ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    206 تولید فرانسه که حرفی در موردش نمیشه زد عالیه این 206 تولید 93 که چینیه تمام قطعاتش و در مورد ام وی ام ظاهرش به روزه از لحاظ فنی هم در حد ماشین 35 میلیونیه شما نباید انتظار ماشین 100 میلیونی مثل هیوندای ای 30 رو داشته باشی در هر صورت به روز بودن ماشین مهمه که تو ام وی ام این حاکمه وگرنه خوب پژو 405 هم ماشین خوبیه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ASTON MARTin

      ۳ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      از هیچ کدومش خوشم نمیاد یکی از یکی مسخره تر حق این ملت ، این نیست که سوار این اشغالا بشن، جفتشون ده میلیون تومن هم نمی ارزه با این وضع اقتصادی کشور، جوری قیمتارو بردن بالا انگار در آمد هم پایاپای میره بالا!
      درسته که در قیاسه با هم در این بازار انحصاری بالاخره باید یکی رو برگزید ولی میگم جفتشون آشغالن و بی ارزش تا از هیچ یک از اون آقایان انحصارگر نامرد حمایت نکنم! حاضرم با سه چرخه بگردم تا کلی پول بدم به این مفتخر ها
      در مورد اون تیکه ای هم که گفته” هیچ کس بعد 15 سال نگفته 206 زشته” باید بگم خب ملت بدبخت ما که نه ماشین دیدن نه دستشون به چیز دیگه ای میرسه مجبورن به پیکانو نیسانم بگن خوشگل!
      نکنید ، هیچ گونه حمایتی از کالاهای فعلی نکنید دوستان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. وحید

        ۴ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (15 ديدگاه)

        آستون مارتین کاملا باهات هم عقیده ام. به اسم تولید داخلی که یه عده بیکار نباشن و چپاول ملت هم برقرار باشه بقیه مردم باید چند برابر قیمت پول این آشغال ها رو بدن. مرسدس بنز از پیچ CLS می سازه برای خودش هم فرضا 80هزار دلار اگه آب خورده باشه میفروشه 120 هزار دلار اونوقت ما چون می خوایم توی خیابون های ایران سوار شیم باید 400 هزار دلار پول بدیم. یعنی چندین برابر شرکتی که طراحی تولید پشتیبانی بازاریابی و…. این محصول رو انجام داده عزیزان گمرک دریافت کنند که بر اشتغال و تولید داخلی خدشه ای وارد نشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ایران

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        سلام
        خیلی قشنگ گفتین ازتون ممنونم خوشحالم که این حرفارو زدی اینها واقعیت مافیای بازار خودرو در ایران هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. memolsmart

          ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (11 ديدگاه)

          یعنی حتی بچهاول دبستانی هم شاخ درمیاره!
          بابا دردمونو به کی بگیم که اثر مثبت داشته باشه؟
          اونی که پاشو انداخته رو اونیکی پاش بابت گمرکی یک خودرو حتی از کمپانی سازندش هم بیشتر منفعت میکنه!!!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. پوریا

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        برو بابا برو خدا رو شکر کن که تو این مملکت داری با آسایش زندگی میکنی.
        گور بابای هر چی ماشین.
        کشورم ایران واسم خیلی عزیزتر از ماشینه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امید

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نظر شخصی این حقیر جفتشون آشغالن ماشینای آلمانی حتی فولکس گل که مونتاژه ارزشمندن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. پوریا

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      رضاجان مرسی واقعا حرفت عالیه.
      رضا ما ام وی ام رو تازه درخواست کردیم بعد از اینکه چیزایی دربارش شنیدم دیگه داشت از چشمم میافتاد با اینکه نمیدونستم اونایی که شنیدم راست هستن یا نه.
      به هر حال حرفهای تو باعث شد دوباره برگردم یه حس و حال اولم.
      بازم مرسی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Farhad

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      به نظر من mvm 315 از همه ی ماشینای با این رنج قیمت ایرانی بهتره شما با این قیمت باید ۴۰۵ یا سمند یا ۲۰۶ بگیری که صبح تا شب بشینی واشر سر سیلندر سوخته رو عوض کنی این ماشینا خوب بودن ولی قبل تحریم ها الان دیگه از درجه ۲ چینی بد تر شدن من زیاد پیگیر شدم ۴۰۵ هم دوست داشتم ولی الان تصمیم گرفتم یه mvm ۳۱۵ هاچ بک جدید ثبت نام کنم گرونتر بودن لوازمش هم به چون میخرم چون هیچ گرونی بی حکمت نیست لوازم mvm از یه شرکت دارای ثبت جهانی میاد شرکت چری نه مث پژو و غیره تو کارگاه های اطراف شهر بسازن
      ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. HAMED

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نام خدا…آقایون من حدس میزنم مدیران این سایت برای ایران خودرو کار میکنند که اینقدر داغشون پره آخه این بازار ماشینهای چینی که واقعا یه سریشون شرف دارن به ماشینهای ایرانی بدجور تو کاسه کوزهی خودرو سازان داخلی زده که روز به روز فکر میکنند هر قیمتی بخواند میتونند رو ماشیناشون بذارند و مردمم مجبورند بخرند حالا واقعا اون آمریکاییها که دشمن ماند هر کاری بکنند ولی شما که هم وطنید چرا؟ به قول شاعر که میگه من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد . یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1204 ديدگاه)

    من هر وقت سوار ام وی ام خودم میشم از زندگی نا امید میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shayan

      ۱۲ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      به احتمال زیاد تو ماشین نداری. چون ربطی به امید به زندگی نداره امید به زندگی یه مسئله روحی روانیه. اگه راست میگی بگو ببینم سنسور عقبش تا چه فاصله ای رو نشون میده. همین الان بگو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. عرفان

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این یعنی کسی ک این مطلبو مینویسه 206 داره یا از 206 خوشش میاد :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. روزبه

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یکی از دوستان ما یه 206 SD V8 صفر خریده حدود 40 میلیون. بعد 1500 تا کاسه نمد و بلبرینگ و … مجبور شده عوض کنه چون روغن ریزی داشته برده تعمیرگاه موتورو گیربکس و یه نگاه بندازن که واویلا دیدن تو گیربکس بجای واسگازین یه چیزی شبیه روغن 10 ریخته بودن عین آب.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۵ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      با نظرتون موافقم کسی که می خواد مقایسه انجام بده باید اطلاعات برابر از دو ماشین داشته باشه . من فکر می کنم ارسال نظرتون از خودروی شخصیتون و سعی در تخریب خودرویی که اصلا سوار نشدید از نظر اخلاقی عمل صحیحی باشه چون ممکن دیگران رو به اشتباه بندازه.
      از نظر من تعصب داشتن روی خودرویی که از رده خارج شده می تونه یکی از علل اصلی عقب ماندگی صنعت خودروسازی ما باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. احمد

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شما فقط کافیه 1 ساعت تو خطه تولید ایران خودرو باشید اونوقته که پیکانو به همه ی ماشینای 92 به بعده ایران خودرو ترجیح میدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    س به همه دوستان-من قبلا نظرمو گفتم مرسی از تاییدهاتون-تجربه رانندگی رو باهاش داشتم-ماشین پرشتابی نیست ولی در کل ماشین خوبیه با این رنج قیمت-فقط باز اینو بگم خدا پدر چینیها رو بیامرزه چون با مردمشون روراستن-و فعلا تنها رقیب این خودروسازای (…..) ایرانی خودروهای چینیه وخیالتون تخت که تمام قطعات خودروهای داخلی کمپلت made in china میباشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. memolsmart

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      سلام
      بله متاسفانه ماها مجبوریم به امثال اینا میگیم ماشین، ما عادت کردیم به شیشه بالابر و آینه برقی یه ماشین بگیم تجهیزات یه ماشین در حالی که اینا جزء امکانات پایه و استاندارد یک خودروی امروزیست! نه فرق بین مدل فول و مدل نیمه فول فلان خودرو!!!
      پدران ما میگن خدا این غربی ها (آمریکایی ها) و شرقی ها (ژاپنی ها) رو رحمت کنه که خوب و بادوام میساختن، ماهم به بچه هامون خواهیم گفت خدا پدر چینی ها رو بیامرزه! البته بیشتر به این دلیل که دستمون به بهترش نمیرسه، کیفیتشونم قطعا از قطعات چینی خودروسازامون کمتر نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. زری

    ۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا تو رو خدا راستشو بگید من بعد از عمری میخوام یه ماشین خوشگل و راحت بخرم اما واقعاً گیج شدم. بالاخره کدوم خوبه(مسئولیت پذیری پس از فروش) ایران خودرو یا مدیران خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۴ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      با وضع کنونی مدیران خودرو

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پارسا

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      مدیران خودرو00000000000000000

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. نصیری

    ۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بزارید من حقیقتو بگم
    با وضع کنونی خرید از ایران خودرو یعنی خودکشی و فقر در ترافیک تعمیرگاهها

    من تمام ماشینهارو تا حد قیمت ۵۰ت سوار شدم و ماشین باز هستم.اگه بتونی خودتو راضی کنی یه دوو سیلو بخر وگر نه مطمین باش بهترین خودرو باقیمت منسب در ایران همین ام وی ام ۵۳۰یا۳۱۵هست
    دلیلش هم موتورشه چون مونور تچلید در سوید و محصول کمپانی جنرال موتورز هست
    به واله که راست میگم خودتو علاف نکن و با حرفای دوستان ایران خودرو پرست قول نخور
    خودت بعدا به حرفام میرسی
    کلا قدرت و طراحی موتور وقتی خودشو نشون میده که ازش کولر بگیری
    مدیران خودرو موقع استفاده از کولر دادو بیداد نمیکنه و افت هم نداره و بس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عبادی

      ۹ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (11 ديدگاه)

      من خودم قبلا سیلو داشتم بخدا قسم ماشینی ندیدم تو اایران زیر 50 میلیون که مثل این کار کنه.
      ولی الان رانا دارم خیلی سسته میخوام عوض کنم
      میخوام ببینم ام وی ام خوبه یا نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. راستش

    ۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سال 83 یه 206 ازکمپانی خریدم عالی بود تاعید که فروختمش چون باپولش فقط میتونستمmvmبخرم ثبت نام کردم قار بوده هفته اول تیر تحویل بدن تاامروز 8 شهریور هنوز خبری نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. پارسا

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من 5 سالی پراید داشتم روزی تقریبا100 کیلومتر می روندم دانشگاه وخونه ومحل کار……..
    تازه ام وی ام 315 خریدم همون روز اول که بردم سرکار، موقع برگشت تصادف کردم (امان از چشم شور)
    البته مقصر نبودم ولی پولی که بیمه بهم داد فقط ارزش افت قیمتش رو داشت
    7 تا 8 تومن خسارت دیده
    ولی همه اینا رو گفتم که بگم:
    با اینکه این ماشین ظاهره قشنگی داره ولی استحکام نداره مثل پفک می مونه
    وقتی شاسی رو مکانیک بهم نشون داد از تعجب شاخ درآوردم!!!!!!!!!!!!
    آخه ماشینی به این شکل وظاهر،آیا شاسیش باید اینقد بیجون ونازک باشه ؟؟؟
    در ضمن سرویس دهی نمایندگی هم خیلی ضعیفه اگه بخوام از 1 تا10 بهش امتیاز بدم شاید 1 بدم شایدم 0000000!!!!!!!!!!!!!!
    فقط گول ظاهرشو خوردم البته بازم دوست دارم سوارش شم انشا الله میشم….
    موفق باشید…………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امین

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ام وی ام افتضاحه من داشتم از همه نظر افتضاحه 2 ماه کار کردم باهاش همه چیزش خراب شد بعدم گذاشتم واسه فروش کسی نخرید مجبور شدم 5 میلیون زیر قیمت بدم چون اگه نگرش میداشتم باید اندازه خوده قیمت ماشین خرجش میکردم..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سهراب

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر دوتاشون یک آشقالند
    هر دوتا شون ساخت چین هستند
    هر دوتاشون هشت میلیون بیشتر نمی ارزند
    هر دوتاشون بی کیفت هستند
    البته 206 ساخت فرانسه چیز دیگه ای نه این 206 که داره توی ایران ساخته میشه که تماما چینیه
    شما هم که این مقاله را نوشته اید من فکر می کنم که ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. نریمان

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.لطفا”از اونایی که این اهن پاره های چیتی رو میخرن بپرسید ببینید قبلا” چه ماشینی داشتن؟ احتمالا” هم هیچی از ماشین نمیدونن….من نمیگم خودروهای داخلی خیلی با کیفیته ولی از این اشغالهای چینی بهتره….بد نیست بدونید که این کمپانی چینی یه کمپانی ور شکسته بوده که ایرانیها دوباره راهش انداختن….من خودم با یه شخص چینی صحبت کردم و درباره ماشینهای چینی ازش پرسیدم…میگفت بهترین خودرو چینی داخل ایران جیلی و گریت واله و آشغالترینها هم ام وی ام و لیفانه.در ضمن من هم ماشین چینی داشتم هم داخلی …امیدوارم تونسته باشم کمک کرده باشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جناب نریمان
      گاهی تعصب باعث پس رفت انسان است ماشین چینی هیچگاه در حد برندهای معروف در حال حاضر نیست ولی مقایسه ما بین ماشین ایرانی وچینی است بله نظر شما درمورد اینکه ماشین چینی در خود چین هم مورد استقبال نیست متین ولی با چه سندی درحال حاضر چین بزرگترین تولید کننده خودرو چه مونتاژ وچه با برندهای چینی در دنیا است اگر خودروهای ساخت چین خریدار ندارد پس این تولیدات چه میشود ؟ من قبل از این خودرو چینی , گالانت تویوتا فیات پراید و سمند داشته ام پس با ماشین بیگانه نیستم واکنون لیفان 520 دارم و 4 ساله که از آن استفاده می کنم با آن در این مدت انواع جاده های مختلف در شرایط اب وهوایی مختلف را رفتم جالب توجه اینکه شاید خیلی از دوستان ندانند موتور این ماشین بهینه سازی شده موتور تویوتا کرولا سال1995 است پس از نظر موتوری نسبت به سمندی که موتور فرانسوی سال 1980 را دارد فکر نکنم از نظر تکنولوژی چیزی کم داشته باشد از نظر طراحی بدنه دو خودرو طبق ادعای خودشان در کشور ایران وچین انجام شده حال بنظر شما مایی که با یک تحریم خودرویی راکه ادعا می کردیم داخلی سازی شده را نمی توانیم تولید کنیم ومجبور میشویم دست به دامن همین چینی ها برای طراحی وساخت قطعات آن شویم بهتر طراحی می کنیم یا آنها و آیا حتی به فرض سر بودن تولید داخلی اگر جنسی نه فقط خودرو به مدت بیست سال بدون هیچ تغییر اساسی در یک کشور مطرح صنعتی (نه ایران)تولید شود که این تکنولوژی مربوط به بیست سال پیش بود واز آن زمان تا کنون بسیاری از پتنت های صنعتی تاریخ انقضائ ان به سر آمده و علوم متحول گشته آیا یک کشور حتی جهان سومی (نه چین) با کمی کمک از خارج جنسی بهتر از آن نخواهد ساخت .مطمئن باشید که اگر همین لیفان 520 که خیلی ان را بدترین تولید چینی در ایران می دانند بد بود به بازار کشورهایی چون استرالیا وروسیه راه پیدا نمیکرد . این تبلیغات دو مثلا غول خودرو سازی ایران است که خودروی چینی بد است که اگر , حال که خودشان تولید می کنند ان برند ها خوب شده ومورد پذیرش است باید این نکته را مجددا تاکید کنم که هر مورد باید در رنج قیمتی یکسان مورد مطالعه قرار گیرد نه اینکه یک وسیله مثلا 10 میلیونی را با یک وسیله 50 میلیونی مقایسه کنید و آن گاه فتوی دهید که وسیله 10 میلیونی بد است که از قدیم گفته اند هر چقدر پول بدید همان قدر آش میخورید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. mad.mota

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من ال90 دارم و تصمیم گرفتم 315 بهرم
    امابا این توضیحاتی ک شما دادید و حرفا فکرکنم فعلا تو این رنج قبمت لهتر از ال90 نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهرداد

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بخدا نظراتو خوندم، خسته و ناامید شدم.هم 206 های الان وهم 315

    یه ماشین درست حسابی توی این مملکت نیست، تا ما خلق الله استفاده کنیم؟؟؟
    روز به روز شاهد خودروهای بی کیفیت داخلی هستیم. گمون نکنم این خودروهای چینی هم فرق زیادی باهاشون داشته باشه. تجربه ثابت کرده بازار ایران بهترین بازار هدف برای اجناس چینی درجه 3 هست. تولید کننده داخلی هم که ماشالهههههههه، بی رقیب هر ماشین بی کیفیتی که دلش بخواد، می فرسته بازار.
    از ما که گذشت. به امید آینده ای روشن….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. کیان ایرانی

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان . من با نظرات شما موافقم . شرکت ایران خودرو بعد کلی فکر […]از ملت فکر تولید پارس که نام ایرانی داره و نما گول زنک . که با 405 همپای خودش در طراحی . راحتی . موتور . گیربکس و ایمنی هیچ فرقی نداره فقط پالون خر عوض شده . یه خرده شکل ظاهری و وزن وگرنه همونه و ملت ظاهر بین ما به خاطر زیبایی بیشتر که همیشه عادت دارن بد رو از بدتر انتخاب کنند طرفدار بیشتری پیدا کرد. زانتیا علیرغم وجود مشکلاتی که داشت ماشین فوق العاده ای بود نسبت به رقباش که از تولید متوقف شد . هرچند 405 و زانتیا تولید 1990 فرانسه هست و هنوز در ایران کارایی داره اما بنا به خواسته ملت مجبور ایران 405 تولید میشه . 206 هم احتمالا با قطعات چینی برای 15 سال آینده تولید میشه . سایپا هم مثل رغیبش تیبا تولید میکنه و به دلیل کم فروشیش یه خرده باز به پالونش رنگ و لعاب تازه ای میده با اسم خر دیگه ای روانه بازار میکنه . پس دوستان برای ماشین تولید ایران پولی ندید و سرتون رو درد نیارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امین

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بهترین ماشین تو رنج فیمت 50 میلیون 206 و ال90 هستن این دو ماشین کاری به چین و غیره ندارم این دو ماشین حتی از ماشینهای که قیمتشون بالاتر است بهتر هستن یا ال90 یا 206 بین بد و بدتر بد بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. احمد رضا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه کاپرا مدل ۸۸ دارم تا الان استفادش میکنم.
    تا حالا هم ایرادی ندیدم.
    و تا حالا خرجی نداشت.
    اصلا به تعمیر نرفته.
    حالا بگید ماشین های چینی بده.
    قبلش ۲۰۶ داشتم.واقعا گوه بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. شهریار

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلامباید بگم من نزدیک ده سال سی یلو داشتم ولی بنابرمشکلاتی مجبور شدم بفروشمش بعد از چند وقت خواستم دوباره ماشین بخرم رفتم سراغ سی یلو ولی چیز بدرد بخوری که در حد سی یلو خودم باشه پیدا نکردم متاسفانه من ارزون فروختم ولی الن همون ماشین خودمو دوبرابرم نمیتونم بخرم اینم بخاطر اوضاع گند جامعمونه.تا الان پنج تا ماشین خریدم 405 سمند پارس یک از یک اشغالتر الانم یه 206 اس دی دارم نسبتا ازش راضیم ولی باز به یه چرخ سی یلو نمی ارزه تو مملکت ما اگه ماشینی تولید بشه که عالی باشه متاسفانه مافیای خودروسازی ایران خودرو وسایپا نمیزارن ادامه بده تا اشغالاشونو به خورد مردم بدن من حتی تصادف خیلی ناجور با سی یلو داشتم با اینکه ایربگ و ای بی اسنداره واقعا ماشینه وجون ادمو حفظ میکنه.الان که با 206 هستم اصلا احساس امنیت ندارم بدنه سی یلو مثل بشکه محکم وضخیمه ولی 206 و ام وی ام باید بگین قوربون حلب روغن نباتی.شاسی سی یلو ضخامتش تیر اهن هجدس ولی اشغالای اینا رو من با دستم خم میکنم.توروخدا اشغال نخرید برین بنز 1900 بخرین سگش شرف داره به این قوطی حلبیها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. masoud

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام!من حدود 6 ماه یه 206 تیپ 2 خریدم(البته دسته 2 مدل 90) خدارو شکر خیلی راضیم ازش و فک میکنم درسته که کیفیت خودرو سازای ایران پایین اومده ولی از چینی ها بهتره!من سوار 315 یکی از دوستام شدم اون راحتی 206 و هندلینگ نرم رو نداره و میگفت جلو بندیش خیلی ضعیفه و توی اتاقش سروصدا افتاده…البته کشورمون در صنعت خودرو از خیلی کشورا عقب تره و مسوولین (زحمت کش ما)مشغول تولید پراید وانت هستن هه:)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حیدر

    ۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان خودم 315 دارم خیلی شیکه ازشم راضیم به ماشینای ایران خودرو سایپا ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مجتبی

    ۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان بحث در مورد این دو ماشینه پس حاشیه رفتن درست نیست من به تازگی با هر دو ماشین تو جاده رانندگی کردم
    در کل فضای داخلی ام وی ام بهتر از ۲۰۶
    شتاب جفت ماشین ها خوبه
    سرنشینای عقب خیلی راحت ترند تو ام وی ام
    ترمز ام وی ام خیلی ضعیف تره و گیربوکسش ضعیف تره
    در کل ماشین خوبی و سواری باهاش بد نیست
    قیافه بهتری داره ام وی ام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مهدی

    ۱۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    315 واقا ضعیفه خودتون امتحان کنین و با 206 مقایسه کنین…به جوونا و دوستای خودمم بگم دخترا بیشتر از 206 خوششون میاد:-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. amir

    ۱۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا من میگم اونایی که 206یا ام وی ام دارندو ناراضین از وضع موجود کاری سازان وطنی(ایران خررو .سایپا کپک) یه کاری کنند.سوار ماشیناشون بشن با یه عملیات انتحاری خودشونو بزنن به کارخونه های این گاری سازا نیستو نابود کنند کارخونه های این تابوت سازا رو .صوابم داره تازه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. کیهان

    ۲۴ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سال ۹۱روا خریدم تا الان ۳تا لنت ک جمعا شده۴۵هزار تومن به اضافه دوحلقه لاستیک خریدم تازه مدل ماشینمم ۸۷ ،خب حالا خودتون قضاوت کنید الان حماقت نیست ک ۳۵میلیون ینی حقوق کامل ۴سال ی کارمندو داد جای ۲۰۶ک ی دونه چراغ جلوش۱۵۰هزار اب میخوره توی سربالایی هم عمرا کسی بتونه با ۲۰۶همون تیپ پنجش روا یا ۴۰۵رو سبقت بزنهاز نظر ایمنی سر پیچ ها هم ک صفره داشبورشم ک واقعا حال بهم زنه از نظر سرعت نهایی هم ک روا در بهترین شرایط ۱۷۵خودم فیلمشو گرفتم گذاشتم اپارات ولی 206نشنیدم بالای ۱۵۰رفته باشه ،اصلا به قول یارو میززارم به عهده خودتون قضاوت کنید بخاطر اینکه چارتا مونث بگن هاچ بکه پولتونو دور نریزین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ایمان

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان. این دوستمون که این مقایسه رو انجام داده یا از پرسنل محترم ایران خودرو هستش یا از ایران خودرو شاباش گرفته اینارو بنویسه. من خودم ۲ سال پژو ۲۰۶ داشتم. الانم یه ساله که ام وی ام ۳۱۵ دارم و به شدت ازش راضیم.حداقل از ۲۰۶ خیلی بهتره. تو این رنج قیمت بهترین گزینه هستش. تنها عیبی که داره تو دنده ۲ زوزه میکشه. پرسیدم گفتن همشون این مشکل رو دارن ولی در کل ازش راضیم. از لحاظ راحتی و زیبایی اصلا قابل مقایسه نیست. اونایی که ام وی ام ۳۱۵ سوار شدن میفهمن من چی میگم. در کل من ام وی ام رو پیشنهاد میکنم. از ۲۰۶ خیلی خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. پارسا

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من ام وی ام دارم
    فقط قشنگی داره
    هر قطعه که خراب میشه
    کلشو باید عوض کنم
    قطعاتش تو شهرستان گیر نیماد
    خیلی عذاب داره
    ولی باز من عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. وحید

    ۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان فارغ از همه مطالبی که خیلی هم قابل احترام هستن باید بگم که من هر دوی این محصولاتو داشتم هم 206 هم 315 هر کدومشون معایب و محاسنی داشتن 315 زیبا ولی ضعیف یادمه که باهاش به پارکینگ رستوران رفته بودم موقع در اومدن از پارکینگ که شیب آنچنان تندی هم نداشت بوی صفحه کلاچ تا دو ساعت از توی کابین ماشین نمیرفت ولی خوب خداییش آپ شن 315 ماورای 206 توی جاده هم از لحاظ شتاب و سرعت هم چنگی به دل نمیزنه 206 هم فقط نسل اولیاش عالی بودن این مدلهای جدید هر تیپی هم که باشه فقط اسم پژو رو یدک میکشه الان ال 90 فول دارم خیلی هم ازش راضیم قیافه جالبی نداره اما از لحاظ فنی عالیه حرف نداره توصیه میکنم هر خودرویی که میگیرین نسبت به قیمتش سعی کنین از خانواده اصیل و برند بین اللملی باشه./.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. یک دلسوز

    ۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به مردم در صنعت ماشین و خیلی چیزای دیگه داره ظلم بزرگی.میشه…
    چرا مردم باید با پولی حدود 30میلیون سوار چنین ماشینای مسخره ای از لحاظ کیفی بشن…
    این در حالیه که شما اگه به سایتای خارجی فروش ماشین سر بزنید میبینید قیمت ماشینی مثلا مثه i30 هیوندا با احتساب دلاری3000تقریبا 27میلیون میشه..
    و این در حالیه که قیمت این خودرو در کشور بیش از سه برابره…!!!!!!!!!!!
    واقعا چرا!!!!!
    این در حالیه که عده ای در این مملکت بروز ترین و گرانترین ماشین های حاله حاضر دنیارو سوار میشن…
    در حالی که قشر متوسط باید به بدترین و بی کیفیت ترین محصولات که اصلا دنیا به هیچ عنوان قبول ندارشون(مثل پرایدو…)بسنده کنه…
    چون مجبور ه
    مجبور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. سینا

    ۱۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    هرد دوتا آشغالن ولی 206 ظاهر زیبا فرانسوی داره و تو دل خانم ها و جوانان جا باز کرده من خودم اگه پول یکی شونو رو داشتم یه تویوتا کرسیدا ده نود یا یه آکورد ده 90 رو می خریدم واقعا ماشینه سگش به این آشغالا می ارزه با 30 تا 40 ملیون هم می تونین یه کاپریس یا کادیلاک عروسک بردارین خدای جاده هست ولی مثل خوره بنزین می خوره اگه با پول بنزینش کنار بیای حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا