ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. فرزاد

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من تو کار خرید و فروش ماشینم اگه 315 می خواهید بخرید همون اول دیسک و صفحه را با دیسک میتسوبیشی عوض کنید تنها ایرادی که من در 315 دیدم همین است جلوبندی هم نه خوبه نه بده باید مراعات کنید در حد قیمت خودرو خوبه سواری و رخش و نرممیش از 206 بهتره اگه 206 خواستید بگیرید فقط تا 88 بuد از این تاریخ اکثرا اذیت میکند شاد باشید و پیروز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. هادی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    لطفا یکی بیاد ماشین رو بزاره جلوش بعد مقایسه کنه نه از روی اینترنت و چهارتا عدد کاتالوگ و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهران

    ۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام،من سال84 تیپ 2 سال 85 تیپ 3 سفارشی وسال86 V8 داشتم سال 88 پراید خریدم که هنوزم دارم و جز قطعات مصرفی مثل لنت و روغن فیلتر خرابی نداشته دیسک و صفحه هم 5 سال کار کرد تا پارسال عوضش کردم.امسال هم V8 خریدم و در این 3 ماهی که دارم مشکلی باهاش نداشتم جز پمپ بنزین که ایران خودرو فراخوان داد و مجانی عوضش کرد . نسبت به 206 هایی که داشتم هیچ فرقی نکرده جز سیستم سیم کشی که اگه اهل نصب اپشن باشی گرون درمیاد مثل کروز کنترل که 700 تومن نصب کردم.فرق 206 با ماشینهای چینی داشتن خدمات و تعمیرگاه مجاز و قطعات در تمامی شهرهاست که بنظر من مهمترین ایتم برای هر خودرویی همین قضیه ست.دوستی دارم که 315 خریده و بعد از 34 روز بعلت خرابی دیسک و صفحه و موجود نبودن در نمایندگی اهواز بیشتر از 20 روزه که این ماشین در نمایندگی خوابیده و این فعلا که این ماشین سوار دوست ما شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهران

    ۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در ضمن 206 ماشین پر از اپشنه که اگه اهلش باشی میشه نصب کرد مثل کروز کنترل،کامپیوتر سفری،سنسور نور و باران،ایربگهای جانبی و پره ای،ESP و …
    روی 315 چه اپشنی میشه نصب کرد؟ هیچی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمید نیک منش

    ۱۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام من از خودرو های مزذا و داتسون بیشتر لذت بردم بعد از انها به ناچار از 206 تیپ 5 استفاده کردم و الان حدود 10 سال است سوار می شوم و در این فاصله خودرو های دیگری هم در همی قیمت ها استفاده کردم ام از تما م جهات ایمنی ،سوخت ،محکمی ،و……. 206 بهتر تشخیص داده ام ولی به خودرو های زاپنی نمی رسد.سوای کم کاریهای قطعه ساز و تاییدمسئولین کیفیت و کنترل که انهم از عدم دانش فنی بعضی از قطعه سازها می باشد و عدم انتخاب مدیران بر حسب دانش و تجربه که بیشتر واسطه و سیاست حاکم شده که به نظرم درست نباشد…..زنده باد ایران و ایرانی وطن دوست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سعید

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با سلام
    با این وضعیت بازار الان واینکه 206 تیپ 5 الان کاملا ایرانیزه شده وهیچ آپشنی نمیشه روش نصب کرد با قیمتهای قبلی که هم ارزان بود هم پر استفاده هم ماشینتو تا سقف یک ماشین 100 میلیونی آپشندار کرد الان اکثرا با این وضعیت میرن سمت ماشینهای پرزر وبرق چینی که فقط اپشن دارن ودیگر هیچ اگه 206 همون 206 سابق بود واجازه میدادن با موتورها وامکانات جدید پژووارد بازار بشه الان هیچ رقیبی برا 206 وجود نداشت چه برسه به ماشینهای چینی ولی با این وجود وایرانیزه شدن 206 هنوز هم طرفداران خودشو داره در ضمن گول اسب بخارهای ماشینای چینی رو نخورید که کلا از روی باد هوا نوشتن اونارو همین ام وی ام 315 که طبق اعلامی کارخونه 109 اسب بخار داره بچه های تهران بردن روی داینومتر قدرتشو اندازه گرفتن بیشتر از 97 اسب نداده بود روی داینو متر که قدرت واقعی ماشینو نشون میده این ماشین از پس تیپ 2 206 هم بر نمیاد چه برسه به تیپ 5 که همه میدون چه ماشینی هست از لحاظ شتاب وقدرت وسرعت
    موفق و پیروز باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. وحید

    ۱۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا خلاصه الان mvm315 ارزش 40 میلیون داره یا نه؟ بخریم یا نخریم؟
    افت ماشین موقع فروش خیلی چشمگیره؟مثلا یک سال بعد یا 6-7 ماه بعد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محسن

    ۲۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    315 نگییر خودتون که گفتین آقاوحیدافت قیمتش زیاده وخدمات پس ازفروشش هم بدردنمیخوره جانم اگه خراب شد مبتلایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mohanna

    ۲۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام. من میخوام ماشن بخرم اما تو 206 و315 گیر کردم اما عاشق شکل ظاهری 315 هستم یعنی وقتی تو خیابون می بینمش همین جوری نگاش می کنم.اما همسرم مخالفه میگه 315 چینی هستش و زود خراب میشه اما من عاشق ظاهر بیرون و اتاقشم. تورو خدا راهنماییم کنید.خواهش میکنم جوابمو بدید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۳ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      206 بخر.من عموم ام وی ام 315 داره….من یه بار توش نشستم خواستم شیشه رو بدم پایین نیومد فهمیدیم که مشکل داره بردنش نمایندگیحدود60روز خوابید……من یه پیشنهاد دارم….یه206 تیپ5 مدل88 تمیز بگیر.اون2-8میلیونی هم که مونده یا روش کروز کنترلو اینا نصب کن یا خرج زندگیت کن موهنا جان.206 خیلیییییییییییییییییییییییییییییییی بهتره یعنی اگر مدل88 به پایین بگیری واقعا فرانسوی و لذت ماشین فرانسه رو میبری نه ماشین اشغال چینی که2زار به درد نمیخورن………اگر خواستی چینی بگیری که زرق و برق داشته باشه یه جیلی ای سی7 سفارشی بگیر که اونم گبون نمیکنم به پولت برسه….من خودم یه 2-3 سالی206داشتم به خاطر مشکلات مالی فروختمش.واقعا ازش راضی بودم یعنی بدون شک بهت میگم 2 مین ماشینی بود که من واقعا ازش لذتبردم.بعد اون یه پیکان خریدم الانم یه پژو 2000 فرانسوی دارم مدل74

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهرداد

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من دارم ماشین خویه ۲۰۶ام داشتم فقط خریدی صفه دیسکشو عوض کن با هیوندا ورنا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. sasan

    ۲۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    ممن.ن.من موندم بین پژو207 و یکی ازین محصولات چینی کدوم انتخاب کنم.خودم ام وی ام ایکس 33 و سواریش سوار شدم.سواریش که سر هفته اول موقع کاهش سرعت گیربکسش اواز سر میداد.اما هاچ بکش نه.میشه راهنماییم کنین که 207 بگیرم یا یه ماشین چینی یا یا 206؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۳ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      206بگیر برادر خیلی بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا ال90

        ۶ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        گذشته از اینا نظرتون درباره ال90چیه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مک میسل

      ۳ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      206 بگیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Kaveh

    ۲۷ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من سال 88 یه 206sd داشتم عالی عالی بود ولی یکی از اقوام سال 92 یه sd V8 گرفت دو روز تو پارکینگ خوابوندش روغنش خود به خود خالی شد.خلاصه کیفیت بدنه ای داخلی و خارجی اش خیلی ظریف است.که با یه تکیه بدنه اش میره تو بیرون نمیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سیاوش

    ۲۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان ببخشید چینیها فهمیدند ریا وتظاهر توایران طرفدار زیاد داره درواقع قیمت ظاهر جنساشنو می فروشندنه باطنشو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. شایان

    ۲۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    سیاوش جان شما برنامه سمت خدا زیاد نگاه میکنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عالی بود 100 امتیاز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. احسان

    ۲۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.بجه ها هرکی یه جیزی میگه من موندم بین 206 صندوقدار .315 ام وی ام ورانا..واقعا کلافه شدم.نمیخوام بعدا پشیمون بشم.لطفا اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید راهنمایی کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. شایان

    ۳۰ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    داش احسان یه نگاه هم به جک جی 5 دنده ای بنداز واقعا حرف نداره از ماشینای قبلیم پژو سمند پژو پارس ال نود206زانتیا که داشتم واقعا بهتره الان نگاه کنی 206تمام قطعاتش چینی شده فرانسه هم نمیزارن سوزنی بفرسته مگر بنجل و لنجی حداقل اگه 315 بخری میدونی چینی و درجه نیمه مطلوبی داره اینشم خوبه به خاطر رقابت افتضاح کار نکرده و می تونه جایگاه داشته باشه توجه داشته باش که اگه مال ایران خودرو بود جایگاه و قیمتش از 206بالاتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. اقا...

    ۳۱ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    تروخدا اول قیمت ماشین هارو چک کنید بعد بنویسید …
    volvo v40 قیمتش 240.000.000 تومان کجااین خودرو با آن دو برابری میکند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امين

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیزم، برو یکمی مطالعه کن ببین ماشین رو از نزدیک بعد بفرما قطعاتش بد شده ٢٠۶

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. صادق

    ۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست خودم تعمیرکاره و کامرا امریکایی رو برات باز بسته میکنه مثل اب خوردن و خودشم یه کامرا دودرشو داره…ازش سوال کردم 206 اس دی وی8 صفر میخوام بگیرم ….جوابش نه نه من قطعاتشو باز میکنم و میدونم از موقع تحریم تا حالا تمام انژکتور و ای سی یو 206 ها همه شدن ای سی یوو انژکتور پراید روش میذارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۴ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (17 ديدگاه)

      سلام آقاصادق ولاغیرتن یکم فکرکنید بعدمطلبتونو بنویسید آخه مگه میشه که انژکتورپراید رو روی206 نصب کرد این از اون حرفاهستش موتورپراید1300ومتور206 1600اگه به قول شما هم باشه نیاز به تعمیرکارنیست باچشم هم مشخصه درضمن سیستم برقش هم درسته ایرانی شده ولی مالتی پلاکسه یه چزبگید که بهش بخوره این حرفاچیه ولی بازم خوبه نگفتین کل موتورش پرایده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. پارسا

    ۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من پراید دارم می خوام عوض کنم
    206 یا رانا یا ام وی ام 315 ؟
    البته کم مصرف بودن برام شرطه
    چون مسافت 70 کیلومتری هر روز طی می کنم……..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. محسن

    ۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام آقاپارسا206خیلی بهتره فروشگاه شرکتمون ام وی ام 315و533 روآورده به صورت نقدواقساط ولی هیچ استقبالی نشدازما گفتن خوددانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. بهرام

    ۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی معذرت میخوام ولی شمایی که میگید سوار mvm315 نشدید بیخود میکنین مقاله میذارین و مقایسه میکنیدش!
    شخصا 206تیپ پنج داشتم، ام وی ام 315هم دارم…
    به هیچ وجه نه تنها 20خ، بلکه پرشیا و بقیه آشغالهای ساخت داخل چه سایپا و چه ایران خودرو، قابل مقایسه با ام وی ام نیستند.ماشین بسیار خوب، محکم، بی نهایت زیبا، جادار و راحت، همراه با کمترین صدای موتور در داخل اتاق میباشد…شاید 206 اوریجینالی که سال 99 در فرانسه تولید میشد ماشین بسیار عالی بود، اما این آشغالی که داره الان توی ایران تولید میشه به همراه سایر لگنهای ساخت ایران، در برابر این ماشین چینی هیچ حرفی برای گفتن ندارن و لذت رانندگی باهاش قابل مقایسه با این ایرانیا نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علی

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    س به همه دوستان-من تجربه رانندگی رو باهاش داشتم منهای دیسک وصفحش در کل ماشین خوبیه البته با این رنج قیمت-فقط اینو بگم خدا پدر چینیها رو بیامرزه چون حداقل با مردمشون روراستن اشغالو به قیمت اشغال میدن نه چند برابر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد رضا

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من 206 تیپ 5 و 6 داشتم و از تیپ 5 راضی تر بودم چون تیپ 6 خیلی اذیتم کرد اما 4 ماهه 315 گرفتم عالیه نسبت به قیمت خیلی خوبه
    از ظاهر و باطنش راضیم و واقعا از 206 تیپ 5 خیلی سرتره
    در این رنج قیمت امکاناتش خوبه سرعت و شتابش هم خیلی خوبه
    ایران خودرو را باید تعطیل کرد نه طراحی بلده نه کیفیت نه امنیت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مهرداد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    هر کسی که نوشته کیفیت داخلی ۳۱۵ کمه دروغه بهتره خودتون برینو یکسشو نگا کنین که قطعات چه خوب سوار میشه همه چیزشم تو بازار هستش من یه تصادفی شو جم کردم حتی فولی هاشم خراب شده بود بعد مخزن روغن شاسی مخزن شیشه شور….همش تو نمایندگی هسا کیفیت مونتاژشم عالیه اول ببینین بعد نظر بدین من کارم اینه..در مورد مقاله آقایی که مقاله مینویسی اول دو تا ماشینو ببین سوار شو بعد نظر بده! مثلا شما مالک سایتن از شما واقعا بعیده و این که ۲۰۶ ۳ستاره ایمنی داره نه ۴تا! مقاله حاتون خیلی ضعیفن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهشید

      ۳ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مشخصه که مقاله کاملا مغرضانه نوشته شده و به نفع ایران خودرو!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. امیر

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اخه این چه طرز مقایسه کردنه؟؟؟
    مقایسه کردن اصولی داره برا خودش و نیاز به تخصص داره
    نظر شخصی یک فردی که اصلا سوار یکی از ماشینهای مقایسه هم نشده رو جحوری میشه اسمش رو گذاشت مقایسه
    خواهشا سعی کنید از منابع معتبر جهت گذاشتن اطلاعات استفاده کنید تا بشه استفاده کرد.ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام در سال 91 ام وی ام 315 خریده ام قبل از اونم 206 داشتم به نظر من ام وی ام خیلی بهتره چون قطعاتش اصلیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. omid

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      206 مدل 82 هنوز داره تو ایران کار میکنه یعنی 11 سال ام وی ام اگه 11 سال عمر کنه سویچشم سالم نمیمونه 1 سال کاراش دیگه رو به تعمیرگاهن چه برسه به 11 سال کار

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. reza

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    معلومه که 206 بهتره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. ماهان

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من میخواستم 315 بخرم اما انقدر بد شنیدم و دیدم و داداشم که تازه 206تیپ 5گرفته دارم میرم سراغ پرشیا سال با داشپورت سوناتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. saeed

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ابتدا315داشتم موقع فروش فقط دوس داشتم ردش کنم بره،آدم پیاده بره ولی سوار این مدل ماشینا چینی بیکیفیت نشه،الان 206تیپ 5دارم واقعا خوبه،ماشین چینی بی کیفیت نخرین که حاضر میشین زیر قیمتم شده ردش کنین و از شرش خلاص بشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. HAMED

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام بچه ها با احترام به نظر همتون من همون اول که MVM315اومد خریدم و تا حالا دارم و هیچ مشکلی باش نداشتم یه کم تو سر بالایی ها کم میاره که میگن تو ورزن جدیدش این مشکل حل شده و یه سری که برای لامپاش که قطع می شد بردمش نمایندگی یک ساعت بعد ماشین را تحویل گرفتم بر عکس ماشینهای ایرانی که هر چقدر از تولید اولیش میگذره بی کیفیت تر میشه ماشینهای خارجی سال به سال سعی میکنند که اشکالات قبلیشو بر طرف کنند خود 206 الان نصف قطعاتش چینیه نمیدونید بدونید./// یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا