ایستگاه خبر

خیز دوباره قیمت های خودرو

هنوز یک هفته از مرحله اول (!!!) افزایش رسمی قیمتهای خودرو نگذشته که بازار پر تلاطم و تشنه خودرو خیز خود را برای موج دوم آغاز نموده است. در این میان گفته های خودرو سازان مبنی بر افزایش قریب الوقوع و دوباره قیمتها و این نکته که این افزایش بیشتر از مرحله اول خواهد بود، به نوسان اخیر کمک کرده است.

پژو 207i
پژو ۲۰۷i که همانند انواع ۲۰۶ ماههاست تولید نمی شود
با توجه به نرخ فعلی ارز و همچنین کاهش شدید یا توقف تولید بسیاری از خودروهای پر تقاضای بازار، پیش بینی بهبود سریع در این آشفته بازار نمی شود. مخصوصاً اینکه خود خودروسازان و عرضه کنندگان خودرو، منتفع بزرگ و عامل این گرانی ها نیز می باشند. هفته گذشته از جریمه ۱۱۱ میلیاردی یک وارد کننده بزرگ خودرو بواسطه واردات با ارز دولتی و فروش با قیمت آزاد در کنار سه وارد کننده بزرگ دیگر نیز اخباری منتشر شد. اما خبر افزایش شدید در قیمت خودروهای وارداتی بر اساس نرخ بازار آزاد ارز و تلاش برای افزایش تعرفه واردات به میزان ۳۰۰ درصد هم ذهن فعالان صنعت خودرو را درگیر خود کرده بود.
اگر انتشار قیمت خودرو نیز همانند قیمت ارز ممنوع نشود باید قیمتهای این هفته را بدین ترتیب به اطلاع شما برسانیم:
در بین خودروهای وارداتی این هفته هیوندایی سوناتا ۹ میلیون تومان گران شد و هم‌اکنون ۱۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رود. آزرا هم ۱۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رود و برای خرید هیوندایی IX55 نیز باید ۱۷۰ میلیون تومان هزینه کرد که این موضوع از جهش ۱۰ میلیونی این خودرو حکایت دارد. هم اکنون کیا اسپورتیج نیز ۱۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رود و این موضوع نشان می‌دهد اسپورتیج ۵ میلیون تومان گران شده است. سراتو هم به قیمت ۸۰ میلیون تومان رسیده و سوزوکی کیزاشی نیز ۹۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این دو خودرو به ترتیب هشت و ۲۰ میلیون تومان رشد قیمت در هفته جاری داشته‌اند. همچنین تویوتا اوریون نیز ۱۱۵ میلیون تومان قیمت دارد و کرولا هم ۹۰ میلیونی شده است.
در بین خودروهای داخلی نیز برخی اعضای خانواده پژو باز هم این هفته گران شدند. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر ۲۰۶ تیپ ۲ با توجه به افزایش قیمت پنج میلیون تومانی خود، ۳۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد!
در بین دیگر مدل‌های ۲۰۶، تیپ ۶ نیز رشد قیمتی چهار میلیونی داشت، به نحوی که هم‌اکنون ۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین از بازار مدل‌های صندوق دار پژو ۲۰۶ نیز خبر می‌رسد که آنها هم با افزایش قیمت در هفته جاری روبه‌رو بوده‌اند. در حال حاضر ۲۰۶ مدل V8 قیمتی برابر با ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد که این موضوع از رشد قیمت چهار میلیونی آن حکایت می‌کند.
همچنین مدل V9 نیز که اتومات به حساب می‌آید و گران‌ترین مدل ۲۰۶ است، هم‌اکنون ۴۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد و این موضوع نشان می‌دهد V9 سه میلیون تومان رشد قیمت داشته است. در کنار افزایش قیمت برخی مدل‌های ۲۰۶، پژو ۲۰۷i هم افزایش قیمت را تجربه کرد و چهار میلیون تومان گران شد. به گفته فعالان بازار، هم‌اکنون ۲۰۷i اتوماتیک قیمتی برابر با ۴۴ میلیون تومان دارد، حال آنکه هفته گذشته چهار میلیون تومان ارزان شده بود. در بین دیگر محصولات ایران خودرو، در حال حاضر پژو ۴۰۵ دوگانه سوز قیمتی برابر با ۲۱ میلیون تومان دارد و این موضوع نشان می‌دهد ۴۰۵ نتوانسته ثباتی نسبی در قیمت داشته باشد. این خودرو همچنین در مدل TU5 قیمتی برابر با ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد. از بازار پارس نیز خبر می‌رسد قیمت مدل سال آن به ۳۰ میلیون تومان رسیده و مدل دوگانه سوز آن نیز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. پارس نیز افزایش قیمتی چند میلیونی طی هفته جاری داشته است.
در بین مدل‌های سمند نیز در حال حاضر سمند SE با قیمتی معادل ۱۹ میلیون تومان به فروش می‌رود و مدل EF7 هم ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. این دو مدل از سمند به ترتیب چهار و دو میلیون تومان رشد قیمت داشته‌اند.
اما به سراغ تک شاسی بلند ایران خودرو یعنی سوزوکی گراند ویتارا برویم، خودرویی که ۹۵ میلیون تومان در مدل فول خود قیمت دارد و کلاس ۵ آن نیز ۸۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما در بین دیگر خودروهای داخلی، این هفته مگان باز هم گران شد. این خودرو هم‌اکنون ۵۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این موضوع از رشد قیمت یک میلیون تومانی مگان طی هفته جاری حکایت دارد.
ماکسیما هم در این هفته افزایش قیمت را تجربه کرد و هفت میلیون تومان گران شد. این خودرو در حال حاضر ۸۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. به گفته فعالان بازار، پراید ۱۱۱ نیز هم‌اکنون ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و مدل ۱۳۲ آن نیز ۱۲ میلیون تومان به فروش می‌رود. تندر-۹۰ نیز ظاهراً به مرز ۲۶ میلیون تومان رسیده است.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

قیمت خودروها در بازار آزاد (تومان)
تندر E2 فول
۲۶,۲۰۰,۰۰۰
مگان اتومات فول آپشن
۵۹,۰۰۰,۰۰۰
پراید ۱۱۱
۱۳,۵۰۰,۰۰۰
سوزوکی گرند ویتارا کلاس ۸
۹۵,۰۰۰,۰۰۰
نیسان ماکسیما اتومات
۸۷,۰۰۰,۰۰۰
سوزوکی کیزاشی
۹۵,۹۰۰,۰۰۰
نیسان تیانا فول
۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس اتومات
۳۲,۵۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتومات
۴۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۶
۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲
۳۱,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ V8
۳۴,۵۰۰,۰۰۰
جیلی EC7
۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33
۴۷,۰۰۰,۰۰۰
هیوندای سوناتا ۲۰۱۳
۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۰۳ دیدگاه‌ها

  1. Ali

    ۱۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مردی ایرانی در قیامت که میدانست جهنمی است خودش با پاهای خودش داشت وارد جهنم می شد، فرشته ای او را صدا زد و گفت : لازم نیست بری اونجا ! تا الان فکر کردی کجا بودی؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۲۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2828 ديدگاه)

    ما الان تو جنگیم با این کار ها دشمن فکر می کنه برنده شده و همه 30سال گذشته به داد میره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۲۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (2828 ديدگاه)

      منظورم این بود که به باد میره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرزاد

        ۲۰ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (9 ديدگاه)

        خوب شد منظورت رو گفتی . اینجوری دوبار منفی بهت دادم خیلی حال داد !
        فقط کاش میگفتی خودت الان سوار چی هستی ؟ اگر عیالواری مثل من بچه کوچیکتو با ترس و لرز سوار موتور میکنی که بیچاره رو هفته ای یک بار ببری پارک تا مجانی تاب بخوره و سرسره سوار بشه ؟ مثلا مثل من وقتی بچتو نگاه میکنی به زمین و زمان فحش میدی یا نه ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. اشکان

        ۲۶ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اگه حال و روز کره ی شمالی رو ببینی دیگه اینجوری حرف نمیزدی . دلار همون 1000 تومن هم بشه تو این مملکت چیزی که بالا رفت دیگه پایین نمیاد . پرچم بالاس

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. جنگ زده

      ۲۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مرد جنگی (آقا حسین) این طرز فکرت برا 1500 سال قبله. البته اینجا توقع بیشتر از اینم نمیره.
      آخه حسین آقا آدم چند سال میخواد زندگی کنه، که تو تموم مدت بیاد با این و اون بجنگه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مجتبی

      ۲۱ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      به قول شهید رجایی ما حاضریم یک نون رو سی و پنج میلیون نفر بخوریم ولی زیر بار حرف زور نریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۱۲ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (132 ديدگاه)

        اخوی ما نه بگو من.جمع نبند لطفا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. احمد.ف

    ۲۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (447 ديدگاه)

    بدون شرح!!!!!!!!!!!!!!
    «انتقاد انجمن خودروسازان از سیاست‌‌های سازمان حمایت

    گروه خودرو- دبیر انجمن خودروسازان در واکنش به سیاست‌‌های سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مورد قیمت‌گذاری خودرو، یادداشتی را برای رسانه‌ها ارسال و در آن از سیاست‌‌های فعلی این سازمان انتقاد کرده است. در این یادداشت آمده که: سال هاست اسم با مسمای سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را در رسانه‌ها می‌بینیم، اما در عمل این سازمان نه تنها حمایتی از تولیدکنندگان نمی‌کند، که آنها را تا مرز تعطیلی کشانده و این به ضرر مصرف‌کننده است.

    گویی این سازمان خود را مقید به اجرای مفاد مواد 39 و 101 برنامه چهارم و پنجم توسعه ، مبنی بر لزوم پرداخت ما به التفاوت قیمت تکلیفی با قیمت کارخانه توسط دولت، نمی داند. نتیجه عینی رفتار سازمان حمایت در سال‌های گذشته، منجر به ایجاد مشکلات مالی کنونی برای صنعت خودرو شده است. افزایش شاخص قیمت خودرو در حد 44 واحد و در ازای شاخص تورم 660 واحدی سایر کالاها در سال‌های 76 تا 90، بهترین سند ادعای فوق است. سازمان حمایت پس سال ها، یک بار در اسفند سال گذشته و یک بار در مهرماه امسال، مجوز افزایش قیمت خودرو بین 16 تا 24 درصد داده، حال آنکه تقاضای خودروسازان بین 50 تا 100 درصد افزایش قیمت بود.
    کارشناسان سازمان حمایت قیمت‌های مصوب برای قطعات وارداتی را براساس ارز زیر دو هزار تومان محاسبه کرده و افزایش قیمت 30 تا 70 درصدی قطعه‌سازان را منظور نکرده‌اند. خود رییس سازمان حمایت نیز در مصاحبه‌هایش به دو تا سه برابر شدن قیمت مواد اولیه تولید داخل مانند فولاد اذعان کرده و از افزایش شدید نرخ ارز نیز آگاه است. وی همچنین افزایش دستمزدها به میزان 30 درصد در
    2 سال اخیر نیز خبر داده و از مشکلات نقل و انتقال ارز و هزینه گزاف اجرایی کردن آن خبر دارد. رییس سازمان حمایت به خوبی واقف است که 80 درصد قیمت خودرو، با قیمت قطعات آن ارتباط دارد و قیمت قطعات بین 30 تا 70 درصد باید افزایش یابد. این در حالی که سازمان حمایت به قول اواسط مهرماه خود مبنی بر بررسی مجدد قیمت خودروها و‌ نزدیک کردن آنها به نرخ واقعی عمل نکرده است. نتیجه این گونه برخوردها این شده که در شش ماه امسال تمام خودروسازان به نسبت حجم فروششان بین 10 تا 500 میلیارد تومان زیان دیده‌اند و اگر سازمان حمایت به قول فراموش شده خود عمل نکند، شاهد افزایش شدید زیان آنها در شش ماهه دوم سال خواهیم بود. سیاست‌های سازمان حمایت در برخورد با نابسامانی‌های اقتصادی باعث کاهش تولید تا حدود 50 درصد شده و تداوم آنها به توقف کامل کارخانه‌ها خواهد انجامید.»
    http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=327663

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نخرین

    ۲۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    والا نخرین بلا نخرین وقتی رو دستشون باد کرد مجبور میشن قیمت واقعی بدن …از عربا کمتریم ؟ که مرغو تحریم کردن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۲۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام
    بله نباید بخریم باید شرکتهای خودرو ساز رو تحرم کنیم اما… کو کجاست اون همبستگی ایرانیها
    والا بنده سه ساله میخوام ماشین بخرم ولی نخریدم چون تولیداتشون بی کیفیته وقیمتشون بسیار بالاست.
    توی ایران فعلی ما به کیفیت اصلا اهمیت داده نمیشه وتنها چیزی که به اون توجه میشه اینه که گرونتر کنن.
    یه سازمان با اسم به اون قشنگی درست کردن و مردم رو ببخشید …بوق… فرض کردن
    کار اصلی این سازمان کلاهبرداری از مصرف کننده در جهت حمایت از تولیدکننده هستش و اون انجمن از روی سیاست این حرفهارو زده تا کیفیت تولیدات رو پایین تر بیارن ولی از اون طرف بخاطر افزایش قیمت توی دلش قند آب میشه و یه عروسیه که نگو.
    یکی کی نیست به این بی وجدان ها بگه که اگه خودرو تون ملیه و تولید داخل هست پس این واردات قطعات خودرو چه صیغه اییه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. scan

      ۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام.درست گفتی تازه رییس سازمان حمایت از بیچاره مصرف کننده بنز s300سوار میشه.وای بروز مصرف کننده بیچاره که رییس سازمانش تولیدات داخلی رو سوار نمیشه؟کجای دنیا رو دیدید اینجوری والا در این خودرو سازی گل بگیرن هم ما راحت میشیم همم تورم جامعه کم میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. رضا

    ۲۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    بازار ایران در همه زمینه ها به علت اینکه خریدار اطلاعات کمی داشته و توان تحلیل روند بازار را تدارد لذا همواره تابع شایعات و نگاه به روند طراحی شده دلالان و سودجویان داردپس تا زمانی که مشتری نااگاه است این قیمت های غیر واقعی کزایی هم پذیرفته میشود و خود مشتری بر ادامه این روند دامن میزند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. milad

    ۲۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (57 ديدگاه)

    آقا مجتبی افرادی مثل شما با این طرز تفکرباعث این مشکلات و…هستین .هنوز مثل ما سختی رو لمس نکردی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. پاشا

    ۲۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا دراین اشغال سازیاشونو نمی بندن همه رو راحت کنن من یکی که راضیم خودرو سازای داخلی ور شکست بشن هرکی موافقه تایید کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. کامران

    ۲۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    مایم که داریم نان خشک میخوریم تو وامسال شما مطمنن نمیدانید نان خشک یعنی چه مفت خورهای ………

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کامران

      ۲۲ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      منظورم مجتبیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. sunmartin

    ۲۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    نام این افراد مقتضی است یعنی با مقتضیات جامعه و به سمت باد سخن میگویند برادر ارجمند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. نخرین

    ۲۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    آقا مجتبی لطفا جوک نگید……همین شما ها مردمو بیچاره کردین که باید پرایدی که تو عراق 5 م باید خرید 14 م عراقی که تو جنگ به وطن و ناموسمون تجاوز کرد ولی حالا میگین برادرمونه …. جوک نگید…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۷ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بابا کجای کاری پراید رو یک و نیم میلیون اومدن بدن به افغانیا نخواستند!!! اونوقت این ملت نفهم میرن 13میلیون میدن براش هر چی میکشیم ازفهم پایین این ملته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. sunmartin

    ۲۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    البـــت من کی مـــوشکلی ندارم دوووشـــواریم نداره خیلیم کوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احسان

    ۲۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    شما که میگین نخرید اگر نخریم فکر میکنید خودروسازها میان خودروهاشون نصف قیمت کنن اگر هم نخرین میان صادرشون میکنن دیگر کشورها ولی به ایرانی ارزون نمیدن مثلا چرا پراید تو افغانستان 3 میلیونه ولی تو ایران 14 میلیونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محسن آبادان

      ۲۶ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (86 ديدگاه)

      همین پراید هم توی افغانستان با 3 میلیون مشتری نداره وقتی تاکسی هاشون کمریه مگه مخشون پاره سنگ برداشته پراید بخرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. پیام

    ۲۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران از تذکر این سازمان به ایران خودرو و سایپا به دلیل افت کیفیت برخی از خودروهای تولیدی خبر داد.

    بهادر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: طی دو ماه اخیر مواردی از کاهش کیفیت در برخی از خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا رخ داده است.

    وی با بیان اینکه این خودروسازان به دلیل برخی مشکلات در تامین قطعه از برخی قطعات بی‌کیفیت در خطوط تولید خودرو استفاده می‌کردند، خاطرنشان کرد: در این زمینه به هر دو خودروساز تذکر جدی داده شده که از تکرار این اقدامات خودداری کنند.

    کاظمی تصریح کرد: کاهش کیفیت بیشتر در خودروهایی رخ داده که درصد ساخت داخل آنها بالا است به‌گونه‌ای که در مواردی از قطعات وارداتی و داخلی بی‌کیفیت در تولید این خودروها استفاده شده است.

    معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: ارزشیابی‌هایی که به‌طور دوره‌ای انجام می‌شود نیز نشان‌دهنده‌ کاهش میزان رضایت مشتریان از خودروهایی است که در یکی دو ماه اخیر تولید شده‌اند.

    وی تاکید کرد: درست است که خودروسازان مشکلاتی برای تامین قطعات مورد نیاز دارند اما کیفیت موضوعی است که تحت هیچ شرایطی نباید تحت‌الشعاع قرار گیرد.

    کاظمی تصریح کرد: در این زمینه سازمان استاندارد نظارت‌ها بر روند واردات قطعات خارجی را تشدید کرده و به‌ویژه در زمینه‌ سطح کیفی قطعات وارداتی از چین سختگیری بیشتری می‌کند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. daniel

    ۲۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز دیگه زندگی در ایجا به درد نمی خوره الان اگه تو دبی بری کارگری(ماهر)کنی ساعتی 10 دلار میدن 7 ساعت در روز می شه 70 دلار با دلار 3000 تومان می شه 210.000 تومان ماهانه(25 روز) می شه 5.250.000 تومان ماهی نزدیک 1800 هزار دلار
    که تو ایران متخصص های ما این پولا رو میگیرن حالا اگه تخصص داشته باشی که (مثل it .معماری.عمران.کامپیوتر)
    سر تا پاتو طلا میگیرن بعد ماشینا اونحا مفته حالا تو ایران باید یا ملکی زمینی بفروشی تا ماشین بخری وگرنه با پول کارگری یا حتی متخصصی هم نمیتونی بخری
    کشوری که دوسش داری وقتی نتونی توش راحت زندگی کنی به جه دردی میخوره…………………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. میلاد

    ۲۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام به همه ی دوستان
    نظر من اینه که بعضی مشکلات ما از تحریمه که سراونا باید صبر کنیم ولی بعضی از مشکلات ما ناشی از بی عقلی خودمونه که ربطی به تحریم ها نداره. مثلا مشکلات صنعت خودرو از این دسته. همین طور مشکل بیکاری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. نیما

    ۲۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (447 ديدگاه)

    از تمامی مردم شریف اوکراین عذرخواهی می‌کنیم!!
    .
    .
    «تیبا در اوکراین، ۷۰۰۰ دلار!
    تیبا سال گذشته در نمایشگاه خودرو اوکراین ( SIA) در کنار سایپا ۱۱۱ به نمایش در آمد و از ابتدای سال جاری به دنبال گذراندن استاندارد یورو ۴ بود تا سرانجام جواز ورود به بازار اوکراین را دریافت کند و آن را به بازار این کشور به قیمت هفت هزار دلار عرضه نماید …»
    http://alef.ir/vdcb8gb8zrhbzwp.uiur.html?170817

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسی

      ۲۹ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (269 ديدگاه)

      این تیبا رو مردم شاخ افریقا هم سوار نمیشن!
      چه برسه به اکراین
      این سایت بوق! یه خالی بسته
      من که باور نمی کنم
      اینها با این خبرهای بوق! میخوان قیمتهای کذایی خودشون رو توجیه کنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. مسی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (269 ديدگاه)

    پراید 6 میلیون بود…بعد شد 8 میلیون – کسی صداش درنیومد
    بعد شد 10 میلیون- بازهم خبری نشد
    شد 13 میلیون – بازم انگار نه انگار
    حالا این نامردا دیدن این طوریه گفتن چرا گرونتر نکنیم!
    حالا میخوان بکنن 15 میلیون!

    virankhodro.tk

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. sunmartin

    ۲۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    قراره برن پژو رو راضی کنن برگرده …نکته جالبش اینجاس که اگه برگرده بازم 206 رو میخوان ادامه بدن با 405 عهد بوق یا خودرو های به روز رو وارد میکنن؟

    virankhodro.tk

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. majid

    ۲۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اقا این قیمت ها الان در تاریخ 29/8 خیلی پایین اومده 206 تیپ2 26 ت نه 29 /5 که نوشتین.شیراز اینه قیمت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. احمد.ف

    ۸ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (447 ديدگاه)

    ما رو باش که چی فکر می‌کردیم؟ اونا چی فکر می‌کنند؟
    .
    .
    .
    « دنیای اقتصاد- در حالی که دولت همچنان مخالف آزادسازی قیمت خودرو است و بر دخالت در قیمت‌گذاری اصرار می‌کند، خودروسازان در تحقیقی به این نتیجه رسیده‌اند که باید بین پنج تا 16 میلیون تومان به قیمت خودروهای داخلی اضافه شود. در این تحقیق، اعلام شده هزینه تولید خودروهای پرتیراژ داخلی در سال 91 و نسبت به سال‌های 88 و 90، به واسطه دو عامل: «نرخ ارز» و «مواد اولیه» رشد شدیدی داشته و متناسب با آن باید به قیمت این خودروها اضافه شود. از دید خودروسازان، نتایج این تحقیق نشان‌دهنده قیمت واقعی خودروهای داخلی است.

    بنابر تحقیقات خودروسازان، قیمت‌ خودروها باید بین 5 تا 16 میلیون تومان افزایش پیدا کند…»

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. mohsen

    ۱۰ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقا تنها راهش اینه که تحریم کنیم و نخریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ali

    ۱۰ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بابا ملت جووووووووووووون مادرتون 2ماه همون ماشینی که دارین سوارشین شماای هم که اتومبیل نداری یه چند وقت دیگه روش آآآآآاقا چه بلایه سر خودمون داریم میاریم چند وقت دیگه با شتر الاغ و…. باید بریم اینور اونور.چرا هر چیز گرانتر میشه ما بیشتر میخریم چرا؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سعید

    ۲۰ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    نخریدتاارزون بشه.تحریم کنید!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. اسی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    تو یه چیز موندم که با این همه اشکالات و عقب بودن 100% خودرو سازان از خودروسازی روز دنیا ، وقتی یکی ازمسئولین لین دو کارخانه جلوی دوربین ظاهر میشوند چنان باغرور وتکبر و با یه حالتهایی صحبت میکنند گوئی که مرسدس بنز و آئودی و… را پشت سر گذاشته اند چرا شو نمیدونم شما بگید چرا دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سامی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من حالم از اضهار نظر مسئولان به هم میخوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. نخرین

    ۲۸ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    قیمت پراید 5 م . 405 10 م پارس 13 م 206 12 م سمند 12 م قیمت واقعی …. ولی متاسفانه…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. moh3n

    ۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حیف 1 ریا ل که بالای محصولات ایرانی بدی چه ماشین چه هرچیز دیگه.همین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمد

    ۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منم توی تیرماه که میخاستم ماشین بخرم گفتم بی کیفیت هست و گرون و نخریدم.حالا همون ماشین ایرانی به واسطه قیمت کارخونه و دلال های بی شرف 10 میلیون رفته رو قیمتش و نتیجش برای من چیزی جز افسوس خوردن نبود که لااقل ارزش پولم کم نشده بود اگر خریده بود. ایران از تحریم هم در بیاد دو سالی طول میکشه تا انقدر نفت بفروشن و جیب مبارک اونایی که باید پر بشه تا دوباره قیمت ها بیاد پایین که اونم توی ایران مثل سوزن انژکتور هست اگر گشاد شد دیگه تنگ نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. امید

    ۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بله برخی دوستان هم در بالا فهمیدند و نوشتند که مثلا 206 که 26 تومانه چرا می نویسند مثلا 29 تومان.
    راستش پدرسوخته بازی هایی توی بازار خودرو وجود داره. خیابونها پر ماشینه. حال ادم از زیادی ماشینها بهم میخوره، باز خودروسازها جوش تولید می زنند و بنگاهی ها جوش نون خوردن مفت از راه دلالی.
    یا مثلا تله تکست شبکه 3 تلویزیون حدود ده روزه که قیمت 206 را از همون 29 کم نکرده بود ( شاید خودشون عشق 206 هستند یا از جایی باج می گیرند تا بازار رو به نفع سودجویی خودشون تغییر بدن. حالا از دو روز قبل ( از 4/10/91) آمده قیمت 206 تیپ 2 را نوشته 27 تومان اما قیمت تندر E2 را از 25 میلیون آورده نوشته 21 تومان!! که کاملا مشخصه باندهای پدرسوختگی دارن روی تله تکست یا توی سایتها و… کار می کنند.
    تقصیر خود شرکتهای بزرگ خودروسازه. باید واقعا و خداوکیلی میزان هزینه ساخت یک خودرو را رسما به همه سایتها و دولت و سازمان حمایت اعلام کنند تا معلوم بشه تندر حدود 30 میلیون هزینه تولید داره و 206 زیر 25 تومان. نه اینکه بازار دست بنگاهها و بعضی باندهای فساد به بازی گرفته بشه. مگر مردم مسخره اند توی این مملکت. صد رحمت به دروغ پردازیهای دنیای غرب. ماشاءالله باید بیان از بعضی ایرانی های مارمولک یاد بگیرن. ببخشید البته نه همه ایرانیها، اون بخش مفت خورشون چه توی دولت چه بخش خصوصی مثل دلالها.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا