لوکسِ فرصت‌طلب! بررسی بنتلی مولسان 2016

ولفگانگ دورهایمر مدیرعامل بنتلی تشکر کوچکی را از رولزرویس و در زمان عرضه‌ی مولسان جدید انجام داد. با توقف تولید فانتوم کنونی در سال جاری، بنتلی برای مدت زمانی خاص بازار سدان های فوق لوکس را در انحصار خود خواهد داشت.

Bentley Mulsanne V8 2016
Bentley Mulsanne V8 2016

معنی سخنان بالا این نیست که مولسان جدید جانشینی ضعیف برای فانتوم است و آخرین بازبینی‌های صورت گرفته در مولسان کمک کرده تا این خودرو لطیف‌تر، لوکس‌تر و مغرورتر از همیشه باشد.

Bentley Mulsanne V8 2016
Bentley Mulsanne V8 2016

شاید برای دیدن دقیق آنچه بنتلی در جدیدترین نسخه‌ی مولسان تغییر داده تقلا کنید و همین‌طور نیز هست و نمای بیرونی و داخلی خودرو بسیار شبیه قبل است. از جمله تغییراتی که صورت گرفته می‌توان به جلوپنجره‌ی باابهت جلو اشاره نمود که 80 میلی‌متر عریض‌تر شده و هم‌اکنون از پره‌های عمودی شبیه به مدل‌های تاریخی سود می‌برد.


چراغ‌های گرد جلو هنوز هم حی و حاضر هستند اما از LED استفاده می‌کنند درحالی‌که لامپ‌های بیرونی هم‌اکنون با پرتوهای مرکزی به خط شده‌اند. طول کلی خودرو بیشتر از قبل شده و فاصله‌ی بین محورها که 250 میلی‌متر افزایش یافته اثر خود را فضای عقبی گذاشته است.


طراحی کابین محدود شده اما به‌طور غیرقابل‌انکاری لوکس و خوش‌ساخت است. هر جا که نگاه می‌کنید چرم و چوب را به همراه جزئیات فیبر کربنی در دسترس در مدل‌های اسپید می‌بینید. سیستم اطلاعات سرگرمی کاملاً جدید بنتلی نیز جدیدترین تکنولوژی‌های روز را از طریق صفحه‌نمایشی 8 اینچی و هارد ذخیره‌ای 60 گیگابایتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

Bentley Mulsanne V8 2016


موارد ذکرشده به همراه حس خشنودی و رضایت زیاد در سرنشینان عقبی که حالا به مدد فاصله‌ی طولانی‌تر بین محورها از فضای زیادی برخوردارند وجود دارد. خودرو از پرده‌های شیشه‌ی استاندارد بهره می‌برد که به منظور جلوگیری از دیده شدن فضای داخل می‌توانند بسته شوند و همچنین صندلی‌های عقب دارای ماساژور و تکیه‌گاه هستند. همچنین محفظه‌ای برای لیوان‌های نوشیدنی در نظر گرفته شده و هر سرنشین در بخش عقب می‌تواند از میز تاشو و صفحه‌نمایش انفرادی استفاده کند.


اما راننده نیز با وجود پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.7 لیتری خشنود خواهد بود. این پیشرانه‌ی توئین توربو در فرم استاندارد خود (که هم‌اکنون به منظور کاهش مصرف سوخت به 12.1 لیتر از ویژگی غیرفعال سازی سیلندرها سود می‌برد) توانایی تولید 505 اسب بخار قدرت و 1020 نیوتون متر گشتاور را دارد که برای رساندن این سدان سنگین‌وزن در مدت‌زمان 5.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و همچنین اعطای سقف سرعت 297 کیلومتر در ساعت کافی هستند.

Bentley Mulsanne V8 2016
نسخه‌ی مولسان اسپید به لطف قدرت 530 اسب بخاری و گشتاور 1100 نیوتون متر سریع‌تر است. با اندکی فشار بر پدال گاز شاهد شتاب گیری سریع هر دو نسخه هستیم و این نیروی عظیم تجربه‌ی رانندگی اعتیادآوری را ایجاد می‌کند.

Bentley Mulsanne V8 2016
در همان زمان به لطف کاهش لرزش‌های پیشرانه شاهد نجوای آرام خودرو هستیم. همانند هدفون‌هایی که نویزها را کاهش می‌دهند، این سیستم از سیگنالی استفاده می‌کند که لرزش‌های این پیشرانه‌ی 8 سیلندر را خنثی می‌نماید. بنتلی می‌گوید که این ویژگی می‌تواند نویزها را تا 15 دسی‌بل کاهش دهد.

Bentley Mulsanne V8 2016
کیفیت سواری مولسان به‌طور شگفت‌انگیزی تحت کنترل بوده و شما را از سطح زمین کاملاً ایزوله می‌کند. سیستم فرمان نیز شما را از آسفالت ایزوله می‌کند که شاید به‌هرحال دل‌چسب نباشد اما به خوبی با احساس نرمی دیگر موارد مولسان هماهنگی دارد. این خودرویی برای طی کردن سریع پیچ‌ها نیست و برای این کار بسیار سنگین است اما سطوح بالای چسبندگی و پیشرانه‌ی قوی به این معنی است که مولسان هنوز هم می‌تواند به زمین چنگ بزند.

Bentley Mulsanne V8 2016
جدا از لیست آپشن ها، آخرین نسخه‌ی مولسان قیمت 229360 پوندی دارد درحالی‌که نسخه اسپید برچسب قیمت 252 هزار پوندی را نشان می‌دهد. البته که افراد کمی این‌چنین پولی را در اختیار دارند اما بخش ویژه‌ی بنتلی می‌تواند بسته به سلایق افراد این خودرو را شخصی‌سازی نماید.


هرچقدر هم در خودروی خود تکنولوژی و جذابیت داشته باشید اما باز هم به پای دست‌ساز بودن، لوکس بودن و کیفیت مولسان نمی‌رسد. جزئیات بهبودیافته‌ی این خودرو باعث شده تا مولسان متمدن‌تر و بهتر از قبل شود. پیشرانه‌ی 8 سیلندر غول‌آسای خودرو شاید تشنه باشد اما یکی از بهترین پیشرانه‌های دنیاست.

Bentley Mulsanne V8 2016 03
مشخصات بنتلی مولسان 2016
قیمت: 229360 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر 6.75 لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: 505 اسب بخار/1020 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.3 ثانیه
حداکثر سرعت: 297 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 12.1 لیتر در هر صد کیلومتر

Bentley Mulsanne V8 2016

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو

19 دیدگاه

  1. احمد باقری
    سوابق: (4319 دیدگاه) ,

    ماشین خیلی لوکسیه و در داخل کابینش هم از موادی استفاده شده که این حس رو القا کنه، البته در کل، از نمای داخل کابینش خوشم نمیاد.

    پاسخ
    1. fooad
      سوابق: (272 دیدگاه) ,

      آقا بنده مجددا میپرسم. آیا اونهایی که منفی میدن نظرشون به غیر این هست که بنتلی و رولزرویس لوکس هستند. لوکس که چه عرض کنم اینا اشرافی هستند برادر اشرافیییییی!!

      پاسخ
      1. uss zumwalt DDG-1000
        سوابق: (4441 دیدگاه) ,

        طراحی داخل خودرو واقعا لوکس

        پاسخ
  2. امير علي
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    من به شخصه مولسانو بیشتر از فانتوم دوست دارم.قیمتش به تومن میشه یک میلیارد و سیصد بعد تو ایران بنز s500 شده سه میلیارد اونم 2014 😞
    راستی دقت کردید از وقتی خودروهای بالای ٢۵٠٠cc ممنوع شد چه قدر دلار زیاد شد چه قدر مردم پولدار شدن شاید باورتون نشه من الان ادامسم میخوام بخرم دلار میدم.یادش بخیر یه موقع با ریال خرید میکردیم 😅

    پاسخ
    1. uss zumwalt DDG-1000
      سوابق: (4441 دیدگاه) ,

      بنز اس 500 و اس 600 خیلی شاخ هستن.
      اس 600 اینقدر شاخ که صدراعظم المان و ولادیمیر پوتین خریداری کردن

      پاسخ
  3. عیسی
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    این ماشینو باید گذاشت تو پذیرایی خونه لذتشو برد…حیف نیست بیاد بیرون…

    پاسخ
  4. مجید
    سوابق: (467 دیدگاه) ,

    بنتلی ماشین فوق العاده ایه من یه بار کانتیننتال GT رو ذیذم تا 30 ثانیه زبونم بند اومده بود بعدشم که یارو داشت سوار میشد بره یه نگاه کوچیک به داخل کردم کفم برید حالا ببین این مدل که لوکس تره چجوریه!!!!!!

    پاسخ
  5. me84
    سوابق: (399 دیدگاه) ,

    درود
    همچین گفت موتور تشنه گفتم الان با این هیبت و وزنش صدی 19، 18 لیتر میسوزونه . صدی 12.1 لیترتازه میشه ماشینای 4 سیلندر وطنی.
    خاک بر سر خودروسازای وطنی

    پاسخ
  6. حميد
    سوابق: (868 دیدگاه) ,

    خسته شدم از بسکه کامنت گذاشتم برا ماشینهایی که ما بقی کیفش رو میبرند

    پاسخ
  7. تصویر پروفایل علی"m.f"
    علی"m.f"
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    خیلی لوکسه خیلی خوبه ولی بنتلی دیگه شوره اشرافی رو در اورده اون از بشقاب چنقال تو بنتایگا اینم از لیوان تو یخچالش لیوان طرف خودش نداره یا باید خدا مقدار پول بده برا این لیوانه؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    1. تصویر پروفایل (پهلوان مک لارن)new great britain
      (پهلوان مک لارن)new great britain
      سوابق: (843 دیدگاه) ,

      علی mf:کسی که این همه پول میده بابت این ماشین دیگه دوتا لیوان شیشه ای که چیزی نیست.راستی چنگال رو از کجا دیدی؟
      من که ندیدم.مایباخ رو ببینی چی میگی دوتا لیوان نقره ای داره به اندازه پراید پولشه!!!!!!!
      بگذریم……….
      جدا از این که ماشین نمای خارجی فوق العاده ای داره و هرجاشو که نگاه میکنی پر از جزئیاته داخل کابینش دیوونه کنندست.همه چی به طرزه وحشتناکی سره جاشه و ترکیب سنت و مدرنیته به درستی توش انجام شده.مشخصات فنیش هم عالیه شتابش هم نسبت به وزنش خیلی خوبه.مصرفه سوختش هم یکم زیاده که البته تا حدی طبیعیه.حیف نیست کسی که این ماشین رو میخره میشینه عقب و راننده شخصیش میرونه؟
      در یک کلام:شاهکار دست بشر…………..

      پاسخ
  8. تصویر پروفایل PlymouthBarracuda
    PlymouthBarracuda
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    فک کن اینو اوردی ایران پشت چراغ قرمز وایستادی داری توو اون لیوانا شربت میخوری یهو یه نیسان آبی از پشت بزنه بهت…….!!

    پاسخ
  9. حمیدرضا
    سوابق: (328 دیدگاه) ,

    من دیوانه این ماشینم خیلی خوبه عالی شاهکار مهندسی فقط رولز رویس میتونه بگه من بهتر از اینم وگرنه کدوم مدلی به پاش میرسه نه بنز نه بی ام دبلیو نه کادیلاک قلدر نه لکسوس نه حتی ائودی با ای هشت خودش واقعا زیباست

    پاسخ
  10. aliqani
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    یه سرچ بکنم ببینم یکی از صاحبای این مولسان راننده خصوصی نمیخواد :/؟!!!!!!##$
    مجانی کار میکنم !

    پاسخ
  11. مسعود
    سوابق: (95 دیدگاه) ,

    با اینهمه پیشرفت و تکنولوژی، من موندم چرا مثلا یدونه هارد SSD با ظرفیت بالا نمیزارن روو ماشینا که لازم نباشه نگران تموم شدنش باشی!
    خب اینهمه نقشه، موزیک، فیلم، … همشم که با بهترین کیفیت و حجیم، لااقل یدونه SSD یک ترابایت بزارن، هم سرعتش بالا باشه، هم حجم و وزنش کم باشه، هم اینکه نگرانی فضای کم و اینو پاک کن، اونو بریز نداشته باشی :)))))

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.