ایستگاه خبر

خیز دوباره قیمت های خودرو

هنوز یک هفته از مرحله اول (!!!) افزایش رسمی قیمتهای خودرو نگذشته که بازار پر تلاطم و تشنه خودرو خیز خود را برای موج دوم آغاز نموده است. در این میان گفته های خودرو سازان مبنی بر افزایش قریب الوقوع و دوباره قیمتها و این نکته که این افزایش بیشتر از مرحله اول خواهد بود، به نوسان اخیر کمک کرده است.

پژو 207i
پژو ۲۰۷i که همانند انواع ۲۰۶ ماههاست تولید نمی شود
با توجه به نرخ فعلی ارز و همچنین کاهش شدید یا توقف تولید بسیاری از خودروهای پر تقاضای بازار، پیش بینی بهبود سریع در این آشفته بازار نمی شود. مخصوصاً اینکه خود خودروسازان و عرضه کنندگان خودرو، منتفع بزرگ و عامل این گرانی ها نیز می باشند. هفته گذشته از جریمه ۱۱۱ میلیاردی یک وارد کننده بزرگ خودرو بواسطه واردات با ارز دولتی و فروش با قیمت آزاد در کنار سه وارد کننده بزرگ دیگر نیز اخباری منتشر شد. اما خبر افزایش شدید در قیمت خودروهای وارداتی بر اساس نرخ بازار آزاد ارز و تلاش برای افزایش تعرفه واردات به میزان ۳۰۰ درصد هم ذهن فعالان صنعت خودرو را درگیر خود کرده بود.
اگر انتشار قیمت خودرو نیز همانند قیمت ارز ممنوع نشود باید قیمتهای این هفته را بدین ترتیب به اطلاع شما برسانیم:
در بین خودروهای وارداتی این هفته هیوندایی سوناتا ۹ میلیون تومان گران شد و هم‌اکنون ۱۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رود. آزرا هم ۱۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رود و برای خرید هیوندایی IX55 نیز باید ۱۷۰ میلیون تومان هزینه کرد که این موضوع از جهش ۱۰ میلیونی این خودرو حکایت دارد. هم اکنون کیا اسپورتیج نیز ۱۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رود و این موضوع نشان می‌دهد اسپورتیج ۵ میلیون تومان گران شده است. سراتو هم به قیمت ۸۰ میلیون تومان رسیده و سوزوکی کیزاشی نیز ۹۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این دو خودرو به ترتیب هشت و ۲۰ میلیون تومان رشد قیمت در هفته جاری داشته‌اند. همچنین تویوتا اوریون نیز ۱۱۵ میلیون تومان قیمت دارد و کرولا هم ۹۰ میلیونی شده است.
در بین خودروهای داخلی نیز برخی اعضای خانواده پژو باز هم این هفته گران شدند. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر ۲۰۶ تیپ ۲ با توجه به افزایش قیمت پنج میلیون تومانی خود، ۳۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد!
در بین دیگر مدل‌های ۲۰۶، تیپ ۶ نیز رشد قیمتی چهار میلیونی داشت، به نحوی که هم‌اکنون ۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین از بازار مدل‌های صندوق دار پژو ۲۰۶ نیز خبر می‌رسد که آنها هم با افزایش قیمت در هفته جاری روبه‌رو بوده‌اند. در حال حاضر ۲۰۶ مدل V8 قیمتی برابر با ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد که این موضوع از رشد قیمت چهار میلیونی آن حکایت می‌کند.
همچنین مدل V9 نیز که اتومات به حساب می‌آید و گران‌ترین مدل ۲۰۶ است، هم‌اکنون ۴۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد و این موضوع نشان می‌دهد V9 سه میلیون تومان رشد قیمت داشته است. در کنار افزایش قیمت برخی مدل‌های ۲۰۶، پژو ۲۰۷i هم افزایش قیمت را تجربه کرد و چهار میلیون تومان گران شد. به گفته فعالان بازار، هم‌اکنون ۲۰۷i اتوماتیک قیمتی برابر با ۴۴ میلیون تومان دارد، حال آنکه هفته گذشته چهار میلیون تومان ارزان شده بود. در بین دیگر محصولات ایران خودرو، در حال حاضر پژو ۴۰۵ دوگانه سوز قیمتی برابر با ۲۱ میلیون تومان دارد و این موضوع نشان می‌دهد ۴۰۵ نتوانسته ثباتی نسبی در قیمت داشته باشد. این خودرو همچنین در مدل TU5 قیمتی برابر با ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد. از بازار پارس نیز خبر می‌رسد قیمت مدل سال آن به ۳۰ میلیون تومان رسیده و مدل دوگانه سوز آن نیز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. پارس نیز افزایش قیمتی چند میلیونی طی هفته جاری داشته است.
در بین مدل‌های سمند نیز در حال حاضر سمند SE با قیمتی معادل ۱۹ میلیون تومان به فروش می‌رود و مدل EF7 هم ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. این دو مدل از سمند به ترتیب چهار و دو میلیون تومان رشد قیمت داشته‌اند.
اما به سراغ تک شاسی بلند ایران خودرو یعنی سوزوکی گراند ویتارا برویم، خودرویی که ۹۵ میلیون تومان در مدل فول خود قیمت دارد و کلاس ۵ آن نیز ۸۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما در بین دیگر خودروهای داخلی، این هفته مگان باز هم گران شد. این خودرو هم‌اکنون ۵۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این موضوع از رشد قیمت یک میلیون تومانی مگان طی هفته جاری حکایت دارد.
ماکسیما هم در این هفته افزایش قیمت را تجربه کرد و هفت میلیون تومان گران شد. این خودرو در حال حاضر ۸۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. به گفته فعالان بازار، پراید ۱۱۱ نیز هم‌اکنون ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و مدل ۱۳۲ آن نیز ۱۲ میلیون تومان به فروش می‌رود. تندر-۹۰ نیز ظاهراً به مرز ۲۶ میلیون تومان رسیده است.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

قیمت خودروها در بازار آزاد (تومان)
تندر E2 فول
۲۶,۲۰۰,۰۰۰
مگان اتومات فول آپشن
۵۹,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۱۱
۱۳,۵۰۰,۰۰۰
سوزوکی گرند ویتارا کلاس ۸
۹۵,۰۰۰,۰۰۰
نیسان ماکسیما اتومات
۸۷,۰۰۰,۰۰۰
سوزوکی کیزاشی
۹۵,۹۰۰,۰۰۰
نیسان تیانا فول
۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس اتومات
۳۲,۵۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتومات
۴۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۶
۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲
۳۱,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ V8
۳۴,۵۰۰,۰۰۰
جیلی EC7
۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33
۴۷,۰۰۰,۰۰۰
هیوندای سوناتا ۲۰۱۳
۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۰۳ دیدگاه‌ها

  1. بابك

    ۱۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ای بر ذات سیاست لعنت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مفلوک

    ۱۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ای لعنت به روح مقصر . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اشکان

      ۱۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      124 هزار بار لعنت به روح مقصر این گرانی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سینا

    ۱۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اقتصاد بیمار …!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اشکان

      ۱۳ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      این اقتصاد بیمار همه ی مارا هم بیمار و دیوونه کرده؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. اشکان

    ۱۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ما مردم فقیر باز هم فقیرتر و بیچاره تر میشویم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. اشکان

    ۱۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    متاسفانه از تبعات این گرانی تصاعدی بدبین شدن مردم به همه چیز و همه کس شده خدا به ما رحم کند(به آینده خوشبین نیستیم )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سعید

    ۱۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا دیگه باید در این مملکتو گل گرفت وقتی پراید بشه 14ملیون نمیدونم هر چی فکر میکنم نمیدونم به چیه پراید باید 14 ملیون پول بدی بدنه؟ موتور ؟ایمنی؟نمیدونم والا!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. تورج

    ۱۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بر باعث و بانی این گرانی هزار بار لعنت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۱۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    6 تا شغل و چند تا خونه ارثیه داشته باشی و البته بابای پولدار و بابابزرگ پولدار دیگه همه چیز حله می تونی راحت زندگی کنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. mohsen

    ۱۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    واقعا چ مملکتی داریم ما . .
    مسولین ما خریده ی پراید رو هم برای ما تبدیل ب ی رویا کردن
    واقعا ک دمشون گرم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مسی

    ۱۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (269 ديدگاه)

    سایت ویران خودرو … با آدرس جدید آماده است…

    فردا (یکشنبه) … آدرسشو اعلام میکنم :-D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سینا

    ۱۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اقتصاد مقاومتی که میگن…اینه هااااااااااااااااا……!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. zadon

    ۱۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیگه هیچ وقت نمی تونم ماشین بخرم فقط تو خواب خوابشو ببینم….
    خدا نگذره از کسی که این کارو کرد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. irani

    ۱۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خیلی جالب هست
    روز به روز همه چیز بدتر میشه
    پوشاک؟،مصالح، لوازم،مواد غذایی و….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. s

    ۱۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اون بالا نشستن خرابکاری میکنن، جورشو ما ملت بیچاره باید بکشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. توحید

    ۱۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به قول خودشون تحریمها باعث پیشرفت ما میشن حالا من تعجب مکنم چطور شما پیشرفتو نمیبینید چراغ پرایدو روتغییر میدن اسمه یه ماشیه دیگرو روش میزارن تا حالا دقت کردید پراید چند هزار مدل داره ولی خدایش تا حالا کسی تونسته فرق بینه مدلاشونو بدونه تو ای روزاست که شرکت هیوندا.مزدا. لامبورگینی.فراری… بیان از مدل پراید تغلید کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رسول

    ۱۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    البته الان مساله اساسی مردم ما گرانی نیست بلکه مساله اصلی که باید بهش توجه کنیم افزایش جمعیته!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. lمسی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (269 ديدگاه)

    سایت ویران خودرو … با آدرس جدید :-D

    http://www.virankhodro.tk/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. SUNMARTIN

    ۱۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    بشتابید و یران خودرو با نا امن ترین خودرو های جهای در واقع آهن پاره در کنار سایه بان در خدمت غارت جیب و پول نقد و حساب و وام و… شماست در کنار منقرض شده ترین تکنولوژی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد

    ۱۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام
    اون دوستانی که یکی در میان کامنت میگذارند که ماشین نخرید و تحریم کنید یا جوانانی هستند که سرشان داخل زندگی نشده و بسیار ایده ال فکر میکنند و یا کسانی هستند که تنها به سواستفاده از وضعیت موجود جهت تهیج دوستان دیگر اقدام میکنند اول از همه ماشین یک وسیله ضروری زندگی محسوب میشه مثل یخچال یا گاز و داشتنش تو زندگی ماشینی کنونی واجبه و یه وسیله تجملی نیست که اگه من نداشته باشم خیلی به من سخت نگذره من الان ماشینمو فروختم و یه ماشین ثبت نام کردم 30 روزه آماده شد خدا شاهده با دو تا بچه این سی روز زندگیم نابود شد . خلاصه منظورم اینه که نمیشه نخرید پس خواهشا اینقدر ادای انسانهای منطقی و روشنفکر رو در نیارید انگار بقیه مردم ببو هستند و دارند ماشین میخرند و فقط شما فهمیده هستید ضمنا مطمئن هستم اکثر شما خودتون ماشین داری و درد بقیه رو نمیفهمید ببخشید طولانی شد از همه دوستان و سایت محترم هم تشکر می کنم و دعا میکنم خداوند مجددا توفیق داشتن عقل سالم را به مسئولین این مملکت عنایت بفرماید آمین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد.ف

      ۱۴ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (447 ديدگاه)

      منظور از نخریدن خودرو این است که حتی المقدور اگر می‌توانیم ماشین نخریم و احتیاج شدید نداریم ماشین نخریم یا ماشین نو نخریم یا از دو شرکت بوووووق وطنی نخریم و هدف این است که مشتری این دو شرکت بوووووق کم بشه و کسی دنبال بدبخت شدن شما نیست دوست عزیز!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. sami

    ۱۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.
    من از یه منبع موسق تو ایران خودرو شنیدم که(( کامپیوتر:ECU))پژوکه فقط فرانسه و مجارستان میساختن چند ماهه توتحریمه ودیگه وارد نمیشه.متفکران ایران خودرو هم نشستن فکر کردن گفتن بدیمش شرکت کیا موتور بسازش.ولی تاالان هنوز نتونسته مال 206رو بسازه !!!!!!!کامپیوتر پژو پارس و سمند و405 هم که تونسته بسازه هر کدوم به ازای هر100کیلومتر یک لیتر بیشتر بنزین میسوزونه!!!!!!!!!!
    من هم که تواردیبهشت90یه206SD ثبتنام کردم بجای20روز 65روز بعد دادنش ووقتی پیگیری کردم دیدم ماشین 50روزه ساخته شده و بخاطر نداشتن کاپیوتر تحویل نمیدن!!!!!!الانم گرونی 206 بیشتر بخاطر تحریم قطعات ازجمله همون کامپیوتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. JAGUAR

    ۱۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (184 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم متاسفم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. shah gholam

    ۱۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اقایون چرا نام ایران را بدنام میکنید .لطفا نام ایران را از اول اسم شرکت بردارید .بگذارید خوناشام خودرو .ازراییل خودرو.هر چندکه نه خودشون میرند نه ما میتونیم ببریمشون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. amir

    ۱۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی از مقصرین همین قضیه خود مردم هستند که میخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند.هرکی میخواد از این اوضاع بد مملکت به نفع خودش استفاده کنه و تا میتونه تو صنف خودش میخواد هر روز قیمت ها رو ببره بالا.وصدالبته دولت توی این رفتار مردم مقصره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. یاسین

    ۱۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بچه ها با هزار بدبختی گواهی نامه گرفتم که مثلا ماشین بخرم…ماشین عشق منه مخصوصا 206 ولی…..با کدوم پول…گناه ما جوونا چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. lesnar

    ۱۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اسقاط خودروهای دچار آب‌گرفتگی
    http://alef.ir/vdccxxqsm2bqmx8.ala2.html?170007

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. higuain

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    خورشید هیچ وقت پشت ابر نمی مونه! غصه نخور یاسین جان، یه روزی همه چیز تموم میشه. (البته اگه این ادمین نامرد بذاره!!!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. higuain

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    گرونی 206 فقط مال ECU نیست. n تا قطعه دیگه مثل یه واشر سرسیلندر ساده هم باید از اون ور بیاد. اگه تو مذاکره مسکو کوتاه نیان ایران خودرو میشه چین خودرو!! تازه برای یه ماشین معمولی چینی (مثلا لیفان 530) در آینده احتمالا بایستی حدود 3 یا 4 سال کار کنی تا بخریش! به جان خودم کوروش تو قبر خودش یخ زده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. احسان

    ۱۷ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    رانا دومین خودرو ملی چجور میشه از 13 میلیون بشه 31 میلیون این معجزه و شعبده بازی فقط تو ایرن اتاق میافته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسی

      ۱۷ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (269 ديدگاه)

      خودروی ملی کجا بود…

      زمانی میشه ملی … که… صفر تا صدش در ایران تولید شده باشه … نه در چین !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AK47

        ۱۹ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        با سلام

        امروز میخوام طرز تهیه ی رانا رو به شما آموزش بدم.

        طرز تهیه ی رانا

        مواد لازم:
        جلوی کیا سراتو 2009 1 عدد
        اتاق 206 1 عدد
        صندوق 206cc
        طرح داخلی چند خودرو به میزان لازم
        موتور سمند 1 عدد

        طرز تهیه

        ابتدا جلوی کیا سراتو 2009 را با کمی تغییر به اتاق 206 پیوند زده و در آخر صندوق 206cc (کانورتیبل خودمون) رو به پشت آن نصب می کنیم.

        و اما طراحی داخلی…
        طراحی داخلی برای اینکه کمی نوآورانه باشد طرح داخلی چند خودرو را کاملآ با هم مخلوط کرده تا به طرح نهایی دست پیدا کنیم.

        و در آخر موتور سمند(خر رام شده) را درون خودرو قرار میدهیم.

        این بود طرز تهیه ی رانا خودروی کاملآ ایرانی(ملی) امیدوارم از این برنامه نهایت لذت برده باشید در ضمن روغن موتور ایرانول فراموش نشه چون این خودروی ملی فقط با روغن موتور ایرانی خوب کار میکنه. 1000000 کیلومتر رانندگی با ایرانول. وییییییییییژ(صدای رد شدن ماشین) …

        تا طرز تهیه ی خودروی ملی بعد خدانگهدار.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  29. محمد رضا

    ۱۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    لعنت الله علی القوم الظالمین و المنافقین و المکذبین…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. همیشه ناراضی!

    ۱۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پیشنهاد میکنم یه دستتونو بزارین روی نامهای خودروها و فقط قیمتشونو ببینید
    واقعا مسخرست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا