشین! ترمزهاش در برابر تیپ 5 ضعیف محسوب میشن.بنده که بعد از دو هفته ماشین رو پس دادم بجاش یه 207 یا همون 206+ ورداشتم که هم قیافه ی کهنه و خسته کننده ی 206 رو نداره هم مشخصه های فنی بسیار خوب و منحصر بفرد تیپ 5 رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۰ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بله من داییم mvm 315 داره و تستش کردم. خودم هم (+206)207 دارم و حرفای شما رو تایید میکنم. اگه قیمت نجومی الان 207 رو در نظر نگیریم و قیمت قدیمش مد نظر باشه، 207 ماشین مناسبتریه برای خریده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ali

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    کی گفته ماشینهای دهه ی نودی حال بهم زن شده اند ؟ طراحی bmw حتی اوایل دهه ی 90 و اواخر 80 هم هنوز برای من جذابیت داره و فرقونش به طراحی حال حاضر سایپا می ارزه .
    به نظر من دلیل اینکه 206 در ایران پر فروش بود اینه که هیچ خودرویی جوانانه ای در این رنج قیمت وجود نداشت که باهاش رقابت کنه . که خداروشکرانه الان هم قیمت هیوندا i30 شده و اون رو هم دیگه نمیشه خرید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمود

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (251 ديدگاه)

    دوستان مقاله اقای نویسنده کاستی های داره که من به انها اشاره می کنم.
    اولآ فضای پای سرنشینان عقب در ام وی ام 315 خیلی بهتر از 206 است.
    دومآ ام وی ام 315 به خاطر وزن زیاد در سرعت های بالا حس پایداری و تعادل بهتری داره نسبت به 206 البته در هنگام پیچ قضیه فرق میکنه و 206 یک کمی عملکرد بهتری داره .
    سومآ سقف 206 در قسمت عقب {سر} خیلی کوتاهه و افراد با قد متوسط یا بلند رو به زحمت میندازه ولی ام و ام 315سقفش بلندتر و جادار تره.
    چهارم اینکه قطعات بدنه 206 در این چند ماه اخیر خیلی کمیاب و گرون شده ولی ام وی ام 315 وضعیت متعادل تری داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عماد

      ۱۲ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (93 ديدگاه)

      شیتون اصلا قصدت این نبود بگی MVM بهتره هاااا!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. هومن

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با سلام
    من جزو اولین کسانی هستم که ام وی ام 315 خریدم و الان 6 ماهه که دارم حدود 19000 کیلومتر هم باهاش رانندگی کردم
    صادقانه بگم برای من که 2 سال 206 هم داشتم بسیار در مسافرت بهتر از 206 بوده هم مصرف هم نرمی
    در شهر چنان تفاوتی حس نمیکنم فقط شتابش کمی از 206 کمتره که زیاد به چشم نمیاد اما بسیار بیصداست و مثل 206 صداهای ریز در اتاق یا داشبورد یا درها رو نداره. صندوقش دقیقا 2 برابر 206 که اصلا باورتون نمیشه چون بهش نمیاد در ضمن 3 نفر که عقب بشینن واقعا راحت هستن و این حسن بزرگی برای متاهل هاست که با خانواده جایی یا مسافرتی میرن
    206 کلا ماشین 2 نفریه چون واقعا نمیشه کسی رو عقب سوار کرد و رفت مسافرت
    در کل من بسیار راضیم در ضمن اونایی که سوار نشدن بدونن سواری این ماشین بسیار شبیه تندر 90 مخصوصا سفتی فرمان و دنده و کمکها
    با تشکر از همه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۳۰ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      پس فرمون ودندش خوبه ولی آنچنان نرم هم نیست
      به هر حال مبارکه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سعید

      ۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز چطور یه بار میگی نرمه ولی آخرش میگی کمکش سفته؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. میلاد

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقای amin شما ناراحتی مقاله رو نخون .
    ضمنا دستت نویسنده عزیز به خاطر اینکه وقت گذاشته و بررسی خودش رو نوشته .
    در ضمن اصلا ام وی ام خودروساز نیست . ( فقط کپی می کنه ) اگر باور ندارید فیس ۳۱۵ رو با مگان سری اول ( عکسش تو نت هست) مقایسه کنید می بینید کپی خالی .

    پژو یک خودرو ساز عالی هست و همه این رو می دونند. ۲۰۶هم یک خودرو عالی مناسب ایران هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. max

      ۱۵ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      میلاد خان باید بگم ام وی ام کپی کارنیست و سرهم کننده است اونم از بزرگترین خودروساز چینی به اسم چری
      […]

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Kurosh

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (310 ديدگاه)

    تو کشورهای اروپایی، انقدر تنوع مدل ماشین هست که ممکن سخت بتونی دو تا ماشین مثل هم رو یکجا و کنار هم ببینی..! 206 و 405 و persia و . . . مال زمان خودشونن، الان فقط تنوع با مدل های جدید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رضا

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان عزیزم چرا به این فکر نمیکنید که حق ما یه خودرو با کیفیت مثل مازراتی بی ام وی هیوندا تیویتا و غیره است اینقدر بد بخت شدیم که بهتیرن انتخاب های ما فقط میتونه یه پژو 20سال یپش و یه چینی بی کیفیته یادمون نره با قیمتی که می پردازییم چه خودروهایی میتونیم بخریم البته در بازار ازاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. nightwalker

      ۱۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      داداش گلم ما باید همه چیمون به هم بخوره…تو میخوای ماشین با کیفیت مازراتی رو بندازی تو این جاده ها و خیابونا؟؟؟با این فرهنگ پایینمون تو رانندگی؟؟؟با این قوانین تخیلی راهنمایی رانندگیمون؟؟؟حرف شما مثل اینکه تو یه اتاق 3 در 2 یه ال سی دی 42 اینچ بزاری…وقتی جاده ها و خیابونامون درست شد وقتی یه دو ریالی به فرهنگ رانندگیمون اضافه شد اونوقت زمانیه که ما میتونیم بگیم حقمونه ماشین با کیفیت سوار بشیم…منطقی صحبت کنید نه از روی احساس بدونیم تو ایرانیم و بدونیم ایرانی هستیم ایرانیی که هنوز به بلوغ فرهنگی توی رانندگی نرسیده…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. امير

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستان MVMماشین خوبی حداقل بروز از طراحی جدید بهره گرفته یک ثبت نام کردم قیمت کلی 22680000 البته فعلان بخرید ضرر نکردید چون قیمتش عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهدی-جان

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من چندتادلیل برای خرید mvm دارم:
    1- خودم 6سالهmvm110 دارم و خیلی بهتر از ایرانی هم قیمت خودش بوده یعنی پراید.(اصلا قابل مقایسه نیست)
    2- یکساله mvm530 دارم که اونهم ار هم رده های ایرانیش بهتره(من پارس،405،ریو،207 رو تجربه کردم.
    3- واز همه مهمتر با خرید mvm یه جورایی حرف دل خودمو به خودروسازهای داخلی! می زنم. آخییییش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      من به 3 دلیل میگم 206 سرتره
      و بک دلیلم میگم همه نظرمو رد میکنن
      1.
      206 ساخت فرانسه است
      بهترین ماشین تو سال 2000 تا 2004 داشته
      برتریم ماشین رالی داکار شد
      2.
      هنوز اپشنای این ماشینو کمتر ماشینی تو رنج خودش داره
      از کروز کنترول دزدی شده از روش تا سیست م تهویه هوشمندش

      3.
      اسپرت بودنش
      چیزی نیست اگه اسپرتشو ببینی بگی قدمیه
      میشه هزار جور چیدش
      اما به این دلیل نقض میشه نظرم چون
      ساخت ایران خودرو و مردم دل خوشی ازش ندارن
      که به نظر من ایران خودرو کاری به 206 نداره و نداشته فعلا البته:)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حامد

      ۳۰ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      در مورد دلیل سومتون کاملا موافقم
      در مورد دلیل اولتون حق میدم چون واقعا این طور است که میگید اونم چون گمنام بود و میخواست در بازار سهمی پیدا کنه
      ولی کاش دلیل دوم رو نمینوشتین چون کاملا برعکسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. امیر

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    من هیچکدومشونو نمیخرم. میرم یه زانتیا کارکرده میگیرم بهتر از این ماشینای صفره بی کیفیته.
    بازم اگه مجبور باشم پژو رو به ام وی ام ترجیح میدم. اصلا طراحی بروزی ندازه بخصوص جلو و داشبوردش.
    حالا عقبش یکم قابل تحمله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    206 در ایران مثل خاطرات کودکی میمونه مه همیشه شیرینه!!همه عاشق های این ماشین چون یاد روزهای اول آشنایی با این ماشین می افتند براشون هنوز قشنگه .مثل پیکان که اگه هنوز خط تولیدش بسته نشده بود تواین سایت می نوشتند که بهترین ماشینه!!
    اما بعد این دوستمون اگه سوار 315 نشده من شدم.همچنین سوار 206 صفر هم شدم که واقعا افتضاح بود.در مورد 315 باید بگم که وزن سنگین ترش باعث میشه کند تر راه بیفته ولی خوبی اون اینه که در هر پیچی مثل 206 چپ نمیکنه.
    ضمنا 206 ترمزش ABSوٍEBD مثل 315
    داخل و صندوق 315 هم بزرگتراز 206
    قیافه اش هم خیلی بهتر و مدرن تره
    ضمنا به خاطر آهن کشی داخلی بدنه مسلما از 206 محکم تره
    ضمنا استاندارد الایندگی یورو 4 داره و 206 یورو3
    مصرف بنزینش توشهر تهران با اون ترافیکش حدود 7تا 7.7 در صورتی که 206 بین 8.5 تا 9 مصرف بنزینش
    چون 315 کلاچش پمپیه در آوردن صدای چرخاش یخورده مشکله(شاید دوستمون منظورش از شتاب همین باشه)
    سرعت 315 بر خلاف اون چیزی که تو سایتها می نویسند 160 نیست چون من باهاش 175 تا رفتم ولی هنوز دور موتورش به 5000 نرسیده بود با این حساب باید سرعتش رو حداقل200 در نظربگیری
    ضمنا فوق العاده هم داخلش بی صدا است و صدای باد به داخل نمیاد
    مشکل بزرگ این ماشین فقط در کمک فنرش که روغنی ،(البته از 206 بازهم بهتره )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      حاجی چند وقت سواری؟؟
      قبلش چی سوار بودی؟
      ببین از نظر من 206 ماله 15 ساله پیش
      هنوز اینقدر جنم داره که دارن الان مقایسش میکنن با 315 که شاید 1 ساله داره تولید میشه
      یعنی abs + ebd
      اپشنای جدیدن
      اما 206 از اول که تیپ اصلیش یعنی 5 و 6 اومد abs داشت
      ماشین باید هنر داشته باشه
      یک 206 چیده شده رخش 100 تا 315
      همه هم اینو میدونن
      که 206 اسپرت حف اولو تو ماشین بازا میزنه
      خدایی الان 206 با امکانات بروز تولید میشود که رو 60 70 تومن بود
      اما اینه 15 ساله پیش
      هنوز قدرت کل کلو داره
      بابا من سیستم تهویه هوشمندشو تو هیچ ماشینی زیر 50 تومن ندیدم
      315 که پوشتش i 30 هیوندایه
      جلوشم مگان قدیم
      باز 206 هنوز 206 اسمش جایشم کپی نیست
      نمیگم چون چینیه بده نه
      در حد 206 نمیبینمش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (31 ديدگاه)

      چن تا 206 دیدی تا حالا سر پیچ چپ کردن همین جوری حرف الکی میزنی؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. حامد

      ۳۰ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      در کل اگه نویسنده سوار 315 نشده شما هم دستت به دستگیره در 206 نرسیده فقط اون بنده حدا گفت سوار نشده ولا شما نگفتی
      راستی من با سراتو کوپ 180 رفتم دورش 5700 بود آدرس بده از کجا گرفتی منم میخوام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. سهيل

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    مقایسه های نویسنده صادقانه بگم بسیار دراست چراکه من ده سال است که 206 مدلهای مختلف سوار شدم ماشین های دیگری هم داشتم.یک نمونه بگم نمره منفی این ماشین چینی ظاهر فریب بسیار بالاست و چهار برابر 206 هستش. قدرت موتور 206 تیپ 5 هم بالاتر است.از نظر ایمنی هم 206 بهتره. اینایی که از mvm دم می زنند از مسائل فنی چیزی نمی دونم البته قصد توهین ندارم.206 عامل سربلندی شرکت پژو در سراسر جهان بوده است و شمار فروش ان نیز انرا ثابت می کند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۳ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (22 ديدگاه)

      دقیقا همون قسمت سربلندیش الان تعطیل شده سهیل جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. سهيل

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    باید اضافه کنم ام وی ام 315 یک ماشین مونتاژی شرکت چری است که رتبه خوبی نیز در شرکت های خودروسازی ندارد.بعد از یکسال متوجه میشید که مشکلاتش چیه.ام وی ام 530 از 315 هم سره اما پس از سوارشدن متوجه مشکلات در بخش فنربندی و جلوبندی میشید. فقط اپشن داره یعنی مشتری گول زنه. 206 بخاطر کاهش کیفیتش در مونتاژ در ایران از 206 فرانسوی فاصله گرفت اما همچنان در رده خودش بهترین ماشینه فقط مشکل فضای داره که اونهم ماهیتش اینه چراکه یک ماشینه supercompact هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امير

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت تمامی دوستان
    متن مقاله و کامنت های عزیزان را خواندام متاسفانه قادر به مقایسه دو خودرو نشده ام به قدری نظرات نا مرتبط و بدون کارشناسی نوشته اند تا اصل موضوع از یاد می رود.
    لطفاً در ارائه نظرات دقت نمایید ارسال کامنت که اجبار نیست بلکه یک نوع انتشار تجربه و فکر در قبال دیگر افراد خواننده است تا با تسهیم آن به تصمیم گیری مناسب همدیگر کمک کرده باشیم ؟
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سامان

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (147 ديدگاه)

    به جاى اینکه به مدل و ظاهر و باطن خودرو ها توجه کنید به قیمت ها توجه کنید که واقعاً مسخرش رو دراوردن.
    پژو ٢٠۶ به تمام معنا آشغال و گدایى الآن از سى میلیون تومان هم بیشتر شده.
    تو کشور درست و حسابى با این پول ها و درآمد ها میشه کمرى و سوناتاى بیست هزار دلارى خرید نه این ماشین هایى که هم از قیافه افتادن و هم از رده خارج محسوب میشن.
    بازم یادش بخیر پارسال دلار هزار و دویست تومان بود یعنى کمرى و سوناتا که الآن در ایران ١٣٠.٠٠٠.٠٠٠ تومان فروخته میشوند قیمتى حدود ٢۴.٠٠٠.٠٠٠ تومان دارند یعنى نزدیک به صد میلیون تومان گرانتر فروخته میشه.
    اصلاً انگار همه بى خیال شدن، هرچى قیمت میکنى شده میلیون میلیون.
    به خدا خیلى ها در اطراف خودمون درآمد ماهانشون به میلیون هم نمیرسه، آخه این انصافه؟ چقدر باید جمع کنند تا ارزانترین ماشینرا بخرند با وجود اینکه اجاره خونه، برق، تلفن، خورد و خوراک را هم باید با همین پول بدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سینا

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    درسته که در حال حاضر قیمت 206 نسبت به ارزش اون خیلی بیشتره اما به احترام یک سایت تخصصی بهتره از الفاظ بد خودداری کنیم.من 206v8 رو دو سال پیش 16/50 خریدم و نه تنها پشیمان نیستم بلکه در این محدوده قیمت از رانندگی با اون واقعا لذت میبرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. mohsen

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    به نظر من هرکی ماشین چینی بخره به خودش و مردمش خیانت کرده و هرکی ماشین ساخت ایرانخودرو و سایپا و پارسخودرو رو بخره از اون بیشتر خیانت کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان

      ۱۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (147 ديدگاه)

      چینى که صد مراتب بدتر از ایرانى است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. sAeed

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نمیدونم چرا شما با ماشین های چینی مشکل دارید؟ اون از مقالتون درباره مقایسه یه چینی لیفان 620 و سی 30 و … که سه تاشون رو از پراید ضعیف تر نشون دادید !!! اینم از این مقاله نمیدونم شما آخرین بار سوار 206 ساخت چه سالی شدید ولی 206 های این دوره همه چینی هستن دقیقا از همون کشوری میان که شما میزنید تو سر ماشیناشون !!! MVM315 یا جک توجوی J3 دوتاشون هاچبک های خوبی هستن که مطمئنن از تمام ماشین های ایرانی بهتر بهتر و بهتر هستن لطفا انصاف در نوشتن رو رعایت کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سهيل

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    اقا سینا دمت گرم منم یک 206 v8 مدل 90 دارم خیلی ام راضی ام.اپشن هاش عالیه.هنوز این ماشین های جدید گرمکن اینه های بغل و شیشه جلو که وی 8 داره رو ندارند.تازه برند معتبر پژو با برند ساختگی mvm به معنای شرکت تولید خودرو مدیران قابل مقایسه نیست.قیمت ام وی ام 315 حدود 32 میلیون تومان اعلام شده که خیلی بالاست.یک ماشین چینی صرف اینه تازه وارد بازار ایران شده و ماشین جدیدی در ایرانه.مثلا x33 فقط اسمش شاسی بلنده هیچ طوری در طبقه suv ها قرار نمی گیرده اونهم بالای 40 میلیون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. وصال

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    آقا ما ام وی ام 530 داریم 22000 تا باش رفتیم گیربکس عوض کردیم…..!!!! یعنی فاجعه… طراحی داشبوردش و کنسول و … که خیلی فاجعه تره، نیگا میکنی فک میکنی از پلاستیک بازیافتی درجه جهارم و پنجم برای ساختنش استفاده کردن.
    درسته که از ماشین چینی بد گفتم اصلا هم طرفدار ایرانیاش هم نیستم!
    صنعت خودرو سازی همه جا رو قبول دارم به جز ایران و چین… ماشین فقط آمریکایی. به خدا اگه دست خودم بود هیچ وقت نمیخواستم تو ایران به دنیا بیام…
    شرمنده سرتون رو درد آوردم ولی درد دل بود باید میگفتم. یا علی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. m

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فرمون mvm به طرز وحشتناکی عذاب آوره. شکنجه میده آدمو بخدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. amir

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (66 ديدگاه)

    حتی عراق هم دیگه خودروهای بی کیفیت ایرانخودرو و سایپا رو با یک سوم قیمت رو دیگه وارد نمیکنه خرید 206 یا 405 یا هر خودروهای دیگه خارجی در شرایط فعلی اشتباه هست قبل از تحریم ها که پژو یک نظارت اندکی داشت روی قطعات ایران خودرو یک فرم ایثار پر میکرد و قطعات رو از چین وارد میکرد در شرایط بعد از تحریم ها این نظارات اندک پژو هم ورداشته شده و ایرانخودرو شروع به بستن قطعات بی کیفت تر چینی وبدون انجام تست و ….. رو 206 و 405 کرده بعد هم واقعیت هست 206 ایرانی یا بهتر هست بگیم 206 چینی بدون نظارت پژو باز هم در ایران فروش خودش رو داره همینطوری که پیکان و پراید و نیسیان وانت از رده خارج و بی کیفیت چینی در بازار انحصاری داخلی به چند برابر قیمت فروش خودش رو داره و تا زمانی که مردم به شرایط اعتراض نکنند قیمت خودرو به یک میلیارد هم برسه بازهم فروش خودش رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. erfanra

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    این یعنی نقد تو*می تخیلی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا