ایستگاه خبر

خیز دوباره قیمت های خودرو

هنوز یک هفته از مرحله اول (!!!) افزایش رسمی قیمتهای خودرو نگذشته که بازار پر تلاطم و تشنه خودرو خیز خود را برای موج دوم آغاز نموده است. در این میان گفته های خودرو سازان مبنی بر افزایش قریب الوقوع و دوباره قیمتها و این نکته که این افزایش بیشتر از مرحله اول خواهد بود، به نوسان اخیر کمک کرده است.

پژو 207i
پژو ۲۰۷i که همانند انواع ۲۰۶ ماههاست تولید نمی شود
با توجه به نرخ فعلی ارز و همچنین کاهش شدید یا توقف تولید بسیاری از خودروهای پر تقاضای بازار، پیش بینی بهبود سریع در این آشفته بازار نمی شود. مخصوصاً اینکه خود خودروسازان و عرضه کنندگان خودرو، منتفع بزرگ و عامل این گرانی ها نیز می باشند. هفته گذشته از جریمه ۱۱۱ میلیاردی یک وارد کننده بزرگ خودرو بواسطه واردات با ارز دولتی و فروش با قیمت آزاد در کنار سه وارد کننده بزرگ دیگر نیز اخباری منتشر شد. اما خبر افزایش شدید در قیمت خودروهای وارداتی بر اساس نرخ بازار آزاد ارز و تلاش برای افزایش تعرفه واردات به میزان ۳۰۰ درصد هم ذهن فعالان صنعت خودرو را درگیر خود کرده بود.
اگر انتشار قیمت خودرو نیز همانند قیمت ارز ممنوع نشود باید قیمتهای این هفته را بدین ترتیب به اطلاع شما برسانیم:
در بین خودروهای وارداتی این هفته هیوندایی سوناتا ۹ میلیون تومان گران شد و هم‌اکنون ۱۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رود. آزرا هم ۱۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رود و برای خرید هیوندایی IX55 نیز باید ۱۷۰ میلیون تومان هزینه کرد که این موضوع از جهش ۱۰ میلیونی این خودرو حکایت دارد. هم اکنون کیا اسپورتیج نیز ۱۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رود و این موضوع نشان می‌دهد اسپورتیج ۵ میلیون تومان گران شده است. سراتو هم به قیمت ۸۰ میلیون تومان رسیده و سوزوکی کیزاشی نیز ۹۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این دو خودرو به ترتیب هشت و ۲۰ میلیون تومان رشد قیمت در هفته جاری داشته‌اند. همچنین تویوتا اوریون نیز ۱۱۵ میلیون تومان قیمت دارد و کرولا هم ۹۰ میلیونی شده است.
در بین خودروهای داخلی نیز برخی اعضای خانواده پژو باز هم این هفته گران شدند. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر ۲۰۶ تیپ ۲ با توجه به افزایش قیمت پنج میلیون تومانی خود، ۳۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد!
در بین دیگر مدل‌های ۲۰۶، تیپ ۶ نیز رشد قیمتی چهار میلیونی داشت، به نحوی که هم‌اکنون ۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین از بازار مدل‌های صندوق دار پژو ۲۰۶ نیز خبر می‌رسد که آنها هم با افزایش قیمت در هفته جاری روبه‌رو بوده‌اند. در حال حاضر ۲۰۶ مدل V8 قیمتی برابر با ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد که این موضوع از رشد قیمت چهار میلیونی آن حکایت می‌کند.
همچنین مدل V9 نیز که اتومات به حساب می‌آید و گران‌ترین مدل ۲۰۶ است، هم‌اکنون ۴۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد و این موضوع نشان می‌دهد V9 سه میلیون تومان رشد قیمت داشته است. در کنار افزایش قیمت برخی مدل‌های ۲۰۶، پژو ۲۰۷i هم افزایش قیمت را تجربه کرد و چهار میلیون تومان گران شد. به گفته فعالان بازار، هم‌اکنون ۲۰۷i اتوماتیک قیمتی برابر با ۴۴ میلیون تومان دارد، حال آنکه هفته گذشته چهار میلیون تومان ارزان شده بود. در بین دیگر محصولات ایران خودرو، در حال حاضر پژو ۴۰۵ دوگانه سوز قیمتی برابر با ۲۱ میلیون تومان دارد و این موضوع نشان می‌دهد ۴۰۵ نتوانسته ثباتی نسبی در قیمت داشته باشد. این خودرو همچنین در مدل TU5 قیمتی برابر با ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد. از بازار پارس نیز خبر می‌رسد قیمت مدل سال آن به ۳۰ میلیون تومان رسیده و مدل دوگانه سوز آن نیز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. پارس نیز افزایش قیمتی چند میلیونی طی هفته جاری داشته است.
در بین مدل‌های سمند نیز در حال حاضر سمند SE با قیمتی معادل ۱۹ میلیون تومان به فروش می‌رود و مدل EF7 هم ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. این دو مدل از سمند به ترتیب چهار و دو میلیون تومان رشد قیمت داشته‌اند.
اما به سراغ تک شاسی بلند ایران خودرو یعنی سوزوکی گراند ویتارا برویم، خودرویی که ۹۵ میلیون تومان در مدل فول خود قیمت دارد و کلاس ۵ آن نیز ۸۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما در بین دیگر خودروهای داخلی، این هفته مگان باز هم گران شد. این خودرو هم‌اکنون ۵۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این موضوع از رشد قیمت یک میلیون تومانی مگان طی هفته جاری حکایت دارد.
ماکسیما هم در این هفته افزایش قیمت را تجربه کرد و هفت میلیون تومان گران شد. این خودرو در حال حاضر ۸۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. به گفته فعالان بازار، پراید ۱۱۱ نیز هم‌اکنون ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و مدل ۱۳۲ آن نیز ۱۲ میلیون تومان به فروش می‌رود. تندر-۹۰ نیز ظاهراً به مرز ۲۶ میلیون تومان رسیده است.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

قیمت خودروها در بازار آزاد (تومان)
تندر E2 فول
۲۶,۲۰۰,۰۰۰
مگان اتومات فول آپشن
۵۹,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۱۱
۱۳,۵۰۰,۰۰۰
سوزوکی گرند ویتارا کلاس ۸
۹۵,۰۰۰,۰۰۰
نیسان ماکسیما اتومات
۸۷,۰۰۰,۰۰۰
سوزوکی کیزاشی
۹۵,۹۰۰,۰۰۰
نیسان تیانا فول
۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس اتومات
۳۲,۵۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتومات
۴۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۶
۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲
۳۱,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ V8
۳۴,۵۰۰,۰۰۰
جیلی EC7
۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33
۴۷,۰۰۰,۰۰۰
هیوندای سوناتا ۲۰۱۳
۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۰۳ دیدگاه‌ها

  1. AK47

    ۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان کجای کارید. این خودروسازان با دلالان دستشون توی یه کاسست مگه بلا نسبت خرن بیان دونه دونه ماشین به من و شما بفروسن یکجا 100تا میفروشن به یه دلال. همین امروز پول نقد بگیر دستت برو نمایندگی ببین ماشین بهت میفروشن یا نه، خیلی بهت لطف کنن فوقش یه حواله 6 ماهه بهت میدن که اونم فکر کنم بعد از 6 ماه هزارتا بهونه میارن که قیمت فلان شده و … حواله رو ازت میگیرن، پولت رو بهت پس میدن ، دستتم به ماشین نمیرسه و دهنتم مثل اسب آبی باز میمونه دمتم میندازی رو کولت دست از پا درازتر برمیگردی خونه البته اگه تو این مدت که نبودی شهرداری خونه ات رو خراب نکرده باشه. D:

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ehsan

      ۱۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      به نظر میاد خودروهای وارداتی رو راحتتر بشه خرید.1000 برابرخودروهای داخلی می ارزن.قیمتشون هم به نسبت کلاسشون مناسبتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. من

    ۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام. چرا مدتیه موضوع جدید نمیزارید؟
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دردونه حسن کبابی

      ۹ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      موضوع جدید از این بهتر چی می خواهید.
      هفته به هفته قیمتها بین 5 تا 10 میلیون داره اضافه میشه . مگه امان میدن که خبرهای دیگه رو بزارن.
      تازه اگه یک خودرو سازی در یک جای دنیا یک خودرو جدید بسازه به حال ماچه فرقی میکه؟ بجز آه و افسوس

      خبر نزارن از نظر روحی برات بهتره داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احمد

    ۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    جدی جدی داره با این قیمت خرید و فروش می شه
    اونم ماشین های بی کیفیتی ایرانی
    یک سوال:
    پراید که شده حدودا 15 میلیون هنوز هم شیشه های عقبش دستی بالا و پایین می رن
    خدا بخیر کنه آخر عاقبت ما رو با این قیمت ها سر به فلک گذاشته و در آمد های ناچیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MEHRAB

    ۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تا کی این قیمت ها بالا میرن .چرا مسولین میگن تحریم ها تاثیری نداره.مردم دارن زیر دست وپا له میشن یکی به دادمون برسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. منصور

      ۹ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      مردم زیر دست و پای خودشون له میشن وقتی 206 رو دارن به قیمت 40 میلیون میخرن!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱۱ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        مردم مجبورن بخرن اخه میدونن هیچ امیدی به درست شدن نیست!!!امروز همین 40 ملیونم نخرن فردا باید برن 50 بخرن!! مملکت بی صاحب از این بهترم نمیشه! گرچه, خود کرده را تدبیر نیست !

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. کامران

      ۱۱ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      به قول خودشون تحریمها باعث پیشرفت ما میشن حالا من تعجب مکنم چطور شما پیشرفتو نمیبینید چراغ پرایدو روتغییر میدن اسمه یه ماشیه دیگرو روش میزارن تا حالا دقت کردید پراید چند هزار مدل داره ولی خدایش تا حالا کسی تونسته فرق بینه مدلاشونو بدونه تو ای روزاست که شرکت هیوندا.مزدا. لامبورگینی.فراری… بیان از مدل پراید تغلید کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. کماندار

    ۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    حالا یه سری شیرین عقل میان زیر این مینویسن فلان ماشین چند!!!
    آقا نخر خانوم نخر ماشین صفر نخر از این کارخونه ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. me

    ۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چرا انتقاد های ما رو سانسور می کنین؟
    نکنه شما هم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ادریس

    ۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    خسته نباشید.
    متحیرم که چرا از خودروی خوبی چون ریو که علاقه مندان زیادی دارد صحبتی نمی شود.دلیلش هر چه باشد مطمئناً از روی عمد هستش چون از خیلی خودروهای ذکر شده بهتر و شیکتره.
    خواهشن در مورد این خودرو هم مطلب چاپ کنید.
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. saeed mans

    ۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ما ملت ایران ظرفیت بیش از این ها را داریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(نیش خندی برای وضع فلک زده مملکت)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. sunmartin

    ۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    تا وقتی راجع به خودروهای اکسپیر شده ای مانندال۹۰ یا ال .۰ ..جرو بحث میشه تا وقتی به ویران خودرومیگن ایران خودرو و به عنوان یه شرکت ازش صحبت میشه نه کامنت میزارم و نه اظهارنظر با همخوش باشین با این قیمتها هم حال کنید اما بدونین این اهن پاره ها دارن از خانه و اپارتمان گرونتر میشن ش.بهر حال خیلی ها خودشون رو زدن به خواب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. قخ

    ۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    علت اصلی کم فروشی یا عدم فروش است که متاسفانه هیچ پیگیری نمی شود(احتکار)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    راهکار سازنده همیشه اتحاد است عزیز من نخرید بزارید مواد غذایی روی دستشون گنده شه بزارید ماشینهاشون روی دستشون بمونه نخرید چرا ظالم پروری می کنید اگر وقتی چیزی گرون می شه ملت فهمیم کشور زنبیلها رو دست نگیرند و صف ببندند این طوری نمی شه هر چیزی به سرمون می یاد تقصیر خودمونه به خودتون رحم کنید تحریم کنید کالاهایی که گرون می شه باور کنید خوشون می یان دستتون رو می بوسندکه کالاهاشون رو ارزون بخیرید به خودتون ظلم نکنید اما افسوس که این ملت فهیم حرف تو گوششون نمی ره پس بزار …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امير

    ۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خدا وکیلی دیگه خودروسازان داخلی با این ماشینای بی کیفیت شون از نظر قیمت سنگ تموم گداشتن.
    این قیمتا نیست که بالا رفته این ریال که داره از ارزشش کم میشه.لااقل مسئولان محترم تلاش کنندبرای تثبیت قیمتهای خودرو.به امید حذف گمرکی ماشین و پیشرفت در صنعت خودروسازی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احسان

    ۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    امیر علی زند :

    “باشه ما نمیخریم .نخریم شما تضمین میدی ارزونتر میشه ؟”
    سلام . ببین دوست خوبم حتما میدونی که قیمت هر جنسی رو عرضه و تقاضای بازار تعیین میکنه .پس قطعا وقتی تقاضا کم بشه یا قطع بشه یا تولید کننده باید قیمت رو کم کنه تا بتونه جنسش رو بفروشه یا باید قید تولید و بزنه و تعطیلش کنه(که امیدوارم این اتفاق برای ایران خودرو و سایپا بیفته!)البته راجب این افزایش قیمت باید بدونیم که کاهش شدید ارزش ریال که روی همه چیز اثر گذاشته بی تاثیر نیست ولی با این وجود قیمت های این لگن هایی که به من و شما میفروشن اصلا منطقی نیست که این موضوع رو میشه با مقایسه قیمت و کیفیت سایر محصولات خودرو سازی دنیا به راحتی فهمید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. روز

    ۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    آنها که پول دارند ماشینهای روز دنیا را با هر قیمتی می خرند(دلال جماعت) ولی مانند من چی پراید:14 میلیون
    206: 30 میلیون آن هم آشغال واقعا جالب ه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. پیام

    ۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    از هفته آینده خودرو ارزان می شود
    پرشین خودرو: براساس جلسه مشترک نمایندگان مجلس با مدیران ایران خودرو و سایپا از هفته آینده قیمت خودرو کاهش می یابد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، حسین فتاحی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص جلوگیری از افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان به باشگاه خبرنگاران گفت: هفته گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی جلسه ای با حضور مدیران ایران خودرو و سایپا در رابطه با افزایش بی رویه خودرو تشکیل دادند که طی توافقات به عمل آمده در اینده ای نزدیک شاهد کاهش قیمت خودرو در کشور خواهیم بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کماندار

      ۱۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      این آینده نزدیک یحتمل تو مایه همون برنامه های 3000ساله توسعه نیس؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. اکبر

    ۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاهش تولید خودر وباعث این بحران شده ونبود مواد اولیه خوود ما لوله آب پراید تولید میکنیم این ماه مگا موتور از 25000عدد به4000عدد سقوط سفارش داشته واز اول سال تاکنون به شرکتهای قطعه ساز پول نداده وباعث تعطیلی خیلی از شرکتها شده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مسی

    ۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (269 ديدگاه)

    متاسفانه قبل از اینکه سایت رو معرفی کنم

    زدن سایتو… ف*ی*ل*ت*ر کردن

    من از صبح تا حالا دهنم باز مونده (کلی رو سایت کار کرده بودم )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. روزبه

    ۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اون عزیزانی که میگن نخرید و ملت فلان و ملت بهمان، لطفاً برید در یخچالتون رو باز کنید تعداد شیرهای توش رو بگید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محسن آبادان

    ۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (86 ديدگاه)

    به نظر شما الان به ما میگن جهان سوم زیادیمون نیست؟

    چند برابر حقوقمون باید بابت ی ماشین 4 دهه قبل فرانسه اونم از نوع چینیش پول بدیم

    پژو پارس 30 تومن یا خدااااااااااااااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. armin

    ۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا نخرید هر کی بخره به خودش و خانوادش خیانت کرده اگه همه دست به دست هم بدیم و نخریم اینا برشکسته می شن مگه جز منو شما کی از اینا ماشین می خرن؟؟؟ بخدا به خودتون رحم نمی کنید به بقیه رحم کنید!! آخه پراید قوطی چی داره که بخوایم به خاطرش 15 میلیون بدیم؟؟ بابا یکم فکر کنید من پولمو جا این آشغالا نمیدم حتی اگه 10 سال ماشین نداشته باشم!!!!!!
    خدا سرنوشت هیچ قومی را عوض نمی کند مگر آنکه خود آن قوم بخواهد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. کماندار

    ۱۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    عمق فاجعه رو از معامله شدن تیبا(لعنت الله علیه قیافش)در حدود 18 تومن درک کنید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۱۲ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (73 ديدگاه)

      واااااااااااااااای خدا راست میگی؟دارم بالا میارم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. ALI nO1

    ۱۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    tof to in mashinaye irani ke arzeshe ino nadaran ke savar beshi , vali bebin gheymata be koja reside …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. milad

    ۱۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (57 ديدگاه)

    اینو یادمون باشه که شعار مخالف شعوره.حالا هی بیایم به آمریکا فحش بدیم اوضاع مملکت دزست میشه؟؟؟؟بیاین به جای فحاشی و بردن آبروی کشور فکری به حال اقتصاد نابود شدش بکنید.آخه شما که در حد آمریکا نیستین .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. SUNMARTIN

    ۱۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    در بعضــــی کــــــــامــنــت هـــا گــــفـــته شده: نخــــــرید ، لاکن کسی که 41 ملیون بابت 206 یا اقمار آن و 32 ملیون بابت ال100 نه ببخشید ال 90 (لوگان) پول میده لابد داره و براحتی تهیه کرده پس بزارید بخرد!! مشـــکل ایـنجــاست که دیگه با این قیمت ها نمیشه خرید و با این نکته که هفته آینده خودرو 100 الی 200 هزار ارزان میشه تا نگن خودروسازان به حرف نمایندگان اعتنا نکردن جمله رو پایان میدم (اما ماه بعد 1 ملیون گرانتر میشه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مهدی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    به امید روزی که صنعت خودروسازی کشورمان به طور کا مل نابودشود الهی آمین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. MAHDI

    ۱۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (47 ديدگاه)

    الان که دارم این متنو مینویسم ساعت 8:45 شب تو تبلیغات شبکه 3 بزرگترین دروغ تاریخ خودرو سازی رو دیدم داشت تست تصادف پراید x100 رو با هامر و پورشه مقایسه میکرد تو فیلم پراید ایمن تر بود باچه رویی این کلیپ ساختن ؟ ما رو چی فرض کردن ؟ چه بلایی سر ایران وایرانی اومده ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. میلاد

    ۱۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایا خودت رحم کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. آرزو

    ۱۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر جا میبینم و میشنوم همه از همه چی نا راضی و شاکی هستن در حد بنز ! نمیدونم پس کی این همه ماشین و … رو میخره و سوار میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. اسی

    ۱۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    کاش قضیه فتوای تحریم تنباکو اینبار درمورد خودرو تکرار میشد اما همه میدونیم که نشدنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. faghir

    ۱۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (168 ديدگاه)

    دوستان مگه نه اینکه گرانفروشی و احتکار حرومه پس کساییکه این فتواهارو صادر کردن چرا فکری به حال ملت نمیکنند.
    نکند این حرفا همش کشک بوده برا چاپیدن مملکت
    به نظر شما این وضع فلاکت بار دین و ایمان مردم را سست نمیکند…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا