حضور دوباره آلمانی‌ها در ایران

این روزها صدای پای ژرمن‌ها در بازار خودرو دوباره به گوش می‌رسد. زمزمه‌های رفع تحریم‌ها و مذاکرات آشکار و نهان با خودروسازان جهانی برای حضور در بازار ایران، ابتدا نام مرسدس بنز را بر سر زبان‌ها انداخت. بنز که روزگاری با مدلهای کلاس E خود، با کیفیت‌ترین خودروی ایران محسوب می‌شد، احتمال دارد که دوباره خط تولید خود را فعال نماید. طبق قرارداد مرسدس بنز، ایران تنها پایگاه تولید و مونتاژ کلاس E در خاورمیانه می‌باشد.

Mercedes-Benz E-Class 2013
Mercedes-Benz E-Class 2013

فولکس واگن هم که خیلی پیش‌تر از شروع تحریم‌ها، مدل گل خود را از ایران برچیده بود، اکنون دوباره به این پهنه آریایی متمایل شده است. با اینکه در بازار غیر رسمی، بیتل این شرکت با قیمتهایی فضایی حضور دارد، به تازگی پاسات هم با قیمتی حدود 190 میلیون به بازار راه یافته است. گفته می‌شود، شرکتهای داخلی با فولکس در حال مذاکره‌اند تا راه برای مونتاژ تعدادی از ماشینهای این شرکت البته با برندهای زیر مجموعه آن در ایران آغاز شود. قاعدتاً نباید از برند زیر مجموعه به فکر آئودی یا پورشه باشیم. سئات اسپانیایی و اشکودای چک می‌توانند نامزدهای مورد نظر باشند. این فرصت خوبی برای رهایی از استعمار فرانسوی در صنعت خودرو محسوب می‌شود.

2013 Volkswagen Passat Sedan
2013 Volkswagen Passat Sedan

ژاپنی‌ها هم می‌توانند گزینه‌های خوبی برای همکاری محسوب شوند. زیرا کیفیت و دوام و هزینه نگهداری برای مصرف کنندگان ایرانی از اولویت‌هاست و برای این منظور در کنار خودروهای آلمانی، این شرکت‌ها نیز در این زمینه سرآمد محسوب می‌شوند.

Seat Leon Hatchback
Seat Leon Hatchback

در عین حال می‌توان به حضور دوباره خودروهای تجاری مرسدس بنز، اسکانیا، ولوو، رنو، مان و سایر خودروسازان مطرح در بازار ایران و یا در تولیدات شرکتهای داخلی امیدوار بود.
به هر حال امیدواریم، با همه این مذاکرات و تبلیغات، سرآخر شرکای مناسبی برای صنعت خودروی ایران انتخاب شوند (نه اینکه همچون سایپا و بعضی دیگر از خودروسازان، دست به دامان شرکتهای تازه به دنیا رسیده و نا آشنای چینی شوند) تا مصرف کنندگان، بتوانند از موهبت خودروهای روز و مدرن با ایمنی مناسب و راحتی کافی و آلودگی و مصرف سوخت پایین، با قیمتی مناسب بهره‌مند شوند.

2013 Skoda Rapid
2013 Skoda Rapid

72 دیدگاه

  1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
    سوابق: (620 دیدگاه) ,

    بسمه تعالی

    هر چی میاد بیاد فقط رنو و پژو و چینی ها نیان.

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      F.A
      گل گفتی
      البته همینا فقط میان

      پاسخ
      1. خاوری مزراتی
        سوابق: (1104 دیدگاه) ,

        آقای روحانی جان مادرت یه فکری به حال وضعیت خودروسازای ما بکن. یه خورده تعرفه رو بیار پایین تا سایپا و ایران خودرو به خودشون بیان اینهمم مردم تو جاده ها نمیرن

        پاسخ
    2. mamad
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      داداش من فکر میکنی پژو بده؟؟؟
      خود من پرشیا دارم اما نخیر…اینا گرفتن ازش یه اشغال درست کردن وگرنه کل فرانسه داره از همین دوتا کمپانی استفاده میکنه…
      به نظرم پژو داره شیک ترین ماشین هارو میسازه اما ما نمیبینیم…

      پاسخ
      1. hero
        سوابق: (593 دیدگاه) ,

        پس بهتره یه نگاهی به آمار فروش پژو در ایلات متحده بندازی!

        پاسخ
  2. آرش
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    پس بقیه نظرات کجان؟ از 55 نظر من فقط 3 نظر رو میتونم ببینم

    پاسخ
  3. reza-mercedes benz
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    ببخشید من درست متوجه نشدم /ایران قبلا بنز مونتاز کرده؟یا چی؟

    پاسخ
    1. sorena330
      سوابق: (691 دیدگاه) ,

      بله دوست عزیز
      مرسدس های e200 e230 e280 e350 در تنها خط تولید استاندارد خاورمیانه در یکی از شرکت های تابع ایران خودرو ملعون (فکرکنم تام خودرو) تا همین 3-2 سال قبل مونتاژ میشد

      پاسخ
  4. بنده خدا
    سوابق: (233 دیدگاه) ,

    سلام.شرکت تاپ خودرو زیر مجموعه ایران خودرو بنز کلاس ای تولید میکردش…

    پاسخ
  5. بنده خدا
    سوابق: (233 دیدگاه) ,

    سلام بر دوستان عزیز…پیشاپیش صدا زیبای بهار شنیده میشه…ان شاالله سال93 سال پر خیر و برکتی برای همه باشه…خدا رو شکر که دیگه توجه خودروسازها به برندهای دیگه بیشتر شدش…به امید رفتن پرایدو405 که همچون ارابه ای صنعت خودرو روشون سوار بود…

    پاسخ
    1. Zonda R
      سوابق: (1591 دیدگاه) ,

      F.a
      کجا برن؟
      تازه 20
      30 ساله دارن تولید میشن زیاده؟

      پاسخ
  6. N.I.M.A
    سوابق: (45 دیدگاه) ,

    با سلام.با عرض شرمندگی جایی برای پرسیدن سوال پیدا نکردم.دوستان کسی در مورد BENZ E240 2003 اطلاعات داره که هزینه نگهداری ماشین و قطعاتش چه قدر است؟(با فرض این که حدود 80000 تا رفته باشه)
    با تشکر

    پاسخ
  7. اشكان
    سوابق: (263 دیدگاه) ,

    اگه قيمت مناسب و واقعي نباشه به هيچ دردي نميخورد

    پاسخ
  8. hero
    سوابق: (593 دیدگاه) ,

    اکثر بنزایی که تو ایران مونتاژ شد سیستم جلو بندی شون یا گیربکسشون مشکل داشت!
    جالب تر اینکه این ماشینا رتبه اول کیفی تو کشور رو در رقابت با ماکسیما و رونیز هم گرفتن!!!!!
    انگار که شرکت مرسدس میخواست نمونه های مشکل دارشو به ایرانیا قالب کنه
    بعدش یه روز بنز یه دفه رسما اعلام کرد که مونتاژ بنز تو ایران دیگه صرف
    نمیکنه (قبل از شدت گرفتن تحریمها)!
    همه مدلای مشکل دارشو تو ایران فروخت و در رفت
    حالا من تو فکرم که نکنه بنز از برگشتن به ایران نقشه ای داشته باشه

    پاسخ
  9. حسین
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    “ژاپنی‌ها هم می‌توانند گزینه‌های خوبی برای همکاری محسوب شوند. زیرا کیفیت و دوام و هزینه نگهداری برای مصرف کنندگان ایرانی از اولویت‌هاست و برای این منظور در کنار خودروهای آلمانی، این شرکت‌ها نیز در این زمینه سرآمد محسوب می‌شوند.”
    عزیز جوک میگی؟ ایرانی ها بیشتر به ظاهر و تجهیزات اهمیت میدن تا دوام و کیفیت. شاهدش هم رونق بی سابقه ی فروش و مونتاژ خودروهای چینیه. حتی تو خود چین هم اینطوری فروش نرفتن که تو ایران رفتن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.