ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. سهيل

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اقا فرزاد 700 کیلومتر مگه کجای ایران زندگی می کنی بابا.اصلا بی خیال ام وی ام 315 شو.با این فاصله برات میشه یک ماشین یک بار مصرف .به نظر من برو یک ماشین کره ای دست دوم بخر دیگه با مکانیکی خداحافظی خواهی کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرزاد

      ۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      نزدیک ترین نمایندگی زاهدانه که دقیقا 700 کیلومتر فاصله داره . دست دو کره ای با قیمت نزدیک به mvm 315 چیز خاصی به نظرم نمیاد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محسن

    ۸ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درست نیست در مورد چیزی که اطلاعات نداری مقایسته ای انجام بدی و بعد اسمشو هم بزاری مقاله. اول برو مطالعه کن یا حداقل سوار شو بعد نظر بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (14 ديدگاه)

      من سوار جفت این دو ماشین شدم 206 تیپ 5 داشتم 315 هم تا شمال رفتم.
      315 اصلا ماشین پر شتابی نیست!
      ترمز جالبی ام نداره. ولی مصرف فوق العاده ای داره اما خوبیادم نیست چندبود
      علت شتاب پایینشم وزن بالاش 1270 و موتور 1500 باید باشه. «یعنی بهم نمیان»
      صفحه ام میسوزونه!
      امکانات اونجوری ام نداره حتی ایرکاندیشن نداره!
      من از شکلش خوشم میومد اما یسفر که رفتم دلمو زد.
      کاش یکم وزنش کمتر بود و موتورشم یکم بزرگتر که پرشتابتر میشد.
      206ام باید به خاطرات بره دیگه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir206

        ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ایر کاندیشن داره ولی اتومات نیست حتی پراید ایر کاندیشن داره… سیستم کولر رو میگن فقط اتومات نیست…//////بهتون بر نخوره.منظوری ندارم از این کامنت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حمید

          ۱۹ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (14 ديدگاه)

          برخوردن نداره منظور منم پنل ایرکاندیشن بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علی

          ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
          سوابق: (3 ديدگاه)

          یکی میگه پژو آردی را نمیره!
          منظور طرف اینکه rd شتاب زیادی نداره
          بعد باید کامنت گذاشت rd حرکت میکنه من به چشم خودم دیدم که حرکت میکنه. حتی گاری ام حول بدی حرکت میکنه.آخر سرم بنویسی بهتون بر نخوره منظوری نداشتم.
          ضمنا الکی جلو اسمت یدونه 206 نوشتی که رای دوطرف رو جلب کنی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. بهزاد

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    به نظر من مقایسه یک ماشین اروپایی با چینی کار درستی نیست 206 رو باید با ریو ، هیوندا ورنا یا گلف مقایسه کرد و ام وی ام 315 رو با ام وی ام 110 چهار سیلندر یا جک3 یا لیفان 1600 و هم کیش های خودش مقایسه کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام به همه ی عزیزان
    ببینید بحث سر چیه سر دو تا آهن پاره
    من خودم به تازگی 206 صندوقدار وی8 مدل 89 درحد صفر گرفتم واقعا راضی ام از هرلحاظ
    یک از اقواممونم به تازگی صفرش رو خریده اصلا قابل مقایسه نیست از گیربکس و سیستم مالتی پلکسش و ای سی یو و…… خیلی چیزا هم بگذریم بازم آشغاله.
    من نه طرفدار ایران خودروام نه ماشین های چینی
    پدر من تا 1سال پیش ون دلیکا داشت واقعا موتور و گیربکسش درحد عالی بود
    تازه اون تاکسی بود
    ام وی ام که جزء ماشین های لوکس هستش
    کلام آخر….
    اگر قصد خرید ماشین زیر 40تومن دارید به نظر منم خوبه حد اقل میدونی چینی سواری نه پژویی که تماما چینی شده با سمبل بندی ایرانی
    فقط بدونید کلا ماشین چینی باار خوبی نداره مثل ایرانی پول نقد نیست هر وقت که بخواید
    و برای 3 الی 4 سال در شرایط نگهداری خوب به نظر من از این ایرانی های چینی نما بهتره.
    اگرم ایرانی مخواید بخرید تا قبل سال 90 بهترین انتخابه اگر تمیز باشه چون تا شهریور سال90 نماینده پژو فرانسه روی خط ایران خودرو نظارت داشته
    و خوبیشم اینکه پول نقد داری توی دستت با کیفیت خوب و بهتر از ماشین های سال 93.
    اینارو گفتم بدونید خودم اگرچه 206 صندوقدار وی 8 دارم و ازشم راضی ام هیچ وقت توی سر مال نمیزنم .
    چون خودم به یکی از دوستام پیشنهاد دادم ام وی ام 315 صندوقدار جدید بخره که توی این بازار فعلی خوبه .
    اگرم قصد تیونینگ و اسپرت کردن هستید کلا 206 امتحان خودشو پس داده و میتونی روی تقویت و تیونینگ حساب باز کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. REZA

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    JUST 206

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نمایندگی مدیران خودرو یا ام وی ام چگونه به گروه های صنفی نظام پزشکی و نظام مهندسی و هنرمندان و سایر مشتریان اهانت می کند و با بلوکه کردن میلیارد ها تومان پول مشتریان کاسبی می کند . چندی است مدیران خودرو نمایندگی ام وی ام ادعا می کند به اقشار پزشک و مهندس و هنرمندان و سایر اقشار تسهیلات خرید ام وی ام اعطا می کند بنده بعنوان پزشک تصمیم گرفتم یک خودرو ام وی ام 110 را که قیمت واقعی آن 4 میلیون است به قیمت 24 میلیون با اخذ تسهیلات خریداری کنم اقدام عجیبی که انجام داد این بود که اول پول پیش پرداخت را دریافت نمود و بعد تقاضای مدارک دیگر مثل ضمانت و گواهی کسر حقوق و چک های مختلف ضمانت نمود بگذریم که مدیران خودرو یک ماه کامل من را برای تکمیل مدارک اذیت کرد بعد از یک ماه که وقت من را تلف کرد گفت که نامه کسر حقوق به شکل زیر : “شرکت مدیران خودرو( ام وی ام )”باید اصلاح شود و کلمه ام وی ام حذف شودو گفتند یا اصلاح شود و یا باید انصراف دهید و بنده که دیدم کل این جریانات صرفا برای این است که پول شما را بگیرند و در حساب ها یشان با آن کاسبی کنند مجبور به انصراف شدم و جالب اینجاست مدیران خودرو بعد از دو ماه آنهم با دعوا اصل پول را بدون سود عودت داد و در نظر بگیرید اگر مدیران خودرو در کل کشور از هزار نفر هر کدام بیست میلیون دریافت کند و بعد از دو ماه به بهانه ای خودرو تحویل ندهد و اصل پول را بدون سود تحویل دهد جمعا می شود بیست میلیارد تومان که سود سرشاری را از بابت بلوکه کردن پول مشتریان و تحمیل انصراف اجباری به جیب خواهد زد و در واقع اگر به مشتری خودرو بدهد که بدین معنی است یک خودرو 4 میلیونی را 24 میلیون فروخته و اگر هم با اذیت کردن مشتری باعث انصراف تحمیلی و اجباری مشتری شود با بلوکه کردن حداقل دو ماهه سرمایه مشتریان باعث خواهد شد سود میلیاردی از کاسبی کردن با سرمایه مشتریان به جیب بزنند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      4 میلیون خوبه اما میدونی سزندگان یا مونتاژ کاران ما باید سوپسید بدهند. یعنی از هر خودرو 20 میلیون باید سهم این انرا بدهند تا بتونند تولید کنند.مشکل ما همینه دیگه.اگه بعضی ها دست از سر خودرو سازان بردارند قیمت افت میکند و اگر هم افت نکند قطعات خوب در خودرو ها استفاده خواهد شد. اما بدون تعصب ما خیلی عقبتر از خودرو سازان دنیا قرار داریم.اما از نظر فروش حرف اول را خودروسازان ما در جهان میگند./ چون واردات ممنونع . کلا انحصار تولید داریم. وگرنه با این 24 تومنی که شما فرمودید بهترین خودروی جهان رو سوار میشدیم.ضمنا سال 92 بیرون از ایران بودم خودرو های مدل پایین 2013 و2012 در المان و انگلیس که گاها فرمان انها در سمت مخالف خودرو های ما قرار داشتند با 4000 دلار در حد نو وارد ان کشوری که بنده بودم میشد.به نحوی که تاکسی های ان کشور بی ام وی و بنز و و خودرو های انگلیسی بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. مسعود

    ۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان…من 206 تیپ 2 مدل 91 دارم 3الی4بار از شمال تا خوزستان باهاش رفتم و خیلی جاهای دیگه… ولی خوشبختانه از اون اول تا الان چیزی بجز روغن موتور و فیلترهاش وچیزای جزیی چیزیو عوض نکردمو همه چیش روبه راهه خدارو شکر!!! نه مشکل گیربکسی نه موتوری نه چیزی…تو سر 206 نزنین …جدیدا شاید خراب شدن…اما ام وی امو تا حالا امتحان نکردم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سعيد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    جفت ماشین ها رو در حال حاضر دارم .
    فقط در یک جمله عرض می کنم که :
    ماشین با اصالت و ساخت ١٠٠ درصدی چین سگش شرف داره به کلیه محصولات شرکت های (…) !
    به هیچ وجه شک نکنید!
    در ضمن یکی از دوستان در مورد فروش ام وی ام و شرایطش انتقاد کرده بود که باید عرض کنم کاملا دروغه … خود من ۴ سال پیش توسط شرایط خوب فروش این شرکت صاحب اولین ماشینم شدم ، شرایط خوب فروشش تو سوابق هست .. ببینید لطفا !
    ایشون احتمالا به نمایندگی های سایپا و ایران خودرو مراجعه نکردند که چطور جیب آدمو لخت می کنند و با بهره ٢٧٪ مردم زیر بار ضرر می برند
    یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ام وی ام با اصالت ؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حمید

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (14 ديدگاه)

      دقیقا قبول دارم. حداقل اینا سینشونو سپر کردن میگن ما چینی هستیم. از سال 91 کیفیت 206 به مراتب پایینتر از قبل شده چون دیگه پژو نیست. تمام قطعات چین، اندونزی، مالزی، هند و …
      الان تیپ پنج مدل 90 32تومن پولشه ولی 92 ام همین قیمتاست بنظرم سالم 90به مراتب بهتر از صفره
      متنم حتما مخالف زیاد داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. حامد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه
    من ام وی ام 315 از این جدیداش دارم
    در کل مزایا و معایبش به این شرح است:
    در مورد زیباییش که خیلی بهتر از 206 هست
    موتورش صدای باحالی نداره و وقتی به دور موتور بالا میرسی به قول بچه ها صدای براوو میده
    در مورد آپشن هاش باید بگم که خیلی بهتر و بیشتر از 206 هست
    هم صندوقش و هم اتاقش جای بیشتری داره،صندوقش دو برابر جا داره
    گیربکسش خیلی خوبه،جوری که دنده ها به راحتی عوض میشه(البته ماشین من تو دنده ی دو مشکل داره که باید نمایندگی درستش کنه)
    کمک هاش خیلی بده،جوری که همه ی ضربه های جاده رو به اتاق منتقل میکنه
    وزنش با 206 خیلی فرق نداره ولی تو سرعت بالا اصلا احساس امنیت نمیکنی
    نقاط کورش هم نسبت به 206 بیشتره
    ولی من بازم راضیم که خریدمش،چون حداقل واسه تعمیرش نیازی نیست به نمایندگی های آشغال ایران خودرو برم،در ضمن من یه هفته ای تحویل گرفتم،ولی ایران خودرو میکشه ادمو تا تحویل بده
    حالا دیگه هر جور خودتون میدونید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مجتبي

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من خیلی وقته در مورد ماشین 206تیپ 5و 315جدید تحقیق کردم نتیجه آن 60به 40به نفع 315 جدید شد یک محصول جدید،طراحی زیبا ،امکانات بیشتر و…. لازم است یک نکته به دوستان بگم که این ماشین طراحی آن برای ایتالیا است و همه محصولات کشور چین بد نیستن ولی تو کشور ما اسمش به بدی معروف شده در صورتی که چین جنس درجه یکم داره که حتی به امریکاه صادر می شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام ماشین بازها
    اولا کارخانه چری تا چند سال پیش تا چند سال پیش تولید دوچرخه و موتور براوو داشته
    دوما من جفتشون رو سوار شدم
    ام وی ام آشغاله
    توی این ماشین چیزی به اسم کیفیت وجود نداره
    شتاب هم که تعطیل یه چیز تو مایه های پراید
    اصلا قابل مقایسه با 206 یا بقیه ماشین ها نیست
    حالا خودتون می دونید
    من خودم 206 دارم
    وقتی از پشت 206 بری پشتش بشینی اونوقت متوجه حرفم میشید
    درسته آپشن داره ولی کیفیت صفر0
    با 40 میلیون هر ایرانی بخرید والا از این اساب بازی ها بهتره.
    نزارید کلاهی که کرمان موتور و ارگ بم سر مردم توی ماشین های
    دوو . لیفان . گل . چری لیفت بک از نظر خدمات پس از فروش گذاشت سر شما هم بره .
    اصلا برید ببینید 2 یا 3 سال کارکردش چقدر زیاده
    بعد قیمتشم ببینید چقدر افت داره
    بعد یه سرهم به نمایندگی های مجازش بزنید
    در ضمن کلیه 315 ها سینی جلو نداره
    که خودشون 290000 هزار بهتون میفروشن
    توی این بازار دنا یا sd ماشین های به مراتب بهتری از این چینی هاست .
    از ما گفتن بود
    اگرم قصد خرید دارید ازتون خواهش میکنم یه دوری توی شهر و دست اندازها و اتوبان باهاش بزنید
    گول ظاهرش رو نخورید
    .
    خیلی ها هم میگن 206 چینی شده
    خب چینی باشه موتورش که دیگه چینی نیست بدنه که دیگه چینی نیست
    به خاطر تحریم یه سری لوازم برقی و آپشن هاش چینی شده
    206 تنها ماشین ایران خودرو هست که اکثرا قطعاتش ckd هستش.
    حالا خودتون تصمیم بگیرید از نظر من که یک ایرانی ام و دوست ندارم هم وطن هام سرشون کلاه بره گفتم انتخاب با خودتونه.
    بدرووووووووووود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهدی

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اگه سود جویان بگزارند 206 تیپ 5 بسیار ماشین خوبی هست برای تمام اقشار سنی البته سال 89 من یه تیپ 5 تخویل در یک ربع قبل از اینکه به خونه برسم از نمایندگی درتهران به در خونم رسید البته با 300 تومان حق الزحمه الان فک کنم 600 باید بدید برای اینکار بازم میارضه پولتون 1 الی 2 ماه توی دست ایران خودرو باشه نا گفته نمونه در همون سال هم ایران خودرو تو 60 درصد ماشیناش از ایسیو و دریچه گاز بوش استفاده نمیکرد و پلاستیک چینی که باعث مصرف بالا و کپ کردن ماشین می شد البته اون موقع با 400 500 میتونستید مشکل حل کنید اما الان نمیدونم شتاب 9 ثانیه رو در کاتالوگش زده 11/5 اما ماشین بسیار هیجانی و همچنین در مقابل 315 یه غول حساب میشه در تمام تجهیزات موتوری یا قدرت مانور و شتاب و ترمز بسیار مناسب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مجید جان

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمتتون عرض کنم من هم 206صفر تیپ 6داشتم و هم الان 315جدید. رخ 206قدیمی و یکنواخت، کنسول عقب پر سر و صدا، جای تنگ واسه سرنشین، سبک و احتمال چپ شدن توو سرعت بالا سر پیچ، کوبش زیاد عقب بعلت نداشتن صندوق و سبکی، قطعات متفرقه بی کیفیت، بدون اپشن رینگ الومینیومی و دزد گیر، دربهای ضعیف و دستگیره های قدیمی، درعین حال پول نقد واسه فروش با ضرر کمتر و شتاب اولیه بالا. 315جدیدرخ به روز شده، کنسول بی سر و صدا، جای باز، سنگین روی جاده، صندوق بزرگ، با اپشنهای زیاد همرده قیمت خود، دربهای محکم، در عین حال موقع فروش مشتری کمتر و با ضرر بیشتر……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مرتضی

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه mvm 315 new گرفتم قبلش یه 206 تیپ 5 1392داشتم والا دروغ چرا mvm شرف داره به اون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. جواد

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقای کارشناس چطور سوار ماشین نشده نظر میدهید جالبه به رینگ ۱۵ اینچی ام وی ام اشاره نکردید خواهشا کمی منصف باشید درضمن ارزوی من اینست روزی خودمان خودرو تولید کنیم و راجع به جنس وطنی بحث کنیم نه راجع محصول باستانی ۲۰۶ وچینی ام وی ام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. masoud

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چی ام وی ام؟ هه !!!!! نرمی و هندلینگ و کمک فنر 206 رو میزنین به این مینی بوس؟ من خودم 206 دارم اگه 3 روزم پشتش بشینم نه کمرم درد میگیره نه خسته میشم..میدونین چرا؟چون نرمی و لرزش ثانیه ای 206 نمیزاره احساس خستگی کنین..شتاب 206 می ارزه به 100 تا از این ام وی ام ها..تو 206 میشینی حال میکنی با استایل و قیافش..داشبورد این ام وی ام رو میزنین به 206؟ داشبوردش شبیه ازین ماشین 2نفره های هندی میمونه :D فرمونشم که قد مینیبوسه.. انو بدونین اگه مازراتی هم بهتون بدن و شما توش احساس زدگی و خستگی کنین هیچوقت قبولش نمیکنین..من تعصبی نیستم ولی با هر 2 ماشین رانندگی کنین . گاز بدین . اینور اونور کنین خودتون میفهمین چی مناسبتونه. تا رانندگی نکردی گول ظاهرو نخور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حیام

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هردورو هرروز سوار میشم خودم ام وی ام 315 هاچ بک دارم و همسرم 206 تیپ 5 هردو راضی هستیم ولی همه چیز بستگی به سلیقه شخص داره.من همیشه تو 206 بخاطر لرزش زیاد حس میکنم سوار قطار عادی شدم و بسیار هم کمرم درد میگیره هم صندلی راننده هم صندلیای عقب و روی هم رفته احساس خوبی ندارم.ولی ام وی ام خیلی راحتتره و اصلا حرفایی ک دربارش میزنن واقعیت نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. الناز

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه اعتقاد اصیل چینیا دارن که میگن فقط لیفان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ناصر

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من این مقاله را امروز خوندم یعنی سیزدهم فروردین ماه 94
    تعجب کردم
    206 که از سال 91 داره ساخته میشه ایرانی هستش و کلا مشکل برق داره.این 206 را نمیشه با 315 مقایسه کردچون کاملا وضعیت 206 خرابه
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. فاطمه

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخرش ما که نفهمیدیم 206 خوبه یا ام وی ام 315

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ساحل

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نکته این مقاله و نظرای زیرش اینه که مایی که حدود 40 تومن ماشین داریم آخرش نفهمیدیم کدومو بخریم… به نظرم ماشین نباید آدمو تو خرج بندازه و اینکه حالا شتابش کمتر باشه تو این تهران پر ترافیک بهتر از اینه که همش تعمیرگاه باشه جدیدن اطرافم هرکی 206 بالای 91 داشته از خرابی های متعددش میناله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمد

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی
    بنده یه SD V8 مدل 87 سفید باکارکرده 60تا واقعی دارم.ماشین سفارشی وکلا فرانسویه
    زده به سرم برای تنوع ماشینم روبایه315 صفرمعاوضه کنم ویه مقداریم سر بدم.ماشین خودم به زنم به تخته تواین چندسالی که دستمه هیچ مشکل خاصی نداشته مصرف کم اتاق وموتور بیصدا و… به تبل توخالیه محصولات ایران خودروکه دیگه نمیشه اطمینان کرد به نظرتون اگر315 بگیرم پشیمون نمیشم؟؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. هدیه

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    اخر معلوم نشد ک کدوم بهتره.میگن ام وی ام بده چون چینیه.از اون طرف میگن 206 بده چون قطعاتش چینه.اینا ک فرقی ندارن.هر دو چینی ان
    من خودم 206 تیپ 2 مدل 89 دارم.65000تا کار کرده ولی داغونه.الان ک با بدبختی روشن میشه.کلا ازش راضی نیستم.
    با این قیمتا اگه بخوام باز ماشین بخرم مجبورم همین 206 رو بخرم.
    اگه از 91 به بعد 206 بدتر شده،نخرم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مهتاب

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نه طرفدار mvm هستم نه 206،پراید دارم خیلی هم راضی ام،فقط میدونم که ماشین های چینی رواگرچندسال نگه داری صاحب اول وآخرش خودت هستی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سینا

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان بنده 206 اس دی وی – 8 – مدل 93 صفر خریدم خیلیم راضیم – به نظر من خیلی ماشین خوبیه چون هم مدل 88 داشتم و صفر هم خریدم و فرقی نداره به مراتب بهترم شده – تا سوار نشی متوجه نمیشی – ام وی ام هم شاید ماشین خوبی باشه ولی من باهاش 0 تا 100 انداختم کم اورد …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. lمحمد

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرمن 206 ماشین خیلی خوبی بود تادوسال پیش ولی این جدیداش همش تعمیرگاه ولی ماشینای چینی همش اشغاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.
    عیب ما ایرانی ها اینه میخوایم چیزی که میخریم بهترین و همه چی تموم باشه مفت یا مثلا میان این ماشین با محصولات رده بالا هیوندا و کیا مقایسه میکنن میگن اشغال .من خودم به شخصه الان 315 دارم تازه مدل 91 و کار کرده خریدم و دوماه زیر پام هست تا الان یک ریال خرج نداشته بسیار جادار و خوب هستش مصرف عالی داره .صفحه کلاج و این چیزای که میگن اون شکلی نیست که بخواد اذیت بکنه من سر بالای خیلی شدید باهاش واسادم نیم کلاج کردم ماشین یک میل از جاش تکون نخورد گاز میدادم میرفت.بیشتر نظرات توی اینترنت افرادی هستند یا […] یا اصلا سوار نشدن یا فقط یه چیزی شنیدن از دهن بنگاه دار .نمایندگیش رفتم انچه قطع بود میخواستی داشتن پرسیدم .من دوست خودم داشت از همین ها ازش پرسیدم گفت نخر اشغال من فروختم بعد فهمیدم اقا مثل […]باهاش رانندگی موتور سرد بهش دنده 4 و با سرعت 80 تا توی چاله اینا بعد انتظار داره داغون نشه .از ماشین های درجه چهار ایران خودرو شک نکنید بهتر .مطمن باشید اگر درست مصرف کنی هیچی نمیشه سال ها ماشین .کلی امکانات داره نسبت به قیمتش … . ازبس زدن تو سرش با حرف بازارش خراب کردن خشکش بخرید بعد بخواید بفروشید افت قیمت بالایی داره.سعی کنید کارکرده کم کارکرد بخرید سالم .من قبلش بیشتر ماشین های داخل مثل رانا و ۲۰۶ و پراید همه نشستم اصلا توش احساس امنیتی ندتری اما داخل این میشیی احساس امنیت داری مخصوصا داخل جاده باهاش 150 تا میرفتم متوجه شدم اما بقیه ماشین های نام برده باهاشون احساس رو هوا بودن میدادن به ادم موفق باشید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محمد

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام.تا قبل عید تیپ 5 داشتم.الان 315 نیو فیس.این نسبتا مقاله بیشتر بهتون کمک میکنه واسه خرید
    اول از 206؛ اول که خریدم تا یکسال مثل ساعت کار میکرد البته وسیله نقلیه نیاز ب رسیدگی و چکاب منظم داره.امکاناتش خوب بود.تهویه اتوماتیک.سنسور دنده عقب.16 سوپاپ 1600 4 خطی.. کروز کنترل فابریک که الان باید بیشتر پول بدی تا نصب کنن واست.206 نرم تر از ام وی ام هست.قدرت هندلینگ مانور.چابکی بیشتری داره.البته مقایسه هر دو خودرو تو کلاس هاچ بکنه سدان. جلوبندی و کمکاش خوبه.درها نرم باز وبسته میشن.اما طراحی دستگیره ها قدیمی شده.داشبوردش هنوزم به روزه.زیباست اما تودوزیش قدیمی شده.غربیلکش عالیه تپل و جمعو جور.نرم و روان.
    حالا ام وی ام. چراغای جلوش بروزشده هرچندکپی از مزدا 3 نیو هستش. داخل کابین فوق العاده زیبا و پر زرق و برق یه کپی کاری تمام عیار از هیوندا ولستر.
    غربیلک فرمان زیبا با دکمه های کنترل صوتی.درهاش نسبت به 206 سفت تر باز و بسته میشه اما دستگیره هاش بروزه. چراغای عقبش کپی ب ام دبلیو سری وان. آپشناش بیشتر از 206. چراغ سوی.سنسورباران. هردو از کیسه هوای یکسان برخوردارن.ام وی ام حدود 15 تا30 سانت از 206 کشیده تره بخاطر همین چابکی 206 رو نداره. اما در عوض ماشین سنگین تریه و جذب جادس.قدرت تعلیقش خوب نیست و تو دورها میکشه ته ماشین .اما 206 باهات میاد هرجا بری و از دستت کنترلش خارج نمیشه.دید عقب ام وی ام کمتر نسبت به 206 مصرف با کولر ام وی ام کمتر از 206 هست و کولر قوی تری داره. شتاب نداره ام وی و سنگین تر از 206 پس مناسب لایی بازی و دور دور نیست اما چهره بروز تری داره.همه کس پسند نیست و تو فروش ضرر میکنین اما 206 به پول نزدیکتره. خدمات پس از فروش هردو یکسانه هرچند رقابتی بین خودروسازهای ایرانی تو خدمات نیست. ام وی ام قطعاتش بدگیر میاد و گرونه اما 206 هنچیش هست و اونم گرونه. صفحه و دیسک این نیو فیسا ترمیم شده اما برای تعمیر و سرویس فقط باید ببری نمایندکی چدن همه کس سر در نمیاره.در کل ام وی ام برای چندسال اول مصرف بهتراز 206 و اگه جفتشون تو خرج بیفتن دیگه هیچی.اگه دنبال حرف مردمی ام وی ام نخر چون میگن شناسنامت میشه اما اکه دنبال دل و سلیقه خودتی ام وی ام بخر.اگه دوس دخترداری و از ماشین سرش میشه بازم ام وی ام نخر چون میگه برند پژو ی چیز دیگس.خخخ والا الان پیرم کرده همش میگه من 206 قبلیو میخاااام.خخخخ.موفق باشین دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Mohammad

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من 206 تیپ 5 دارم اگر 100 بار دیگه هم بخوام تصمیم بگیرم چی بخرم بازم 206 میخرم
    بنظرم ام وی ام جلوی 206 حرفی واسه گفتن نداره ام وی ام خداهم که باشه از لحاظ امکانات و غیره بازم چینیه تو 206 حتی اگر از قطعات چینی استفاده شده باشه بازم از ام وی ام 315 و کل ماشینای چینی سرتره ماشین چه بخای چه نخای تو ایران تو خرج میوفته اما اگر هرچقدم واسه 206 خرج کنی بازم میارزه ازش راضی هستی دلتو نمیزنه ماشینی که کلاسشو تو این همه سال حفظ کرده از این به بعدم همینه از چشم نمیوفته پس قابل مقایسه با ام وی ام نیست
    سپاس از شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. فرزاد تهرانی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی از بزرگترین اشکالات در نظرات دوستان اینه که بیشتر افراد در واقع کاری به این دو خودرو ندارند ، بلکه فقط از روی نام کشور سازنده دارند قضاوت می کنند .
    در دیدگاه این دوستان mvm اصلا ماشین نیست چونکه ساخت کشور چینه! !!
    خوب این دقیقا نشون دهنده اطلاعات کم و بی دانشی این افراد است .
    عزیز من همون گوشی آیفون که باهاش قیافه می گیری و اعتقاد داری آخر گوشیه هم ساخت چینه، همون کفش آدیداس و نایک هم که باهاش پز میدی ساخت چینه ، چندین مدل از جگوار و رنجور و کادیلاک و …. همه در چین تولید میشن.
    همین محصولات MVM که در دنیا با نام CHERY شناخته میشه در مالزی ، سنگاپور ، روسیه ، اوکراین، برزیل ، ونزوئلا، پاراگوئه و حتی آمریکا و استرالیا داره فروش میره و حتی خط تولید داره .
    یه کمی مطالعه کنید و دست از این تفکر اشتباه که هر چی چین بسازه آشغال هست بردارید .
    کافیه که یه کمی انگلیسی بلد باشین و تو گوگل CHERY CARS رو سرچ کنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا