ایستگاه خبر

خیز دوباره قیمت های خودرو

هنوز یک هفته از مرحله اول (!!!) افزایش رسمی قیمتهای خودرو نگذشته که بازار پر تلاطم و تشنه خودرو خیز خود را برای موج دوم آغاز نموده است. در این میان گفته های خودرو سازان مبنی بر افزایش قریب الوقوع و دوباره قیمتها و این نکته که این افزایش بیشتر از مرحله اول خواهد بود، به نوسان اخیر کمک کرده است.

پژو 207i
پژو ۲۰۷i که همانند انواع ۲۰۶ ماههاست تولید نمی شود
با توجه به نرخ فعلی ارز و همچنین کاهش شدید یا توقف تولید بسیاری از خودروهای پر تقاضای بازار، پیش بینی بهبود سریع در این آشفته بازار نمی شود. مخصوصاً اینکه خود خودروسازان و عرضه کنندگان خودرو، منتفع بزرگ و عامل این گرانی ها نیز می باشند. هفته گذشته از جریمه ۱۱۱ میلیاردی یک وارد کننده بزرگ خودرو بواسطه واردات با ارز دولتی و فروش با قیمت آزاد در کنار سه وارد کننده بزرگ دیگر نیز اخباری منتشر شد. اما خبر افزایش شدید در قیمت خودروهای وارداتی بر اساس نرخ بازار آزاد ارز و تلاش برای افزایش تعرفه واردات به میزان ۳۰۰ درصد هم ذهن فعالان صنعت خودرو را درگیر خود کرده بود.
اگر انتشار قیمت خودرو نیز همانند قیمت ارز ممنوع نشود باید قیمتهای این هفته را بدین ترتیب به اطلاع شما برسانیم:
در بین خودروهای وارداتی این هفته هیوندایی سوناتا ۹ میلیون تومان گران شد و هم‌اکنون ۱۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رود. آزرا هم ۱۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رود و برای خرید هیوندایی IX55 نیز باید ۱۷۰ میلیون تومان هزینه کرد که این موضوع از جهش ۱۰ میلیونی این خودرو حکایت دارد. هم اکنون کیا اسپورتیج نیز ۱۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رود و این موضوع نشان می‌دهد اسپورتیج ۵ میلیون تومان گران شده است. سراتو هم به قیمت ۸۰ میلیون تومان رسیده و سوزوکی کیزاشی نیز ۹۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این دو خودرو به ترتیب هشت و ۲۰ میلیون تومان رشد قیمت در هفته جاری داشته‌اند. همچنین تویوتا اوریون نیز ۱۱۵ میلیون تومان قیمت دارد و کرولا هم ۹۰ میلیونی شده است.
در بین خودروهای داخلی نیز برخی اعضای خانواده پژو باز هم این هفته گران شدند. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر ۲۰۶ تیپ ۲ با توجه به افزایش قیمت پنج میلیون تومانی خود، ۳۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد!
در بین دیگر مدل‌های ۲۰۶، تیپ ۶ نیز رشد قیمتی چهار میلیونی داشت، به نحوی که هم‌اکنون ۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین از بازار مدل‌های صندوق دار پژو ۲۰۶ نیز خبر می‌رسد که آنها هم با افزایش قیمت در هفته جاری روبه‌رو بوده‌اند. در حال حاضر ۲۰۶ مدل V8 قیمتی برابر با ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد که این موضوع از رشد قیمت چهار میلیونی آن حکایت می‌کند.
همچنین مدل V9 نیز که اتومات به حساب می‌آید و گران‌ترین مدل ۲۰۶ است، هم‌اکنون ۴۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد و این موضوع نشان می‌دهد V9 سه میلیون تومان رشد قیمت داشته است. در کنار افزایش قیمت برخی مدل‌های ۲۰۶، پژو ۲۰۷i هم افزایش قیمت را تجربه کرد و چهار میلیون تومان گران شد. به گفته فعالان بازار، هم‌اکنون ۲۰۷i اتوماتیک قیمتی برابر با ۴۴ میلیون تومان دارد، حال آنکه هفته گذشته چهار میلیون تومان ارزان شده بود. در بین دیگر محصولات ایران خودرو، در حال حاضر پژو ۴۰۵ دوگانه سوز قیمتی برابر با ۲۱ میلیون تومان دارد و این موضوع نشان می‌دهد ۴۰۵ نتوانسته ثباتی نسبی در قیمت داشته باشد. این خودرو همچنین در مدل TU5 قیمتی برابر با ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد. از بازار پارس نیز خبر می‌رسد قیمت مدل سال آن به ۳۰ میلیون تومان رسیده و مدل دوگانه سوز آن نیز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. پارس نیز افزایش قیمتی چند میلیونی طی هفته جاری داشته است.
در بین مدل‌های سمند نیز در حال حاضر سمند SE با قیمتی معادل ۱۹ میلیون تومان به فروش می‌رود و مدل EF7 هم ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. این دو مدل از سمند به ترتیب چهار و دو میلیون تومان رشد قیمت داشته‌اند.
اما به سراغ تک شاسی بلند ایران خودرو یعنی سوزوکی گراند ویتارا برویم، خودرویی که ۹۵ میلیون تومان در مدل فول خود قیمت دارد و کلاس ۵ آن نیز ۸۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما در بین دیگر خودروهای داخلی، این هفته مگان باز هم گران شد. این خودرو هم‌اکنون ۵۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این موضوع از رشد قیمت یک میلیون تومانی مگان طی هفته جاری حکایت دارد.
ماکسیما هم در این هفته افزایش قیمت را تجربه کرد و هفت میلیون تومان گران شد. این خودرو در حال حاضر ۸۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. به گفته فعالان بازار، پراید ۱۱۱ نیز هم‌اکنون ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و مدل ۱۳۲ آن نیز ۱۲ میلیون تومان به فروش می‌رود. تندر-۹۰ نیز ظاهراً به مرز ۲۶ میلیون تومان رسیده است.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

قیمت خودروها در بازار آزاد (تومان)
تندر E2 فول
۲۶,۲۰۰,۰۰۰
مگان اتومات فول آپشن
۵۹,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۱۱
۱۳,۵۰۰,۰۰۰
سوزوکی گرند ویتارا کلاس ۸
۹۵,۰۰۰,۰۰۰
نیسان ماکسیما اتومات
۸۷,۰۰۰,۰۰۰
سوزوکی کیزاشی
۹۵,۹۰۰,۰۰۰
نیسان تیانا فول
۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس اتومات
۳۲,۵۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتومات
۴۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۶
۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲
۳۱,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ V8
۳۴,۵۰۰,۰۰۰
جیلی EC7
۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33
۴۷,۰۰۰,۰۰۰
هیوندای سوناتا ۲۰۱۳
۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۰۳ دیدگاه‌ها

  1. ashkan

    ۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    آقا مزدا 3 نیو تیپ 3 چند من شنیدم نزدیک 90 میلیون شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۷ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (63 ديدگاه)

      95 میلیون شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    بنظرتون من x6 بخرم یا پژو 207i؟ آخه جدیدن چند ملیون فرقشون شده!!!
    ای خدا !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. جوان ایرانی

    ۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (203 ديدگاه)

    من اول که این قیمت ها رو دیدم باورم نشد ولی راسته…
    دو روز پیش با دوستم از کنار یه بنگاه رد شدیم روی شیشه 405 دوگانه سوز زده بود 21000000. رفتیم از نزدیک داخلش رو نگاه کردیم دیدیم که پنل ضبظ نداره و جاش خالیه… تازه یه خودروی ملی (سمند se) هم اونجا بود که توی داشبورد اون هم جای ضبط خالی بود هم جای پنل کامپیوتر!!!
    تازه معلوم نیست که چقدر کیفیت قطعات و چقدر کیفیت مونتاژ افت پیدا کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سام*

    ۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (218 ديدگاه)

    بچه ها دلتون خوش شما.اقا پیشبینی ها از فروپاشی کل اقتصاد ایران در اسفند و فروردین امسال یا زودتر خبر میدن.حالا ماشین که سر جای خود.میدونید فروپاشی یعنی چی.من میگم بهتون یعنی قحطی.یعنی اگه شما پول هم داشته باشی کالا نیست که نیست بخری.یعنی تو اون تاریخ سر نون و تخم مرغ همدیگرو میکشیم که خودمون زنده بمونیم.یعنی قانون جنگل اجرا میشه.این پیش بینی حتمی هست اگر اگر اتفاق خاصی تو این روزا نیفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. REZA

    ۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ولی باهمه این حرفها یادمون نره که آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه!!
    قرار ما راهپیمایی 22 بهمن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرزاد

      ۸ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      فعلا که بدون این که غلطی بکنه ما رو به “غلط کردم” گفتن انداخته .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. هادی

    ۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    قیمت خودرو 206SD مدل V2 در قسمت (قیمت روز خودرو) زده 28 میلیون ولی با V8 تفاوت چندانی نداره و قیمتهای قبلی رو هم نگاه کنید 1 میلیون با هم فرق داشتند حال V8 شده 34/5 میلیون، این لیست قیمت اشتباه یا فقط 206SD V8 قیمتش رفته بالا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۸ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آره منم موافقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ali

    ۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    لازم بگم تازه این قیمت ها باز هم تغییر کرده چون من الان زنگ زدم به آگهی های همشهری ، قیمت اسپورتیح 2012 شرکتی صفر میگه 156 میلیون و 2013 وارداتی 140 میلیون !!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محسن

    ۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    باسلام بااین قیمت ها آدم باید از خرید ماشین ها اجتناب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. شهروز

    ۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من یه 206 تیپ 2 مدل 89 تمیز و کم کارکرده(24000کیلومتر) دارم ، به نظرتون باتوجه به شرایط فعلی باید چیکارش کنم!!؟
    1- همچنان بی خیال اوضاع ازش استفاده کنم؟
    2- ازش استفاده نکنم و بخوابونم ببینم چی میشه؟
    3- بفروشم و پولش رو جای دیگه سرمایه گذاری کنم؟
    4- بفروشم و یه ماشین نو تر هم قیمتش بخرم ؟(مثلاً الآن هم سطح یه سورن صفر می ارزه!)
    5- یا هر راهکار دیگه ای که به ذهن شما میرسه و میتونید پیشنهاد بدید؟
    شاید این سوالاتی که مطرح کردم کمی جدی به نظر نرسه ،ولی مطمئن باشید دغدغه ذهنی خیلی ها این روزها همینه !!!
    خدا خودش کمکمون کنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهرداد

    ۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    بابا اینا هیچ ربطی به تحریم محریم نداره..آخه فکرشو بکن یه لگنی مثل 206 تیپ 2 از 14 برسه 31 خوب مرض نداره که هی بره بالا تا وقتی ما با همین نرخ ها معامله می کنیم همینم میشه..وقتی سیستم حاکم میبینه اینقدر مشتری بیشعور ریخته که حتی اگر 206 بشه 50 ملیون بازهم میخره چرا اینکارو نکنه..ما شرفمون رو به باد دادیم..ببینم اگه هیچ کسی نخره آیا ایرانخودرو لگن فروش ظرف 1 هفته به چیز خوری میوفته یا نه؟؟؟ آخه بسه تو رو خدا انقدر بهم ظلم نکنیم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. faghir

    ۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (168 ديدگاه)

    دوستان کمپین اعتراض به این دو شرکت دزد چی شد پس؟
    نکنه مثل وعده های توخالی مسئولین در حرف مونده؟؟….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. m.i

    ۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهتره بجای خریدن ماشین به فکر خریدن یک ماشین حساب حرفه ای باشیم که خیلی خیلی لازمه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حمید

    ۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    آقایون و دوستان گرامی دیگه بیخیالش باید شد فقط خودمونو آزار میدیمو و اعصابمون خرد میشه . فقط بگم که اینا چی فکر کردن یعنی مردم تا این حد ابله هستن چون مثلا” 207 اتوماتیک 20 میلیونش هم گران بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. omid

    ۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه چیز بالا رفته حقوقا همونه کدوم ادم عاقلی 13 میلیون به پراید میده مملکت بر فنا رفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امید

    ۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (87 ديدگاه)

    دیگه من خسته شدم واقعا ما نسل سوخته ایم منی که جوونم موهام از این همه …. سفید شده منی که …. چی بگیم ما که صدامون دیگه به گوش خودمونم نمیرسه چی بگیم من که با این وضعیت امیدی به اینده ندارم فقط میتونم بگم خسته ام از زندگی فقط …

    بیچاره اون بچه هایی که الان تو همین ساعت به این دنیا میاند و محکوم به زندگی میشند اونا از ماهم اگه اینجوری پیش بره نسل سوخته تر هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امیر

    ۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    منتظر باشین فردا خبرگزاری ها اعلام می کنند که تمام نوسانات و افزایش قیمت ها دست “فرید ماشاالله” برادر “مجید بسم الله” (اخلال گر بازار ارز) بوده و هم اکنون تحت تعقیب قضایی می باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهروز

      ۷ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      تعقیب قضایی مال امثال ماهاست آقایون، توی سایت های رسمی همین دیروز اعلام کردن 218 مورد اختلاس در سال 90 داشتیم . یکی نیست بگه این اختلاس ها کار کیه و عاقبتشون چیه؟!
      فقط باچند تا اسم مستعار و … سرو ته قضیه رو بهم میارند و آب از آب هم تکون نمی خوره !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. من

      ۸ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      نظرت به جا و منطقیه
      عین واقعیته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. علیرضا

    ۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه ماشینو 30-40 میلیون میبرن بالا. آخرشم 2تومن میارن پایین….بعدش مسعولین میگن توانستیم به وعده های خود عمل کنیم…….
    دیگه هالم داره بهم میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امیر علی زند

    ۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    درسته سایت پدال قیمتاش بروزه
    ولی هنوز فیمتای بازار و بعضی نمایندگیا بالاتره

    طرف امروز رفتم 206 تیپ 3 آورده میگه 39 میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مسی

    ۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (269 ديدگاه)

    وب سایت ویران خودرو ساخته شده و در حال تست می باشد :-D

    بزودی آدرسشو اعلام میکنم :-D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امیر علی زند

    ۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به نظرتون این دلال بازی ها کی ادامه داره /

    من میخواستم 206 برم

    نمیدونم چی شد یهو این ماشین ؟

    باور کن تیپ 2 رو میرسونن تا 40 ملیون به بهونه ی تحریم فلز و ازین خزعبلات بعد میشه 36 میلیون

    اخبار که الان لال شده ولی بعدا میگه 206 چهارمیلیون ارزان شد

    آیا در تصور اینها ما چه موجوداتی هستیم ؟

    بخدا اونایی که میگن مردم چی گرون میشه بیشتر میشه نخریم ارزون میشه ؟ بخدا از ترس اینه که سال دیگه ماشینه 206 نشه 70 میلیون میگیم بزار الان بخریم با قرض و وام و ..

    همه دنیا ماشین میخرن برا شادی ما همه چیزمون عکسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کماندار

      ۹ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      شما الان بخری 30 ملیون اینا شیر میشن سال دیگه 100 میندازن به ملت!!نخرید بهترین کاره یا اگه میخوای بخری باید صفر از کارخونه نخری کارکرده بگیرید که کارخونه ماشین جدید نفروشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. احسان

    ۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    نمیدونم باید چی بگم..تقصیر خودمون..بازم میخریم.خلایق هرچه لایق…خوب نخرییییییییییییییییییین نمیمیرین که.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. امیر علی زند

    ۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    باشه ما نمیخریم

    نخریم شما تضمین میدی ارزونتر میشه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Yashar

    ۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (294 ديدگاه)

    اوضاع طوری شده که نه میشه اونهایی که مخالف خرید خودرو هستند رو سرزنش کرد نه اونهایی که موافق خرید خودرو!! الان همه به فکر منفعت خودشون هستند و با این شرایط امیدی به بهبود اوضاع نیست یک دست که سهله الان با 1000 دست هم صدایی درنمیاد!!
    من خودم از دسته مخالف ها بودم از حدود دو ماه شرایط طوری شد که به ماشین نیاز پیدا کردم همون موقع سایپا و ایرانخودرو قیمت ال 90 رو تازه کرده بودن 17.5 میلیون بخاطر اینکه اینکارشون رو بنوعی زورگویی و سواستفاده از شرایط می دونستم با اینکه پولش رو هم داشتم ولی باز ثبتنام نکردم تا حداقل بنوبه خودم اسیر باند بازی و مافیا گری خودروسازها و دلالاشون نشم به امید اینکه شرایط بهتر بشه !! ولی روزبروز اوضاع رو طوری کردن که ثبتنام کارخونه هم بسته شد و همون ماشین تو بازار آزاد قیمتشو کردنش 25 میلیون! بالاخره از سر ناچاری و حرصم رفتم یه پژو 405 مدل 90 خریدم تا حداقل بصورت مستقیم در طرح تلکه کردن ملت باهاشون همقدم نشم و هم پولی که با هزار جون کندن پس انداز کرده بودم تو حلقوم دلالها نرفته باشه هرچند می دونم که این وسط بازهم من ضرر کردم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. nima

    ۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تشکر میکنم از سایتتون که همه ی نظراتو نشون میدین و مثل خیلی از سایتا سانسور نمیکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. k.f

    ۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینا تقصیر خودتونه!!! 206 همون موقع که 14 تومن بود دوزار ارزش نداشت چه برسه به الان…اگه از همون اول این خودروهای اشغال رو نمیخریدید الان به این وضع اسفناک نرسیده بودید… اما الان هم دیر نیست حتی اگر به قیمت قبل برگشت هم نخرید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محسن

    ۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام بچه ها من هر وقت میام توی سایت پدال اعصابم میریزه بهم و باید کلی حرص بخورم تازه یکی از مسیولین گفته که چون خودروهای خارجی جزوه خودروهای لوکس هستند باید تعرفه انها باز هم بیشتر شود. میدونی من از اینکه میگن خودروی لوکس اعصابم داغون میشه اخه ماشینایی که در خازج از کشور تاکسی هستن برای ما شدن خودروی لوکس میبینید اینه لیاقت ایرانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد.ف

      ۸ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (447 ديدگاه)

      کجای کاری دیگه کره و خامه هم کالای لوکس!!! لبنی محسوب میشه!!
      والا منم دیگه چند وقته با شنیدن کلمه لوکس اعصابم داغون میشه. روی هر آشغالی که اسم لوکس میذازند یعنی باید باهاش خداحافظی کنی و الا منم میدونم که کیا پیکانتو خودرو لوکس نیست!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. اصغر

    ۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر شما قیمت ماشینا بایین میاد یا نه؟ماشینم خریداریم تو بجنورد (نمایشگاه کلاسیک)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محمد

    ۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به همه
    یه موقع داشتن خانه آرزو بود حالا داشتن ماشین یه آرزو دست نیافتنیه!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. فیلیپ

    ۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان با این افزایش قیمتها اگه یه کم هم صبر کنید کمر امریکا خواهد شکست !!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. الف ب

    ۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سلام
    ما کی باید سر عقل بیاییم این اشغالا رو نخریم.اقا نخر .برادر من نخر .هموطن نخر.عاقل بالغ با کلاس بافهم و کمالات نخر.حالم از ایرانی بودن به هم میخوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا