ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایران خدرو و سایپا دارن سر مردم بیچاره ما کلاه میزارن و مردم رو با بیرحمی تموم تیغ میزنن.آقا و خانوم خواهشن ماشین وارداتی چری و غیره رو بخره ولی از سایپا و ایرانخدرو ماشین نخر.چون من پرشیا نقره ای سفارش دادم سفید بهم دادن الانم خرابه …خدمات خوبی هم نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ابوذر

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زمانی که پلیس راه بودم بنز E240 سوار می شدم . موقعی که میومدم مرخصی 405 و 206 کلی منو میخندوندن، هییی چه دورانی داشتیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آرمین 66

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    با سلام آیا میدانید صنعت خودرو سازی ایران یک صنعت عقب مانده است پراید که دورانش بر میگرده به 22 سال پیش پژو 405 که برای 25 سال میشه 206 که برای 15 سال پیشه 45 ساله پیکان وانت تولید میشه سمند که 12 ساله همش دارن چراغاشو تغییر میدن اون از اون راناکه بدنش 206 صندق داره از دنا بگم اونم بدنش سمنده از تیبا بگم که عقبش با جلوش همخونی نداره از پژو پارس بگم که تو این 13 سال فقط یک آینه و داخلشو کرم کردن از پژو 207 بگم تو فرانسه اثلن قیافه 207 یک شکل دیگست این 207 آیی که تو ایران می بینی اینا 206 یه نه 207 سرت رو درد میارم ماشین ایرانی به درد آشغال میخوره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MBS

    ۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    ماشین های چینی خیلی بهتر از ماشین های ایرانی هستند هم از نظر خوشگلی کلن بگم بروز ترند ماشین های ایرانی بدرد نمیخورن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MOH MOR

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تناقض داره متنت از یه طرف میگی تا حالا سوار نشدی از طرف دیگه میگی کیفیت داشبوردش پایینه !!!؟؟
    اما من به عنوان کسی که 3 سال 206 داشته و الان 315 گرفته باید بگم از لحاظ سواری و راحتی داخلش با 206 قابل مقایسه نیست و از 206 خیلی جادارتره اما قبول دارم 206 شتابش یه خورده بهتره اما اینو در نظر بگیر که شما با 206 تیپ 5 و 6 مقایسه کردی وگرنه 206 تیپ 2 قدرت موتورش 75 اسب بخاره… و از لحاظ قیمتی 206 تو بازار 49 تومنه و این 38 تومن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Nima

    ۱۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مقالات بد نبود فقط چند تا مشکل داشت
    یکمی یه طرفه نگاه کردی
    قیمتو لحاظ نکردی تو مقالات که ۲۰۶ تیپ ۵،۶ حدود ۱۰ میلیون گرون تر از MVM۳۱۵ هستش
    و یه چیزی در مورد Volvo V40 گفتی‌ که من شاخ در آوردم
    قیمت Volvo V40:
    120 هزار درهم یعنی‌ در حدود ۸۰ ملیون تومن هستش بد چطور میگی‌ هم قیمت اینهاست ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ياسر

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (397 ديدگاه)

    چون تجربه سواری با 315 را ندارم مقایسه نمیکنم. با توجه به شرایط بازار و رویکرد مردم طبیعتا خودروی داخلی موجه تر بنظر میرسد اما اگر منطقی بخواهم نظر دهم ؛ خودروهای داخلی نه تنها قدیمی و از مد افتاده هستند که روزبروز هم از کیفیت آنان کاسته میشود در حالیکه خودروهای چینی گذشته از اینکه واقعا ساخت همان کشور هست به مرور زمان با کیفیت تر هم شده اند. با اینحال کیفیت برتر خودروهای چینی و امکانات مناسبتر آنان از یکطرف و بازار فروش مناسبتر خودروهای داخلی و شناخت فنی بیشتر از آنان از طرف دیگر انتخاب را دشوار میکند. شاید با گذشت زمان بهتر بتوان نظر داد اگر چه ادامه وضعیت فعلی خودرو در ایران قطعا کفه ترازو را به سمت خودروهای چینی سنگینتر خواهد نمدو.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمدجواد

    ۱۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    وای خدایا این 206های خارجکی عجب داشبورهایی دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. منطق

    ۱۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بنده 6سال 206 تیپ دو داشتم و ازش راضی بودم
    تو مقایسه شما سه مورد بهش توجه نشد؟
    1. قیمت خودرو که مطمئنا پژو مغلوبه
    2. لوازم یدکی اونا قابل مقایسه نیست چون لوازم اصلی پژو قیمتش وحشتناکه
    3. خدمات و تعمیر با توجه به قدمت پژو مطمئنا برنده فقط 206
    جالب اینجاست با مخلوط شدن لوازم متفرقه تو پژو های فعلی متاسفانه ایران خودرو علاوه بر اینکه نقدی هم به بازار نمیده ولی شرکت mvm علاوه بر تخفیف و شرایط لیزینگی همه جوره با مشتری راه میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شاهین

    ۱۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا فرق mvm315H با mvm315 چیه؟؟؟خواهشا راهنمایی کنید.ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      315 یعنی صندوق دار و 315hیعنی هاچ بک واز لحاظ امکانات فرقی ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. یاسر

    ۱۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (397 ديدگاه)

    بدیهیه که فرقشون در صندوقدار بودن مدل سدان هست و به همین دلیل حدود 13 سانت طولش بیشتره. یه مقداری هم قیمت بازار مدل صندوقدار بخاطر خانوادگی بودنش و جاداربودن صندوقش بیشتره(حدود 300 تا500 هزار تومن)فرق دیگه ای ندارن. برای آشنایی کامل با مشخصات این خودرو به سایت مدیران خودرو به نشانی http://www.mvmco.ir مراجعه کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سهيل

    ۱۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام مطالبی که دوستان درباره ماشین های داخلی نوشتن تا حدودی درسته و قیمتها در مقایسه با کیفیت ماشین ها مثلا در ایران خودرو و سایپا گرونه و در این شکی نیست.اما باید توجه داشت که گرانی قیمت ها مربوط به سیاست کلان در کشور مربوط میشه که یکی از انها تعرفه سنگین برای ماشین های وارداتی است.اگر این تعرفه را برداران اونوقت ماشین های داخلی به فروش نمی رسه و شرکت های خودروسازی ایرانی مجبور میشن قیمت ها را پایین بیارن.پس مقصر اصلی شرکت های ایران خودرو و سایپا نیستند بلکه برخی می خواهند درهای ممملکت بسته بماند و با فروش زوری ماشین های داخلی بی کیفیت ، بیش از پیش پولدار شوند. در هر صورت کیفیت ماشین های داخلی به ویژه گروه پژو از ماشین های مونتاژی چینی بسیار بهتر و بالاتره و دراین خصوص شکی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ياسر

      ۱۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (397 ديدگاه)

      دوست عزیز اگر شما سوار چند ماشین از تولید داخلی که در چندماهه اخیر به بازار اومده بشی مطمئنا نظرت عوض میشه. من خودم 206 v8 گرفتم 2300تا بیشتر کار نکرده، حدود 7-8 بار هم تو این مدت سوار لیفان 620 شدم، یکی از آشنایان هم امسال پارس تندر گرفته. یعنی با آشنایی دقیق نظر میدم. منکر اینکه خودروی داخلی بدلیل شناخت بیشتر مردم و تعمیرکاران و تولید بیشتر همچنان محبوبیت داره نیستم اما در مورد کیفیتشون ضمن احترام بنظر همه عزیزان،به هیچ وجه با شما موافق نیستم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. behnam

    ۲۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر بحث خرید ماشیت صفر باشه ایران خودرو خیلی خراب کرده و ام وی ام معقول تره!
    اما به شخصه 206 تیپ 5 مدل 90 رو ترجیح میدم که الان با 29 یا 30 میشه خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. قادر

    ۲۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیزان باور کنید دولت دانسته یا ندانسته با ایجاد تعرفه های سنگین برای وارد کردن ماشین باعث میشود هم کیفیت تولیدات داخل پایین باشد وهم مردم برای خرید محصولات بی کیفیت مبلغ بیشتری بپردازند من یک ماشین رانا به خداتومن خریدم 1600 کیلومتر کار نکرده که سه روزاست اسیر نمایندگی ها شده ام .متمعن باشیم اگر بتوانیم با پرداخت تعرفه کم ماشین وارد کنیم خدمت زیادی به صنعت خودرو سازی داخل کرده ایم دولت واقعا کی به این نتیجه میرسدکه دیگر از بیت المال برای سود بیش از اندازه خودرو سازان داخل حمایت نکند خودور سازان هم از تسهیلات خوب استفاده می کنند وهم انطوری که میخواهند عمل میکنندوسر مردم کلاه میگذارنند و…………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. میلاد

    ۲۲ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من خودرو های ایرانی خوب هست ولی ایران هیچ ماشینی نمی سازه اگر همم بخواد بسازه منتاژقتعات آن ماشین را قبول میکنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرزانه

      ۲۶ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مونتاژ درسته نه منتاژ!
      قطعات با ط است نه با ت!
      سمند و رانا دو ماشین ساخت ایرانند که معقولند و آپشن های خوبی(نسبت به ماشین های مونتاژ)دارند.
      ولی موافقم که ماشین های ایرانی بیشتر مونتاژه نه ساخت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. پیام

    ۲۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز من تا پار سال 206 تیپ 5 داشتم مدل 85 فروختم تا یک ماشین جدید را تجربه کنم اما تجربه بسیار خوبی بود که دیگر سراغ ماشین چینی نرم. شتاب زیاد خسته کننده بودن داشبرد تا اینکه بعد سه ماه عزاب موفق شدم زیر قیمت آبش کنم. بعضی عز دوستان درست میگن که در دو سال 206 بیکفیت شده مدل پاین تر آن مهشره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ممد

      ۵ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام من یه پژو 405 مدل 91 دارم که تهویلش 92 بود و 10 ماه میشه که دارمش توش که می شینی انگار سوار پژو مدل 82 شدی تا 92 .الن میخوام 315 بگیرم به نظرتون سواریش چجوری آیا داخل کابینش زود به صدا میوفته ؟ ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. hesam

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اولا برای مقایسه، دو تا ماشین هم ترازو با هم مقایسه میکنن نه 206تیپ5 با mvm315hاگه بخاین مقایسه کنین باید 206تیپ2 را باmvm315hمقایسه و اگر مقایسه کنی میبینی mvm315hخیلی سرتره چون خودم قبلا 206 تیپ2داشتم الان هم mvm315hخریدم خیلی راضیم هم موتورش 1500ولی 206 تیپ2 1400 هم فرمونش خیلی نرم تر از206وراحتی و جاداری و راحتی کهmvm315hداره 206تیپ2 نداره
    با عرض تشکر لطفایه طرفه مقایسه نکنین که مردمرو به اشتباه بندازین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهربور

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پژو٢٠٧ اتوماتیک با ٢٠۶ اتوماتیک چه تفاوت فنی و قیمتی دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علیرضا

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خود مقاله میگه 206
    نظرات میگن mvm
    واقعا دمتون گرم
    منو بیشتر سردرگم کردین
    من 18 سالمه و برای سن من کدومش بهتره خداییش با تعصب ج ندین
    تورو قراان کمک
    اگه میشه جوابو واسم ایمیل کنین
    ممنون
    lonelyboy1374@yahoo.com

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سهيل

    ۲۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    اقا علیرضا
    این مقاله بی طرفانه جزئیات فنی و ظاهری را بیان کرده است. اگر دقیق بخونی متوجه میشی که 206 تیپ پنج خیلی سرتره . ام وی ام ماشین یکساله و بعدش باید بندازیش بیرون.من ده ساله که انواع 206 رو دارم البته ماشین های دیگر هم داشتم.در ماشین های مونتاژ داخل ، 206 تیپ پنج رقیب نداره اینو بی طرفانه میگم.ماشین های چینی فقط ظاهر دارن. اصلا با این قیمت ها نمی ارزند. اگر 206 بخری مدل نود یا 89 بخر .
    موفق باشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. *عرفان*

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام
      شاید نظر منو نخونی اما حاجی ام وی ام 315 باید با 206 تیپ 2 مقایسه کنی (هر دو 38 مل…) نه با 206 تیپ 5

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. سهيل

    ۲۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    مهربور عزیز
    ماشین 206 تیپ پنج در ایران همون 207 ای هستش و فقط تفاوت های ظاهری دارند.چون این 207 با 207 فرانسوی کاملا متفاوت هستش.206 تیپ پنج در ایران با 207 فقط از نظر ظاهری و داشبورد داخلی متفاوته ولی ازنظر موتور و اپشن ها کاملا یکی است.207 چون تولید نمیشه گرون شده در زمان تولید فقط دو میلیون با 206 تیپ پنج اختلاف داشت.راستی 206 اتوماتیک نیز با 207 اتوماتیک نیز اختلافی ندارند .مدل دستی و اتوماتیک انها یکی است.
    شاد باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علیرضا

    ۲۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ممنون سهیل داداش
    ولی من لیفان 620 1.8 دیدم اونم جز گزینه هام هس
    به نظر شما
    206…405…لیفان 1800….mvm 315…pars…samand
    کدومش
    خیلی گیر کردم
    تورو خدا کمک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ياسر

      ۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (397 ديدگاه)

      از نظر فنی؛ فضای داخلی؛ خدمات پس از فروش و … ماشینایی که گفتی قابل قیاس نیستند ولی با شناختی که دارم میتونم بگم که بنظرم بهترین انتخاب شما میتونه از بین 206 و لیفان باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امین

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من تجربه mvm315 h را داشتم، تجربه خوبی نبود، با 2600 کیلومت بعد از 5 ماه بدون خط و خش حدود 8 میلیون ضرر کردم. گارانتی خوبی هم نداره مخصوصا تو اهواز نمایتدگی مزرعه کمیلی. با این ماشین قرص اعصاب هم باید بخربد.
      206 نسبت به این ماشین چینی ها مثل طلا به مس است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. علیرضا

    ۲۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    در ضمن ماشینی که میخوام بخرم ترجیح میدم صفر باشه یعنی باید صفر باشه به نظر دوستان کدوم
    ممنووووووووون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهيل

      ۳۰ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (48 ديدگاه)

      علیرضا جان
      همه ماشین هایی که نوشتی رو می شناسم مثل کف دستم. اگه ماشین صندوقدار می خوای برو 206 اس دی مدل v8 بخر .اگه اتوماتیک می خوای مدل v9 بخر .این دو مدل پژو از دیگر ماشین های ایران خودرو بهترند.قبلا هم گفتم ماشین های چینی خیلی گرونه و اصلا نمی ارزند.تو ایران حتی از ارم های ماشین های چینی هم متنفرند و ارم ها عوض می کنند البته می ترسند ابروشون بره.مثلا یک لیفان 620 دیدم که ارم بی ام و روش زده بودند وکارهای خنده دار.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. امید

    ۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو مقایسه یه مطلبی درج شده است که : …..اما تفاوت اصلی اینه که پژو 220 کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره…..

    در اخر تو جدول مقایسه هم وزن پژو 1054 بیان شده و ام وی ام 1200 بالاخره چند کیلو سیکتره؟؟!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علیرضا

    ۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ممنون سهیل جان
    ببخشید این حرفو میزنم ها ولی بعضی ها با تعصب کامنت میذارن
    مث طرفدارای استقلال ک تیمشون به هیچ دردی نمیخوره ولی بازم طرفدارشن:)))))
    :D
    اگه میخوای راستشو در مورد این ماشینا بفهمین برین سایت aparat.com
    از کسایی بپرسین ک این ماشینارو واقعا داشتن
    از ماشیناشون فیلم میگیرن
    فقط برین اونجا همه چیز براتون روشن میشه
    یا علی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علیرضا

    ۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سهیل جان
    من میرم گاری میرونم اما 206 رو نمیخوام
    تو کابینش احساس خفه گی میکنم از بس کوچیکه
    بعدشم یه ماشینی که 10 15 ساااااااااااله ک داره تولید میشه خداییش سوار شدنش حس بدی داره یه ماشین دیگه بگو
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهيل

      ۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (48 ديدگاه)

      اقای علیرضا

      حرف های متناقض میزنی شما ؟ اول که راهنمایی می خوای بعد هم میگی این خوبه و اون بده .من توصیه هایی که دادم برای ماشین های داخلی با قیمت مشخص بود.اگه پول داری برو ماشین خارجی بخر حتی دست دوم اما ماشین چینی نخر. چون اگه ماشین های چینی که در ایران هست ماشین درجه دو و سه چین هست که مونتاژ می شن.البته یک مورد خوب هست که جیلی ec7 بهش میگن .از همشون بهتره اگه تا شصت میلیون داری اینو بخر .هر چند با این پول گزینه های بهتری هم وجود داره با برندهای بهتر. شما خودت تعصب داری بعد میگی افراد با تعصب حرف می زنند ؟ حرف های شما کارشناسی نیست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یاسر

        ۶ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (397 ديدگاه)

        اره با جیلی موافقم ولی خب با ماشینای گفته شده بالای 20 تومن تفاوت قیمت داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  27. علیرضا

    ۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آیا میدانید صنعت خودرو سازی ایران یک صنعت عقب مانده است پراید که دورانش بر میگرده به 22 سال پیش پژو 405 که برای 25 سال میشه 206 که برای 15 سال پیشه 45 ساله پیکان وانت تولید میشه سمند که 12 ساله همش دارن چراغاشو تغییر میدن اون از اون راناکه بدنش 206 صندق داره از دنا بگم اونم بدنش سمنده از تیبا بگم که عقبش با جلوش همخونی نداره از پژو پارس بگم که تو این 13 سال فقط یک آینه و داخلشو کرم کردن از پژو 207 بگم تو فرانسه اثلن قیافه 207 یک شکل دیگست این 207 آیی که تو ایران می بینی اینا 206 یه نه 207 سرت رو درد میارم ماشین ایرانی به درد آشغال میخور
    این کامنتو من واقعا لایک میکنم
    من مث همه جوونای دیگه دلم میخواد 2014 سوار شم
    حالا زورم به پورشه و فراری ک نمیرسه:D
    ولی زورم به لیفانو ام وی ام ک میرسه
    اخه کی دلش میخواد یه ماشین مدل 1986 سوار شه(405)
    من دلم میخواد همیشه به روز باشم
    بعدشم همه از این چینیا تعریف میکنن چطور اونا بد شدن
    تا جایی ک من چینو میشناسم تو صنعت حرف اولو میزنه
    شما حتی میتونی یه اپل پیدا کنی ک غیر چین چیز ساخت کشور دیگه ای باشه؟؟؟
    سرتونو درد اوردم نه:D:D:D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. حمید

    ۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان خوبم سلام
    من 4 ماه ام وی ام 315 را داشتم. فوق العاده ماشین خشکیه.زیرپاش وله.هیچ لذتی از رانندگی نمی برید.دید عقب و بخصوص کناره های ماشین کم است و دید نداره .مثلا تو پارک ال موقعی که فرمون رو می پیچونی تو کوچه ستون عقب نمیذاره ببینی که پشت سرت چه خبره.وزن ماشین زیاده حدود 1.5 تن که باعث میشه تو سربالایی ها با موتور 1500 کم بیاره.من که دارم میفروشمش تا یه 206 تیپ 5 بخرم.از دوستان میخوام برای اثبات حرفهای من قبل از خرید یکبار پشتش بشینن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. سینا

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    به206 میشه بیشتر حساب بازکرد اما بازهم کیفیتش اصلا خوب نیست 315h اصلا حرفشو نزن نه قیافه داره نه امکانات درست حسابی داره فقط به خاطر کم مصرف بودنش مشتری جلب میکنه 206 تیپ2 29000000 تومان 206 تیپ5 34000000تومان تیپ 6 39000000 تومان در کل به نظر من پولتو به 206 بدی بهتره یه صرفه جویی هم و پولت میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. الهام

    ۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.من بین 3 گزینه mvm 315 ,تیپ 5 ر v2 206و موندم لطفا راهنمایی کنید با در نظر گرفتن اینکه خانم هستم و از فنی خیلی سر در نمیارم می خوام:
    1- حتما صفر باشه ولی می گن 206 صفر الان به درد نمی خوره.
    2-از صندوق دار خوشم نمیاد ولی با گرون شدن بنزین دور و بریا میگن بهتره دوگانه سوز باشه 206 وی2
    3-از ظاهر ام ود ام 315 خیلی خوشم میاد اخیرا هم که مدیران خودرو شرایط خوبی برای فروش گذاشته که بیشتر راغب به خریدنش می شم.لطفا هر چه سریع تر راهنمایی کنید 5 سال هم هست که دوو سیلو سوار میشم.
    v2

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا