»» پژو روای سال

روای سال مدل بهبود یافته پژو روا است که ایرادات و انتقادهای زیادی را بر دوش می کشید. اینک با تغییرات ظاهری و شبیه شدن بیش از پیش آن به پژو 405  و بهبود فنی ، ایران خودرو امید دارد تا بتواند دوباره این ماشین را در بازارها مطرح نماید.

roa88

خبر: به گزارش خبرخودرو، علی رحیمی معاونت مهندسی خودرو شرکت ایران خودور، با اعلام این مطلب گفت، درنتبجه بهبود در سیستم انتقال قدرت و توان و گشتاور موتور روآی جدید، مصرف سوخت این خودرو به میزان 10 درصد کاهش و استاندارد آلایندگی آن از یورو 2 به یورو 3 ارتقا می یابد.

وی کاهش چشم گیر لرزش و سروصدا را از دیگر نتایج بهبود سیستم انتقال قدرت روآ ذکر کرد و گفت، نمونه های روآی جدید ساخته شده، تست های مربوط به پایان رسیده و تولید انبوه این محصول از نیمه مرداد سال جاری آغاز می شود.

رحیمی افزایش توان و گشتاور موتور را عاملی ذکر کرد که بهبود سیستم انتقال قدرت این خودرو را الزامی ساخته و گفت، براساس برنامه زمان بندی به مرور همه تولیدات روآ به سیستم انتقال قدرت ارتقا یافته مجهز خواهد شد.

معاونت مهندسی خودرو شرکت ایران خودرو اظهار داشت ، برای دست یابی به ویژگی های مورد نظر در مدل جدید روآ، بیش از 33 قطعه و مجموعه دربخش های قوای محرکه، بدنه، تزیینات داخلی و رینگ های این خودرو تغییر کرده است.

بررسی: مدل تولیدی کارخانه با نمونه های اولیه روای سال تفاوتهای زیادی دارد. مثلاً جلوپنجره رادیاتور و چراغهای جلو همانند مدلهای معمولی 405 شده اند و طلق قرمز رنگی که روی صندوق عقب قرار گرفته بود بدلیل انتقاد فراوان حذف شد.

به هر حال با اینکه این بدنه تفاوتی با 405 ندارد، تبلیغ یک اتوموبیل متفاوت برای آن عجیب است! تمام این تغییرات تنها یک بزک ساده یک اتوموبیل قدیمی و از مد افتاده است که تا آخرین نفس در ایران خودرو تولید خواهد شد و مردم فداکار ایران نیز آن را خواهند خرید. از این پس روا با بدنه 405 و 405 با بدنه SLX تولید خواهند شد!

roa-back

موتور : 1700 سی سی OHV-G
حداکثر قدرت : 88.4 در 5000 دور
حداکثر گشتاور : 140 نیوتن متر
حداکثر سرعت : 187
شتاب صفر تا صد : 12.7 ثانیه
میانگین مصرف سوخت : 8.4 لیتر در 100 کیلومتر
نوع ترمزها : دو مداره قطری
ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه ای
گیربکس اصلاح شده با سیستم تعویض دنده بهینه
دیسک و صفحه پژویی
صندوق عقب با طراحی جدید D-73 پژویی
رینگ 14 با قالپاق جدید
سیستم صوتی MP3
دیفرانسیل با پوسته جدید
گاردان دوتکه با مفصل های سرعت ثابت
سیستم ضد سرقت ایمبولایزر
آئینه های جدید
جلو آمپر جدید

قیمت روای سال تقریباً 300 هزار تومان گرانتر از روای معمولی می باشد.

روا سال

ikco roa

roa 88

roa88

۱۹
آبان
۱۳۸۸

۲۶۶ دیدگاه

  1. مردیم جنازشون جمع کردن دوباره دارن زندش میکنن ، اون زمان قیمتش 1 تومان از پراید گرونتر ود الان فکر کنم حداقل 20 تومان پولش باشه ، کسیم حاضره 20 تومان بده پیکان سوار شه ؟

  2. در ابتدا عرض کنم من خودم روای سال مدل 90 دارم ولی جواب داده و خیلی راضی هستم
    ما در ایران زندگی میکنیم باید از خودروهای زیر10 میلیون استفاده کنیم زیرا فردا خبر اینکه دولت از کسانیکه دارای اموال زیاد داشته باشند مالیات زیادتر و یارانه قطع منتظر خیلی خبرهای دیگه هم باشید
    آنطور که از شواهد پیداست در سطح جهان تنها در ایران و چند کشور آمریکای جنوبی از این نوع موتور به دلیل مشکلات آن استفاده می شود . سوال مهمی که از مسئولین باید پرسید اینست که چرا باید خودروها دوگانه سوز شود؟ این پرسش 2 جواب می تواند داشته باشد:

    1- کاهش آلاینده ها

    2- کاهش مصرف بنزین

    به دلیل کامل نسوختن گاز که منجر به انتشار اکسید های نیتروژن می شود نه تنها میزان آلاینده ها کاهش نمی یابد بلکه افزایش نیز می یابد.

    در حال حاضر میانگین مصرف سوخت خودروها در اروپا در هر 100 کیلومتر زیر 4 لیتر می باشد . آیا به جای صرف هزینه بسیار زیاد که در دوگانه سوز کردن خودروها ، نصب جایگاه ها و خدمات پس از فروش شده است ، نمی شد سطح تکنولوژی صنایع خودروسازی کشورمان را که مربوط به 30 سال پیش می باشد ارتقا داد! لازم به توضیح است که بدلیل قدرت چانه زنی پایین مسئولین صنعت خودرو کشور ما شرکت پژو فرانسه به مدت 30 سال قطعات یدکی به صورت CKD با قیمت بسیار زیاد به کشور ما فروخته است . این امر در هیچ جای دنیا اتفاق نمی افتد. اگر سرمایه گذاری در صنعت خودرو جهت تولید خودروهای جدید می شد نیازی به دوگانه سوز کردن خودرو نداشتیم. حال به بررسی معایب خودروها ی دوگانه سوز می پردازیم:

    1- استهلاک شدید موتور و کاهش طول عمر خودرو

    2- افت توان خروجی موتور به دلیل عدم احتراق کامل و موثر سوخت در سیلندر.

    3- ایجاد آلودگی بیشتر به دلیل کامل نسوختن گاز که منجر به انتشار اکسیدهای نیتروژن می شود.

    4- ضعف خدمات تعمیر و نگهداری و بازدید ادواری خودروهای دوگانه سوز

    • اونو حالا بیخیال نیامدن حداقل از گاز مایع (ال پی جی) استفاده کنند
      که خیلی بهترِ
      CNG اشغال ترین نوع سوخت برای یک ماشینِ
      الان تو کشور های خارجی مثل آلمان و … بعضی جاها از گاز مایع استفاده میکنند
      غرب اینا هم که دارن رو هیبرید سرمایه گذاری میکنند
      اونوقت ما از سی ان جی
      کلا 20000000 سال از جاهای دیگه عقبیم

  3. من دیروز یه روآ سال مدل 90 خریدم.به جرآت میتونم بگم که نسبت به محدوده قیمتی سواری فوق العاده ای داره.زمان تعویض سوخت از بنزین به گاز شما اصلا متوجه تغییر تو روند حرکت خودرو نمی شید.شتاب و سرعت قابل قبولی داره،قبلا دست پدرخانومم بوده که طبق گفته خودش تا 175 تا هم باهاش رفته.

  4. خودرو روا سال سیستم فیلر گیری اوتوماتیک داره کمپرسور کولر خیلی رو دور موتور تاثیر نداره واگه یک عدد دفر مزدا روش بندازی مطمعن باش نه تنها پژو 405 بلکه سمند وپارس روه کم میرسونه چون ما با اردی دفر تعویضی که مزذا باشه 190 کیلومتر در ساعت رفتیم

  5. منکه ازش راضیم و برای این اب و هوای ایران هم بسیارمناسبه من قبلاروای مدل86داشتم والان هم روای سال دارم وهردوتاشونم دوگانه سوز درظمن بنده بیشترباگازکارمیکنم وخیلیم راضی هستم ودرپایان اینکه هم به بانه سفرکردم وهم به جزیره قشم وچندشهردیگه هم رفتیم وکلی هم بارزدم پس نتیجه اینکه اگه خوب نبودبنده دوباره نمیرفتم سراغش عزیزان

  6. سلام
    من میخوام ماشین بخرم در حد 14 یا 15
    به نظر دوستان پراید بگیرم یا روا سال ؟

  7. روا سال وقتی دور موتورش از 3 میره بالا صداش آدمو کر میکنه خیلی صدای افتضاحی داره خیلیم ماشین تنبلیه شتاب واقعا ضعیفه بعد از سرعت 150 کیلو متر فرمونش به لرزه درمیاد و در هاشم بعد یکی دو سال به صدا میوفتن.

  8. همش همون موتوره همش سیستمش همونه فقط یک ذره عقب و جلوشو عوض میکنن.

  9. آقا کسی نمیدونه چی کار باید کرد که روا بنزینو تو دور موتور 5.5 قطع نکنه؟

  10. سلام دوستان
    من روا مدل 87 تک سوز دارم خیلیم ازش راضیم و در مقایسه با پراید که خیلی عالیتره هم امنیتش هم خرجش هم تیپش و جادار بودنش … و بقول بعضی از دوستان بخاطر شتاب بیشتر حاظر نیستم 6 میلیون بیشتر بدم و یه 405 بگیرم اونم با اون خرجی که 405 داره…در جواب بعضی از دوستان که میگن خرج پژو میدی سوار پیکان میشی بگم که کاملا برعکسه

  11. کساییکه روا دارن همیشه خدا تو فکر عوض کردنش با یه 405 هستن…
    بخاطر نداری و عشق به 405 می رن سراغش!

  12. مزایا: 1 سرعت بالا و تعادل خوب سر پیچها 2 امنیت بدنه و جادار بودن 3 کم خرج بودن 4 کولر و بخاری خوب

    معایب: 1 مصرف سوخت نسبتا بالا در حالت بنزین 2 صدای زیاد اکزوز موقع روشن شدن 3 داغ شدن زیر دستی در تابستان که با گرفتن کولر رفع می شود

    نتیجه: خودروی است با امکانات خوب برای مسافرت های طولانی مخصوصا برای خانواده ها از خودرو هایی مانند پراید-ام وی ام 110- تیبا-پی کی بسیار بهتر می باشد

  13. به خدا ما 5 ساله داریمش قدرتش تو بنزین عالیه شاید باور نکنین ولی تو بنزین پژو پارس و 405 وپراید سمند نتونستن از ما جلو بزنن صدشم تغییر نکرده دیفرانسیلش هم صدا نداره به خدا راست میگم ما اول یه بنز ز240 داشتیم چون برشکست شدیم مجبور شدیم اون رو بفروشیم یه روآ بخریم در ضمن بابای من تو این 5 سال کمتر از 100 تا نرفته ما که ازش راضی هستیم.

  14. مقایسه قوطی کبریت با روا =بخاری بهتر شتاب بیشتر 2 ثانیه کمتر جاداری بیشتر دفرانسیل عقب (بنز و bmw)و ماشینهای مسابقه قدرت کشندگی بالا اسب بخار در قدرت کشندگی تاثیری ندارد ولی با این وجود اسب بخار روا بیشتر شتاب روا 12.7 است ولی پراید 15و 14.5 است جون دف جلو هست وقتی شتاب میگیری باهاش مثل اسب که میخواد چار نعل بره جلوش میپره بالا وقتی 5 تا سرنشین داشته باشه را نمیره کلا این ماشین مال افسرای امریکایی بوده که رو ناو هواپیما بر جا به جا میشدن و اصلا ماشین نیست ماشین فقط باید دف عقب باشه والا میشه گاری

  15. سلام بین پرایدمدل 90بایک روآسال مدل90موندم لطفا راهنمایی کنید بادلیل

  16. ماروا مدل 89 داریم خیلی هم راضی ایم من خودم همش 140 الی 150 رانندگی معمولی میرم بخوام گاز بدم 190 تا هم می ره تو کفی … نه دفش می خونه نه گیربکس مشکل داره فقط لنت و صفحه کلاچ شو عوض کردم با جلوبندی .

    • F.A
      روا
      405 دیگه چیه که با موتور پیکانش چی باشه
      هر با که استارت میخوره
      اندازه یه لوکومتیو
      هوارو الوده میکنه

  17. سلام من اوایل سال 89 روای سال رو خریدم کارکردش بد نبود تا این که به 3000 کیلومتر رسید که صدای دفرش واقعا آزادهنده بود چند بار با کارت گارانتی دفر رو عوض کردم اما فایده ای نداشت تا این که دفر تویوتای 1990 ژاپن رو گیر آوردم (سقز ) شاید باور نکنید ولی شتاب و سرعتش رو این ماشینا مقایسه کردم 405 ، پارس ، سمند ، پراید واقعا محشر بود تا این که گیربکسش رو هم سفارشی از دبی برام آوردن و گیربکسش رو هم تویوتایی کردم چند روز پیش با ال 90 مدل 89 مسابقه دادم که تندر حرفی واسه گفتن نداشت از نظر من کسانی می تونن با روای سال رانندگی کنن که یه چیزی از ماشین بفهمن درغیر این صورت نمیشه
    اگه ماشینای بالا رو دارید و میخواید روای من روتست کنید آدرستون رو به ایمیلم بفرستید در خدمتم

  18. فقط کیفیت تولیدخودرو مطرح نیست نوع استفاده و مراقبت و رسیدگ از خودرو هم بسیارمهم است
    ما مشتری پیکان صفر بودیم همیشه پس از تحویل خودرو اب بندی 4-5 هزار کیلومتر با سرعت کم را در داخل شهر را رعایت میکردیم(کاری که کمتر کسی انجام می داد)ودر مسافرت و در جاده هم حداکثر 80-90 کیلومتر در اتوبان حداکثر 100 نهایت زمان سبقت 110بیشتر رانندگی نکردیم درنتیجه از بابت موتور و سیستم محرکه هم مشکل اساسی در کوتاه مدت نداشتیم
    (یکبار پس از 15 سال موتورپیکان را تعمیراساسی کردیم به دلیل روغن سوزی و ایزاد معاینه فنی)
    از سال 1378 پژو اردی سوار شدیم (سری اول)آن راهم سال اول با همین شیوه اب بندی کردیم پس از ان سفر مشهد و اذربایجان و جاهای مختلف رفتیم و مشکل خاصی نداشت
    همزمان با ما چند نفر از آشنایان اردی خریدند ولی چون قبلا ماشین پژو و پراید یا ماشین خارجی داشتند و به رانندگی سریع و تخت گاز ولایی کشی و بی ملاحظگی عادت، با این ماشین به همین شیوه رانندگی کرده پس از 2 سال به خرج افتاد و فروختند و هی به ما می گفتند شما هم بفروشید که این ماشین در دسرساز است
    در حالیکه ماشین ما با توجه به مراقبت و رانندگی بعد از حدود 12 سال کم کم به خرابی افتاده (حداکثرسرعت دراتوبان با گیربکس 5دنده گتراک 110-120کیلومتر رفتیم ولی دیگران با سرعت 170-180 کیلومتر میروند که بعد موتور مستهلک شده باید تعمیر شود) و در این مدت به حق که پژو خریدیم وخرج پیکان دادیم (لوازم بدنه فرانسوی بود و اذیت نکرد) لوازم مصرفی موتور – سیستم محرکه- فنر بندی- تعلیق و جلوبندی و 4 چرخ همه پیکانی و ارزان ودر دسترس فقط مشکل نبود کولر و هیدرولیک و مصرف بالا در شهر و ترافیک بود.
    اکنون هم دنبال روآی صفر میگردم و مطمئن هستم اگر ازنظر تولید کارخانه ای سالم باشد با مراقبت و رسیدگی و اب بندی موتور به همبن شیوه امنیت و کیفیت ان از پراید بهتر است و هزینه نگهداری از 405 و206 وپرشیا کمتر
    درضمن با محدودیت سرعت درجاده ها و جریمه ها و خلافی های سنگین خودرو سرعت زیاد هم نمی توان رانندگی کرد که برای این ماشین یک مزیت است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.


تورهای لحظه آخری