ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. poriya

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    206 تیپ 5 صفر دارم از همه جیزش راضیم 7000 کیلومترم را رفته برج 10 خریدم فقط ایرادش مصرف سوختشه که تو 100 تا تو شهر 13 میسوزونه
    مثه اینکه سنسور اکسیژنشه مشکل داره
    خوشحال میشم راهنماییم کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحیده

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من ام وی ام قراره بخرم،حداقل جدیدتره و مثل 206 اینقدر زیاد نیست.تازه به نظر من 206 اینقدر دست تو قطعاتش نبردن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سیما

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من آبان 92 یک SD v8 صفر خریدم. از وقتی این ماشینو تحویل گرفتم یعنی از همون توی کارخونه یک پام نمایندگیه یک پام تعمیرگاههای معمولی. چرا؟

      1- اولین ایرادش وز وز سنسور حرارتی ش بود. همونی که باعث میشه سیستم تهویه توی هوای سرد گرما تولید کنه و بالعکس. فقط هم نمایندگی های مرکزی میتونستن درستش کنن. با وقت گرفتن از طریق 096440 که فقط از ساعت 7 تا 7:10 وقت نمایندگیهای مرکزی رو میدن (با التماس و درخواست و دعوا و …) خلاصه از نمایندگی خیرآباد (سمت جاده قم) وقت گرفتم. حالا خونه ما کجاست؟ هروی! بردمش. دو روز اونجا بود تازه تشخیص دادن که چشه! در صورتیکه یک جا بردمش تعمیرگاه معمولی، طرف تا نشست تو ماشین گفت از سنسور حرارتیشه! بعد زنگ زدن گفتن الان قطعه ش رو نداریم بیاین ببرینش ما برا قطعه سفارش دادیم. هر وقت اومد میگیم بیارینش. ما هم رفتیم آوردیمش. بعد دو هفته که هر روز زنگ میزدم و سراغ قطعه رو میگرفتم یه روز گفتن ماشینو بیارینش. بردیمش ( همون مسیر طولانی رو) بردیم بعد دو روز گفتن که قطعه هنوز نرسیده. اونوقت دیگه هر چی شخصیت و فرهنگ و ادب و آداب داشتم از یادم رفت و زنگ زدم خدمات مشتریان از نمایندگی شکایت کردم. فرداش که رفتم ماشینو بیارم کلی ازم معذرت خواهی کردن ولی چه فایده! خلاصه دفعه بعدش که زنگ زدن دوباره بردمش و خلاصه این دفعه درست شد بالاخره!

      2-آمپر بنزینش هیچوقت پر رو نشون نداد، نمایندگی گفت یه قطعه میخواد که نداریم. منم بیخیال شدم. هنوزم نشون نمیده!

      3- یک دفعه سیستم پخشش reset شد (یادم نمیاد چرا؟) پسورد میخواست. زنگ زدم 099440 گفت 5 تا 1. زدم غلط بود. دوباره زنگ زدم گفت 5 تا 3. زدم بازم غلط بود. دوباره یکی دیگه گفت 5 تا 0. زدم غلط بود. این دفعه دیگه قفل کرد و به هیچ صراطی مستقیم نبود. یکی از اون اپراترهای احمق نپرسید مدل ماشین چنده. چون از 92 به بعد سیستم کامپیوتری 206 کلا فرق کرده. بردمش نمایندگی x.از اونایی که کارای ساده رو انجام میدن. گفت ما سیستمش رو نداریم ببرش نمایدگی y. بردمش گفت سیستم ما دست نماینگی x هست! یعنی همونی که یه ربع قبل پیشش بودم. گفتم زنگ بزن مطمئن شو بعد میرم. زنگ زد و منم دوباره رفتم نماینگی x! تازه پرسید مدل ماشین چنده؟ گفتم. بعد گفت این سیستمی که داریم به این نمیخوره!!! ببرش نمایندگی Z. با دعوا و … اومدم بیرون. رفتم پیش z داشت میبست. 50 گذاشتم تو جیبش تا اون لپ تاپ کذایی رو راه انداخت و درستش کرد!!!

      4- بعد از 4 ماه دیدم ازش روغن میریزه، خیلی تحویل نگرفتم بردمش تعویض روغن. نماینگی ها از این روغنهای ایساکو آشغال میریزن تو ماشین. نمیخواستم تا قبل از گارانتی روغنشو خودم عوض کنم واسه همین بردم نمایندگی. عید نوروز بود. همین 2 هفته پیش روغن ماشینو چک کردم حدودا 1 لیتر روغن از دست داده بود! بردمش نمایندگی بعد 6 روز که زنگ نزدن پاشدم رفتم نمایندگی. میگه روغن سوزی داره و از اگزوزش دود آبی میاد بیرون. میگم خب چکارش کنیم؟ میگه باید موتورش پیاده شه. گفتم پیاده کنین. بعد اون سرمهندسشون منو کشیده کنار میگه اگه ماشین خودم بود نمیذاشتم اینجا موتورشو پیاده کنن، میزنن داغونش میکنن! شما جای من چکار میکردید؟ ماشینو بردم پیش یک تعمیرگاه معمولی. گفت روغن سوزی نداره. روغنش آشغاله!!! خلاصه هنوزم همونطوریه!

      5- آینه برقی سمت راننده اش هم هروقت دلش بخواد کار میکنه هروقتم نخواد کار نمیکنه. دوبار که نمایندگی بودم گفتم، همون موقع شانس ما درست کار میکرد!! نتونستم ثابت کنم که خرابه.

      همه اینها که گفتم عین حقیقت بود.چقدر سر کارم دیر رسیدم بابت اون نمایندگی خیراباد و … . اما خواهرم عین ماشین من مدل 88 داره. خیلی ام راضیه. پدرم هم یک تیپ 2 88 داشت خیلی راضی بود. برادرم هم یک v8 مدل 90 داشت خیلی بد نبود فقط دوبار کولرش یهو از کار افتاد! یک بارش تو مسافرت کویر بود که کلی حالش گرفته شد! چراغ جلو سمت چپش هم هر دو سه ماهی یه بار میسوخت!!

      الانم میخوام این ابوقراضه رو بفروشم از شرش خلاص شم. اصلا توقعی که من از یک ماشین صفر داشتم براورده نکرد.اصلا اصلا. چون قبلا دوتا پراید صفر داشتم. یکی 81 یکی 89. 81 رو که فروختم 89 گرفتم.خیلی خوب بودن. اصلا اذیتم نکردن. هنوزم 89 رو دارمش. غیر از خرجای مربوط به روغن و لنت و این چیزا کار دیگه ای نداشتن. اصلا به خاطرشون نمایندگی نرفتم!
      دیگه ام نمیخوام از ایران خودرو خرید کنم. با این سرویسهای افتضاحشون زنگ میزنن نظر خواهی هم میکنن مثلا. دفعه آخری همسرم گفته بود بدون اینکه بدونم سوالا چی ان، همه رو خیلی بد بزنید!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آشنا

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست چقدر با حوصله نوشتی هم ناراحت شدم از اینکه اذیت شدی
        هم کلی خندیدم از طرز بیانت خیلی باحالی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. بهروز

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام
    من یه شروند تهرانی هستم مثل شما
    بزرگترین اشتباه من خرید mvm 315 میدونید چرا آهان الان خدمت دوستان عرض میکنم
    همیشه باید با ترس و لرز سوار این ماشن شد و سفر رفت چون دارای صفحه کلاج و دسیک بسیار ضعیفی میباشد. 01/6/ 93 با این ماشین عظم سفر کردیم ولی ای کاش نمی رفتم که در گردنه گزنک جاده هراز دیسک و صفحه سوزوند جالب اینجاست که این خودرو با 4800 کیلو متر کار کرد این بلا سرش اومد دریغ از کوچکترین امداد از امداد خودرو mvm تازه وقتی هم با امداد جاده ای و یدک کش ایران خودرو به تعمیر گاه مرکزی هم مراجعه کردیم با چه فضاحتی روبرو شدیم بماند. با این که این ماشین دارای 3 گارانتی بود.

    بهتره بگم اگه با قاطر به مسافرت میرفتم بهتر از mvm بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. samad

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شما 405shxبگیرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیر

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (180 ديدگاه)

        اصلا طرف 405 slx نرید که مثله ما پشیمان میشین
        بسیا بسیار کیفیتش پاینه
        ما صفر گرفتیم هفته ای یکبار میریم نمایندگی !

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. بنیامین

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هیچوقت نظرات دیگران رو در مورد یه ماشین قبول نکنید.چون اکثرا تعصبی نظر میدن.تا خودتون پشت یه ماشین ننشستین دربارش قضاوت نکنین.الان صدتا از نظرات رو خوندم که نوشته بودن 206 تیپ 5 ایران خودرو شتابش بیشتر از این ماشینه.بابا حالا درسته این ماشین چینیه و شاید هزارتا عیب داشته باشه ولی دروغ به این بزرگی ننویسین.این ماشین هم فرمونش خیلی خیلی نرم تره هم شتابش بیشتره.فضای داخلیش هم مثل 206 خفه کننده نیست.طوری که اگه کسی بار اول این ماشینو برونه و ذهنیت بدنسبت به ماشینهای چینی داشته باشه جا میخوره.بابا بخاطر همین دروغ ها وتعصبات بیجا هست که ما هیچی نمیشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرزام

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من هر 2تاشو داشتم واقعا ماشین چرتیه 315 اصلا تو سرعت بالا هیچ امنیتی احساس نمیکنی حتی سر پیچ ها هر لحظه امکان چپ شدن داشتم با اینه خیلی ارتفاعشم پایین اورده بودم ترمزاشم با 206 اصلا قابل مقایسه نیست فقط کمی صدای موتورش کمتره و تو شهر فرمان نرمی داره وگرنه این ماشینو باید با سمند یا 405 مقایسه کرد اصلا قابل مقایسه حتی با 206 تیپ 2 هم نیست ضمننا خدمت این دوستمونم عرض کنم چندین بار در چندین جایه مختلف کورس گزاشتیم چه تو شتاب چه تو دور بالا اصلا نتونست تیپ 5 رو بگیره با تیپ 3 مدل 85 کورس گزاشتیم تا سرعت 150km باهم رفتن ….این نه تعصب بود بلکه کاملا تست شده بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اسکندر ایمانی

        ۷ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        من پارسال 206 تیپ پنج صفر خریدم رفتیم سرخه حصار دنده عقب گرفتم باهاش گیر بکسش مرخص شد.فروختمش.الان ام وی ام دارم مسافرت هم زیاد رفتم رک بگم از همه ماشین های ایرانی سر تره.ام وی ام چین درجه یکه ولی قطعات مصرفی ایران خودرو چین درجه 4 و 5 .حقیقت امر اینه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. عارف

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام دوستان اینو بدونید که جیپ هامر که اولین و با کیفیت ترین شاسی بلند دنیاست که امریکا تولید میکنه الان کارخونش رو داده به چین..چون ایران هر روز پس رفت میکنه ما فکر میکنیم چین دیروز مثل امروزه. نه داداش چین پیشرفت کرده. اگه کالاهای بدش تو ایران پخش میشه به خاطر اینه که اقازاده های اوباش میرن جنس اشغالش رو وارد میکنن تا جیباشون رو پر پول کنن. اینم بگم که خودرو سازی چین زیر نفوظ مستقیم امریکاست.امریکا براشون طراحی میکنه که جلوی خودرو سازی ژاپن که با کیفیت و قیمت مناسب هستش در اسیای میانه و خاورمیانه جا باز کنه.هر کسی که کالاهای ایران خودرو و سایپا رو تبلیغ کنه یه وطن فروشه. به نام خودروی ملی جیب مردم رو خالی میکنن و به ریشمون میخندن. این پژو و پراید وتیبای اشغالشون رو با ده برابر بازار دنیا تو حلقمون میکنن و خجالت نمیکشن.وقتی که خارج ایران بودم یک BMV E320 دیزلی به قیمت 5000 دلار خریدم یعنی یک سوم قیمت اشغال 206. اوقتی گاز میدادم انگاری هواپیما تیکاف میکنه. الان تو ایران یک mvm x33 خریدم. ماشین خوبیه و تو پیچهای خیلی تند تعادل بالای داره به BMV نمیرسه ولی خیلی بهتر از خودروهای اشغال داخلیه. اگر تو ایرانین بهتره همون ماشین چینی بگیرید و اینو مطمءن باشید که طراحان پشت پرده صنعت امریکاست. خداحافظ ایران خودرو و سایپا. بابای دیوار رو به پا.،،!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. عارف

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    L90 که زوزه گیربکسش گوش عادم رو کر میکنه با ارتفاع بیشتر از سطح زمین به نسبت خودروهای دیگر به علاوه شکل کم مستطیلی که داره خوراک چپ شدن تو سرعته اگر سوزن انژکتورش رو تو ایران تولید کنن مثل 206 صدی 14 میسوزونه،! 206 هم که مال 10 سال پیشه و وقتی توش میشینی احساس خفگی میکنی. الان سال 2014 است نه 2000.!! سمند که همش ایراده! تو گرجستان دارن 800 هزار تومان میفروشن، هیچکی تو گرجستان نمیخره! خودم اونجا زندگی کردم همشون مسخرش میکنن. 405 رو کمکهای اکسلی عقبش رو فنری کردن و فاتحه ماشین رو خوندن تو یک دست انداز ته ماشین میاد بالا! مصرف سوخت همشون که ماشا الاه که بالاست.!! پارس هم یه اشغالی مثل بقیه فقط کافیه یر پیچ یه ترمز بگیری ته ماشین میچرخه!! درست مثل تیبا که تو سرعت از عقب تعادل نداره.! اشکالات دیگه تیبا اینه که 1000 تا باهاش برو بعدش همه تسمه هاش به صدا در میاد! روغن کم میکنه. تازه اگر عقب رو استاندارد یه خودروی سواری بار کنی لاستیکاش به کف میخوره و فنر بندیش افتضاحه. پراید هم که همه میدونن که چه اشغالییه و هیچ احتیاج به توضیح نداره. همه این ماشینای اشغال رو داشتم. درود به MVM و چین. الان یه MVM x33 دارم و راضیم. ارزوی مرگ ایران خودرو و سایپا رو دارم که از دزدای سر گردنه هم بدترند.تنها ماشین خوبی که تو ایران غیر از ماشینای خارجی دیدم دوو سی ال او بود که پشت فرمونش رانندگی کردم و اگر کاری کهبا دوو سی ال او کردم با این ماشینای اشغال داخلی بکنم یا چپ میکنم یا موتور ماشینم به روغن سوزی می افته.!!! تو ایران با خرید خودروی چینی که با کیفیتن ایران خودرو و سایپا رو تحریم کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (52 ديدگاه)

      برادر گفتی سیلو یاد ریو افتادم. (واسه شباهت فرمونشون میگم)

      تنها ماشینی که بین اینا خوب درومد و پس از مدت محدودی هم تولیدش متوقف شد کیا ریو بود

      البته به خاطر استاندار های پایین امنیتیش درست هم بود که متوفق بشه

      کره ای هاش نه ای بی اس داشتن نه کیسه هوا

      206 های تیپ 6 و ال نود های قدیم غیر از ترمز و امنیت از نظر کیفت و موتوری و عایق بندی کابین هم در دراز مدت ازش سر تر هستن

      هرچند کیا ریو اصلا خراب نمیشه و بعد 6 سال استفاده کاری و باری و مسافرتی و غیره تاحالا نشده مکانیکی خاصی واسش برم

      ولی این موارد رو بزاریم کنار سواری ای که این ماشین میده هیچکدوم نمیدن

      شتاب ثانویه و دور موتوری که میتونی توش بالا ببری کم نظیره

      و هندلینگ که بخش اصلیشه جوریه که میتونی از تمام توانایی ماشین استفاده کنی و اونو تا مرز های دینامیکیش پیش ببری

      دستی های زیادی باهاش کشیدم و تو شرایط مختلف پایداریشو تست کردم

      خیلی خیلی عالیه

      فقط تحت هیچ شرایط لاستیک فاق بلند نندازید مخصوصا رو این رینگ های کوچیکش که کیفیت سواریشو نصف میکنه و ماشین بی تعادل میشه

      چون ارتفاع ماشین پایینه معمولا لاستیک فاق بلند استفاده میکنند که زیرش نگیره ولی ترجیح رینگ بزرگتر هست

      با سپاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. بنیامین

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من از ماشینهای چینی حمایت نمیکنم ولی خدایی این ماشینهای ایران خودرو سایپا خیلی لگن شدن.اصلا فکر نمیکردم این ماشین از 206 تیپ 5 ایران خودرو بهتر باشه.تا سوارش شدمو روندمش با خودم گفتم خاک بر سر ایران خودرو که این ماشین چینی هم بهتر از 206 شده.دیگه روم نمیشه ماشین چینی مسخره کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ممنون دوست عزیز من هم با نظر شما موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. آرمین 66

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (238 ديدگاه)

    دوستان 206 دورانش تموم شده بقول امروری ها خز شده چرا بعضی ها 40 ملیون پول با بت یک خودروی قدیمی میدهند جی 5 بخرید هم جدیده هم کیفیت خوبی هم داره
    ایران خودرو خیلی آشغال سازه موتور تی یو 5 رو رو رانا گذاشتن رو پژو 405 گذاشتن رو 207 رو پژو پارس هم گذاشتم ایران خودرو خیلی آشغال سازه متاسفم براش………..؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. هوتن

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این مقاله نوشتنه اسمش ؟
    ” ماشین های دهه نودی همه حال به هم زن شده اند ؟ ”
    ” حوصله ندارم راجع بهش فکر کنم ؟ ”
    حجم موتور تنها عامل تعیین کننده مصرف بنزینه ؟ چون حجمش بیشتره پس مصرفش هم بیشتره !
    هندلینگ پژو 206 بالاست ؟!؟! یا نویسنده نمیدونه هندلینگ به چی میگن و چه چیزهایی درش دخیله, یا داره مزاح میکنه !
    سواری نرم داره 206 ؟؟!!؟؟ اگه سواری 206 نرمه, سواری پارس و سمند احتمالا مبل ایرانه. بعد سواری جنسیس پر قو هست در مقابل اونها.
    واقعا مثل این میموند که یه نوجوان 17 – 18 ساله بی تجربه نشسته برای سرگرمی یه چیزی نوشته. مجبورتون نکردن که بشینید ” مقاله ” بنویسید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهرزاد

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من اکثر ماشینهای ایرانی رو داشتم چند ماهیه یک ام وی ام 315 خریدم خیلی ازش رازی ام .هم خیلی شیکه کم مصرفه و تو سینه کشی عالیه و برعکس هجم موتورش قدرت عجیبی داره شتابش هم راضی ام . داشبرد خیلی نازی داره فرمون خیلی ساده ولی شیک و نرمی داره فقط تو سرعت بالا سر پیچها زیاد خوب نیست که فکر میکنم بخاطر وزن کمش باشه خلاصه کلام از 206 TU5 خیلی سره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. poria

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بابا توروخدا کمک کنین . به خدا گیج شدم از این نظرات مختلف . ببینین من تجربه ی رانندگی ندارم . میخوام یه ماشین بخرم . انتخابام هم 206 و 315 بود . الآن واقعاً گیج شدم کدوم بهتره . به نظرتون 206 بهتره یا 315 ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام من که 2سال هست ام وی ام دارم و از راضی ام به نظر من ام وی ام بگیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مژگان

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام آقا پوریا من سال 88 هم وی ام 110 خریدم تا الان هم دارم خداروشکر هیچ خرجی رو دستم نزاشته سربالاییهارو سخت میره که همه ماشینها در سربالاییها همینطور هستندخیلی ماشینمو دوست دارم الانم البته میخوام بفروشم ولی دوباره میخوام ام وی ام البته 315 بگیرم دلیلشم بخاطر این هست که تعدادمون زیاده و عقب یکم تو هم مجبورن بشینن من نظرم مثبته. فقط وقتی خریدی همیشه پیش نمایندگی خودش ببر چون جای دیگه وارد نیست الکی خرج رو دستت میزارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. رضا

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیزو کارشناسان محترم اتومبیل شناسی.متاسفانه اکثر ماایرانیهاعادت داریم بیشتر به دیدن وظواهر توجه کنیم تا کیفیت و امنیت وتجربه و…. بنظر بنده مقایسه این دونوع خودرو مثل مقایسه تویوتا وانت 2700با وانت کاپرا هستش به قول قدیمیا اولی استخون دار و محکم و ریشه داره که از صحرای آفریقا تا کانادا و هزاران جای دیگه ازش استفاده میشه و دومی … چی بگم؟.آخه صنعت خودرو سازی فرانسه بااون همه قدمت و تجربه ،هزینه های بسیاری کرده و حتی قسمتی ازآپشنهایی که درخودروهای امروزی میبینیم حاصل تجربه این خودرو سازه کنار گذاشته بشه و محصولات غیر ایمن و بی نام و نشان و بی کیفیت اولویت پیدا کنه”””.اون دوست عزیزی که بی ام دبلیو 320 سوار میشده بعد با mvm 315 مقایسه کرده بنظر بنده(البته عذرخواهی میکنم)شاید فرق پیکان و پژو 407 راهم نتونه تشخیص بده.آخه دوست عزیز شما میخوای لنت خوب برای ماشین خودت بگیری که با جان شما و خانواده ت ارتباط داره به فروشنده میگی لنت چینی بده؟یا میگی لنت خوب و اصل بده؟.بدبختانه مجبور به انتخاب خودروهایی هستیم که حتی خود چینی ها هم سوارش نمیشن .تعجب میکنم دوستان بدون بررسی نظر میدن اگه تحقیق بکنن متوجه میشن برادران گرامی و محترم چینی ماشین های اروپایی و آمریکائی سوار میشن.بااین حساب آشغالهای تولید خودشون را به ما قالب میکنن و خودشون بهترین را سوار میشن.درپایان عرض کنم اصلاً مقایسه این دونوع محصول از ریشه اشتباهه.نباید مقایسه کرد.به مرور دوستان mvm سوار متوجه عرایض من خواهند شد.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. nima

      ۴ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش الان مگه 206 تولید فراتسس؟ همه لوازم 206 چینی درجه 3 باز 315 mvm درجه 1 چینیه تو بورو 40 میلیون بده از ایران خر رو ماشین بخر جیب اینارو پر کن متاسفم برات

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. علی

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با عرض سلام خدمت دوستان عزیز
    من یه 206 تیپ 2 سال 92 خریدم ، دقیق کیلومتر 2250 تو اتوبان قم پمپ بنزینم سوخت که چینی بود بعد این اواخرم سوزن اکسیژن مشکل دار شد و کیت گاز ماشینم نشون دادم گفتن چینیه منم بی برو برگرد در جا فروختمش
    پس منی که دارم ماشین ایرانی میخرم چینیه چرا نرم مستقیم ماشین چینی نخرم
    یکی از اقواممون تو ایران خودروه خودش منو تشویق کرد که برم mvm315 بخرم
    منم همین کارو میکنم
    موفق باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. وحيد

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    206 مربوط به 15 سال قبل امکانات زیادی داره مثل کروز کنترل، لیمیتر، سنسور نور، سنسور باران، تهویه هوای اتوماتیک ، گیربکس اتوماتیک با دو حالت S , * (در تیپ 6 چیزی که الان تو خودروهای روز ارتقا یافته و چندین حالت شده) فرمان و تعلیق کاملا هماهنگ (سفت کننده فرمان در سرعت بالا و شرایط برفی)و ….
    البته همه اینها وقتی مهم هستند که در کنار هم و درست کار کنند. چیزی که ماشینهای چینی خیلی وقت میبره تا به این سطح کیفیت برسند. برای نمونه بین ماشین های شاسی بلند بنز، بی ام و، پورشه و کیا اسپروتیج تست تصادفی که گرفته شد هر سه ماشین اروپایی در عملکرد ایربگ بسیار دقیق عمل کردند و امتیاز کامل رو گرفتند ولی کیا اسپروتیج در شرایط مشابه به دلیل عملکرد بد ایربگها موجوب آسیب دیده گی در سر راننده شد.
    پراید هم ارزونه، کم مصرفه، ایربگ داره ، ABS داره و قیافه هاچ بکش هم که نسبتا خوبه. خوب چرا پراید نمی خرید به جای 206 یا MVM. چه فرقی دارند؟
    ماشینهای چینی به نظر من مجموعه ای از امکانات و زرق و برق هستند که در عملکرد شون تردید هست.
    من 206 تیپ 6 رو برای 5 ساله که دارم و به جز روغن و بنزین و فیلتر ها هیچ هزینه تعمیر موتوری تا حالا نکردم. آیا خودروی چینی هم می تونه برای حداقل 2 یا 3 سال بدون هزینه کار کنه ؟
    جدا از اینها من هیچوقت از یک ماشین اروپایی هر چند قدیمی ولی ایمن و با امکانات روز ذایقه خودم رو به یک ماشین چینی پر زرق و برق تقلیل نمی دم و حداقل به خودروهای کره ای یا ژاپنی مثل مزدا یا تویوتا یا هیوندای فکر می کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. amin

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام من خودم مهندس موتور هستم و از دید فنی به قضیه ایمینی ماشین نگاه میکنم206 که 4 ستاره اروپا رو داره این ماشین بی کیفیتی نیست که تو ایران اسمبل میشه و وزنه تعادل عقب ماشینو بر دارن برا کاهش هزینه از سوی دیگه موتور این ماشین با حجم کمتر توان هم اندازه با 206 رو میده واین یعنی مصرف کمتر و طراحی قویتر از طرف دیگه فضای داخلی ام وی ام واقعا نسبت به 206 عالیه و 206 هیچ حرفی برا گفتن نداره و از لحاظ سیستم تعلیق خودرو بنظرم بهتره از طرفی استاندارد خودرو چین هم بالاس و برای جون مردمشون ارزش قال هستن و بخاطر هم این با یه مدیرییت اشتباه استعفا میدن و حتی خودکشی میکنن بر عکس مدیرای ایران خودرو و سایپا که برای جون مشتریاشون ارزشی قال نیستن و هم این ماشینای پراید و پژو بی کیفیتشون که بنظرم 1 ستاره اروپا رو هم نمیگیره با جون مردم بازی میکنن و از طرفی ماشینی که الان نصف این قیمتایی رو هم که نیست با دو سه برابر قیمت به مردم میندازن و از طرفی اکثر قطعاتی هم که تو ماشیناشون استفاده میکنن از هم این چین وارد میشه من شخصا با این وضعیت حاضرم ماشین چینی سوار بشم تا یه ماشین بی کیفیت داخلی که مردم کشور خودم بهم قالب کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جواد

      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      با سلام خواهشا ماشین چینی اسباب بازی رو با ماشینی که 5 ستاره اروپاه بوده و اتاق سوپر ایرودینامیک داره مقایسه نکنید اصلا یه راننده واقعی میفهمه کدوم سر تر،mvm با داشبورد پلاستیک یو ال درجه 4 بدرد حتی مقایسه با پرایدم نمیخوره،ماشین بی اصل و بی ارم سوار نشین!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. mahsa

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستانی که عرض کردن 206 یه ماشین اروپاییه و قابل مقایسه با ماشین چینی نیست لاید خبر ندارن که بعلت تحریم هیچ قطعه ی اصلی تو ایران خودرو وجود نداره و تولیدات جدید این شرکت تمام با قطعات چینی یا کپی ایرانی ساخته میشه . پس 206 فرانسوی که بقول بعضیا 5 سال سوار میشدی آخ نمی گفت سالهاست که وجود نداره و اینایی که از شرکت خارج میشه تماما کپیه. بقول اون دوستمون چرا از اول نریم ماشین چینی بخریم که تمام قطعاتش چینیه و باهم مچ شده؟ جداقل با اینکار مسئولین متوجه می شوند که باید فکری به حال کیفیت کالاهاشون بکنن تا بازارو از دست ندن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جواد

      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      206 هر چقدر هم قطعاتش چینی باشه باز از روی الگو استاندارد ساخته میشه و همه چیزش مچ شده با هم و پلت فرم 5 ستاره و ماشین با اسمی بوده!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. PEUGEOT

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    به خدا افت داره یه فرانسوی رو با یه چینی بدرد نخور مقایسه کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اسکندر ایمانی

      ۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      تو بشین تا ماشین فرانسوی بهت بدن سوار شی.فرانسوی کجا بود.چین الان تو همه چیز یکه تازه.قول میدم تا چند سال دیگه با حصرت به ماشین های ساخت چین نگاه کنی.اصلا بی خیال تو برو همون پجوتو سوار شو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. محسن

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام مهسا خانوم شمایه ام وی ام صفربخرین بعد10روزببرین بازاربرای فروش ببینید چقدرمیبرن اصلا توبازار چقدر طرفدارداره کم کمش 7تا 8 میلیون ازش میفته این یه تفاوت عمده ولی لیفان خودروی خوبی هستش تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Amir

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلن من از خرید ماشین منصرف شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مریم

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا بلاخره جی بخریم؟!! من زیاد شمال میرم اکثرا گفتن تو ترافیک صفحه کلاچش و ازین حرفاش که من سر در نمیارم داغ میکنه mvm.. حالا به نظرتون چیکار کنم بخرم؟ :-( از طرفی اصلا به نظرم داخل 206 واسه مسافرت راحت نیست.صندلی هاش بی خوده!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hadi

      ۱ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز من خودم ام وی ام دارم، مکانیک نمایندگی بهم گفت که اینا صفحه کلاجشون ضعیفه، باید عوض کنی، ولی من کوتاهی کردم و تو شهر موندم، اما بعد که صفحه رو برام عوض کردن گفتن که دو سه سال برات کار میده، البته ناگفته نماند که 650 خرجش شد و صفحه کلاج کره ای انداختن (راست یا دروغش پای خودشون). خلاصه بگم که اگه 315 خریدی بهترین و عاقلانه ترین کار اینه که وقتی برا سرویس اولیه بردیش (رو5000تا) همونجا هم بدی صفحه رو برات عوض کنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جواد

        ۲۸ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        ایا به نظر شما ماشینی که کارخونش نتونسته یه صفحه کلاچ خوب و مچ شده با خود ماشین بذاره رو ماشین و میسوزه ایا عقل حکم میکنه که با 206 که از امریکا و افریقا گرفته تا اسیا جواب پس داده و جزو خودروهای با عمر موتور بالاست مقایسه بشه!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. mohanna

      ۲۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      منم باهات خیلی موافقم مریم جون اتاق 206 اصلا خوجگل نیست .ولی 315 عروسک.خیلی دوسش دارم.206 دیگه قدیمی شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. كيوان

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از نظر فنی بنظر من خودرو هر مدلی باشه نباید بیشتر از 5 سال روش حساب باز کرد البته بماند که ماشینهای اروپائی و ژاپنی اگر استفاده صحیح داشته باشند به این زودیها از میدون بدر نمیرن ولی این در صورتی هستش که قطعاتشون زیر نظر خودشون حالا یا توی کشورشون یا توی یک کشور ثالث مثل چین تولید بشه و کشور ثالث در طراحی اصلیش دست نبره که میشه بعبارتی همون تحت لیسانس خودمون 206 تا زمانیکه شرایط بالا را داشت بسیار عالی و بدون هیچ نقصی در ایران تولید میشد ولی بعد از خروج پژو از ایران بعلت تحریمها ایران خودرو هم به مردم ایران خیانت کرد هم پژو را در ایران زیر سوال برد با شراکت پنهانی با قطعه سازان بی کیفیت چینی ایکاش با توجه به سود کلانی که از اینکار نصیبش میشد حداقل با شرکتهای تراز اول چین قرارداد میبست به هر حال هیچکدام از محصولات تولیدی پژو در ایران در حال حاضر کیفیت گذشته را ندارند محصولات چینی که در حال حاضر در ایران موجود هستند بغیر از یکی دو کارخانه مثل کرمان خودرو و جیلیران دارای خودروهای با کیفیت بسیار پائینی هستند مثلا x33 شرکت مدیران خودرو قابل قیاس با x60 شرکت کرمان خودرو به هیچ عنوان نیست و همین x60 نیز قابل مقایسه با جیلی امگراند x7 از هیج نظری نیست پس شرکتهای خودرو ساز چینی را نمیتوان کلا نادیده گرفت ولی mvm نسبت به سایر هموطنهای چینی بسیار ضعیفتر عمل نموده است چه از نظر ظاهری چه از نظر کیفیت قطعات و دکوراسیون داخلی
    اگر قصد خرید دارید و بودجه کافی برای خرید ماشین اروپائی ندارید خودرو چینی از خودرو ملی بیشتر حرف برای گفتن دارد البته نه هر شرکت خودروسازی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. آریا

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت تمامی دوستان که نظرات خوبی ارائه دادن خواستم نظر خودمو به دوست عزیزی که میخواست بین این دو خودرو یکی رو انتخاب کنه عرض کنم که مقایسه این دو محصول اصلا منطقی نیست،خورووی 206 که سوای از نام و برندش که بیش از 50 سال قدمت داره خود این محصول یکی از بهترین تولیدات کارخانه پژو بوده که در مسابقات رالی اروپا چندین سال مقام داشته،درسته که درحال حاضر بدلیل تحریم بعضا از قطعات جینی در این ماشین استفاده میشه ولی طراحی این خودرو یه طراحی فوق العاده ست که جای هیچ بحثی نداره.اون طرف یه خودروی چینی تازه وارد با کلی بگو مگو که حالا حالاها برای عرض اندام جاداره و پر از عیب و نقصه،ولی یادتون باشه برای انتخاب یک ماشین چندین فاکتور باید بررسی بشه که همه دوستان به نوعی پراکنده به تمامی فاکتورها اشاره کردن،طراحی،هندلینگ ،کیفیت،مصرف سوخت،ایمنی و نهایتا بازار خرید و فروش که متاسفانه این ماشین هر وقتی واسه صاحبش پول نمیشه و افت قیمت بالایی داره،ولی 206 اینطور نیست و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مجید

    ۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.
    اولا 206 ی زمانی ک قطعاتش اصل بود 206 بود ک الان دیگه ژیانم نیس..اگه مدلای 89 ب بعدشو دقت کرده باشین صدای خر میده..از فاصله 20 متری متوجه میشید ک اون ماشین روشنه و انگار دارن فشارش میدن!!دوما قیمت ماشینای ایران خودرو و سایپا فوق العاده بالاس و لعنت خدا بر تمام مسئولین این 2 شرکت! سوما با اینکه mvm 315 هم چینیه اما سگ ریختش شرف 206 رو داره..چهارما الان اکثر خودروهای ایرانی قطعاتشون چینیه! پنجما اگه ایرانی هستیم و غیرت و عزت و شرف داریم شرکت سایپا و ایران خودرو رو کاملا تحریم کنیم تا قیمتاشون ب 1 چهارم برسه..چون این آشغالایی ک اینا ساختن از جمله 405..پارس..206..سمند..پراید..تیبا..و.. هیچکی تو دنیا نمیخره غیر از ما بدبخت بیچاره های ایرانی (ضمن پوزش و عرض احترام ب همه دوستان).مخصوصا جوونای بیچارمون ک واسه داشتن ی خودروی مناسب تا آخر عمر غبطه بخورن!
    تف ب ایران خوردو..تف ب سایپا..تف ب شرف مسئولین این 2 شرکت.. و ننگ بر اونیکه میتونه خودروهای خارجی توپ با قیمت بسیار مناسب وارد کنه و اینکارو نمیکنه!چه فایده مطمئنم اگه سایپا وایران خودرو این متن بخونن بازم خجالت نمیکشن!
    شمارو بخاطر خدا بخاطر جوونا..بخاطرفقیرا..بخاطر خودتون هرچی ک میخرین فقط خوردوی اینارو نخرین!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. بيتا

    ۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من قصد خرید ماشین دارم از mvm خوشم اومده اما با نظرات شمادوستان من دچار تردید شدم لطفا کمک کنن که چی بخرم.بنظرتون واسه من که زیاد شمال میرم چی بهتره .از صندلیای 206 اصلا خوشم نمیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محسن

    ۴ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام بیتاخانوم اگه بیشترمیتونی هزینه کنی لیفان بگیرشرکت کرمان خودروچینی هستش ولی ازmvm خیلی بهتروسرتره اگرهم نیتونی به نظرمن همون 206 بگیردرسته صندلیاش زیادجالب نیست ولی بهترازپmvm هستش تازه اینوبگم که خودروهای ایرانی شانسین اگه خوب دراومدکه هیچ ولی اگه بددراومد موتورش روهم عوض کنی هم فایده نداره وبایدبفروشیش این تجربه خودم هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علیرضا

    ۷ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظر من 206 بهتره.mvm315داشتم تو2100تا کارکرد صفحهکلاجش سوخت الان 206تیپ5دارم خدایی ایرادی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ایدین

    ۸ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیز مقایست کاملا یه طرفست شکی در این نیست.
    من خودم به ماشینهای چینی اعتمادی ندارم خودم 206 داشتم 1هفتست که از شرش خلاص شدم.
    از سال 81 من 206 داشتم.
    206 برای اتوبان سرعت 90تا 120 کیلومتر حس خوبی به راننده میده.
    برای جاده های پر پیچ و خم یه کابوسه. چون گاهی وقتا گردنت رو تا سر شاگرد باید برسونی برای دید ضعیفش.
    خدا نکنه واشر سرسیلندر بسوزه. دیگه هیچ وقت اون موتور برای تو موتور نمیشه.
    خدا نکنه هیدرولیکش خراب شه که دیگه اون نرمی فرمان رو هرگز نخواهی دید.
    کمک های 206 واقعا خشک عمل میکنه و سریع اتاق به صدا می افته
    دسته موتورهاش به دلیل ضربه های کلاچ بی ثبات هر چند ماه یکبار واجب التعویضن
    بی خودو بی جهت جعبه فیوزش باید تعویض شه.
    دسته راهنمای 206 عامل اسیب رسانیه.
    پمپ بنزینش یکی از ضعف هاشه
    استپ بی جهت وسط خیابان همراه خاموش شدن و گاز نخوردن یکی از استرسهاییه که به راننده وارد میکنه.
    اگر برق خودرو مشکل پیدا کرد تا ماشین جوش نیاره نمیفهمی مشکل از کجاست و وقتی جوش اورد = 400 تومن ناقابل و خداحافظی برای همیشه با موتورش. چون هیچوقت دیگه اون موتور برای تو موتور نمیشه
    صندلیهای خسته کننده برای رانندگانی که خودروهای دهه 90 مثل سیویک و لانسر و وکترا و… داشتند به وضوح تو ذوغ میخوره
    کوچک ترین تصادف گلگیر منجر به تعویض نصف قطعات کاپوته.
    هندلینگ فوق العاده پایین و در جاده های لغزنده میزان تصادفات بعد از پراید کاملا محسوسه.
    صندوق عقب که کلا برای مسافرت منتفیه
    صندلی های عقب برای سه نفر واقعا عذاب اوره
    قیمت قطعاتش از مزدا 100 میلیونی گرونتره!!!
    و در نهایت 100% قطعات داخل بازار متفرقه بوده و کیفیتی خیلی خیلی کمتر از همین خودروی چینی دارد.
    عمر این ماشین نهایتا 3-4ساله واگر احساس میکنید حالا حالاها قصد خرید خودرویی دیگر ندارید از فکر خریدش بیاید بیرون.
    در نهایت دوستانی که اهل گاز و لایی و دریفت و … هستند باید بگم این ماشین اعتماد بنفس دست فرمون شما رو تا حد یه خانم دکتر پیرغرغرو پایین میاره.
    پا ورقی: ( اگر وسع مالیتون بالاست و قادرید قطعاتش رو از فرانسه سفارش بدید در خونه براتون بیارنو خودروی دیگری در نظر ندارید کل مطالب بنده رو فراموش کنید از ماشین مورد علاقتون لذت ببرید)
    خدا شاهده قصدم تخریب این ماشین نیست همه کسانی که بالای 5 سال این ماشین رو داشتند میتونید ازشون سوال کنید.
    فقط قصد داشتم تجربیاتم با این خودروی به ظاهر ایمن و … رو با شما به اشتراک بزارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جواد

      ۲۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      فقط یه سر برید نمایندگی مدیران ببینید ماشینای چینی یکسال کارکرده چه عیبهایی میکنن و واسه قطعات چندوقت خواب دارند.چند سال دیگه که ماشین چینی ها چند سال کارکرد شدن اونوفت میفهمن چجور ماشینایی هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. مرتضی

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    به عرض دوستان محترم برسونم من سال۹۰ mvm530 خریدم وازاونجایی که معامله گرماشین هستم بعداز۶ماه فروختمش.وخداییش تو۶ماه واقعاعالی بود.فقط فیلترروغن وفیلترهواوبنزینشوعوض کردم.فروختمl90خریدم دیگه ازسواری بدم میومد.بعدازاون ۲۰۶صندوقدارv8بهترین نوعش روخریدم بدنبودولیmvm530نمیشد.وبعدازچندتاماشین دیگه الان باز ام وی ام۵۳۰ خریدم بااینکه۲۲۰۰۰کارکرده ولی مثل روزه اوله.همسایه من هم mvm315 بهدازمن خریده خیلی راضیه ودرکل ماشینهای چینی الان نه تنهاایران بلکه توتمام دنیایکه تازشدن.وخیلی طرفداردارن.روزی برسه ماشینهای mvmجابیفته وتوهرخونه ای ازشون باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. نادر

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خیلی خیلی ماشین عوض میکنم الان هم واسه تو شهر و سفر جاده ای یه ام وی ام 530 دارم (حدود 2 ساله) حتی یکبار مجبور شدم باهاش آفرود برم 300 کیلومتر ، ولی خداییشش اصلا اذیتم نکرده ، فقط فابریک کمک جلوشون خشکه اونم فکر کنم یه جیزی ازش کم کردن تو ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. علی سبحانی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سال 85 تا پارسال یه 206 تیپ 2 داشتم خیلی راضی بودم خداییش حرف نداشت ولی 5 ما پیش یه 206 TU5 خریدم اصلا قابل قیاس نیست با 206 اون موقع الان 1 ماه از شرش خلاص شدم نمیدونم MVM315 چطور ماشینیه ولی پیشنهاد میکنم تا زمانی که ایران خودرو قراره 40 میلیون بابت ماشینی بگیره که ارزشش به نظر من 10 میلیون هم نیست پولتونو تو سطل آشغغغغال نندازیت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. سعید

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود به همه دوستان گرامی.
    باید گفت 206 یه زمانی ماشین بسیار خوبی بود. اون موقع که اکثر قطعات اصل فرانسوی بودند و این ماشین زیر نظر پژو فرانسه تولید میشد. ولی همه میدونیم که این اتفاق مدتهاست که دیگه نمی افته و قطعات درجه چندم چینی جایگزین شده و نظارتی از طرف پژو فرانسه هم نیست. حاصلش میشه همین که میبینید. یه ماشین کم کیفیت و فوق العاده گرون. در عوض ام وی ام 315 هم یه ماشین خارجیه با نطارت بالا با فیمت مناسب نسبت به کیفیت که هم جادارتر از 206ه هم مصرفش کمتره و هم قطعاتش اصل هستند. واسه فروش و تحویل هم بازی در نمیارن. قیمت رنگهای مختلفش هم یکی هست. تازه نوع صندوق دارش هم با همون فیمت عرضه میشه. به نظر من MVM 315 از همه نظر بهتر از 206 هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا