ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. sirus

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کمک به صنعت ایران خودرو و سایپا جنایت به بشریت است چون هر دو فکر چاپیدن مردم هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      ماشین چینی قطعه چیه …………..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ali

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      ماشین چینی mvmقطعه چیه کجایی هست مترش که اصلا………….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امین

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    206 خیلی بهتر از mvm315h است من تجربه 315 را داشتم که اصلا خوب نبود با ضرر زیاد با 5 ماه کارکرد ( 2600 کیلومتر) فروختم بدنه سالم و بدون خط خش .
    گارانتی و خدمات پس از فروشش هم خیلی بده یا لااقل تو اهواز_مزرعه کمیلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسر

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (397 ديدگاه)

      از نظر خدمات پس از فروش مقداری وضعیت ایرانخودرو بهتره ولی از نظر کیفیت 206 جدید چندان تعریفی نداره البته برای مقایسه با 315 اطلاعات کاملی ندارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سعید

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وزن 206 =1054
    وزن ام وی ام = 1200
    چجوری حساب کردی پژو
    220 کیلو سبکتره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. آرمین 66

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (201 ديدگاه)

    با سلام آیا میدانید صنعت خودرو سازی ایران یک صنعت عقب مانده است پراید که دورانش بر میگرده به 22 سال پیش پژو 405 که برای 25 سال میشه 206 که برای 15 سال پیشه 45 ساله پیکان وانت تولید میشه سمند که 12 ساله همش دارن چراغاشو تغییر میدن اون از اون راناکه بدنش 206 صندق داره از دنا بگم اونم بدنش سمنده از تیبا بگم که عقبش با جلوش همخونی نداره از پژو پارس بگم که تو این 13 سال فقط یک آینه و داخلشو کرم کردن از پژو 207 بگم تو فرانسه اثلن قیافه 207 یک شکل دیگست این 207 آیی که تو ایران می بینی اینا 206 یه نه 207 سرت رو درد میارم ماشین ایرانی به درد آشغال میخوره …?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۷ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      الحق که حرف راست رو زدی توروخدا مثلا پراید ارزش 20 میلیون رو داره؟؟؟؟ و حتی ماشینای ایرانی دیگه واقعا ارزش خرید ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. داريوش

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام خدمت اساتید بزرگ
      ولی دوست خوب شما پاید مولتی میلیاردر باشی که ماشین خارجی سوار بشی و لی خوب با این اوصاف که شما گفتی فک کنم باید سوار گاری اونم از نوع دست ساز پدرانمون بشیم تردد کنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. MBS

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    محصولات ایران خودرو و سایپا خیلی خیلی لگنن دوستان ماشین های چینی خیلی بهتر از ماشین های ایرانی اند ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. MBS

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    دوستان 206 دورانش تموم شده بقول امروری ها خز شده چرا بعضی ها 40 ملیون پول با بت یک خودروی قدیمی میدهند جی 5 بخرید هم جدیده هم کیفیت خوبی هم داره
    ایران خودرو خیلی آشغال سازه موتور تی یو 5 رو رو رانا گذاشتن رو پژو 405 گذاشتن رو 207 رو پژو پارس هم گذاشتم ایران خودرو خیلی آشغال سازه متاسفم براش………..؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ياسر

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (397 ديدگاه)

      در مورد مزایا و معایب جی 5 میشه کامنت بذارید؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ایمان

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خلاصه ماشین یعنی 206 اونم اسپرتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سعید جعفری زاده

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کلا سازندگان خودروهای ساخت داخل از قطعات چینی و یا بدتر از چینی استفاده میکنند، و اصلا کیفیت ندارند.خودروهای چینی هم همگی بی کیفیت هستند وگرنه اصلا به بازار خودرو ایران راهی پیدا نمیکردند ، پس نتیجتا همگی آشغال و بی کیفیت هستند چه ایرانی چه چینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Headway

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان. چندتا سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدین، واسم مهمه!
    اول این که mvm315 اتومات هم داره؟
    و این که چرا قیمت بازار آزاد این ماشین پایینتر از نمایندگی هستش؟
    یه سوال خنده دار این که به نظرتون اگه یکی رو بخواید با خرید ماشین قافلگیر کنید، کدوم بیشتر به چشم میاد؟ 206 یا MVM315 ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسر

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (397 ديدگاه)

      1- خیر 2- بخوای بفروشی چون مخاطب براش کمه وخیلی قدرت مانور نداره افت قیمتش زیاده که البته درمورد اکثرخودروهای وارداتی این موضوع صدق میکنه امابخوای صفرشو ازبیرون بخری خیلی زیر قیمت کارخونه به شما نمیدن 3- منظورت از اینکه یکیوغافلگیر کنی چیه؟ اگه منظورت اینه که هدیه بخری برای کسی هر کدوم ازجهتی غافلگیرکننده است. برای آقایون احتمالا 206 سورپرایز بهتریه و لی برای خانمها بخاطر ظاهر جدیدتر و جذابتر و ناشناخته بودن شاید 315 بخصوص هاچ بکش سورپرایز باحالتری باشه. امیدوارم منظورتو از غافلگیری درست متوجه شده باشم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. نيما

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت این دوست منتقد و ممنون از این مقایسه بی عدالت .من خودم هم 206 داشتم از مدل 80 که فرمان هاش 2 تیکه بود تا 93 ولی تازگی 2 ماهه که یه ام وی ام 315 اچ خریدم که تفاوت این 2 ماشین خیلی زیاده که ام وی ام 315 اچ خیلی خیلی بهتر از 206 که یه شعر شاعر گفته در مورد این موضوی (دانه فلفل سیاه و خال مهرویان سیاه هر دو جان سوزند ولی این کجا و آن کجا)یعنی اگر 206 رو بهترین تیپش رو بیارید( تیپ 6 ) ام وی ام 315 اچ تو تمام پارامتر ها یه سرو گردن بالاتر از 206 .ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهروز

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام دوست من
      من موافق نظر شما نیستم.
      شما با mvm315 تو سر بالائی یه نیم ساعت نیم کلاج بگیر بعد من میام اینجا تعریف کن ببینم چطوره حالتون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Headway

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ممنونم. منظورم رو تقریبا درست متوجه شدید چون الان من به جوابم رسیدم. اما به طور دقیق منظورم از غافلگیری این بود که بعد از مدت ها بخوای بری سراغ کسی. اونم با یه ماشین جدید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علیرضا

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من جفت این ماشینارو امتحان کردم و تجربه چند سالمو میگم..
    اینم بگم که طرف هیچکدوم نیستم و فقط راستشو میگم..
    ام وی ام از نظر ظاهری و داخلی خیلی سر تر از 206 است..اینو نمیشه انکار کرد..حتی وقتی پشتش میشینی حسی که داری زمین تا آسمون با 206 فرق میکنه .از همون لحظه که درو باز میکنی متوجه این حس میشی..
    206 تو عکسی که در اینجا گذاشته شده اتاقش خوشگل تر از ام وی ام هست اما باید بگم که اینطور نیست..ام وی ام خیلی خوشگل تر از عکسی هست که میبینید..
    کاپوت رو که میزنی بالا 206 بهتر از ام وی ام هست..چیدمان کامپیوتر و سینی که زیر موتور قرار گرفته..
    مصرف ام وی ام کمتره.صندلی های جلو و مخصوصا عقبش خیلی خیلی بهتر از 206 هست.صندوقش هم از هاچبکش بزرگتره.چراغ هاش خیلی قوی تره.مکش کولر و بخاریش خیلی بهتره.گیربکس عالیه..
    206 وقتی توش میشینی حالت خفگی بهت دست میده اما نرمی داشبوردش این حس بد رو از بین میبره..خرید و فروشش خیلی سریع تر از ام وی ام هست.شتاب 206 بیشتر از ام وی ام هست..
    و در آخر : واقعا اگه کسی به فکر دلالی نیست بره ام وی ام بخره خرید و فروشش سخت تره اما واسه مصرف کننده هم سواریش و هم نرمیش بهتر از 206 هست..10 سال هم برونی آخ نمیگه به شرطی که درست استفاده کنی..
    206 هایی الان رو فرانسه نمیزنه پس به فکر این نباشین که این فرانسه است و اون چینه..نه عزیزم..
    امیدوارم کمکتون کرده باشم..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فرمایش شما صحیحه فقط تنها عیب این ماشین یعنی mvm صدای موتورشه که میاد تو البته یه کمی هم کمک فنراش کیفیتش خوب نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بهروز

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست من سلام
      من موافق نظر شما نیستم میدونید چرا چون mvm 315 دنده 1 و 2 و 3 وقتی پاتو از رو کلاج بر میداری مثل شغال زوزه میکشه و جیگر آدم رو کباب میکنه .
      من به نمایندگی هم مراجعه کردم . گفتن تو 315 دیسکو صفحه کلاج و این زوزه متاسفانه ایرادی هست که هنوز بر طرف نشده. پس خواهش میکنم مردم رو تشویق به خریدن این آشغال چینی نکنید.
      با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. بهروز

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست من سلام
      من موافق نظر شما نیستم میدونید چرا چون mvm 315 دنده 1 و 2 و 3 وقتی پاتو از رو کلاج بر میداری مثل شغال زوزه میکشه و جیگر آدم رو کباب میکنه .
      من به نمایندگی هم مراجعه کردم . گفتن تو 315 این ایراد هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. امیر

    ۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این درسته که ام وی ام 315 اچ بعد ی مدت به سر و صدا میفته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. وحید

    ۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشینهای ایرانی رو برای مثل مهندسای نظر پرداز تولیدات جدید بریزی دور چون العانم که بری ماشین نو بخری میبینی درز بین گلگیر و دربهای ماشین در همه قسمت هاش با هم یکجور و هم تراز نیست. ماشین چینی هم زیاد تعریفی نداره اما جیلی چون تو خود چین هم به عنوان خودرو تاکسی استفاده میشه و دوام و کارکرد بهتری داره از بقیه بهتره….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. وحید

    ۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ییخشید اصلاح میکنم به جای باید برای افتاد …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حسن

    ۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلا خودرو چینی نخرین من یدونه لیفان 620 خریدم با ضرر فروختم اصلا در سرعت بالا تعادل ندارن سیستم تعلیق مشکل داره اولین گزینه برای خرید خودرو هندلینگ باشه نه شتاب و سرعت و زیبایی وقتی تعادل نداشته باشه همش کشکه دوستان اصلا چینی نخرین فقط زیبا هستن و گول زن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. جواد

    ۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام دوستان من دارم نظر و تجربه شخصی مو میدم . من قدیما که عاشق این ماشینای خارجی بودم همین کره ای ها اون موقع نوانایی خریدشو نداشتم ماشین خودم 405 بود مدل 90 از همین بی کیفیتاش آشغال بلاخره بعد از چند سال تونستم یه سوناتا2011 بخرمواقعا عاشق این ماشین بودم وقتی سوارش شدم همون روزهای اول دنیا رو سرم خراب شد که این همه میگفتن همین بود این ماشین فقط قیافه داره داشپورتش کلی صدا می دادرنگ فرمونش پوسته شده بود.این ماشین کهگرفتم یه ماشین خیلی کم کار بود مال یکی از آشنا هامون.من این فکرو با خودم کردم این ماشین 2 سال کار کرده تو شهر ما این جور ماشینارو کاری ازشون نمیکشن یه ماشین کناری واسه مهمونی رفتن.اگه اونجوری که من از 405 استفاده میکردم از این استفاده میشد فکر کنم هیچی ازش باقی نمیموند.من حتی رفتمسانتافه های دوستان رو دیدم متوجه شدم اونام همین مشکلاتو دارن(خرابی کمک.رفتن رنگ داشپورد…)به نظر من هیچ وقت یه برند اروپایی رو نمیشه با کره ای مقایسه کرد چه برسه یه چینی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سروش

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      حرفات رو کاملا رد میکنم الان بابام آزارا داره 3سال هستش داداش بزرگم هم ساناتا داره میرونن بشون همه جا هم باشون رفتیم بچه دزفول هم هستم تابستون دمای هوا بالای45درجه هست پوس پوسی شدن جلو داشپورد یه ذره هم به چشمم نمیخوره هر چقدر دقت میکنم.آقا ببخشید اما به شما انداختن لابد.
      mvm315h بهتر از 206 تیپ6 هست تنها برتری 206 تیپ6 دنده اتوماتشه که اگه توو سرعت 110تا پات رو فشار بدی رو گاز واسه معکوس دادن ماشین هنگ میشه یعنی ایرانخودرو زایده با این گیربکس اتوماتیکش.
      خلاصه بی اطلاع نظر ند لطفا و تخریب هم نکن دیگر برند هارو.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. محمد علی

    ۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    206 جدید فوق العاده بی کیفیت هستن خودم اس دی وی 8 89 دارم و همیشه این ماشین ترجیح میدم به ام وی ام با کمی هزینه میشه مصرف 206 بصورت چشمگیری کاهش داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    206 خیلی ماشین خزیه لاتو لوت های کوچه ما 206 دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام دوستان. میخوام نظرتون رو راجع به این موضوع بدونم
      من یه ال90 دارم تازه خریدمش هیچ ایرادی هم نداره جز اینکه صدای لاستیکا موقع رانندگی میاد داخل و اینکه ال90 از نظر قیافه کلا تعطیله. یه گزینه اینه که به جاش ام وی ام 315 بخرم. نظر دوستانی که از هر دوتاش تجربه دارن برام خیلی مهمه. ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. محسن

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیزم اگه بخوایم مقایسه کنیم اونم عادلانه 1موتورهردو ماشین روببینید وخودتون مقایسه کنین 2داشبورد206 به نظرمن خیلی بهترازنظرشکل وظاهرولی315ازنظرکیفی پایین ترهستش کیفیتش مثل پراید هستش بعدیه مدت هم ازش زده میشین ازنظرجاداربودن داخل اتاق یکی هستن باید استاده کنین خودتون متوجه میشین من باهردوی این خودروها مشکلی ندارم ونه تعصبی به هرکدوم ولی هردوشونواستفاده کردم اینوبگم که خودروهای ایرانی شانسی هستن که اگه خوب دراومد تازمانی که استفاده مکنین عالی ولی اگه صفرباشه ولی خوب ازآب درنیادمجبورمیشین بفروشینیش درکل 206بهترهستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. pari

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من میخوام ماشین بخرم ولی سر 2راهی موندم.206یاMVM.اگه میشه راهنمایی کنید.لازم به ذکره که من کار زیادی با ماشین ندارم فقط در حد دانشگاه رفتن و برگشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      100% mvm315 اصلآ شک نکنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. zohreh

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من 206 داشتم خیلی قشنگه از نظر کارائی هم حرف نداره . هم رنگ بژ داشتم هم سفید . سفیدش رو بیشتر دوست داشتم . الان ام وی ام 315 گرفتم حدودا یکی دو ماهی میشه . رنگش نوک مدادی . دوستش ندارم . راضیم نمیکنه . ولی کارائیش توی این مدت بد نبود . فقط دیدش کمه . چون شیشه هاش کوچکند و ستونهاش یه کم پهن . دلم میخواد دوباره 206 بگیرم . چیز دیگه ایه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با عرض سلام الان مد روز دنیا شیشه کوتاه است و دیگه دوران شیشه بزرگ و ستون کم زاویه تموم شده با این اوصاف که شما عرض می کنین وانت پیکان بهترین گزینه است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. بابک

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من قبلا 206داشتم فروختم تا مدل بالا بگیرم دیدم قیمتن با mvm فرقی نداره به این نتیجه رسیدم که 206 خیلی بی کلاسو بی کیفیت شده همه قطعاطش چینی شده خوب چی فرقی میکنه با mvm . پس میرم mvm315h میخرم هم خوشکله هم با کلاسه هم امکاناتش خیلی بهتره از کسانی که مصرف کننده بودن سوال کردم راضی بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مجید

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز من یه تجربیاتی دارم که میگم
    با توجه به این سایتها من رفتم یه ال 90 گرفتم و اگه کسهایی که نظرمیدن واقعا راننده باشن اینو می فهمن کم تعادل ترین ماشینی بود که تو زندگیم سوار شدم حدود دو ماه تحملش کردم و با دو میلیون ضررتو پارکینگ که نشد تو روزنامه همشهری به زور فروختمش خدا لعنت کنه کسایی که از ال90 تعریف میکنن تو رو خدا قبل خرید برید ببینید تو این دفتر خونه ها ببینید این ان90 ها هرکدوم بیشتراز10 دست گشتن خوب اگه خوب باشه که طرف نمی ره دو روز بعد با بدبختی بفروشتش این ماشین هرچه قدرهم که موتورخوبی داشته باشه تمامی چیزهای دیگش آشغاله واقعا اسپرت نمی شه بخدا یه پراید وقتی ارتفاع میخوره آدم لذت می بره من الان یه پارس ای ال ایکس دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. لیلا

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هیچ دفاعی از ام وی ام نمیکنم!!!
    ولی شما دارین راجع به 206 2001 صحبت میکنید که ساخت فرانسه است نه 206 ایرانی که ظاهر آیفون 5 رو داره و کیفیت 1100
    206 درسته که قطعاتش تو سوپر مارکتم پیدا میشه ولی اصلا کیفیتش با قدیم قابل مقایسه نیست
    از به خرج افتادن تولیدات اخیر ایران خودرو اگر خبر داشته باشین
    این تعریفارو نمینویسید
    خیلی اظهار نظراتتون عامیانه بود
    انگار از یه پسر بچه 12 ساله پرسیدن!!! عمو جون کدومش رو دوست داری؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ابوالفضل

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم 206 تیپ 5 دارم واقعا افتضاحه گیربکس ایراد داره فرمون سفته آمپر بنزین هر چی عشقش بکشه نشون میده هیچی نشده ماشین به سروصدا افتاده واقعا حالم داره بهم میخوره از 206 جدید.الان میخوام mvm315 بخرم میترسم که اینم مثل 206 بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. mohamad

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    mvm315سواری خوبی داره اما صفه کلاج این ماشین خیلی ضعیفه کمک این ماشین خشکه و خیلی میکوبه.من سر 5000kmصفحه عوض کردمو سر25000 بلبرینگ صفحه خورد کردم ولی در کل این ماشین در صورت تعویض صفحه کلاج ماشین خوبیه :}

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. حامد

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام.ما حدود یک ماه هس که v8 صفر گرفتیم و حدود 3000 تا روندیمش.هیچ مشکل گیربکس و موتور و صدای غیر عادی نداره.کشش ماشینم در مقایسه با سمند ef7 دوگانه و 405 تک سوز بهتره.سوالم اینه که اونایی که هم v8 داشتن و هم mvm315h کدوم یکی بهتره از لحاظ مونتاژ و کیفیت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. احسان

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ممنونم از همه که حس میکنم واقعیت ها رو کفتن ببینید من 206 داشتم اما خشک بود صدای جا زدن دنده عذاب میداد تو تابستان احساس خفگی میده به ادم تهویش ضعیف بود سرعت کولرش ضعیف مهمتراینکه واسه قد بلند ها واقعا عذاب اور بود جا نمیشدم صندلی میدادم عقب سرنشین عقب تعطیل میشد….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. poria

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من یه مبتدی 19 ساله هستم که تازه میخوام ماشین بخرم
    به نظرتون 206 تیپ 5 خوبه یا ام وی ام 315
    اونایی که نظرشون 206 هستش رای مثبت و اونایی که نظرشون 315 هستش رای منفی بدن
    ممنون میشم جواب بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا