بنتلی

لوکسِ فرصت‌طلب! بررسی بنتلی مولسان 2016

ولفگانگ دورهایمر مدیرعامل بنتلی تشکر کوچکی را از رولزرویس و در زمان عرضه‌ی مولسان جدید انجام داد. با توقف تولید فانتوم کنونی در سال جاری، بنتلی برای مدت زمانی خاص بازار سدان های فوق لوکس را در انحصار خود خواهد داشت.

Bentley Mulsanne V8 2016
Bentley Mulsanne V8 2016
معنی سخنان بالا این نیست که مولسان جدید جانشینی ضعیف برای فانتوم است و آخرین بازبینی‌های صورت گرفته در مولسان کمک کرده تا این خودرو لطیف‌تر، لوکس‌تر و مغرورتر از همیشه باشد.

Bentley Mulsanne V8 2016
Bentley Mulsanne V8 2016
شاید برای دیدن دقیق آنچه بنتلی در جدیدترین نسخه‌ی مولسان تغییر داده تقلا کنید و همین‌طور نیز هست و نمای بیرونی و داخلی خودرو بسیار شبیه قبل است. از جمله تغییراتی که صورت گرفته می‌توان به جلوپنجره‌ی باابهت جلو اشاره نمود که ۸۰ میلی‌متر عریض‌تر شده و هم‌اکنون از پره‌های عمودی شبیه به مدل‌های تاریخی سود می‌برد.

چراغ‌های گرد جلو هنوز هم حی و حاضر هستند اما از LED استفاده می‌کنند درحالی‌که لامپ‌های بیرونی هم‌اکنون با پرتوهای مرکزی به خط شده‌اند. طول کلی خودرو بیشتر از قبل شده و فاصله‌ی بین محورها که ۲۵۰ میلی‌متر افزایش یافته اثر خود را فضای عقبی گذاشته است.

طراحی کابین محدود شده اما به‌طور غیرقابل‌انکاری لوکس و خوش‌ساخت است. هر جا که نگاه می‌کنید چرم و چوب را به همراه جزئیات فیبر کربنی در دسترس در مدل‌های اسپید می‌بینید. سیستم اطلاعات سرگرمی کاملاً جدید بنتلی نیز جدیدترین تکنولوژی‌های روز را از طریق صفحه‌نمایشی ۸ اینچی و هارد ذخیره‌ای ۶۰ گیگابایتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

Bentley Mulsanne V8 2016

موارد ذکرشده به همراه حس خشنودی و رضایت زیاد در سرنشینان عقبی که حالا به مدد فاصله‌ی طولانی‌تر بین محورها از فضای زیادی برخوردارند وجود دارد. خودرو از پرده‌های شیشه‌ی استاندارد بهره می‌برد که به منظور جلوگیری از دیده شدن فضای داخل می‌توانند بسته شوند و همچنین صندلی‌های عقب دارای ماساژور و تکیه‌گاه هستند. همچنین محفظه‌ای برای لیوان‌های نوشیدنی در نظر گرفته شده و هر سرنشین در بخش عقب می‌تواند از میز تاشو و صفحه‌نمایش انفرادی استفاده کند.

اما راننده نیز با وجود پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۷ لیتری خشنود خواهد بود. این پیشرانه‌ی توئین توربو در فرم استاندارد خود (که هم‌اکنون به منظور کاهش مصرف سوخت به ۱۲.۱ لیتر از ویژگی غیرفعال سازی سیلندرها سود می‌برد) توانایی تولید ۵۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتون متر گشتاور را دارد که برای رساندن این سدان سنگین‌وزن در مدت‌زمان ۵.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و همچنین اعطای سقف سرعت ۲۹۷ کیلومتر در ساعت کافی هستند.

Bentley Mulsanne V8 2016
نسخه‌ی مولسان اسپید به لطف قدرت ۵۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۱۰۰ نیوتون متر سریع‌تر است. با اندکی فشار بر پدال گاز شاهد شتاب گیری سریع هر دو نسخه هستیم و این نیروی عظیم تجربه‌ی رانندگی اعتیادآوری را ایجاد می‌کند.

Bentley Mulsanne V8 2016
در همان زمان به لطف کاهش لرزش‌های پیشرانه شاهد نجوای آرام خودرو هستیم. همانند هدفون‌هایی که نویزها را کاهش می‌دهند، این سیستم از سیگنالی استفاده می‌کند که لرزش‌های این پیشرانه‌ی ۸ سیلندر را خنثی می‌نماید. بنتلی می‌گوید که این ویژگی می‌تواند نویزها را تا ۱۵ دسی‌بل کاهش دهد.

Bentley Mulsanne V8 2016
کیفیت سواری مولسان به‌طور شگفت‌انگیزی تحت کنترل بوده و شما را از سطح زمین کاملاً ایزوله می‌کند. سیستم فرمان نیز شما را از آسفالت ایزوله می‌کند که شاید به‌هرحال دل‌چسب نباشد اما به خوبی با احساس نرمی دیگر موارد مولسان هماهنگی دارد. این خودرویی برای طی کردن سریع پیچ‌ها نیست و برای این کار بسیار سنگین است اما سطوح بالای چسبندگی و پیشرانه‌ی قوی به این معنی است که مولسان هنوز هم می‌تواند به زمین چنگ بزند.

Bentley Mulsanne V8 2016
جدا از لیست آپشن ها، آخرین نسخه‌ی مولسان قیمت ۲۲۹۳۶۰ پوندی دارد درحالی‌که نسخه اسپید برچسب قیمت ۲۵۲ هزار پوندی را نشان می‌دهد. البته که افراد کمی این‌چنین پولی را در اختیار دارند اما بخش ویژه‌ی بنتلی می‌تواند بسته به سلایق افراد این خودرو را شخصی‌سازی نماید.

هرچقدر هم در خودروی خود تکنولوژی و جذابیت داشته باشید اما باز هم به پای دست‌ساز بودن، لوکس بودن و کیفیت مولسان نمی‌رسد. جزئیات بهبودیافته‌ی این خودرو باعث شده تا مولسان متمدن‌تر و بهتر از قبل شود. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر غول‌آسای خودرو شاید تشنه باشد اما یکی از بهترین پیشرانه‌های دنیاست.

Bentley Mulsanne V8 2016 03
مشخصات بنتلی مولسان ۲۰۱۶
قیمت: ۲۲۹۳۶۰ پوند
پیشرانه: ۸ سیلندر ۶.۷۵ لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: ۵۰۵ اسب بخار/۱۰۲۰ نیوتون متر
گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۳ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۹۷ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۱۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

Bentley Mulsanne V8 2016

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. احمد باقری

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین خیلی لوکسیه و در داخل کابینش هم از موادی استفاده شده که این حس رو القا کنه، البته در کل، از نمای داخل کابینش خوشم نمیاد.

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. fooad

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (291 ديدگاه)

      آقا بنده مجددا میپرسم. آیا اونهایی که منفی میدن نظرشون به غیر این هست که بنتلی و رولزرویس لوکس هستند. لوکس که چه عرض کنم اینا اشرافی هستند برادر اشرافیییییی!!

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        طراحی داخل خودرو واقعا لوکس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. امير علي

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    من به شخصه مولسانو بیشتر از فانتوم دوست دارم.قیمتش به تومن میشه یک میلیارد و سیصد بعد تو ایران بنز s500 شده سه میلیارد اونم 2014 ?
    راستی دقت کردید از وقتی خودروهای بالای ٢۵٠٠cc ممنوع شد چه قدر دلار زیاد شد چه قدر مردم پولدار شدن شاید باورتون نشه من الان ادامسم میخوام بخرم دلار میدم.یادش بخیر یه موقع با ریال خرید میکردیم ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      بنز اس 500 و اس 600 خیلی شاخ هستن.
      اس 600 اینقدر شاخ که صدراعظم المان و ولادیمیر پوتین خریداری کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علی"mf"

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    یو اس اس براورد کن ببینیم چند میلیونه؟؟؟??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امین

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (821 ديدگاه)

    مصرف سوختش با ۴۰۵ یکیه تقریبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. عیسی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    این ماشینو باید گذاشت تو پذیرایی خونه لذتشو برد…حیف نیست بیاد بیرون…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مجید

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    بنتلی ماشین فوق العاده ایه من یه بار کانتیننتال GT رو ذیذم تا 30 ثانیه زبونم بند اومده بود بعدشم که یارو داشت سوار میشد بره یه نگاه کوچیک به داخل کردم کفم برید حالا ببین این مدل که لوکس تره چجوریه!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. me84

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    درود
    همچین گفت موتور تشنه گفتم الان با این هیبت و وزنش صدی 19، 18 لیتر میسوزونه . صدی 12.1 لیترتازه میشه ماشینای 4 سیلندر وطنی.
    خاک بر سر خودروسازای وطنی

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. حميد

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خسته شدم از بسکه کامنت گذاشتم برا ماشینهایی که ما بقی کیفش رو میبرند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REVENTоN ?

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (282 ديدگاه)

      یعنی زدی تو خال دادو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. علی"mf"

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    خیلی لوکسه خیلی خوبه ولی بنتلی دیگه شوره اشرافی رو در اورده اون از بشقاب چنقال تو بنتایگا اینم از لیوان تو یخچالش لیوان طرف خودش نداره یا باید خدا مقدار پول بده برا این لیوانه؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. new great britain

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2775 ديدگاه)

      علی mf:کسی که این همه پول میده بابت این ماشین دیگه دوتا لیوان شیشه ای که چیزی نیست.راستی چنگال رو از کجا دیدی؟
      من که ندیدم.مایباخ رو ببینی چی میگی دوتا لیوان نقره ای داره به اندازه پراید پولشه!!!!!!!
      بگذریم……….
      جدا از این که ماشین نمای خارجی فوق العاده ای داره و هرجاشو که نگاه میکنی پر از جزئیاته داخل کابینش دیوونه کنندست.همه چی به طرزه وحشتناکی سره جاشه و ترکیب سنت و مدرنیته به درستی توش انجام شده.مشخصات فنیش هم عالیه شتابش هم نسبت به وزنش خیلی خوبه.مصرفه سوختش هم یکم زیاده که البته تا حدی طبیعیه.حیف نیست کسی که این ماشین رو میخره میشینه عقب و راننده شخصیش میرونه؟
      در یک کلام:شاهکار دست بشر…………..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی"mf"

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (204 ديدگاه)

        بله حرفات حقه پولی براشون نیس . متاسفانه لیوانایه میباخ رو ندیدم
        راستی چنگالم لینکشو برو ببین خندت میگیره
        https://www.netcarshow.com/bentley/2016-bentayga/1024×768/wallpaper_4e.htm

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. PlymouthBarracuda

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (130 ديدگاه)

    فک کن اینو اوردی ایران پشت چراغ قرمز وایستادی داری توو اون لیوانا شربت میخوری یهو یه نیسان آبی از پشت بزنه بهت…….!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. حمیدرضا

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من دیوانه این ماشینم خیلی خوبه عالی شاهکار مهندسی فقط رولز رویس میتونه بگه من بهتر از اینم وگرنه کدوم مدلی به پاش میرسه نه بنز نه بی ام دبلیو نه کادیلاک قلدر نه لکسوس نه حتی ائودی با ای هشت خودش واقعا زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. aliqani

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (124 ديدگاه)

    یه سرچ بکنم ببینم یکی از صاحبای این مولسان راننده خصوصی نمیخواد :/؟!!!!!!##$
    مجانی کار میکنم !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مسعود

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    با اینهمه پیشرفت و تکنولوژی، من موندم چرا مثلا یدونه هارد SSD با ظرفیت بالا نمیزارن روو ماشینا که لازم نباشه نگران تموم شدنش باشی!
    خب اینهمه نقشه، موزیک، فیلم، … همشم که با بهترین کیفیت و حجیم، لااقل یدونه SSD یک ترابایت بزارن، هم سرعتش بالا باشه، هم حجم و وزنش کم باشه، هم اینکه نگرانی فضای کم و اینو پاک کن، اونو بریز نداشته باشی :)))))

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا